Ik moet bekennen Etto, uit mijn hoofd zei ik zorg en sociale punten omdat ik daar bekend mee was bij die partij.quote:
We hadden ooit en prachtig referendum; Hoog tijd dat dat weer in ere wordt hersteld. 🙂quote:Op woensdag 6 augustus 2025 21:40 schreef Nober het volgende:
[..]
De stemmers hebben niets te willen zodra de verkiezingen zijn afgelopen.
Slechts raadgevend (lees: niet-bindend).quote:Op donderdag 7 augustus 2025 11:10 schreef Mathijsco het volgende:
[..]
We hadden ooit en prachtig referendum; Hoog tijd dat dat weer in ere wordt hersteld. 🙂
Wat jij kwalificeert als neoliberale VVD afbraak - niet de mijne - is D66 onderhand rap bezig rechts in te halen gelukkig. Dat is nu weer de D66 onder Pechtold en dan on steroids.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 20:24 schreef Harvest89 het volgende:
D66
Een keer geen neoliberale VVD afbraak
Maar als liberaal (ha ha ha) had je er geen moeite mee dat je partij met fascisten in zee ging?quote:Op donderdag 7 augustus 2025 13:03 schreef Geldprintkabouter het volgende:
Als liberaal moet ik er niet aan denken dat mijn partij met dat linkse tuig in zee gaat.
Liberalen gaan liever in zee met conservatieven en fascisten dan met links. Dat is algemeen bekend.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 14:15 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Maar als liberaal (ha ha ha) had je er geen moeite mee dat je partij met fascisten in zee ging?
Oke dat wist ik niet. In dat geval mag D66 ook lekker de oppositie in.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 12:58 schreef nostra het volgende:
[..]
Wat jij kwalificeert als neoliberale VVD afbraak - niet de mijne - is D66 onderhand rap bezig rechts in te halen gelukkig. Dat is nu weer de D66 onder Pechtold en dan on steroids.
Dat zijn geen fascisten maar goede Nederlanders die asielmigratie willen aanpakken itt die collaborateurs van pvda-GL.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 14:15 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Maar als liberaal (ha ha ha) had je er geen moeite mee dat je partij met fascisten in zee ging?
De Dilan denkt daar anders over.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 14:39 schreef Geldprintkabouter het volgende:
[..]
Dat zijn geen fascisten maar goede Nederlanders die asielmigratie willen aanpakken itt die collaborateurs van pvda-GL.
Grappig genoeg is de PvdA ooit de gelukt de voor die tijd zeer strenge vreemdelingenwet in te voeren, de PVV heeft wat ingevoerd? Leuke bordjes van Faber bij Ter Apel die er een dag hebben gehangen?quote:Op donderdag 7 augustus 2025 14:39 schreef Geldprintkabouter het volgende:
[..]
Dat zijn geen fascisten maar goede Nederlanders die asielmigratie willen aanpakken itt die collaborateurs van pvda-GL.
Ja, dat zeiden de goedpraters ook over de NSB.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 14:39 schreef Geldprintkabouter het volgende:
[..]
Waar zie jij die?quote:Op donderdag 7 augustus 2025 18:02 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
De Hitler vergelijkingen blijven lollig.
Nou kan je veel van Jetten zeggen, maar niet dat hij zich niet fatsoenlijk kleedt.quote:
Mooi, want wij zien jouw partij het liefst tot het einde der dagen oppositie voeren.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 13:03 schreef Geldprintkabouter het volgende:
Als liberaal moet ik er niet aan denken dat mijn partij met dat linkse tuig in zee gaat.
Liberalisme en VVD gaat helaas niet meer samen, inmiddels even erg als dat linkse tuigquote:Op donderdag 7 augustus 2025 13:03 schreef Geldprintkabouter het volgende:
Ik ga mensen niet aanvallen op hun kledingstijl, maar bij Rob valt het op: pusherig. Samen met dat gepoos met zijn vliegtripjes: ‘want híj mág dat.’quote:Op donderdag 7 augustus 2025 18:14 schreef nostra het volgende:
[..]
Nou kan je veel van Jetten zeggen, maar niet dat hij zich niet fatsoenlijk kleedt.
quote:Op donderdag 7 augustus 2025 22:00 schreef Mathijsco het volgende:
[..]
Ik ga mensen niet aanvallen op hun kledingstijl, maar bij Rob valt het op: pusherig. Samen met dat gepoos met zijn vliegtripjes: ‘want híj mág dat.’
Kijk je iets verder, dan zie je een onzeker ProRail-traineetje die net even iets te graag de geslaagde dandy wil uithangen.
De koopman en de dominee:quote:Op donderdag 7 augustus 2025 22:21 schreef Mortaxx het volgende:
Gaat natuurlijk wel gewoon gebeuren. VVD mag dan doorgaan met de economie kapot maken en GL mag de derde wereld blijven importeren
quote:Op donderdag 7 augustus 2025 17:54 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ja, dat zeiden de goedpraters ook over de NSB.
Dat recente VVD programma is vooral autoritair, xenofoob, exploitair en conservatief - zeker niet liberaal.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 14:23 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Liberalen gaan liever in zee met conservatieven en fascisten dan met links. Dat is algemeen bekend.
Peilingen zeggen nog geen ene flikker. Er kan zomaar weer zo'n achterlijke tweestrijd gefabriceerd worden door de media tussen radicaal links en radicaal rechts, waardoor ze alsnog met elkaar moeten, maar het midden kan tegelijkertijd ook enorm veel momentum bouwen.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 19:57 schreef Hawk234 het volgende:
Als Pvda/GL en VVD niet samen willen regeren, wat zijn dan de mogelijkheden?
Er is de mogelijkheid dat er een soort aard verschuivingen plaatsvinden.. oftewel hopen dat de VVD met ongeveer 10 zetels uitkomt ten gunste van partijen als CDA / D66 / Pvda+GL maar de kans dat dat gebeurt lijkt mij klein. De uitloop van VVD gaat waarschijnlijker naar (extreem)rechts dan naar links / midden.
Dan zie ik als enige mogelijkheid dat kleine partijen de grote partijen komen versterken in een nieuwe coalitie.
Ik vraag me af of dat het wordt maar dan moet je denken aan een coalitie van... uitgaande van de huidige peilingen:
Pvda/GL+CDA+D66+Volt+CU+SP. Dus een centrumlinks kabinet, maar dan wordt het de vraag of je op 77 zetels komt met 6 partijen en stabiel zal het ook niet zijn.
Je zou je dan afvragen of er een "andere mogelijkheid" is dat bijvoorbeeld, de partijen die ik noem (Volt / CU / SP) komen aanbieden bij de "grotere broers" dus Pvda/GL+CDA+D66 om het kabinet te gedogen.
Tja, je moet wat, maar daarmee kan je in principe de VVD uitsluiten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |