Ik had dat gemist (dat er geld was betaald), was trouwens al eind 2023:quote:Op woensdag 30 juli 2025 21:14 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Het is vorig jaar toch uitgebreid in het nieuws geweest dat Rodriguez een voorcontract had getekend bij Movistar maar dat Ineos hem na zijn goede jaar toch wilde houden? Ze hebben dat voorcontract afgekocht en toen ging het verhaal dat het om een miljoen ging. Veel geld, maar ergens nog te verdedigen.
Nu blijkt het om vier miljoen te gaan en dat is echt hilarisch als je zijn prestaties dit jaar ziet.
De tijd vliegt.quote:Op woensdag 30 juli 2025 21:26 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik had dat gemist (dat er geld was betaald), was trouwens al eind 2023:
https://www.wielerflits.n(...)ij-ineos-grenadiers/
Vorig jaar had Carlos nog een redelijk jaar, maar dit jaar niet. 4 Miljoen is alleen verdedigbaar voor de echte toppers, ze moesten wel heel wanhopig zijn om iemand te houden die podium kan (of kon) rijden in de Tour.
En dit blijkt dus vier miljoen te zijn, geniaal.quote:“We hadden een voorcontract met Carlos Rodriguez voor de komende vier jaar”, vertelde Eusebio Unzué, de teammanager van Movistar, onlangs nog. “Alleen: zijn voorcontract bevatte een verbrekingsclausule, die hem de mogelijkheid gaf om onder de verbintenis uit te komen. Ze hebben hun toevlucht genomen tot deze clausule. We konden alleen niets anders doen dan deze clausule (het zou gaan om een bedrag van 1 miljoen euro, red.) te accepteren.”
Klinkt ook wel als een betere oplossing dan deze fusie. In principe kunnen ze Biniam en Zimmermann verpatsen, en dan wat in de breedte investeren. Genoeg renners die wel WT willen rijden, lijkt me.quote:Op donderdag 31 juli 2025 11:23 schreef Sjoerd102 het volgende:
Eigenlijk wel bijzonder dat Proteam voor Intermarche niks is.
België heeft tig profkoersen waar ze aan kunnen deelnemen.
quote:Op zondag 27 juli 2025 21:36 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
De broers Rex er nog bij!
Jammer dat hij niet naar T-rek gaat ipv Vismaquote:Op donderdag 31 juli 2025 11:44 schreef Pistolero het volgende:
[..]
[ x ]
Ik heb GEEN zin in alle schijtlollige T-Rex woordgrappen.
Ik vind dit überhaupt geen overtuigende transfer. Er zullen weinig woordgrappen gemaakt worden aangezien deze jongen amper in beeld gaat rijden. Met Graat, Huising, Van Belle, Mattio en Rex heb je een partij middelmaat uit je eigen opleidingsploeg bij elkaar, daar lusten de honden geen brood van. Het is nog net niet niveautje Naberman, Leijnse en Dhondt bij Picnic, maar je komt steeds dichter in de buurt.quote:Op donderdag 31 juli 2025 11:44 schreef Pistolero het volgende:
[..]
[ x ]
Ik heb GEEN zin in alle schijtlollige T-Rex woordgrappen.
Wie gaat dan fenomeen Breuillard oppikken? Voor de rest wel bar weinig CT talent in Frankrijk dit jaar (als ik development renners als Spargel en l'Hote niet mee telt uiteraard).quote:Op donderdag 31 juli 2025 12:07 schreef wimderon het volgende:
Het lek is boven voor Vasseur: Yaël Joalland naar Cofidis
En al die Franse profkoersen kunnen ze dan ook rijden. Alleen Tour de France misschien lastig en daar zal het ze wel om te doen zijn...quote:Op donderdag 31 juli 2025 11:23 schreef Sjoerd102 het volgende:
Eigenlijk wel bijzonder dat Proteam voor Intermarche niks is.
België heeft tig profkoersen waar ze aan kunnen deelnemen.
Als je gewoon een WT licentie hebt zit je 3 jaar gebakken. Dan heb je pas over 3 jaar een probleem. Arkea heeft dit seizoen ook gewoon pure bagger naar de Giro mogen sturen.quote:Op donderdag 31 juli 2025 12:26 schreef Halcon het volgende:
[..]
En al die Franse profkoersen kunnen ze dan ook rijden. Alleen Tour de France misschien lastig en daar zal het ze wel om te doen zijn...
Ja, dat is zo. Enige plek die beter is, is de positie die bv. Israel had en in het verleden Alpecin. Je mag overal meedoen, maar je moet niet.quote:Op donderdag 31 juli 2025 12:29 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Als je gewoon een WT licentie hebt zit je 3 jaar gebakken. Dan heb je pas over 3 jaar een probleem. Arkea heeft dit seizoen ook gewoon pure bagger naar de Giro mogen sturen.
Die is al 5 jaar met pensioen.quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 08:25 schreef franklop het volgende:
Ik had gemist dat Omar Fraile zijn pensioen heeft aangekondigd.
In mijn hoofd was hij ook amper 30, maar blijkbaar al 35 ook
Tim de Klerk stopt ook.quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 08:25 schreef franklop het volgende:
Ik had gemist dat Omar Fraile zijn pensioen heeft aangekondigd.
In mijn hoofd was hij ook amper 30, maar blijkbaar al 35 ook
Fenomeen Corkery stagiair bij Picnic, een reactie?quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 08:28 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Die is al 5 jaar met pensioen.
quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 12:43 schreef wimderon het volgende:
Bahrain weet ze er ook wel uit te vissen hè
Juist ja.quote:Valter has established himself as one of the most consistent and versatile riders in the peloton, known for his ability to perform in the high mountains.
quote:So here it is (yep, you’re the first to know), from August 1st, we’re adding two new trainees to the team:
🇫🇷 Colin Savioz (21) & 🇳🇴 Eivind Broholt Fougner (22)!
Bonus detail: Colin joins us from French amateur team Charvieu Chavagneux Isère Cyclisme (CCIC), a team we started working with earlier this year. The idea? Share knowledge, gear, and help develop young talent. So this feels like a big milestone in that collaboration.
Announce Breuillard.quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 20:44 schreef Halcon het volgende:
Toupalik ook gewoon tot 2027. Ze waren zeker bang dat iemand anders er mee vandoor ging![]()
Bloem loopt ook af. Die draait ook niet denderend. Aantal Fransen in de kern zal wel opgevoerd gaan worden in de jacht op een wild card.
quote:De komende dagen zal de Belgische ploeg ook de komst van Dylan van Baarle (33, Visma-Lease a Bike), Steff Cras (29, TotalEnergies), Edward Planckaert (30) en Fabio Van Den Bossche (24, Alpecin-Deceuninck), Ceriel Desal (25, Wagner-Bazin WB) en de Italiaanse sprinter Alberto Dainese (27, Tudor) publiceren.
Naast Yves Lampaert (34), Ayco Bastiaens (29) en Ilan Van Wilder (25) heeft ook Louis Vervaeke (31) zijn aflopend contract verlengd. Jonathan Vervenne (22) krijgt een profcontract, waardoor de kern voor 2026 in principe 31 renners telt, wat één renner te veel is voor wat volgens het UCI-reglement mag, maar het is geen geheim dat Remco Evenepoel (25) zijn doorlopende contract tot eind 2026 bij de ploeg van CEO Jurgen Foré zal verbreken om naar Red Bull-BORA-hansgrohe te trekken. Het is enkel nog wachten op de officiële communicatie van beide ploegen.
Merlier en Magnierquote:Op zaterdag 2 augustus 2025 14:13 schreef Mexicanobakker het volgende:
Soudal zonder Remco is wel echt gewoon rommel. Wat hebben die dan nog
Mja Merlier is nog wel prima als we gaan biljarten. Magnier moet eerst nog maar echt een stap maken.quote:
Tim Merlier is volgens mij wel een aardige renner. En ik geloof dat Magnier ook wel wat kan.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 14:13 schreef Mexicanobakker het volgende:
Soudal zonder Remco is wel echt gewoon rommel. Wat hebben die dan nog
Ze hebben een beetje gehaald wat er beschikbaar was voor het voorjaar. En bijna allemaal Belgen of Italianen, zoals vroeger.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 11:25 schreef H.Vviv het volgende:
Wat een matige transferperiode van QuickStep.
[..]
Mapei tijden gaan zo nog niet herlevenquote:Op zaterdag 2 augustus 2025 14:17 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ze hebben een beetje gehaald wat er beschikbaar was voor het voorjaar. En bijna allemaal Belgen of Italianen, zoals vroeger.
Dat niet. Maar daarvoor zou je Pogacar of VDP moeten halen en misschien ook nog Mads of Wout.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 14:46 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Mapei tijden gaan zo nog niet herleven
Ze kopen in alsof Evenepoel al weg is (door niet echt te focussen op versterking voor het rondewerk), maar nog wel met het budget alsof hij blijft..quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 14:17 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ze hebben een beetje gehaald wat er beschikbaar was voor het voorjaar. En bijna allemaal Belgen of Italianen, zoals vroeger.
Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat onbenul Fore een hoop geld heeft neergelegd voor Stuyven en Van Baarle.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 22:44 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Ze kopen in alsof Evenepoel al weg is (door niet echt te focussen op versterking voor het rondewerk), maar nog wel met het budget alsof hij blijft..
Als hij weggaat en er staat een afkoopsom tegenover + z'n salaris valt weg, moet je financieel toch veel meer kunnen dan dit.. tenzij het budget een stuk lager is geworden
Minimumloon neem ik aan?quote:Op zondag 3 augustus 2025 12:16 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ x ]
Vervaeke een nieuw contract tot en met 2028 geven.Lefevere draait zich toch om in zijn graf? Alles waar hij voor stond is binnen een jaar verdwenen. (lol)
Zelfs dan, Vervaeke is niet iemand voor wie de ploegen in de rij zullen staan. Zijn situatie kun je per jaar bekijken en dan bedenken of je nog langer met hem door wil gaan, er is geen enkele reden om hem voor drie jaar vast te leggen.quote:
Absoluut eens. En al helemaal in deze markt met Arkéa op omvallen, en de de fusie van Intermarche en Lotto. En dan komend jaar het laatste jaar van Total ook nog.quote:Op zondag 3 augustus 2025 12:31 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Zelfs dan, Vervaeke is niet iemand voor wie de ploegen in de rij zullen staan. Zijn situatie kun je per jaar bekijken en dan bedenken of je nog langer met hem door wil gaan, er is geen enkele reden om hem voor drie jaar vast te leggen.
De methode Lefevere is volledig dood. Hij zou Stuyven ook nooit een driejarig contract hebben gegeven, dat was een prestatiecontract à la Gilbert geworden.
Misschien zijn er de afgelopen jaren wat financiële putten ontstaan, wie weet. Misschien ook wel wat contracten opgewaardeerd?quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 22:44 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Ze kopen in alsof Evenepoel al weg is (door niet echt te focussen op versterking voor het rondewerk), maar nog wel met het budget alsof hij blijft..
Als hij weggaat en er staat een afkoopsom tegenover + z'n salaris valt weg, moet je financieel toch veel meer kunnen dan dit.. tenzij het budget een stuk lager is geworden
Ben wel benieuwd naar Alpecin in komende seizoenen.quote:Op zondag 3 augustus 2025 15:02 schreef Dale__Cooper het volgende:
Alpecin is al een paar jaar het oude QuiickStep, qua regie en prestaties.
En Quick Step ... nu Remco weggaat wordt het enigszins een identiteitsloos gezelschap.
Vooral te veel oudjes heb ik de indruk. En het is niet dat Gil Gelders en Jonathan Vervenne exceptionele jonge talenten zijn.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 14:16 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Tim Merlier is volgens mij wel een aardige renner. En ik geloof dat Magnier ook wel wat kan.
Terug naar de roots, kortom! Wel een mindere versie, het doet wat terugdenken aan de jaren van Marc de Maar.
Vooral ook met Planckaert. Gebaseerd op een paar goede dagen, i.c.m. een onverwacht grote stap in prestatie. Dat lijkt me niet zo slim.quote:Op maandag 4 augustus 2025 15:29 schreef H.Vviv het volgende:
Planckaert ook een driejarig contract bij QuickStep. Ik zou toch voorzichter zijn met al die lange contracten bij QuickStep.
[ x ]
Planckaert is dit jaar wel ineens een allround goede renner geworden, maar vorig jaar was hij ook al nuttig als lead-out van Grofs. Ik verwacht niet dat hij ineens totaal nutteloos gaat worden, maar ook dit is weer zo'n geval waar je met een tweejarig contract en een optie op nog een jaar al iets meer zekerheid zou inbouwen.quote:Op maandag 4 augustus 2025 18:12 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Vooral ook met Planckaert. Gebaseerd op een paar goede dagen, i.c.m. een onverwacht grote stap in prestatie. Dat lijkt me niet zo slim.
VPP is wel een fenomeen, maar is een van de weinige klimmers.quote:Op maandag 4 augustus 2025 19:24 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ze hebben toch al zoveel renners a la Planckaert? Ik zie de meerwaarde niet. Hun selectie voor 2026 straalt ook geen visie uit. Alleen een kern rondom Evenepoel. Van Lerberghe voor Merlier en de rest is veldvulling behalve Magnier.
Van Wilder zie ik ook wel een paar redelijke klassementen per jaar rijden als God vertrokken is.quote:Op maandag 4 augustus 2025 19:27 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
VPP is wel een fenomeen, maar is een van de weinige klimmers.
En figuren als Mauri V mogen ze wel eens gaan doorselecteren.
Zou ie niet gewoon weg mogen? Heeft ook niet veel zin om zo'n kleine klimmers kern aan te houden toch? Hij zal vast niet goedkoop zijn.quote:Op maandag 4 augustus 2025 19:57 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Ik heb het idee dat Landa over het hoofd wordt gezien.
Je kunt met Landa en de huidige kern toch prima naar de Giro net zoals dit jaar ook de bedoeling was. Wel natuurlijk afwachten hoe Landa terugkeert van zijn blessure.quote:Op maandag 4 augustus 2025 19:58 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Zou ie niet gewoon weg mogen? Heeft ook niet veel zin om zo'n kleine klimmers kern aan te houden toch?
Vast wel. Die lag ook nog vast, anders zouden ze die misschien ook wel hebben laten gaan.quote:Op maandag 4 augustus 2025 19:58 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Zou ie niet gewoon weg mogen? Heeft ook niet veel zin om zo'n kleine klimmers kern aan te houden toch? Hij zal vast niet goedkoop zijn.
Ik geloof absoluut in Landa, maar ik zou verwachten dat ze dan toch liever zo snel mogelijk budget vrij zouden willen maken voor wat fatsoenlijke renners voor in het voorjaar.quote:Op maandag 4 augustus 2025 20:02 schreef H.Vviv het volgende:
[..]
Je kunt met Landa en de huidige kern toch prima naar de Giro net zoals dit jaar ook de bedoeling was. Wel natuurlijk afwachten hoe Landa terugkeert van zijn blessure.
Ik weet niet of anderen dat doen maar ik schaar hem gewoon in kring rondom Evenepoel. Budget bij Soudal lijkt niet echt mee te stijgen met de rest dan blijft dit over. Ze gaan in voorjaar weer helemaal nergens zijn; dat doet me toch enigszins pijn.quote:Op maandag 4 augustus 2025 19:57 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Ik heb het idee dat Landa over het hoofd wordt gezien.
Hij had nog een contract. Dat afkopen kost ook weer geld. En wie gaat er een dikke afkoopsom neertellen voor een geblesseerde die begin volgend seizoen 36 is? Dan moet je 'm al gratis weg laten gaan en moet hij dat nog willen ook.quote:Op maandag 4 augustus 2025 20:06 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ik geloof absoluut in Landa, maar ik zou verwachten dat ze dan toch liever zo snel mogelijk budget vrij zouden willen maken voor wat fatsoenlijke renners voor in het voorjaar.
Ik had op een bepaalde manier in gedachten dat Landa wel mee zou gaan naar Bora, zonder afkoopsom, met huidige salaris.quote:Op maandag 4 augustus 2025 20:19 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ik weet niet of anderen dat doen maar ik schaar hem gewoon in kring rondom Evenepoel. Budget bij Soudal lijkt niet echt mee te stijgen met de rest dan blijft dit over. Ze gaan in voorjaar weer helemaal nergens zijn; dat doet me toch enigszins pijn.
Maar zijn er überhaupt renners beschikbaar die serieus mee kunnen doen in het voorjaar? Er vanuit gaande dat ze geen contracten af gaan kopenquote:Op maandag 4 augustus 2025 20:06 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ik geloof absoluut in Landa, maar ik zou verwachten dat ze dan toch liever zo snel mogelijk budget vrij zouden willen maken voor wat fatsoenlijke renners voor in het voorjaar.
Nee, en met de manier waarop klassiekers ook gewoon watts gaan brrrr.... wedstrijdjes aan het worden zijn, heeft het ook weinig zin om geld te gooien naar renners die niet tot de top behoren. Of je moet je gaan richten op de semiklassiekers waar ze niet komen.quote:Op maandag 4 augustus 2025 21:00 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Maar zijn er überhaupt renners beschikbaar die serieus mee kunnen doen in het voorjaar? Er vanuit gaande dat ze geen contracten af gaan kopen
Nee. Dan moet je MvdP of Pogacar halen. En als je voor het podium gaat Wout of Mads.quote:Op maandag 4 augustus 2025 21:00 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Maar zijn er überhaupt renners beschikbaar die serieus mee kunnen doen in het voorjaar? Er vanuit gaande dat ze geen contracten af gaan kopen
Dat met die nul vlaggetjes valt mee als je nagaat dat Graat en Huising wel gewoon een eerlijke kans krijgen in de WT-ploeg, en vorig jaar Van Belle. Maar goed, die fietsen alle drie nog niet echt de stenen uit de straat helaas.quote:Op maandag 4 augustus 2025 17:54 schreef Pistolero het volgende:
Francesco Baruzzi naar de opleidingsploeg van Visma. Op naar de nul vlaggetjes
Al is dit wel daadwerkelijk een groot talent, maar alsnog. Rabobank in shambles.
Asgreen en Senechal!quote:Op maandag 4 augustus 2025 21:00 schreef Marcoss het volgende:
[..]
En wat gaat ie rijden? Allemaal nikszeggende wedstrijdjes wsl.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 10:24 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Wat zal Groenewegen bij TDT gaan verdienen denken jullie? 8 ton ofzo?
Die werden ooit 1 en 2 in de E3-prijs, terwijl Mathieu en Wout ook gewoon meededenquote:Op dinsdag 5 augustus 2025 00:58 schreef wimderon het volgende:
[..]
Asgreen en Senechal!
Moet je er wel Taus bij halen.
Wel iemand die het slot erop kan gooien.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 11:13 schreef DeeBee het volgende:
Wij feliciteren TDT met een kat in de zak, van harte Bas!
Waarom eigenlijk?quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 11:13 schreef DeeBee het volgende:
Wij feliciteren TDT met een kat in de zak, van harte Bas!
Enorm enthousiaste reacties in de videocall teammeeting.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 11:30 schreef Pino112 het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Toch leuk allen.
13 zeges in drie jaar, waarvan twee World Tour.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 11:40 schreef vivelafete het volgende:
[..]
Waarom eigenlijk?
Is toch gewoon een grote naam die ondertussen qua niveau perfect in de ploeg past. Vind het wel een leuke transfer en mooi dat ze dat zo voor elkaar krijgen.
Er moeten natuurlijk niet te hoge verwachtingen zijn.
Alles in voorbereiding op de Tour, zoals elk jaarquote:Op dinsdag 5 augustus 2025 10:48 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
En wat gaat ie rijden? Allemaal nikszeggende wedstrijdjes wsl.
Hebben nu toch al een best aardig programma, dat zal komend jaar alleen beter worden doordat er wat ploegen wegvallen. Probeer wat wedstrijden volgend toe te voegen zoals bijvoorbeeld PN, waar altijd wat sprinterskansen liggen.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 10:48 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
En wat gaat ie rijden? Allemaal nikszeggende wedstrijdjes wsl.
Dylan gaat pizza's uitdelen bij de finish?quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 12:29 schreef franklop het volgende:
[..]
Alles in voorbereiding op de Tour, zoals elk jaar
Mooie woorden, maar hij had ook niet veel te kiezen denk ik.quote:“Het is niet dat we gewoon een grote naam wilden tekenen”, legt Tietema uit. “Maar Dylan begreep onze visie en wilde graag deel uitmaken van dit project. Zijn honger om te winnen, gecombineerd met zijn geloof in onze visie, maakt hem de juiste man op de juiste plaats.”
Mja, Tusveld was ook in z’n allerbeste periode niet meer dan een goede knecht, Groenewegen won vorig jaar nog een rit in de Tour.. hij is dit jaar wel duidelijk minder, maar zo lang er niet verwacht wordt dat hij ritten in grote rondes wint( en hij zelf die verwachting ook niet meer heeft), is hij vast nog van toegevoegde waardequote:Op dinsdag 5 augustus 2025 12:59 schreef Tommeke het volgende:
Ik ben benieuwd hoe gemotiveerd hij nog is. Een scenario zoals nu met Tusveld bij BIET zou me ook niks verbazen.
[..]
Mooie woorden, maar hij had ook niet veel te kiezen denk ik.
Tusveld reed vorig jaar nog de Vuelta uit. Hij zal niet opeens een alfa-mannetje zijn die de rest voor hem op kop schreeuwt en de zeges aaneen rijgt, maar zou in .2 en nationale koersen toch wel veel beter moeten kunnen doen dan hij nu doet. Gewoon gebrek aan motivatie. Ik kijk weleens op Strava en trainen is paar weken in Frankrijk met het vrouwtje rondfietsen.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 13:09 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Mja, Tusveld was ook in z’n allerbeste periode niet meer dan een goede knecht, Groenewegen won vorig jaar nog een rit in de Tour.. hij is dit jaar wel duidelijk minder, maar zo lang er niet verwacht wordt dat hij ritten in grote rondes wint( en hij zelf die verwachting ook niet meer heeft), is hij vast nog van toegevoegde waarde
Ze hebben een budget van 5 miljoen euro of zo? Misschien is dat ondertussen iets opgetrokken, maar toch... 8 ton is dan wel veel.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 10:24 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Wat zal Groenewegen bij TDT gaan verdienen denken jullie? 8 ton ofzo?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |