Announce Breuillard.quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 20:44 schreef Halcon het volgende:
Toupalik ook gewoon tot 2027. Ze waren zeker bang dat iemand anders er mee vandoor ging![]()
Bloem loopt ook af. Die draait ook niet denderend. Aantal Fransen in de kern zal wel opgevoerd gaan worden in de jacht op een wild card.
quote:De komende dagen zal de Belgische ploeg ook de komst van Dylan van Baarle (33, Visma-Lease a Bike), Steff Cras (29, TotalEnergies), Edward Planckaert (30) en Fabio Van Den Bossche (24, Alpecin-Deceuninck), Ceriel Desal (25, Wagner-Bazin WB) en de Italiaanse sprinter Alberto Dainese (27, Tudor) publiceren.
Naast Yves Lampaert (34), Ayco Bastiaens (29) en Ilan Van Wilder (25) heeft ook Louis Vervaeke (31) zijn aflopend contract verlengd. Jonathan Vervenne (22) krijgt een profcontract, waardoor de kern voor 2026 in principe 31 renners telt, wat één renner te veel is voor wat volgens het UCI-reglement mag, maar het is geen geheim dat Remco Evenepoel (25) zijn doorlopende contract tot eind 2026 bij de ploeg van CEO Jurgen Foré zal verbreken om naar Red Bull-BORA-hansgrohe te trekken. Het is enkel nog wachten op de officiële communicatie van beide ploegen.
Merlier en Magnierquote:Op zaterdag 2 augustus 2025 14:13 schreef Mexicanobakker het volgende:
Soudal zonder Remco is wel echt gewoon rommel. Wat hebben die dan nog
Mja Merlier is nog wel prima als we gaan biljarten. Magnier moet eerst nog maar echt een stap maken.quote:
Tim Merlier is volgens mij wel een aardige renner. En ik geloof dat Magnier ook wel wat kan.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 14:13 schreef Mexicanobakker het volgende:
Soudal zonder Remco is wel echt gewoon rommel. Wat hebben die dan nog
Ze hebben een beetje gehaald wat er beschikbaar was voor het voorjaar. En bijna allemaal Belgen of Italianen, zoals vroeger.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 11:25 schreef H.Vviv het volgende:
Wat een matige transferperiode van QuickStep.
[..]
Mapei tijden gaan zo nog niet herlevenquote:Op zaterdag 2 augustus 2025 14:17 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ze hebben een beetje gehaald wat er beschikbaar was voor het voorjaar. En bijna allemaal Belgen of Italianen, zoals vroeger.
Dat niet. Maar daarvoor zou je Pogacar of VDP moeten halen en misschien ook nog Mads of Wout.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 14:46 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Mapei tijden gaan zo nog niet herleven
Ze kopen in alsof Evenepoel al weg is (door niet echt te focussen op versterking voor het rondewerk), maar nog wel met het budget alsof hij blijft..quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 14:17 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ze hebben een beetje gehaald wat er beschikbaar was voor het voorjaar. En bijna allemaal Belgen of Italianen, zoals vroeger.
Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat onbenul Fore een hoop geld heeft neergelegd voor Stuyven en Van Baarle.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 22:44 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Ze kopen in alsof Evenepoel al weg is (door niet echt te focussen op versterking voor het rondewerk), maar nog wel met het budget alsof hij blijft..
Als hij weggaat en er staat een afkoopsom tegenover + z'n salaris valt weg, moet je financieel toch veel meer kunnen dan dit.. tenzij het budget een stuk lager is geworden
Minimumloon neem ik aan?quote:Op zondag 3 augustus 2025 12:16 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ x ]
Vervaeke een nieuw contract tot en met 2028 geven.Lefevere draait zich toch om in zijn graf? Alles waar hij voor stond is binnen een jaar verdwenen. (lol)
Zelfs dan, Vervaeke is niet iemand voor wie de ploegen in de rij zullen staan. Zijn situatie kun je per jaar bekijken en dan bedenken of je nog langer met hem door wil gaan, er is geen enkele reden om hem voor drie jaar vast te leggen.quote:
Absoluut eens. En al helemaal in deze markt met Arkéa op omvallen, en de de fusie van Intermarche en Lotto. En dan komend jaar het laatste jaar van Total ook nog.quote:Op zondag 3 augustus 2025 12:31 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Zelfs dan, Vervaeke is niet iemand voor wie de ploegen in de rij zullen staan. Zijn situatie kun je per jaar bekijken en dan bedenken of je nog langer met hem door wil gaan, er is geen enkele reden om hem voor drie jaar vast te leggen.
De methode Lefevere is volledig dood. Hij zou Stuyven ook nooit een driejarig contract hebben gegeven, dat was een prestatiecontract à la Gilbert geworden.
Misschien zijn er de afgelopen jaren wat financiële putten ontstaan, wie weet. Misschien ook wel wat contracten opgewaardeerd?quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 22:44 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Ze kopen in alsof Evenepoel al weg is (door niet echt te focussen op versterking voor het rondewerk), maar nog wel met het budget alsof hij blijft..
Als hij weggaat en er staat een afkoopsom tegenover + z'n salaris valt weg, moet je financieel toch veel meer kunnen dan dit.. tenzij het budget een stuk lager is geworden
Ben wel benieuwd naar Alpecin in komende seizoenen.quote:Op zondag 3 augustus 2025 15:02 schreef Dale__Cooper het volgende:
Alpecin is al een paar jaar het oude QuiickStep, qua regie en prestaties.
En Quick Step ... nu Remco weggaat wordt het enigszins een identiteitsloos gezelschap.
Vooral te veel oudjes heb ik de indruk. En het is niet dat Gil Gelders en Jonathan Vervenne exceptionele jonge talenten zijn.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 14:16 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Tim Merlier is volgens mij wel een aardige renner. En ik geloof dat Magnier ook wel wat kan.
Terug naar de roots, kortom! Wel een mindere versie, het doet wat terugdenken aan de jaren van Marc de Maar.
Vooral ook met Planckaert. Gebaseerd op een paar goede dagen, i.c.m. een onverwacht grote stap in prestatie. Dat lijkt me niet zo slim.quote:Op maandag 4 augustus 2025 15:29 schreef H.Vviv het volgende:
Planckaert ook een driejarig contract bij QuickStep. Ik zou toch voorzichter zijn met al die lange contracten bij QuickStep.
[ x ]
Planckaert is dit jaar wel ineens een allround goede renner geworden, maar vorig jaar was hij ook al nuttig als lead-out van Grofs. Ik verwacht niet dat hij ineens totaal nutteloos gaat worden, maar ook dit is weer zo'n geval waar je met een tweejarig contract en een optie op nog een jaar al iets meer zekerheid zou inbouwen.quote:Op maandag 4 augustus 2025 18:12 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Vooral ook met Planckaert. Gebaseerd op een paar goede dagen, i.c.m. een onverwacht grote stap in prestatie. Dat lijkt me niet zo slim.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |