Misschien zijn er de afgelopen jaren wat financiële putten ontstaan, wie weet. Misschien ook wel wat contracten opgewaardeerd?quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 22:44 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Ze kopen in alsof Evenepoel al weg is (door niet echt te focussen op versterking voor het rondewerk), maar nog wel met het budget alsof hij blijft..
Als hij weggaat en er staat een afkoopsom tegenover + z'n salaris valt weg, moet je financieel toch veel meer kunnen dan dit.. tenzij het budget een stuk lager is geworden
Ben wel benieuwd naar Alpecin in komende seizoenen.quote:Op zondag 3 augustus 2025 15:02 schreef Dale__Cooper het volgende:
Alpecin is al een paar jaar het oude QuiickStep, qua regie en prestaties.
En Quick Step ... nu Remco weggaat wordt het enigszins een identiteitsloos gezelschap.
Vooral te veel oudjes heb ik de indruk. En het is niet dat Gil Gelders en Jonathan Vervenne exceptionele jonge talenten zijn.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 14:16 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Tim Merlier is volgens mij wel een aardige renner. En ik geloof dat Magnier ook wel wat kan.
Terug naar de roots, kortom! Wel een mindere versie, het doet wat terugdenken aan de jaren van Marc de Maar.
Vooral ook met Planckaert. Gebaseerd op een paar goede dagen, i.c.m. een onverwacht grote stap in prestatie. Dat lijkt me niet zo slim.quote:Op maandag 4 augustus 2025 15:29 schreef H.Vviv het volgende:
Planckaert ook een driejarig contract bij QuickStep. Ik zou toch voorzichter zijn met al die lange contracten bij QuickStep.
[ x ]
Planckaert is dit jaar wel ineens een allround goede renner geworden, maar vorig jaar was hij ook al nuttig als lead-out van Grofs. Ik verwacht niet dat hij ineens totaal nutteloos gaat worden, maar ook dit is weer zo'n geval waar je met een tweejarig contract en een optie op nog een jaar al iets meer zekerheid zou inbouwen.quote:Op maandag 4 augustus 2025 18:12 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Vooral ook met Planckaert. Gebaseerd op een paar goede dagen, i.c.m. een onverwacht grote stap in prestatie. Dat lijkt me niet zo slim.
VPP is wel een fenomeen, maar is een van de weinige klimmers.quote:Op maandag 4 augustus 2025 19:24 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ze hebben toch al zoveel renners a la Planckaert? Ik zie de meerwaarde niet. Hun selectie voor 2026 straalt ook geen visie uit. Alleen een kern rondom Evenepoel. Van Lerberghe voor Merlier en de rest is veldvulling behalve Magnier.
Van Wilder zie ik ook wel een paar redelijke klassementen per jaar rijden als God vertrokken is.quote:Op maandag 4 augustus 2025 19:27 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
VPP is wel een fenomeen, maar is een van de weinige klimmers.
En figuren als Mauri V mogen ze wel eens gaan doorselecteren.
Zou ie niet gewoon weg mogen? Heeft ook niet veel zin om zo'n kleine klimmers kern aan te houden toch? Hij zal vast niet goedkoop zijn.quote:Op maandag 4 augustus 2025 19:57 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Ik heb het idee dat Landa over het hoofd wordt gezien.
Je kunt met Landa en de huidige kern toch prima naar de Giro net zoals dit jaar ook de bedoeling was. Wel natuurlijk afwachten hoe Landa terugkeert van zijn blessure.quote:Op maandag 4 augustus 2025 19:58 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Zou ie niet gewoon weg mogen? Heeft ook niet veel zin om zo'n kleine klimmers kern aan te houden toch?
Vast wel. Die lag ook nog vast, anders zouden ze die misschien ook wel hebben laten gaan.quote:Op maandag 4 augustus 2025 19:58 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Zou ie niet gewoon weg mogen? Heeft ook niet veel zin om zo'n kleine klimmers kern aan te houden toch? Hij zal vast niet goedkoop zijn.
Ik geloof absoluut in Landa, maar ik zou verwachten dat ze dan toch liever zo snel mogelijk budget vrij zouden willen maken voor wat fatsoenlijke renners voor in het voorjaar.quote:Op maandag 4 augustus 2025 20:02 schreef H.Vviv het volgende:
[..]
Je kunt met Landa en de huidige kern toch prima naar de Giro net zoals dit jaar ook de bedoeling was. Wel natuurlijk afwachten hoe Landa terugkeert van zijn blessure.
Ik weet niet of anderen dat doen maar ik schaar hem gewoon in kring rondom Evenepoel. Budget bij Soudal lijkt niet echt mee te stijgen met de rest dan blijft dit over. Ze gaan in voorjaar weer helemaal nergens zijn; dat doet me toch enigszins pijn.quote:Op maandag 4 augustus 2025 19:57 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Ik heb het idee dat Landa over het hoofd wordt gezien.
Hij had nog een contract. Dat afkopen kost ook weer geld. En wie gaat er een dikke afkoopsom neertellen voor een geblesseerde die begin volgend seizoen 36 is? Dan moet je 'm al gratis weg laten gaan en moet hij dat nog willen ook.quote:Op maandag 4 augustus 2025 20:06 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ik geloof absoluut in Landa, maar ik zou verwachten dat ze dan toch liever zo snel mogelijk budget vrij zouden willen maken voor wat fatsoenlijke renners voor in het voorjaar.
Ik had op een bepaalde manier in gedachten dat Landa wel mee zou gaan naar Bora, zonder afkoopsom, met huidige salaris.quote:Op maandag 4 augustus 2025 20:19 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ik weet niet of anderen dat doen maar ik schaar hem gewoon in kring rondom Evenepoel. Budget bij Soudal lijkt niet echt mee te stijgen met de rest dan blijft dit over. Ze gaan in voorjaar weer helemaal nergens zijn; dat doet me toch enigszins pijn.
Maar zijn er überhaupt renners beschikbaar die serieus mee kunnen doen in het voorjaar? Er vanuit gaande dat ze geen contracten af gaan kopenquote:Op maandag 4 augustus 2025 20:06 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ik geloof absoluut in Landa, maar ik zou verwachten dat ze dan toch liever zo snel mogelijk budget vrij zouden willen maken voor wat fatsoenlijke renners voor in het voorjaar.
Nee, en met de manier waarop klassiekers ook gewoon watts gaan brrrr.... wedstrijdjes aan het worden zijn, heeft het ook weinig zin om geld te gooien naar renners die niet tot de top behoren. Of je moet je gaan richten op de semiklassiekers waar ze niet komen.quote:Op maandag 4 augustus 2025 21:00 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Maar zijn er überhaupt renners beschikbaar die serieus mee kunnen doen in het voorjaar? Er vanuit gaande dat ze geen contracten af gaan kopen
Nee. Dan moet je MvdP of Pogacar halen. En als je voor het podium gaat Wout of Mads.quote:Op maandag 4 augustus 2025 21:00 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Maar zijn er überhaupt renners beschikbaar die serieus mee kunnen doen in het voorjaar? Er vanuit gaande dat ze geen contracten af gaan kopen
Dat met die nul vlaggetjes valt mee als je nagaat dat Graat en Huising wel gewoon een eerlijke kans krijgen in de WT-ploeg, en vorig jaar Van Belle. Maar goed, die fietsen alle drie nog niet echt de stenen uit de straat helaas.quote:Op maandag 4 augustus 2025 17:54 schreef Pistolero het volgende:
Francesco Baruzzi naar de opleidingsploeg van Visma. Op naar de nul vlaggetjes
Al is dit wel daadwerkelijk een groot talent, maar alsnog. Rabobank in shambles.
Asgreen en Senechal!quote:Op maandag 4 augustus 2025 21:00 schreef Marcoss het volgende:
[..]
En wat gaat ie rijden? Allemaal nikszeggende wedstrijdjes wsl.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 10:24 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Wat zal Groenewegen bij TDT gaan verdienen denken jullie? 8 ton ofzo?
Die werden ooit 1 en 2 in de E3-prijs, terwijl Mathieu en Wout ook gewoon meededenquote:Op dinsdag 5 augustus 2025 00:58 schreef wimderon het volgende:
[..]
Asgreen en Senechal!
Moet je er wel Taus bij halen.
Wel iemand die het slot erop kan gooien.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 11:13 schreef DeeBee het volgende:
Wij feliciteren TDT met een kat in de zak, van harte Bas!
Waarom eigenlijk?quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 11:13 schreef DeeBee het volgende:
Wij feliciteren TDT met een kat in de zak, van harte Bas!
Enorm enthousiaste reacties in de videocall teammeeting.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 11:30 schreef Pino112 het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Toch leuk allen.
13 zeges in drie jaar, waarvan twee World Tour.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 11:40 schreef vivelafete het volgende:
[..]
Waarom eigenlijk?
Is toch gewoon een grote naam die ondertussen qua niveau perfect in de ploeg past. Vind het wel een leuke transfer en mooi dat ze dat zo voor elkaar krijgen.
Er moeten natuurlijk niet te hoge verwachtingen zijn.
Alles in voorbereiding op de Tour, zoals elk jaarquote:Op dinsdag 5 augustus 2025 10:48 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
En wat gaat ie rijden? Allemaal nikszeggende wedstrijdjes wsl.
Hebben nu toch al een best aardig programma, dat zal komend jaar alleen beter worden doordat er wat ploegen wegvallen. Probeer wat wedstrijden volgend toe te voegen zoals bijvoorbeeld PN, waar altijd wat sprinterskansen liggen.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 10:48 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
En wat gaat ie rijden? Allemaal nikszeggende wedstrijdjes wsl.
Dylan gaat pizza's uitdelen bij de finish?quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 12:29 schreef franklop het volgende:
[..]
Alles in voorbereiding op de Tour, zoals elk jaar
Mooie woorden, maar hij had ook niet veel te kiezen denk ik.quote:“Het is niet dat we gewoon een grote naam wilden tekenen”, legt Tietema uit. “Maar Dylan begreep onze visie en wilde graag deel uitmaken van dit project. Zijn honger om te winnen, gecombineerd met zijn geloof in onze visie, maakt hem de juiste man op de juiste plaats.”
Mja, Tusveld was ook in z’n allerbeste periode niet meer dan een goede knecht, Groenewegen won vorig jaar nog een rit in de Tour.. hij is dit jaar wel duidelijk minder, maar zo lang er niet verwacht wordt dat hij ritten in grote rondes wint( en hij zelf die verwachting ook niet meer heeft), is hij vast nog van toegevoegde waardequote:Op dinsdag 5 augustus 2025 12:59 schreef Tommeke het volgende:
Ik ben benieuwd hoe gemotiveerd hij nog is. Een scenario zoals nu met Tusveld bij BIET zou me ook niks verbazen.
[..]
Mooie woorden, maar hij had ook niet veel te kiezen denk ik.
Tusveld reed vorig jaar nog de Vuelta uit. Hij zal niet opeens een alfa-mannetje zijn die de rest voor hem op kop schreeuwt en de zeges aaneen rijgt, maar zou in .2 en nationale koersen toch wel veel beter moeten kunnen doen dan hij nu doet. Gewoon gebrek aan motivatie. Ik kijk weleens op Strava en trainen is paar weken in Frankrijk met het vrouwtje rondfietsen.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 13:09 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Mja, Tusveld was ook in z’n allerbeste periode niet meer dan een goede knecht, Groenewegen won vorig jaar nog een rit in de Tour.. hij is dit jaar wel duidelijk minder, maar zo lang er niet verwacht wordt dat hij ritten in grote rondes wint( en hij zelf die verwachting ook niet meer heeft), is hij vast nog van toegevoegde waarde
Ze hebben een budget van 5 miljoen euro of zo? Misschien is dat ondertussen iets opgetrokken, maar toch... 8 ton is dan wel veel.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 10:24 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Wat zal Groenewegen bij TDT gaan verdienen denken jullie? 8 ton ofzo?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |