Oke, masterplan, bear with mequote:Op donderdag 31 juli 2025 10:14 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, in een reservaat, maar zonder prooidieren, want dat is zielig. En het zijn toch alleseters.
In Scandinavie zullen ze "ook wel niet begrijpen" hoe het werkt in de natuur toch?quote:Op donderdag 31 juli 2025 13:43 schreef Lospedrosa het volgende:
Haha de Noren en Zweden weten al jaren hoe om te gaan met wolven. Nu zijn er teveel en wordt er flink afgeschoten.
Schrik niet dit zijn de aantallen:
Noorwegen 40 tot 70 wolven oppervlakte 385000 m2
Nederland 124 wolven. Oppervlakte 42.000 m2
Nederland heeft al een gigantisch probleem .
Ik vind drie roedels wel heel weinig, vraag me af waar ze dat op baseren. Ik denk dat de jacht door mensen dat beleid beïnvloedt. Italië heeft er ondertussen zo'n 3300 en Spanje 2500. De prooidichtheid hier ook hoog is waardoor er meer draagkracht is. Ik denk dat er paar ecologen op gezet moeten worden.quote:Op donderdag 31 juli 2025 13:38 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Vind je het Scandinavische beleid dan niet verstandiger ?
Teruggerekend naar NLse oppervlakte zal dat een halve roedel zijn.
Oh jij weet het even beter dan de Scandinaviërs die al decennia met de wolf samen leven?quote:Op donderdag 31 juli 2025 13:57 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Ik vind drie roedels wel heel weinig, vraag me af waar ze dat op baseren. Ik denk dat de jacht door mensen dat beleid beïnvloedt. Italië heeft er ondertussen zo'n 3300 en Spanje 2500. De prooidichtheid hier ook hoog is waardoor er meer draagkracht is. Ik denk dat er paar ecologen op gezet moeten worden.
Niet zo flauw doen. Ik geef je net voorbeelden van landen waar er veel meer leven.quote:Op donderdag 31 juli 2025 13:59 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Oh jij weet het even beter dan de Scandinaviërs die al decennia met de wolf samen leven?
Bijzonder.
Vervang Groningen met Amsterdam en we hebben een dealquote:Op donderdag 31 juli 2025 13:43 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Oke, masterplan, bear with me
Stap 1: evacueer de gehele provincie Groningen, mensen krijgen een mooie woning aangeboden elders in hun provincie naar keuze, mensen die niet willen evacueren tekenen een document dat ze op zichzelf zijn aangewezen voor de rest van hun verblijf in Groningen.
Stap 2: steek Groningen af van de rest van Nederland en boor alle aardgas die er nog is helemaal op
Stap 3: deporteer alle wolven naar Groningen
Stap 4: schep op bij de Navo over ons grootste natuurgebied in vergelijking met landoppervlakte, creëer een soort safari voor de touristen, laat natuur hoogtij vieren.
Win-win!
Eventueel stap 5: steek Urk en Staphorst voor de vorm er ook bij af gezien de graafmachines toch in de buurt waren.
Stap 6: elk jaar komt er een verkiezing waarin de meest ongewenste Nederlander naar Groningen moet verhuizen voor een jaar. Hang livestream cameras op en geniet van het inkomen.
Ja dat komt mooi uit wanneer het over de wolf gaat. Loop met je hond maar eens door een bos of stook een fikkie op een stukje grond waar veel bomen staan. Dan opeens is het natuur waar veel Reeen leven en bijzondere planten.quote:Op donderdag 31 juli 2025 13:57 schreef Straatcommando. het volgende:
"Ja maar dat is de natuur en die moet je haar gang laten gaan"
Nederland is een compleet strak geharkt park joh, alles is gecultiveerd, aangelegd of beheerd maar de wolf is een wildcard en die moeten we gewoon zijn gang laten gaan.
Sowieso is het feit dat we al zoveel bossen en natuur hebben gesloopt niet echt een klinkend argument om het beetje dat we nog hebben dan ook maar als een soort kinderboerderij te behandelen.quote:Op donderdag 31 juli 2025 14:06 schreef xzaz het volgende:
[..]
Ja dat komt mooi uit wanneer het over de wolf gaat. Loop met je hond maar eens door een bos of stook een fikkie op een stukje grond waar veel bomen staan. Dan opeens is het natuur waar veel Reeen leven en bijzondere planten.
Juist wel, je kunt niet selectief shoppen in wat natuur is en wat niet in een land als Nederland. Daar zit natuur en mens veel te dicht voor op elkaar.quote:Op donderdag 31 juli 2025 14:28 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Sowieso is het feit dat we al zoveel bossen en natuur hebben gesloopt niet echt een klinkend argument om het beetje dat we nog hebben dan ook maar als een soort kinderboerderij te behandelen.
Juist wel; zo doet staatsbosbeheer ook aan kappen van bomen; dit onder heel nom van veel 'natuur'-behoud. Vroeger waren ze daar wat eerlijker over dan nu.quote:Op donderdag 31 juli 2025 14:28 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Sowieso is het feit dat we al zoveel bossen en natuur hebben gesloopt niet echt een klinkend argument om het beetje dat we nog hebben dan ook maar als een soort kinderboerderij te behandelen.
Met als kinderboerderij behandelen bedoel ik meer het verneuken van rustige plekken, biodiversiteit en ecologische waarde.quote:Op donderdag 31 juli 2025 14:36 schreef xzaz het volgende:
[..]
Juist wel; zo doet staatsbosbeheer ook aan kappen van bomen; dit onder heel nom van veel 'natuur'-behoud. Vroeger waren ze daar wat eerlijker over dan nu.
Hier hebben ze grote delen van het bos weggekapt, alle bomen die er al dik een halve eeuw stonden de verbrandingsoven in. Natuurlijk leefden daar ook dieren, maar men wilde perse andere bomen die anderen dieren zouden moeten aantrekken. Als je zo diep ingrijpt om planmatig je biodiversiteit te beinvloeden, hoe natuurlijk is het dan?quote:Op donderdag 31 juli 2025 14:36 schreef xzaz het volgende:
[..]
Juist wel; zo doet staatsbosbeheer ook aan kappen van bomen; dit onder heel nom van veel 'natuur'-behoud.
Gewoon wat beren importen (dat rijmt ook nog eensquote:Op donderdag 31 juli 2025 14:16 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Nee geen beren, dit zijn wolven! Let wel een beetje op hoor.
Hooguit heel tijdelijk, want ze lopen zo de grens over. Maar ik bedoelde het wat persoonlijker.quote:Op donderdag 31 juli 2025 15:11 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
In praktische zin zeker. Juridisch gezien momenteel niet.
Wanneer hadden we in Nederland linkse beleidsmakers?quote:Op donderdag 31 juli 2025 16:17 schreef damsco het volgende:
Tjah dat krijg je met slappe linkse beleidsmakers, dan wordt er niet doorgepakt. Dat beest had allang afgeschoten moeten zijn. Vroeg of het laat gaat het mis en wordt roodkapje opgegeten.
Waardeloos bericht, je hebt namelijk productiebos (Dennenplantages zonder veel natuur) en gemengd loofbos. Op veel plekken (Utrechtse Heuvelrug, Veluwe) is het beleid aan het worden dat naaldhout uit de houtvesterij te kappen om daar weer gemengd loofbos neer te zetten, vooral om de verdroging tegen te gaan, maar ook om meer biodiversiteit en natuur te creëren.quote:Op donderdag 31 juli 2025 14:36 schreef xzaz het volgende:
[..]
Juist wel; zo doet staatsbosbeheer ook aan kappen van bomen; dit onder heel nom van veel 'natuur'-behoud. Vroeger waren ze daar wat eerlijker over dan nu.
Nederland: 416 inwoners per km2 en 104-124 wolvenquote:Op donderdag 31 juli 2025 14:04 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
In Denemarken, het land dat qua grootte en landschap nog het meest op het onze lijkt, zijn in 2025 42 wolven en 6 roedels.
Bosachtige omgeving:quote:Op donderdag 31 juli 2025 20:44 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nederland: 416 inwoners per km2 en 104-124 wolven
Denemarken: 136 inwoners per km2 en 60-80 wolven
Maar in de landen die je daar aanhaalt doen ze dan ook wat ze wat zo ongeveer alle volkeren sinds mensenheugenis doen die te maken hebben met wolven of andere leden van de Canidae familie: ze zetten gedomesticeerde ezels tussen hun kuddes. Ga maar eens kijken als je in Italië bent, als je daar een kudde schapen ziet dan zie je er ook ezels tussen staan. Gegarandeerd.quote:Op donderdag 31 juli 2025 13:57 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Ik vind drie roedels wel heel weinig, vraag me af waar ze dat op baseren. Ik denk dat de jacht door mensen dat beleid beïnvloedt. Italië heeft er ondertussen zo'n 3300 en Spanje 2500. De prooidichtheid hier ook hoog is waardoor er meer draagkracht is. Ik denk dat er paar ecologen op gezet moeten worden.
Dit punt hebben we al bereikt, we zijn het dus eigenlijk met elkaar eens.quote:Op donderdag 31 juli 2025 10:07 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Wanneer een wolf ondanks deze maatregelen gevaarlijk blijft, moet deze wel afgeschrikt of anders helaas dood want het gaat anders van kwaad tot erger.
Ik weet niet of dit een poging is om te scoren bij Esther Ouwehand, maar Nederland is vrij dichtbevolkt. Je hebt niet zoals in Oost Europa honderden vierkante kilometers waar per dag max 5 mensen lopen.quote:Op donderdag 31 juli 2025 11:09 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
He bah, dieren. Snel doodmaken, bos omhakken, en de bende asfalteren! Je zou maar eens ergens rekening mee moeten houden.
Beter vergelijkbaar dan Noorwegen.quote:Op donderdag 31 juli 2025 20:44 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nederland: 416 inwoners per km2 en 104-124 wolven
Denemarken: 136 inwoners per km2 en 60-80 wolven
Op zich wel, met dien verstande dat ze van mij niet allemaal dood hoeven.quote:Op donderdag 31 juli 2025 21:38 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Dit punt hebben we al bereikt, we zijn het dus eigenlijk met elkaar eens.
Dus ze moeten eerst iemand bijten en dan pas ondernemen we actie? Dan is het kwaad toch al geschied?quote:Op donderdag 31 juli 2025 23:40 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Op zich wel, met dien verstande dat ze van mij niet allemaal dood hoeven.
Ik denk dat als je er af en toe heel gecontroleerd een paar doodschiet, de rest wel uitkijkt en de natuur beter in evenwicht blijft. Dat zeg ik met moeite want ik vind het mooie beesten en ik zou het best vet vinden om er eens eentje te zien. Maar op die manier houd je wel de schuwheid erin, zonder dat je op elk beest dat een stap over de grens zet een klopjacht begint.quote:Op donderdag 31 juli 2025 23:43 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Dus ze moeten eerst iemand bijten en dan pas ondernemen we actie? Dan is het kwaad toch al geschied?
Begin van het jaar ook al twee aanvallen geweest van een wild zwijn op de mens.quote:Op donderdag 31 juli 2025 23:43 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Dus ze moeten eerst iemand bijten en dan pas ondernemen we actie? Dan is het kwaad toch al geschied?
Een normale hond die als huisdier fungeert wordt in sommige gevallen al ingeslapen als hij een kind/mens bijt of aanvalt. Dat wordt min of meer geaccepteerd.quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 00:15 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Begin van het jaar ook al twee aanvallen geweest van een wild zwijn op de mens.
Wat gaan we daarmee doen?
Voor of na de aanvalquote:Op vrijdag 1 augustus 2025 00:30 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Een normale hond die als huisdier fungeert wordt in sommige gevallen al ingeslapen als hij een kind/mens bijt of aanvalt. Dat wordt min of meer geaccepteerd.
Ik denk dat je nu zelf wel kan bedenken wat we met dat wilde zwijn moeten doen
Kennelijk zijn we de wolvenplaag rond Roermond al vergeten.quote:Op donderdag 31 juli 2025 21:32 schreef Lospedrosa het volgende:
Nog een grappig feitje.
Tussen 2002 en 2022 zijn er in heel Europa 8 incidenten geweest tussen wolven en mensen.
Hoeveel in 2 jaar in Nl alleen al?
Paté.quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 00:15 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Begin van het jaar ook al twee aanvallen geweest van een wild zwijn op de mens.
Wat gaan we daarmee doen?
quote:Op donderdag 31 juli 2025 20:50 schreef Digi2 het volgende:
Veluwse dodenrit
Bekijk deze YouTube-video
Wolven hier, wolven daar, scheuren kindjes uit elkaar![]()
Het lijkt mij vooral in circus in je eigen hoofd.quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 06:45 schreef Geldprintkabouter het volgende:
Zijn die beesten nou nog niet doodgeschoten? Wat leef ik toch in een raar land.
Al die zogenaamde wolvenexperts die beweerden dat die beesten "bang zijn van mensen."quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 07:31 schreef Filosoofert het volgende:
Hoe vaak de doelpalen al zijn verzet ten faveure van de wolf in deze discussie
Maar die irrationele houding zien we vaker
Dit is topic 30 over de wolf terwijl dit jaar twee mensen een medische behandeling nodig hadden.quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 07:31 schreef Filosoofert het volgende:
Hoe vaak de doelpalen al zijn verzet ten faveure van de wolf in deze discussie
Maar die irrationele houding zien we vaker
Ja en we zouden ze ook nooit zien.quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 07:46 schreef Geldprintkabouter het volgende:
[..]
Al die zogenaamde wolvenexperts die beweerden dat die beesten "bang zijn van mensen."
Volgens mij worden topics gevuld door voor- en tegenstanders.quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 07:49 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Dit is topic 30 over de wolf terwijl dit jaar twee mensen een medische behandeling nodig hadden.
Voor hontjes zijn dat er 30.000 per jaar. En de meest hysterische mensen hebben vaak een jaarlijks groter wordende suv kindervermaler voor de deur staan.
Irrationele houding.quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 07:52 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Volgens mij worden topics gevuld door voor- en tegenstanders.
Tevens is dit reactie 3 van mij, dus je opmerking slaat ook niet op mij?
Wat hebben hontjes en suv's met mijn reactie te maken?
En de rest van mijn post?quote:
Als het je daadwerkelijk om die arme kindjes te doen is, dan lijkt het me duidelijk waar je je op moet richten.quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 08:05 schreef Filosoofert het volgende:
Tevens,
120 wolven tegen 1.800.000 honden.
Alle honden inslapen en alle bossen weg.quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 08:26 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Als het je daadwerkelijk om die arme kindjes te doen is, dan lijkt het me duidelijk waar je je op moet richten.
Ja dat is het bericht wat ze de wereld in gooien. Feit blijft dat dit gewoon beleid is door de grootste boseigenaar van Nederland. Je kan beleid maken wat je wilt maar maar als je 'verdroging' wil tegen gaan moet je gewoon het hele gebied onder water zetten, zoals het in een grote periode in de geschiedenis ook was. Wat we nu doen is alles netjes onderhouden naar onze wens. Prima voor de inkomsten verpakt onder een argument van 'beheer' maar zo werkt het natuurlijk niet.quote:Op donderdag 31 juli 2025 17:50 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Waardeloos bericht, je hebt namelijk productiebos (Dennenplantages zonder veel natuur) en gemengd loofbos. Op veel plekken (Utrechtse Heuvelrug, Veluwe) is het beleid aan het worden dat naaldhout uit de houtvesterij te kappen om daar weer gemengd loofbos neer te zetten, vooral om de verdroging tegen te gaan, maar ook om meer biodiversiteit en natuur te creëren.
Wanneer berichtgeving niet meldt wat er nu gekapt gaat worden en het allemaal bos noemt (omdat de scribentjes geen idee hebben wat bos en wat houtvesterij is) zegt het niets over of er natuurwaarde verloren gaat.
Wat wil je nu eigenlijk zeggen? Staatsbosbeheer heeft maar een klein deel van zijn bossen als “puur natuurbos”. Het grootste deel is bos, waar houtproductie (dus productiebos-functie) het doel is. De zandgronden van Veluwe, Veluwezoom en Utrechtse Heuvelrug zet je niet ff onder water, en dit zijn de gebieden (juist omdat ze voor weinig anders te gebruiken zijn) waar productiebos staatquote:Op vrijdag 1 augustus 2025 11:27 schreef xzaz het volgende:
[..]
Ja dat is het bericht wat ze de wereld in gooien. Feit blijft dat dit gewoon beleid is door de grootste boseigenaar van Nederland. Je kan beleid maken wat je wilt maar maar als je 'verdroging' wil tegen gaan moet je gewoon het hele gebied onder water zetten, zoals het in een grote periode in de geschiedenis ook was. Wat we nu doen is alles netjes onderhouden naar onze wens. Prima voor de inkomsten verpakt onder een argument van 'beheer' maar zo werkt het natuurlijk niet.
Dat dus.quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 11:30 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]Het grootste deel is bos, waar houtproductie (dus productiebos-functie) het doel is.
Hadden die wolvendeskundigen jou maar om raad gevraagd dan was dit allemaal voorkomen.quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 19:57 schreef AchJa het volgende:
De PvdD gaat de wolf sommeren om zich binnen de aangewezen rustgebieden op te houden...
[ x ]
Een wolf kan tussen de 40 en 70km per dag afleggen, sommigen meer.
Nee, je draait het om. Mensen moeten daar maar even wegblijven.quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 19:57 schreef AchJa het volgende:
De PvdD gaat de wolf sommeren om zich binnen de aangewezen rustgebieden op te houden...
[ x ]
Een wolf kan tussen de 40 en 70km per dag afleggen, sommigen meer.
Correct en tevens juist. Dan was dit idd niet gebeurd.quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 20:02 schreef Aberkullie het volgende:
Hadden die wolvendeskundigen jou maar om raad gevraagd dan was dit allemaal voorkomen.
Elke dag het "rustgebied" 70km een andere kant op...quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 20:15 schreef MissButterflyy het volgende:
Nee, je draait het om. Mensen moeten daar maar even wegblijven.
Nee, de incidenten gebeuren duidelijk in hetzelfde gebied, verder is de agressieve wolf mogelijk eerder aangereden en loopt hij mank dus het is de vraag hoe groot de afstanden zijn die hij aflegt.quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 20:16 schreef AchJa het volgende:
[..]
Elke dag het "rustgebied" 70km een andere kant op...
Lekker concreet weer he?quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 20:17 schreef MissButterflyy het volgende:
Nee, de incidenten gebeuren duidelijk in hetzelfde gebied, verder is de agressieve wolf mogelijk aangereden en mank dus het is de vraag hoe groot de afstanden zijn die hij aflegt.
Maar dat ie mank is weten we helemaal niet he? Want voor een manke Nelis weet ie nog genoeg overlast te veroorzaken.quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 20:22 schreef MissButterflyy het volgende:
Het is niet eens ‘mogelijk’, het is een feit. De wolf is eerder aangereden en heeft dat overleefd.
Ja, de mens.quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 20:23 schreef Stepperoller het volgende:
Typisch dat de probleemwolven telkens in hetzelfde gebied opduiken. Bijna alsof er een gezelschap is dat bewust probleemwolven kweekt.
Juist de gewonde dieren zijn gevaarlijk.quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 20:23 schreef AchJa het volgende:
[..]
Maar dat ie mank is weten we helemaal niet he? Want voor een manke Nelis weet ie nog genoeg overlast te veroorzaken.
En verder boeit het me ook niet zoveel, dat beest mag afgeschoten worden dus klaar.
Ook weer zo'n aanname.quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 20:26 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ja, de mens.![]()
Lekker voeren die wolven om een mooie foto te maken en lekker de held uit te hangen.
"Vermoedelijk"...quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 20:31 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
https://www.gld.nl/amp/ni(...)vermoedelijk-gevoerd
Inderdaad. Verzorgen is ook een optie.quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 20:27 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Juist de gewonde dieren zijn gevaarlijk.
Gewoon geweren uitdelen aan de mensen die in het bos willen gaan wandelen. Of daar in de buurt wonen.quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 20:46 schreef deedeetee het volgende:
De reden voor het niet schuwe en mogelijk gevaarlijke gedrag van wolven maakt mij totaal niet uit. Het is iig wel overduidelijk dat wolven en mensen niet samen kunnen leven in Nederland.
In een landen als Zweden en Denemarken worden wolven gewoon afgeschoten als ze te dicht bij de mensen of het vee komen. Het mag niet maar ze doen het wél. Daar haalt men het niet in het hoofd om die dieren te voeren.
Dat er hier zoveel onnozele mensen wonen die totaal geen benul meer hebben van het gevaar van grote roofdieren maakt het mogelijk dat het helemaal uit de hand aan t lopen is.
Ik lees dat de Rechtbank inmiddels heeft aangegeven dat de wolf gewoon een rode loper krijgt.quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 20:46 schreef deedeetee het volgende:
De reden voor het niet schuwe en mogelijk gevaarlijke gedrag van wolven maakt mij totaal niet uit. Het is iig wel overduidelijk dat wolven en mensen niet samen kunnen leven in Nederland.
In een landen als Zweden en Denemarken worden wolven gewoon afgeschoten als ze te dicht bij de mensen of het vee komen. Het mag niet maar ze doen het wél. Daar haalt men het niet in het hoofd om die dieren te voeren.
Dat er hier zoveel onnozele mensen wonen die totaal geen benul meer hebben van het gevaar van grote roofdieren maakt het mogelijk dat het helemaal uit de hand aan t lopen is.
quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 20:31 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
https://www.gld.nl/amp/ni(...)vermoedelijk-gevoerd
Procedures, regels, vergunningen, ontheffingen, rechtzakenquote:Een manier om een wolf 'schuwer' te maken, is bijvoorbeeld het inzetten van een paintballgeweer. Maar dat is niet zomaar geregeld. Als je een wolf wilt verjagen, moet je dat goed onderbouwen, omdat de wolf een beschermde soort is.
De provincie heeft onlangs een rechtszaak gewonnen. Zij kreeg een ontheffing om in Nationaal Park De Hoge Veluwe met een paintballgeweer op niet-schuwe wolven te schieten. Deze ontheffing gold niet voor de Noord-Veluwe en is inmiddels verlopen.
Als blijkt dat er een wens is om opnieuw een wolf te verjagen, moet er opnieuw een ontheffing aangevraagd worden.
Hoe bedoel je?quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 20:47 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Inderdaad. Verzorgen is ook een optie.
Het zijn wilde dieren.quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 20:57 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Hetzelfde wat we met veel andere dieren doen: de wonden verzorgen.
Zeehonden?quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 20:59 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Het zijn wilde dieren.
En het is al lastig om hem te vinden om neer te schieten, laat staan om m te verzorgen.
Klinkt als een verzwakte wolf die niet meer jaagt op snelle prooien maar kiest voor huisdieren en kleine kinderen omdat dat makkelijker is voor hem. De massale wolvenjacht rondom Roermond was juist omdat er in een jaar tijd 11 kinderen gedood en opgegeten werden, ook door een zwakkere wolf. Er is namelijk wel een reden waarom de wolf hier uitgeroeid was.quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 20:22 schreef MissButterflyy het volgende:
Het is niet eens ‘mogelijk’, het is een feit. De wolf is eerder aangereden en heeft dat overleefd.
Tsja, ondernemers risico.quote:Horecaondernemers op de Utrechtse Heuvelrug maken zich zorgen nu mensen wegblijven. Vanwege een bijtende wolf wordt namelijk afgeraden om met honden en kinderen de bossen in te gaan. "Dit hakt er bij ons heel erg in."
Zitten die wolven nu ook al in de kroeg?quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 22:49 schreef Digi2 het volgende:
Stilte in Utrechtse bossen door bijtende wolf: 'Helft minder omzet'
[..]
Tsja, ondernemers risico.
Als we niets doen duurt dat wellicht niet lang meerquote:Op vrijdag 1 augustus 2025 22:51 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Zitten die wolven nu ook al in de kroeg?
Normaliter bestieren ze een kroeg. Het Praathuis.quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 22:51 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Zitten die wolven nu ook al in de kroeg?
Ook afschieten, we hebben er ondertussen 60 000.quote:
En wanneer was dat dan?quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 21:24 schreef Smelfie het volgende:
[..]
Klinkt als een verzwakte wolf die niet meer jaagt op snelle prooien maar kiest voor huisdieren en kleine kinderen omdat dat makkelijker is voor hem. De massale wolvenjacht rondom Roermond was juist omdat er in een jaar tijd 11 kinderen gedood en opgegeten werden, ook door een zwakkere wolf. Er is namelijk wel een reden waarom de wolf hier uitgeroeid was.
Alle dieren die @ootjekatootje om arbitraire redenen stom vindt afschietenquote:Op vrijdag 1 augustus 2025 23:57 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ook afschieten, we hebben er ondertussen 60 000.
Die eten elke dag 5 kilo aan vis, niet de hele vis maar alleen de buik.
De zeehond is ook zo’n gedrocht. Ziet er lief uit maar heeft geen natuurlijke vijanden en is beschermd.
Niet stom, denk aan de ganzen. Die schieten we in grote getallen ook af.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 10:39 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Alle dieren die @:ootjekatootje om arbitraire redenen stom vindt afschieten
Als ik me niet vergis heeft de adders voor 3 doden gezorgt in 150 jaar, wolfen nulquote:Op zaterdag 2 augustus 2025 12:04 schreef nostra het volgende:
God, we hebben eens een keer een dier dat gevaarlijker is dan een adder en het hele land is in paniek.
Ja, precies! Alles dat in Park Nederland een beetje vervelend is en/of een verdienmodel in de weg staat afknallen.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 11:53 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Niet stom, denk aan de ganzen. Die schieten we in grote getallen ook af.
Net als ratten en duiven, hoornaars en rivierkreeften.
Wilde zwijnen ook als de populatie te groot is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |