Bosachtige omgeving:quote:Op donderdag 31 juli 2025 20:44 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nederland: 416 inwoners per km2 en 104-124 wolven
Denemarken: 136 inwoners per km2 en 60-80 wolven
Maar in de landen die je daar aanhaalt doen ze dan ook wat ze wat zo ongeveer alle volkeren sinds mensenheugenis doen die te maken hebben met wolven of andere leden van de Canidae familie: ze zetten gedomesticeerde ezels tussen hun kuddes. Ga maar eens kijken als je in Italië bent, als je daar een kudde schapen ziet dan zie je er ook ezels tussen staan. Gegarandeerd.quote:Op donderdag 31 juli 2025 13:57 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Ik vind drie roedels wel heel weinig, vraag me af waar ze dat op baseren. Ik denk dat de jacht door mensen dat beleid beïnvloedt. Italië heeft er ondertussen zo'n 3300 en Spanje 2500. De prooidichtheid hier ook hoog is waardoor er meer draagkracht is. Ik denk dat er paar ecologen op gezet moeten worden.
Dit punt hebben we al bereikt, we zijn het dus eigenlijk met elkaar eens.quote:Op donderdag 31 juli 2025 10:07 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Wanneer een wolf ondanks deze maatregelen gevaarlijk blijft, moet deze wel afgeschrikt of anders helaas dood want het gaat anders van kwaad tot erger.
Ik weet niet of dit een poging is om te scoren bij Esther Ouwehand, maar Nederland is vrij dichtbevolkt. Je hebt niet zoals in Oost Europa honderden vierkante kilometers waar per dag max 5 mensen lopen.quote:Op donderdag 31 juli 2025 11:09 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
He bah, dieren. Snel doodmaken, bos omhakken, en de bende asfalteren! Je zou maar eens ergens rekening mee moeten houden.
Beter vergelijkbaar dan Noorwegen.quote:Op donderdag 31 juli 2025 20:44 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nederland: 416 inwoners per km2 en 104-124 wolven
Denemarken: 136 inwoners per km2 en 60-80 wolven
Op zich wel, met dien verstande dat ze van mij niet allemaal dood hoeven.quote:Op donderdag 31 juli 2025 21:38 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Dit punt hebben we al bereikt, we zijn het dus eigenlijk met elkaar eens.
Dus ze moeten eerst iemand bijten en dan pas ondernemen we actie? Dan is het kwaad toch al geschied?quote:Op donderdag 31 juli 2025 23:40 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Op zich wel, met dien verstande dat ze van mij niet allemaal dood hoeven.
Ik denk dat als je er af en toe heel gecontroleerd een paar doodschiet, de rest wel uitkijkt en de natuur beter in evenwicht blijft. Dat zeg ik met moeite want ik vind het mooie beesten en ik zou het best vet vinden om er eens eentje te zien. Maar op die manier houd je wel de schuwheid erin, zonder dat je op elk beest dat een stap over de grens zet een klopjacht begint.quote:Op donderdag 31 juli 2025 23:43 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Dus ze moeten eerst iemand bijten en dan pas ondernemen we actie? Dan is het kwaad toch al geschied?
Begin van het jaar ook al twee aanvallen geweest van een wild zwijn op de mens.quote:Op donderdag 31 juli 2025 23:43 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Dus ze moeten eerst iemand bijten en dan pas ondernemen we actie? Dan is het kwaad toch al geschied?
Een normale hond die als huisdier fungeert wordt in sommige gevallen al ingeslapen als hij een kind/mens bijt of aanvalt. Dat wordt min of meer geaccepteerd.quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 00:15 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Begin van het jaar ook al twee aanvallen geweest van een wild zwijn op de mens.
Wat gaan we daarmee doen?
Voor of na de aanvalquote:Op vrijdag 1 augustus 2025 00:30 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Een normale hond die als huisdier fungeert wordt in sommige gevallen al ingeslapen als hij een kind/mens bijt of aanvalt. Dat wordt min of meer geaccepteerd.
Ik denk dat je nu zelf wel kan bedenken wat we met dat wilde zwijn moeten doen
Kennelijk zijn we de wolvenplaag rond Roermond al vergeten.quote:Op donderdag 31 juli 2025 21:32 schreef Lospedrosa het volgende:
Nog een grappig feitje.
Tussen 2002 en 2022 zijn er in heel Europa 8 incidenten geweest tussen wolven en mensen.
Hoeveel in 2 jaar in Nl alleen al?
Paté.quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 00:15 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Begin van het jaar ook al twee aanvallen geweest van een wild zwijn op de mens.
Wat gaan we daarmee doen?
quote:Op donderdag 31 juli 2025 20:50 schreef Digi2 het volgende:
Veluwse dodenrit
Bekijk deze YouTube-video
Wolven hier, wolven daar, scheuren kindjes uit elkaar![]()
Het lijkt mij vooral in circus in je eigen hoofd.quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 06:45 schreef Geldprintkabouter het volgende:
Zijn die beesten nou nog niet doodgeschoten? Wat leef ik toch in een raar land.
Al die zogenaamde wolvenexperts die beweerden dat die beesten "bang zijn van mensen."quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 07:31 schreef Filosoofert het volgende:
Hoe vaak de doelpalen al zijn verzet ten faveure van de wolf in deze discussie
Maar die irrationele houding zien we vaker
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |