Ja, maar je hoeft er niet te stoppen, en dat doen de meeste ICE's dan ook niet. Tenzij ze niet in Köln Hbf komen, dan stoppen ze in plaats daarvan in Deutz.quote:Op zondag 17 augustus 2025 09:43 schreef derLudolf het volgende:Normaliter ga je toch via Köln Deutz als je SFS Köln Frankfurt pakt?
Er is wel weer iemand tegen een spoorbrug over de Hunte gevaren, dit keer in Oldenburg (Oldenb)quote:Op zaterdag 16 augustus 2025 14:34 schreef Peterselieman het volgende:
Zo ziet het er nu uit bij de Friesenbrücke
Bekijk deze YouTube-video
Ze zijn dan ook al 30 jaar aan het klussen in Großraum Köln. Op dit moment is aan de overkant van de Rijn de uitbouw van de S13 naar het vliegveld gaande en aan onze kant zijn ze nog steeds bezig met "Bahnknoten Köln", en dat is een ontvlechtingsproject onder andere: https://bahnknoten-koeln.deutschebahn.com/db/westspange.htmlquote:Op zondag 17 augustus 2025 10:55 schreef derLudolf het volgende:
Aha dat heb ik tot dusverre vooral ICE gehad die vanaf Deutz rechtstreeks de SFS op gaan. Zonde van de tijd ook wel, kost denk ik snel 20 minuten extra?
De twee extra S-Bahn-sporen met perron op zowel Hbf als Messe-Deutz, om zo opstoppingen op de Hohenzollernbrücke te voorkomen: https://bahnknoten-koeln.(...)hn-stammstrecke.htmlquote:Op dinsdag 19 augustus 2025 11:03 schreef DeaDLocK2K het volgende:
En dan vergeet ik vast nog een projectje.
Rijdt er een trein, is het weer niet goed ...quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 19:10 schreef marcb1974 het volgende:
Leuk man, vanochtend ipv een ICNG of zo'n oude op het traject Eindhoven - Den haag ineens zo'n bejaarde dubbeldeksbak. Er werd gevloekt omdat dat meteen betekende dat er een half uur vertraging naar den haag kwam
Jij vindt niet dat er iets mis mee is?quote:Op woensdag 20 augustus 2025 20:41 schreef b2py het volgende:
Als ik op bahn.de kijk krijg ik dezelfde route en prijs
Utrecht - Anna Paulowna is 1:34 en 22,40 zonder korting. OV is gewoon afgrijselijk duurquote:Op woensdag 20 augustus 2025 21:33 schreef Duvel het volgende:
Ik vind het rijkelijk aan de prijs voor een enkeltje 2e klas.
Prullenbakken, dat viel mij ook op. Ook in binnensteden. Ik heb een half uur met mijn plastic verpakking door Exeter gelopen.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 19:57 schreef Janneke141 het volgende:
Treinen met de Britse spoorwegen in een paar smiley's:
Prachtig onderhouden Britse stationnetjes, en veel gevoel voor historie
Gratis (en schone) toiletten op ieder zichzelf respecterend station
Punctualiteit
Service! Zichtbaar personeel! Overal! (mag wat kosten, maar soit)
Geen vaste uurdienstregeling
Achterlijk poortjes-systeem
Prullenbakkenallergie op grote stations.
En eenals bonus: een enkeltje Londen-Inverness uit de automaat kost al meer dan mijn tweeweekse interrail.
In Groningen werkten ze eerst met nummertjes, zodat ze konden controleren dat je de goede fiets meenam. Nu gaat het op ov-kaart en kun je dus met een kroegbarrel naar binnen lopen en met een dure e-bike weer naar buiten. Toen ik het personeel vroeg hoe ze wisten dat ik mijn eigen fiets meenam, keken ze me aan alsof ze geen idee hadden wat ik het over had...quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 18:01 schreef spectrumanalyser het volgende:
Minstens zo erg is de fietsendiefstal bij zogenaamde bewaakte stallingen.
Van station Alkmaar Noord zijn in 6 maanden tijd 50 fietsen gestolen, uit de bewaakte stalling.
Je komt er simpelweg binnen met een willekeurige ov-chipkaart.
https://streekstadcentraa(...)hotplace-voor-dieven
Klopt, schijtirritant en het gevolg is ook dat er op stations een heleboel schoonmakers met prikstokken rondlopen. Zelfs in de McDonalds op het station stond niet eens een prullenbakquote:Op woensdag 20 augustus 2025 22:21 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Prullenbakken, dat viel mij ook op. Ook in binnensteden. Ik heb een half uur met mijn plastic verpakking door Exeter gelopen.
Leven op een eiland heeft uiteindelijk natuurlijk wel gevolgenquote:En verder:o-ver-al wordt voor gewaarschuwd, alsof iedereen volslagen debiel is. Zelfs bij een kraan in de wc zit een sticker "caution: hot water".
Scheelt mij in elk geval weer twee keer per uur met Duitsland bellen...quote:Op zaterdag 16 augustus 2025 14:48 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik zou het hilarisch vinden als het ding eind november zou worden aangevaren.
Dingen die me ook opvallen: bij veel verboden staat erbij wat de boete is (dat wordt leuk als dat bedrag ooit eens verandert), en ze doen heel panisch over parkeren. Waar je ook bent moet je óf betalen, óf minstens je kenteken invullen.quote:Op woensdag 20 augustus 2025 22:21 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
En verder:o-ver-al wordt voor gewaarschuwd, alsof iedereen volslagen debiel is. Zelfs bij een kraan in de wc zit een sticker "caution: hot water".
Heb je überhaupt mijn post gelezen? Of Münster opgezocht op dat kaartje?quote:Op woensdag 20 augustus 2025 22:08 schreef b2py het volgende:
Beetje vreemd wel maar goed, als de officiele reisplanner het aan geeft?
Hebben ze daar nog steeds geen fatsoenlijke koppeling voor bedacht?quote:Op woensdag 20 augustus 2025 22:27 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Scheelt mij in elk geval weer twee keer per uur met Duitsland bellen...
Je zit precies op de hoogste Preisstufe van het Münsterland-tarif...quote:Op woensdag 20 augustus 2025 20:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Kan iemand me trouwens uitleggen hoe dit zit?![]()
Enkele reis Lüdinghausen - Enschede, volgens Westfalentarif, kost 22 Euro GODDAMN tien. "über Münster"
[ afbeelding ]
Maar ik ga natuurlijk helemaal niet via Münster, waarom zou je?![]()
[ afbeelding ]
Moffennaaiballerij
En wat wil je daarmee zeggen?quote:Op donderdag 21 augustus 2025 12:30 schreef dennistd het volgende:
[..]
Je zit precies op de hoogste Preisstufe van het Münsterland-tarif...
Dit snap ik ook ooit "Ja het is gewoon volgens de regels" OH JAH NOU MISSCHIEN KLOPT DAAR DAN GEEN ENE FAKKING KAK VAN?????quote:
ja wat er met @b2py gebeurd is weet ik ook niet maar die is ergens een systeemleeghoofd gewordenquote:Op donderdag 21 augustus 2025 12:57 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Dit snap ik ook ooit "Ja het is gewoon volgens de regels" OH JAH NOU MISSCHIEN KLOPT DAAR DAN GEEN ENE FAKKING KAK VAN?????
Ofzo. Kuch.
quote:Op woensdag 20 augustus 2025 22:08 schreef b2py het volgende:
Beetje vreemd wel maar goed, als de officiele reisplanner het aan geeft?
Ik weet nog niet wat de procedures gaan zijn als we weer naar Duitsland gaan rijden. Voorheen moesten we elke trein telefonisch aanbieden en aannemen.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 12:22 schreef dennistd het volgende:
[..]
Hebben ze daar nog steeds geen fatsoenlijke koppeling voor bedacht?![]()
Laatst had er ook weer een goederentrein op spoortje 11 in Hengelo gestaan omdat ie was aangezien voor de Eurobahn
zeshonderd jaar gaan duren ookquote:Op donderdag 21 augustus 2025 13:19 schreef James1988 het volgende:
Duitsland en Duitsers een beetje kennende zal dat gewoon weer
Kunnen ze niet iets verzinnen dat er een soort briefje uit je printer rolt, dan staat het zwart op wit en hoef je niet op te nemen. Dat zoiets nog niet bestaatquote:Op donderdag 21 augustus 2025 13:19 schreef James1988 het volgende:
Don't worry, Duitsland en Duitsers een beetje kennende zal dat gewoon weer zo gaan werken
Met faxquote:Op donderdag 21 augustus 2025 13:19 schreef James1988 het volgende:
Don't worry, Duitsland en Duitsers een beetje kennende zal dat gewoon weer zo gaan werken
Asfaltvreter, ga zaterdag weer eens met de trein. Houd mijn hart vastquote:Op donderdag 21 augustus 2025 13:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja wat er met @:b2py gebeurd is weet ik ook niet maar die is ergens een systeemleeghoofd geworden
[..]
Oh is dat het. Olieblikslaaf.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 15:30 schreef b2py het volgende:
[..]
Asfaltvreter, ga zaterdag weer eens met de trein. Houd mijn hart vast
De fax bij de Buba is UITGEZET!quote:
Dat heb ik nou nog nooit gebruikt, werkt dat?quote:Op donderdag 21 augustus 2025 13:48 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Heb ik ook op m'n modelbaan; Railcom.
Moet toch wel te fixen zijn dat een paar minuten voordat een trein de grens over gaat de treindienstleider al kan zien dat er iets aan komt en wat het is?quote:Op donderdag 21 augustus 2025 13:48 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Stel je toch voor dat er een modern systeem zou bestaan waarbij je treinnummers vanaf de trein gewoon naar een computer zou kunnen sturen.
Heb ik ook op m'n modelbaan; Railcom.
Als automatiseerder snap ik echt niet waarom dergelijke basale automatiseringsproblemen nog niet opgelost zijn.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 21:02 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Moet toch wel te fixen zijn dat een paar minuten voordat een trein de grens over gaat de treindienstleider al kan zien dat er iets aan komt en wat het is?
Je zou toch wel iets moeten kunnen met GPS of GSM-R?quote:Op donderdag 21 augustus 2025 21:06 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Als automatiseerder snap ik echt niet waarom dergelijke basale automatiseringsproblemen nog niet opgelost zijn.
Maar dan denk ik als burger aan de politieke onwil die 30 jaar rechtse kabinetten en 45+ jaar bezuinigen op OV aan beide kanten van de grens dit gevolg eigenlijk wel gewoon heel erg logisch maakt.
Ik denk dat, zelfs als er ERTMS ligt in NL én in DE, dit nog niet voor elkaar is.
Als ze in Nederland twee verkeerscentrales aan elkaar kunnen knopen, waarom kan dat dan niet tussen NL en DE?quote:Op donderdag 21 augustus 2025 21:10 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Je zou toch wel iets moeten kunnen met GPS of GSM-R?
Alles met trein is moeilijk, ingewikkeld en heeft geen prioquote:Op donderdag 21 augustus 2025 21:18 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Als ze in Nederland twee verkeerscentrales aan elkaar kunnen knopen, waarom kan dat dan niet tussen NL en DE?
Vraag me af of ze daar op de Øresundbrug mee weg zouden kunnen komen, dit gezever.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 21:09 schreef Dr_Flash het volgende:
Nee dan blijkt ineens dat "niemand eraan gedacht heeft dat dat ook nog moest werken"
Als ProRail het zou kunnen zouden ze een regel verzinnen waarmee ze zichzelf kunnen opheffen onder het motto van veiligheid.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 21:06 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Als automatiseerder snap ik echt niet waarom dergelijke basale automatiseringsproblemen nog niet opgelost zijn.
Maar dan denk ik als burger aan de politieke onwil die 30 jaar rechtse kabinetten en 45+ jaar bezuinigen op OV aan beide kanten van de grens dit gevolg eigenlijk wel gewoon heel erg logisch maakt.
Ik denk dat, zelfs als er ERTMS ligt in NL én in DE, dit nog niet voor elkaar is.
Toen de HSL werd gebouwd was het scenario "er moet een ERTMS-trein met 300 km/u de landsgrens over" nog niet uitgekristalliseerd, dus dat moest nog ontworpen worden. Maar dat is 25 jaar geledenquote:Op donderdag 21 augustus 2025 21:06 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Als automatiseerder snap ik echt niet waarom dergelijke basale automatiseringsproblemen nog niet opgelost zijn.
(...)
Ja I know en de stagiaire mocht ontwerpen waar de fasescheidingen kwamen.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 21:52 schreef James1988 het volgende:
[..]
Toen de HSL werd gebouwd was het scenario "er moet een ERTMS-trein met 300 km/u de landsgrens over" nog niet uitgekristalliseerd, dus dat moest nog ontworpen worden. Maar dat is 25 jaar geleden
De fasescheiding bij Lage Zwaluwe is onlangs verwijderd! Heeft slechts 15 jaar moeten durenquote:Op donderdag 21 augustus 2025 22:15 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ja I know en de stagiaire mocht ontwerpen waar de fasescheidingen kwamen.
We richten een werkgroep op om een advies te geven, maar in de praktijk komt die niet verder dan een "denkrichting"...quote:Op donderdag 21 augustus 2025 21:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Alles met trein is moeilijk, ingewikkeld en heeft geen prio
Nou ja gelukkig kost het allemaal geen belastinggeld. Toch?quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:28 schreef Duvel het volgende:
[..]
We richten een werkgroep op om een advies te geven, maar in de praktijk komt die niet verder dan een "denkrichting"...
Nee, zo veel zijn het er nóg niet. Als je op deze pagina sorteert op 'KM deze maand' krijg je een beetje een idee hoeveel zijn afgevoerd.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 20:04 schreef Eix het volgende:
Ik was even aan het rondneuzen op de ICM pagina’s van treinpositie. Maar klopt mijn beeld dat inmiddels zo’n 2/3e van de Koplopers terzijde staan of gesloopt zijn? Want dan gaat het inmiddels toch wel rap.![]()
Of ze verzinnen iets waarvan ze weten dat het nergens op slaatquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:28 schreef Duvel het volgende:
[..]
We richten een werkgroep op om een advies te geven, maar in de praktijk komt die niet verder dan een "denkrichting"...
Thx. Ik zie dan ook waar mijn denkfout zat. Ik ging er namelijk vanuit dat de stellen met ‘gps signaal ouderndan 160 dagen’ ook langs de kant stonden.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 20:29 schreef James1988 het volgende:
[..]
Nee, zo veel zijn het er nóg niet. Als je op deze pagina sorteert op 'KM deze maand' krijg je een beetje een idee hoeveel zijn afgevoerd.
Dat zijn er 63/145 (43%) inclusief ICM-0 of 56/138 (40,5%) wanneer je de prototypes buiten beschouwing laat.
De afvoer gaat wel door, volgens Somda zouden er in augustus en september in totaal 29 stellen uit gaan. Deels vanwege stellen die in slechte staat verkeren, deels vanwege een bezuinigingsoperatie.
Dat schijnt ergens een storing oid te zijn, dat ze geen signaal hebben terwijl ze gewoon actief zijn.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 21:08 schreef Eix het volgende:
[..]
Thx. Ik zie dan ook waar mijn denkfout zat. Ik ging er namelijk vanuit dat de stellen met ‘gps signaal ouderndan 160 dagen’ ook langs de kant stonden.
Fake country.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 19:25 schreef marcb1974 het volgende:
Mogelijk weer stakingen in Belgie van zondag 7 september om 22.00 uur tot en met zaterdag 13 september om 22.00 uur.
https://www.hln.be/binnen(...)-september~aad2beca/
Het gaat ook rap. Elke dinsdag gaan er tot en met zes bakken ICMm van de Houtrakpolder naar de firma Adex, die op het terrein van HKS Metals de sloop ten uitvoer brengt.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 20:04 schreef Eix het volgende:
Ik was even aan het rondneuzen op de ICM pagina’s van treinpositie. Maar klopt mijn beeld dat inmiddels zo’n 2/3e van de Koplopers terzijde staan of gesloopt zijn? Want dan gaat het inmiddels toch wel rap.![]()
De Somda railwiki is wel zo’n ondoorgrondelijk stuk proza dat zelfs AI er geen duidelijk antwoord uit haalt.![]()
Dat gaat ook gebeuren, DB Fernverkehr heeft 21 Vectron DM's besteldquote:Op zondag 24 augustus 2025 16:15 schreef ReisT het volgende:
Straks kunnen ze misschien wel Talgo's achter een dieselloc hangen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |