Ja, maar je hoeft er niet te stoppen, en dat doen de meeste ICE's dan ook niet. Tenzij ze niet in Köln Hbf komen, dan stoppen ze in plaats daarvan in Deutz.quote:Op zondag 17 augustus 2025 09:43 schreef derLudolf het volgende:Normaliter ga je toch via Köln Deutz als je SFS Köln Frankfurt pakt?
Er is wel weer iemand tegen een spoorbrug over de Hunte gevaren, dit keer in Oldenburg (Oldenb)quote:Op zaterdag 16 augustus 2025 14:34 schreef Peterselieman het volgende:
Zo ziet het er nu uit bij de Friesenbrücke
Bekijk deze YouTube-video
Ze zijn dan ook al 30 jaar aan het klussen in Großraum Köln. Op dit moment is aan de overkant van de Rijn de uitbouw van de S13 naar het vliegveld gaande en aan onze kant zijn ze nog steeds bezig met "Bahnknoten Köln", en dat is een ontvlechtingsproject onder andere: https://bahnknoten-koeln.deutschebahn.com/db/westspange.htmlquote:Op zondag 17 augustus 2025 10:55 schreef derLudolf het volgende:
Aha dat heb ik tot dusverre vooral ICE gehad die vanaf Deutz rechtstreeks de SFS op gaan. Zonde van de tijd ook wel, kost denk ik snel 20 minuten extra?
De twee extra S-Bahn-sporen met perron op zowel Hbf als Messe-Deutz, om zo opstoppingen op de Hohenzollernbrücke te voorkomen: https://bahnknoten-koeln.(...)hn-stammstrecke.htmlquote:Op dinsdag 19 augustus 2025 11:03 schreef DeaDLocK2K het volgende:
En dan vergeet ik vast nog een projectje.
Rijdt er een trein, is het weer niet goed ...quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 19:10 schreef marcb1974 het volgende:
Leuk man, vanochtend ipv een ICNG of zo'n oude op het traject Eindhoven - Den haag ineens zo'n bejaarde dubbeldeksbak. Er werd gevloekt omdat dat meteen betekende dat er een half uur vertraging naar den haag kwam
Jij vindt niet dat er iets mis mee is?quote:Op woensdag 20 augustus 2025 20:41 schreef b2py het volgende:
Als ik op bahn.de kijk krijg ik dezelfde route en prijs
Utrecht - Anna Paulowna is 1:34 en 22,40 zonder korting. OV is gewoon afgrijselijk duurquote:Op woensdag 20 augustus 2025 21:33 schreef Duvel het volgende:
Ik vind het rijkelijk aan de prijs voor een enkeltje 2e klas.
Prullenbakken, dat viel mij ook op. Ook in binnensteden. Ik heb een half uur met mijn plastic verpakking door Exeter gelopen.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 19:57 schreef Janneke141 het volgende:
Treinen met de Britse spoorwegen in een paar smiley's:
Prachtig onderhouden Britse stationnetjes, en veel gevoel voor historie
Gratis (en schone) toiletten op ieder zichzelf respecterend station
Punctualiteit
Service! Zichtbaar personeel! Overal! (mag wat kosten, maar soit)
Geen vaste uurdienstregeling
Achterlijk poortjes-systeem
Prullenbakkenallergie op grote stations.
En eenals bonus: een enkeltje Londen-Inverness uit de automaat kost al meer dan mijn tweeweekse interrail.
In Groningen werkten ze eerst met nummertjes, zodat ze konden controleren dat je de goede fiets meenam. Nu gaat het op ov-kaart en kun je dus met een kroegbarrel naar binnen lopen en met een dure e-bike weer naar buiten. Toen ik het personeel vroeg hoe ze wisten dat ik mijn eigen fiets meenam, keken ze me aan alsof ze geen idee hadden wat ik het over had...quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 18:01 schreef spectrumanalyser het volgende:
Minstens zo erg is de fietsendiefstal bij zogenaamde bewaakte stallingen.
Van station Alkmaar Noord zijn in 6 maanden tijd 50 fietsen gestolen, uit de bewaakte stalling.
Je komt er simpelweg binnen met een willekeurige ov-chipkaart.
https://streekstadcentraa(...)hotplace-voor-dieven
Klopt, schijtirritant en het gevolg is ook dat er op stations een heleboel schoonmakers met prikstokken rondlopen. Zelfs in de McDonalds op het station stond niet eens een prullenbakquote:Op woensdag 20 augustus 2025 22:21 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Prullenbakken, dat viel mij ook op. Ook in binnensteden. Ik heb een half uur met mijn plastic verpakking door Exeter gelopen.
Leven op een eiland heeft uiteindelijk natuurlijk wel gevolgenquote:En verder:o-ver-al wordt voor gewaarschuwd, alsof iedereen volslagen debiel is. Zelfs bij een kraan in de wc zit een sticker "caution: hot water".
Scheelt mij in elk geval weer twee keer per uur met Duitsland bellen...quote:Op zaterdag 16 augustus 2025 14:48 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik zou het hilarisch vinden als het ding eind november zou worden aangevaren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |