abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 26 juli 2025 @ 16:13:11 #251
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218329762
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 13:27 schreef quo_ het volgende:

[..]
Maar wat een geluk dat jij zonder dedain en minachting over de hardwerkende nederlander spreekt.
Wie nog steeds in die hardwerkende Nederlander retoriek trapt verdient dat ook.
pi_218329782
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 15:57 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Wereldkampioen grote vraagstukken naar voren schuiven en het pijpen van multinationals, de economie is goed vooruit gegaan maar de prijs daarvoor gaan we betalen
Prima voorbeeld van die overdrijving inderdaad
Vakman pur sang
pi_218329995
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 16:14 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Prima voorbeeld van die overdrijving inderdaad
Nee hoor gewoon de waarheid, het zou goed zijn voor Nederland om deze partij de oppositie in te zien verdwijnen
pi_218330016
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 16:25 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Nee hoor gewoon de waarheid, het zou goed zijn voor Nederland om deze partij de oppositie in te zien verdwijnen
Mwoah.
Vakman pur sang
  zaterdag 26 juli 2025 @ 17:08:31 #255
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_218330592
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 15:19 schreef Shreyas het volgende:

[..]
De VVD maakt sinds 2010 onafgebroken deel uit van de regering. Laten we even kijken naar de harde feiten over waar we staan na 15 jaar VVD bewind:

Nederland één na beste land ter wereld

Nederland heeft de beste bijstand van Europa

De Nederlandse burger is de vierde rijkste ter wereld

Nederlander in de top 5 gelukkigste ter wereld

Nederland in de top 3 beste gezondheidszorg in de wereld

Nederland in top 5 kleinste inkomensverschillen van Europa

De VVD heeft het ongelofelijk goed gedaan. Nederlanders zeuren veel, maar kijk even ietsje verder over de grens en je realiseert je dat we in een mooi en goed georganiseerd land leven dat zelfs onder de liberale VVD nog vrij sociaal is.
Sociaal :'). De slachtoffers van het toeslagenschandaal alweer vergeten?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_218330728
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 15:19 schreef Shreyas het volgende:

[..]
De VVD maakt sinds 2010 onafgebroken deel uit van de regering. Laten we even kijken naar de harde feiten over waar we staan na 15 jaar VVD bewind:

Nederland één na beste land ter wereld

Nederland heeft de beste bijstand van Europa

De Nederlandse burger is de vierde rijkste ter wereld

Nederlander in de top 5 gelukkigste ter wereld

Nederland in de top 3 beste gezondheidszorg in de wereld

Nederland in top 5 kleinste inkomensverschillen van Europa

De VVD heeft het ongelofelijk goed gedaan. Nederlanders zeuren veel, maar kijk even ietsje verder over de grens en je realiseert je dat we in een mooi en goed georganiseerd land leven dat zelfs onder de liberale VVD nog vrij sociaal is.
Een aantal van deze indicatoren zijn natuurlijk zeer subjectief. En waarom zouden kleine inkomensverschillen een + iets zijn, iedereen even arm .............. behalve als je ondernemer bent. Nee de VVD verdient absoluut geen veren in hun kont.
pi_218330731
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 14:28 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Als ze net als na Rutte 2 willen worden gedecimeerd wel. Mag hopen dat ze daar van hebben geleerd.
Vrees het ergste.
pi_218330885
POLL
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_218330919
quote:
6s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 17:44 schreef nostra het volgende:
[poll=9086]
Leuk stukje simpelrechts proza om je aan te ergeren, dus “Rechtse bagger” dekt de lading prima.
pi_218330993
quote:
6s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 17:50 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Leuk stukje simpelrechts proza om je aan te ergeren, dus “Rechtse bagger” dekt de lading prima.
Sommige dingen hebben ook gewoon even tijd nodig om te landen; dat zag je met het werk Van Gogh en Thatcherism ook.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
  zaterdag 26 juli 2025 @ 18:00:53 #261
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_218331007
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 16:13 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Wie nog steeds in die hardwerkende Nederlander retoriek trapt verdient dat ook.
De term zou 'werkende Nederlander' moeten zijn. En die mag het best makkelijker krijgen. Helaas moet je daarvoor niet bij de VVD zijn.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_218331209
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 18:00 schreef nostra het volgende:

[..]
Sommige dingen hebben ook gewoon even tijd nodig om te landen; dat zag je met het werk Van Gogh en Thatcherism ook.
Creatief geklieder van een psychoot en een politica met een ééndimensionaal wereldbeeld en een voorkeur voor machtsspelletjes die de drinkwatervoorziening met groot succes privatiseerde. Het één rijpte wat beter dan het ander.
pi_218331265
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 15:59 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Jij behoort tot de typen "hardwerkenden" zeker
Hardwerkend betekent voor de VVD buit arbeidsmigranten uit (al dan niet via Otto Workforce) en/of melk huisjes om zelf rijker van te worden en doneert gerust een royaal bedrag aan de VVD.

Denk aan Frank van Gool en Rene Moos (vader van Tom Moos, de eigenaar van Saints&Stars sportschool waarvan de uitbuiting van de schoonmakers gisteren groots in het nieuws was).
pi_218331860
Ach de VVD.

Woningmark naar de knoppe geholpen
Defensie naar de knoppen geholpen
Politie naar de knoppen geholpen
Een goed zorgstelsel naar de knoppen geholpen ( Hogervorst )
Onderhoud aan de infrastructuur naar de knoppen geholpen
Actief meegedaan aan het importeren van gelukszoekers, goedkope arbeidskrachten.

Etc..etc
pi_218331895
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 19:07 schreef Hoppahop het volgende:
Ach de VVD.

Woningmark naar de knoppe geholpen
Defensie naar de knoppen geholpen
Politie naar de knoppen geholpen
Een goed zorgstelsel naar de knoppen geholpen ( Hogervorst )
Onderhoud aan de infrastructuur naar de knoppen geholpen
Actief meegedaan aan het importeren van gelukszoekers, goedkope arbeidskrachten.

Etc..etc
Ja, teveel om op te noemen. En toch zijn er nog lieden die dit alles met de mantel der liefde bedekken. En weer vrolijk op die kut partij stemmen. :')
pi_218332844
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 14:55 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
De motivatie, de ondernemer steunen, vind ik als ondernemer een goede motivatie.
Dat doet de VVD idd niet genoeg.
Ik ben ± 66 % van mijn inkomen kwijt aan ondernemers heb dus maar 34 % over om te sparen en om leuke dingen mee te doen. Van die 34 % gaat bijna alles naar ondernemers aangezien alle producten en diensten in bezit zijn van de een of andere ondernemer.
Ondernemers krijgen dus al veel financiële steun.
pi_218332939
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 20:51 schreef torentje het volgende:

[..]
Ik ben ± 66 % van mijn inkomen kwijt aan ondernemers heb dus maar 34 % over om te sparen en om leuke dingen mee te doen. Van die 34 % gaat bijna alles naar ondernemers aangezien alle producten en diensten in bezit zijn van de een of andere ondernemer.
Ondernemers krijgen dus al veel financiële steun.
Ja we zijn klootzakken en gaan je alles afpakken.
Tot het laatste beetje wat je hebt, en dan beginnen we aan je familie.
Vakman pur sang
pi_218333164
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 14:55 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
De motivatie, de ondernemer steunen, vind ik als ondernemer een goede motivatie.
Dat doet de VVD idd niet genoeg.

Alsof jullie nog niet genoeg gesteund worden.
pi_218333293
Het lukraak zonder argumenten neersabelen van een partij of persoon is nu wel klaar hoop ik?
Het AOW-systeem kan simpelweg niet langer door in de huidige vorm, daar is de vergrijzing te sterk voor. Dan heb je drie opties; de AOW-premie moet sterk omhoog, de pensioenen hervormen, of de pensioenleeftijd omhoog.

Andere opties zijn er niet. Immigratie wil iedereen dolgraag tegengaan, dus ook geen arbeidsmigranten om de AOW aan te vullen. Arbeid stimuleren zou nog iets kunnen zijn. volgend jaar is de kinderopvang wellicht bijna gratis, wellicht komt daar nog wat uit.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_218333570
Ik zie geen radicaal rechtse dingen.
pi_218334406
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 15:24 schreef Stepperoller het volgende:

[..]
Dat is ondanks de VVD, niet dankzij.
Dit is het politiek gekleurde argument dat vaak wordt gevoerd als het land floreert onder een partij die niet de jouwe is, dan is het het makkelijkst om te zeggen dat het is gebeurd ondanks die partij.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_218334413
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 15:59 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Jij behoort tot de typen "hardwerkenden" zeker
Probeer inhoudelijk te reageren en niet op de man te spelen.
pi_218334424
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 17:26 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
Een aantal van deze indicatoren zijn natuurlijk zeer subjectief. En waarom zouden kleine inkomensverschillen een + iets zijn, iedereen even arm .............. behalve als je ondernemer bent. Nee de VVD verdient absoluut geen veren in hun kont.
Ik denk dat je het derde punt niet gelezen hebt. Verder is hier niets subjectiefs aan, maar als het niet in je straatje past dan is dat wel het makkelijkste om te roepen ja. Ik heb nog niet voorbij horen komen dat de data is vervalst, maar het is wachten op de linkse rakker die dat gaat roepen.
pi_218334482
quote:
2s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 17:08 schreef Falco het volgende:

[..]
Sociaal :'). De slachtoffers van het toeslagenschandaal alweer vergeten?
Als je regeringsverantwoordelijkheid neemt maak je ook wel eens fouten ja. De toeslagenaffaire en alles er omheen is een grote fout van de VVD en ook één van de redenen dat ik zelf niet meer op die partij stem. Ik heb NSC gestemd de vorige keer onder andere omdat ik het goed vond dat Pieter Omtzigt dit aan de kaak heeft gesteld. Helaas is die partij niets zonder hem dus in oktober wordt het CDA.

Neemt niet weg dat het onzin is om te stellen dat onder 15 jaar VVD bewind alles is fout gegaan, niets is bereikt, Nederland er slecht voor staat, het sociale stelsel op omvallen staat etc.

Maar je moet het in perspectief zien, onder de VVD:
- is de bijstand de beste van Europa, maar inderdaad niet gelijk aan een modaal inkomen.
- zijn de inkomensverschillen klein, maar niet nul.
- is de gezondheidszorg niet perfect, maar vergeleken met andere landen wel heel goed.
- is de Nederlandse burger de vierde rijkste ter wereld, maar zijn er nog steeds arme mensen.
pi_218334544
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 22:55 schreef Shreyas het volgende:

[..]
Ik denk dat je het derde punt niet gelezen hebt. Verder is hier niets subjectiefs aan, maar als het niet in je straatje past dan is dat wel het makkelijkste om te roepen ja. Ik heb nog niet voorbij horen komen dat de data is vervalst, maar het is wachten op de linkse rakker die dat gaat roepen.
Ik heb elk punt gelezen, alleen kwam jij er met 6 aanzetten. En dat hoge aantal van 6 betwist ik. Een deel van de onderzoeken zijn wel degelijk subjectief, bovendien ..... relatief: vergelijkingen met andere landen.

Ik kan heel veel negatieve indicatoren aandragen: dat ons bloed vol met PFAS zit bijvoorbeeld. Om hier nou direct de VVD de schuld van te geven gaat wat ver natuurlijk. Maar wil meer aangeven dat er gewoon nog veel meer cijfers zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')