Dit is helaas een al te realistisch scenario.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 13:23 schreef phpmystyle het volgende:
Mooi compromis: VVD krijgt haar zin in het dereguleren van de arbeidsmarkt en sociale zekerheid en fiscale stimulu voor bedrijven, PvdA-GL beschermen toeslagen voor bepaalde groepen en de asielinstroom blijft ongemoeid!
Zeker. Maar daarvoor willen ze al allerlei andere dingen verzinnen. Of zouden ze dat ook dubbeltellen?quote:Op zaterdag 26 juli 2025 13:39 schreef RotatoR het volgende:
[..]
De meeste statushouders zitten in de bijstand dus daar is nog genoeg te halen.
Ik kan met jou meegaan dat er méér ondernemerschap is in Amerika. Maar of dat echt komt "at will employment" en alles wat daarbij hoort vraag ik mij echt af.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 13:53 schreef nostra het volgende:
[..]
Bekijk de groei in GDP (en minder hard in cijfers te vatten de enorme voorsprong in tech) tussen de VS en de EU eens over de afgelopen twee decennia.
Het zijn communicerende vaten natuurlijk. Je risk appetite wordt vanzelf hoger als er geen vangnet is, maar als er al een vangnet was en je wil dat wegnemen, dan vereist dat nogal een paradigm shift waar demense niet meteen voor op de banken zullen staan.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 13:59 schreef phpmystyle het volgende:
Ik kan met jou meegaan dat er méér ondernemerschap is in Amerika. Maar of dat echt komt "at will employment" en alles wat daarbij hoort vraag ik mij echt af.
Ja maar ik geloof niet dat er direct een causaal verband is tussen arbeidsderegulatie en innovatie. Dan zou je enorme innovaties moeten zien in veel afrikaanse landen of India. Die zie ik niet. Duitsland en Frankrijk zijn landen met stevige ontslagbescherming (meer gereguleerd dan hier) en konden tot voor kort prima innoveren.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 14:11 schreef nostra het volgende:
[..]
Het zijn communicerende vaten natuurlijk. Je risk appetite wordt vanzelf hoger als er geen vangnet is, maar als er al een vangnet was en je wil dat wegnemen, dan vereist dat nogal een paradigm shift waar demense niet meteen voor op de banken zullen staan.
Als ze net als na Rutte 2 willen worden gedecimeerd wel. Mag hopen dat ze daar van hebben geleerd.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 13:53 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Dit is helaas een al te realistisch scenario.
Je gaf zelf aan dat het je aansprak, dus blijkbaar prik je er niet doorheen dat het pure PR praat voor de bühne is. Waar je wel/niet of stemt is hierin totaal irrelevant en het boeit me ook geen ene zier, het ging mij om de vaatbaarheid voor populistenpraat.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 11:09 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Wow stoer joh een persoonlijke aanval.
Ik stem er niet op, want dat zie ik ook wel, dat wou ik er eerst bijzetten maar wachtte bewust op een eikel als jou die dat met nag-stemmetje zou schrijven.
Touché!
De motivatie, de ondernemer steunen, vind ik als ondernemer een goede motivatie.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 14:33 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Je gaf zelf aan dat het je aansprak, dus blijkbaar prik je er niet doorheen dat het pure PR praat voor de bühne is. Waar je wel/niet of stemt is hierin totaal irrelevant en het boeit me ook geen ene zier, het ging mij om de vaatbaarheid voor populistenpraat.
Ik heb het jarenlang op de inhoud geprobeerd, maar daar kom je gewoon niet ver mee. En mijn enigszins prikkelende post was altijd nog inhoudelijker dan dat domme gescheld van jou, hypocriet.
De ondernemer -klein installatiebureautje- hoeven echt niet te rekenen op de VVD hoor. Waarom deden ze dat de afgelopen 15 jaar niet? Dat is hetzelfde mantra als dat de VVD de vroem vroem partij is.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 14:55 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
De motivatie, de ondernemer steunen, vind ik als ondernemer een goede motivatie.
Dat doet de VVD idd niet genoeg.
Jij kiest ervoor direct een persoonlijke aanval te plegen. Dat zegt iets over jou als persoon.
Denk er maar eens over na.
De VVD komt alleen op voor de belangen van het groot kapitaal en multinationals. Als het aan de VVD ligt mogen alle kleine ondernemers kapot geconcurreerd worden door multinationals.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 14:55 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
De motivatie, de ondernemer steunen, vind ik als ondernemer een goede motivatie.
Dat doet de VVD idd niet genoeg.
Jij kiest ervoor direct een persoonlijke aanval te plegen. Dat zegt iets over jou als persoon.
Denk er maar eens over na.
dat zeg ik ook.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 14:59 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
De ondernemer -klein installatiebureautje- hoeven echt niet te rekenen op de VVD hoor. Waarom deden ze dat de afgelopen 15 jaar niet? Dat is hetzelfde mantra als dat de VVD de vroem vroem partij is.
Waarom willen ze dan kleine ondernemers ontzien van het tweede jaar van de loondoorbetalingsverplichting, om maar wat te noemen?quote:Op zaterdag 26 juli 2025 15:02 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
De VVD komt alleen op voor de belangen van het groot kapitaal en multinationals. Als het aan de VVD ligt mogen alle kleine ondernemers kapot geconcurreerd worden door multinationals.
Wie neemt dat tweede jaar over?quote:Op zaterdag 26 juli 2025 15:13 schreef nostra het volgende:
[..]
Waarom willen ze dan kleine ondernemers ontzien van het tweede jaar van de loondoorbetalingsverplichting, om maar wat te noemen?
Rutte zei ook al steeds de economie het goed doet. Wat een bofkont is die economie toch!quote:Op zaterdag 26 juli 2025 13:39 schreef Straatcommando. het volgende:
Denken jullie wel aan de E C O N O M I E mensen? En aan die luie uitkeringtrekkers?
De VVD maakt sinds 2010 onafgebroken deel uit van de regering. Laten we even kijken naar de harde feiten over waar we staan na 15 jaar VVD bewind:quote:Op zaterdag 26 juli 2025 07:43 schreef Falco het volgende:
Totaal ongeloofwaardig programma dit. Het is een herhaling van wat we veel vaker hebben gehoord, maar wat heeft de VVD nou allemaal bereikt in al die jaren dat ze in het kabinet zaten?
Enige positieve is dat de spreidingswet gehandhaafd blijft.
De overheid neem ik aan, al zeggen ze dat er niet bij, maar het zou zijn doel voorbij schieten als het het probleem van de werknemer zou worden. Sowieso is twee jaar doorbetalen bij ziekte mesjogge natuurlijk, maar bon, het is een begin.quote:
Ze willen toch totale deregulatie van het arbeidsrecht? Dus dan komt de loondoorbetalingsverplichting neem ik aan ook te vervallen.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 15:13 schreef nostra het volgende:
[..]
Waarom willen ze dan kleine ondernemers ontzien van het tweede jaar van de loondoorbetalingsverplichting, om maar wat te noemen?
Dat is ondanks de VVD, niet dankzij.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 15:19 schreef Shreyas het volgende:
[..]
De VVD maakt sinds 2010 onafgebroken deel uit van de regering. Laten we even kijken naar de harde feiten over waar we staan na 15 jaar VVD bewind:
Nederland één na beste land ter wereld
Nederland heeft de beste bijstand van Europa
De Nederlandse burger is de vierde rijkste ter wereld
Nederlander in de top 5 gelukkigste ter wereld
Nederland in de top 3 beste gezondheidszorg in de wereld
Nederland in top 5 kleinste inkomensverschillen van Europa
De VVD heeft het ongelofelijk goed gedaan. Nederlanders zeuren veel, maar kijk even ietsje verder over de grens en je realiseert je dat we in een mooi en goed georganiseerd land leven dat zelfs onder de liberale VVD nog vrij sociaal is.
De VVD heeft na jaren in de regering ook wel erg veel (onterecht) op hun bord gekregen.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 15:19 schreef Shreyas het volgende:
[..]
De VVD maakt sinds 2010 onafgebroken deel uit van de regering. Laten we even kijken naar de harde feiten over waar we staan na 15 jaar VVD bewind:
De VVD heeft het ongelofelijk goed gedaan. Nederlanders zeuren veel, maar kijk even ietsje verder over de grens en je realiseert je dat we in een mooi en goed georganiseerd land leven dat zelfs onder de liberale VVD nog vrij sociaal is.
Knab is gewoon Aegon he, en niet echt revolutionair, dan is Bunq een stuk unieker omdat die van scratch af aan een bank licentie op moesten bouwen.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 13:50 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja en wij hebben Knab.
Sorry, ik vind Revolut nou niet een zodanig "wauw" bedrijf om tot een Friedman achtige inrichting te komen van arbeids(de)regulatie. Daarnaast is het überhaupt leidt tot scale-ups die baanbrekende producten of diensten gaan maken. Er zijn ook genoeg landen met een Friedman achtige benadering waar er absoluut geen vooruitgang is.
Tja, het is vooral wat simplistisch populisme. Je “bestelt” niet zomaar even een kerncentrale…quote:Op zaterdag 26 juli 2025 15:50 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Dit is natuurlijk wel terechte kritiek. De VVD zit aan de knoppen en er is nog steeds geen nieuwe kerncentrale in zicht.
Wereldkampioen grote vraagstukken naar voren schuiven en het pijpen van multinationals, de economie is goed vooruit gegaan maar de prijs daarvoor gaan we betalenquote:Op zaterdag 26 juli 2025 15:28 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
De VVD heeft na jaren in de regering ook wel erg veel (onterecht) op hun bord gekregen.
Bij sommigen is het de as van het kwaad en komt stoom uit de oren als ze de drie letters VVD horen.
Vaak onterecht. Yesilturk ben ik geen fan van, en het beleid sindsdien.
Net als bij de PVV lijkt de VVD meer zich te bekommeren hoe hun praatjes klinken.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 15:50 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Dit is natuurlijk wel terechte kritiek. De VVD zit aan de knoppen en er is nog steeds geen nieuwe kerncentrale in zicht.
Jij behoort tot de typen "hardwerkenden" zekerquote:Op zaterdag 26 juli 2025 15:19 schreef Shreyas het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |