Ja, we zijn weer terug bij russia stronk - ze houden het beste achter de hand, 5d schaken.quote:Op maandag 21 juli 2025 10:03 schreef Lospedrosa het volgende:
Je kunt je zelfs afvragen of ze niet bewust de fik erin houden om andere “projecten” op te kunnen pakken in de machine die moet blijven draaien.
Nou nu denk ik heel sterk; dat veel van onze neutrale denkers van mening zijn dat als de nazi's gewonnen zouden hebben dit niet slechter voor de wereld zou zijn.quote:
Dat is wat de ID en de navo generaal momenteel zeggen.quote:Op maandag 21 juli 2025 10:08 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, we zijn weer terug bij russia stronk - ze houden het beste achter de hand, 5d schaken.
Toch komen Russen nergens door. Ik hoor al maanden over enorme offensieven die plaats zouden vinden maar meer dan wat kilometers her en der weten ze -tegen enorme verliezen- niet te pakken.quote:Op maandag 21 juli 2025 10:03 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat zou mooi zijn maar dat point of No return zijn ze al voorbij.
Zoals de navo generaal zegt, de ID zien Rusland veel meer munitie en wapensystemen maken dan nodig voor Oekraïne.
Je kunt je zelfs afvragen of ze niet bewust de fik erin houden om andere “projecten” op te kunnen pakken in de machine die moet blijven draaien.
Ja precies.quote:Op maandag 21 juli 2025 10:10 schreef Ulx het volgende:
[..]
Toch komen Russen nergens door. Ik hoor al maanden over enorme offensieven die plaats zouden vinden maar meer dan wat kilometers her en der weten ze -tegen enorme verliezen- niet te pakken.
Dat jij bij voorkeur vooral poep praat zien we toch prima?quote:Op maandag 21 juli 2025 10:10 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat is wat de ID en de navo generaal momenteel zeggen.
Dat is niet een standpunt maar een feitelijke constatering, ervanuitgaande dat die geen poep praten.
Dat is het probleem wel met jullie eigenlijk. Dat verschil niet zien.
Ik vraag me echt af of je wel je eigen links leest; jij stelde toch dat Oost oekraine bij Rusland wilde horen. En vervolgens gooi je er een link wat inderdaad de nuance brengt; De Titel;quote:Op zondag 20 juli 2025 21:37 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
De Donbass was qua inkomen het armste gebied van heel Europa.
Lees dit eens om je kennis bij te spijkeren
https://decorrespondent.n(...)81-268c-43876089e70d
En hoe rijmt dit met "Oekraine moet vrede sluiten"?quote:Op maandag 21 juli 2025 10:03 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat zou mooi zijn maar dat point of No return zijn ze al voorbij.
Zoals de navo generaal zegt, de ID zien Rusland veel meer munitie en wapensystemen maken dan nodig voor Oekraïne.
Dus zijn de manschappen -of hoe ze worden ingezet- niet goed genoeg. En dat is vragen om problemen.quote:Op maandag 21 juli 2025 10:15 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja precies.
Terwijl de wapenindustrie voor veel meer produceert en er plenty achter de hand is schijnbaar.
Sorry dan lees je niet.quote:Op maandag 21 juli 2025 10:31 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Ik vraag me echt af of je wel je eigen links leest; jij stelde toch dat Oost oekraine bij Rusland wilde horen. En vervolgens gooi je er een link wat inderdaad de nuance brengt; De Titel;
"In Oost-Oekraïne willen ze geen revolutie en geen Russen
"
Ja dat denk ik ook.quote:Op maandag 21 juli 2025 10:39 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dus zijn de manschappen -of hoe ze worden ingezet- niet goed genoeg. En dat is vragen om problemen.
Die tellen altijd graag alles wat gerefurbished wordt op bij wat echt nieuw is.quote:Op maandag 21 juli 2025 10:10 schreef Lospedrosa het volgende:
Dat is niet een standpunt maar een feitelijke constatering, ervanuitgaande dat die geen poep praten.
De analyse is juist dat veel Russische productie (t-90 en andere hardware) nog maar summier worden ingezet in Oekraiene. Het lijkt er op dat ze aan het bufferen zijn.quote:Op maandag 21 juli 2025 10:10 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat is wat de ID en de navo generaal momenteel zeggen.
Dat is het probleem wel met jullie eigenlijk. Dat verschil niet zien.
Wat zijn volgens jou de kremlin talkingpoints?quote:Op zondag 20 juli 2025 21:58 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Vind @:LXIV vooral realistisch en helemaal geen Kremlintalkingpoint.
je gooit minimum loon omhoog met 10% (los van inflatie), als conservatives, partij, welke adder zit er onder het gras gaat juist toch geweldig met Rusland.quote:Op maandag 21 juli 2025 11:42 schreef oheng het volgende:
Er is nog steeds chaos in de luchtvaart en op het spoor (vooral rond Rostov).
Ondertussen krijgt de russische bevolking een cadeautje, het minimimloon gaat met 20,7% omhoog in 2026.
Da's lekker, als de inflatie nog geen 10% is
/s
quote:1/ The Donetsk and Luhansk regions of Ukraine face a deepening humanitarian catastrophe, with some towns not having received any water for four months. Endemic corruption and systemic mismanagement by the Russian-installed authorities is being blamed for the situation. ⬇️
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3luhkgv2lxv2p
quote:2/ As previously reported, much of Russian-occupied Ukraine is facing drastic shortages of water due to a combination of destroyed infrastructure, which is particularly affecting the south, and a lack of repairs and investment elsewhere.
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lu5hesfwyo2p
Je bent het eens met je eigen link dat Oost Oekraine wil niks met rusland van doen hebben?quote:Op maandag 21 juli 2025 10:39 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Sorry dan lees je niet.
Het ging om de stelling dat de Donbass een rijk gedeelte was (aan grondstoffen)
Je kan veel van LXIV zeggen maar hij is geen Kremlin puppet. Overigens zijn de meesten het wel erover eens dat dit conflict uiteindelijk wordt opgelost met meet-in-the-middle. Alternatief is doorvechten tot de laatste Oekraiener. Maar dat is onmenselijk.quote:Op maandag 21 juli 2025 11:47 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Wat zijn volgens jou de kremlin talkingpoints?
Wat zijn de kremlin talking points volgens jou, dan?quote:Op maandag 21 juli 2025 12:00 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je kan veel van LXIV zeggen maar hij is geen Kremlin puppet. Overigens zijn de meesten het wel erover eens dat dit conflict uiteindelijk wordt opgelost met meet-in-the-middle. Alternatief is doorvechten tot de laatste Oekraiener. Maar dat is onmenselijk.
Geen idee. Zover ik het kan overzien wordt er hier geen Kremlin talking points aangesneden.quote:Op maandag 21 juli 2025 12:02 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Wat zijn de kremlin talking points volgens jou, dan?
Of tot de Russen een 1905 of 1917 doen. Dat kan ook. Kwestie van ontzettend veel Russen verminkt terugsturen en op andere manieren het de gewone Rus duidelijk maken dat ze geen rust of verbetering van hun situatie zullen krijgen.quote:Op maandag 21 juli 2025 12:00 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je kan veel van LXIV zeggen maar hij is geen Kremlin puppet. Overigens zijn de meesten het wel erover eens dat dit conflict uiteindelijk wordt opgelost met meet-in-the-middle. Alternatief is doorvechten tot de laatste Oekraiener. Maar dat is onmenselijk.
Haha.... maar wat zijn de Kremlin talking points nu dan?quote:Op maandag 21 juli 2025 12:04 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Geen idee. Zover ik het kan overzien wordt er hier geen Kremlin talking points aangesneden.
Oekraine moet opgeven en doen wat Rusland zegt.quote:Op maandag 21 juli 2025 12:09 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Haha.... maar wat zijn de Kremlin talking points nu dan?
De sancties werken niet! De sancties werken niet!quote:Op maandag 21 juli 2025 12:12 schreef ExTec het volgende:
Weer een "cunning" melchett/baldrick level plan om ons te misleiden dat het zogenaamd slecht gaat met de rus economie.
[ x ]
quote:🇺🇦 Ukraine has invested over $20 billion in its own defense industry in two years, — Umerov said at Ramstein meeting.
"Thanks to the Danish model, our partners have invested directly in Ukrainian defense enterprises for the first time, attracting over $4 billion."
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3luhxjxj3oc2o
Hoe onderbouwt men dat? Een Engeland dat na de val van Frankrijk vrede sluit met Duitsland had wellicht het Britse Rijk in stand kunnen houden.quote:Op maandag 21 juli 2025 10:10 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Nou nu denk ik heel sterk; dat veel van onze neutrale denkers van mening zijn dat als de nazi's gewonnen zouden hebben dit niet slechter voor de wereld zou zijn.
Je moet er vooral in lezen denk ik dat als je niet resoluut kiest voor het EU standpunt dat je dan eigenlijk 80 jaar geleden gekozen zou hebben voor Duitsland ofzo.quote:Op maandag 21 juli 2025 16:28 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Hoe onderbouwt men dat? Een Engeland dat na de val van Frankrijk vrede sluit met Duitsland had wellicht het Britse Rijk in stand kunnen houden.
Dat zou kunnen, de Engelse protesten tegen deelname in de oorlogen waren overigens wel mantisch, uiteindelijk versnelde de 2e wereldoorlog de val van het Britse Rijk, terwijl deelname juist gebaseerd was op het in stand houden daarvan.quote:Op maandag 21 juli 2025 16:40 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je moet er vooral in lezen denk ik dat als je niet resoluut kiest voor het EU standpunt dat je dan eigenlijk 80 jaar geleden gekozen zou hebben voor Duitsland ofzo.
Altijd weer dezelfde grap
Je weet dat de PAK-FA de SU-57 is toch?quote:Op maandag 21 juli 2025 09:31 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
De vraag is in hoeverre dat daadwerkelijk het geval is.
Dat moet je vragen aan degene die er mee komt.quote:Op maandag 21 juli 2025 11:47 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Wat zijn volgens jou de kremlin talkingpoints?
quote:Op zondag 20 juli 2025 21:17 schreef luxerobots het volgende:
Ik snap niet waarom jij steeds met dit Kremlintalkingpoint komt.
dat moet ik helemaal niet. De kremlin talking points zijn redelijk bekend, juist die users die ik ernaar vroeg begon erover dat hij ze niet zag... dus dan vraag ik wat zijn de talking points volgens hem... Dan zou er een normale discussie kunnen ontstaan.... Maar helaas blijft het stil....quote:Op maandag 21 juli 2025 17:48 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat moet je vragen aan degene die er mee komt.
[..]
Hangt er van af wat er voor in de plaats terugkomt. Als de Oekraïnse variant van Mussert wordt neergezet is dat niet per se een gunstige ontwikkeling.quote:Op maandag 21 juli 2025 18:14 schreef skysherrif het volgende:
Ik ga eerlijk zijn, van wat ik meer en meer lees is de dag dat Zelensky vertrekt, een goede dag voor Oekraine.
[ x ]
Uiteraard moet er een competente man voor terugkomen, maar op een gegevne moment kan je niet wegkijken voor de corruptie van Yermak en Tatarov.quote:Op maandag 21 juli 2025 18:19 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Hangt er van af wat er voor in de plaats terugkomt. Als de Oekraïnse variant van Mussert wordt neergezet is dat niet per se een gunstige ontwikkeling.
Er gaat nooit een goede discussie komen als men hier stront tegen de muur blijft slingeren.quote:Op maandag 21 juli 2025 18:08 schreef Korenfok het volgende:
[..]
dat moet ik helemaal niet. De kremlin talking points zijn redelijk bekend, juist die users die ik ernaar vroeg begon erover dat hij ze niet zag... dus dan vraag ik wat zijn de talking points volgens hem... Dan zou er een normale discussie kunnen ontstaan.... Maar helaas blijft het stil....
Ik vind het eerlijk gezegd een bijzondere gang van zaken dat als iemand met "Kremlintalkingpoint" komt een ander moet gaan uitleggen wat er precies bedoeld wordt...quote:Op maandag 21 juli 2025 18:08 schreef Korenfok het volgende:
dat moet ik helemaal niet. De kremlin talking points zijn redelijk bekend, juist die users die ik ernaar vroeg begon erover dat hij ze niet zag... dus dan vraag ik wat zijn de talking points volgens hem... Dan zou er een normale discussie kunnen ontstaan.... Maar helaas blijft het stil....
Haha jaquote:Op maandag 21 juli 2025 18:33 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik vind het eerlijk gezegd een bijzondere gang van zaken dat als iemand met "Kremlintalkingpoint" komt een ander moet gaan uitleggen wat er precies bedoeld wordt...
Soms word je toch even met de beentjes op de grond gezet als je denkt (hoopt) dat dit alleen bij de Russen voorkomt.quote:I, Zotya Andriy Volodymyrovych, am asking for maximum reposts, because unfortunately in our country, the law does not work unless there is public outcry.
My position is Head of the Medical Post of the 3rd Mechanized Battalion of the 60th Separate Mechanized Brigade.
Since July 20, 2025, I have been on leave, and my day started with a call from Battalion Commander Bohdan Dmytrovych Dyvak and Chief of Staff Yevhen Viktorovych Vorobiov.
In a phone conversation, they demanded that I cancel the discharges of servicemen on medical grounds.
However, this is not the only violation of soldiers’ rights.
In our brigade, under the leadership of Brigade Commander Andriy Borodin, such incidents occur regularly.
I also know of cases where sanitary losses (injuries or deaths) are being concealed and not entered into the combat logs.
The Chief of Staff and Battalion Commander regularly order me over the phone not to provide medical support to our battalion's servicemen.
I am ready to provide testimony and evidence to law enforcement agencies regarding the egregious violations committed by the leadership of our brigade and battalion, as well as their professional incompetence.
The brigade’s Chief Medical Officer, Dmytro Hennadiyovych Bashmakov, is only engaged in covering up the criminal orders of the brigade and battalion commanders.
I am attaching to this post a voice message from Chief of Staff Vorobiov Viktor and a recorded phone conversation with Chief Medical Officer Bashmakov Dmytro, where the former says:
"Even if they bring corpses, do not grant discharges,"
and the latter says:
"The war will write off everything."
Belangrijk verschil is dat in Oekraïne deze misstanden naar boven komen door openbaarheid van mening.quote:Op maandag 21 juli 2025 19:51 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Soms word je toch even met de beentjes op de grond gezet als je denkt (hoopt) dat dit alleen bij de Russen voorkomt.
https://www.facebook.com/(...)cMvHHY9fVXPeo3pgKVHl
Volgens mij vallen er met enige regelmaat hoogwaardigheidsbekleders in Rusland uit het raam.quote:Op maandag 21 juli 2025 19:57 schreef oheng het volgende:
[..]
Belangrijk verschil is dat in Oekraïne deze misstanden naar boven komen door openbaarheid van mening.
Corruptieschandalen in rusland vinden plaats als afrekeningen binnen het systeem.
Inzet van oude hardware is niet alleen besteed aan de Russische strijdkrachten..quote:
Ja en Nee, zijn genoeg mensen die zijn gedegradeerd na iets te eerlijk te zijn. Anderzijds kan je het iig wel doen zonder dat je een raam uit vliegt of gevangen gezet wordt.quote:Op maandag 21 juli 2025 19:57 schreef oheng het volgende:
[..]
Belangrijk verschil is dat in Oekraïne deze misstanden naar boven komen door openbaarheid van mening.
Corruptieschandalen in rusland vinden plaats als afrekeningen binnen het systeem.
Je vergeet dat ze daarna hulp kregen van China, Iran, Noord-Korea. Als ze gaandeweg hulp krijgen die ze eerst niet hadden bij het doen van die uitspraak dan is het vreemd om te doen alsof die uitspraak debiel was.quote:Op zondag 20 juli 2025 15:28 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat werd letterlijk na drie maanden oorlog al gezegd. En nu zijn we drie jaar verder.
Die hulp kregen ze in het het 1e volstrekt niet, pas veel later.quote:Op maandag 21 juli 2025 20:01 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Je vergeet dat ze daarna hulp kregen van China, Iran, Noord-Korea. Als ze gaandeweg hulp krijgen die ze eerst niet hadden bij het doen van die uitspraak dan is het vreemd om te doen alsof die uitspraak debiel was.
quote:Nederland gaat 'substantieel' bijdragen aan Patriot-systemen voor Oekraïne
Nederland gaat "substantieel" bijdragen aan de levering van Patriot-luchtverdedigingssystemen aan Oekraïne. Dat heeft demissionair minister Brekelmans (Defensie) bekendgemaakt.
De minister sprak vandaag met collega-ministers uit andere landen over meer steun aan Oekraïne. Het is nog onduidelijk wat Nederland precies gaat leveren. Details daarover worden binnenkort uitgewerkt, zegt Brekelmans.
Naast een bijdrage aan de Patriot-systemen gaat Nederland ook meer andere militair materieel leveren, zoals F16-munitie, drones en radars, zei Brekelmans.
Van groot belang
Patriot-raketten zijn van groot belang voor Oekraïne in de oorlog tegen Rusland. De systemen en raketten worden uitsluitend door de Verenigde Staten gemaakt. Dat land besloot vorige week dat het via NAVO-bondgenoten Patriot-systemen aan Oekraïne gaat leveren.
Voorwaarde is wel dat de bondgenoten de VS daarvoor betalen, zei president Trump. Onder meer Duitsland zegt daartoe bereid te zijn en ook Nederland gaat daaraan bijdragen.
Ook de Noorse premier Jonas Gahr Støre zei vandaag dat dat land bereid is te helpen met het financieren van Patriot-systemen voor Oekraïne.
Nederland heeft op dit moment drie Patriot-systemen, waarvan Defensie zegt die niet te kunnen missen. Wel heeft Nederland eerder al belangrijke Patriot-onderdelen en Patriot-raketten aan Oekraïne geleverd. De Patriot-systemen die Nederland in bezit heeft, werden onder meer ingezet in Turkije en Israël tijdens de Golfoorlog in 1991.
https://nos.nl/artikel/2575925
OA shaheeds kregen ze al in 2022 plus Fateh-110 raketten.quote:Op maandag 21 juli 2025 20:07 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Die hulp kregen ze in het het 1e volstrekt niet, pas veel later.
Het 1e jaar was ook het meest precaire jaar, ik heb toen ook gedacht - en gepost - dat ze het niet zouden redden. Maar na het gedoe en opstanden bij de Wagner groep begon het tij te keren voor de Russen.
Wit Rusland heeft inderdaad behoorlijk wat diensten verleend daar ik wil zeggen hebben ze zelf geen personeel of spullen ter beschikking gesteld.quote:Op maandag 21 juli 2025 20:15 schreef skysherrif het volgende:
[..]
OA shaheeds kregen ze al in 2022 plus Fateh-110 raketten.
Noord korea begon ook al eind 2022 met artilleriemunitie te leveren
En Wit Rusland speelde natuurlijk een enoooooooooorme rol door de hele inval richting kyiv te faciliteren, inclusief het leveren van vele wapens en voertuigen.
Of Rusland zonder deze hulp de operatie had moeten eindigen:quote:In 2022 kreeg Rusland in beperkte mate militaire hulp van andere landen tijdens de oorlog in Oekraïne. Deze hulp was niet grootschalig zoals die van westerse landen aan Oekraïne, maar er waren wel enkele landen die Rusland op militaire of quasi-militaire wijze ondersteunden. Hier zijn de belangrijkste voorbeelden:
Dus ik moet in zekere zin mijn stelling herzien. Rusland heeft wel degelijk hulp gehad in 2022, zij het dat deze niet zodanig significant van aard is dat de zaak wezenlijk anders zou zijn geweest.quote:Goede vraag — en het antwoord is genuanceerd. Zonder de militaire hulp van landen als Iran, Noord-Korea en Wit-Rusland had Rusland waarschijnlijk niet de invasie hoeven beëindigen, maar:
👉 de campagne zou veel moeilijker, trager en duurder zijn geweest, zowel militair als politiek.
Hieronder de impact per type hulp en of dat echt “cruciaal” was:
Gaan de andere warmonger landen ook nog wat betalen? Heeft Macron zich al gemeld?quote:
Die doen als SAMP/T land niet mee.quote:Op maandag 21 juli 2025 20:28 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Gaan de andere warmonger landen ook nog wat betalen? Heeft Macron zich al gemeld?
De Russen zo'n 1000 man.quote:Op maandag 21 juli 2025 20:26 schreef halfway het volgende:
Wat kost dit spelletje nou per dag totaal?
Er staan er twee of drie van die batterijen in Oekraïne. Dus Frankrijk zal waarschijnlijk wel raketten voor dat systeem blijven leveren, net als Italië. Geen reden voor die landen om ook nog bij de VS te gaan inslaan. Integendeel.quote:
Dat zal wel doorvoer worden. Het is niet alsof wij die missiles per 100.000 in Alphen hebben liggen...quote:Op maandag 21 juli 2025 20:14 schreef RotatoR het volgende:
Nederland gaat 'substantieel' bijdragen aan Patriot-systemen voor Oekraïne
Als jij je schuur nou ff leeghaald...quote:Op maandag 21 juli 2025 20:48 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat zal wel doorvoer worden. Het is niet alsof wij die missiles per 100.000 in Alphen hebben liggen...
Wij moeten betalen..quote:Op maandag 21 juli 2025 20:48 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat zal wel doorvoer worden. Het is niet alsof wij die missiles per 100.000 in Alphen hebben liggen...
Zal wel een financiële bijdrage zijn zoals Rutte en Trump hebben afgesproken.quote:Op maandag 21 juli 2025 20:48 schreef AchJa het volgende:
[..]
Neem aan dat wordt bedoeld dat we bijdragen aan het fonds om deze te kopen van welk land ze gaan komen?quote:Op maandag 21 juli 2025 20:48 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ja, bij een auto die je koopt zit er ook lucht in de banden.quote:Op maandag 21 juli 2025 20:58 schreef skysherrif het volgende:
Ik weet niet of die gekochte patriots ook met een bepaalde inventaris aan pacs komen?
De 60e heeft zouist aangekondigd dat ze een formeel onderzoek gaan instellen en de aantijgingen zeer serieus nemenquote:Op maandag 21 juli 2025 19:57 schreef oheng het volgende:
[..]
quote:Regarding the Public Statement of Serviceman Andriy Volodymyrovych Zotya
On July 21, 2025, a public statement was released by Senior Lieutenant Andriy Volodymyrovych Zotya, Head of the Medical Post of the 3rd Mechanized Battalion of the 60th Separate Mechanized Brigade, in which he reports alleged violations committed by officials within the brigade.
Specifically, the statement refers to:
– obstruction of the discharge of servicemen due to health conditions;
– orders not to provide medical support to wounded soldiers;
– possible concealment of sanitary losses;
– pressure on medical personnel from command officials;
– signs of negligence and unprofessional behavior by certain commanders.
An internal investigation has been launched into this matter. Representatives of oversight bodies and the Military Law and Order Service have been involved in clarifying the circumstances. The materials, including the submitted audio recordings, will be reviewed in accordance with applicable legislation.
The command expresses its willingness to support an objective investigation and emphasizes that any pressure on medical personnel or violation of servicemen’s rights is unacceptable.
Should the reported facts be confirmed, the responsible individuals will be held accountable under the provisions of Ukrainian military and criminal law.
Het achterlijke van die uitspraak was dat ze op helemaal niets gebaseerd was. Totaal niet onderbouwd. Gewoon wishful thinking. Net zoals die reserve onderdelen uit wasmachines.quote:Op maandag 21 juli 2025 20:01 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Je vergeet dat ze daarna hulp kregen van China, Iran, Noord-Korea. Als ze gaandeweg hulp krijgen die ze eerst niet hadden bij het doen van die uitspraak dan is het vreemd om te doen alsof die uitspraak debiel was.
Het zou jou, en anderen, sieren niet elke keer af te geven op dit topic.quote:Op maandag 21 juli 2025 22:30 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het achterlijke van die uitspraak was dat ze op helemaal niets gebaseerd was. Totaal niet onderbouwd. Gewoon wishful thinking. Net zoals die reserve onderdelen uit wasmachines.
Denk nu niet dat het gepapegaai in dit topic van enerlei waarde is of niet zwakzinnig.
Goede zaak als dat door bijv goede journalistiek gebeurt.quote:Op maandag 21 juli 2025 21:38 schreef skysherrif het volgende:
[..]
De 60e heeft zouist aangekondigd dat ze een formeel onderzoek gaan instellen en de aantijgingen zeer serieus nemen
Dat is dan wel weer het verschil met rusland.
Nu kijken wat er uitkomt.
Huffman is dat? Net op hun kanaal gekeken, de vrouw meldt dat alles ok is.quote:Op maandag 21 juli 2025 21:13 schreef ExTec het volgende:
Schijnt dat die droeftoeter dood is, maar zie weinig bevestiging daarvan...
[ x ]
Tja waarom luisteren naar gedetailleerde cijfers en satelietbeelden, als je je ook woedend kunt maken over details zoals ezels en wasmachine chips.quote:Op maandag 21 juli 2025 22:58 schreef BEFEM het volgende:
Covert Cabal liet/laat heel goed zien wat er aan materiaal aanwezig is bij de Russen. Geen 100% zekerheid uiteraard maar wel een hele goede onderbouwde gok. Die kwam met z'n inschatting altijd op 2025/2026 uit met de voorraad. Zonder leveringen en nieuwe productie.
Nou ja, het gaat om figuren die in alle toonaarden ontkennen dat ze het Russische narratief steunen. Dan is het ergens wel interessant om te horen wat zij wel en niet als pro-Russisch zien…quote:Op maandag 21 juli 2025 18:33 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik vind het eerlijk gezegd een bijzondere gang van zaken dat als iemand met "Kremlintalkingpoint" komt een ander moet gaan uitleggen wat er precies bedoeld wordt...
Mooi stukje zelfreflectie van je.quote:Op maandag 21 juli 2025 22:30 schreef LXIV het volgende:
[..]
Denk nu niet dat het gepapegaai in dit topic van enerlei waarde is of niet zwakzinnig.
Ik weiger te kijken, want ik gun haar de views niet.quote:Op maandag 21 juli 2025 23:05 schreef oheng het volgende:
[..]
Huffman is dat? Net op hun kanaal gekeken, de vrouw meldt dat alles ok is.
Ik meende dat ik het las op de community tab of Ibstagram of whatever. Maakt ook niet uit, ook dit zijn onbenullige details.quote:Op maandag 21 juli 2025 23:14 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik weiger te kijken, want ik gun haar de views niet.
Ja.quote:Op maandag 21 juli 2025 17:31 schreef AchJa het volgende:
[..]
Je weet dat de PAK-FA de SU-57 is toch?
De oorlog bewijst dat de economie van Rusland, en de productie-capaciteit sterker waren dan voorheen gedacht, maar het leger van Rusland eigenlijk best zwak.quote:Op maandag 21 juli 2025 12:12 schreef ExTec het volgende:
Weer een "cunning" melchett/baldrick level plan om ons te misleiden dat het zogenaamd slecht gaat met de rus economie.
[ x ]
De economie is gewoon op de "maak al het spaargeld maar op" manier in leven gehouden. Alle groei kwam doordat ze dat in de oorlog pompten, maar dat kan niet eeuwig doorgaan. En India heeft Poetin al een waarschuwing gegeven dat ze makkelijk van Russische olie kunnen afstappen als Trump zijn dreigement met secundaire sancties doorzet...Die gaan niet uit een of andere ideologie hun eigen welvaart in gevaar brengen.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 09:31 schreef skrn het volgende:
[..]
De oorlog bewijst dat de economie van Rusland, en de productie-capaciteit sterker waren dan voorheen gedacht, maar het leger van Rusland eigenlijk best zwak.
Maar de lage olieprijzen moeten toch onderhand pijn doen. Ik wil geloven dat de Russische economie dit jaar nauwelijks groeit.
Maar een collapse zie ik nog niet.
India heeft niks om te dreigen. Het is een groot open riool die aan het begin staan van de opbouw van welvaart en welzijn.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 09:54 schreef Ulx het volgende:
[..]
De economie is gewoon op de "maak al het spaargeld maar op" manier in leven gehouden. Alle groei kwam doordat ze dat in de oorlog pompten, maar dat kan niet eeuwig doorgaan. En India heeft Poetin al een waarschuwing gegeven dat ze makkelijk van Russische olie kunnen afstappen als Trump zijn dreigement met secundaire sancties doorzet...Die gaan niet uit een of andere ideologie hun eigen welvaart in gevaar brengen.
Klopt, die kiezen als het er op aankomt toch gewoon voor het westen. Dat levert ze economisch veel meer op dan goedkope olie ze kan besparen.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 10:02 schreef ExTec het volgende:
Nee, india heeft geen zin om onder de knoet van beijng te leven.
Ze dreigen niet. Nu halen ze 30% van hun olie/gas uit Rusland -gedeeltelijk om door te verkopen- maar ze hoeven dat dus niet te doen. Als het ze meer gaat kosten kopen ze wel ergens anders. Hoe multipolair wil je het hebben?quote:Op dinsdag 22 juli 2025 09:59 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
India heeft niks om te dreigen. Het is een groot open riool die aan het begin staan van de opbouw van welvaart en welzijn.
India verdient geld aan Rusland én het westen in deze oorlog. Bovendien is juist India ernstig gebaat bij het beëindigen van de uni polaire wereldorde.
Ik zou zeggen dat het onrealistisch is om door Rusland verovererd gebied terug te willen.quote:Op zondag 20 juli 2025 15:37 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Maar hij is niet geheel duidelijk wat zijn doelen zijn.
Wat wil Oekraiene opgeven eigenlijk?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |