Ik snap het. Het is een lastige balans, als die er al is.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 12:34 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Weet je wat het is, ik kan wel gaan bannen maar dan moet ik iedereen de moeder gaan bannen, dit gaat niet om een of twee users maar om de gehele synergie in het topic.
Helaas is het in die zin wel een afspiegeling van het maatschappelijke debat want dat lijkt ook niet veel verder te komen dan scheldpartijen en generalisaties.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 07-08-2025 23:19:47 ]
quote:Op donderdag 7 augustus 2025 23:18 schreef Ulx het volgende:
Is het Oekraïne topic gesloten omdat dat land net Operatie Spiderweb 2 heeft gestart? Volgens mij was het bij de eerste keer ook dicht.
Wel opvallend.Ik heb in ieder geval wel sterk het vermoeden dat sommige users deze zuigerij steeds expres uitlokken/beginnen, juist om het topic gesloten te houden. Het is ze nu al een paar keer gelukt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kijk even de laatste pagina's van dat topic en waar het over ging. Betreft een user die er nooit op aangesproken lijkt te worden.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 08:58 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Ik heb in ieder geval wel sterk het vermoeden dat sommige users deze zuigerij steeds expres uitlokken/beginnen, juist om het topic gesloten te houden. Het is ze nu al een paar keer gelukt.
Daar lijkt het inderdaad op.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 08:58 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Ik heb in ieder geval wel sterk het vermoeden dat sommige users deze zuigerij steeds expres uitlokken/beginnen, juist om het topic gesloten te houden. Het is ze nu al een paar keer gelukt.
Daar heb jij helemaal geen zicht opquote:Op vrijdag 8 augustus 2025 09:04 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Kijk even de laatste pagina's van dat topic en waar het over ging. Betreft een user die er nooit op aangesproken lijkt te worden.
Onderschat mijn vermogen niet om op basis van weinig informatie goede conclusies te trekken!quote:
Dunning–Krugerquote:Op vrijdag 8 augustus 2025 14:37 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Onderschat mijn vermogen niet om op basis van weinig informatie goede conclusies te trekken!
Volgens mij niet en geen enkele post in FB rond die periode (1 juni) hint daar ook naar: NWS / [NWS feedback] Opgelost, slotje?quote:Op donderdag 7 augustus 2025 23:18 schreef Ulx het volgende:
Is het Oekraïne topic gesloten omdat dat land net Operatie Spiderweb 2 heeft gestart? Volgens mij was het bij de eerste keer ook dicht.
quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 14:37 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Onderschat mijn vermogen niet om op basis van weinig informatie goede conclusies te trekken!
quote:
Zeer terecht in mijn ogen. Het is ook onzin dat er niet op overduidelijke trollen gereageerd mag worden want als je voorstelt om dit soort users gewoon van je forum af te flikkeren dan wordt ineens weer het argument gebruikt dat het een discussieforum is waar je dingen niet overduidelijk niet kloppen maar gewoon moet weerleggen.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 18:55 schreef The-BFG het volgende:
Tevens besloten om desinformatie en aantoonbare bullshit te debunken.
Ga ik daar soms een grens over, jazeker. Al gaat het steeds beter om de emotie in mijn reacties te beheersen. Echter helemaal niet reageren is bijna geen optie.
Dat gelul over schelden is ook altijd zo’n ongelooflijk simpele dooddoener. Iemand een keer een hypocriete zak noemen is schandalig maar in nette woorden pleiten voor etnische zuiveringen is allemaal prima. Je hebt je prioriteiten dan echt niet helemaal op orde.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 19:14 schreef sp3c het volgende:
Er mag wel op gereageerd worden, je mag ze alleen niey verrot schelden
Snap niet dat dat zo ingewikkeld is
Er was dan ook geen flikker meer aan in dat topic. Ik heb het 3,5 jaar gevolgd en heb vele users zien komen en weer vertrekken. Ik ben er klaar mee om elke dag meerdere pagina’s met rommel door te scrollen en ik ben niet eens mod. Maar het is nu een soort vergaarbak waar de hele dag in een cirkeltje wordt geluld, en als er dan een normale discussie is omdat er eindelijk weer eens iets nieuwswaardigs gebeurt, zijn er mensen die de welbekende users gaan lopen taggen om ze naar het topic te lokken en loopt de boel uit de rails. Ja de tering zegquote:Op vrijdag 8 augustus 2025 19:22 schreef Straatcommando. het volgende:
Het is niet alleen dat, zelfs als die posts er niet staan gaat het over bullshit als "wat zou de vredesbrigade hier van vinden"
En dan komt diezelfde vredesbrigade, roep ik of een collega "niet op ingaan" en krijgen we de digitale middelvinger. Ja ik snap de drang zeker, maar rationeel gezien snap ik er niks van. Je legitimeert het plezier van dat soort users alleen maar en dat maakt dat het door gaat.
En dat is geen schuld verleggen want heel eerlijk gezegd..
[ afbeelding ]
Tjah.. maar is dat gewoon niet menselijke emotie? Als je statements ziet over Oekraïne wetende dat je voormalige collega uit Oekraïne terug ging om te helpen.. Geen idee of de beste man nog leeft etc.. Maar die paar maanden dat ie met ons werkte, maakte iig een hoop indruk.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 19:22 schreef Straatcommando. het volgende:
Het is niet alleen dat, zelfs als die posts er niet staan gaat het over bullshit als "wat zou de vredesbrigade hier van vinden"
En dan komt diezelfde vredesbrigade, roep ik of een collega "niet op ingaan" en krijgen we de digitale middelvinger. Ja ik snap de drang zeker, maar rationeel gezien snap ik er niks van. Je legitimeert het plezier van dat soort users alleen maar en dat maakt dat het door gaat.
En dat is geen schuld verleggen want heel eerlijk gezegd..
[ afbeelding ]
Dat was ook een mooi voorbeeld, ja.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 19:39 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Er was dan ook geen flikker meer aan in dat topic. Ik heb het 3,5 jaar gevolgd en heb vele users zien komen en weer vertrekken. Ik ben er klaar mee om elke dag meerdere pagina’s met rommel door te scrollen en ik ben niet eens mod. Maar het is nu een soort vergaarbak waar de hele dag in een cirkeltje wordt geluld, en als er dan een normale discussie is omdat er eindelijk weer eens iets nieuwswaardigs gebeurt, zijn er mensen die de welbekende users gaan lopen taggen om ze naar het topic te lokken en loopt de boel uit de rails. Ja de tering zeg
Hier ben ik wel benieuwd naar.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 19:33 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Dat gelul over schelden is ook altijd zo’n ongelooflijk simpele dooddoener. Iemand een keer een hypocriete zak noemen is schandalig maar in nette woorden pleiten voor etnische zuiveringen is allemaal prima. Je hebt je prioriteiten dan echt niet helemaal op orde.
Nee dat is niet raar, wat ik wel raar vind is dat dat maar door blijft gaan.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 19:39 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Tjah.. maar is dat gewoon niet menselijke emotie? Als je statements ziet over Oekraïne wetende dat je voormalige collega uit Oekraïne terug ging om te helpen.. Geen idee of de beste man nog leeft etc.. Maar die paar maanden dat ie met ons werkte, maakte iig een hoop indruk.
Maar ook gewoon kwaadheid over een zekere vorm van achterlijkheid.
Naja het iig het bewijs dat mijn antidepressiva en antipsychotica niet de emotie killers zijn die men op BNW claimed.
Je hebt over de 743 dagelijkse berichten van users als ome Howard heen gelezen, begrijp ik?quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 19:41 schreef Straatcommando. het volgende:
Hier ben ik wel benieuwd naar.
Dat niet, maar wat jij hier zegt heb ik niet gelezen of er een melding van gezien.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 19:44 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Je hebt over de 743 dagelijkse berichten van users als ome Howard heen gelezen, begrijp ik?
Het is idd heel simpelquote:Op vrijdag 8 augustus 2025 19:33 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Dat gelul over schelden is ook altijd zo’n ongelooflijk simpele dooddoener. Iemand een keer een hypocriete zak noemen is schandalig maar in nette woorden pleiten voor etnische zuiveringen is allemaal prima. Je hebt je prioriteiten dan echt niet helemaal op orde.
"Desinformatie moet hier ook een plek hebben" is al jaren het motto. Ga je tegen dat soort gelul in verziek je de sfeer. Ben je dit. Ben je dat. En de crew die moedigt dat aan. En vinden ze dat dat laatste een leugen is moeten ze dit feedbacktopic ook maar op slot gooien.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 18:55 schreef The-BFG het volgende:
Ik snap ergens dat het Oekraïne topic dicht is. Vind het alleen jammer dat dit wordt veroorzaakt door een aantal users.
Het is heel simpel om te zeggen reageerd niet op de trollen. Maar het is verdomd moeilijk en mss zelfs onmogelijk niet te reageren op ze.
Desinformatie en het verdraaien van feiten is gewoonweg gevaarlijk. Zelfs als het gedaan wordt om te trollen.
Uit mijn eigen ervaring weet ik dat desinformatie gewoon fatale gevolgen kan hebben. Zo'n tien jaar geleden was er namelijk de hetse tegen antidepressiva op zijn hoogtepunt. Precies op het moment dat ik de keuze moest maken om antidepressiva te gaan gebruiken of niet.
Het tegenkamp was veel meer aanwezig op het internet en Fok!. Waardoor ik medicatie een jaar lang afgehouden heb.
Uiteindelijk was het kiezen tussen een trein terug koppen of toch medicatie.
Door die paar tegengeluiden en een boek van Mike Bodde de juiste keuze kunnen maken. En tada ik leef nu nog..
Daarna heel actief op BNW geweest in het Big Pharma topic.
Tevens besloten om desinformatie en aantoonbare bullshit te debunken.
Ga ik daar soms een grens over, jazeker. Al gaat het steeds beter om de emotie in mijn reacties te beheersen. Echter helemaal niet reageren is bijna geen optie.
Jij bent een van de hoofdveroorzakers waarom het zo'n ballenbak is geworden. En dat je dat niet doorhebt maakt het alleen maar tragikomischer.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 20:40 schreef Ulx het volgende:
[..]
"Desinformatie moet hier ook een plek hebben" is al jaren het motto. Ga je tegen dat soort gelul in verziek je de sfeer. Ben je dit. Ben je dat. En de crew die moedigt dat aan. En vinden ze dat dat laatste een leugen is moeten ze dit feedbacktopic ook maar op slot gooien.
Nou ja ik vind dat daar toch wel enige nuance op z’n plaats is. Als iemand graag pro-Rusland wil zijn dan is dat die persoon zijn goed recht al begrijp ik er vrij weinig van. Maar dat eeuwige gezeik over de “oprukkende NAVO” en al die andere welbekende Russische talking points die al 85 keer met feiten weerlegd zijn, maakt het topic wel kut om bij te houden.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 20:47 schreef Straatcommando. het volgende:
Het is of de goede mening, of het is desinformatie. Loop je niet mee in de hosanna ben je een poetinpijper, lid van de vredesbrigade of wat dan ook.
En zelfs hier zie je dat niet in.
Dit standpunt maakt de discussie lastigquote:Op vrijdag 8 augustus 2025 22:20 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Alles wat er uit het Kremlin komt is per definitie al desinformatie. Dat maakt een inhoudelijke discussie ook wel lastig.
Letterlijk alles wat er uit komt is weerlegd op basis van feiten, met bronnen. Dat de Russen daar zelf anders naar kijken doet daar niets aan af. Mocht je het daar niet mee eens zijn dan hoor ik graag alsnog een steekhoudend argument dat de door Rusland gestarte illegale invasie van Oekraïne legitimeert.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 22:37 schreef sp3c het volgende:
[..]
Dit standpunt maakt de discussie lastig
Ik waardeer zijn inbreng zeer. Maar er zijn er al genoeg vertrokken vanwege de sfeer en eenzijdigheid van het topic, waaronder een aantal met zeer interessante info en inzichten.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 22:51 schreef Straatcommando. het volgende:
Ja en @:Achja werd net zo goed niet serieus genomen als hij niet meeging in de toon van het topic.
Weet je zeker dat je geen blinde vlekken hebt?quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 22:20 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Nou ja ik vind dat daar toch wel enige nuance op z’n plaats is. Als iemand graag pro-Rusland wil zijn dan is dat die persoon zijn goed recht al begrijp ik er vrij weinig van. Maar dat eeuwige gezeik over de “oprukkende NAVO” en al die andere welbekende Russische talking points die al 85 keer met feiten weerlegd zijn, maakt het topic wel kut om bij te houden.
Het probleem is een beetje dat het Russische narratief volledig op leugens, onwaarheden en geschiedvervalsing is gebaseerd, waardoor er logischerwijs ook geen steekhoudende argumenten voor zijn aan te voeren. Ik heb ze in ieder geval niet gezien. Alles wat er uit het Kremlin komt is per definitie al desinformatie. Dat maakt een inhoudelijke discussie ook wel lastig.
Ik kan me vergissen, maar is dat niet ook dezelfde user die ooit Hitlers inval in Sudetenland gepassioneerd verdedigde in datzelfde topic?quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 09:48 schreef ExTec het volgende:
Volgens mij precies dezelfde user die los ging met iemand voor nazi uitmaken, als verleden ronde.
Daar speelt natuurlijk ook in mee dat hij consequent opkomt voor een van die pro-Russische trollenquote:Op vrijdag 8 augustus 2025 22:51 schreef Straatcommando. het volgende:
Ja en @:Achja werd net zo goed niet serieus genomen als hij niet meeging in de toon van het topic.
Ik snap dat je een aantal van die figuren graag een hand, of bordquote:
Lijkt me sterk maar het moet er aan zitten te komenquote:
Zodra het topic weer open gaat nodig ik je uit om met een steekhoudend, fatsoenlijk onderbouwd argument te komen dat de invasie legitimeert. Maar ik ga daar in een fb-topic niet over in discussie.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 23:10 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Weet je zeker dat je geen blinde vlekken hebt?
Geneuzel over nazi's wordt -terecht- actief weggemodereerd omdat het niet gewenst is, of andere tenenkrommende complottheorien. Maar niet alles dat niet in jouw straatje past is Kremlin propaganda.
En voor de goede orde: dat topic is niet door mij ontspoort. Ten tijde dat SC dat topic voorzien heeft van een slotje poste ik niet eens. En de keer daarvoor was ik er ook niet betrokken.
Nee, we moeten vooral wat meer begrip tonen voor het Russische narratief. Of was het een van de andere die dat riep?quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 07:45 schreef sp3c het volgende:
hij claimt helemaal niet dat de invasie legitiem is ...
Tjah als men desinformatie blijft posten. Terwijl het al tig keer met goede argumenten debunked is...quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 19:42 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nee dat is niet raar, wat ik wel raar vind is dat dat maar door blijft gaan.
Betreffende user heeft wel degelijk meermaals zowel expliciet als impliciet aangegeven dat de oorlog zou zijn uitgelokt door het Westen (wat een leugen is), dat er afspraken zouden zijn gemaakt over oostwaartse uitbreiding van de NAVO (wat een leugen is) en dat alles de schuld is van Van Baalen, Verhofstadt en “woke EU-liberalen” wie dat ook mogen zijn. En dat Rusland zich bedreigd voelt door de NAVO en daarom moesten ze wel (wat bijzonder is, want de NAVO is een verdedigingsalliantie en heeft nooit op enige wijze gedreigd met het aanvallen of bezetten van Rusland, dit in tegenstelling tot Rusland zelf dat al eeuwenlang bezig is met het aanvallen, bezetten, chanteren en treiteren van omliggende landen in de regio). En dat mag hij allemaal vinden maar het is zeker wel gezegd.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 07:45 schreef sp3c het volgende:
hij claimt helemaal niet dat de invasie legitiem is ...
Er is geen legitimatie voor oorlog. die is er nooit!quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 07:19 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Zodra het topic weer open gaat nodig ik je uit om met een steekhoudend, fatsoenlijk onderbouwd argument te komen dat de invasie legitimeert. Maar ik ga daar in een fb-topic niet over in discussie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |