SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI Buienradar
• KNMI Pluim
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden of meld je aan in dit topic:
GC / FOK!users kaart (Google Maps) Nieuwe kaart, nieuwe kansen (update) #7
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
Nee kan nietquote:Op woensdag 16 juli 2025 20:42 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Kan toch? Pepernoten liggen ook al in de winkels. 1 en 1 is 2.
Hier nog niet gezien, kruidnoten helaas ook nog niet, maar die liggen nog genoeg in de kastquote:Op woensdag 16 juli 2025 20:42 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Kan toch? Pepernoten liggen ook al in de winkels. 1 en 1 is 2.
quote:Vanavond, zondagmiddag en -avond stevige onweersbuien met kans op overlast door regen en wind
Tot de avond zijn er geen waarschuwingen.
Vanavond kunnen er in het zuiden en oosten plaatselijk een paar stevige onweersbuien ontstaan. Deze buien duren kort en verdwijnen aan het einde van de avond weer.
Zondagmiddag en -avond trekken er meer zware onweersbuien over een groot deel van land. Eerst in het zuidwesten, het laatst in het noordoosten. Deze zware buien duren ongeveer 2 uur en zijn daarna weer voorbij.
Op sommige plaatsen kunnen de buien wateroverlast veroorzaken doordat tunnels en straten blank komen te staan. Vooral voor buitenactiviteiten en evenementen is er kans op overlast en gevaarlijke situaties door plotselinge windstoten.
https://www.knmi.nl/nederland-nu/weer/waarschuwingen/
Als je buienradar kijkt trekt er vanavond al buien midden over het land.quote:
Schwüles Wetterquote:Op zaterdag 19 juli 2025 10:24 schreef THEFXR het volgende:
32 graden en onweer voorspelt om 15.00
Maximale benauwdheid incoming
Eindhoven gaat al richting 31quote:
De boys van Estofex liggen lekker met een koude Riesling in de zon. Die genieten, net als ik en @Evangelion , lekker van die ene fatsoenlijke zomerse julidagquote:Op zaterdag 19 juli 2025 11:47 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Bijzonder dat op Estofex helemaal niets te vinden is.
quote:Op zaterdag 19 juli 2025 13:53 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
De boys van Estofex liggen lekker met een koude Riesling in de zon. Die genieten, net als ik en @:evangelion , lekker van die ene fatsoenlijke zomerse julidag
Keehl is jongquote:Op zaterdag 19 juli 2025 15:20 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ik ben ook al dik in de dertig
Maar geen dikzak.
Wel een zweetzak vandaag
Heel stiekem is dat misschien wel wat ik het kutste vind aan dit/warm weerquote:Op zaterdag 19 juli 2025 15:44 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Keehl is jong![]()
Dat zweten gaat vanzelf ja
Ik ben in de 40quote:Op zaterdag 19 juli 2025 15:20 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ik ben ook al dik in de dertig
Maar geen dikzak.
Wel een zweetzak vandaag
Ook waar de buien wel vallen stelt het echt geen ene zak voor.quote:Op zaterdag 19 juli 2025 16:25 schreef Haags het volgende:
De lucht is hier pikzwart. Maarja we leven hier aan de kust dus buien kennen we niet.
ik was bij henschotermeerquote:Op zaterdag 19 juli 2025 12:37 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Nee joh bij lange na niet. Aan zee trouwens zalig!
En hoequote:
Ik vond het vroeger veel leukerquote:Op zaterdag 19 juli 2025 16:40 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Die club is het leukst...trust me
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mooi toch. Het brein houdt van voorspelbaarheid.quote:Op zondag 20 juli 2025 11:26 schreef dick_laurent het volgende:
Dit topic is echt een draaiorgel geworden met dezelfde dagelijkse posts
[ afbeelding ]
Heb je een linkje?quote:Op zondag 20 juli 2025 11:34 schreef JopieKlaassen het volgende:
Hoop rood/zwarte bende boven Frankrijk dat naar het noorden trekt.
Nee zat op een uitgezoomde versie van buienalarm te kijken. Overigens zegt het nog niet zoveel, behalve dan dat de lucht nogal explosief is.quote:Op zondag 20 juli 2025 11:55 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Heb je een linkje?
Bah, het is hier echt vies benauwd vandaag.
Regenradar Beneluxquote:Op zondag 20 juli 2025 11:55 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Heb je een linkje?
Bah, het is hier echt vies benauwd vandaag.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
OPBOKKEN MET DIE KOUquote:Op zondag 20 juli 2025 11:26 schreef dick_laurent het volgende:
Dit topic is echt een draaiorgel geworden met dezelfde dagelijkse posts
[ afbeelding ]
Er zijn gekkies die daar naar uit kijken.quote:Op zondag 20 juli 2025 14:20 schreef bloodymary1 het volgende:
Waarom heet deze aflevering bijna oktober?
Wat?quote:Op zondag 20 juli 2025 14:22 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Er zijn gekkies die daar naar uit kijken.
Omdat ook de 'andere kant' hoop mag hebbenquote:Op zondag 20 juli 2025 14:20 schreef bloodymary1 het volgende:
Waarom heet deze aflevering bijna oktober?
Daar houd ik ook wel van hoor. En dan lekker door het bos met het paard. Maar dat hoeft niet al heel snel te zijn. Nu is ook heerlijk. Blote voeten en zo.quote:Op zondag 20 juli 2025 14:30 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
15 graden, zon, mooie gekleurde bomen, vallende bladeren
Ik zit nu meer in de modus:quote:Op zondag 20 juli 2025 14:31 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Daar houd ik ook wel van hoor. En dan lekker door het bos met het paard. Maar dat hoeft niet al heel snel te zijn. Nu is ook heerlijk. Blote voeten en zo.
Nog twee maanden en het is wel ongeveer feestquote:Op zondag 20 juli 2025 14:24 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Omdat ook de 'andere kant' hoop mag hebben
Nog anderhalve week juli, dan augustus nog even door komen, dan wordt het in september al weer aangenamer en dan is het al oktober en zijn we sowieso voorlopig wel weer klaar met de warmte
Eigenlijk mag dat niet. Als je niet meer hoeft te werken en een zwembad hebt.quote:Op zondag 20 juli 2025 14:33 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ik zit nu meer in de modus:
"Opbokken met die hitte"
Wordt het weer net zo'n oktober als afgelopen jaarquote:Op zondag 20 juli 2025 14:24 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Omdat ook de 'andere kant' hoop mag hebben
Nog anderhalve week juli, dan augustus nog even door komen, dan wordt het in september al weer aangenamer en dan is het al oktober en zijn we sowieso voorlopig wel weer klaar met de warmte
Mja, de hele zomer in het zwembad hangen vind ik niks. Lekker zo nu en dan,maar dan vind ik het wel genoeg. Vrouw en kind maken er wel volop gebruik van.quote:Op zondag 20 juli 2025 14:41 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Eigenlijk mag dat niet. Als je niet meer hoeft te werken en een zwembad hebt.
Na vandaag wordt het beter voor jou! En nog steeds mooi voor de zomerliefhebbers.quote:Op zondag 20 juli 2025 14:49 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Mja, de hele zomer in het zwembad hangen vind ik niks. Lekker zo nu en dan,maar dan vind ik het wel genoeg. Vrouw en kind maken er wel volop gebruik van.
Zodra ik eruit ben zweet ik me alweer kapot
Ik overleef het wel met wat gezucht, wat geklaag en een hoop zweetquote:Op zondag 20 juli 2025 14:57 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Na vandaag wordt het beter voor jou! En nog steeds mooi voor de zomerliefhebbers.
Ja, straks een hele periode van maximaal zo'n 20-22 graden (en 's nachts gewoon wat afkoeling ook) is op zich ideaal en voor het gros wel te doen denk ik: aangenaam om buiten te zijn voor veruit de meeste mensen, voor de liefhebbers van koeler weer is dat ook gewoon het beste wat je in deze tijd van het jaar kunt hopen. Prima compromis voor juli en begin augustusquote:Op zondag 20 juli 2025 14:57 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Na vandaag wordt het beter voor jou! En nog steeds mooi voor de zomerliefhebbers.
Want dat kan nu niet?quote:Op zondag 20 juli 2025 14:41 schreef Geschiedkundige het volgende:
September/oktober kan ook eindelijk de barbecue weer aan
Kale bomenquote:Op zondag 20 juli 2025 14:30 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
15 graden, zon, mooie gekleurde bomen, vallende bladeren
Alles valt of staat met de luchtvochtigheid, dat weet je. 26 graden en lv 30 is beter dan 21 met lv 80.quote:Op zondag 20 juli 2025 15:07 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja, straks een hele periode van maximaal zo'n 20-22 graden (en 's nachts gewoon wat afkoeling ook) is op zich ideaal en voor het gros wel te doen denk ik: aangenaam om buiten te zijn voor veruit de meeste mensen, voor de liefhebbers van koeler weer is dat ook gewoon het beste wat je in deze tijd van het jaar kunt hopen. Prima compromis voor juli en begin augustus
Nou ja, dat vind ik vaak op zich meevallen. Ik houd me doorgaans beter staande bij 21 graden en vochtig dan 26 graden, zon en droogquote:Op zondag 20 juli 2025 15:11 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Alles valt of staat met de luchtvochtigheid, dat weet je. 26 graden en lv 30 is beter dan 21 met lv 80.
Komende week is de temperatuur nog wel ok, zeker om in te werken, maar ook veel natte geit
Hoe dan?quote:Op zondag 20 juli 2025 16:17 schreef heywoodu het volgende:
Hier lijkt niks naartoe te komen en dus, belangrijker, ook weinig verkoeling
Genoeg dagen gehad dat je prima buiten kon bbq-en.quote:Op zondag 20 juli 2025 15:20 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Binnen zitten als ik barbecue vind ik niet leuk
Voorjaar wel. Daarna veel weggeweest. In Oostenrijk wel uiteraard, koelt het ook sneller afquote:Op zondag 20 juli 2025 16:37 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Genoeg dagen gehad dat je prima buiten kon bbq-en.
Het is tot nu toe absoluut geen overdreven hete zomer ofzo. Paar uitschieters gehad naar boven en paar naar beneden, maar verder vrij steady Hollandse ups en downs. Luchtvochtigheid is soms wat hoog, dus dan voelt het wel minder prettig
Weinig spannends qua neerslag inderdaad, wel flink afgekoeldquote:
Verder naar het oosten gebeurt er gewoon überhaupt niks en koelt het dus ook niet af #jaloersquote:Op zondag 20 juli 2025 16:49 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Weinig spannends qua neerslag inderdaad, wel flink afgekoeld
Als je nog voor code geel überhaupt begint al gaat verkondigen dat het in het zuid-westen allemaal wel mee gaat vallen dan is dat behoorlijk lachwekkend. Die codes moeten ze echt anders gaan inrichten.quote:
Hier komt de zon er weer door en schiet de temperatuur dus ook gelijk weer omhoogquote:Op zondag 20 juli 2025 16:58 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Verder naar het oosten gebeurt er gewoon überhaupt niks en koelt het dus ook niet af #jaloers
Klopt. Even harde regen en drie minuten dat het hard waaide, en wat gerommel in de verte.quote:Op zondag 20 juli 2025 17:07 schreef Vincent_student het volgende:
Buienradar maakt het erger dan het is. Hier gebeurt er vrij weinig.
Hier valt het ook reuze mee. Wat rustige regen, perfect voor de droge grond dusquote:Op zondag 20 juli 2025 17:07 schreef Vincent_student het volgende:
Buienradar maakt het erger dan het is. Hier gebeurt er vrij weinig.
Hier valt het tegen. Nog meer regen op de toch al natte grond. En geen onweer.quote:Op zondag 20 juli 2025 17:16 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Hier valt het ook reuze mee. Wat rustige regen, perfect voor de droge grond dus
gen z onweerquote:Op zondag 20 juli 2025 18:19 schreef kibo het volgende:
Zelfs het onweer is tegenwoordig niet meer zoals het vroeger was.
Lapzwanzenonweer
Lijkt mijn vrouw wel.quote:Op zondag 20 juli 2025 18:40 schreef INViCTuS het volgende:
Ouderwets standaard Hollands zomertje wel weer. Warm, nat, vochtig en onbestendig
Hier weer bijna 20quote:Op zondag 20 juli 2025 19:47 schreef Geschiedkundige het volgende:
Nou, dat stelde niks voor. Toch mooi 4mm erbij. Zitten we al op 15mm ofzo voor juli
Maar nu gewoon weer zon, de boel is alweer bijna verdampt.
Oja, dat kan ik me nog vaag herinneren van vorig jaar.quote:Op zondag 20 juli 2025 20:11 schreef PzKpfw het volgende:
Kan toch altijd wel genieten van het verloop van zo'n dag met van die zomerse buien. Eerst de hele dag zonnig, of zoals vandaag winderig. Daarna ineens absoluut windstil en alsmaar drukkendere lucht. Vanuit de verte zie je de donkere lucht naderen en begint het lichtjes te regenen en uiteindelijk giet het gewoon. Op een echte mooie dag valt dan de wind daarna weg en breekt het zonnetje weer door.
Whahahaquote:Op zondag 20 juli 2025 20:19 schreef heywoodu het volgende:
Jaaa na een half uur ramen en deur open is het in de woonkamer lekker afgekoeld van 24.0 naar 23.9!
Goed nat waar jij zit volgens mij.quote:Op zondag 20 juli 2025 20:04 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Hier weer bijna 20. Al tientallen deze maand
Idd, alleen wat regen gehadquote:Op zondag 20 juli 2025 22:59 schreef Fietsertje70 het volgende:
Zo! Weer een dag met code geel overleefd![]()
![]()
quote:Op zondag 20 juli 2025 23:08 schreef ieniminimuis het volgende:
Iemand langer termijn verwachting van buienradar gezien? 40 graden en windkracht 12.
41 zelfsquote:Op zondag 20 juli 2025 23:08 schreef ieniminimuis het volgende:
Iemand langer termijn verwachting van buienradar gezien? 40 graden en windkracht 12.
Logisch, want op een gegeven momenten moeten ze dicht om de muggen buiten te houden.quote:Op zondag 20 juli 2025 20:19 schreef heywoodu het volgende:
Jaaa na een half uur ramen en deur open is het in de woonkamer lekker afgekoeld van 24.0 naar 23.9!
Gelukkig, hier in tegenstelling tot op de nodige andere locaties (waar de brandweer erbij gehaald moest worden wegens diverse vormen van weerschade) verder ook geen overlast gehad.quote:Op zondag 20 juli 2025 22:59 schreef Fietsertje70 het volgende:
Zo! Weer een dag met code geel overleefd![]()
![]()
'Geniet er gewoon van nu het kan'quote:
Wat heb jij tegen lekker weer, spelbrekerquote:Op maandag 21 juli 2025 07:10 schreef heywoodu het volgende:
Het is nu nog wel echt superlekker buiten zeg
Tegen? Ik genoot vanmorgen vroeg juist van het lekkere weerquote:Op maandag 21 juli 2025 07:13 schreef mitt het volgende:
[..]
Wat heb jij tegen lekker weer, spelbreker
Media komt hier na 2 weken droog weer al met zulke berichten.quote:Op maandag 21 juli 2025 06:28 schreef Resistor het volgende:
Ondanks alle paniekberichten van het voorjaar in de media horen we niet meer bij de 5% droogste jaren
[ afbeelding ]
geer & goor benauwdquote:
quote:Op maandag 21 juli 2025 10:50 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
geer & goor benauwdBekijk deze YouTube-videoSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
RIP Bassiequote:Op maandag 21 juli 2025 13:41 schreef RamboDirk het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Een tweeluik @:zipportal
Is die tweede zo'n representatie van wat iemand met een beroerte ziet?quote:Op maandag 21 juli 2025 13:41 schreef RamboDirk het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Een tweeluik @:zipportal
Hier trok net een bui over waar je absoluut niet doorheen had willen fietsen.quote:Op maandag 21 juli 2025 15:54 schreef Haags het volgende:
Hey wat leuk code geel.
Gister vielen er drie druppels. Dat kan beter! @:nattekat
20 graden en half bewolktquote:Op maandag 21 juli 2025 17:06 schreef INViCTuS het volgende:
Mag ook wel weer eens een paar weken normaal stabiel zomer weer worden eigenlijk
Giet hier alweer tering hard. Grond is goed doorweektquote:
Zelfde hier. Was net op tijd binnenquote:Op maandag 21 juli 2025 16:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hier trok net een bui over waar je absoluut niet doorheen had willen fietsen.
Ik heb me hierdoor maar thuis af laten zetten ipv bij mijn fiets op het station, in die 5-6 minuten fietsen had ik anders denk ik mijn laptop af kunnen schrijvenquote:Op maandag 21 juli 2025 16:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hier trok net een bui over waar je absoluut niet doorheen had willen fietsen.
Dit een paar weken zou wel lekker zijn ja.quote:
24-26, luchtvochtigheid max 30/35 en vrijwel onbewolkt mag ook. Met nachten van 12 gradenquote:Op maandag 21 juli 2025 18:17 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dit een paar weken zou wel lekker zijn ja.
Wacht je op een bui en komt ie maar niet. Net als zon in de winterquote:Op maandag 21 juli 2025 18:53 schreef Geschiedkundige het volgende:
Alles trekt weer voorbij, man man man. Maar wel smerig benauwd.
Zomer![]()
![]()
![]()
Na een verfrissende bui kan ik zeggen dat die benauwdheid nu wel weg isquote:Op maandag 21 juli 2025 18:53 schreef Geschiedkundige het volgende:
Alles trekt weer voorbij, man man man. Maar wel smerig benauwd.
Zomer![]()
![]()
![]()
Hier nog geen halve mmquote:Op maandag 21 juli 2025 19:36 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Wacht je op een bui en komt ie maar niet. Net als zon in de winter![]()
Hier zo weer 8 mm vanmiddag
Karma!quote:Op maandag 21 juli 2025 20:33 schreef Momo het volgende:
Hevige buien in delen van het land, straten in Zandvoort onder water
Plons in Zandvoort
quote:Op maandag 21 juli 2025 21:50 schreef Geschiedkundige het volgende:
Als ik richting Duitsland kijk, lijkt daar de wereld te vergaan. Hier geen wolkje
Deutschland 🇩🇪quote:Op maandag 21 juli 2025 21:50 schreef Geschiedkundige het volgende:
Als ik richting Duitsland kijk, lijkt daar de wereld te vergaan. Hier geen wolkje
Ja, het kan groener. Artiesten met prive-jets thuis laten.quote:Op maandag 21 juli 2025 20:59 schreef INViCTuS het volgende:
Buienradar begint nu op festivals en de muziekindustrie te bashen en huilen![]()
![]()
[ x ]
Nou, dat zijn er ook enorm veel die op festivals optreden. Dat zal stukken schelen.quote:Op maandag 21 juli 2025 22:30 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ja, het kan groener. Artiesten met prive-jets thuis laten.
Festivals verbieden. Alles verbieden! Alles groenquote:Op maandag 21 juli 2025 22:30 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ja, het kan groener. Artiesten met prive-jets thuis laten.
Neequote:Op dinsdag 22 juli 2025 08:16 schreef Starhopper het volgende:
Is dit buienlijntje het lakeeffect ofzo door het IJsselmeer?
[ afbeelding ]
Ik zou nu een weekje boutweer best waarderen denk ikquote:Op dinsdag 22 juli 2025 08:21 schreef INViCTuS het volgende:
Je zal met dit bout weer in Nederland op vakantie zijn. Wel sneu. Blij dat ik dat nooit doe
Het valt nog wel mee hoor. Kan me ook wel zomers herinneren waar het dagen achter elkaar urenlang regende en amper 18 graden was.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 08:21 schreef INViCTuS het volgende:
Je zal met dit bout weer in Nederland op vakantie zijn. Wel sneu. Blij dat ik dat nooit doe
Klopt! Het kan erger. Dat waren echt shit zomers. Dagenlang 20 of minder en vaak natte geit. De temperatuur is nog best acceptabelquote:Op dinsdag 22 juli 2025 09:46 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Het valt nog wel mee hoor. Kan me ook wel zomers herinneren waar het dagen achter elkaar urenlang regende en amper 18 graden was.
Ohh narigheid ruilen? ..hier is er al aardig wat gevallen deze dagen..en vanacht heeft het ook lekker doorgeplenst.. en nu terror buien, stuur ze door naar je.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 11:23 schreef Geschiedkundige het volgende:
Hopelijk valt er deze week wel serieus wat regen, bij voorkeur in de nachten uiteraard. Speeltuintje is al grotendeels geel/bruin gras. (Moes)tuin ook veelvuldig sproeien. Veel te droog hier
Heb ook al genoeg gehad. Stuur ook wel doorquote:Op dinsdag 22 juli 2025 11:55 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ohh narigheid ruilen? ..hier is er al aardig wat gevallen deze dagen..en vanacht heeft het ook lekker doorgeplenst.. en nu terror buien, stuur ze door naar je.
In het oosten misschien.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 08:21 schreef INViCTuS het volgende:
Nou ja, vooral de afgelopen week heb ik het dan over. Verder top zomerquote:Op dinsdag 22 juli 2025 13:39 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
In het oosten misschien.
In het westen elke dag in juli zon gehad. Echt meer dan prima voor een toerist.Weinig regen, af en toe een korte bui. Veel hete dagen, veel middelmatige fijne dagen. De Duitsers komen volgende zomer gewoon weer.
Vandaag wederom prima. Zon en af en toe bewolking. Lekker om buiten te sporten.
Denk al gauw weer een mm of 6 hier. Veluwequote:
Wat een verschil met hierquote:Op dinsdag 22 juli 2025 14:53 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Denk al gauw weer een mm of 6 hier. Veluwe
Speciaal voor jou.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 13:56 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Bedankt dat je ons op de hoogte houdt.
Wat is het nu danquote:
Dat valt onder warm, toch?quote:
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op dinsdag 22 juli 2025 17:54 schreef GarlandBriggs het volgende:
Baggerweer...niks meer, niks minder.
Dit weer is alleen leuk als je een voorkeur hebt voor een cocktail van Citalopram en Fluoxetine
Perfect versje om terroristen te laten praten in Guantanamo.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 18:06 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Bekijk deze YouTube-video
Als therapeut adviseer ik je 300x dit refrein te luisteren. Dan lacht het leven je weer toe.
Jep, prima inderdaad. Warmt nu toch weer op, maar grootste deel van de dag lekker bij het open raam in een briesje zitten werkenquote:Op dinsdag 22 juli 2025 14:53 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Denk al gauw weer een mm of 6 hier. Veluwe
Grote neerslagverschillen in den lande deze maand! In het zuidoosten van Brabant lokaal slechts zo’n 20 mm: in Purmerend al bijna 150 mm.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 16:29 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Stuur eens door. Ik moet alweer een nieuwe tube zonnebrandcreme halen. Blijf maar smeren hier
Ik zit dan meer in die Zuidoost Brabant strook denk ik. Hier 15mm gemeten..quote:Op dinsdag 22 juli 2025 21:49 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Grote neerslagverschillen in den lande deze maand! In het zuidoosten van Brabant lokaal slechts zo’n 20 mm: in Purmerend al bijna 150 mm.
De neerslagverschillen in ons land zijn, vanwege het sterk buiige karakter, tamelijk groot. In het zuidoosten van Brabant is tot nu toe deze maand nog niet veel meer dan zo’n 20 mm gevallen. Ondertussen in delen van Groningen, Drenthe, Overijssel, Gelderland en in ‘Holland’ (Noord- en Zuid-Holland) meer dan 100 mm. Van de KNMI-neerslagstations zijn Tubbergen, Leiden en Purmerend met respectievelijk 117, 118 en 146 mm de natste plaatsen. In mijn eigen waarnemingscircuit zitten onder meer Wijster en De Lutte al ver boven 100 mm. In Wijster 129 mm nu.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.plakkendeballenindex 8.6/10
Straatje met regen op de radar. 1x raden waar die overheen gaat.quote:
Gras wordt weer wat groener door regen, maar onder de grond blijft het droogquote:
quote:
Hier totaal geen last van. Gras is heel de tijd al groen.quote:Op woensdag 23 juli 2025 09:35 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Gras wordt weer wat groener door regen, maar onder de grond blijft het droog
https://www.nu.nl/weerber(...)lijft-het-droog.html
"Einfacht nicht kommen" valt voor ons ook wel weer mee. De afgelopen 40+ dagen welgeteld drie dagen dat de 20 in De Bilt niet werd gehaald (en dat bleef dan steken op 19 en een beetje), waar in bijna de helft van de dagen de 25+ ook werd gehaald (en nog een goede handvol dagen daar net onder).quote:
Ja verdomme, ik had ik m'n achterhoofd droge lucht en mooi weer dat de droogte veroorzaakt.quote:Op woensdag 23 juli 2025 09:35 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Gras wordt weer wat groener door regen, maar onder de grond blijft het droog
https://www.nu.nl/weerber(...)lijft-het-droog.html
Ik verkeer liever in 25 graden droge lucht dan 22 graden viesbenauwde lucht.quote:Op woensdag 23 juli 2025 10:11 schreef heywoodu het volgende:
[..]
"Einfacht nicht kommen" valt voor ons ook wel weer mee. De afgelopen 40+ dagen welgeteld drie dagen dat de 20 in De Bilt niet werd gehaald (en dat bleef dan steken op 19 en een beetje), waar in bijna de helft van de dagen de 25+ ook werd gehaald (en nog een goede handvol dagen daar net onder).
Alleen de afgelopen dagen even wat grijzer, tja. Op zich wel fijn om er ook even een periode tussen te hebben dat die warmte uit het huis gejaagd kan worden ipv er dagen in blijft hangen
Ik heb volgens mij wel eens gehoord dat een user hier in Spanje woont, maar weet het niet helemaal zeker.quote:
Niet in die contreien iigquote:Op woensdag 23 juli 2025 11:32 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik heb volgens mij wel eens gehoord dat een user hier in Spanje woont, maar weet het niet helemaal zeker.
Thuis groen. Speeltuintjes behoorlijk geel/bruin al.quote:Op woensdag 23 juli 2025 09:43 schreef dick_laurent het volgende:
Hoe is het gras bij @:geschiedkundige nu?? Graag update bvd
Je treft het welquote:Op woensdag 23 juli 2025 09:31 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Straatje met regen op de radar. 1x raden waar die overheen gaat.
Juli gemiddelde temperatuur overdag 26.5 graden hier. Droog, prima zonuren.quote:Op woensdag 23 juli 2025 10:11 schreef heywoodu het volgende:
[..]
"Einfacht nicht kommen" valt voor ons ook wel weer mee. De afgelopen 40+ dagen welgeteld drie dagen dat de 20 in De Bilt niet werd gehaald (en dat bleef dan steken op 19 en een beetje), waar in bijna de helft van de dagen de 25+ ook werd gehaald (en nog een goede handvol dagen daar net onder).
Alleen de afgelopen dagen even wat grijzer, tja. Op zich wel fijn om er ook even een periode tussen te hebben dat die warmte uit het huis gejaagd kan worden ipv er dagen in blijft hangen
Gewoon mooi gemiddelde voor een zomer maandquote:Op woensdag 23 juli 2025 11:55 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Juli gemiddelde temperatuur overdag 26.5 graden hier. Droog, prima zonuren.
Hoeft ook niet meer te komen. Heet genoeg.
Ja niet bijzonder, maar zeker niet slecht weer. Gewoon erg mooie maand hier tot nu toe.quote:Op woensdag 23 juli 2025 12:01 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Gewoon mooi gemiddelde voor een zomer maand
Vorige keer kwam die met een megahittegolf begin vorige week, en die bleef ook uit. Dan zal dit ook wel uit blijven en vervangen worden door droog en heet in de kaartenquote:
Net zoals normaal, wanneer het warm is, zijn heel veel mensen ook nu gewoon aan het werk hoorquote:Op woensdag 23 juli 2025 14:09 schreef GarlandBriggs het volgende:
Nou ja, in half Europa is het zeer matig zomerweer voor Juli. Duitsland, Frankrijk, Noorden van Spanje. Overal regen en ondermaatse temperaturen.
Gek genoeg is het in Scandinavië 30+
Het weer is gewoon van slag momenteel. De hondsdagen horen nu lekker te schroeien en te broeien. Daar wordt de gemiddelde mens blij van. Normaal hoor je lekker de de gezelligheid buiten, bbq's aan, spetterende zwembaden, ploppende beugels...momenteel, *crickets*. Iedereen zit binnen onder een dekentje te Netflixen.
Toch schijnt het echt wel wat stabieler te worden. We moeten helaas maar tevreden zijn met een schamele 25 graden en maar hopen dat het niet regent. Hopen op een betere Augustus. Wel een lekker stuk gefietst net en gelukkig maar 1 keer natgeregend
Nou ja, ik kan toch wel zeggen dat het hier in de buurt net een gezellige braderie is als het lekker weer is.quote:Op woensdag 23 juli 2025 14:14 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Net zoals normaal, wanneer het warm is, zijn heel veel mensen ook nu gewoon aan het werk hoor
Vooral op die verschroeiend warme en windstille dagen hoor je buiten vaak vooral erg weinig. Ergens in de verte inderdaad een spetterend badje, maar verder uitgestorven straten, alle mogelijke gordijnen en screens dicht. Op zich wel fijn, die soort serene rust die je dan hoort buiten, ware het niet dat het dan te warm is om daar lekker van te genieten
Volgens mij komt die stilte gewoon omdat half NL op vakantie is momenteel. Lekker rustig wel. En vanavond lekker bbqen.quote:Op woensdag 23 juli 2025 14:09 schreef GarlandBriggs het volgende:
Nou ja, in half Europa is het zeer matig zomerweer voor Juli. Duitsland, Frankrijk, Noorden van Spanje. Overal regen en ondermaatse temperaturen.
Gek genoeg is het in Scandinavië 30+
Het weer is gewoon van slag momenteel. De hondsdagen horen nu lekker te schroeien en te broeien. Daar wordt de gemiddelde mens blij van. Normaal hoor je lekker de de gezelligheid buiten, bbq's aan, spetterende zwembaden, ploppende beugels...momenteel, *crickets*. Iedereen zit binnen onder een dekentje te Netflixen.
Toch schijnt het echt wel wat stabieler te worden. We moeten helaas maar tevreden zijn met een schamele 25 graden en maar hopen dat het niet regent. Hopen op een betere Augustus. Wel een lekker stuk gefietst net en gelukkig maar 1 keer natgeregend
Geniet ervan! Ik ga morgen weer grillen en zaterdag een paar strengen spareribs rokenquote:Op woensdag 23 juli 2025 14:27 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Volgens mij komt die stilte gewoon omdat half NL op vakantie is momenteel. Lekker rustig wel. En vanavond lekker bbqen.
Gaat nu onderlangs.quote:Op woensdag 23 juli 2025 15:09 schreef Geschiedkundige het volgende:
@:INViCTuS komt weer regen aan. Hier draait het er weer vakkundig (ruim) omheen lijkt het
Ik herken het ook niet.quote:Op woensdag 23 juli 2025 16:41 schreef Haags het volgende:
Ik herken dat negatieve beeld hier helemaal niet eigenlijk.
Er valt voor mijn gevoel nauwelijks regen deze maand aan de kust
Lokaal mooi, lokaal bagger. Dat lijkt wel een beetje het verhaal te zijn.quote:Op woensdag 23 juli 2025 16:41 schreef Haags het volgende:
Die rode pit komt uiteraard hier over straks. Scheelt wel dat er totaal geen tekenen van droogte zijn hier. Alle tuinen, grassen en landbouw gronden vol groen en in bloei.quote:Op woensdag 23 juli 2025 15:09 schreef Geschiedkundige het volgende:
@:INViCTuS komt weer regen aan. Hier draait het er weer vakkundig (ruim) omheen lijkt het
Je bent een magneet, je trekt het echt aanquote:Op woensdag 23 juli 2025 18:32 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Die rode pit komt uiteraard hier over straks. Scheelt wel dat er totaal geen tekenen van droogte zijn hier. Alle tuinen, grassen en landbouw gronden vol groen en in bloei.
Maar paar weken droog mag wel weer
Af en toe een fikse bui kan ik wel waarderen. En temperaturen rond de 25 is ook best goed toeven lijkt mequote:Op woensdag 23 juli 2025 15:12 schreef butz0rs het volgende:
Wat een depressieve pluim. Komende 2 weken niet boven de 25 graden en elke dag regen
ik zoek het ook maar opquote:Op woensdag 23 juli 2025 18:42 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Je bent een magneet, je trekt het echt aan
Hier moeten we echt regelmatig een sloot water geven, anders mislukt de oogst grotendeels. Komkommers hingen alweer slap net
quote:Op woensdag 23 juli 2025 20:56 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
ik zoek het ook maar opwaar zit ik komend weekend
[ x ]
De kust heeft al water zat (de zee).quote:Op woensdag 23 juli 2025 16:41 schreef Haags het volgende:
Maar ik zit dan wel in de bergen.quote:
Dat is sowieso altijd goedquote:
quote:Op woensdag 23 juli 2025 22:43 schreef Djeez het volgende:
Wat een schijtzomer. Ik heb welgeteld nog niet één avond buiten gezeten. Gelukkig vertrek ik dinsdag naar Zuid-Frankrijk
wel heel natquote:
Jij krijgt het zwaar vanaf medio halverwege oktoberquote:Op woensdag 23 juli 2025 22:43 schreef Djeez het volgende:
Wat een schijtzomer. Ik heb welgeteld nog niet één avond buiten gezeten. Gelukkig vertrek ik dinsdag naar Zuid-Frankrijk
Tegen die tijd kan je sowieso niet meer chill buiten zittenquote:Op donderdag 24 juli 2025 10:08 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Jij krijgt het zwaar vanaf medio halverwege oktober
Jawel hoorquote:Op donderdag 24 juli 2025 10:22 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Tegen die tijd kan je sowieso niet meer chill buiten zitten
Hoop op veel twintigers in oktoberquote:Op donderdag 24 juli 2025 12:57 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Bedoel ik. Gezeik hier. Oktober barbecuemaand
Boh, dat je niet hoeft te wachten tot de avond voor het lekker wordtquote:Op donderdag 24 juli 2025 12:57 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Bedoel ik. Gezeik hier. Oktober barbecuemaand
Alsof je dat nu of de afgelopen weken wel moestquote:Op donderdag 24 juli 2025 13:12 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Boh, dat je niet hoeft te wachten tot de avond voor het lekker wordt![]()
Vanmorgen was ook weer heerlijk, ramen en deuren open en die heerlijk frisse lucht die naar binnen waait
Dat is vaak wel beter te doen. Nachten zijn flink frisser en de tijd dat het dan 20+ is, is veel korterquote:Op donderdag 24 juli 2025 13:09 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Hoop op veel twintigers in oktober
Oh de afgelopen dagen zijn inderdaad helemaal primaquote:Op donderdag 24 juli 2025 13:24 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Alsof je dat nu of de afgelopen weken wel moest. Echt, die hitte is al even geleden, hoor. Alleen de luchtvochtigheid was de laatste weken vaak hoog, maar dat was het in de avond ook.
Eind oktober is het vaak al best fris en daarnaast vroeg donker.
Vandaag toch ook prima weer? 24 graden vanmiddag
Denkbeeldige zon erbij, heater aan en grillen maarquote:Op donderdag 24 juli 2025 13:29 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Dat is vaak wel beter te doen. Nachten zijn flink frisser en de tijd dat het dan 20+ is, is veel korter
En anders: november, barbecuemaand
Dat klinkt wel echt lekkerquote:Op donderdag 24 juli 2025 13:51 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Denkbeeldige zon erbij, heater aan en grillen maar
In november tellen we alweer af naar half maart.quote:Op donderdag 24 juli 2025 13:29 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Dat is vaak wel beter te doen. Nachten zijn flink frisser en de tijd dat het dan 20+ is, is veel korter
En anders: november, barbecuemaand
Maart godenmaandquote:Op donderdag 24 juli 2025 14:36 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
In november tellen we alweer af naar half maart.
Minder dik aankleden.quote:Op donderdag 24 juli 2025 15:41 schreef mitt het volgende:
Van oktober tot en met maart ben ik 5 van de 6 maanden verkouden of half ziek. De andere 6 maanden nergens last van
Wanneer?quote:
Heb het al koud bij 15 graden. Als ik me kouder ga kleden ga ik dood, denk ikquote:
Kleine kinderen?quote:Op donderdag 24 juli 2025 15:41 schreef mitt het volgende:
Van oktober tot en met maart ben ik 5 van de 6 maanden verkouden of half ziek. De andere 6 maanden nergens last van
Ja, maar ook daarvoor altijd gehad. Kon de klok erop gelijk zetten. Vanaf het moment dat de bladeren vallen gaat het mis.quote:
Weerstand opbouwenquote:Op donderdag 24 juli 2025 16:28 schreef mitt het volgende:
[..]
Heb het al koud bij 15 graden. Als ik me kouder ga kleden ga ik dood, denk ik
Over het algemeen komt dat niet door het weer. Je bent vatbaarder, maar verder word je per definitie niet ziek van/door het weer. Het is en blijft een virus,quote:Op donderdag 24 juli 2025 15:41 schreef mitt het volgende:
Eens. Pak blijkbaar alles op. Of het zijn allergieën. Kom er niet achter.quote:Op donderdag 24 juli 2025 17:23 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Over het algemeen komt dat niet door het weer. Je bent vatbaarder, maar verder word je per definitie niet ziek van/door het weer. Het is en blijft een virus,
Mensen zeggen wel eens "heb je op de tocht gestaan". Word je niet ziek van.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |