Sowieso een gelijkgestemde zoeken, ja.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 23:54 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik denk dat hij beste iemand kan zoeken die een vergelijkbare situatie als hem zit, met autisme of vergelijkbare diagnose/instelling.
Je zei: hij verkleint zijn kansen enorm. Alsof het echt een keuze is.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 23:55 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Zeg ik dat?
Hij mag het soort relatie hebben wat hij wil.
Ik zeg gewoon dat het zijn vijver een stuk verkleint.
Is op zich niet erg...
Nee ik zei: het verkleint zijn kansen enorm.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 23:57 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je zei: hij verkleint zijn kansen enorm. Alsof het echt een keuze is.
Nee, je zei dat hij zelf zijn kansen verkleint. Met een treurige smiley.quote:Op zondag 31 augustus 2025 00:02 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Nee ik zei: het verkleint zijn kansen enorm.
Of dat nu een keuze is of niet.. het verkleint zijn kansen.
Meer niet.
Het was een observatie. Geen advies, geen kritiek.
quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 23:23 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Buiten het feit dat dit zich goddank al vanzelf heeft opgelost (want dit zou niets worden), heb je niet zo heel veel te bieden aan een partner voor het leven zo te horen?
Geen huwelijk dus ik neem aan ook geen kinderen, zelfs niet samenwonen??
Enkel voor eens een leuk dagje weg? De seks en de knuffel om de zoveel tijd?
![]()
Als je enkel dit zoekt dan verklein je je kansen enorm
Het is al goed..quote:Op zondag 31 augustus 2025 00:06 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nee, je zei dat hij zelf zijn kansen verkleint. Met een treurige smiley.
[..]
Ja verdorie zeg, ik reageer op wat je letterlijk zegt en daarna draai je linksom en rechtsom: ‘nee hoor, heb ik niet gezegd’.quote:
Dat zou wel eens moeilijk kunnen worden, want er worden veel meer mannen dan vrouwen gediagnosticeerd met autisme.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 23:54 schreef Momo het volgende:
Ik denk dat hij beste iemand kan zoeken die een vergelijkbare situatie als hem zit, met autisme of vergelijkbare diagnose/instelling.
Jeetje, wat is het probleem? Ik zei toch niet dat hij maar al zijn wensen aan de kant moet zetten en in een huwelijk moet springen?quote:Op zondag 31 augustus 2025 00:11 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja verdorie zeg, ik reageer op wat je letterlijk zegt en daarna draai je linksom en rechtsom: ‘nee hoor, heb ik niet gezegd’.
Tof hoor.
Op zich heb je natuurlijk gelijk dat verschil in cultuur of religie voor complicaties in een relatie kan zorgen, maar dan nog is het best wel mogelijk om een zinvolle relatie op te bouwen met iemand uit een andere cultuur of van een andere religie.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 23:20 schreef Lenny77 het volgende:
Relaties zijn al moeilijk genoeg... Relaties met iemand uit een andere cultuur of een andere religie zijn nog moeilijker
Nu ja, dat hangt wellicht ook van je leeftijd af. Ik woon nu 20 jaar alleen. Anders dan met mijn ouders, heb ik nooit met iemand samengewoond. Mij lijkt een LAT-relatie fijn, maar samenwonen hoeft van mij echt niet meer. TS zit echter in de leeftijdscategorie waarin eerder verwacht zal worden dat van een relatie ook samenwonen komt. Maar misschien is TS wel meer op zoek naar gewone platonische vriendschap dan naar een relatie. Dat kan natuurlijk ook. Overigens is de vraag of TS al dan niet met iemand wil samenwonen op dit moment niet relevant. Wellicht denkt TS er na verloop van tijd anders over als hij eenmaal een leuke vriendin heeft. Desgevraagd kan hij dan nu aangeven geen haast te hebben om te gaan samenwonen. Ik ben het namelijk wel met @Lenny77 eens dat samenwonen direct en volledig uitsluiten zijn kansen op de datingmarkt aanzienlijk zal verkleinen.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 23:32 schreef Momo het volgende:
Maar je gaat wel daten om uiteindelijk met iemand samen te willen wonen na een tijdje.
Niet aardig om te schrijven. Maar alle rode vlaggen gaan hier omhoog.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 16:14 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Bedankt voor alle op en aanmerkingen.
Je tips zijn allemaal zeer bruikbaar, super echt.
Om toch wat aardiger te schrijven. TS zet wel echt stappen vooruit. Hij werkt aan zichzelf en spreekt nu meer mensen dan eerder. Je moet ergens beginnen. Denk ook niet dat hij het van de gemiddelde Anne moet hebben.quote:Op maandag 1 september 2025 03:41 schreef bertusdeb het volgende:
[..]
Niet aardig om te schrijven. Maar alle rode vlaggen gaan hier omhoog.
Je hebt een forse beperking en een uitkering (Wajong).
Daarnaast wil je geen kinderen, niet samenwonen en niet trouwen.
Exact wat de doorsnee vrouw niet wenst.
Als video bellen te veel is of je ligt nachten wakker van een date (Irakese) die er niet is.
Dan ga je denk ik nooit en nergens een serieuze date of relatie krijgen en beland je dadelijk nog in de put.
Wil je wel een relatie? Ben je daar aan toe? Of pushed je omgeving (moeder e.d.) jou?
Want om af en toe af te spreken heb je geen relatie nodig.
Sterker nog ik denk zelfs dat er vrouwen bang van je zijn.
Je komt wereldvreemd over (Goed voorbeeld leeftijdsissue, terwijl ze maar 6 jaara ouder is).
Dat vooral. En waar TS eerst niet meer kon slapen als een vrouw een berichtje terug stuurde, overweegt hij nu al gewoon zelf het contact te stoppen als de persoon niet bij hem lijkt te passen. Nou dat vind ik toch behoorlijke stappen.quote:Op maandag 1 september 2025 07:12 schreef Momo het volgende:
[..]
Om toch wat aardiger te schrijven. TS zet wel echt stappen vooruit. Hij werkt aan zichzelf en spreekt nu meer mensen dan eerder. Je moet ergens beginnen. Denk ook niet dat hij het van de gemiddelde Anne moet hebben.
Klopt.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 19:44 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Zit er soms heel diep in. Dat krijg je er niet zomaar uit.
Ik zou best willen samenwonen, maar ik heb natuurlijk geen weet of ik dat mentaal aan zou kunnen.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 23:52 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ik denk gewoon dat de doorsnee serieuze jongere vrouw niet op zoek is naar een langdurige fwb.
Dus die sluit hij dan toch ook al uit?
Uiteraard alles kent een begin en TS laat zien dat hij aan zichzelf werkt.quote:Op maandag 1 september 2025 07:12 schreef Momo het volgende:
[..]
Om toch wat aardiger te schrijven. TS zet wel echt stappen vooruit. Hij werkt aan zichzelf en spreekt nu meer mensen dan eerder. Je moet ergens beginnen. Denk ook niet dat hij het van de gemiddelde Anne moet hebben.
Er zijn zeker en vast dames die bij TS passen. Maar die zitten blijkbaar niet op de apps.quote:Op maandag 1 september 2025 07:49 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Verder zijn er ook vast dames die bij TS passen, alleen is de vijver waaruit hij kan vissen inderdaad niet zo groot. Nou ja dan duurt het wellicht langer, maar so be it.
Daarbij komt ook nog dat ik in de avonden werk en meestal pas om 3:00 ga slapen.quote:Op maandag 1 september 2025 03:41 schreef bertusdeb het volgende:
[..]
Niet aardig om te schrijven. Maar alle rode vlaggen gaan hier omhoog.
Je hebt een forse beperking en een uitkering (Wajong).
Daarnaast wil je geen kinderen, niet samenwonen en niet trouwen.
Exact wat de doorsnee vrouw niet wenst.
Als video bellen te veel is of je ligt nachten wakker van een date (Irakese) die er niet is.
Dan ga je denk ik nooit en nergens een serieuze date of relatie krijgen en beland je dadelijk nog in de put.
Wil je wel een relatie? Ben je daar aan toe? Of pushed je omgeving (moeder e.d.) jou?
Want om af en toe af te spreken heb je geen relatie nodig.
Sterker nog ik denk zelfs dat er vrouwen bang van je zijn.
Je komt wereldvreemd over (Goed voorbeeld leeftijdsissue, terwijl ze maar 6 jaara ouder is).
Dankjewel. Zo is het natuurlijk ook!quote:Op maandag 1 september 2025 07:49 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dat vooral. En waar TS eerst niet meer kon slapen als een vrouw een berichtje terug stuurde, overweegt hij nu al gewoon zelf het contact te stoppen als de persoon niet bij hem lijkt te passen. Nou dat vind ik toch behoorlijke stappen.
Verder zijn er ook vast dames die bij TS passen, alleen is de vijver waaruit hij kan vissen inderdaad niet zo groot. Nou ja dan duurt het wellicht langer, maar so be it.
In de horeca werken veel dames. Heb je geen leuke collega?quote:Op maandag 1 september 2025 14:29 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Daarbij komt ook nog dat ik in de avonden werk en meestal pas om 3:00 ga slapen.
En om 11:00 wakker ben, zo'n ritme stoot ook vaak af.
Denk dat je het correct opvat, zou hier niet teveel van verwachten.quote:Op zondag 7 september 2025 14:53 schreef BMW1993 het volgende:
Even een kleine update![]()
Ik ben al wat weken aan het mailen met een meisje.
Het had allemaal geen naam, kreeg eens in de 3 berichten een berichtje terug.
Vaak kort, nauwelijks date gerelateerd, meer over problemen waar ze in het leven tegen aan liep.
Verder merkte ik ook nauwelijks dat ze interesse toonde in mij.
Maar opzich was het wel een meisje wat eventueel bij mij zal passen.
(ook een horeca baan, weinig sociale contacten, introvert etc).
Omdat het steeds nergens heen loopt, en er ook geen echte diepgang in de gesprekken komt. Maar gevraagd of ze het leuk zou vinden om ergens eind deze maand, of ergens in oktober samen wat leuks te gaan doen, stukje wandelen, bowlen of ergens een drankje doen.
[ link | afbeelding ]
Ik kan soms niet zo goed filteren en begrijpen wat hiermee bedoeld word.
'Euhm' klinkt nou niet echt positief in mijn ogen, en 'even kijken' tja, ik gaf een hele ruime tijdslijn aan (ergens eind september of oktober)
Misschien vat ik het allemaal te negatief op, maar hoe komt dit op jullie over?
Zou dit dan mijn eerste date worden? Ben zo bang dat ik mezelf weer alleen pijn doe om eerst weer weken hoop te hebben, en dat het straks weer voor de zoveelste keer niet doorgaat.
Ik heb door de jaren zo vaak meegemaakt dat een afspraak uiteindelijk niet doorgaat, dat ik misschien te argwanend bent nu, en misschien is dit wel een begin van een relatie.
Dankjewel voor je tip.quote:Op zondag 7 september 2025 15:14 schreef kwiwi het volgende:
Oh en hou het bij een drankje/koffie voor de eerste keer afspreken zou ik zeggen. Als iemand komt met bowlen zou ik er persoonlijk al geen zin in hebben, want een drankje is wat vrijblijvender. Als het tegenvalt kun je na één drankje vertrekken. Als het leuk is kun je altijd nog vragen of ze zin heeft om een stukje te gaan wandelen. Maar dat is hoe ik er persoonlijk in sta, misschien ben ik een uitzondering
Ja, ben stiekem ook wel blij hoorquote:Op zondag 7 september 2025 15:26 schreef qltel het volgende:
"Zal vast wel kunnen".
Dat klinkt als een JA..![]()
![]()
![]()
Toon vooral belangstelling in wat ze doet en wat ze verteld. Hopelijk is ze het dekseltje wat op het potje past.quote:Op zondag 7 september 2025 17:17 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Ja, ben stiekem ook wel blij hoor![]()
Maar probeer de blijdschap wel wat te temperen, niet te hogen verwachtingen hebben, en mocht het doorgaan, dan ga ik vooral veel luisteren wat diegene te zeggen heeft, en ik ben van mijzelf al vriendelijk, dus dan komt het vast goed.
Dankjewel topper!quote:Op zondag 7 september 2025 18:16 schreef qltel het volgende:
[..]
Toon vooral belangstelling in wat ze doet en wat ze verteld. Hopelijk is ze het dekseltje wat op het potje past.
Groot gelijk. Loop niet te hard van stapel en probeer een leuke tijd met haar te hebben. Je weet maar nooit wat ervan komt.quote:Op maandag 8 september 2025 17:18 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Ik doe gewoon heel rustig en zuinig met dit contact, al is het gewoon een keer een wandeling, en af en toe appen, dan heb je toch alweer de halve wereld gewonnen, minder eenzaam, echt contact met iemand, en een leuke herinnering.
Ik gun je toch ook wel een nachtje supergoeie seks hoor dus zet niet te laag inquote:Op zondag 7 september 2025 17:17 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Ja, ben stiekem ook wel blij hoor![]()
Maar probeer de blijdschap wel wat te temperen, niet te hogen verwachtingen hebben, en mocht het doorgaan, dan ga ik vooral veel luisteren wat diegene te zeggen heeft, en ik ben van mijzelf al vriendelijk, dus dan komt het vast goed.
Zo hoort een relatie, of het nu vriendschappelijk of een liefdesrelatie is, helemaal niet te zijn. Dat moet van twee kanten komen en een beetje gelijkwaardig aanvoelen.quote:Maar wat mij zo onzeker en op dit moment ook depressief maakt, is dat het voor mij voelt alsof ik een soort psycholoog ben, die haar adviseert en steunt met haar persoonlijke leven.
Mja het is 2 klikken om een nummer dat gestuurd is op te slaan. Misschien wil ze gewoon niet dat je haar foto op whatsapp kunt zien, om wat voor reden dan ook.quote:Maar mijn privé nummer opslaan te veel moeite is... Het voelt alsof het na 3 maanden nog steeds het zelfde is als dag nummer 1 , en dat er geen echte toenadering lijkt te zijn.
Dit is geen kans op een relatie, dan had ze al wel afgesproken en niet zo raar gedaan over je nummer opslaan.quote:Maar dit is na jaren mijn eerste kans op een echte relatie, want de rest van de vrouwen reageert helemaal niet, ondanks alle uren wat ik erin investeer...
Denk dat je inderdaad aan het lijntje gehouden wordt. Die tijd kun je beter investeren in iets dat je leven wél leuker maakt.quote:Ik wil mijn droom niet opgeven, en ik wil heel graag deze kerst samen vieren met een leuke dame, dus ik blijf met dit contact doorgaan, maar mijn gevoel zegt dat ze mij aan het lijntje houd.
Dat telefoonnummer had ze makkelijk, zelfs tijdens de online chat al kunnen toevoegen. Dit is immers seconde werk. De reden die ze geeft is kul. Het lijkt er meer op alsof ze een sparring partner zocht voor haar leven/ behandeling...... etc dan de opmaak naar een date en/of een relatie. Of het is een operator die enkel als doel heeft dat je op de dure dating service blijft en het echte 'daten' met elke mogelijke smoes zal ontwijken.quote:Op woensdag 17 september 2025 14:31 schreef BMW1993 het volgende:
Maar mijn privé nummer opslaan te veel moeite is... Het voelt alsof het na 3 maanden nog steeds het zelfde is als dag nummer 1 , en dat er geen echte toenadering lijkt te zijn.
Ik wil mijn droom niet opgeven, en ik wil heel graag deze kerst samen vieren met een leuke dame, dus ik blijf met dit contact doorgaan, maar mijn gevoel zegt dat ze mij aan het lijntje houd.
Aangezien TS er zelfs 'depressief' door is geworden, lijkt er mijns inziens geen ander advies mogelijk.quote:Op woensdag 17 september 2025 16:40 schreef Servieskast het volgende:
Hij gaat niet stoppen, de wanhopigheid druipt er van af.
Maar hij denkt niet normaal. Hij ziet zijn doel als: met kerst moet ik een dame hebben.quote:Op woensdag 17 september 2025 16:56 schreef bertusdeb het volgende:
[..]
Aangezien TS er zelfs 'depressief' door is geworden, lijkt er mijns inziens geen ander advies mogelijk.
Hoewel ik het wel snap, dat TS niet alleen wil zijn met kerst, werkt zo'n doel stellen natuurlijk alleen maar averechts. Dat maakt je 'wanhopig' i.p.v. relaxt, precies wat je tijdens het daten niet wilquote:Op woensdag 17 september 2025 17:42 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Maar hij denkt niet normaal. Hij ziet zijn doel als: met kerst moet ik een dame hebben.
Moet je betalen voor die communicatie met haar??quote:Op woensdag 17 september 2025 14:31 schreef BMW1993 het volgende:
Hoi allemaal.![]()
Ruim een week verder en een kleine update.
De dame waarmee ik al sinds juli af en toe praat via een datingwebsite, en die vorige week toe had gezegd eventueel wel te willen afspreken, blijkt toch weer de deuren dicht te houden.
Omdat ze toch had meegedeeld wel te willen afspreken, en het online best goed klikt, dacht ik dat het na 3 maanden mailen via lexa, toch wel eens tijd werd om nummers uit te wisselen.
Het voordeel van whatsapp is namelijk ook dat je alledaagse foto's naar elkaar kunt sturen, en het toch een stuk persoonlijker aanvoelt dan zo'n website, ook met het idee om binnenkort af te spreken, is het wel handig om elkaars nummers te hebben.
[ link | afbeelding ]
Wat blijkt? Ze vergeet continu om mijn telefoonnummer die ik had gegeven in haar telefoon te zetten.
Maar blijft wel behoorlijk lange berichten schrijven via de datingapp over haar persoonlijk leven..
Maar wat mij zo onzeker en op dit moment ook depressief maakt, is dat het voor mij voelt alsof ik een soort psycholoog ben, die haar adviseert en steunt met haar persoonlijke leven.
Maar mijn privé nummer opslaan te veel moeite is... Het voelt alsof het na 3 maanden nog steeds het zelfde is als dag nummer 1 , en dat er geen echte toenadering lijkt te zijn.
Maar dit is na jaren mijn eerste kans op een echte relatie, want de rest van de vrouwen reageert helemaal niet, ondanks alle uren wat ik erin investeer...
Ik wil mijn droom niet opgeven, en ik wil heel graag deze kerst samen vieren met een leuke dame, dus ik blijf met dit contact doorgaan, maar mijn gevoel zegt dat ze mij aan het lijntje houd.
Ik denk dat er niets mis is met jouw gevoel. Je wordt aan het lijntje gehouden. Deze dame wil geen relatie met jou. Zij wil aandacht. En dat krijgt ze. De vraag is: wat krijg jij daarvoor terug? En: is dat voor jou voldoende? Ik zou eens goed nadenken of jij dit contact met haar eigenlijk wel wilt voortzetten. Als puntje bij paaltje komt wil je toch niet zomaar een relatie, maar een fijne relatie? Nu met haar breken is pijnlijk. Maar hoe meer jij in (het contact met) haar geïnvesteerd hebt, hoe pijnlijker het wordt. Kies voor jezelf.quote:Op woensdag 17 september 2025 14:31 schreef BMW1993 het volgende:
Maar wat mij zo onzeker en op dit moment ook depressief maakt, is dat het voor mij voelt alsof ik een soort psycholoog ben, die haar adviseert en steunt met haar persoonlijke leven.
(...)
Dit ja. Korte pijn van maken in dit geval.quote:Op woensdag 17 september 2025 21:23 schreef Groepfunder het volgende:
[..]
Ik denk dat er niets mis is met jouw gevoel. Je wordt aan het lijntje gehouden. Deze dame wil geen relatie met jou. Zij wil aandacht. En dat krijgt ze. De vraag is: wat krijg jij daarvoor terug? En: is dat voor jou voldoende? Ik zou eens goed nadenken of jij dit contact met haar eigenlijk wel wilt voortzetten. Als puntje bij paaltje komt wil je toch niet zomaar een relatie, maar een fijne relatie? Nu met haar breken is pijnlijk. Maar hoe meer jij in (het contact met) haar geïnvesteerd hebt, hoe pijnlijker het wordt. Kies voor jezelf.
Fijn dat je goed nieuws hebt. Ik hoop van harte voor je dat er wat moois uit komt.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 03:02 schreef BMW1993 het volgende:
Hoi allemaal!![]()
Ik heb eindelijk goed nieuws te melden.
De gesprekken voelde direct goed, en voor het eerst direct warm aan.
Met wedervragen.
Na een tijdje kreeg ik haar telefoonnummer, en nu bellen we elke dag 2 uur met elkaar.![]()
Ze heeft zelfs haar profiel verwijderd van tinder (of op non-actief gezet). En ze vroeg of ik dat ook wou doen.
Dus dat is natuurlijk wel heel bijzonder, want dat doet iemand niet zomaar.
Ze woont op begeleid wonen en heeft een rugzakje, ik heb direct gezegd dat ik ook een rugzakje heb.
Wat ze precies heeft, weet ik niet. Maar dat bespreken we wellicht later als we elkaar beter kennen.
Ik heb gezegd dat ik alles heel langzaam wilt opbouwen, met af en toe een leuke activiteit doen.
Bedankt voor je wijze woorden Bertus.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 10:51 schreef bertusdeb het volgende:
[..]
Fijn dat je goed nieuws hebt. Ik hoop van harte voor je dat er wat moois uit komt.
Je geeft aan dat je niet precies weet wat 'ze precies heeft' en wilt dat 'wellicht later' bespreken als je haar beter kent.
Aangezien je beide een rugzakje hebt, adviseer ik je dit juist van te voren duidelijk met elkaar te bespreken. Hopelijk staat ze daar voor open.
Hoe vervelend het ook is, je hebt een aantal forse beperkingen en hier dient een vriendin van op de hoogte te zijn en vice versa. Zo kun je rekening met elkaar houden. Doe je dit niet heb je kans dat je elkaar niet begrijpt en om het minste of geringste een potentieel iets kansrijk ziet mislukken.
Daarnaast woont ze 'begeleid', ik zou als ik jou was ook eens informeren wat dat precies voor haar en eventueel jou betekend. Bijv. of daar bepaalde huisregels aan vast zitten. Zoals mag je vrij afspreken wanneer jullie dat willen op elke gewenste tijd, mag je bij haar thuis komen eten en slapen naar eigen believen en hoe zit het mocht ze bij jou willen eten, overnachten enz.
Tot slot zou ik de profielen pas pauzeren of eventueel verwijderen als je definitief een relatie hebt.
Je hebt er erg veel tijd ingestoken en hierbij hoort een bekend spreekwoord: 'Je moet nooit je oude schoenen weggooien, voordat je nieuwe hebt.'
Veel plezier en hopelijk heel veel succes!
Dat is natuurlijk ook weer zo.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 15:11 schreef Cockwhale het volgende:
Ik zou eerst eens beginnen met je grenzen aangeven en de reden geven waarom bepaalde dingen jou teveel zijn. Als ze daar niet mee om kan gaan, lijkt het mij idd een dealbreaker. Ze kan echter niet ruiken wat en waarom je bepaalde behoeftes en wensen hebt, dus deel dat vooral. Communiceren.
3x per dag videobellen is ook extreem veel. Zeker als je nog geen date hebt gehad. Zelfs als je helemaal verliefd bent vind ik 3x per dag videobellen wel veel.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 15:17 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk ook weer zo.
Als ze vroeg 'waarom neem je niet op?' gaf ik antwoorden als: 'Ik ben bij een goede vriend'
Maar ik moet gewoon eerlijk zeggen 'ik heb geen energie om continu te video bellen'
Want voor mij geeft videobellen veel spanning, 'hoe zie ik er uit' 'kom ik wel spontaan genoeg over'
En een keer per dag videobellen is voor mij al extreem intensief, laat staan 3 keer per dag.
Maar inderdaad, ik geef weer geen grenzen hierin aan, en dat is natuurlijk niet haar schuld.
Zo had ik het eigenlijk nog niet bekeken in deze situatie.
Ga gewoon een paar keer op date. Beetje zoenen, beetje seks en klaar.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 14:59 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Bedankt voor je wijze woorden Bertus.
Langzaamaan hebben we meer gepraat en zijn bij mij de twijfels ook een beetje toegeslagen.
Gister hadden we een gesprek met videobellen en deelde ze mee 'Wat ik nu ga vertellen is niet zo leuk'
Wat blijkt; ze woont op een begeleid wonen traject, maar is op dit moment opgenomen in de psychiatrie.
Ze zit niet 'opgesloten' ze mag gewoon naar buiten, maar ze mag daar pas weg zodra ze toestemming geven, dus het is niet helemaal zonder voorwaarden.
Ze wilt nog niet vertellen wat precies haar problemen zijn, maar ik denk dat aan psychose klachten, omdat ze ook soms dingen zegt dat ik volledig groen uitgeslagen ben, dus ik zei maar dat het misschien aan de 'lens' van de telefoon lag, want ik ben niet groen, en dit heeft ze al 3 keer meegedeeld in meerdere videobelgesprekken.
Daarnaast is het zo dat ze wel heel vaak belt (ze slaapt daar ook zeer onregelmatig, soms om 19:00 al, en soms appt ze om 4 uur in de nacht.
En het videobellen wat ze wilt is wel erg veel, soms 3 keer per dag.. Terwijl ik zelf ook gewoon mijn eigen ritme heb (werk, wandelen buiten, een film kijken) en ik wil niet continu maar beschikbaar zijn.
En als ik even niks laat horen zegt ze meteen 'waarom negeer je mij' 'ik dacht dat er wat was'
Terwijl ik altijd positief naar haar ben, en leuke berichten stuur, uit niets blijkt dat ik haar negeer als ik alles terug lees in de whatsapp gesprekken.
Als je op begeleid wonen zit, waar al ondersteuners en begeleiders zijn, en je vervolgens ook nog opgenomen word, dan lijken mij de psychische problemen dusdanig groot dat ik steeds meer van overtuigd ben dat ik deze problemen er niet bij kan hebben.
Ik zoek echt iets voor de toekomst, en bovenal is voor mij stabiliteit in de relatie heel erg van belang.
Dus geen 'pieken en dalen relatie' waarbij je elke dag iemand kan treffen met emoties die continu heen en weer gaan.
De aandacht die ze bied, en de hartjes die ze stuurt, vind ik heel erg fijn. Ook dat we al een date hebben gepland staan, en ze kan ook prima luisteren, en ze is in spraak best leuk, en ik denk ook wel dat ik misschien spijt ga hebben als ik het contact stop.. Maar ik denk dat dit geen goede match is .
Mijn moeder zegt altijd 'een meisje zonder beperking gaat niet werken' en 'je moet iemand zoeken die ook een beperking heeft zodat ze je ook beter begrijpt' maar goed, iemand die opgenomen zit is natuurlijk wel weer het anderen uiterste.
Wat een ontzettend slecht advies...quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 19:29 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Ga gewoon een paar keer op date. Beetje zoenen, beetje seks en klaar.
Vrouwen met issues zijn wel heel wild, maak je dat ook eens mee.
Dit klinkt toch een beetje alsof je misbruik wil maken van hun issues.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 19:29 schreef Servieskast het volgende:
Ga gewoon een paar keer op date. Beetje zoenen, beetje seks en klaar.
Vrouwen met issues zijn wel heel wild, maak je dat ook eens mee.
Zijn wens is iemand met kerst. Nou, nu heb je haar. Go for it.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 19:38 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Dit klinkt toch een beetje alsof je misbruik wil maken van hun issues.
Ten koste van?quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 20:05 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Zijn wens is iemand met kerst. Nou, nu heb je haar. Go for it.
Dat kun je ook doen met vrouwen zonder issues hoor en ook met zou zoiets met wederzijds respect kunnen. Mag TS alleen hopen dat hij geen freaky borderliner heeft die hem maanden gaat terroriseren. Hij is zelf kwetsbaar dus het lijkt me handig dat hij niet nog meer labiel gedoe naar zich toetrektquote:Op vrijdag 3 oktober 2025 19:38 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Dit klinkt toch een beetje alsof je misbruik wil maken van hun issues.
Goed dat je toch even hebt nagevraagd wat haar rugzakje ongeveer inhoud. Tegelijk ook meteen een antwoord wat je uiteraard liever niet hoort. Dat ze is opgenomen is heftig. Het geeft waarschijnlijk ook meteen aan waarom dat ze begeleid woont. Ik zou zo ie zo op date gaan. Je hebt het al afgesproken en leert er veel van. Dat je denkt dat het een mismatch is kan, maar dat is het voordeel van daten, het is vrijblijvend. Ik heb zat dates gehad waarbij ik vooraf dacht hmwha gaat het niet worden, terwijl bij de date zelf bleek dat het een super leuke dame was. Er kan vanalles zijn waardoor een dame over de telefoon anders overkomt dan in het echt. Bijvoorbeeld door de spanning, verlegen zijn maar ook werkdruk enz.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 14:59 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Bedankt voor je wijze woorden Bertus.
Langzaamaan hebben we meer gepraat en zijn bij mij de twijfels ook een beetje toegeslagen.
Gister hadden we een gesprek met videobellen en deelde ze mee 'Wat ik nu ga vertellen is niet zo leuk'
Wat blijkt; ze woont op een begeleid wonen traject, maar is op dit moment opgenomen in de psychiatrie.
Ze zit niet 'opgesloten' ze mag gewoon naar buiten, maar ze mag daar pas weg zodra ze toestemming geven, dus het is niet helemaal zonder voorwaarden.
Ze wilt nog niet vertellen wat precies haar problemen zijn, maar ik denk dat aan psychose klachten, omdat ze ook soms dingen zegt dat ik volledig groen uitgeslagen ben, dus ik zei maar dat het misschien aan de 'lens' van de telefoon lag, want ik ben niet groen, en dit heeft ze al 3 keer meegedeeld in meerdere videobelgesprekken.
Daarnaast is het zo dat ze wel heel vaak belt (ze slaapt daar ook zeer onregelmatig, soms om 19:00 al, en soms appt ze om 4 uur in de nacht.
En het videobellen wat ze wilt is wel erg veel, soms 3 keer per dag.. Terwijl ik zelf ook gewoon mijn eigen ritme heb (werk, wandelen buiten, een film kijken) en ik wil niet continu maar beschikbaar zijn.
En als ik even niks laat horen zegt ze meteen 'waarom negeer je mij' 'ik dacht dat er wat was'
Terwijl ik altijd positief naar haar ben, en leuke berichten stuur, uit niets blijkt dat ik haar negeer als ik alles terug lees in de whatsapp gesprekken.
Als je op begeleid wonen zit, waar al ondersteuners en begeleiders zijn, en je vervolgens ook nog opgenomen word, dan lijken mij de psychische problemen dusdanig groot dat ik steeds meer van overtuigd ben dat ik deze problemen er niet bij kan hebben.
Ik zoek echt iets voor de toekomst, en bovenal is voor mij stabiliteit in de relatie heel erg van belang.
Dus geen 'pieken en dalen relatie' waarbij je elke dag iemand kan treffen met emoties die continu heen en weer gaan.
De aandacht die ze bied, en de hartjes die ze stuurt, vind ik heel erg fijn. Ook dat we al een date hebben gepland staan, en ze kan ook prima luisteren, en ze is in spraak best leuk, en ik denk ook wel dat ik misschien spijt ga hebben als ik het contact stop.. Maar ik denk dat dit geen goede match is .
Mijn moeder zegt altijd 'een meisje zonder beperking gaat niet werken' en 'je moet iemand zoeken die ook een beperking heeft zodat ze je ook beter begrijpt' maar goed, iemand die opgenomen zit is natuurlijk wel weer het anderen uiterste.
Ik zou ook op date gaan, maar maak het voor jezelf niet te groot/heb niet te veel verwachtingen. Spreek gewoon af en dan zie je wel of het klikt op niet. Is het leuk? Mooi meegenomen. Is het minder leuk? Weer een ervaring op date gebied erbij.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 13:21 schreef bertusdeb het volgende:
[..]
Goed dat je toch even hebt nagevraagd wat haar rugzakje ongeveer inhoud. Tegelijk ook meteen een antwoord wat je uiteraard liever niet hoort. Dat ze is opgenomen is heftig. Het geeft waarschijnlijk ook meteen aan waarom dat ze begeleid woont. Ik zou zo ie zo op date gaan. Je hebt het al afgesproken en leert er veel van. Dat je denkt dat het een mismatch is kan, maar dat is het voordeel van daten, het is vrijblijvend. Ik heb zat dates gehad waarbij ik vooraf dacht hmwha gaat het niet worden, terwijl bij de date zelf bleek dat het een super leuke dame was. Er kan vanalles zijn waardoor een dame over de telefoon anders overkomt dan in het echt. Bijvoorbeeld door de spanning, verlegen zijn maar ook werkdruk enz.
Bedankt voor je berichtje.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 16:36 schreef Momo het volgende:
Oei, dat is dan wel weer een heftig rugzakje. Er zijn ook dames met een kleiner rugzakje om zo te zeggen.
Voor haar is het nu natuurlijk wel fijn dat ze iemand heeft om mee te praten die niet precies van alles weet en de hele geschiedenis van haar kent zoals wel haar begeleiders en familie. Voor de toekomst van jou weet ik het niet, zelfs als ze hard genoeg werkt om weer uit de besloten psychiatrie te komen zullen er grote uitdagingen zijn voor de toekomst. Heb je haar ook goed uitgelegd welke beperkingen jij hebt en wat dat dus betekend wat betreft contact met anderen?
Gelukkig tot nu toe niet. Het enige waar ik van schrok was dat ze direct wist waar ik woonde.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 00:20 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Dat kun je ook doen met vrouwen zonder issues hoor en ook met zou zoiets met wederzijds respect kunnen. Mag TS alleen hopen dat hij geen freaky borderliner heeft die hem maanden gaat terroriseren. Hij is zelf kwetsbaar dus het lijkt me handig dat hij niet nog meer labiel gedoe naar zich toetrekt
Ik zou altijd op date zijn gegaan. Helemaal omdat je nog nooit hebt gedate en het erg spannend vindt. Ik ken je niet persoonlijk maar wellicht zit je wat relaxter in de wedstrijd wanneer er een mismatch lijkt te zijn. Omdst er dan geen slagingsdrang is of niet snel is. Daten is een ervaringsdingetje. Dat leer je enkel door het vaker te doen.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 20:53 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Bedankt voor je berichtje.
Ja dat heb ik zeker gedaan, we hebben vandaag gebeld twee uur achtereen.
En uiteindelijk besloten om ermee te stoppen, ook omdat ze extreem onzeker is en heel erg veel bevestiging nodig heeft, ze blijft maar zeggen 'Je vind mij niet echt leuk' en dan moet ik steeds zeggen 'Jawel, twijfel niet aan jezelf je bent geweldig' .
En natuurlijk is dat niet erg, maar als je continu in deze cirkel draait en dat elk uur van de dag, dan ga ik er ook aan onderdoor en langzaamaan zijn haar problemen steeds groter geworden, de eerste 4 dagen gingen eigenlijk behoorlijk goed..
Gelukkig ziet ze het zelf ook in met het laatste appje.
Er zit niets anders op dan even een weekje pauze te nemen van al dat dating gedoe.
En gewoon even alleen leuke dingen doen, ik heb wat nieuwe spellen besteld voor de playstation dat ik toch even wat te doen heb buiten al die datingapps.
Toch wel weer mijn sociale skills kunnen oefenen. Ik had van te voren nooit gedacht dat ik zou durven videobellen, laat staan twee uur achter elkaar, dus daar ben ik wel trots op.
Nogmaals dank voor je bericht.
[ link | afbeelding ]
In dit geval, gezien de labiliteit van het meisje, zou ik dat dus allesbehalve aanraden. Daar komt ellende van. Het is al een godsmirakel dat hij er zo 'makkelijk' vanaf is geraaktquote:Op zaterdag 4 oktober 2025 21:49 schreef bertusdeb het volgende:
[..]
Ik zou altijd op date zijn gegaan. Helemaal omdat je nog nooit hebt gedate en het erg spannend vindt. Ik ken je niet persoonlijk maar wellicht zit je wat relaxter in de wedstrijd wanneer er een mismatch lijkt te zijn. Omdst er dan geen slagingsdrang is of niet snel is. Daten is een ervaringsdingetje. Dat leer je enkel door het vaker te doen.
Ik weet niet of daar 'ellende' van komt. Niemand op het forum inclusief TS weet wat ze heeft exact heeft. In een openbare ruimte afspreken kan volgens mij weinig kwaad. Ervaring met daten die TS dan weer kan gebruiken bij een volgende date. Maargoed het is niet relevant meer aangezien TS en zijn aanstaande date hebben besloten te stoppen.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 22:04 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
In dit geval, gezien de labiliteit van het meisje, zou ik dat dus allesbehalve aanraden. Daar komt ellende van. Het is al een godsmirakel dat hij er zo 'makkelijk' vanaf is geraakt
Opname, begeleid wonen, zeer onzeker, vage tekens van psychoses, grote nood naar contact en bevestiging.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 22:15 schreef bertusdeb het volgende:
[..]
Ik weet niet of daar 'ellende' van komt. Niemand op het forum inclusief TS weet wat ze heeft exact heeft. In een openbare ruimte afspreken kan volgens mij weinig kwaad. Ervaring met daten die TS dan weer kan gebruiken bij een volgende date. Maargoed het is niet relevant meer aangezien TS en zijn aanstaande date hebben besloten te stoppen.
Ik denk niet dat je het 'te dramatisch' ziet. Het is maar net hoe je in de wedstrijd staat.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 22:30 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Opname, begeleid wonen, zeer onzeker, vage tekens van psychoses, grote nood naar contact en bevestiging.
Denk je dat dit meisje goed kan omgaan met een afwijzing na een date en de hoop die daar aan vasthangt? De opbouw van spanning? (Al helemaal als moet blijken dat ze maar een oefendate is voor het echte werk zogezegd?)
Dit bij een man met autisme en nood aan rust en voorspelbaarheid.
Misschien zie ik het te dramatisch
Maar vermoedelijk stond jij niet onevenwichtig in de wedstrijd. TS houdt van rust en voorspelbaar.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 22:40 schreef bertusdeb het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je het 'te dramatisch' ziet. Het is maar net hoe je in de wedstrijd staat.
Het kan ook aan mij liggen hoor, dat ik er losser in sta. Ik heb echt veel dates gehad en daar zaten ook dames bij met een rugzakje, hele grote rugzakken zelfs. Ook in eerste instantie verzwegen rugzakjes i.v.m. schaamte, angst, cultuur. Ik heb alles denk ik wel voorbij zien komen.
Zoals meermaals aangegeven gun ik 'TS' van harte een relatie.quote:Op zondag 5 oktober 2025 19:19 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Maar vermoedelijk stond jij niet onevenwichtig in de wedstrijd. TS houdt van rust en voorspelbaar.
Ik zie ook precies wat @:lenny77 zegt.
Ik gun TS een leuke vrouw met een ‘normale’ rugzak. Dit waren 10 rode vlaggen.
Ik heb je topic doorgelezen en voor wat het waard is: ik vind het heel knap hoe je het aanpakt. Kan er zelf nog wat van leren ookquote:Op zaterdag 4 oktober 2025 20:53 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Bedankt voor je berichtje.
Ja dat heb ik zeker gedaan, we hebben vandaag gebeld twee uur achtereen.
En uiteindelijk besloten om ermee te stoppen, ook omdat ze extreem onzeker is en heel erg veel bevestiging nodig heeft, ze blijft maar zeggen 'Je vind mij niet echt leuk' en dan moet ik steeds zeggen 'Jawel, twijfel niet aan jezelf je bent geweldig' .
En natuurlijk is dat niet erg, maar als je continu in deze cirkel draait en dat elk uur van de dag, dan ga ik er ook aan onderdoor en langzaamaan zijn haar problemen steeds groter geworden, de eerste 4 dagen gingen eigenlijk behoorlijk goed..
Gelukkig ziet ze het zelf ook in met het laatste appje.
Er zit niets anders op dan even een weekje pauze te nemen van al dat dating gedoe.
En gewoon even alleen leuke dingen doen, ik heb wat nieuwe spellen besteld voor de playstation dat ik toch even wat te doen heb buiten al die datingapps.
Toch wel weer mijn sociale skills kunnen oefenen. Ik had van te voren nooit gedacht dat ik zou durven videobellen, laat staan twee uur achter elkaar, dus daar ben ik wel trots op.
Nogmaals dank voor je bericht.
[ link | afbeelding ]
Ik denk dat ik mij verkeerd uitdruk.quote:Op maandag 6 oktober 2025 00:19 schreef bertusdeb het volgende:
[..]
Zoals meermaals aangegeven gun ik 'TS' van harte een relatie.
Aangezien 'nog steeds' niet vast staat wat 'exact' de status is van zowel TS alsmede zijn toenmalige potentiele vriendin met haar 'rugzakje', blijf ik positief en vind ik het lastig oordele dat diverse leden zonder persoonlijke kennis, een compleet oordeel uitschrijven. Na een eerste of aan vullende date is veel immers duidelijk.
Dit inderdaad, de makke van het online daten (vind ik dan), is dat de focus - logisch op zich - ligt bij een relatie. In de praktijk duurt het gewoon een tijdje eer mensen verliefd op elkaar worden etc.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 05:21 schreef raptorix het volgende:
Wat wellicht kan werken is dat je je instelt op vriendschap in plaats van een relatie, dus meer: Ik zoek een leuke dame om af en toe gezellige dingen mee te doen, op die manier wordt het allemaal een stuk minder gedwongen.
Ik zet altijd in mijn dating profiel dat ik ook gewoon open sta voor vriendschappelijk contact, maar ik heb de indruk dat dat niet meer reacties oplevert.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 08:39 schreef LangeTabbetje het volgende:
Dit inderdaad, de makke van het online daten (vind ik dan), is dat de focus - logisch op zich - ligt bij een relatie. In de praktijk duurt het gewoon een tijdje eer mensen verliefd op elkaar worden etc.
Dus ga er open in, focus meer op - vrouwelijke - vrienden maken, en laat de verliefdheid maar komen.....
Een man die zegt dat hij open staat voor vriendschappelijk contact met een vrouw equals uiteindelijk wil ik neukenquote:Op dinsdag 7 oktober 2025 14:07 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Ik zet altijd in mijn dating profiel dat ik ook gewoon open sta voor vriendschappelijk contact, maar ik heb de indruk dat dat niet meer reacties oplevert.
Als dat zo geïnterpreteerd wordt, hoe moet je dan als man aangeven dat je open staat voor gewoon vriendschappelijk contact met een vrouw, zonder dat ze denkt dat je sex wil ?quote:Op donderdag 9 oktober 2025 18:29 schreef SemperLibertas het volgende:
Een man die zegt dat hij open staat voor vriendschappelijk contact met een vrouw equals uiteindelijk wil ik neuken
#feit
Ik denk dat de meeste wijven hier nogal naïef in staan. Vrouwen denken vaak dat niet alle mannen achter hun pik aanlopen, maar dat is uiteraard niet waarquote:Op donderdag 9 oktober 2025 21:02 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Als dat zo geïnterpreteerd wordt, hoe moet je dan als man aangeven dat je open staat voor gewoon vriendschappelijk contact met een vrouw, zonder dat ze denkt dat je sex wil ?
Op een of andere manier is mijn indruk juist het omgekeerde, namelijk dat vrouwen denken dat alle mannen achter hun pik aanlopen, dat vriendschappelijk contact met een man dus niet echt mogelijk is omdat hij vroeg of laat toch met haar wil neuken, behalve dan als hij homo is.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 21:45 schreef SemperLibertas het volgende:
Ik denk dat de meeste wijven hier nogal naïef in staan. Vrouwen denken vaak dat niet alle mannen achter hun pik aanlopen, maar dat is uiteraard niet waar
Je zit op een datingsite, toch? Dat is toch geen “ik zoek vrienden” website.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 21:02 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Als dat zo geïnterpreteerd wordt, hoe moet je dan als man aangeven dat je open staat voor gewoon vriendschappelijk contact met een vrouw, zonder dat ze denkt dat je sex wil ?
Goddank spreek jij niet voor alle mannen.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 21:45 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Ik denk dat de meeste wijven hier nogal naïef in staan. Vrouwen denken vaak dat niet alle mannen achter hun pik aanlopen, maar dat is uiteraard niet waar
Niet voor de gays inderdaadquote:Op donderdag 9 oktober 2025 22:35 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Goddank spreek jij niet voor alle mannen.
Wat ben jij toch een simpele ziel.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 22:56 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Niet voor de gays inderdaad
Ja tochquote:Op donderdag 9 oktober 2025 22:58 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wat ben jij toch een simpele ziel.
Sommige datingsites zijn ook "ik zoek vrienden"-sites.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 22:31 schreef Pisces29 het volgende:
Je zit op een datingsite, toch? Dat is toch geen “ik zoek vrienden” website.
En het kan alsnog op vriendschap uitdraaien. Hoef je het niet specifiek aan te geven.
Het is toch verdacht wanneer je als man op een datingsite/app zegt dat je op zoek bent naar 'gewoon' vriendschappelijk contact met een vrouwquote:Op donderdag 9 oktober 2025 23:24 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Sommige datingsites zijn ook "ik zoek vrienden"-sites.
Ja, anders projecteer je jezelf even op alle mannen.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 21:45 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 11:47 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja, anders projecteer je jezelf even op alle mannen.
Een dating site is niet de juiste plek om vriendschappen te willen opbouwenquote:Op donderdag 9 oktober 2025 21:02 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Eens. Een geestelijke connectie tussen man in vrouw in combinatie met een zekere aanwezigheid van seksueel verlangen leidt onherroepelijk tot neuken.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 19:15 schreef Servieskast het volgende:
Man en vrouw kan alleen als ze elkaar seksueel niet aantrekkelijk vinden. We allemaal know.
Hoe kom je aan deze wijsheid? Uiteraard wederom begeleid door een scheldwoord.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 19:40 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Eens. Een geestelijke connectie tussen man in vrouw in combinatie met een zekere aanwezigheid van seksueel verlangen leidt onherroepelijk tot neuken.
Ik neem aan dat je single was toen ze je sex aanbood? Waarom heb je dat niet aangenomen? Als je single bent en een lekker wijf biedt je sex aan, dan ben je toch gek als je dat niet aanneemt?quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 15:41 schreef bertusdeb het volgende:
En heeft ze mij meermaals aangeboden dat ik best seks met haar mag hebben. Ondanks dit 'seksueel verlangen' hebben we nooit de daad verricht.
Waarom zou ik 'gek' zijn? We zijn geen match dat lijkt mij vrij duidelijk. Wanneer heb jij voor het laatst een relatie gehad? Je reageert vreemd.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 15:49 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je single was toen ze je sex aanbood? Waarom heb je dat niet aangenomen? Als je single bent en een lekker wijf biedt je sex aan, dan ben je toch gek als je dat niet aanneemt?
Je hoeft geen match te zijn voor een relatie om goede sex met elkaar te hebben.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 16:06 schreef bertusdeb het volgende:
Waarom zou ik 'gek' zijn? We zijn geen match dat lijkt mij vrij duidelijk. Wanneer heb jij voor het laatst een relatie gehad? Je reageert vreemd.
Tjah schrijft de ervaringsdeskundige. Ik vind een match wel belangrijk, helemaal omdat het een collega werkzaam op hetzelfde gebouw is.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 16:55 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Je hoeft geen match te zijn voor een relatie om goede sex met elkaar te hebben.
Moet je relaties hebben gehad en hebben samengewoond om relatieadvies te mogen geven?quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 17:02 schreef bertusdeb het volgende:
Ik vind het grappig dat je bijna de hele dag door relatieadvies geeft op dit forum. En in een ander draadje stelt dat je meer dan 20 jaar geen relatie hebt gehad en nog nooit hebt samengewoond (los van met ouders). Het is gelijk ook aan je adviezen af te lezen. Weinig ervaring met vrouwen en relaties.
Eerlijk?quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 17:13 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Moet je relaties hebben gehad en hebben samengewoond om relatieadvies te mogen geven?
Hangt dat niet ook een beetje van de vraag af? Relaties draaien om intermenselijke verhoudingen. Daarbij spelen zoveel verschillende factoren een rol. Volgens mij kun je altijd beschrijven hoe jij iets zou opvatten of aanpakken. Ook als je zelf niet in zo'n zelfde situatie zit of hebt gezeten. Als alleen de mensen dat nog zouden mogen die in dezelfde situatie zitten of hebben gezeten .... Wie geeft dan ooit nog de incels goed advies? En als jij 6 relaties van 2 jaar achter de rug hebt. Maakt jouw dat dan expert als het gaat om relatievraagstukken, of bewijst het verleden dan jouw onkunde op dat terrein en moet jij je mond houden? Ik zou de vraag dus vaker ontkennend dan bevestigend beantwoorden. Adviezen van ervaringsdeskundigen kunnen wel van meerwaarde zijn. En het is dan fijn als die ervaring uit het advies blijkt.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |