Kan ik persoonlijk slecht tegen, zulk claimerig gedrag. Maar misschien vindt ze je gewoon erg leuk en wil ze graag praten.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 16:05 schreef BMW1993 het volgende:
Kleine update.
Er is wat nieuws om te melden.
Sinds begin deze week contact met een vrouw van 38 (ben zelf 32)
De geschreven tekst is van de desbetreffende dame, hallo fok forum is een geintje![]()
[ link | afbeelding ]
Toch heb ik twijfels bij dit contact, de dame in kwestie komt oorspronkelijk uit Irak en is een behoorlijk religieuze vrouw, haar facebook staat vol over het Christendom en alleen maar plaatjes van Jezus, en het kruis.
Daarbij is ze ook behoorlijk opdringerig. Ik sliep bijvoorbeeld uit tot 12;00 vandaag.
En toen had ik alweer 7 berichtjes.
'Hallo, ik vind het leuk om met je te spreken maar je reageert niet jammer'
En allemaal van dat soort berichten in die richting.
Dit begrijp ik dan weer wel, gewoon om even te weten of je geen tijd en moeite steekt in iemand met een fake profiel o.i.d. En aangezien het hele idee van dating websites is dat je elkaar in het echt ziet, zou ik hier ook geen probleem van maken.quote:Ook probeert ze meerdere keren te videobellen en als ik aangeef dat ik dat moeilijk vind zegt ze direct dat ik geheimzinnig ben, of iets wil verbergen...
Je kunt het altijd nog afkappenquote:Juist dat ik elk uur moet appen geeft mij spanning, en ik zit mij nu echt af te vragen of ik dit wel wil.
Dat zou ik wel op een eerste date al een beetje ter sprake brengen, om te kijken hoe ze daar op reageert. Grote kans dat dat niet is waar ze naar op zoek is inderdaad.quote:Feit is, ze is veel ouder dan mij.
Ze heeft geen kinderen maar wil ze wel heel graag.
En ik weet niet de verwachtingen van zo'n Irakese familie, ik wil nooit trouwen, maar ik denk dat een christelijk persoon dat wel zou willen...
Ik wil ook niet samen wonen, maar gewoon af en toe een leuk dagje weg...
Zo snel mogelijk een keer een koffie gaan drinken, als je haar een kans wil geven. Zo niet, dan gewoon zeggen dat je het idee hebt dat jullie waarschijnlijk niet bij elkaar passen wat betreft toekomstideeėn o.i.d.quote:Wat is jullie advies hierin?
Denk ook niet dat het past. Maar worst case is het date oefening als ze wil afspreken. Kan ook geen kwaad voor TS denk ik, wat ervaring opdoen.quote:
Dat zou zeker leuk geweest zijn.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 17:46 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Denk ook niet dat het past. Maar worst case is het date oefening als ze wil afspreken. Kan ook geen kwaad voor TS denk ik, wat ervaring opdoen.
Mooi en netjes, dat wel.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 18:43 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Dat zou zeker leuk geweest zijn.
Helaas begon ze net zelf over godsdienst.
Wat mijn ouders aanhangen.
Dus vertelde eerlijk dat mijn moeder katholiek is vanuit huis, maar niet praktiserend is, en mijn vader moslim, maar mijn vader nooit in beeld is geweest bij de opvoeding.
Toen zei ze sorry, maar ik zoek een christelijk persoon..
'Geen probleem' zei ik, met de vraag waarom ze precies mij een berichtje deed op Lexa.
Haar antwoord was ' Omdat je er leuk en knap uit zag'
Nouja, altijd leuk om te horen.![]()
Ergens voelt het ook niet als een teleurstelling, want ik vond het leeftijdsverschil ook wel een dingetje.
Nou prima danquote:Op zaterdag 30 augustus 2025 18:43 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Dat zou zeker leuk geweest zijn.
Helaas begon ze net zelf over godsdienst.
Wat mijn ouders aanhangen.
Dus vertelde eerlijk dat mijn moeder katholiek is vanuit huis, maar niet praktiserend is, en mijn vader moslim, maar mijn vader nooit in beeld is geweest bij de opvoeding.
'Geen probleem' zei ik, met de vraag waarom ze precies mij een berichtje deed op Lexa.
Haar antwoord was ' Omdat je er leuk en knap uit zag'
Nouja, altijd leuk om te horen.![]()
Ergens voelt het ook niet als een teleurstelling, want ik vond het leeftijdsverschil ook wel een dingetje.
Ja, verdient een pluim.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 18:59 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Nou prima danEn fijn dat het eindelijk eens gewoon op een respectvolle manier gaat.
Ergens is het best wel jammer dat veel gelovige mensen die houding aannemen en per se een partner van hetzelfde geloof willen, alsof je met een partner die een ander geloof of geen geloof aanhangt geen zinvolle relatie zou kunnen hebben. Het is eigenlijk vooral jammer voor henzelf, want ze doen vooral zichzelf tekort.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 18:43 schreef BMW1993 het volgende:
Zit er soms heel diep in. Dat krijg je er niet zomaar uit.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 19:42 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Ergens is het best wel jammer dat veel gelovige mensen die houding aannemen en per se een partner van hetzelfde geloof willen, alsof je met een partner die een ander geloof of geen geloof aanhangt geen zinvolle relatie zou kunnen hebben. Het is eigenlijk vooral jammer voor henzelf, want ze doen vooral zichzelf tekort.
Op zich wel mee eens, maar het is toch makkelijker als je beiden hetzelfde geloof aanhangt in verband met bepaalde normen en waarden. En al helemaal als je nog kinderen wil, want met welk geloof voed je ze dan op? In de ideale wereld werkt het allemaal zoals je zegt, maar in de praktijk is dat toch wel lastig lijkt me.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 19:42 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Ergens is het best wel jammer dat veel gelovige mensen die houding aannemen en per se een partner van hetzelfde geloof willen, alsof je met een partner die een ander geloof of geen geloof aanhangt geen zinvolle relatie zou kunnen hebben. Het is eigenlijk vooral jammer voor henzelf, want ze doen vooral zichzelf tekort.
Relaties zijn al moeilijk genoeg... Relaties met iemand uit een andere cultuur of een andere religie zijn nog moeilijkerquote:Op zaterdag 30 augustus 2025 19:42 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Buiten het feit dat dit zich goddank al vanzelf heeft opgelost (want dit zou niets worden), heb je niet zo heel veel te bieden aan een partner voor het leven zo te horen?quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 16:05 schreef BMW1993 het volgende:
Feit is, ze is veel ouder dan mij.
Ze heeft geen kinderen maar wil ze wel heel graag.
En ik weet niet de verwachtingen van zo'n Irakese familie, ik wil nooit trouwen, maar ik denk dat een christelijk persoon dat wel zou willen...
Ik wil ook niet samen wonen, maar gewoon af en toe een leuk dagje weg...
Wat is jullie advies hierin?
Denk dat de meeste dames die serieus op dating apps zitten inderdaad wel echt zoeken naar iemand om mee samen te wonen. Trouwen en kinderen krijgen hoeft trouwens niet perse, niet alle vrouwen willen dat. Maar je gaat wel daten om uiteindelijk met iemand samen te willen wonen na een tijdje.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 23:23 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Buiten het feit dat dit zich goddank al vanzelf heeft opgelost (want dit zou niets worden), heb je niet zo heel veel te bieden aan een partner voor het leven zo te horen?
Geen huwelijk dus ik neem aan ook geen kinderen, zelfs niet samenwonen??
Enkel voor eens een leuk dagje weg? De seks en de knuffel om de zoveel tijd?
![]()
Als je enkel dit zoekt dan verklein je je kansen enorm
Dit klinkt meer als dat de wens een LAT-relatie is.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 23:23 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Buiten het feit dat dit zich goddank al vanzelf heeft opgelost (want dit zou niets worden), heb je niet zo heel veel te bieden aan een partner voor het leven zo te horen?
![]()
Het hangt een beetje af van de levensfase waarin ze zich bevinden.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 23:32 schreef Momo het volgende:
Denk dat de meeste dames die serieus op dating apps zitten inderdaad wel echt zoeken naar iemand om mee samen te wonen. Trouwen en kinderen krijgen hoeft trouwens niet perse, niet alle vrouwen willen dat. Maar je gaat wel daten om uiteindelijk met iemand samen te willen wonen na een tijdje.
Nuja dit bedoel ik inderdaad.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 23:32 schreef Momo het volgende:
[..]
Denk dat de meeste dames die serieus op dating apps zitten inderdaad wel echt zoeken naar iemand om mee samen te wonen. Trouwen en kinderen krijgen hoeft trouwens niet perse, niet alle vrouwen willen dat. Maar je gaat wel daten om uiteindelijk met iemand samen te willen wonen na een tijdje.
Kansen waarop? Kansen op een relatie binnen de kaders van samenwonen, trouwen en kinderen, een type relatie dat hij niet wil.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 23:23 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
![]()
Ja maar hij is 32 en die vrouw 38. En daar vond hij het leeftijdsverschil al te groot.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 23:48 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Het hangt een beetje af van de levensfase waarin ze zich bevinden.
Dames in de levensfase van deze Irakese dame in kwestie, die nog kinderen willen en een gezin willen stichten, zullen in de regel inderdaad iemand zoeken om mee te trouwen en daarmee ook samen te leven.
Bij de dames die wat ouder zijn, inmiddels getrouwd zijn geweest en weer gescheiden, en kinderen hebben die inmiddels grotendeels zelfstandig zijn, zul je er wellicht meer aantreffen die niet per se willen samenwonen maar voor wie een LAT-relatie voldoende is.
Ik denk dat die pool wel klein is die echt alleen wil LAT-ten, zelfs die groep ouder en gescheiden met kinderen zal vaak wel willen samenwonen na een bepaalde tijd, zeker als de kinderen eenmaal uit huis zijn.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 23:48 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Het hangt een beetje af van de levensfase waarin ze zich bevinden.
Dames in de levensfase van deze Irakese dame in kwestie, die nog kinderen willen en een gezin willen stichten, zullen in de regel inderdaad iemand zoeken om mee te trouwen en daarmee ook samen te leven.
Bij de dames die wat ouder zijn, inmiddels getrouwd zijn geweest en weer gescheiden, en kinderen hebben die inmiddels grotendeels zelfstandig zijn, zul je er wellicht meer aantreffen die niet per se willen samenwonen maar voor wie een LAT-relatie voldoende is.
Ik denk gewoon dat de doorsnee serieuze jongere vrouw niet op zoek is naar een langdurige fwb.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 23:50 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Kansen waarop? Kansen op een relatie binnen de kaders van samenwonen, trouwen en kinderen, een type relatie dat hij niet wil.
Wat is het alternatief? Een type relatie aangaan dat hij niet wil en niet aankan?quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 23:52 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ik denk gewoon dat de doorsnee serieuze jongere vrouw niet op zoek is naar een langdurige fwb.
Dus die sluit hij dan toch ook al uit?
Ik denk dat hij beste iemand kan zoeken die een vergelijkbare situatie als hem zit, met autisme of vergelijkbare diagnose/instelling.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 23:53 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wat is het alternatief? Een type relatie aangaan dat hij niet wil en niet aankan?
Zeg ik dat?quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 23:53 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wat is het alternatief? Een type relatie aangaan dat hij niet wil en niet aankan?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |