Misschien vullen jullie elkaar juist wel op vitale vlakken aan en is het een match made in heaven. Niet gelijk invullen voor een ander dat je diegene zijn/haar tijd aan het verdoen bent!quote:Op vrijdag 25 juli 2025 12:40 schreef BMW1993 het volgende:
Kleine weekupdate.
Vanavond het feestje van mijn oude vrijwilligerswerk, omdat ik al lang in een sociaal isolement zit, kon ik er de afgelopen 2 nachten nauwelijks van slapen.![]()
Maar toch ga ik er heen. anders blijf je in de vicieuze cirkel: angst > thuisblijven > eenzaam.
Als ik ooit een date ga vinden, kan ik ook niet continu de afspraken afzeggen als ik door de angst niet geslapen heb, dus moe zijn is geen optie om afspraken af te zeggen.![]()
Verder ben ik mij aan het verdiepen om nieuwe vrienden te maken, ik zag dat er hier in de wijk een bingo hebben, wel in een verzorgingstehuis, dus er zullen een hoop oudere mensen zijn, maar ook daar kan je sociale contacten op doen. Ik zal ook kijken of er vanuit de gemeente clubjes zijn van leeftijdsgenoten die ook een kleine sociale kring hebben. Gister heb ik even gekeken maar kon het niet direct vinden.
Maar dat zal ook wel bestaan.
Verder heb ik weer een match gehad via 'Facebook Dating' ik heb het idee trouwens dat je daar meer matches krijgt dan tinder, want tinder zit vol met vreemde algoritmes zodat je een premium abonnement neemt, afijn, kort gesprekje mee gehad. Want ze was ambulant begeleider voor mensen met autisme.![]()
Nu heb ik tot 2021 zelf zo'n begeleider gehad, die keek of ik mijn huis schoonmaakte en ging mee met boodschappen doen. Uiteindelijk heb ik dat stop gezet omdat het naar mijn idee niet meer nodig was.
In het begin leefde ik op snoep en chips, maar na een tijdje wist ik wel hoe je kipfilet moet bakken en hoe je aardappelpuree in de magnetron moet opwarmen. En ze was een klein beetje kinderachtig, waardoor er wel eens mensen omkeken in de supermarkt als ze hardop zei 'past dit wel in je weekbudget zo'n stuk vlees?'
Terugkomend op de match, ondanks dat het gesprek soepel liep, denk ik niet dat een vrouw zal vallen op iemand die ze normaal gesproken begeleid op haar werk.Ik durfde ook direct niet meer te zeggen dat ik zelf autisme had, ik heb liever een match met iemand die zelf ook een rugzakje heeft. Maar dat is niet makkelijk te vinden, ook omdat er veel meer jongens autisme hebben dan meisjes.
Dus dit is de eerste keer dat ik zelf het contact heb laten verwateren. Wil haar tijd ook niet verdoen.
Dus op zich geen echte nieuwe nieuwtjes te melden. Het enige wat ik probeer is om langzaam weer in het normale leven te komen, en minder thuis.
Hmm tenzij je je er zelf niet prettig bij voelt, wat ik me ergens nog wel kan indenken, zou ik niet voor haar beslissen dat ze dit niet wil.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 12:40 schreef BMW1993 het volgende:
Kleine weekupdate.
Vanavond het feestje van mijn oude vrijwilligerswerk, omdat ik al lang in een sociaal isolement zit, kon ik er de afgelopen 2 nachten nauwelijks van slapen.![]()
Maar toch ga ik er heen. anders blijf je in de vicieuze cirkel: angst > thuisblijven > eenzaam.
Als ik ooit een date ga vinden, kan ik ook niet continu de afspraken afzeggen als ik door de angst niet geslapen heb, dus moe zijn is geen optie om afspraken af te zeggen.![]()
Verder ben ik mij aan het verdiepen om nieuwe vrienden te maken, ik zag dat er hier in de wijk een bingo hebben, wel in een verzorgingstehuis, dus er zullen een hoop oudere mensen zijn, maar ook daar kan je sociale contacten op doen. Ik zal ook kijken of er vanuit de gemeente clubjes zijn van leeftijdsgenoten die ook een kleine sociale kring hebben. Gister heb ik even gekeken maar kon het niet direct vinden.
Maar dat zal ook wel bestaan.
Verder heb ik weer een match gehad via 'Facebook Dating' ik heb het idee trouwens dat je daar meer matches krijgt dan tinder, want tinder zit vol met vreemde algoritmes zodat je een premium abonnement neemt, afijn, kort gesprekje mee gehad. Want ze was ambulant begeleider voor mensen met autisme.![]()
Nu heb ik tot 2021 zelf zo'n begeleider gehad, die keek of ik mijn huis schoonmaakte en ging mee met boodschappen doen. Uiteindelijk heb ik dat stop gezet omdat het naar mijn idee niet meer nodig was.
In het begin leefde ik op snoep en chips, maar na een tijdje wist ik wel hoe je kipfilet moet bakken en hoe je aardappelpuree in de magnetron moet opwarmen. En ze was een klein beetje kinderachtig, waardoor er wel eens mensen omkeken in de supermarkt als ze hardop zei 'past dit wel in je weekbudget zo'n stuk vlees?'
Terugkomend op de match, ondanks dat het gesprek soepel liep, denk ik niet dat een vrouw zal vallen op iemand die ze normaal gesproken begeleid op haar werk.Ik durfde ook direct niet meer te zeggen dat ik zelf autisme had, ik heb liever een match met iemand die zelf ook een rugzakje heeft. Maar dat is niet makkelijk te vinden, ook omdat er veel meer jongens autisme hebben dan meisjes.
Dus dit is de eerste keer dat ik zelf het contact heb laten verwateren. Wil haar tijd ook niet verdoen.
Dus op zich geen echte nieuwe nieuwtjes te melden. Het enige wat ik probeer is om langzaam weer in het normale leven te komen, en minder thuis.
Eensquote:Op vrijdag 25 juli 2025 23:02 schreef praadje het volgende:
Ik vind dat je ontzettend goed bezig bent BMW.![]()
Knap dat je niet alleen het daten of zoeken naar een date goed aanpakt maar ook dat je buiten je comfortzone gaat en je sociale kring probeert uit te breiden.
En lief van alle Fokkers die zo ontzettend meeleven en tips geven. Wat een fijn topic
Dat zou zeker iets moois zijnquote:Op vrijdag 25 juli 2025 23:05 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Eens![]()
En zou willen dat elk topic hier zo was, gewoon lekker ontopic en normaal advies
Is er misschien een autisme vereniging/website? Iets om laagdrempelig nieuwe mensen te ontmoeten? Als er dan een mix van 80% man en 20% vrouw kan het toch interessant zijn? Of datingsites voor mensen met een handicap als je dat echt zoekt.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 12:40 schreef BMW1993 het volgende:
Het is zeker geweldig hoe hartverwarmend de mensen op het Fok forum zijnquote:Op vrijdag 25 juli 2025 23:02 schreef praadje het volgende:
Ik vind dat je ontzettend goed bezig bent BMW.![]()
Knap dat je niet alleen het daten of zoeken naar een date goed aanpakt maar ook dat je buiten je comfortzone gaat en je sociale kring probeert uit te breiden.
En lief van alle Fokkers die zo ontzettend meeleven en tips geven. Wat een fijn topic
Ja dat is natuurlijk ook helemaal waar.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 02:09 schreef Bucketlist het volgende:
[..]
Is er misschien een autisme vereniging/website? Iets om laagdrempelig nieuwe mensen te ontmoeten? Als er dan een mix van 80% man en 20% vrouw kan het toch interessant zijn? Of datingsites voor mensen met een handicap als je dat echt zoekt.
Ik heb er even over nagedacht en denk dat je naast matches met iemand met een rugzakje niet bang moet voor zijn ‘normale’ matches. Je hoeft niet gelijk te trouwen met iemand, wat ervaring met gewoon praten etc kan ook waardevol zijn. Diegene kan uiteindelijk zelf wel bepalen hoe ze er over denkt. Iedereen heeft wel plus en minpunten. Al begrijp ik dat een begeleider misschien wel wat afschrikt.
Soms is het ook wel fijn als je juist van elkaar verschilt, zolang je die verschillen respecteert. Mijn vriend is introvert, ik ben extravert. Daardoor breng ik wat meer reuring en sociale contacten in zijn leven en brengt hij meer rust en orde in mijn leven.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 16:15 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Ja dat is natuurlijk ook helemaal waar.
Ik ben redelijk introvert, en ik merkte dat veel vrouwen zoals gisteren op het feestje behoorlijk veel praten, en ook behoorlijk directe opmerkingen kunnen maken.
Om een voorbeeld te geven, ik probeerde mee te praten met de onderwerpen, maar ik voelde mij een beetje genegeerd, omdat niemand reageerde als ik eens wat zei.. Dus ik ging op mijn telefoon zitten omdat het ongemakkelijk voelde, waarop een vrouw tegenover mij zei : ' Heb je thuis geen internet ofzo? ' Was een hint dat ik mijn telefoon weg moest leggen.Ik ben dan niet mondig genoeg om direct een antwoord klaar te hebben erop, dus lach het meestal dan weg..
Maar inderdaad, er zullen vast vrouwen bestaan zonder autisme die ook introvert zijn en geen 'scherpe mond' hebben. , dank voor je bericht!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |