abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218991451
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 18:24 schreef Groepfunder het volgende:

[..]
Hangt dat niet ook een beetje van de vraag af? Relaties draaien om intermenselijke verhoudingen. Daarbij spelen zoveel verschillende factoren een rol. Volgens mij kun je altijd beschrijven hoe jij iets zou opvatten of aanpakken. Ook als je zelf niet in zo'n zelfde situatie zit of hebt gezeten. Als alleen de mensen dat nog zouden mogen die in dezelfde situatie zitten of hebben gezeten .... Wie geeft dan ooit nog de incels goed advies? En als jij 6 relaties van 2 jaar achter de rug hebt. Maakt jouw dat dan expert als het gaat om relatievraagstukken, of bewijst het verleden dan jouw onkunde op dat terrein en moet jij je mond houden? Ik zou de vraag dus vaker ontkennend dan bevestigend beantwoorden. Adviezen van ervaringsdeskundigen kunnen wel van meerwaarde zijn. En het is dan fijn als die ervaring uit het advies blijkt.
Ik ben het met Lenny eens. Je kunt naar mijn mening enkel goed adviseren over een relatie vraagstuk wanneer je het zelf ook ervaren hebt. Het aantal relaties of de duur lijkt mij ondergeschikt. Dat geldt ook voor samenwonen. Een langdurige relatie en vooral samenwonen vond ik toch behoorlijk want anders uitpakken als van te voor gedacht en verwacht.
  Moderator zaterdag 11 oktober 2025 @ 19:04:31 #302
441859 crew  Lenny77
pi_218991530
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 18:24 schreef Groepfunder het volgende:

[..]
Hangt dat niet ook een beetje van de vraag af? Relaties draaien om intermenselijke verhoudingen. Daarbij spelen zoveel verschillende factoren een rol. Volgens mij kun je altijd beschrijven hoe jij iets zou opvatten of aanpakken. Ook als je zelf niet in zo'n zelfde situatie zit of hebt gezeten. Als alleen de mensen dat nog zouden mogen die in dezelfde situatie zitten of hebben gezeten .... Wie geeft dan ooit nog de incels goed advies? En als jij 6 relaties van 2 jaar achter de rug hebt. Maakt jouw dat dan expert als het gaat om relatievraagstukken, of bewijst het verleden dan jouw onkunde op dat terrein en moet jij je mond houden? Ik zou de vraag dus vaker ontkennend dan bevestigend beantwoorden. Adviezen van ervaringsdeskundigen kunnen wel van meerwaarde zijn. En het is dan fijn als die ervaring uit het advies blijkt.
Als een incel vraagt hoe om te gaan met het ontbreken van seks of relaties, dan kan ik daar toch ook geen advies over geven? Het zal vrij algemeen en waardeloos advies zijn.
Als een man vraagt hoe met erectieproblemen om te gaan, dan is mijn advies toch ook niet gewenst?

Meepraten is niets mis mee. Adviseren of denken dat je het wel allemaal weet terwijl je nooit in een relatie hebt gezeten is toch een beetje meh...
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')