Voordeel: over x maanden 3?6? zijn er weer interessante aanbiedingen voor opnieuw een abo.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 21:59 schreef Cat-astrophe het volgende:
MS tijdje geleden al gestopt, nu ook HF opgezegd.
Werd weer verrast met een box (mijn schuld) en dus door hen uitgezochte, uiteraard goedkope gerechten, waarvan eentje metkaas
Er ontbrak ook nog een ingrediënt. En dan is 8 euro per bordje teveel geld.
Gelukkig kan opzeggen online maar na het vierde 'weet je echt zeker dat je wil opzeggen KIJK NU WAT VOOR EEN FANTASTISCH AANBOD WE HEBBEN' scherm werd ik er wel een beetje narrig van.
Gelukkig legde HF zich er bij scherm vijf bij neer.
De enige boxen die het laatste jaar zijn gearriveerd waren de verrassingsboxen omdat ik was vergeten de pauzering bij te werken. Dus ik blijf boodschappen doen als vanouds: via de kortingsbak naar waar ik op dat moment trek in hebquote:Op dinsdag 15 juli 2025 23:09 schreef AnneX het volgende:
[..]
Voordeel: over x maanden 3?6? zijn er weer interessante aanbiedingen voor opnieuw een abo.
HF presteerde het om per post een aanbieding te doen op het nieuwe adres.😉 terwijl afwisselend gc of hf wordt besteld.
Zelfs een keer van ieder een box tegelijk.
Mijn fout. Hoefde niks weg te gooien. Dat viel weer reuze mee.
Ga je nu weer losse boodschappen doen? En een week planning maken? Soms overweeg ik het.
Ik snap echt niets van de ECI-groentenclubquote:Op dinsdag 15 juli 2025 21:59 schreef Cat-astrophe het volgende:
Werd weer verrast met een box (mijn schuld) en dus door hen uitgezochte, uiteraard goedkope gerechten, waarvan eentje metkaas
Gelukkig kan opzeggen online maar na het vierde 'weet je echt zeker dat je wil opzeggen KIJK NU WAT VOOR EEN FANTASTISCH AANBOD WE HEBBEN' scherm werd ik er wel een beetje narrig van.
quote:Op dinsdag 15 juli 2025 21:59 schreef Cat-astrophe het volgende:
Gnocchi met feta en tomaatjes uit de oven. Zak groente erbij voor iedereen die 18+ isquote:Op woensdag 16 juli 2025 07:54 schreef Lonaa het volgende:
Om in de sfeer te blijven, wat eten jullie vanavond?
Dit klinkt lekkerquote:Op woensdag 16 juli 2025 10:44 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Gnocchi met feta en tomaatjes uit de oven. Zak groente erbij voor iedereen die 18+ ismijn goto bij snel en makkelijk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 2% gewijzigd door Yinny op 16-07-2025 13:32:46 ]
Pulled Pork/Friethoes/Appelcompotequote:Op woensdag 16 juli 2025 07:54 schreef Lonaa het volgende:
quote:Op woensdag 16 juli 2025 10:47 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Dit klinkt lekkeris het ook zo makkelijk als het klinkt? Ovenschaal en dan gnocchi uit zak, tomaatjes en feta erin gooien en in de oven? Ofzo?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Spoilers!
Franse varkensworstjes met Belgische aardappelgtatin en Nederlandse worteltjes.quote:Op woensdag 16 juli 2025 07:54 schreef Lonaa het volgende:
Utregquote:Op woensdag 16 juli 2025 12:05 schreef Sarabi het volgende:
Vanavond uiteten bij VandeStreek Oudegracht
quote:Op woensdag 16 juli 2025 11:33 schreef Lucky_Strike het volgende:
@:yinny, Je avondeten klinkt prima. Is de kwaliteit daar ok? Ik heb ooit eens bij jouw werkgever gemysteryshopt, ook in het restaurant. Dat was nog best ok destijds, al liet de bediening wat steekjes vallen.Het is bij ons apart in de kantine, dus prima daghap voor ¤5,70. En net als gewone restaurants, het ligt ook een beetje aan wie er in de keuken staat. Sommige koks hier vinden in de kantine koken een straf en dat laten ze ook duidelijk merken. Ja, het zijn dezelfde koks in de restaurants als in de kantine. Ze rouleren per dag. Een collega vindt kantine juist leuk, hij staat dus vaak te koken voor collega's en ook enthousiast en lekker!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We komen daar 1 a 2 x per jaar. Wij vinden het een aanraderquote:
Ook een gekke vorm of dat niet?quote:Op woensdag 16 juli 2025 15:11 schreef sigme het volgende:
Hmpf. De courgette is bitter.
En die ga ik niet eten: https://www.voedingscentr(...)-pompoen-giftig.aspx
Dit wist ik nietquote:Op woensdag 16 juli 2025 15:11 schreef sigme het volgende:
Beter van niet inderdaadquote:Op woensdag 16 juli 2025 15:11 schreef sigme het volgende:
Et moiquote:
Ik denk dat als de politie het zou zien ik bekeurbaar zou zijn. We doen het omdat het waterschap met enige regelmaat de hele dam uit de beek trekt. Er was laatst een waterschapmeneer om de (huidige) dam in ogenschouw te nemen. Die vertelde dat het peil tot ongeveer het huidige peil + 10cm tolerabel is, daarna moeten zij helaas de dam mollen. (Hij vond dat niet leuk, bij vond de dam nogal mooi). Dus dat grijpen wij nu aan ter beverbeschermingquote:Op woensdag 16 juli 2025 16:52 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Dit wist ik niet. Ik doe ook een poging tot courgette telen, blij dat ik nu weet dat ik hierop moet letten. Balen zeg!
Ik las je activiteiten rond de beverburcht en vroeg me af: mag dat wel? Ik dacht dat bevers en burchten beschermd zijn (niet vervelend bedoeld, ik ben gewoon nieuwsgierig).
Goed gereedschap is het halve werk.quote:
Eendenborstfilet met Sinaasappel, idd erg Frans.quote:Op woensdag 16 juli 2025 17:37 schreef fietsie het volgende:
Als je dan een shop vakantie doet, dan kunnen we natuurlijk Frankrijk niet overslaan.
Grillspiesjes op z'n Frans
[ afbeelding ]
Vooropgesteld, Bevers zijn leuke beesten en moeten in de natuur gewoon hun gang kunnen gaan. Maar, waar heb je in Nederland natuurgebieden waar je beken hebt die bevers gewoon kunnen afdammen? Nederland is zwaar verstedelijkt en geïndustrialiseerd. De gebieden waar ruime is, zoals de Veluwe of Drente bijvoorbeeld zou het nog kunnen, maar dan nog.quote:Op woensdag 16 juli 2025 17:39 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik denk dat als de politie het zou zien ik bekeurbaar zou zijn. We doen het omdat het waterschap met enige regelmaat de hele dam uit de beek trekt. Er was laatst een waterschapmeneer om de (huidige) dam in ogenschouw te nemen. Die vertelde dat het peil tot ongeveer het huidige peil + 10cm tolerabel is, daarna moeten zij helaas de dam mollen. (Hij vond dat niet leuk, bij vond de dam nogal mooi). Dus dat grijpen wij nu aan ter beverbescherming![]()
Maar om de beverdam te beschermen tegen de mollers van het waterschap - en die gaan vrijuit want zij hebben een goede reden, namelijk 'boeren' - doe ik iets waarvoor ik inderdaad gestraft zou kunnen worden.
Hinderen van een Zeer Zwaar Beschermde diersoort.
Bever zitten in dezelfde categorie als wolven. Een wolf mag je van de rechter niet eens afschrikken. Beverdammen mogen vernield worden (niet door mij, wel door het waterschap).
Bever mogen worden afgeschoten (en dat worden ze ook).
Schiet mij maar lek.
Beste vriendin en ik zijn als kind wel over schuttingen geklommen om pruimen en appels en peren te plukken uit tuinen in het dorp...quote:Op dinsdag 15 juli 2025 00:01 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Zou je niet kunnen vragen of je daar mag plukken![]()
Vind het zo jammer dat een goede vriend niet meer in zijn oude huis woont, ladingen vijgen kwamen daar vandaan
Ik zie het zo voor me.quote:Op woensdag 16 juli 2025 17:55 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Beste vriendin en ik zijn als kind wel over schuttingen geklommen om pruimen en appels en peren te plukken uit tuinen in het dorp...
Als volwassene kun je dat niet maken, bovendien zou de schutting me niet zomaar houden vrees ik
Ik ken wel mensen die rijden met zo'n GoPro camera op de helm of op het stuur, maar dat is vooral om te filmen wat voor stoere routes ze rijden in het bos. Je moet zo'n camera telkens opladen, aanzetten, geheugen leeg maken, enz. Gedoe.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 18:12 schreef Kaatje1 het volgende:
Wat fijn dat het goed gegaan is @:Candaasje (zowel dier als jij op de weg).
Gisteren werd ik bijna van de sokken gereden door iemand die geen richting aangaf. Toen ik boos een gebaar maakte zwaaide mevrouw terug. Zou er een helmcam bestaan?
Ik vind shakshuka uit de oven echt de uitvinding van de eeuw. Groenten en uienringen roosteren in een ovenschaal, tomatensaus erbovenop, eitje erop en nog een tijd in de oven tot het ei net gestold is. Ik rooster ook altijd kikkererwten mee en (maar dat zal jij niet willen) feta erop.quote:Op woensdag 16 juli 2025 14:53 schreef Cat-astrophe het volgende:
@:yinny
Wat houd je je knap staande in deze stressvolle tijden. Hopelijk brengt het najaar duidelijkheid en rust.
Voor de administratie: lunch was twee bolletjes met restjes salade en beleg van het weekend.
Wel grappig, logees in huis hebben. Zo op het oog is niet te zien dat ze er waren (behalve lief kaartje en uitnodiging voor dinertje) maar in de kleine dingen merk ik dat er mensen in huis zijn geweest. Een douchekop die wat hoger hangt, watertemperatuur die is veranderd
![]()
Vanmorgen de hedera weer eens tot de orde geroepen. Toen ik bijna klaar was: stortbuitje. Snel de was gered, buitje klaar, laatste knipjes en net toen ik alles had opgeruimd barstte het echt los.
Diner: kliek shakshuka. Met flatbread. Blijkbaar ander recept dan @:AnneX De mijne is met tomaat, ui,geitenkaas
Minus pakje tomaten met basilicum, was die was HF vergeten te leveren. En ik me maar afvragen waarom ik geen saus had. Gelukkig had ik zelf nog een blik tomaten in huis. En de kaas maar vervangen door tonijn.
Ik blijf het een raar gerecht vinden. Die mij de basisprut maar met pasta en dan kluts en bak ik de eitjes erbij als omelet.
Joh, schattepetat, dat beest woont dus naast mij en naast mijn land en er is hier ruimte zat voor een bevertje of wat. En hun dammetjes. Maar goed, dit is dan ook ... Drenthequote:Op woensdag 16 juli 2025 17:51 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Vooropgesteld, Bevers zijn leuke beesten en moeten in de natuur gewoon hun gang kunnen gaan. Maar, waar heb je in Nederland natuurgebieden waar je beken hebt die bevers gewoon kunnen afdammen? Nederland is zwaar verstedelijkt en geïndustrialiseerd. De gebieden waar ruime is, zoals de Veluwe of Drente bijvoorbeeld zou het nog kunnen, maar dan nog.
Het hele gedoe van de natuurexperts om beesten ergens neer te zetten voert veel te vaak tot dikke ellende. Oostvaardersplassen is totaal verkloot door het introduceren van grote grazers.
Waterschappen trouwens ook, met het uitzetten van waterpest etende karpers die alle waterplanten opeten waardoor het meeste oppervlakte water alleen nog maar een groene algensoep is. Staatsbosbeheer die overal maar dennenbomen neerploften voor houtvesterij, Natuurmonumenten die zoveel geld heeft dat bossen zoals Bergherbos aangeharkt is als een park. Midas Dekkers zei dat eens heel mooi. Het zijn net vaders van een meisje van 8 met lang blond haar die er alles aan doen om te zorgen dat ze 8 jaar blijft en zo blijft.
Dit soort zaken begint met de allerbeste intenties, en dan wordt het een industrie die zichzelf in stand wil houden en waar je geen kritiek op kan hebben, want dan ben je tegen de goede intenties. Er gaan miljarden in om, ontwikkelingswerk, vluchtelingenwerk, natuur, cultuur, gratis schoolboeken. Allemaal prachtige ideeën, maar veel te veel belangen van mensen die daar veel aan verdienen.
Goed bezigquote:Op woensdag 16 juli 2025 18:11 schreef fietsie het volgende:
Wij waren dus eigenlijk shoppen voor twee fietshelmen, want ik had t hier net wat vlakker geschat.
En zonder helm laat ik uk niet afdalen. En dus dan zelf ook 1 op
Nu heb ik trek in gegrilde eendeborst…quote:Op woensdag 16 juli 2025 17:37 schreef fietsie het volgende:
Als je dan een shop vakantie doet, dan kunnen we natuurlijk Frankrijk niet overslaan.
Grillspiesjes op z'n Frans
[ afbeelding ]
Volgend jaar zal de opentuinendag je moeder geen energie kostenquote:Op woensdag 16 juli 2025 18:13 schreef Tele6 het volgende:
Zoals de opentuinendag dit weekend waar ze 5 uur lang onschuldige tuinbezoekers op hoorcolleges over klimaatverandering heeft getrakteerd.
Ik had die halve Hypermarchee willen meenemen ...quote:Op woensdag 16 juli 2025 18:20 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Nu heb ik trek in gegrilde eendeborst…
Dat denk ik ook iddquote:Op woensdag 16 juli 2025 18:21 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Volgend jaar zal de opentuinendag je moeder geen energie kosten
Dan zijn we het toch eens?quote:Op woensdag 16 juli 2025 18:08 schreef sigme het volgende:
[..]
Joh, schattepetat, dat beest woont dus naast mij en naast mijn land en er is hier ruimte zat voor een bevertje of wat. En hun dammetjes. Maar goed, dit is dan ook ... Drenthe
Langzaam garen op de speklaag zodat die krokant wordt.quote:Op woensdag 16 juli 2025 18:20 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Nu heb ik trek in gegrilde eendeborst…
Jup.quote:
Die laatsten komen altijd in van die ware woensdagavond films terugquote:Op woensdag 16 juli 2025 18:56 schreef Kaatje1 het volgende:
Dank jullie wel! Jarig ja en wederom een regenachtige dag (echt zo vaak).
Ging vanmiddag lunchen met de vriendinnen boven en de moeder van een van de 2 (ken haar ook 60 jaar). Over een stukje wat in 15 minuten gereden zou moeten zijn hebben we 50 minuten over gedaan. Drie keer verkeerd gereden, hooglopende ruzie tussen de damesover de rijstijl en verkeerd rijden. Lunch was lekker en op een paar stekeligheden na ook gezellig.
Daarna kwamen broer en schoonzus en dat is echt een stel dat na ruim 40 jaar samen gelukkig en verliefd zijn, een hele verademing.
Nu een tosti en een kop soep
Niet per se (er is heel veel plaats voor bevers, niet alleen in Drenthe en op de Veluwe). En wat mij betreft was er geen reden voor een rant over natuurbeheer, laat staan over "ontwikkelingswerk, vluchtelingenwerk, natuur, cultuur, gratis schoolboeken"quote:
quote:Op woensdag 16 juli 2025 11:05 schreef Yinny het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Het was een rant over dat positieve zaken tot een verdienmodel worden gemaaktquote:Op woensdag 16 juli 2025 19:44 schreef sigme het volgende:
[..]
Niet per se (er is heel veel plaats voor bevers, niet alleen in Drenthe en op de Veluwe). En wat mij betreft was er geen reden voor een rant over natuurbeheer, laat staan over "ontwikkelingswerk, vluchtelingenwerk, natuur, cultuur, gratis schoolboeken"
quote:Op woensdag 16 juli 2025 18:11 schreef sigme het volgende:
M'n huisje staat dus te koop, en wie geinteresseerd is kan zich melden bij de makelaar en dan krijgen ze een code voor het voordeurslot (en een tijdslot) en dan kunnen ze geheel zelfstandig rondkijken.
En ik kan de namen zien van wie intekent, en daarmee kan ik de meesten wel plotten op linkedIn.
We trekken best okeje mensen. Vluchtelingenwerk, sociaal werk, dokter.
-edit: ik zou bijna zeggen: ontwikkelingswerk, vluchtelingenwerk, natuur, cultuur, gratis schoolboeken
Nee, maar hij reageerde wel op zijn app.quote:Op woensdag 16 juli 2025 20:12 schreef Yinny het volgende:
@:kaatje1 Gefeliciteerd met je verjaardag! Gelukkig ook fijne visite op jouw speciale dag!
@:lucky_strike is de timmerman nog gekomen?
Daar staat toch ook nergens dat ie vandaag zou komen? Ergens vanaf vandaag, dus nog even aangeven wanneer je graag wilt?quote:Op woensdag 16 juli 2025 21:05 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Nee, maar hij reageerde wel op zijn app.
Maandag:
Ik: wanneer kom je?
Hij: ik kan jullie inplannen vanaf woensdag.
Ik: top, tot dan.
Vandaag:
Ik: kom je vandaag nog?
Hij: je hebt het verkeerd begrepen, ik kom volgende week woensdag.
Ok...
Het kan inderdaad ook op de 43e woensdag van 2029 zijn.quote:Op woensdag 16 juli 2025 21:42 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Daar staat toch ook nergens dat ie vandaag zou komen?
Handig, die duidelijke regels en richtlijnenquote:Op woensdag 16 juli 2025 17:39 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik denk dat als de politie het zou zien ik bekeurbaar zou zijn. We doen het omdat het waterschap met enige regelmaat de hele dam uit de beek trekt. Er was laatst een waterschapmeneer om de (huidige) dam in ogenschouw te nemen. Die vertelde dat het peil tot ongeveer het huidige peil + 10cm tolerabel is, daarna moeten zij helaas de dam mollen. (Hij vond dat niet leuk, bij vond de dam nogal mooi). Dus dat grijpen wij nu aan ter beverbescherming![]()
Maar om de beverdam te beschermen tegen de mollers van het waterschap - en die gaan vrijuit want zij hebben een goede reden, namelijk 'boeren' - doe ik iets waarvoor ik inderdaad gestraft zou kunnen worden.
Hinderen van een Zeer Zwaar Beschermde diersoort.
Bever zitten in dezelfde categorie als wolven. Een wolf mag je van de rechter niet eens afschrikken. Beverdammen mogen vernield worden (niet door mij, wel door het waterschap).
Bever mogen worden afgeschoten (en dat worden ze ook).
Schiet mij maar lek.
Emmerich-Arnhem ligt er vaak uitquote:Op donderdag 17 juli 2025 08:53 schreef derLudolf het volgende:
Trein is nog op tijd naar er is nu al een vertraagde aankomst van 14 minuten te Ulm voorzien.
Die ICE naar München stopt maar weinig zie ik. Ook Arnhem wordt overgeslagen, nu snap ik de reis richting Utrecht ook.
Ik zwaai straks wel (ice is goed te zien)quote:Op donderdag 17 juli 2025 08:53 schreef derLudolf het volgende:
Trein is nog op tijd naar er is nu al een vertraagde aankomst van 14 minuten te Ulm voorzien.
Die ICE naar München stopt maar weinig zie ik. Ook Arnhem wordt overgeslagen, nu snap ik de reis richting Utrecht ook.
Vandaag niet, geen treinen tussen Oberhausen en Zevenaar, ICE rijdt via Den Boschquote:Op donderdag 17 juli 2025 09:01 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik zwaai straks wel (ice is goed te zien)
Dan op terugwegquote:Op donderdag 17 juli 2025 09:06 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Vandaag niet, geen treinen tussen Oberhausen en Zevenaar, ICE rijdt via Den Bosch
Hum dat ook, gefeliciteerd!quote:Op donderdag 17 juli 2025 09:18 schreef Sarabi het volgende:
Beetje laat maar alsnog gefeliciteerd @:Kaatje1
* Jan_Onderwater stuurt kaatje een luchtkusjequote:Op donderdag 17 juli 2025 09:18 schreef Sarabi het volgende:
Beetje laat maar alsnog gefeliciteerd @:Kaatje1
Maar misschien is dit juist wel normaalquote:Op donderdag 17 juli 2025 10:12 schreef Dr_Flash het volgende:
Nog gefeliciteerd @:Kaatje1
Inmiddels Mönchengladbach voorbij. Hij staat wel vaak stil. Heb het idee dat dit normaal wel wat sneller kan.
Je weet dat de schoolvakanties ook een heel deel zijn begonnen? Sterkte met alle kinderen om je heen de komende tijdquote:Op donderdag 17 juli 2025 10:51 schreef Dr_Flash het volgende:
Köln. En nu maar eens opsodemieteren met die krijsbaby.
Hahahaha, eerste week vakantie daar dit.quote:Op donderdag 17 juli 2025 10:51 schreef Dr_Flash het volgende:
Plakje kaas op het gezicht vd baby gooien. Is ie meteen stil.quote:Op donderdag 17 juli 2025 10:51 schreef Dr_Flash het volgende:
Klopt, die goedkope nepcheddar werkt het beste vanwege het flapeffectquote:Op donderdag 17 juli 2025 11:01 schreef Blues het volgende:
[..]
Plakje kaas op het gezicht vd baby gooien. Is ie meteen stil.
Ja echt
Hep op feesboek gestaan.
https://www.tiktok.com/@:cuutee.kids/video/7395315198522969387
Je weet toch hoe het gaat. Live klagen en schelden op alles wat beweegt, en achteraf een travelsnack over hoe geweldig alles wel wasquote:Op donderdag 17 juli 2025 10:56 schreef Molo het volgende:
[..]
Je weet dat de schoolvakanties ook een heel deel zijn begonnen? Sterkte met alle kinderen om je heen de komende tijd
Mooiquote:Op donderdag 17 juli 2025 11:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je weet toch hoe het gaat. Live klagen en schelden op alles wat beweegt, en achteraf een travelsnack over hoe geweldig alles wel was
Lekkere vakantie tot nu toe?quote:Op donderdag 17 juli 2025 12:18 schreef fietsie het volgende:
Boh Frans ham kaasbroodje uit de oven...
Geen happen vol zout maar gewoon vanalles kunnen proeven
Ja bedankt he. Heb honger. Ik wil er graag een zonder ham bestellen. Je weet mijn adres.quote:Op donderdag 17 juli 2025 12:18 schreef fietsie het volgende:
Boh Frans ham kaasbroodje uit de oven...
Geen happen vol zout maar gewoon vanalles kunnen proeven
Heel veel van die dingen in jullie vriezer, zodat we ze mee kunnen nemen na de bbqquote:Op donderdag 17 juli 2025 12:47 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ja bedankt he. Heb honger. Ik wil er graag een zonder ham bestellen. Je weet mijn adres.
zonder ham zag ik ze gister niet , ik zal zaterdag nog een keer kijkenquote:Op donderdag 17 juli 2025 12:47 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ja bedankt he. Heb honger. Ik wil er graag een zonder ham bestellen. Je weet mijn adres.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
Goed zoquote:Op donderdag 17 juli 2025 11:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je weet toch hoe het gaat. Live klagen en schelden op alles wat beweegt, en achteraf een travelsnack over hoe geweldig alles wel was
Sterkte, komt niet echt fijn uit.quote:Op donderdag 17 juli 2025 14:32 schreef Cat-astrophe het volgende:
Vannacht last van maag en darmen, gaat nu beter maar eetlust is er niet echt… dus uiteraard heb ik vanmiddag een rondleiding met daarna een etentje voor mijn werk georganiseerd. Whooptidoo![]()
Hopelijk hebben ze toilet in de buurt en lekkere soep of zo.
Gister hoorde ik over een senior, die al 5 dagen last had.quote:Op donderdag 17 juli 2025 14:32 schreef Cat-astrophe het volgende:
Vannacht last van maag en darmen, gaat nu beter maar eetlust is er niet echt… dus uiteraard heb ik vanmiddag een rondleiding met daarna een etentje voor mijn werk georganiseerd. Whooptidoo![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En toch maar een nieuwe kaasschaaf gekocht. De ander ligt nog ergens waar ik nog niet heb gekeken of gezocht. Alleen schaafde hij niet.
Nee, want er zaten bescherm plakkers op de scherpe snijranden.![]()
@fietsie …lekker hoor zó in Frankrijk. 🇫🇷
Dank je. Het wordt ws de honingraat. Ooit 😇quote:Op donderdag 17 juli 2025 15:14 schreef Kaatje1 het volgende:
@:annex https://archive.ph/YIyJi dit kwam ik tegen en moest aan jullie denken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je zult verbaasd zijn hoe vaak de kinderen in groep 8 nog even (willen) knuffelen.![]()
Hopelijk is het goed gekomen!?quote:Op donderdag 17 juli 2025 14:32 schreef Cat-astrophe het volgende:
quote:Op donderdag 17 juli 2025 14:22 schreef fietsie het volgende:
Sfeer impressieCLICKBAIT! Ik dacht een sfeerimpressie van het ham-kaasbroodjeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
Die ben ik vergeten te fotograferen... morgen weer een kans want dan heb ik -andere- ham kaas broodjes.quote:Op donderdag 17 juli 2025 16:15 schreef flipsen het volgende:
[..]
CLICKBAIT! Ik dacht een sfeerimpressie van het ham-kaasbroodje
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 12% gewijzigd door Blues op 17-07-2025 17:36:49 ]
Proostquote:
Beter NL getyptquote:Op donderdag 17 juli 2025 17:05 schreef Vanyel het volgende:
Ik las "gelukkig kreeg ik een migraine aanval in de auto"![]()
quote:Op donderdag 17 juli 2025 16:50 schreef Blues het volgende:
Vanmiddag heb ik de 'Groene Schip' wandeling gedaan van Wandelnetwerk Noord-Holland.
Het zou een korte pittige wandeling omhoog zijn met trappen
en via de andere trappen weer afdalen.. nou dat heb ik geweten. Het klimmen van alle trappen zijn prima te doen met wat rustpauzes, maar het afdalen van de houten trappen zonder leuning was een enorme uitdaging en ik was blij dat ik heelhuids beneden kwam zonder te vallen. Brrrrr!!! 😱
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Het is een prachtig uitgestrekt afwisselend gebied, je staat na die klim op een hele hoge heuvel met prachtig uitzicht over o.a. het Noordzeekanaal.
En via een mooi pad en die vreselijke doodenge afdaling naar een rustpunt met een picknicktafel via een voedselbos,
weer terug waar ik bramen heb geplukt
[ link | afbeelding ]
en waar ik buizerds zag cirkelen boven mijn hoofd, gekraagde roodstaarten en zwartkoppen heb gehoord en niet gezien.
Moest even googelen. Maar dat Ommetje ga ik binnenkort ook maar eens scoren ;-).SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Enne sterkte!winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
Kijk uit op die trappen terug!! Wel heeeeel mooi en gevarieerdquote:Op donderdag 17 juli 2025 17:47 schreef borisz het volgende:
Moest even googelen. Maar dat Ommetje ga ik binnenkort ook maar eens scoren ;-).
Enne sterkte!
quote:Op donderdag 17 juli 2025 17:17 schreef fietsie het volgende:
In t huisje hiernaast hebben de mensen een fijn opgevoedde jonge Husky.
De hele dag stil en redelijk rustig , hij heeft nu onder leiding van z'n baasjes gekkenuurtje.
Die Fransen waren zelfs zo aardig dit even te komen uitleggen omdat niet iedereen de ehm... expressies van Huskies herkent als noodzakelijk :p
Omg! Welke broeken met elastische bovenkant zijn het? Ik wil lange broek die lekker zit.quote:Op donderdag 17 juli 2025 20:13 schreef Tele6 het volgende:
Ik was bij m'n tante. We hebben het super gezellig gehad: bij oma op bezoek, uit lunchen bij een herberg in het bos, flinke wandeling. M'n tante vertelde dat ze bij de Shoeby nu allemaal heeeeeel lange broeken hebben, veel te lang! Dus daar zijn we even langs gegaan en nu heb ik 2 nieuwe broeken van de perfecte lengteDus aanrader voor langbenige dames. Mega comfortabele broeken met een elastische bovenkant en hippe spijkerbroeken.
M'n moeder heeft gisteren nadat broertje en ik weg waren blijkbaar m'n tante nog gebeld om haar de huid vol te schelden. Ik heb m'n tante aangeraden om te proberen m'n moeder zoveel mogelijk los te laten en alle verwachtingen naar nul bij te stellen, want dat is de enige manier waarop ik met m'n moeder kan omgaan iig. Ze gaat geen verantwoordelijkheid nemen om met oma te helpen, ze doet toch alleen wat ze zelf interessant vindt. En ze belt oma net zo lang tot oma ermee instemt dat die inderdaad liever heeft dat m'n moeder klimaatacties organiseert dan oma bezoekt en haar zussen een dag respijt geeft.
M'n tante vroeg me waarom m'n broertje en ik vroeger niet meer voor elkaar opgekomen zijn. Want meestal kreeg ik de volle laag en bleef broertje uit de wind. Terwijl toen m'n ex-oom dronken was, mijn nichtje m'n neef hielp als m'n oom m'n neef ging uitschelden. Maar eh, weet ik veel? Ik vond het op zich ook wel prima als m'n moeder op z'n minst nog m'n broertje met rust liet.
Lekkere gespreksonderwerpen wel![]()
Vind 't zo sneu voor oma. Die heeft nu net een nieuwe knie en dat is niet niks. Ze zit tijdelijk in een soort verpleeghuis en dat is wel gezellig, maar het zijn zo veel veranderingen in minder dan een jaar. Een jaar geleden woonde ze nog blij in haar huisje. Nu is het heen en weer tussen seniorenflat, ziekenhuis en verpleeghuis.
Die ik heb gepast was een krijtstreep achtig stofje, pantalon achtig maar dan met een elastische bovenkant, en een donkere streep langs zijkant been. Maar ze hadden ook lichte stofjes, effen, wel of niet streep langs zijkant. En allerlei spijkerbroeken.quote:Op donderdag 17 juli 2025 20:16 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Omg! Welke broeken met elastische bovenkant zijn het? Ik wil lange broek die lekker zit.
Heb al 2 niet lekkere gekocht via vinted laatst![]()
Broeken via vinted werkt niet.
Misschien wel het beste ja, er zit er hier een in cuijk dus kan ik wel even heen dit weekend. Thanks!quote:Op donderdag 17 juli 2025 20:20 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Die ik heb gepast was een krijtstreep achtig stofje, pantalon achtig maar dan met een elastische bovenkant, en een donkere streep langs zijkant been. Maar ze hadden ook lichte stofjes, effen, wel of niet streep langs zijkant. En allerlei spijkerbroeken.
Maar je kan het beste even langs Shoeby gaan, want al hun broeken vallen dit jaar MEGA lang. Dus dan kun je er gewoon een aantal proberen. Ze hadden nu sale.
De verkoopster zei dat ze graag in Shoeby kleren liep op werk, maar dat ze dit jaar al haar broeken 10 cm had moeten laten inkorten
Naar voor omaquote:Op donderdag 17 juli 2025 20:13 schreef Tele6 het volgende:
Ik was bij m'n tante. We hebben het super gezellig gehad: bij oma op bezoek, uit lunchen bij een herberg in het bos, flinke wandeling. M'n tante vertelde dat ze bij de Shoeby nu allemaal heeeeeel lange broeken hebben, veel te lang! Dus daar zijn we even langs gegaan en nu heb ik 2 nieuwe broeken van de perfecte lengteDus aanrader voor langbenige dames. Mega comfortabele broeken met een elastische bovenkant en hippe spijkerbroeken.
M'n moeder heeft gisteren nadat broertje en ik weg waren blijkbaar m'n tante nog gebeld om haar de huid vol te schelden. Ik heb m'n tante aangeraden om te proberen m'n moeder zoveel mogelijk los te laten en alle verwachtingen naar nul bij te stellen, want dat is de enige manier waarop ik met m'n moeder kan omgaan iig. Ze gaat geen verantwoordelijkheid nemen om met oma te helpen, ze doet toch alleen wat ze zelf interessant vindt. En ze belt oma net zo lang tot oma ermee instemt dat die inderdaad liever heeft dat m'n moeder klimaatacties organiseert dan oma bezoekt en haar zussen een dag respijt geeft.
M'n tante vroeg me waarom m'n broertje en ik vroeger niet meer voor elkaar opgekomen zijn. Want meestal kreeg ik de volle laag en bleef broertje uit de wind. Terwijl toen m'n ex-oom dronken was, mijn nichtje m'n neef hielp als m'n oom m'n neef ging uitschelden. Maar eh, weet ik veel? Ik vond het op zich ook wel prima als m'n moeder op z'n minst nog m'n broertje met rust liet.
Lekkere gespreksonderwerpen wel![]()
Vind 't zo sneu voor oma. Die heeft nu net een nieuwe knie en dat is niet niks. Ze zit tijdelijk in een soort verpleeghuis en dat is wel gezellig, maar het zijn zo veel veranderingen in minder dan een jaar. Een jaar geleden woonde ze nog blij in haar huisje. Nu is het heen en weer tussen seniorenflat, ziekenhuis en verpleeghuis.
quote:Op donderdag 17 juli 2025 14:54 schreef AnneX het volgende:
[..]
Gister hoorde ik over een senior, die al 5 dagen last had.
Was een “aardbeien-vergiftiging” zei de huisarts op bezoek. Zij at al die 5 dagen en daarvoor een beschuitje met aardbeien.![]()
Belt de poli Dermat zojuist, dat ik morgen al terecht kan i.p.v. over 4 weken. Potverdorie om 15 uur begint dat leuke huwelijks feestje.Wat ga je doen met de dermat?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En toch maar een nieuwe kaasschaaf gekocht. De ander ligt nog ergens waar ik nog niet heb gekeken of gezocht. Alleen schaafde hij niet.
Nee, want er zaten bescherm plakkers op de scherpe snijranden.![]()
@:fietsie …lekker hoor zó in Frankrijk. 🇫🇷
Ik kan me er alles bij voorstellen. Het ziet er erg onveilig en eng uitquote:Op donderdag 17 juli 2025 20:40 schreef Blues het volgende:
mn migraine was denk ik direct te relateren aan de stress/angst/spanning om hardstikke deaud te vallen met de trappen naar beneden vanmiddag hoorEr was ook geen honT in de buurt. Als ik 1 misstapje had gemaakt of mijn evenwicht had verloren was het
geweest... het was gewoon niet zo slim om dit te doen (op mijn leeftijd..).
Wat is er loos met tupperwarequote:Op donderdag 17 juli 2025 20:52 schreef Lucky_Strike het volgende:
Goed passende broekenIk heb er precies nul momenteel.
Fijn dat je hier goed over kunt praten met je tante Tele. En heel gezond hoe je met je moeder omgaat, complimenten daarvoor.
Ik ben een beetje trots op mezelf. Na maanden van frustratie, heb ik een keukenkast opgeruimd. Die ene kast met diverse dingen die niet goed in en bij elkaar passen. Het was natuurlijk zo gedaan.
Afgelopen weekend zocht ik ook al uit van welke plastic bakjes ik mogelijk acuut sterf aan kanker. De jaren '70 Tupperware van mijn schoonmoeder gaat de deur uit. Zelfs de perfecte formaat bakjes die ik ooit van @:Kaatje1 kreeg, zijn niet ok. Maar die mogen nog even blijven tot ik een vervanger heb.
Binnenkort nog de besteklade opruimen en dan zijn de pijnpunten weer een jaartje weg.
Hoe onderzocht je dat?quote:Op donderdag 17 juli 2025 20:52 schreef Lucky_Strike het volgende:
Afgelopen weekend zocht ik ook al uit van welke plastic bakjes ik mogelijk acuut sterf aan kanker. De jaren '70 Tupperware van mijn schoonmoeder gaat de deur uit. Zelfs de perfecte formaat bakjes die ik ooit van @:Kaatje1 kreeg, zijn niet ok. Maar die mogen nog even blijven tot ik een vervanger heb.
Ik heb vandaag ook geleerd dat m'n moeders favo scheldwoord voor m'n tante "hoer" is (voor mij heeft ze "trut", maar ze gebruikt "trutje" als "bijnaam" dus ze zegt altijd achteraf dat ze het niet gemeen bedoelt).quote:Op donderdag 17 juli 2025 20:38 schreef Blues het volgende:
[..]
Naar voor oma
En jouw moeder.........
De linnen/viscose/katoenen broeken met elastieken band die ze nu op heel veel plekken hebben zijn dus ideaal.quote:Op donderdag 17 juli 2025 20:52 schreef Lucky_Strike het volgende:
Goed passende broekenIk heb er precies nul momenteel.
Fijn dat je hier goed over kunt praten met je tante Tele. En heel gezond hoe je met je moeder omgaat, complimenten daarvoor.
Ik ben een beetje trots op mezelf. Na maanden van frustratie, heb ik een keukenkast opgeruimd. Die ene kast met diverse dingen die niet goed in en bij elkaar passen. Het was natuurlijk zo gedaan.
Binnenkort nog de besteklade opruimen en dan zijn de pijnpunten weer een jaartje weg.
Het gaat om een mogelijkheid van BPA want zeker weten doe je het meestal niet.quote:Op donderdag 17 juli 2025 20:57 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Hoe onderzocht je dat?
Wij hebben nu gecompromist dat de plastic bakjes, allemaal nieuw van AH actie, alleen op lage temp in de machine gaan.
Dat risico neem ik met de bakjes waarvan het onduidelijk is wat de oorsprong is. Maar geen dingen van 50 jaar oud dus. Tering, 50quote:Op donderdag 17 juli 2025 20:58 schreef Vanyel het volgende:
Ik kan je trouwens uit ervaring vertellen dat je tegenwoordig ook vaak niet acuut sterft aan kanker. Gaat vaak in etappes.
Mijn oma was Tupperware consulente, zoals dat zo mooi heet, en ik heb Tupperware daarom letterlijk met de paplepel ingegoten gekregen.quote:Op donderdag 17 juli 2025 20:55 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
In die oude Tupperware kan BPA zitten en dat wil ik niet in mijn eten.
Hoi Myraelaquote:Op donderdag 17 juli 2025 21:11 schreef Myraela het volgende:
Ik heb glazen ovenschaaltjes met deksel van de IKEA.Okay, er passen er minder een kast dan een stapel plastic bakjes. Maar ik ben toch fan.
Ik heb ernaar gekeken maar niet stapelbaar en die lastige deksels met flapjes maakt dat ze voor mij afvallen.quote:Op donderdag 17 juli 2025 21:11 schreef Myraela het volgende:
Ik heb glazen ovenschaaltjes met deksel van de IKEA.Okay, er passen er minder een kast dan een stapel plastic bakjes. Maar ik ben toch fan.
Hoihoi.quote:
Oh ik ben juist fan van flapjes, sluit goed. Maar niet stapelen is wel balen, ja.quote:Op donderdag 17 juli 2025 21:15 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb ernaar gekeken maar niet stapelbaar en die lastige deksels met flapjes maakt dat ze voor mij afvallen.
Echt die geurtjes in plastic.quote:Op donderdag 17 juli 2025 21:16 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb glazen ovenschaaltjes met deksel van iets merkloos, en baal dat ik niet voor die van Ikea ben gegaan want de deksels van mijn merkloze schalen zijn zeer matig. Ben wel blij met het glas. Heb het al meerdere keren laten vallen en gaat niet zomaar stuk. Houdt niet zo veel geurtjes vast als plastic. Wordt beter schoon en droog in de vaatwasser.
Ik verwachtte al urenlang gezang dus dit gaat prima zoquote:
RVS!quote:Op donderdag 17 juli 2025 21:18 schreef Myraela het volgende:
[..]
Echt die geurtjes in plastic.Ik nam een slok uit m'n dochters beker, en dat smaakt ook gewoon naar de vaatwasser.
Dus ik moet iets anders zoeken.
Daar heb ik er 4 van en die nemen even veel plek in als ~12 bakjes van AH.quote:Op donderdag 17 juli 2025 21:11 schreef Myraela het volgende:
Rvs bakjes voor je bewaar? Of bekers?quote:Op donderdag 17 juli 2025 21:34 schreef Molo het volgende:
[..]
RVS!
Alle andere dingen zijn ongelooflijk smerig ja. Die muffe vaatwasblokjessmaak in die plastic zut, blurghhh
Word.quote:Op donderdag 17 juli 2025 21:39 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Daar heb ik er 4 van en die nemen even veel plek in als ~12 bakjes van AH.
Ik was superblij toen ik ze kocht maar daar word ik wel chagrijnig van.
Gebruik jij daar bekers van? Want ik zie wel veel bakjes en een fles hebben we ook. Maar bekers zijn toch vaak wel weer plastic.quote:Op donderdag 17 juli 2025 21:34 schreef Molo het volgende:
RVS!
Alle andere dingen zijn ongelooflijk smerig ja. Die muffe vaatwasblokjessmaak in die plastic zut, blurghhh
Ja, dat is wel echt zo. Ik heb 4 maten en dan 4 per maat. Dus ik offer een heel bovenkastje op aan mijn schaaltjes verzameling.quote:Op donderdag 17 juli 2025 21:39 schreef Vanyel het volgende:
Daar heb ik er 4 van en die nemen even veel plek in als ~12 bakjes van AH.
Ik was superblij toen ik ze kocht maar daar word ik wel chagrijnig van.
Dat trek ik dus slecht. Ik heb zeker 15 van die AH dingen, dus 4 Ikea en nog 16 halve literbakjes van locklock oid, en ik heb regelmatig te weinig.quote:Op donderdag 17 juli 2025 21:45 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ja, dat is wel echt zo. Ik heb 4 maten en dan 4 per maat. Dus ik offer een heel bovenkastje op aan mijn schaaltjes verzameling.En als ik een beetje vooruit kook, dan heb ik eigenlijk te weinig bakjes in de maat die ik wil hebben. Dus dat werkt ook niet ideaal.
Drinkflessenquote:Op donderdag 17 juli 2025 21:41 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Rvs bakjes voor je bewaar? Of bekers?
Hopelijk lukt t jou dan er voor je oma te zijn om te laten voelen dat ze met de knie straks ook nog mensen om zich heen heeft als ze weer mobieler is die blij zijn dat ze er is , aan je moeder kun je zo 1-2-3 niet snel iets meer veranderen, er zelf zijn heb je wel in de handquote:
Die hebben wij idd al tijden rvs.quote:Op donderdag 17 juli 2025 21:53 schreef Molo het volgende:
[..]
Drinkflessen
Die smerige muffe Doppers, helemaal klaar mee
Bakjes is Tupperware hier of aardewerk met aluminiumfolie/huishoudfolie erop of zakjes die ik daarna wegpleur want gemak
We zijn gelukkig voorbij de bekers met rietjes e.d. fase hierquote:Op donderdag 17 juli 2025 21:43 schreef Myraela het volgende:
[..]
Gebruik jij daar bekers van? Want ik zie wel veel bakjes en een fles hebben we ook. Maar bekers zijn toch vaak wel weer plastic.
POEDERquote:Op donderdag 17 juli 2025 21:55 schreef Molo het volgende:
[..]
We zijn gelukkig voorbij de bekers met rietjes e.d. fase hier
Ik kocht gewoon uiteindelijk iedere keer als dat ding ging meuren een nieuwe
Heb wel inmiddels eco vaatwasblokjes van de AH, die meuren veel minder erg en minder geuroverdracht
Wist tot nu net niet eens van het bestaan afquote:
Kan niet wachten tot glas gewoon kan.quote:Op donderdag 17 juli 2025 21:55 schreef Molo het volgende:
[..]
We zijn gelukkig voorbij de bekers met rietjes e.d. fase hier
Ik kocht gewoon uiteindelijk iedere keer als dat ding ging meuren een nieuwe
Heb wel inmiddels eco vaatwasblokjes van de AH, die meuren veel minder erg en minder geuroverdracht
Zit geen plasticlijm omheen en geen lijm in om het tot een blokje te persen.quote:Op donderdag 17 juli 2025 22:00 schreef Molo het volgende:
[..]
Wist tot nu net niet eens van het bestaan af
Hadden wij vroegah ook en die lekten volgens mij nooitquote:Op donderdag 17 juli 2025 22:03 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb even aan m'n plastic Join The Pipe waterfles gesnuffeld, maar die ruikt niet naar vaatwasser. Ik heb de allergoedkoopste blokjes van AH en die ruiken volgens mij ook nauwelijks.
Die Join The Pipe flessen lekken wel vreselijk dus zou niet aanraden
Al heb ik dus nog steeds maar een matig reukvermogen sinds covid 1,5 jaar geleden. En juist "plastic" en "brand" ruik ik slecht. Dit in combinatie betekent te veel gesmolten plastic sinds covid
Plus de 'je hebt zelf ook klauwen dus pak het lekker zelf uit de kast'quote:Op donderdag 17 juli 2025 22:06 schreef Myraela het volgende:
[..]
Kan niet wachten tot glas gewoon kan.
Ah!quote:Op donderdag 17 juli 2025 22:06 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Zit geen plasticlijm omheen en geen lijm in om het tot een blokje te persen.
Wordt je machine minder snel ranzig.
Én het is goedkoper.
Jup. B en ik hebben sinds de kerst sowieso een maandelijks bezoek staan. We hebben een baby neefje in dezelfde stad als oma, dus doen nu telkens een dubbelbezoekquote:Op donderdag 17 juli 2025 21:53 schreef fietsie het volgende:
[..]
Hopelijk lukt t jou dan er voor je oma te zijn om te laten voelen dat ze met de knie straks ook nog mensen om zich heen heeft als ze weer mobieler is die blij zijn dat ze er is , aan je moeder kun je zo 1-2-3 niet snel iets meer veranderen, er zelf zijn heb je wel in de hand
Op kamp koffie krijgen in een met de hand afgewassen plastic beker waar de avond ervoor uiensoep in zatquote:Op donderdag 17 juli 2025 22:06 schreef Myraela het volgende:
Mijn schoonvader drinkt zijn melk overigens nog altijd uit een hele oude plastic beker van de IKEA. Ik heb dat nooit begrepen. Bij ons thuis was plastic echt iets voor kinderen. Bij hem hoort het gewoon bij melk.
Eet ie ook uit al 25 jaar bewaarde bakken van de afhaal-Chinees? Vind dat wel passend erbijquote:Op donderdag 17 juli 2025 22:06 schreef Myraela het volgende:
Mijn schoonvader drinkt zijn melk overigens nog altijd uit een hele oude plastic beker van de IKEA. Ik heb dat nooit begrepen. Bij ons thuis was plastic echt iets voor kinderen. Bij hem hoort het gewoon bij melk.
Ik heb sun maar dat is vooral omdat ik dat ken en ineens in grote aantallen kan bestellen. Denk dat Luckies DM goedkoper isquote:
Niemand verwacht dat en hoeft ook nietquote:Op donderdag 17 juli 2025 22:08 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Jup. B en ik hebben sinds de kerst sowieso een maandelijks bezoek staan. We hebben een baby neefje in dezelfde stad als oma, dus doen nu telkens een dubbelbezoek
Beide houden het geen volledige dag met ons uit dus ze krijgen allebei een dagdeel en is erg gezellig.
M'n tantes zijn echt 2-3-4 keer per week bij oma, maar dat red ik niet tenzij ik drastisch in andere dingen ga schrappen. Het is voor mij 2u enkele reis reizen, terwijl m'n tantes in dezelfde stad wonen.
Maar m'n tante verwacht ook niet van me dat ik alles doe wat m'n moeder eigenlijk zou moeten doen.
Kom niet zo vaak in Duitsland dus Sun is dan primaquote:Op donderdag 17 juli 2025 22:10 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik heb sun maar dat is vooral omdat ik dat ken en ineens in grote aantallen kan bestellen. Denk dat Luckies DM goedkoper is
Ik heb zijn bakjeskast opgeruimd, en ja, daar stonden de chinees bakjes ook tussen.quote:Op donderdag 17 juli 2025 22:09 schreef Molo het volgende:
[..]
Eet ie ook uit al 25 jaar bewaarde bakken van de afhaal-Chinees? Vind dat wel passend erbij![]()
Melk uit plastic klinkt idd echt als nope nope nope
Fijn dat jullie dit lukt , en volgens mij zijn oma's genetisch zo geprogrammeerd jouw frequentie te snappenquote:Op donderdag 17 juli 2025 22:08 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Jup. B en ik hebben sinds de kerst sowieso een maandelijks bezoek staan. We hebben een baby neefje in dezelfde stad als oma, dus doen nu telkens een dubbelbezoek
Beide houden het geen volledige dag met ons uit dus ze krijgen allebei een dagdeel en is erg gezellig.
M'n tantes zijn echt 2-3-4 keer per week bij oma, maar dat red ik niet tenzij ik drastisch in andere dingen ga schrappen. Het is voor mij 2u enkele reis reizen, terwijl m'n tantes in dezelfde stad wonen.
Maar m'n tante verwacht ook niet van me dat ik alles doe wat m'n moeder eigenlijk zou moeten doen.
Snurkzequote:Op donderdag 17 juli 2025 22:14 schreef Myraela het volgende:
Nou, bedankt voor de bakjes en plasticgeurtjes-praat.Ik ga slapen, toedels.
M'n andere tante heeft 15 jaar geleden haar grenzen aangegeven en heeft nu minimaal contact met m'n moeder. Alleen met oma's verjaardag zien die twee elkaar. Dus het kan wel. M'n tante heeft gezegd "ik wil niet op deze manier behandeld worden dus als je dat blijft doen dan spreken we elkaar niet meer". M'n moeder was van HOER!! Dus ze spreken elkaar niet meer.quote:Op donderdag 17 juli 2025 22:11 schreef Molo het volgende:
[..]
Niemand verwacht dat en hoeft ook niet
Je moeder zou eens duidelijk en op niveau grenzen aangegeven moeten worden. Tergend allemaal dit te lezen, maar goed, complexe systemen en al zo lang bestaand enzo dit dat
Goed en lief van haar, maar eigenlijk ook het minste waar jullie als kinderen recht op hadden.quote:Op donderdag 17 juli 2025 22:15 schreef Tele6 het volgende:Dus ben benieuwd hoe ze het verder gaat aanpakken. Om wille van mij&broertje hoeft ze ook niet meer de vrede te bewaren (zo was het vroeger, en ben erg blij dat ze destijds contact gehouden heeft)
Tante snapt inmiddels ook waarom oma destijds 1 dag per week op ons paste ook al was m'n moeder gewoon thuis en terwijl oma helemaal niet de tijd had om op de andere 4 kleinkinderen te passen (oma nog begin 60 en parttime baan). M'n tante vond dat altijd erg oneerlijk maar waarschijnlijk is het onze redding geweest dat oma er regelmatig was.quote:Op donderdag 17 juli 2025 22:19 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Goed en lief van haar, maar eigenlijk ook het minste waar jullie als kinderen recht op hadden.
It takes a village is met een moeder als de jouwe duizend keer zo waar.
Ik heb er denk ik relatief veel vrede mee zelfs. Momenteel is het kut dat m'n tante zo worstelt met dat ze niks heeft aan haar zus. Oma die er tussen zit.quote:Op donderdag 17 juli 2025 22:21 schreef Blues het volgende:
Tele je hebt helemaal op een rij, mss kan je er dan ook wat vrede mee hebben dat het zo is met je moeder en familie?
![]()
Ik vond/vind al die familietoestanden maar lastig (vroeger bij ons thuis en soms nog).
Jouw oma is goudquote:Op donderdag 17 juli 2025 22:32 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Tante snapt inmiddels ook waarom oma destijds 1 dag per week op ons paste ook al was m'n moeder gewoon thuis en terwijl oma helemaal niet de tijd had om op de andere 4 kleinkinderen te passen (oma nog begin 60 en parttime baan). M'n tante vond dat altijd erg oneerlijk maar waarschijnlijk is het onze redding geweest dat oma er regelmatig was.
Nee hoorquote:Op donderdag 17 juli 2025 22:42 schreef fietsie het volgende:
Is het na een Tripel op het terras altijd ineens bedtijd?
Hangt van de genuttigde dranken daarvoor af. Maar bij een goede opbouw is een kans dat een tripel een afsluiter is aanwezig.quote:Op donderdag 17 juli 2025 22:42 schreef fietsie het volgende:
Nou vertel vooral. Laat je door mij niet tegenhoudenquote:Op donderdag 17 juli 2025 22:56 schreef Sarabi het volgende:
Er is een reden waarom ik meestal geen tripel drink
Verder wou ik komen klagen over een familielid dat onze vakantie behoorlijk aan het vergallen is maar als ik zo Tele's verhaal lees mag ik niet klagen
Van je af schrijven kan opluchtenquote:Op donderdag 17 juli 2025 22:56 schreef Sarabi het volgende:
Er is een reden waarom ik meestal geen tripel drink
Verder wou ik komen klagen over een familielid dat onze vakantie behoorlijk aan het vergallen is maar als ik zo Tele's verhaal lees mag ik niet klagen
Het is vooral iets wat ik normaal goed van me af kan zetten, maar nu niet. Dus ik zit mezelf eigenlijk vooral in de wegquote:Op donderdag 17 juli 2025 22:57 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Nou vertel vooral. Laat je door mij niet tegenhouden![]()
Verhalen over andere maffe families zijn juist goed.
@Molo Je doet - althans ik doe - jaaaaren met een bus Sun poeder. Er hoeft ook slechts minder dan de helft in het bakje! volgens de miele monteur. Ook het beste voor machine en milieu.quote:Op donderdag 17 juli 2025 22:12 schreef Molo het volgende:
[..]
Kom niet zo vaak in Duitsland dus Sun is dan prima
Dank!
quote:Op donderdag 17 juli 2025 23:03 schreef flipsen het volgende:
Het gaat opeens over Tupperware? Spaanstaligen weten waar die naam vandaan komt!
Tupper komt van het spaanse "tapa", wat deksel betekent.
Ware komt eigenlijk van "where".
Tupperware = Donde mierda esta la tapa?? (Waar de neuk is het deksel)
Straks verder lezen, nu met Tarka op het strand en we moeten even doorlopen, want het is zo donker...
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 17 juli 2025 23:03 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Het is vooral iets wat ik normaal goed van me af kan zetten, maar nu niet. Dus ik zit mezelf eigenlijk vooral in de weg
"We zijn er als we arriveren" is geen optie ?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
quote:Op donderdag 17 juli 2025 23:07 schreef fietsie het volgende:
[..]
"We zijn er als we arriveren" is geen optie ?
quote:Op donderdag 17 juli 2025 23:09 schreef Sarabi het volgende:
[..]Uhu ja bekende uitdaging, als zomervakantie jarigeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
Ehm ook Tripelquote:Op donderdag 17 juli 2025 22:45 schreef borisz het volgende:
[..]
Hangt van de genuttigde dranken daarvoor af. Maar bij een goede opbouw is een kans dat een tripel een afsluiter is aanwezig.
Mooi op dezelfde hoogte gefotografeerdquote:Op donderdag 17 juli 2025 23:03 schreef flipsen het volgende:
Het gaat opeens over Tupperware? Spaanstaligen weten waar die naam vandaan komt!
Tupper komt van het spaanse "tapa", wat deksel betekent.
Ware komt eigenlijk van "where".
Tupperware = Donde mierda esta la tapa?? (Waar de neuk is het deksel)
Straks verder lezen, nu met Tarka op het strand en we moeten even doorlopen, want het is zo donker...
[ afbeelding ]
Slechte timing hoorquote:Op donderdag 17 juli 2025 23:14 schreef fietsie het volgende:
[..]
Uhu ja bekende uitdaging, als zomervakantie jarige
Heb je een uurtjequote:Op donderdag 17 juli 2025 22:57 schreef Tele6 het volgende:
Verhalen over andere maffe families zijn juist goed.
Mag ik niet meer zien of je ze gelezen hebt ???quote:Op donderdag 17 juli 2025 23:20 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Slechte timing hoor![]()
Dit is trouwens wel eens een goed moment om die blauwe vinkjes van WA uit te zetten.
Na de eerste niet. De tweede smaakt altijd zo lekker.quote:Op donderdag 17 juli 2025 22:42 schreef fietsie het volgende:
quote:Op donderdag 17 juli 2025 23:03 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Het is vooral iets wat ik normaal goed van me af kan zetten, maar nu niet. Dus ik zit mezelf eigenlijk vooral in de weg
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
Heel goed (dat laatste),quote:Op donderdag 17 juli 2025 23:20 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Slechte timing hoor![]()
Dit is trouwens wel eens een goed moment om die blauwe vinkjes van WA uit te zetten.
Ik vind het redelijk bijzonder te noemen dat je je gillende kinderen al om 7 uur naar buiten gooit.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 10:22 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik werd om 5.30 wakker vanochtend, geprobeerd weer verder te slapen. Maar om 7u waren de buurmeisjes al buiten, en best hard aan het gillen en janken ooken dat hoor je in mijn slaapkamer dan dus alsof ze naast t bed staan. Ik heb er normaal nooit echt last van want ben meestal al wel wakker en meestal doen ze ook wel wat zachter (en gaan ze ook wel iets later pas naar buiten volgens mij). Alleen eind vd middag komt nichtje voor twee nachtjes, dus ik wilde zo graag vannacht wel even echt goed slapen zodat ik iig met wat energie aan het weekend begin
maargoed. Zij kunnen ook niks aan doen dat ik net vanochtend om 5.30 al wakker werd en daarna moeilijk weer in slaap kwam.
Wel zin in nichtje hier, maar vind het ook wel beetje spannend. Meestal slaap ik heel slecht (ik word van elk geluid wakker en lig dan uren wakker voor ik weer in slaap val, en dan als ik net slaap, maakt zij weer geluid of wordt wakker). Maar weer oordoppen proberen, dit keer heb ik van die wasbolletjes. Eerder had ik van die schuimdingen, maar die deed ik dan in mn slaap uit en dan werken ze niet meerdus hopelijk werkt dit beter. Maar spannende eraan vind ik dat slaaptekort één van de grootste triggers is van stomme gedachten die in mn hoofd blijven hangen ipv weer weggaan, dus twee nachten is dan wat tricky-er dan één. Maargoed. Het komt vast goed!
Ik heb echt genoeg Nederlandse, gillende en krijsende kinderen meegaat hoor. Van verschillende culturele afkomsten.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 11:27 schreef fietsie het volgende:
Dat gillen is denk ik toch echt een dingetje van specifieke culturen.
De Nederlandstalige kindjes hier praten, de Franstalige kindjes hier loeien (tot volwassenenbedtijd).
En gezien het prijspunt van dit park kun je denk ik niet stellen dat het kinderen met een achterstand in de sociale context betreft, dus zal het toch iets van de manier van jezelf uiten (of onzekerheid ofzo) zijn.
Dat je alleen er toe doet als je achterlijke geluiden produceert oid.
Ik deed dat tijdens de chemos. Nu staat alles weer aan, maakt me niet zoveel uit of mensen zien dat ik iets gelezen heb. Ik reageer toch 9 van de 10 keer meteen omdat ik het anders vergeetquote:Op vrijdag 18 juli 2025 10:19 schreef Blues het volgende:
[..]
Heel goed (dat laatste),
Ik heb in 2019 toen ik een tijd niet werkte (ziek en overspannig) alles uitgezet op advies van de bedrijfsarts en psycholoog en zo gelaten sindsdien. Niet te zien wanneer ik voor het laatst/en of ik online ben en ook niet of ik berichten heb gelezen.
Ik bepaal of ik telefoon opneem of berichten lees/beantwoord
Dit zijn ook twee witte blonde meisjes van Nederlandse afkomst met allemaal hoogopgeleide ouders in vrije huursector woningen, dus niet de doelgroep die jij beschrijft @fietsiequote:Op vrijdag 18 juli 2025 11:43 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik heb echt genoeg Nederlandse, gillende en krijsende kinderen meegaat hoor. Van verschillende culturele afkomsten.
En af en toe wat geluid/herrie is ook niet gelijk een enorme ramp. Kinderen mogen ook best leven, spelen en de wereld ontdekken. (Die zelfde kinderen zitten weer in onze verbouwingsherrie, vragen ze ook niet om) maar ik hoefde om 7 uur s ochtends echt niet te gaan gillen, en al helemaal niet op straat.
Die puppie hier vult ook makkelijk de hele kamer met .. geurquote:Op vrijdag 18 juli 2025 10:32 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik had laatst ander voer voor Elin gekocht, zij is er gek op…ik minder. Ontlasting stinkt en zij laat aan een stuk door winden, wat een meur uit zo’n klein lijf
Daar heb ik bij Elin en Nika ook over gedacht, maar de fokster van Nika gaf aan dat ze het daar niet goed op deed en bij Elin met haar darmproblemen durfde ik het ook niet aan (toen bestonden er ook nog geen surefeeders). Maar bijna op de dag dat Nika er niet meer is had Elin geen darmproblemen meer, behalve de keer dat ik, heel voorzichtig andere brokjes introduceerde. En toen kreeg ze ook nog huiduitslag. Dus tot haar verscheiden krijgt ze wat ze nu krijgt 😉quote:Op vrijdag 18 juli 2025 13:49 schreef sigme het volgende:
[..]
Die puppie hier vult ook makkelijk de hele kamer met .. geur.
We zijn een paar dagen geleden overgestapt op rauw vlees in plaats van brokken en dat ademt een stuk vrijer
Alles is momenteel toch dubai style? echt niet bijzonder meer.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 13:57 schreef fietsie het volgende:
Of dit..... Zouden Nederlanders echt zo behoudend zijn qua snacks dat ze altijd maar hetzelfde willen?
[ afbeelding ]
Ik bedoel meer dat hier in Fr dus totaal andere gerechten te krijgen zijn met veel meer diversiteit en smaak, terwijl zo'n wereldwijd concern dat toch ook prima 'bij ons' kan aanbieden?quote:Op vrijdag 18 juli 2025 14:22 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Alles is momenteel toch dubai style? echt niet bijzonder meer.
Hier intussen ook bij onze favoriete luxe ijssalon. Geprobeerd, ben er niet kapot van. Sowieso niet zo´n pistache fan. En ook het bekendste merk Alfajores heeft nu een Dubai versie gemaakt en kennelijk zijn ze niet aan te slepenquote:Op vrijdag 18 juli 2025 14:22 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Alles is momenteel toch dubai style? echt niet bijzonder meer.
Nederlanders zijn idd enorm behoudend in vergelijking met Fransenquote:Op vrijdag 18 juli 2025 13:57 schreef fietsie het volgende:
Of dit..... Zouden Nederlanders echt zo behoudend zijn qua snacks dat ze altijd maar hetzelfde willen?
[ afbeelding ]
Prrrima, meer pistache over dan voor @FutureFairytale and mequote:Op vrijdag 18 juli 2025 14:37 schreef flipsen het volgende:
[..]
Hier intussen ook bij onze favoriete luxe ijssalon. Geprobeerd, ben er niet kapot van. Sowieso niet zo´n pistache fan. En ook het bekendste merk Alfajores heeft nu een Dubai versie gemaakt en kennelijk zijn ze niet aan te slepen
Ik snap het gewoon niet; relatief dun bevolkt gebied; mega winkels met top-assortiment.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 14:55 schreef Molo het volgende:
[..]
Nederlanders zijn idd enorm behoudend in vergelijking met Fransen
Kom op man, dit weet je zelf ook wel
Die mega winkels mogen hier niet.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 14:57 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik snap het gewoon niet; relatief dun bevolkt gebied; mega winkels met top-assortiment.
En dan zitten wij met tig miljoen op een kluitje en de winkels staan vol met same same.
Flinterdundoorzichtig gesneden want het moet in 3 seconden klaar in de magnetron.
We gaan dus wel heel bewust naar Franse winkels, de Belgische winkels vielen wel wat tegen. Maar zijn qua reisafstand even ver.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 14:59 schreef Molo het volgende:
[..]
Die mega winkels mogen hier niet.
Fransen hebben veel meer tijd voor voeding, dat is een maatschappelijke keuze daar, economie staat er ook iets minder florissant voor daardoor. Alles heeft voor- en nadelen
En laatste herken ik niet, maar Randstad hier
De Nederlandse kost is zout ja. Maakt eigenlijk niet uit wat. Blik/glas, diepvries of kant en klaar. Overal moet blijkbaar een lading zout bij. Zout en suiker zijn dan wel conserveringsmiddelen. Maar in Nederland wel overdreven veel in vergelijking met de omringende landen.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 14:03 schreef fietsie het volgende:
Maar gelukkig, de geplande hypermarchee heeft een traiteur dus ik denk dat we daar maar gaan shoppen.
Meer plezier voor hetzelfde (of minder) geld, en veel minder zout en toegevoegde shit.
Is het overigens normaal dat in de Franse kant en klaar veel minder zout lijkt te zitten dan in NL ?
Ik had die kaasbroodjes en hamkaas broodjes en hamkaas taartjes de afgelopen dagen, en die waren (prettig) niet-zout.
quote:Op vrijdag 18 juli 2025 14:55 schreef Molo het volgende:
[..]
Prrrima, meer pistache over dan voor @:futurefairytale and me![]()
![]()
Hoi hier FFTquote:Op vrijdag 18 juli 2025 15:58 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]![]()
Site ziet er geweldig uit.
Maar het is in Spanje
Argentinië zelfsquote:Op vrijdag 18 juli 2025 15:58 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]![]()
Site ziet er geweldig uit.
Maar het is in Spanje
Ik zit aan de wijn, dus kom maar door met de detailsquote:Op vrijdag 18 juli 2025 17:38 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik moet even veel alcohol gaan drinken om de details van een aankomende klus kort te sluiten. Zwaar leven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |