Voordeel: over x maanden 3?6? zijn er weer interessante aanbiedingen voor opnieuw een abo.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 21:59 schreef Cat-astrophe het volgende:
MS tijdje geleden al gestopt, nu ook HF opgezegd.
Werd weer verrast met een box (mijn schuld) en dus door hen uitgezochte, uiteraard goedkope gerechten, waarvan eentje metkaas
Er ontbrak ook nog een ingrediėnt. En dan is 8 euro per bordje teveel geld.
Gelukkig kan opzeggen online maar na het vierde 'weet je echt zeker dat je wil opzeggen KIJK NU WAT VOOR EEN FANTASTISCH AANBOD WE HEBBEN' scherm werd ik er wel een beetje narrig van.
Gelukkig legde HF zich er bij scherm vijf bij neer.
De enige boxen die het laatste jaar zijn gearriveerd waren de verrassingsboxen omdat ik was vergeten de pauzering bij te werken. Dus ik blijf boodschappen doen als vanouds: via de kortingsbak naar waar ik op dat moment trek in hebquote:Op dinsdag 15 juli 2025 23:09 schreef AnneX het volgende:
[..]
Voordeel: over x maanden 3?6? zijn er weer interessante aanbiedingen voor opnieuw een abo.
HF presteerde het om per post een aanbieding te doen op het nieuwe adres.😉 terwijl afwisselend gc of hf wordt besteld.
Zelfs een keer van ieder een box tegelijk.
Mijn fout. Hoefde niks weg te gooien. Dat viel weer reuze mee.
Ga je nu weer losse boodschappen doen? En een week planning maken? Soms overweeg ik het.
Ik snap echt niets van de ECI-groentenclubquote:Op dinsdag 15 juli 2025 21:59 schreef Cat-astrophe het volgende:
Werd weer verrast met een box (mijn schuld) en dus door hen uitgezochte, uiteraard goedkope gerechten, waarvan eentje metkaas
Gelukkig kan opzeggen online maar na het vierde 'weet je echt zeker dat je wil opzeggen KIJK NU WAT VOOR EEN FANTASTISCH AANBOD WE HEBBEN' scherm werd ik er wel een beetje narrig van.
quote:Op dinsdag 15 juli 2025 21:59 schreef Cat-astrophe het volgende:
Gnocchi met feta en tomaatjes uit de oven. Zak groente erbij voor iedereen die 18+ isquote:Op woensdag 16 juli 2025 07:54 schreef Lonaa het volgende:
Om in de sfeer te blijven, wat eten jullie vanavond?
Dit klinkt lekkerquote:Op woensdag 16 juli 2025 10:44 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Gnocchi met feta en tomaatjes uit de oven. Zak groente erbij voor iedereen die 18+ ismijn goto bij snel en makkelijk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 2% gewijzigd door Yinny op 16-07-2025 13:32:46 ]
Pulled Pork/Friethoes/Appelcompotequote:Op woensdag 16 juli 2025 07:54 schreef Lonaa het volgende:
quote:Op woensdag 16 juli 2025 10:47 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Dit klinkt lekkeris het ook zo makkelijk als het klinkt? Ovenschaal en dan gnocchi uit zak, tomaatjes en feta erin gooien en in de oven? Ofzo?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Spoilers!
Franse varkensworstjes met Belgische aardappelgtatin en Nederlandse worteltjes.quote:Op woensdag 16 juli 2025 07:54 schreef Lonaa het volgende:
Utregquote:Op woensdag 16 juli 2025 12:05 schreef Sarabi het volgende:
Vanavond uiteten bij VandeStreek Oudegracht
quote:Op woensdag 16 juli 2025 11:33 schreef Lucky_Strike het volgende:
@:yinny, Je avondeten klinkt prima. Is de kwaliteit daar ok? Ik heb ooit eens bij jouw werkgever gemysteryshopt, ook in het restaurant. Dat was nog best ok destijds, al liet de bediening wat steekjes vallen.Het is bij ons apart in de kantine, dus prima daghap voor ¤5,70. En net als gewone restaurants, het ligt ook een beetje aan wie er in de keuken staat. Sommige koks hier vinden in de kantine koken een straf en dat laten ze ook duidelijk merken. Ja, het zijn dezelfde koks in de restaurants als in de kantine. Ze rouleren per dag. Een collega vindt kantine juist leuk, hij staat dus vaak te koken voor collega's en ook enthousiast en lekker!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We komen daar 1 a 2 x per jaar. Wij vinden het een aanraderquote:
Ook een gekke vorm of dat niet?quote:Op woensdag 16 juli 2025 15:11 schreef sigme het volgende:
Hmpf. De courgette is bitter.
En die ga ik niet eten: https://www.voedingscentr(...)-pompoen-giftig.aspx
Dit wist ik nietquote:Op woensdag 16 juli 2025 15:11 schreef sigme het volgende:
Beter van niet inderdaadquote:Op woensdag 16 juli 2025 15:11 schreef sigme het volgende:
Et moiquote:
Ik denk dat als de politie het zou zien ik bekeurbaar zou zijn. We doen het omdat het waterschap met enige regelmaat de hele dam uit de beek trekt. Er was laatst een waterschapmeneer om de (huidige) dam in ogenschouw te nemen. Die vertelde dat het peil tot ongeveer het huidige peil + 10cm tolerabel is, daarna moeten zij helaas de dam mollen. (Hij vond dat niet leuk, bij vond de dam nogal mooi). Dus dat grijpen wij nu aan ter beverbeschermingquote:Op woensdag 16 juli 2025 16:52 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Dit wist ik niet. Ik doe ook een poging tot courgette telen, blij dat ik nu weet dat ik hierop moet letten. Balen zeg!
Ik las je activiteiten rond de beverburcht en vroeg me af: mag dat wel? Ik dacht dat bevers en burchten beschermd zijn (niet vervelend bedoeld, ik ben gewoon nieuwsgierig).
Goed gereedschap is het halve werk.quote:
Eendenborstfilet met Sinaasappel, idd erg Frans.quote:Op woensdag 16 juli 2025 17:37 schreef fietsie het volgende:
Als je dan een shop vakantie doet, dan kunnen we natuurlijk Frankrijk niet overslaan.
Grillspiesjes op z'n Frans
[ afbeelding ]
Vooropgesteld, Bevers zijn leuke beesten en moeten in de natuur gewoon hun gang kunnen gaan. Maar, waar heb je in Nederland natuurgebieden waar je beken hebt die bevers gewoon kunnen afdammen? Nederland is zwaar verstedelijkt en geļndustrialiseerd. De gebieden waar ruime is, zoals de Veluwe of Drente bijvoorbeeld zou het nog kunnen, maar dan nog.quote:Op woensdag 16 juli 2025 17:39 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik denk dat als de politie het zou zien ik bekeurbaar zou zijn. We doen het omdat het waterschap met enige regelmaat de hele dam uit de beek trekt. Er was laatst een waterschapmeneer om de (huidige) dam in ogenschouw te nemen. Die vertelde dat het peil tot ongeveer het huidige peil + 10cm tolerabel is, daarna moeten zij helaas de dam mollen. (Hij vond dat niet leuk, bij vond de dam nogal mooi). Dus dat grijpen wij nu aan ter beverbescherming![]()
Maar om de beverdam te beschermen tegen de mollers van het waterschap - en die gaan vrijuit want zij hebben een goede reden, namelijk 'boeren' - doe ik iets waarvoor ik inderdaad gestraft zou kunnen worden.
Hinderen van een Zeer Zwaar Beschermde diersoort.
Bever zitten in dezelfde categorie als wolven. Een wolf mag je van de rechter niet eens afschrikken. Beverdammen mogen vernield worden (niet door mij, wel door het waterschap).
Bever mogen worden afgeschoten (en dat worden ze ook).
Schiet mij maar lek.
Beste vriendin en ik zijn als kind wel over schuttingen geklommen om pruimen en appels en peren te plukken uit tuinen in het dorp...quote:Op dinsdag 15 juli 2025 00:01 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Zou je niet kunnen vragen of je daar mag plukken![]()
Vind het zo jammer dat een goede vriend niet meer in zijn oude huis woont, ladingen vijgen kwamen daar vandaan
Ik zie het zo voor me.quote:Op woensdag 16 juli 2025 17:55 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Beste vriendin en ik zijn als kind wel over schuttingen geklommen om pruimen en appels en peren te plukken uit tuinen in het dorp...
Als volwassene kun je dat niet maken, bovendien zou de schutting me niet zomaar houden vrees ik
Ik ken wel mensen die rijden met zo'n GoPro camera op de helm of op het stuur, maar dat is vooral om te filmen wat voor stoere routes ze rijden in het bos. Je moet zo'n camera telkens opladen, aanzetten, geheugen leeg maken, enz. Gedoe.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 18:12 schreef Kaatje1 het volgende:
Wat fijn dat het goed gegaan is @:Candaasje (zowel dier als jij op de weg).
Gisteren werd ik bijna van de sokken gereden door iemand die geen richting aangaf. Toen ik boos een gebaar maakte zwaaide mevrouw terug. Zou er een helmcam bestaan?
Ik vind shakshuka uit de oven echt de uitvinding van de eeuw. Groenten en uienringen roosteren in een ovenschaal, tomatensaus erbovenop, eitje erop en nog een tijd in de oven tot het ei net gestold is. Ik rooster ook altijd kikkererwten mee en (maar dat zal jij niet willen) feta erop.quote:Op woensdag 16 juli 2025 14:53 schreef Cat-astrophe het volgende:
@:yinny
Wat houd je je knap staande in deze stressvolle tijden. Hopelijk brengt het najaar duidelijkheid en rust.
Voor de administratie: lunch was twee bolletjes met restjes salade en beleg van het weekend.
Wel grappig, logees in huis hebben. Zo op het oog is niet te zien dat ze er waren (behalve lief kaartje en uitnodiging voor dinertje) maar in de kleine dingen merk ik dat er mensen in huis zijn geweest. Een douchekop die wat hoger hangt, watertemperatuur die is veranderd
![]()
Vanmorgen de hedera weer eens tot de orde geroepen. Toen ik bijna klaar was: stortbuitje. Snel de was gered, buitje klaar, laatste knipjes en net toen ik alles had opgeruimd barstte het echt los.
Diner: kliek shakshuka. Met flatbread. Blijkbaar ander recept dan @:AnneX De mijne is met tomaat, ui,geitenkaas
Minus pakje tomaten met basilicum, was die was HF vergeten te leveren. En ik me maar afvragen waarom ik geen saus had. Gelukkig had ik zelf nog een blik tomaten in huis. En de kaas maar vervangen door tonijn.
Ik blijf het een raar gerecht vinden. Die mij de basisprut maar met pasta en dan kluts en bak ik de eitjes erbij als omelet.
Joh, schattepetat, dat beest woont dus naast mij en naast mijn land en er is hier ruimte zat voor een bevertje of wat. En hun dammetjes. Maar goed, dit is dan ook ... Drenthequote:Op woensdag 16 juli 2025 17:51 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Vooropgesteld, Bevers zijn leuke beesten en moeten in de natuur gewoon hun gang kunnen gaan. Maar, waar heb je in Nederland natuurgebieden waar je beken hebt die bevers gewoon kunnen afdammen? Nederland is zwaar verstedelijkt en geļndustrialiseerd. De gebieden waar ruime is, zoals de Veluwe of Drente bijvoorbeeld zou het nog kunnen, maar dan nog.
Het hele gedoe van de natuurexperts om beesten ergens neer te zetten voert veel te vaak tot dikke ellende. Oostvaardersplassen is totaal verkloot door het introduceren van grote grazers.
Waterschappen trouwens ook, met het uitzetten van waterpest etende karpers die alle waterplanten opeten waardoor het meeste oppervlakte water alleen nog maar een groene algensoep is. Staatsbosbeheer die overal maar dennenbomen neerploften voor houtvesterij, Natuurmonumenten die zoveel geld heeft dat bossen zoals Bergherbos aangeharkt is als een park. Midas Dekkers zei dat eens heel mooi. Het zijn net vaders van een meisje van 8 met lang blond haar die er alles aan doen om te zorgen dat ze 8 jaar blijft en zo blijft.
Dit soort zaken begint met de allerbeste intenties, en dan wordt het een industrie die zichzelf in stand wil houden en waar je geen kritiek op kan hebben, want dan ben je tegen de goede intenties. Er gaan miljarden in om, ontwikkelingswerk, vluchtelingenwerk, natuur, cultuur, gratis schoolboeken. Allemaal prachtige ideeėn, maar veel te veel belangen van mensen die daar veel aan verdienen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |