Het gaat om een mogelijkheid van BPA want zeker weten doe je het meestal niet.quote:Op donderdag 17 juli 2025 20:57 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Hoe onderzocht je dat?
Wij hebben nu gecompromist dat de plastic bakjes, allemaal nieuw van AH actie, alleen op lage temp in de machine gaan.
Dat risico neem ik met de bakjes waarvan het onduidelijk is wat de oorsprong is. Maar geen dingen van 50 jaar oud dus. Tering, 50quote:Op donderdag 17 juli 2025 20:58 schreef Vanyel het volgende:
Ik kan je trouwens uit ervaring vertellen dat je tegenwoordig ook vaak niet acuut sterft aan kanker. Gaat vaak in etappes.
Mijn oma was Tupperware consulente, zoals dat zo mooi heet, en ik heb Tupperware daarom letterlijk met de paplepel ingegoten gekregen.quote:Op donderdag 17 juli 2025 20:55 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
In die oude Tupperware kan BPA zitten en dat wil ik niet in mijn eten.
Hoi Myraelaquote:Op donderdag 17 juli 2025 21:11 schreef Myraela het volgende:
Ik heb glazen ovenschaaltjes met deksel van de IKEA.Okay, er passen er minder een kast dan een stapel plastic bakjes. Maar ik ben toch fan.
Ik heb ernaar gekeken maar niet stapelbaar en die lastige deksels met flapjes maakt dat ze voor mij afvallen.quote:Op donderdag 17 juli 2025 21:11 schreef Myraela het volgende:
Ik heb glazen ovenschaaltjes met deksel van de IKEA.Okay, er passen er minder een kast dan een stapel plastic bakjes. Maar ik ben toch fan.
Hoihoi.quote:
Oh ik ben juist fan van flapjes, sluit goed. Maar niet stapelen is wel balen, ja.quote:Op donderdag 17 juli 2025 21:15 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb ernaar gekeken maar niet stapelbaar en die lastige deksels met flapjes maakt dat ze voor mij afvallen.
Echt die geurtjes in plastic.quote:Op donderdag 17 juli 2025 21:16 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb glazen ovenschaaltjes met deksel van iets merkloos, en baal dat ik niet voor die van Ikea ben gegaan want de deksels van mijn merkloze schalen zijn zeer matig. Ben wel blij met het glas. Heb het al meerdere keren laten vallen en gaat niet zomaar stuk. Houdt niet zo veel geurtjes vast als plastic. Wordt beter schoon en droog in de vaatwasser.
Ik verwachtte al urenlang gezang dus dit gaat prima zoquote:
RVS!quote:Op donderdag 17 juli 2025 21:18 schreef Myraela het volgende:
[..]
Echt die geurtjes in plastic.Ik nam een slok uit m'n dochters beker, en dat smaakt ook gewoon naar de vaatwasser.
Dus ik moet iets anders zoeken.
Daar heb ik er 4 van en die nemen even veel plek in als ~12 bakjes van AH.quote:Op donderdag 17 juli 2025 21:11 schreef Myraela het volgende:
Rvs bakjes voor je bewaar? Of bekers?quote:Op donderdag 17 juli 2025 21:34 schreef Molo het volgende:
[..]
RVS!
Alle andere dingen zijn ongelooflijk smerig ja. Die muffe vaatwasblokjessmaak in die plastic zut, blurghhh
Word.quote:Op donderdag 17 juli 2025 21:39 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Daar heb ik er 4 van en die nemen even veel plek in als ~12 bakjes van AH.
Ik was superblij toen ik ze kocht maar daar word ik wel chagrijnig van.
Gebruik jij daar bekers van? Want ik zie wel veel bakjes en een fles hebben we ook. Maar bekers zijn toch vaak wel weer plastic.quote:Op donderdag 17 juli 2025 21:34 schreef Molo het volgende:
RVS!
Alle andere dingen zijn ongelooflijk smerig ja. Die muffe vaatwasblokjessmaak in die plastic zut, blurghhh
Ja, dat is wel echt zo. Ik heb 4 maten en dan 4 per maat. Dus ik offer een heel bovenkastje op aan mijn schaaltjes verzameling.quote:Op donderdag 17 juli 2025 21:39 schreef Vanyel het volgende:
Daar heb ik er 4 van en die nemen even veel plek in als ~12 bakjes van AH.
Ik was superblij toen ik ze kocht maar daar word ik wel chagrijnig van.
Dat trek ik dus slecht. Ik heb zeker 15 van die AH dingen, dus 4 Ikea en nog 16 halve literbakjes van locklock oid, en ik heb regelmatig te weinig.quote:Op donderdag 17 juli 2025 21:45 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ja, dat is wel echt zo. Ik heb 4 maten en dan 4 per maat. Dus ik offer een heel bovenkastje op aan mijn schaaltjes verzameling.En als ik een beetje vooruit kook, dan heb ik eigenlijk te weinig bakjes in de maat die ik wil hebben. Dus dat werkt ook niet ideaal.
Drinkflessenquote:Op donderdag 17 juli 2025 21:41 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Rvs bakjes voor je bewaar? Of bekers?
Hopelijk lukt t jou dan er voor je oma te zijn om te laten voelen dat ze met de knie straks ook nog mensen om zich heen heeft als ze weer mobieler is die blij zijn dat ze er is , aan je moeder kun je zo 1-2-3 niet snel iets meer veranderen, er zelf zijn heb je wel in de handquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |