Ik was oprecht furieusquote:Op vrijdag 25 juli 2025 23:43 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Halve koe![]()
Wat sneu van zo'n goed merk zeg. Mogen ze die vanillestokjes ook wel van hun verpakking halen.
De tiramisu is goed, zeker voor bij de koffie.
Geen tiramisu maar hopelijk wel lekkerquote:Op zaterdag 26 juli 2025 19:47 schreef Molo het volgende:
Penne met groentesaus
Nu milkshake rood fruit, straks nog een tweede toetje in de vorm van een kaneelbroodje van de ikea
Ja te druk, maar heb alles in huis gehaald, dus ik ga morgen de tiramisu makenquote:Op zaterdag 26 juli 2025 21:42 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Geen tiramisu maar hopelijk wel lekker![]()
Ik heb een grote burritobowl gemaakt (alles wat in een burrito zit behalve de wrap, plus avocado en edamame).
Toe galiameloen, mango en een bol vegan speculoos ijs.
That's what I am talking about, jummmquote:
1000% eensquote:Op zaterdag 26 juli 2025 22:54 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja te druk, maar heb alles in huis gehaald, dus ik ga morgen de tiramisu maken
En lekker, dat klinkt goed wat je had. Weleens in Brussel gegeten, burrito bowl, heerlijk. En je toetjes ook, lekker eten is belangrijk
[..]
That's what I am talking about, jummm
Wat is dit? Pennen met tomatensaus met kaas?quote:
pennequote:Op zaterdag 26 juli 2025 23:05 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wat is dit? Pennen met tomatensaus met kaas?
De lamsbout was perfect rosé en zacht als boter, de pana cotta goddelijkquote:Op zondag 27 juli 2025 17:20 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Vooraf een espresso du boeuf (heel geconcentreerd runderbouillon in een espresso kopje met een klein kaaskoekje)
Lamsbout met honing thijm en rozemarijnsaus, aardappel en Dopperpeen.
Als nagerecht pana cotta met aardbeicoulis
Hierbij een barolo uit 2005
Wat is dopperpeen?quote:Op zondag 27 juli 2025 22:23 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
De lamsbout was perfect rosé en zacht als boter, de pana cotta goddelijk
Zelf gekookt of in een restaurant gegeten?quote:Op zondag 27 juli 2025 17:20 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Vooraf een espresso du boeuf (heel geconcentreerd runderbouillon in een espresso kopje met een klein kaaskoekje)
Lamsbout met honing thijm en rozemarijnsaus, aardappel en Dopperpeen.
Als nagerecht pana cotta met aardbeicoulis
Hierbij een barolo uit 2005
Bingoquote:Op zondag 27 juli 2025 23:21 schreef Kanaroe het volgende:
Dopperpeen = doperwten met worteltjes gok ik
Zelf gekookt natuurlijk, beter dan in de allermeeste restaurantsquote:Op zondag 27 juli 2025 23:11 schreef golfer het volgende:
[..]
Zelf gekookt of in een restaurant gegeten?
Ik FTP je de overgebleven pana cottaquote:Op zondag 27 juli 2025 23:37 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Kijk aan, heb ik nu een leverworst gewonnen?
Helaas,dat lust ik nietquote:Op zondag 27 juli 2025 23:40 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ik FTP je de overgebleven pana cotta
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op zondag 27 juli 2025 23:37 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Kijk aan, heb ik nu een leverworst gewonnen?
pavlova zag ik netquote:Op maandag 28 juli 2025 01:52 schreef Molo het volgende:
Tiramisu zo juist in de koelkast gezet voor toetje voor morgen
Planningen lopen altijd uit of chaos![]()
![]()
Morgen eens bedenken wat ik met de 5 overgebleven eiwitten doe
Ik zag Eton Mess in mijn oude foto's voorbij komen, dus merengues it isquote:
Ik heb m nu drie keer geluisterd en hij wordt steeds beterquote:
quote:Op maandag 28 juli 2025 14:41 schreef golfer het volgende:
Vanavond wordt het kip met rijst en zwarte bonensaus. Ik gebruik wel zwarte bonensaus uit een potje ervoor en i.p.v. al die losse groentes maak ik het met een kastanjechampignons-groenten roerbakmix.
Ziet er eigenlijk niet verkeerd uit. Wat was er mis mee?quote:Op maandag 28 juli 2025 18:26 schreef Blues het volgende:
[..]
[ link | afbeelding ]
Gaan we niet meer doen
De zwarte bonensaus was heel niet lekker. Heeeeeel zout en geen lekkere smaak. Next time zelf maken, potje ligt in de vuilnisbakquote:Op maandag 28 juli 2025 19:01 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ziet er eigenlijk niet verkeerd uit. Wat was er mis mee?
Zoiets heb ik ook wel gehad (grand italia pesto), ging ook vol de vuilnisbak inquote:Op maandag 28 juli 2025 20:25 schreef Blues het volgende:
[..]
De zwarte bonensaus was heel niet lekker. Heeeeeel zout en geen lekkere smaak. Next time zelf maken, potje ligt in de vuilnisbak
Ik gebruik altijd gefermenteerde zwarte bonen.quote:Op maandag 28 juli 2025 20:25 schreef Blues het volgende:
[..]
De zwarte bonensaus was heel niet lekker. Heeeeeel zout en geen lekkere smaak. Next time zelf maken, potje ligt in de vuilnisbak
Lekker!quote:Op dinsdag 29 juli 2025 15:51 schreef SoS87 het volgende:
Vanavond aardappelgratin, ui en prei in veel boter, knoflook en kerrie en 2 gemarineerde kipburgers omwikkeld met spek.
Was lekkerrrrrrquote:Op dinsdag 29 juli 2025 13:42 schreef golfer het volgende:
Vanavond maak ik een stamppot van aardappelpuree met Shanghai paksoi met daarbij Griekse köfte-balletjes (zonder tomaten blokjes en tomaat).
Dit is wel intrigerend trouwensquote:Op dinsdag 29 juli 2025 18:10 schreef Mathijsco het volgende:
Volkorenspaghetti met mosselen en wat sambal.
De combinatie. Volkoren spaghetti an sich ook bijzonder. Maar mosselen met sambal is nogal heftig samen, en dan geen groente of andere saus erbijquote:
Weinig sambal uiteraard: i.c.m volkorenspaghetti en een klein scheutje olijfolie: zalig. Toe een Elstar-appel.quote:Op dinsdag 29 juli 2025 20:57 schreef Molo het volgende:
[..]
De combinatie. Volkoren spaghetti an sich ook bijzonder. Maar mosselen met sambal is nogal heftig samen, en dan geen groente of andere saus erbij
Het doet idd wat Spartaans aanquote:Op dinsdag 29 juli 2025 21:00 schreef Mathijsco het volgende:
[..]
Weinig sambal uiteraard: i.c.m volkorenspaghetti en een klein scheutje olijfolie: zalig. Toe een Elstar-appel.
Simpel, clean voedzaam eten.
Aanrader!quote:Op woensdag 30 juli 2025 13:33 schreef golfer het volgende:
Vanavond maak ik uit de Allerhande risotto prosecco e gambiri.
quote:Op donderdag 31 juli 2025 12:37 schreef FutureFairytale het volgende:
Had nog een bonnetje van de banketbakker van 5 euro die vandaag op moest. Met 0,75 bijbetalen deze 2 heerlijke gebakjes gehaald. Mergpijp en amaretto
[ link | afbeelding ]
Lekker, wel wat zoutig door de bacon, moet je van houden.quote:
Mergpijpen van de bakkerquote:Op donderdag 31 juli 2025 12:37 schreef FutureFairytale het volgende:
Had nog een bonnetje van de banketbakker van 5 euro die vandaag op moest. Met 0,75 bijbetalen deze 2 heerlijke gebakjes gehaald. Mergpijp en amaretto
[ link | afbeelding ]
Nick Frost, geinigquote:Op donderdag 31 juli 2025 12:00 schreef Karzai het volgende:
beetje offtopic, zojuist bij het allardpierson museum geweest daar is een expositie over eten in amsterdam
wel interessant
https://www.allardpierson.nl/agenda/amsterdam-eet
bladzijde uit een oud kookboek van amsterdam
[ afbeelding ]
en kwam toevallig op terugweg ook een leuk boekje tegen bij de boekhandel welke 50% was afgeprijsd
[ afbeelding ]
Op donderdag 31 juli 2025 18:21 schreef Kanaroe het volgende:
quote:Op donderdag 31 juli 2025 15:43 schreef golfer het volgende:
Vanavond maak ik op de huid gebakken wilde zeebaarsfilets met een salade van gegrilde courgette en komkommer en een frisse vinaigrette.
Kladdkakaquote:Op vrijdag 1 augustus 2025 21:34 schreef Molo het volgende:
Kronkelige pasta (weet de naam niet meer) met een geblenderde groentensaus die ik normaal voor lasagne gebruik
Met kaas erbij, kladdkaka en cappuccino als toetje
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |