Wow, dat zijn gewoon 16 a 17 dates per jaar, dus zeg gemiddeld 1 tot 2 dates per maand.quote:Op donderdag 17 juli 2025 10:27 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik heb mijn huidige vriendin, waarmee ik nu 5,5 jaar ga, er ook mee leren kennen. Ik werd op mijn 33e na 10 jaar relatie ineens weer vrijgezel. Dus toen op aanraden van een vriend gaan online daten.
Dat was een dollemansrit die zo'n 3 jaar duurde met hoogte en dieptepunten. Ik heb misschien wel zo'n 50 dates gehad met een allegaartje aan vrouwen. Ik kan er echt een boek over volschrijven. Maar uiteindelijk een leuke die bleef hangen.
[..]
Vaak genoeg geghost of geditched door vrouwen. Dat ga je gewoon niet voorkomen. En helaas zitten er ook vrouwelijke hufters bij qua gedrag.
Overigens wil dat het heel leuk online is niets zeggen of de date ook goed loopt. Een date heeft een andere dynamiek omdat je nou eenmaal maar een beperkt beeld kan overbrengen in het echt. Ook wel enkele keren gehad dat het online helemaal geweldig was, en bij de date een volledige flop. Maar ook andersom, dat het vooraf aan de date maar zozo ging maar tijdens de date geweldig was.
Dankjewel, dat is ook weer zo.quote:Op donderdag 17 juli 2025 13:02 schreef SonicVolcano het volgende:
Ghosten is het meest sneue fenomeen qua dating anno nu. Wees blij dat je van haar af bent.
Sluit je aan bij verenigingen. Ga op singlesreizen. Laat je neus zien want dit gaat moeizaam.quote:Op donderdag 17 juli 2025 13:06 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Dankjewel, dat is ook weer zo.Er staat soms bij een profiel van een vrouw.
'Kom niet met standaard berichtjes, wees origineel'
Vervolgens stuur je een tekst wat origineel is en waar moeite in zit, sturen ze zelfs niets terug.![]()
99% van de berichten die ik stuur, krijg ik nooit antwoord op, gevolg is dat mannen de hoop verliezen en maar op de automatische piloot standaard berichten sturen, een gevolg van ghosten. (en wellicht een overaanbod van mannen op datingswebsites).
Haha nou moet je ook nog meerekenen dat ik in die 3 jaar ook nog 2 korte relaties had met vrouwen die ik zo ontmoet had. Dus eigenlijk was het maar 2 jaar. Bovendien had ik in het begin ook nog weinig dates en werden het er langzaam steeds meer. Met dingen uitproberen, en leren van mijn fouten ontdekte ik steeds meer de ongeschreven regels van online daten, en ik ontwikkelde ook een hele set aan handigheidjes om vrouwen op date te krijgen.quote:Op donderdag 17 juli 2025 13:02 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Wow, dat zijn gewoon 16 a 17 dates per jaar, dus zeg gemiddeld 1 tot 2 dates per maand.![]()
Was je toen actief op meerdere websites? Want voor een man is dit bovengemiddeld.
Ja een match online is slechts een indicatie dat je elkaar wel leuk zou kunnen vinden. Of dat echt zo is, dat ontdek je pas als je elkaar echt ontmoet. Daarom moet je ook zeker niet te lang wachten tot een date. Als je twee dagen chat, en de date blijkt niks te worden, dan is dat veel minder erg dan dat je twee maanden chat, en het loopt dan op niks uit.quote:Ik vind het fijn om te weten dat een date dus niet veel zegt, want jij hebt er immers ook 3 jaar voor moeten zoeken, met vele dates vooraf. Dit zie je ook wel terug op 'Lang leven de liefde' of 'First dates' hoe gezellig het soms ook aan tafel lijkt, en hoe veel raakvlakken ze ook hebben, soms is het gewoon 'de vonk' die ze niet voelen.
Nee, niet per se. Als ze gewoon een goede stabiele situatie had dan vond ik het geen dealbreaker.quote:Vrouwen met bijvoorbeeld kinderen, was dat een deal breaker voor je?
Ik heb toevallig een match binnen gekregen, een vrouw van 35 met 2 kinderen.
Vrouwen willen humor in spanning in een gesprek. Zonder enige emotionele prikkel, een vrij standaard monotoon gesprek, zijn ze snel weg tenzij ze je extreem knap vinden.quote:Op woensdag 16 juli 2025 18:40 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Denk het ook.
Ik had een leuke foto gemaakt van mijn wandeling van vanmiddag, ik zat even langs het water.
En stuurde een foto van de donkere luchten, en of het alweer wat beter met haar ging.
En ze stuurde alleen 'gaat goed hoor'
Dus ik merk dat ik beter niks meer kan sturen, en dan over 3 dagen vragen of ze binnenkort de date ziet zitten.
Ik merk altijd wel dat mijn psychische gezondheid het soms lastig heeft met datingwebsites. steeds de onzekerheid, maar toch wil ik eindelijk eens een echte relatie, dus zal door de zure appel heen bijten.
Veel vrouwen willen op een of andere manier spanning in een relatie, en dan moet je op een date dus zorgen voor spanning in het gesprek. Voor vrouwen die vooral op zoek zijn naar een degelijke relatie met een degelijke man zal dat wat minder belangrijk zijn. Maar helaas zijn die in de minderheid, heb ik de indruk.quote:Op donderdag 17 juli 2025 15:05 schreef Cockwhale het volgende:
Vrouwen willen humor in spanning in een gesprek. Zonder enige emotionele prikkel, een vrij standaard monotoon gesprek, zijn ze snel weg tenzij ze je extreem knap vinden.
Het is ook begrijpelijk dat mensen een gezonde mate van spanning willen.quote:Op donderdag 17 juli 2025 15:14 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Veel vrouwen willen op een of andere manier spanning in een relatie, en dan moet je op een date dus zorgen voor spanning in het gesprek. Voor vrouwen die vooral op zoek zijn naar een degelijke relatie met een degelijke man zal dat wat minder belangrijk zijn. Maar helaas zijn die in de minderheid, heb ik de indruk.
Een oersaaie partner waarbij alles volledig voorspelbaar is, is natuurlijk weer het andere uiterste. Ik zou daar wellicht ook niet voor kiezen. Maar een hoge mate van degelijkheid in een relatie vind ik wel gewenst.quote:Op donderdag 17 juli 2025 15:17 schreef Hexagon het volgende:
Het is ook begrijpelijk dat mensen een gezonde mate van spanning willen.
Als je tientallen jaren moet zijn met een oersaaie partner, waarbij alles volledig voorspelbaar is, en waar nooit iets prikkelends of een leuk initiatief uit komt, dan is dat ook lastig vol te houden.
Klopt maar dat wensen de meeste vrouwen ook wel.quote:Op donderdag 17 juli 2025 15:36 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Een oersaaie partner waarbij alles volledig voorspelbaar is, is natuurlijk weer het andere uiterste. Ik zou daar wellicht ook niet voor kiezen. Maar een hoge mate van degelijkheid in een relatie vind ik wel gewenst.
Ik heb gisteren in totaal 20 berichten geschreven met deze tekst.quote:Op donderdag 17 juli 2025 15:17 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het is ook begrijpelijk dat mensen een gezonde mate van spanning willen.
Als je tientallen jaren moet zijn met een oersaaie partner, waarbij alles volledig voorspelbaar is, en waar nooit iets prikkelends of een leuk initiatief uit komt, dan is dat ook lastig vol te houden.
Staat er niks op het profiel van die vrouwen waar je op kunt aanhaken? Iets dat jullie gemeen hebben of dat eruit springt en je iets leuks over kunt zeggen?quote:Op donderdag 17 juli 2025 15:55 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Ik heb gisteren in totaal 20 berichten geschreven met deze tekst.
Hoi, (naam)
Ik heb net je profiel bekeken en je lijkt mij leuk en sociaal.
Mocht mijn profiel je ook aanspreken, dan is een berichtje altijd welkom.
Lieve groet,
(naam).
Jij was enorm populair op datingssites, zou jij mijn berichtjes aanpassen en het wat spannender maken?![]()
En wat was jouw eerste profielfoto, iets met een restaurant achtergrond, of een wintersport foto ?
Ook vandaag nog niets ontvangen, ik probeer trouwens vanaf vandaag maximaal 3 uur bezig te zijn met het geklooi van online daten.. De rest lekker sporten en wandelen.
Heel eerlijk, ik zou wel iets anders verzinnen. Gewoon iets leuks en spontaans. Iets over haar foto bijvoorbeeld, gewoon een inhaker. Ik denk eerlijk gezegd ook niet dat ik op zo'n berichtje zou reagerenquote:Op donderdag 17 juli 2025 15:55 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Ik heb gisteren in totaal 20 berichten geschreven met deze tekst.
Hoi, (naam)
Ik heb net je profiel bekeken en je lijkt mij leuk en sociaal.
Mocht mijn profiel je ook aanspreken, dan is een berichtje altijd welkom.
Lieve groet,
(naam).
Jij was enorm populair op datingssites, zou jij mijn berichtjes aanpassen en het wat spannender maken?![]()
En wat was jouw eerste profielfoto, iets met een restaurant achtergrond, of een wintersport foto ?
Ook vandaag nog niets ontvangen, ik probeer trouwens vanaf vandaag maximaal 3 uur bezig te zijn met het geklooi van online daten.. De rest lekker sporten en wandelen.
Dit weglaten. Komt onderdanig over.quote:Mocht mijn profiel je ook aanspreken, dan is een berichtje altijd welkom.
Dit is zo arrogant en kansloos idd. Alsof je als man een clowntje bent die 'mevrouw' moet vermakenquote:Op donderdag 17 juli 2025 13:06 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Dankjewel, dat is ook weer zo.Er staat soms bij een profiel van een vrouw.
'Kom niet met standaard berichtjes, wees origineel'
quote:Op donderdag 17 juli 2025 18:26 schreef SugeLucky het volgende:
Hey, ik weet niet wanneer je mij van plan was een bericht te sturen maar ik vond het te lang duren.
Probeer dat eens?
Haha, grappig dat je dat noemt.quote:Op donderdag 17 juli 2025 17:38 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Heel eerlijk, ik zou wel iets anders verzinnen. Gewoon iets leuks en spontaans. Iets over haar foto bijvoorbeeld, gewoon een inhaker. Ik denk eerlijk gezegd ook niet dat ik op zo'n berichtje zou reageren. Het is saai en niet origineel. Als ik zo'n berichtje zou krijgen doe ik meteen de aanname dat je zelf ook ontzettend saai bent...
En nee je hoeft geen super originele openingszin, maar laat in ieder geval blijken dat je oprecht geïnteresseerd bent en haar profiel hebt bekeken ipv zo'n copy paste berichtje. En zeg aub niet, mocht mijn profiel je aanspreken. Dat komt echt heel suf over. En ook allemaal niet zo formeel met hoi en groeten. Gewoon iets als:
'Wauw, lekker sportief op die berg. Zwitserland?' of 'Wat een lieve hond! Is ie van jou?'. Gewoon iets spontaans dus.
Ergens wel helemaal mee eens.quote:Op donderdag 17 juli 2025 17:31 schreef Cruzinats het volgende:
30+ dating draait om status, status en nog eens status.
Foto's op vakantie op mooie locaties, ergens in een hip eettentje en indicatoren dat je al een flink eind op weg bent naar een stabiel leven (baan, huisje, auto, etc). Het uiterlijk zal zich langzaamaan beperken tot geen ubermanlet zijn en extreme deformaties hebben veel vrouwen in de 30 zijn al over hun peak zijn en gaan in uiterlijk ook alleen nog maar achteruit.
Ik zit nu in een relatie, maar eind twintig begonnen vrouwen al vrij snel over kinderen en de toekomstplannen, soms ook gewoon heel zakelijk met van "Ik wil binnen nu en twee jaar samenwonen en zwanger worden".
30-40 is gewoon een moeilijke periode om in te daten imo, mis je de boot dan heb je ook gewoon pech.
Je heb het 100% bij het juiste eind.quote:Op donderdag 17 juli 2025 16:28 schreef Panthera1984 het volgende:
Ik ben het laatste jaar ook wat actief geweest op datingapps en ik zal het niemand aanraden.
De keren dat ik in mijn eentje naar de kroeg, dansavond, of concert ging, deed ik 9/10 nieuwe contacten op. Mannen en vrouwen, aantrekkelijk en minder aantrekkelijk. Niet dat ik je dit direct aan zal raden, dit is ongetwijfeld een andere ervaring voor mannen en vrouwen en het werkt beter als je op je gemak bent, alleen... en gewoon een leuke tijd hebt.
Behalve bovenstaande wilde ik TS ook meegeven dat op basis van een berichtje 'je lijkt me sociaal' op mij heel awkward overkomt.
De meeste mensen zijn sociaal, de één alleen wat extraverter en de ander wat introverter.
Op basis van 'je lijkt me leuk en sociaal' zou ik ook het gevoel krijgen 'Wie niet?' en daarmee (terecht, blijkbaar) het gevoel hebben onderdeel te zijn van iemand die met een schot hagel in het wilde weg schoot.
Ik snap ook wel dat iemand nog niet super persoonlijk kan worden op basis van een standaard profiel of foto's, maar zoals hierboven al even aangehaald, kijk even of er iets persoonlijks instaat om op in te haken.
Over haken gesproken, stel dat ze dat doet. Zeg dan niet "ik zie dat je haakt, wat leuk, wat haak je zoal?"
Wat alleen een vraag is, maar maak het persoonlijk en licht plagend.
"Haken! Ik heb nog trauma's van ckv/handenarbeid, maar ben benieuwd wat jij ervan breit", "Ik heb warme herinneringen aan haken, want mijn moeder haakte ook altijd. Mag ik een keer bij jou aanhaken?".
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |