abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218193584

[Afbeelding: @MadMaster]
[OP-tekst: @Fred_B]

2024 nadert zijn einde en dat betekent dat we ons opmaken voor de 26e editie van de Radio 2 Top 2000, het ultieme overzicht van 2000 klassiekers met eeuwigheidswaarde. Het jaar 2024 was vooral een mooi jaar op sportgebied. Onder leiding van een Sneeuwvlokje dat al een sneeuwvlokje was voor het hip werd, reikten onze jongens van Oranje tot de halve finale op het EK. Op de fiets won onze Mathieu van der Poel in Vlaanderen en Roubaix, het WK in het veld, en hij was één van de zeer weinigen die een ontsnapte Pogacar terughaalde naar het peloton, in San Remo. Op de Olympische Spelen bleken we niet alleen goed in hockey, roeien en baanwielrennen, maar ook in de atletiek en zelfs bij het Madurodambasketbal.

Er waren ook mindere ontwikkelingen. Zo is de oorlog in Oekraïne nog steeds niet beëindigd. Verderop in Israël bleef het ook ongezellig. Maar alle duizenden bommen en granaten die daar geworpen werden ten spijt, was er geen enkele geweldsdaad die zoveel emoties losmaakte als een vermeende tik tegen een Sony Handycam van Joost Klein, achter de schermen bij het Songfestival. Een feestje organiseren bleek sowieso moeilijk. Amsterdam bestaat 750 jaar, maar na een maand van uitspattingen in de hoofdstad, geldt voorlopig het credo van de plaatselijke oud-politica Nelly Frijda: "Leuk zo'n feestje, maar het geeft altijd zo'n rommel, hè."

Daarnaast hebben we na een eeuwigheid Rutte een nieuwe leider. Hij was niet de eerste keus, maar Premier Dick schoof na diverse afzeggingen door naar het Torentje. Ook in de VS werd een nieuwe president gekozen. De immer genuanceerde en bescheiden Donald Trump is terug in het Witte Huis. Het Duitse kabinet kwakkelt ondertussen ook. Dus laten we het over iets leuks gaan hebben.

Radio 2 Top 2000: Editie 2024

Op woensdag 25 december, een paar minuten na middernacht, begint de Top 2000. De trein dendert dan 7 dagen door, tot we op Oudejaarsavond rond 23:55 uur het eindstation Bohemian Rhapsody bereiken. We hebben deze keer geen extra 500, maar het gaat een bijzondere editie worden, want het geklets van Gijs Staverman zal niet meer onderbroken worden door hinderlijke intro’s. Hij is namelijk vertrokken. En er zijn nog wat veranderingen in het DJ team. Zo gaan we het jaar uit met het eigentijdse geluid van André Rieu-ontdekker Jeroen van Inkel.

Vorig jaar bleef de Top 11 van de lijst exact gelijk. Dat zal vast niet nog eens gebeuren, maar er lijkt geen dringende aanleiding voor enorme verschuivingen in de absolute top van de lijst. Er ontvielen ons dit jaar geen topnamen, met alle respect uiteraard voor Quincy Jones, Liam Payne, Def Rhymz, Sergio Mendes, Steve Harley, Melanie en nog vele anderen. In positiever nieuws hebben we onder meer Oasis (reünie), Linkin Park (nieuw werk) en ABBA (jubileum). En de liefhebber kan zich gaan verheugen op een hele serie binnenkomers in de Nederlandse taal.

Wat mag ik allemaal niet missen?

A. Stemmen. De stemweek is van 29 november t/m 6 december (15:00 uur).
B. De Top 2000-Quiz: Thomas van Luyn en Leo Blokhuis doen 4 quizzen dit jaar, vanaf zondag 24 november om 20:20 uur wekelijks op NPO 3.
C. De Untold Stories: Een documentairereeks met Leo Blokhuis, vanaf woensdag 27 november om 22:15 uur wekelijks op NPO 3.
D. Top 2000 a gogo: De welbekende slippendrager met Diederik Ebbinge en Leo Blokhuis, vanaf 26 december dagelijks om 21:30 uur op NPO 1.
E. De Top 2000 a gogo-podcast: Te beluisteren vanaf 1 december in je favoriete podcast-app, met (inderdaad) Leo Blokhuis.
F. De Top 2000 zelf: Van 25 t/m 31 december 168 uur lang alle hits.
G. Het Top 2000 Café: Dat is er uiteraard ook weer dit jaar. Radio 2 maakt binnenkort bekend wanneer de verplichte inschrijving opent om een uurtje mee te hossen in Hilversum.

Stemmen
Dit jaar stemmen we allemaal op Gorki-Mia.

De stembussen zijn dus een week lang geopend vanaf vrijdag 29 november. Met de 500 extra van vorig jaar die staan te trappelen om op het hoogste niveau mee te doen, en de onderste ~500 van vorig jaar die moeten vrezen om eruit te vallen, kunnen we ons vooral opmaken voor een felle strijd voor de onderste regionen. Gaat nummer 1993 van vorig jaar Vitesse zich hier wel handhaven? En wordt het deze keer wel A Very Good Year voor de nummer 2036 van Frank Sinatra?

Voor degenen die nog twijfelen over welke platen ze op hun lijstje moeten zetten:

- @Cassa95 maakte zoals ieder jaar weer een analyse welke nummers er nieuw zijn op de keuzelijst: Klik
- @DecoAoreste maakte een overzicht van welke goed scorende platen in alternatieve muzieklijsten nog ontbreken in de Top 2000: Klik
- Wat minder serieus bedoeld maar daarom niet minder noemenswaardig; @Fred_B heeft ook dit jaar weer een Top 2000 Stemwijzer. Deze is hier te vinden: Klik

Staat ie in de top 2000?
Wil jij weten of de tracks waarop jij hebt gestemd in de NPO Radio 2 Top 2000 staan? Je kunt het vanaf 10 december 12.30 uur checken via staatieindetop2000.nl

Overzichtenlijstjes:
Op https://www.pino112.nl/top2000/jaar.php staat de lijst van 2024, inclusief statistieken

De FOK! 2000:
Wie weet is er weer een vredelievende vrijwilliger die onze lijstjes gaat optellen

Presentatie:

00.00 – 02.00 uur Desiree van der Heiden
02.00 – 04.00 uur Daniël Lippens
04.00 – 06.00 uur Jasper de Vries
06.00 – 08.00 uur Tannaz Hajeby
08.00 – 10.00 uur Jan-Willem Roodbeen & Jeroen Kijk in de Vegte
10.00 – 12.00 uur Bart Arens
12.00 – 14.00 uur Annemieke Schollaardt
14.00 – 16.00 uur Paul Rabbering
16.00 – 18.00 uur Ruud de Wild
18.00 – 20.00 uur Emmely de Wilt
20.00 – 22.00 uur Morad El Ouakili
22.00 – 00.00 uur Jeroen van Inkel

Social media Radio 2:
NPO RADIO 2 op Instagram
NPO RADIO 2 op Twitter
TOP 2000 op Facebook

Meeluisteren:
Kabelfrequenties in de verschillende steden:
http://www.frequenties.net/station/radio-2

FM-etherfrequenties
https://www.nporadio2.nl/frequenties

Luisteren via internet:
http://icecast.omroep.nl/radio2-bb-mp3

Terugluisteren kan via ziggo.

De Top 2000 in beeld

NPO 1 Extra:
Vanaf 24 december 23:00 uur kan er gekeken worden naar jolige mensen in het café.

NPO 3:
Diep in de nacht. Daar kijkt dus nog steeds niemand naar.

Website
http://www.nporadio2.nl/top2000

Historie van de Radio 2 Top 2000

Voor uitgebreide statistieken:
https://pino112.nl/top2000/
Pino, held! _O_

De Magie van 25x Top 2000:
https://npo.nl/start/seri(...)izoen-1/25x-top-2000

De eerste Top 2000 op Spotify:
Voor degene die de allereerste Top 2000 qua songs via Spotify wil terugluisteren van #2000 naar #1:
Spotify - De allereerste Top 2000 (1999)

Verder zijn er diverse andere versies van de Top 2000 op Spotify te vinden. Ook uitzendingen zelf van die eerste editie, met het gepraat van de dj's over binnengekomen faxen ( :')!), kun je vast wel ergens vinden.

De Top 2000 op FOK! door de jaren heen

Topicreeks: Top 2000 Editie 2001
Topicreeks: Top 2000 Editie 2002
Topicreeks: Top 2000 Editie 2003
Topicreeks: Top 2000 Editie 2004
Topicreeks: Top 2000 Editie 2005
Topicreeks: Top 2000 Editie 2006
Topicreeks: Top 2000 Editie 2007
Topicreeks: Top 2000 Editie 2008
Topicreeks: Top 2000 Editie 2009
Topicreeks: Top 2000 Editie 2010
Topicreeks: Top 2000 Editie 2011
Topicreeks: Top 2000 Editie 2012
Topicreeks: Top 2000 Editie 2013
Topicreeks: Top 2000 Editie 2014
Topicreeks: Top 2000 Editie 2015
Topicreeks: Top 2000 Editie 2016
Topicreeks: Top 2000 Editie 2017
Topicreeks: Top 2000 Editie 2018
Topicreeks: Top 2000 Editie 2019
Topicreeks: Top 2000 Editie 2020
Topicreeks: Top 2000 Editie 2021
Topicreeks: Top 2000 Editie 2022
Topicreeks: Top 2000 Editie 2023

De lijst door de jaren heen:

@Cassa95 onderzocht: Veranderingen in de Keuzelijst - NIEUW en geactualiseerd 2024
@Cassa95 onderzocht: Analyse nieuwe binnenkomers 2024 - NIEUW en geactualiseerd 2024
@PippenScottie & @ok01 stelden samen: FOK!2000 2022

Nog wat classics:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
NSFW in de Zoom:
SPOILER: NSFW!
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
FOK!ers in beeld:
SPOILER: PippenScottie
SPOILER: Dagoduck
SPOILER: ArnieAlberts
SPOILER: Gretzl
Grafische aankleding van het topic:
SPOILER: overzichtje met toepasselijke smileys
SPOILER: gifjes en afbeeldingen
All Day I Dream About Stemlijsten
pi_218193603
21 opties op de keuzelijst, minus de gelegenheidsband en de producties, uitsluitend ELO.
  zaterdag 12 juli 2025 @ 18:49:20 #3
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_218194048
Can't get it out of my head terug in de lijst en Mr Blue Sky later op de oudejaarsavond, dat is wel wat het maximaal zou opleveren.
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
  Redactie Sport zaterdag 12 juli 2025 @ 18:57:40 #4
274204 crew  Mexicanobakker
pi_218194099
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 17:53 schreef Tussle266 het volgende:
21 opties op de keuzelijst, minus de gelegenheidsband en de producties, uitsluitend ELO.
Ik wilde zeggen, we hebben ook nog het Petty XL oeuvre en Free as a Bird/Now and Then
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_218195373
All Or Nothing had toch zeker all-in voor top 500 mogen gaan ja
Remember the jester that showed you tears
The script for tears
  zaterdag 12 juli 2025 @ 21:58:52 #6
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_218195564
:'( ;( UITZWAAI-ALARM ;( :'(

SPOILER
58 favorieten over.

Nummers die ik hoger zou plaatsen (1750-1726):

1749 Maître Gims - J'me tire: In de allerhoogste regionen bij mij staan toch relatief weinig platen die in de Top 2000 hebben gestaan maar thans uit die lijst verdwenen zijn. Dit is zelfs de op 1 na hoogste, na Un'Emozione Per Sempre en net boven het door mij al vaak bejubelde (en nog niet door Mex besproken!) Silenced By The Night. De combinatie Frans en hiphop werkt echt uitstekend in mijn ogen. Franstalige mensen praten toch altijd al veel te snel, dan kunnen ze het maar beter met een beetje flow en een beetje ritme doen. Voor een niet-Franstalige niet-rapper is het zelfs met de tekst erbij amper bij te houden. Het zijn evenwel de minder tekstuele stukjes die het nummer écht afmaken, in de opbouw naar elk refrein en couplet en ook naar de bridge, met dat heerlijke loopje en de achtergrondvocalen erbij.
1747 Macklemore & Ryan Lewis ft. Wanz - Thrift Shop: Ha, grappig om te horen dat er sinds de eerste keer Best Kept Secret nog weinig veranderd is in de modus operandi (veel kletsen, weinig liedjes) van Macklemore. Op Sziget 2023 had ik precies die ervaring immers. Neemt niet weg dat ik dit nummer wel geniaal vind, het is een heel mooie omkering van de soms nogal toxische hiphopcultuur, specifiek het onderdeel van dure en eentonige merkkleding ('50 dollars for a t-shirt', 'the same one as six other people in this club'). En met J'me Tire hierboven vinden we dus zowaar twéé hiphopplaten in het linkerrijtje, ben ik meteen weer iets geloofwaardiger geworden als ik een keer iets minder positiefs zeg over Kendrick Lamar of Typhoon.
1746 Irene Cara - Flashdance... What a Feeling: What a feeling, wat een blokje. Drie nummers al die voor mij beslist bij de bovenste 500 horen, en we zijn nog maar op een vijfde. Hoewel de associatie met reclame voor... ik geloof inlegkruisjes?... nooit helemaal teniet is gedaan, is het wel echt een heerlijk vrolijk nummer dat onmiddellijk zin geeft in een feestje.
1735 Kansas - Carry on wayward son: Ik heb begrepen dat de bridge in dit nummer werkelijk ter elfder ure is toegevoegd, toen de bandleden op het laatste moment ineens nog een vlaag van inspiratie kregen. Wat mij betreft een mooie toevoeging aan een toch al meer dan prima nummer.
1728 Bonnie Tyler - Total Eclipse of the Heart: Niet zo vreemd dat dit goed scoort bij mij hè, als het uit de koker van Steinman komt. En inderdaad ook een roemruchte EDM-versie heeft gekend begin deze eeuw. Dat zijn alvast twee streepjes voor. Ik kan ook nog een derde streepje noemen, maar ik weet niet hoeveel mensen de Literal Video Version ooit gezien hebben op YouTube. Ik ging in ieder geval stuk toen ik die voor het eerst zag.

Nummers die ik lager zou plaatsen (1750-1726):

1738 Herman van Veen – Suzanne: Het instrumentgebruik is passend en ingetogen en Herman van Veen heeft een bijzonder herkenbare en aangename donkere stem, dat is alvast het positieve. Niettemin vind ik dit als cover niet helemaal geslaagd, in ieder geval niet zo geslaagd als de meeste platen in dit blokje. Waar de versie van Leonard Cohen ronduit poëtisch is, is de Nederlandstalige versie vaak een stuk simplistischer en ontbeert het diezelfde diepgang. En die pepermuntjes zijn een ronduit karig cadeau vergeleken met die souvenirs uit China.
1734 U2 & Green Day - The Saints Are Coming: Noemde ik Herman van Veen hierboven een wat mindere cover, hebben we hier een ronduit slechte cover. Ik ben sowieso altijd een beetje allergisch voor die benefiet-liedjes, beetje Artiesten voor Azië/War Child-vibes. U2 en Green Day vind ik sowieso allebei bijzonder wisselvallige artiesten, soms briljant en soms vrij kut.
1733 Norman Greenbaum - Spirit in the Sky: Eerst de saints en daarna de spirit in the sky in het rechterrijtje. En Suzanne had ook al een religieuze referentie erin, moet je nagaan (maar in mijn verdediging: Carry On Wayward Son ook). Ik ben wel snel mijn geloofwaardigheid als gelovige jongen aan het verspelen hè? Het is echter niet zozeer de tekst waar ik een probleem mee heb, maar wel de melodie, die vind ik vrij irritant. Uiteraard ken ik dit nummer oorspronkelijk van de Gareth Gates-versie, dat helpt ook niet echt.
  zaterdag 12 juli 2025 @ 21:59:44 #7
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_218195571
Messy van Lola Young vind ik trouwens een degelijk nummer, maar ook weer niet zó speciaal. Zou wat mij betreft prima hier passen in de 1700-regionen, maar ik vrees dat het een stukje hoger wordt.
  zaterdag 12 juli 2025 @ 22:08:06 #8
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_218195646
Bekijk deze YouTube-video

Voor de oningewijden.
pi_218195701
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 21:58 schreef DecoAoreste het volgende:
ben ik meteen weer iets geloofwaardiger geworden als ik een keer iets minder positiefs zeg over Kendrick Lamar of Typhoon.
Nou ja...
  zaterdag 12 juli 2025 @ 22:27:03 #10
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_218195772
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 22:15 schreef Tussle266 het volgende:

[..]
Nou ja...
In de zin dat het minder lijkt dat ik categorisch alle hiphop kut zou vinden :P
pi_218195883
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 22:27 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]
In de zin dat het minder lijkt dat ik categorisch alle hiphop kut zou vinden :P
Je mag natuurlijk ook gewoon alle hiphop kut vinden. Als het je ding niet is, is het je ding niet. Lijkt me.

Het was meer dat Kendrick en Typhoon in één adem werden genoemd. Het is eigenlijk: Kendrick hier, dan drie grensmuren van Trump en dan Typhoon en de kringlooprapper uit Palestina.
  zaterdag 12 juli 2025 @ 22:48:59 #12
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_218195945
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 22:41 schreef Tussle266 het volgende:

[..]
Je mag natuurlijk ook gewoon alle hiphop kut vinden. Als het je ding niet is, is het je ding niet. Lijkt me.

Het was meer dat Kendrick en Typhoon in één adem werden genoemd. Het is eigenlijk: Kendrick hier, dan drie grensmuren van Trump en dan Typhoon en de kringlooprapper uit Palestina.
Er is eigenlijk maar één genre dat ik categorisch kut vind en dat is de smartlap.

Wat vind je zo goed aan Kendrick eigenlijk? Ik vind zijn teksten nog wel oké maar muzikaal is het best eentonig. In ieder geval wat ik van hem ken (ik geef toe dat dat niet bijzonder veel is).

En waar zou je Gims plaatsen op dat spectrum? Ergens halverwege de grensmuren of?
  Redactie Sport zaterdag 12 juli 2025 @ 23:00:01 #13
pi_218196048
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 21:59 schreef DecoAoreste het volgende:
Messy van Lola Young vind ik trouwens een degelijk nummer, maar ook weer niet zó speciaal. Zou wat mij betreft prima hier passen in de 1700-regionen, maar ik vrees dat het een stukje hoger wordt.
Heb je geen blokje gemist? (1775-1751)?
  zaterdag 12 juli 2025 @ 23:01:57 #14
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_218196057
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 23:00 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Heb je geen blokje gemist? (1775-1751)?
Volgens mij niet? Die heb ik gewoon gehad. Of heb ik over een nummer heen gekeken zoals toen met Sia?
  Redactie Sport zaterdag 12 juli 2025 @ 23:11:51 #15
pi_218196128
Oh die had ik gemist

A C H
C
H
pi_218196166
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 22:48 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]
Er is eigenlijk maar één genre dat ik categorisch kut vind en dat is de smartlap.

Wat vind je zo goed aan Kendrick eigenlijk? Ik vind zijn teksten nog wel oké maar muzikaal is het best eentonig. In ieder geval wat ik van hem ken (ik geef toe dat dat niet bijzonder veel is).

En waar zou je Gims plaatsen op dat spectrum? Ergens halverwege de grensmuren of?
Ik snap wel dat de muziek wat eentonig kan overkomen. Maar dat is denk ik gelijk ook het verschil tussen hoe ik ernaar luister en hoe de gemiddelde stemmer (niet dat jij de gemiddelde stemmer vertegenwoordigt _O-) ernaar luistert, denk ik. In tegenstelling tot andere genres gaat hiphop/rap voor mij juist om de rap, dat is eigenlijk het hele punt van dat genre. En daar vind ik hem gewoon beter in dan alle andere vertegenwoordigers.

Als ik het in die context zet: Schemer is ook wel leuk met woorden enzo (en vooral met lettergrepen), maar hij kraamt wel 85% van de tijd onzin uit, zeker in de liedjes in de lijst. Ik had liever Role Model, of Drug Ballad of Deja-Vu gehad. Of zijn gastcolumns op Forgot About Dre of Renegade ofzo. En dat zijn ook nog allemaal singles geweest, dus zo vergezocht is dat niet eens.

Snoop kan je een telefoonboek laten rappen en dan klinkt het nog leuk omdat hij gewoon geluk heeft gehad met zijn stem. 2Pac en Notorious B.I.G. hebben wel betere verhalen, alleen ook juist weer niet in de liedjes waarmee ze in deze lijst vertegenwoordigd zijn, oh helaas helaas helaas (net als schemer en ook Kendrick eigenlijk wel).

Van Jay-Z staan er alleen maar popliedjes in. En donkergetinte heerschappen, die vind ik eigenlijk nog wel aardig (misschien wel de beste van de hiphop in de huidige Top 2000). En wat hebben we dan nog over: Coolio, House of Pain, die lui de naar de Knicks kijken, De kringlooppalestijn en wat halve tamme Hollanders, dat hele groepje is eigenlijk gewoon poprap, maar een fractie beter dan de ontbijtkoekrapper.

Op de keuzelijst staan wel een paar hele fijne, met name De la Soul, Tribe, Nas, Guru en Mos Def. Maar de kans dat Glen Frey nog een keer bij The Eagles komt meespelen is groter, zullen we maar zeggen. Ik weet niet of ik nu de vraag beantwoord heb, eigenlijk.

Oh ja, GIMS. Die vind ik op zich wel prima. Op de keuzelijst staat ook MC Solaar, die zou ik er dan wel weer boven kiezen, maar dat ligt aan mij, denk ik.
  Redactie Sport zondag 13 juli 2025 @ 13:29:28 #17
pi_218199652
Die over de Franse hoofdstad is denk ik ook de op een na hoogste in de 4851.
  zondag 13 juli 2025 @ 14:04:23 #18
487165 Tussle266
Albumversie
pi_218200208
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2025 13:29 schreef Mexicanobakker het volgende:
Die over de Franse hoofdstad is denk ik ook de op een na hoogste in de 4851.
Ik gok dat de hoogste dan bij mij de tweede is. Die ontlopen elkaar ook niet heel veel, een paar jaar geleden had ik ze denk ik ook zo gerankt. Volgens mij zijn er van alle hiphop nog 5 over in deze countdown: die twee, het lollige liedje, Kendrick en de volgende aflevering van de dokter en zijn hond, die over therapeutisch roken? Of zit er nog ergens een gastrapper verstopt in een liedje?

In ieder geval zou ik 4 van de 5 ook in de uitzending kiezen, ik zou alleen het lollige liedje ruilen voor die brief aan zijn moeder. Maar ook daarvoor geldt: op de keuzelijst staat I Ain't Mad At Cha, als we nu alle 3 die liedjes die er nu in staan zouden ruilen voor deze ene zou de wereld een betere plek zijn. In mijn beleving deed die het 30 jaar geleden ook beter dan die brief (maar niet dan die andere 2).
  Redactie Sport zondag 13 juli 2025 @ 14:17:43 #19
pi_218200300
Die over Frank O. moet ook nog sowieso
  zondag 13 juli 2025 @ 17:39:39 #20
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_218202546
Gisteren waren wij op Bospop.
Best een aardig programma.
Roxette, Melissa Etheridge, The war & treaty, Ilse de lange en Simple Minds.
Roxette was heel matig, Melissa redelijk, Ilse niet gezien :+ . Simple minds best goed wel, maar verreweg de beste act van de dag: The war & treaty. Kende geen enkel liedje en past misschien niet in de top 2000, maar wat een stemmen en speelplezier indrukwekkend. Goede soul op een ijzersterke manier vertolkt.

Voor soul liefhebbers de moeite waard om te checken. ^O^
  Redactie Sport maandag 14 juli 2025 @ 15:16:58 #21
pi_218211023
Hadden we de andere Lazarus al eens gehad? @Tussle266
  Redactie Sport maandag 14 juli 2025 @ 17:56:58 #22
pi_218212621
Dagje rust, vandaag weer door.

1725 Golden Earring - Another 45 Miles

Was dit in de Top 2000 nu de Naked-versie of de studioversie, ik weet het eigenlijk niet. In de Evergreen staan ze er allebei in, dat vind ik overbodig. Die versies zouden namelijk, net als mijn vriend(in) Lola pal onder elkaar staan. De enige die wel een groot verschil hoort lijkt me Sieb Warner, die na deze song werd vervangen door Cesar Zuiderwijk. Sieb zat natuurlijk ook niet al te lang bij de band, de Motions-drummer verving op zijn beurt Jaap Eggermont. Ik vind het wel een fraaie meezinger, mooi gitaartje, fijn die samenzang, simpel maar doeltreffend. Het staat ook al jaren in de laatste nacht, met 2021 als uitzondering met plek 95. In de afgelopen editie stond de plaat op 215.

1724 Kraftwerk - Autobahn

De langste plaat van dit blokje, maar niet in de Top 2000. En als je de singleversie pakt doe je deze plaat eigenlijk geen eer aan. Het blijft toch wel opvallend - van bijna alle lange platen hebben ze ook de kneiterlange albumversie gepakt, maar dat geldt niet voor dit ritje op rijksweg 7, dat is meer een ritje op rijksweg 252. Geldt voor nog een plaat die veel hoger staat, dan ga ik er ook over klagen. Van de andere kant: De albumversie duurt weer ellendig lang en het is ook weer geen persoonlijke favoriet, dus in die zin is het ook geen ramp dat de mindere singleversie langskomt. Een fijn badje elektronica, in een stijl die natuurlijk toen nog vrij onbekend was. Deze ontginning door Kraftwerk is wel lekker rustgevend, waardoor het soms ook wat aan de saaie kant kan zijn. Je moet er echt in duiken en dan is het wel lekker. Maar er echt in duiken kan dus eigenlijk alleen bij de volledige versie. Altijd in de lijst, met plek 344 in 2000 als hoogste positie. Afgelopen editie stond het lied op 1210.

1723 The Beatles - She Loves You

Uit de begintijd van de Beatles, dan weet je dat het vaak simpel maar doeltreffend is. Het blijft altijd lekker, die ouderwetse beatmuziek en zeker deze ramt lekker door. Er was ook nog een Duitse versie van, waarbij ook een deel van de muziek opnieuw werd opgenomen. Van 1999 tot 2013 stond het lied in de lijst, met alleen in de eerste editie een notering bij de beste 1000: 527.

SPOILER: 1722-1701
  maandag 14 juli 2025 @ 18:19:21 #23
487165 Tussle266
Albumversie
pi_218212894
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2025 15:16 schreef Mexicanobakker het volgende:
Hadden we de andere Lazarus al eens gehad? @:Tussle266
Tweede keer dit jaar. Die kunnen we met potlood gaan opschrijven. Ik begin ervan overtuigd te raken dat dat een rol speelt. Zeker (zoals in dit specifieke geval) als ook nog eens bij twee verschillende DJ's is.
pi_218213120
Dit schiet weer lekker alle kanten op met Queen & David Bowie + Elvis Costello die bij mij top 300 zouden halen en Backstreet Boys die bij mij bottom 100 zouden aantikken. Toch niet zo'n memorabel blok
Remember the jester that showed you tears
The script for tears
  maandag 14 juli 2025 @ 21:55:56 #25
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_218215000
Tot 2 of 3 jaar geleden hadden we de oude versie van Another 45 Miles, daarna werd het opeens de Naked versie
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')