Laat ze ook een Limburgse Nationale Partij oprichten, gaan toch weer flink wat PVV zetels vanaf.quote:Op donderdag 10 juli 2025 21:42 schreef Hanca het volgende:
Soepboer (NSC, daar voor FNP) doet met FNP mee aan de landelijke verkiezingen:
https://www.trouw.nl/poli(...)ale-partij~be6eedc3/
https://lc.nl/friesland/N(...)ij-FNP-46838024.html
Fryske Nasjonale Partij heeft nu 4 zetels in de staten, 49 zetels in gemeenteraden, 10 wethouders en 1200 leden.
FNP had bij de PS 27.298 stemmen, niet in de buurt van de 70.000 voor een kamerzetel.
wat triest!quote:Op donderdag 10 juli 2025 21:41 schreef capricia het volgende:
[..]
Bij mijn broertje is veel te lang doorgegaan. Ik denk juist omdat het een jong persoon was. En iedere 5% kans werd aangegrepen. Tot hij zelf niet meer wilde. En dan toch nog door gaan. Inclusief opname op de intensive care, wat een complete nachtmerrie voor hem geworden is.
Het is heel lastig om de regie te nemen als directe familie. Het is een proces, en je gaat er niet zelf de stekker uit trekken (want dan gaat ie sws dood). En het ziekenhuis ging wel door. En iemand in zijn 20 heeft geen overzicht over welke behandelingen wel of niet okay zijn.
Echt heel naar.
Ik bespaar je de details verder.
Nou ja, ik schrijf dit ook even van me af.![]()
En dan een pastoor (want katholiek) die bij mijn ouders thuis kwam om steeds het lijden van Jezus Christus te gaan uitleggen. Ivm het lijden van mijn broer.
Ik vond het compleet ongepast.
Laura Loomer wil 65 miljoen latino's (de hele populatie) aanbieden daar. Dat is een oproep tot genocide. En dus zijn het concentratiekampen. Die iedere dag op grote schaal uitbreiden.quote:Op donderdag 10 juli 2025 20:47 schreef HowardRoark het volgende:
Een detentiecentrum voor illegale migranten zoals Alligator Alcatraz of het elimineren van de Palestijnse terreurtroep in de Gazastrook op verkapte manier vergelijken met de Jodenvervolging kan ik verder niets mee.
Oh nice, zie ik wel zitten... Brabant en Limburg onafhankelijk.quote:Op donderdag 10 juli 2025 21:46 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Laat ze ook een Limburgse Nationale Partij oprichten, gaan toch weer flink wat PVV zetels vanaf.
Ja. Het is heel triest.quote:Op donderdag 10 juli 2025 21:49 schreef AnneX het volgende:
[..]
wat triest!
Het antwoord is: levenstestament.
https://www.consumentenbo(...)nt-wat-moet-je-weten
Zelf leek het mij wel geinig: I.p.v. het studentenhuis waar ik ooit ‘begonnen’ ben, een huis met leeftijdgenoten en alle soorten muziek uit onze jeugd die er klinkt.
Één afspraak: Max 5 minuten over ziekte, medicatie, dokters.
Ja, ik heb een levenstestament. Al sinds ik 18 ben, nu 31. Een overlijdenstestament sinds 5 jaar, toen ik wat serieuzer ging verdienen. Puur omdat je wil dat dingen geregeld zijn en familie niet voor lastige keuzes komt. Dan weten ze wat ik wil, in elk geval. Geen alledaagse kost, maar 'je wil leven' is geen reden om er niet aan te denken. Dat is juist reden om ook het einde al maar geregeld te hebben. Scheelt dat ik al wel een aantal jonge overlijdens mee heb gemaakt.quote:Op donderdag 10 juli 2025 22:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Het is heel triest.
Heb jij er eentje, zo'n levenstestament?
Mijn ervaring:
Iemand in de 20 wil leven. En pakt alles aan. Ik lees je link, en dat gaat over notarissen en een bank.
Niet echt materie voor iemand die net zijn studie afrondt en voor het eerst bezig is het ouderlijk huis te verlaten, maar nog wel thuis woont.
En wat weet je van het leven. En wat weet je van het lijden? Op die leeftijd. Ook de artsen zijn allemaal hoopvol: kerel, jij redt het wel.
Je hebt je eerste serieuze vriendin. Die ook geen beslissingen kan nemen omdat ze jong is, en alles haar compleet overvalt. Je mag blij zijn dat ze in ziekte bij je blijft. Maar tegelijkertijd weet je als oudere dat ze beter afstand kan nemen, want ook zij is hierdoor getekend voor het leven. Complete studie mislukt en jarenlang geen serieuze relatie met anderen aan durven gaan. (Al is dat natuurlijk bij iedereen anders).
Het is zo vernietigend geweest in zoveel levens dit.
Nou ja, dit gaat niet meer echt over het onderwerp. Ik zit het voornamelijk van me af te schrijven. Ik hou er maar over op.![]()
Ik vraag me alleen af, zit er echt een salvation, een meerwaarde, een zingeving of een verlossing, in dat lijden. Of moeten we dat gewoon ten alle tijden willen zien te voorkomen.
Beetje rare vraag misschien.
Dat is een (walgelijk) regionaal cultureel ding, géén islamitisch (of christelijk of joods) voorschrift of gebruik.quote:Op donderdag 10 juli 2025 13:50 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
20k genitaal verminkte vrouwen uit naam van de islam. Maar daar mag je niks over zeggen, dan speel je Wilders in de kaart. En ik ben niet eens een PVV’er.
Zijn er joodse gemeenschappen die dat doen dan, meisjes besnijden?quote:Op donderdag 10 juli 2025 23:14 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat is een (walgelijk) regionaal cultureel ding, géén islamitisch (of christelijk of joods) voorschrift of gebruik.
Inmiddels al bekeerd tot het adventisme of is dat nog een brug te ver?quote:Op donderdag 10 juli 2025 22:05 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Oh nice, zie ik wel zitten... Brabant en Limburg onafhankelijk.
Als Brabo? Uiteraard niet. Papist tot in de kist.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 00:57 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Inmiddels al bekeerd tot het adventisme of is dat nog een brug te ver?
Vrouwenonderdrukking en afkeer van homo's is in al die religies wel gebruikelijk...quote:Op donderdag 10 juli 2025 23:14 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat is een (walgelijk) regionaal cultureel ding, géén islamitisch (of christelijk of joods) voorschrift of gebruik.
Uiteraard. Blijkt toch een van de zwakste ministers van financiën die we ooit gehad hebben.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 07:02 schreef -XOR- het volgende:
"wE gAaN bEzUiNiGeN oP oNtWiKkElInGsHuLp En Op AsIeL"
Lekker man, ook als het aan Heinen ligt gaat de verantwoordelijkheidsvakantie gewoon door.
Bekijk deze YouTube-video
Een goede verstandhouding met het katholicisme is wellicht het enige waar we niet gepolariseerd in zijn.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 01:36 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Als Brabo? Uiteraard niet. Papist tot in de kist.
My god, wat je ook vindt van Timmermans en dat hij 'huichelaar' riep in de TK naar Boomsma, dit is me toch een stukje tendentieuze berichtgevingquote:Op vrijdag 11 juli 2025 08:36 schreef Spablauw214 het volgende:
Timmermans heeft ’absoluut’ geen spijt van scheldkanonnade richting Boomsma (NSC) en noemt hem opnieuw ’huichelachtig en hypocriet’
https://www.telegraaf.nl/(...)ocriet/77147703.html
Kijk, daar hebben we Frans Wilders. Dit is echt het gedrag wat je wil zien van de voorman van een serieuze bestuurspartij die altijd de mond vol heeft over verbinding en inclusie
Dat kan zijn, maar wat hebben dit soort persoonlijke aanvallen voor zin dan? Het draagt niets bij. Wilders doet al 20 jaar niet anders maar die krijgt dan ook niets voor elkaar. Maar dit is toch geen gedrag voor iemand die pretendeert “premier van alle Nederlanders” te willen zijn?quote:Op vrijdag 11 juli 2025 08:42 schreef miss_sly het volgende:
[..]
My god, wat je ook vindt van Timmermans en dat hij 'huichelaar' riep in de TK naar Boomsma, dit is me toch een stukje tendentieuze berichtgevingWoorden doen ertoe, zegt men, en de Telegraag weet precies hoe ze woorden moeten gebruiken om een beeld neer te zetten.
Mijn moeder riep dat ook altijd heel hard. Maar gaandeweg haar leven waarin ze minder mobiel wordt en meer zorg nodig zou kunnen hebben, is ze toch anders aan gaan kijken tegen het idee van een complex met seniorenwoningen. Je hoeft niet met elkaar te gaan zitten zeuren over je pijntjes en je bezoek aan het ziekenhuis, maar het is wel prettig dat alles is ingericht op wat minder mobiele mensen en dat zorg veel gemakkelijker te krijgen is indien nodig. Intussen zit mijn moeder in een eengezinswoning met trappen en is er geen doorstroom bij gebrek aan voldoende seniorenwoningen met een betaalbare huur.quote:Op donderdag 10 juli 2025 21:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Mijn moeder wil perse niet in een complex met bejaarden wonen.
Dat is toch gewoon verschrikkelijk? Zegt ze dan.
Alleen maar mensen die zeuren over pijntjes en ellende. Die allemaal oud zijn. Zou jij dat willen?
Mensen, ook ouderen, willen ook graag gewoon allerlei mensen om zich heen. De maatschappij zien. Jongeren en ouderen.
Ik weet niet hoe dat voor andere ouderen zit, maar ouderen wegstoppen bij andere ouderen, lijkt mij niet echt de oplossing.
O kom op.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 08:45 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dat kan zijn, maar wat hebben dit soort persoonlijke aanvallen voor zin dan? Het draagt niets bij. Wilders doet al 20 jaar niet anders maar die krijgt dan ook niets voor elkaar. Maar dit is toch geen gedrag voor iemand die pretendeert “premier van alle Nederlanders” te willen zijn?
Straks gaan we weer een jaar formeren omdat de kopstukken eerst nog met allerlei persoonlijke vendetta’s zitten.
Haha. Iemand die nog meer weerstand oproept dan Timmermans. Dat is op zich al een prestatie van formaat.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 08:52 schreef Perrin het volgende:
Het lijstje mensen die wel geschikt zijn voor het premierschap is nogal kort. Mocht PvdA/GL de grootste worden dan kunnen ze misschien Halsema nog uit de hoed toveren.
Op dit moment zijn er geen politici waarvan ik vind dat ze premiermateriaal zijn. Timmermans vanwege zijn (internationale) ervaring nog het meest. Halsema vanwege haar persoon. Beiden roepen te veel tegenzin op bij veel mensen waardoor ze ook niet in aanmerking komen.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 08:52 schreef Perrin het volgende:
Het lijstje mensen die wel geschikt zijn voor het premierschap is nogal kort. Mocht PvdA/GL de grootste worden dan kunnen ze misschien Halsema nog uit de hoed toveren.
Weerstand oproepen bij boosrechts is een pré. Iedereen waar zij bij staan te juichen als premier, valt automatisch af als geschikte kandidaat.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 08:58 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Haha. Iemand die nog meer weerstand oproept dan Timmermans. Dat is op zich al een prestatie van formaat.
Ik zie die Moorman nog wel een keer een gooi doen. Uiteindelijk draaien types als Timmermans en Halsema ook al 25 jaar mee, vroeg of laat zit je er te lang en willen kiezers een keer nieuwe gezichten.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 08:59 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Op dit moment zijn er geen politici waarvan ik vind dat ze premiermateriaal zijn. Timmermans vanwege zijn (internationale) ervaring nog het meest. Halsema vanwege haar persoon. Beiden roepen te veel tegenzin op bij veel mensen waardoor ze ook niet in aanmerking komen.
Van de andere kant is het ook ene rol waar je in moet en kunt groeien. Misschien verrast een volgende premier wel enorm.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |