Totale onzin. En dat weet jij ook. En dan hoef je alleen maar naar het stemgedrag van de laatste maanden te kijken.quote:Op donderdag 10 juli 2025 12:49 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Dan denk ik dat we de ChristenUnie misschien ook wel als extreemrechts kunnen beschouwen, want bij de ChristenUnie heerst nog steeds veel haat tegen Palestijnen.
Dat de ChristenUnie de laatste paar maanden misschien wat kritischer is geworden over de politiek van Israel, neemt niet weg dat de ChristenUnie, en daarvoor de partijen waar de ChristenUnie uit voortgekomen is, eigenlijk stelselmatig hebben weggekeken van de misdaden van de staat Israel.quote:Op donderdag 10 juli 2025 13:07 schreef Hanca het volgende:
Totale onzin. En dat weet jij ook. En dan hoef je alleen maar naar het stemgedrag van de laatste maanden te kijken.
En op dezelfde manier zal de ChristenUnie, wegens de tientallen jaren lange collaboratie met de SGP, die eigenlijk nog steeds voortduurt, beschouwd worden als een partij die in dezelfde hoek zit als de SGP.quote:Op donderdag 10 juli 2025 10:18 schreef Hanca het volgende:
Fascistisch zal ik ze nooit noemen, maar zolang jullie geen afstand nemen van de oprichters die veel te lang, ver na de borealen toespraak en na de onthullingen van Henk Otten, aan Baudet zijn blijven hangen, zal JA21 nooit echt uit die hoek komen. Eerdmans, Nanninga en Pouw-Verweij (die zijn jullie al kwijt) zijn wat mij betreft in die periode hun geloofwaardigheid volledig verloren.
Ik zie als centrumrechtse, gematigd conservatieve kiezer geen extreemrechtse partij. Wel zie ik een partij die is opgetuigd door FvD-spijtoptanten die pas zijn afgehaakt toen Baudet allang volledig ontspoord was en het echt niet meer te verdedigen viel. Het is de zoveelste partij die “de erfenis van Fortuyn” zou moeten weerspiegelen. Het nadeel daarvan is dat die partijen niet zelden allerlei opportunisten en baantjesjagers aantrekken en dat is hier ook het geval. Verder: Eerdmans vind ik een gladjanus en Nanninga had beter venijnige columns op TPO kunnen blijven schrijven want erg veel nuttigs komt er niet uit. Obv wat ze tot nu toe hebben laten zien zie ik er ook niet echt een serieuze bestuurspartij in.quote:Op donderdag 10 juli 2025 10:52 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Misschien was mijn post hiervoor niet duidelijk genoeg, excuses. Ik dacht; hier in POL zitten natuurlijk de politiek geengageerde Fok!kers, die wellicht hun inzicht zouden willen delen over waarom JA21 zo makkelijk wordt weggezet als radicaal/extreemrechts.
Het was niet enkel bedoeld als klaagzang maar een zoektocht naar inzichten.
Nanninga is zo radicaal rechts en een buitenlanderhater dat ze een Syriër in huis opnam.quote:Op donderdag 10 juli 2025 11:21 schreef Hanca het volgende:
[..]
Mensen maken de partij. Je kunt standpunten op je website zetten, maar als je dan mensen in de Kamer hebt die totaal andere standpunten hebben dan zijn dat je eigenlijke standpunten. En ja, Eerdmans en Nanninga zijn radicaal-rechts.
Nanninga is dan ook drukker met de toenemende zichtbaarheid en invloed van de islam in de publieke ruimte dan met buitenlanders an sich.quote:Op donderdag 10 juli 2025 13:41 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nanninga is zo radicaal rechts en een buitenlanderhater dat ze een Syriër in huis opnam.
https://www.volkskrant.nl(...)Fnl.wikipedia.org%2F
Hoeveel van onze PvdA/GL politici hebben dat gedaan?
En dat zijn hele terechte zorgen, daar is niets 'radicaal' aan.quote:Op donderdag 10 juli 2025 13:44 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Nanninga is dan ook drukker met de toenemende zichtbaarheid en invloed van de islam in de publieke ruimte dan met buitenlanders an sich.
Als jij je goed voelt bij zo'n kruistocht gebaseerd op niks, prima joh. Iedereen weet dat je ongelijk hebt, maar goed.quote:Op donderdag 10 juli 2025 13:20 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Dat de ChristenUnie de laatste paar maanden misschien wat kritischer is geworden over de politiek van Israel, neemt niet weg dat de ChristenUnie, en daarvoor de partijen waar de ChristenUnie uit voortgekomen is, eigenlijk stelselmatig hebben weggekeken van de misdaden van de staat Israel.
Het bestrijden van religie vanuit de politiek is ten allen tijde radicaal.quote:Op donderdag 10 juli 2025 13:46 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
En dat zijn hele terechte zorgen, daar is niets 'radicaal' aan.
Ik begrijp tot op de dag van vandaag niet hoe je jezelf christelijk kan noemen en tegelijkertijd actief voorstander van herinvoering van de doodstraf kan zijn. Ik heb de achtergrond van het standpunt wel eens doorgelezen maar het slaat nergens op imo.quote:Op donderdag 10 juli 2025 13:36 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
En op dezelfde manier zal de ChristenUnie, wegens de tientallen jaren lange collaboratie met de SGP, die eigenlijk nog steeds voortduurt, beschouwd worden als een partij die in dezelfde hoek zit als de SGP.
Hoezo? Wanneer religie leidt tot onderdrukking dient de politiek gewoon in te grijpen.quote:Op donderdag 10 juli 2025 13:46 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het bestrijden van religie vanuit de politiek is ten allen tijde radicaal.
En het was ook nog een homosexuele man die in het asielzoekerscentrum door andere asielzoekers gepest werd.quote:Op donderdag 10 juli 2025 13:41 schreef EttovanBelgie het volgende:
Nanninga is zo radicaal rechts en een buitenlanderhater dat ze een Syriër in huis opnam.
Het debat wordt in ieder geval al decennia onmogelijk gemaakt omdat elke poging om dit ter sprake te brengen meteen wordt afgeserveerd als islamofobie en moslimhaat.quote:Op donderdag 10 juli 2025 13:46 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
En dat zijn hele terechte zorgen, daar is niets 'radicaal' aan.
SGP is, zoals de meeste bevindelijk en orthodoxe gereformeerde kerken, vooral OT-geörienteerd. Zie je ook terug bij de Puriteinen; Mozaische wet is in die hoek niet helemaal 'ingelost'.quote:Op donderdag 10 juli 2025 13:47 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik begrijp tot op de dag van vandaag niet hoe je jezelf christelijk kan noemen en tegelijkertijd actief voorstander van herinvoering van de doodstraf kan zijn. Ik heb de achtergrond van het standpunt wel eens doorgelezen maar het slaat nergens op imo.
20k genitaal verminkte vrouwen uit naam van de islam. Maar daar mag je niks over zeggen, dan speel je Wilders in de kaart. En ik ben niet eens een PVV’er.quote:Op donderdag 10 juli 2025 13:48 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hoezo? Wanneer religie leidt tot onderdrukking dient de politiek gewoon in te grijpen.
En dat geldt voor elke religie.
Op zich is het bestrijden van religie op zich inderdaad radicaal.quote:Op donderdag 10 juli 2025 13:46 schreef Hanca het volgende:
Het alternatief is dat je zaken krijgt zoals in UK, met shariarechtbanken en dergelijke. Daar moeten we heel, heel ver van wegblijven.quote:Op donderdag 10 juli 2025 13:55 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Op zich is het bestrijden van religie op zich inderdaad radicaal.
Maar als de vrijheid van godsdienst botst met andere grondrechten of andere belangrijke waarden in onze maatschappij, dan moet er een keuze gemaakt worden, En dan mag godsdienst geen reden zijn om zaken toe te staan die we anders zouden verbieden.
Kritiek op de negatieve kanten van de islam heeft niets met vreemdelingenhaat of islamofobie te maken.quote:Op donderdag 10 juli 2025 13:54 schreef EttovanBelgie het volgende:
Het probleem is dat men nogal gauw mensen wegzet als racist of buitenlanderhater, wanneer er in concreto gewoon sprake is van kritiek op religie.
Persoonlijk interesseren kleurtjes mij dan ook niets, en heb ik een grote aversie tegen roomwitte Arnoud van Doorn, niet vanwege zijn kleur, maar wegens zijn religieuze denkbeelden.
Stel ik dat ik gescheiden gebedsruimten aan scholen onwenselijk vind, dat ik hoofddoeken zie als onderdrukking van vrouwen en miskenning van mannen, geen behoefte heb aan versterkte gebedsoproepen of semi-gedwongen ramadanvieringen op het werk, heeft dat precies niets met ras of huidskleur te maken, edoch is het voor bepaalde lieden geen 'religiekritiek' maar radicaal-rechtse buitenlanderhaat.
Maar bij sommige mensen gaat het dus wél om kleur. Die zien énkel nog kleur. En aangezien de meeste aanhangers van de islam een kleur hebben, is kritiek daarop suspect en hoogst ongemakkelijk, want daarmee confronteer je ook gekleurde mensen met hun soms bizar conservatieve en enge denkbeelden. Denkbeelden die bij een doorsnee SGP'er of Katholiek al decennia bekritiseerd worden, met verve.
Zolang die reflex blijft heersen, zie ik het somber in voor Nederland.
Omdat christendom zowel bekend en van eigens is en vooral als wit wordt gezien.quote:Op donderdag 10 juli 2025 14:01 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Kritiek op de negatieve kanten van de islam heeft niets met vreemdelingenhaat of islamofobie te maken.
Ik ben belijdend christen. Mijn religie wordt al decennia ondergescheten en belachelijk gemaakt en ik word als religieus persoon met enige regelmaat voor dom en ouderwets versleten door de seculiere meerderheid. Alsof dat altijd leuk is.
Maar als het om moslims gaat, dan moeten we “proberen het te begrijpen” en “met ze in gesprek blijven”. Ik zou willen dat dat ook gold voor de bevindelijk gereformeerden uit Rijssen. Die worden namelijk gewoon overal bespot en uitgelachen.
Met je hypocriete “begrip”
Ik vraag me af of het echt zo is dat er voor moslims zoveel begrip is en zo weinig begrip voor bevindelijk gereformeerden. Neem bijvoorbeeld het onderwerp kledingvoorschriften voor vrouwen.quote:Op donderdag 10 juli 2025 14:01 schreef Spablauw214 het volgende:
Ik ben belijdend christen. Mijn religie wordt al decennia ondergescheten en belachelijk gemaakt en ik word als religieus persoon met enige regelmaat voor dom en ouderwets versleten door de seculiere meerderheid. Alsof dat altijd leuk is.
Maar als het om moslims gaat, dan moeten we “proberen het te begrijpen” en “met ze in gesprek blijven”. Ik zou willen dat dat ook gold voor de bevindelijk gereformeerden uit Rijssen. Die worden namelijk gewoon overal bespot en uitgelachen.
Ah, dan is bijvoorbeeld D66 dus geen centrumpartij maar een 'radicale' partij?quote:Op donderdag 10 juli 2025 13:46 schreef Hanca het volgende:
[..]
Islam is simpelweg een vreemde eend in de bijt, relatief nieuw in Nederland en heeft een flinke impact om het straatbeeld en de cultuur, die naar verwachting de komende jaren alleen maar zal toenemen.quote:Op donderdag 10 juli 2025 14:11 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Ik vraag me af of het echt zo is dat er voor moslims zoveel begrip is en zo weinig begrip voor bevindelijk gereformeerden. Neem bijvoorbeeld het onderwerp kledingvoorschriften voor vrouwen.
Inmiddels al tientallen jaren krijgen de moslims de grootste drek over zich heen omdat veel moslima's een hoofddoek dragen. Maar hoe vaak hoor je in de media kritiek op de bevindelijk gereformeerden die hun vrouwen en dochters verbieden om een broek te dragen?
Alsof het om religie gaatquote:Op donderdag 10 juli 2025 13:54 schreef EttovanBelgie het volgende:
Het probleem is dat men nogal gauw mensen wegzet als racist of buitenlanderhater, wanneer er in concreto gewoon sprake is van kritiek op religie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |