Ik geloof het gewoon niet dat al die mensen daar bij zo’n rode mars altijd gedacht hebben, die Joden en hun Isral van mij mogen ze er in blijven, laat staan dat ze niks ophebben met onze westerse waarden. Hetzelfde denk ik van de mensen bij het GL/PvdA congres, of bijvoorbeeld van een oud premier als de overleden van Agt. Mensen die onze westerse waarden een warm hart toe dragen en tegelijk gewoon schrikken van hoe hard de eeuwige slachtoffers in Isral nu om zich heen slaan.quote:Op donderdag 3 juli 2025 22:19 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En zoals ik al zei: de Pro-Palestina club in Nederland heeft Isral sowieso nooit als bondgenoot gezien, en het gros ervan zal Westerse waarden ook worst wezen, is mijn donkerbruine vermoeden.
Ik hoor Van Vroonhoven kirren zojuist in het Journaal dat ze om zijn en voor gaan stemmen... die vrouw mag blij zijn dat ze uit haar lijden gaat worden verlost na oktoberquote:Op donderdag 3 juli 2025 23:15 schreef Faraday01 het volgende:
Net een brief door Van Weel verstuurd aan de kamer, ongetwijfeld om NSC en SGP te overtuigen. Dus weer schorsing om te lezen. Half 12 verder.
Het is gewoon een bizarre opstapeling van fout op fout op fout...quote:Op donderdag 3 juli 2025 23:28 schreef KaheemSaid het volgende:
De minister van justitie die wetten in wil voeren, waarbij je hem op zijn blauwe ogen moet geloven dat ze niet nageleefd worden. Het is wel broddel.werk
Er is toch nog steeds geen meerderheid in de EK?quote:Op donderdag 3 juli 2025 23:31 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Het is gewoon een bizarre opstapeling van fout op fout op fout...
Nee en door het CDA zal die er ook niet komen, dus dit is ook allemaal nog eens voor de buhnequote:Op donderdag 3 juli 2025 23:32 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Er is toch nog steeds geen meerderheid in de EK?
Hemeltergend.quote:Op donderdag 3 juli 2025 23:28 schreef KaheemSaid het volgende:
De minister van justitie die wetten in wil voeren, waarbij je hem op zijn blauwe ogen moet geloven dat ze niet nageleefd worden. Het is wel broddel.werk
Ja eens, maar uiteindelijk zal je dit als vvd (op een manier) wel willen/moeten doordrukken wil je nog enigzins geloofwaardig overkomen. PvdA/GL wilde asiel zelfs controversieel verklaren en dan moet je het zeer waarschijnlijk opnieuw uit onderhandelen.quote:Op donderdag 3 juli 2025 23:31 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Het is gewoon een bizarre opstapeling van fout op fout op fout...
Waarom zou je een probleem fixen als het je zoveel stemmen oplevert telkens weer?quote:Op donderdag 3 juli 2025 23:37 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ja eens, maar uiteindelijk zal je dit als vvd (op een manier) wel willen/moeten doordrukken wil je nog enigzins geloofwaardig overkomen. PvdA/GL wilde asiel zelfs controversieel verklaren en dan moet je het zeer waarschijnlijk opnieuw uit onderhandelen.
Dan heb je als VVD echt niks kunnen bereiken op asiel de afgelopen twee kabinetten als het nu weer niet lukt.
Deed ze goed, ze heeft gelijk.quote:
Eerlijk gedacht denk ik dat het de VVD meer stemmen oplevert als ze het nu rond krijgen (daadkracht/resultaten/etc) dan dat het nu weer mislukt.quote:Op donderdag 3 juli 2025 23:39 schreef Perrin het volgende:
[..]
Waarom zou je een probleem fixen als het je zoveel stemmen oplevert telkens weer?
Volgens mij kunnen ze dit nog zeker 4 jaar langer electoraal uitmelken.quote:Op donderdag 3 juli 2025 23:45 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Eerlijk gedacht denk ik dat het de VVD meer stemmen oplevert als ze het nu rond krijgen (daadkracht/resultaten/etc) dan dat het nu weer mislukt.
Maar ze krijgen nu niets rond.quote:Op donderdag 3 juli 2025 23:45 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Eerlijk gedacht denk ik dat het de VVD meer stemmen oplevert als ze het nu rond krijgen (daadkracht/resultaten/etc) dan dat het nu weer mislukt.
Voorlopig zie ik weinig electorale progressie in de peilingen.quote:Op donderdag 3 juli 2025 23:46 schreef Perrin het volgende:
[..]
Volgens mij kunnen ze dit nog zeker 4 jaar langer electoraal uitmelken.
Ik kijk niet live, maar als het straks door de 2e kamer komt kun je dit toch wel zo spinnen als de VVD heeft het door de kamer geloodst.quote:
Slechte kwaliteit wetgeving legt de basis voor veel (potentiele) ellende schreven ze in Blind voor mens en recht.quote:Op donderdag 3 juli 2025 23:37 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ja eens, maar uiteindelijk zal je dit als vvd (op een manier) wel willen/moeten doordrukken wil je nog enigzins geloofwaardig overkomen. PvdA/GL wilde asiel zelfs controversieel verklaren en dan moet je het zeer waarschijnlijk opnieuw uit onderhandelen.
Dan heb je als VVD echt niks kunnen bereiken op asiel de afgelopen twee kabinetten als het nu weer niet lukt.
Ja als er uberhaupt nog kiezers waren die overtuigd zijn dat daar ergens nog een sprankje geloofwaardigheid verborgen zat, zijn die daar nu vast ook wel van genezen.quote:Op donderdag 3 juli 2025 23:50 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Voor NSC maar goed dat je met zetels niet in de min kan zakken.
Die laten zich na het rechtstaat inlegvel nu afschepen door een minister van justitie die in een briefje toezegt dat het wel mee gaat vallen met het naleven van de wet.![]()
Voor welke rechtstaat is NSC nu, die ene die wordt nageleefd of die ene die oogluikend de andere kant op kijkt?
En dan moet ie nog naar de EK en daar strandt ie alsnog.quote:Op donderdag 3 juli 2025 23:49 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik kijk niet live, maar als het straks door de 2e kamer komt kun je dit toch wel zo spinnen als de VVD heeft het door de kamer geloodst.
Yup die kiezers hobbelen allemaal weer braaf terug naar het CDA. Da's persoonlijk ook niet mijn partij, maar ik ben zo blij dat we na oktober hopelijk van het gros van al die nieuwe brokkenpiloten aka kamerleden van BBB, NSC en wat PVV'ers verlost zijn. De gevestigde partijen weten in de meeste gevallen in ieder geval capabele mensen te selecteren over het algemeen.quote:Op donderdag 3 juli 2025 23:52 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja als er uberhaupt nog kiezers waren die overtuigd zijn dat daar ergens nog een sprankje geloofwaardigheid verborgen zat, zijn die daar nu vast ook wel van genezen.
Idd. Al die nieuwe trendy partijen bleken stuk voor stuk ordes van grootte erger dan waar de kiezer van wegvluchtte. Prutsers die niks voor elkaar kregen en geen flauw idee bleken te hebben waar ze mee bezig zijn of wat ze wilden doen om Nederland beter te maken. Nutteloze zetelvulling.quote:Op donderdag 3 juli 2025 23:55 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Yup die kiezers hobbelen allemaal weer braaf terug naar het CDA. Da's persoonlijk ook niet mijn partij, maar ik ben zo blij dat we na oktober hopelijk van het gros van al die nieuwe brokkenpiloten aka kamerleden van BBB, NSC en wat PVV'ers verlost zijn. De gevestigde partijen weten in de meeste gevallen in ieder geval capabele mensen te selecteren over het algemeen.
Misschien kan Ouwehand ook even kijken naar haar fractiegenoot die liever bij Keti Koti stond dan haar werk te doen.quote:Op donderdag 3 juli 2025 23:45 schreef -XOR- het volgende:
NSC krijgt even een veeg uit de pan van Ouwehand.
Echt he. Wat een waardeloze ruggegraatloze kutclub is dat.quote:Op donderdag 3 juli 2025 23:50 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Voor NSC maar goed dat je met zetels niet in de min kan zakken.
Die laten zich na het rechtstaat inlegvel nu afschepen door een minister van justitie die in een briefje toezegt dat het wel mee gaat vallen met het naleven van de wet.![]()
Voor welke rechtstaat is NSC nu, die ene die wordt nageleefd of die ene die oogluikend de andere kant op kijkt?
Ouwehand is wel kijkgenot als ze weer eens iemand tot op de schoenveters affikt, kan nog steeds genieten van haar tirade richting Yesilgoz een paar weken geledenquote:Op vrijdag 4 juli 2025 00:01 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Misschien kan Ouwehand beter kijken naar haar fractiegenoot die liever bij Keti Koti stond dan haar werk te doen.
Van Vroonhoven die bijna klaarkwam van vreugde voor de NOS-camera dat ze nu gewoon voor kunnen stemmenquote:Op vrijdag 4 juli 2025 00:02 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Echt he. Wat een waardeloze ruggegraatloze kutclub is dat.
Even een post-it met een notitie van de minister toevoegen en alles is ineens akkoord.
Geen woorden voor
Bovendien is er een rechtstatelijk gedrocht van gemaakt.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 00:02 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Echt he. Wat een waardeloze ruggegraatloze kutclub is dat.
Even een post-it met een notitie van de minister toevoegen en alles is ineens akkoord.
Geen woorden voor
Ook wel wonderlijk dat de SGP zocht naar een uitweg alsof het hun eigen voorstel was dat op het hakblok lag... stem gewoon tegen als het je niet zintquote:Het was het slotakkoord van een knotsgekke dag. Donderdagmiddag voerden NSC’ers en SGP’ers lang beraad op de werkkamer van SGP-leider Chris Stoffer voor lang beraad. De partijen zochten naar ‘een uitweg’, zei Stoffer na afloop. In het kamertje zou koortsachtig zijn gebeld met deskundigen en het ministerie.
Tjaaaa Ik vreesde het wat NSC zou doen. Mooi lullen over rechtstatelijkheid. maar dan....quote:Op vrijdag 4 juli 2025 00:05 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Bovendien is er een rechtstatelijk gedrocht van gemaakt.
Haagse spelletjes.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 00:13 schreef Jojoke het volgende:
Nu komt de hete aardappel op het bord van de CDA, in september, net voor de verkiezingen. Veel succes ermee.
Bontenbal zal wel gewoon woord houden. Die kan eenvoudig de kaart trekken dat er niks van het wetsvoorstel deugt. En dan zullen Geert en Caroline wel weer twitterend op het orgel gaan met tante Dilan, maar ik denk niet dat dat het CDA electoraal veel zal raken.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 00:13 schreef Jojoke het volgende:
Nu komt de hete aardappel op het bord van de CDA, in september, net voor de verkiezingen. Veel succes ermee.
VVD en PVV hengelen alle onderbuikirs binnen die niet kunnen wachten om het nog vier jaar onverrichter zake over asielzoekers te hebben.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 00:16 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Bontenbal zal wel gewoon woord houden. Die kan eenvoudig de kaart trekken dat er niks van het wetsvoorstel deugt. En dan zullen Geert en Caroline wel weer twitterend op het orgel gaan met tante Dilan, maar ik denk niet dat dat het CDA electoraal veel zal raken.
Bontenbal leidt niet de CDA-fractie in de 1e kamer. Hij kan zijn mening geven.... niks meerquote:Op vrijdag 4 juli 2025 00:16 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Bontenbal zal wel gewoon woord houden. Die kan eenvoudig de kaart trekken dat er niks van het wetsvoorstel deugt. En dan zullen Geert en Caroline wel weer twitterend op het orgel gaan met tante Dilan, maar ik denk niet dat dat het CDA electoraal veel zal raken.
De CDA leden niet, maar de CDA potentile kiezers wel.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 00:16 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Zo werkt het natuurlijk alleen op papier helaas. Ironisch genoeg zou geen Eerste Kamerlid voor een dergelijk voorstel kunnen stemmen als ze hun A-politieke kerntaak uit zouden voeren omdat er maar heel weinig van deugt.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 00:17 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Bontenbal leidt niet de CDA-fractie in de 1e kamer. Hij kan zijn mening geven.... niks meer
Zouden we dat in de campagne van Wilders gaan horen denk je?quote:Op vrijdag 4 juli 2025 00:10 schreef DrMarten het volgende:
Mag ik nu trouwens concluderen dat we een minister hebben die belooft de wet niet uit te gaan voeren? Lijkt me op zijn minst dubieus
Nee die gaat vertellen hoe die linkse Bontenbal zijn speeltje heeft afgepakt.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 00:20 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Zouden we dat in de campagne van Wilders gaan horen denk je?
Ik gok dat veel PVV-stemmers naar JA21 zullen bewegen als ze duidelijk wordt dat Geert nu echt door iedereen wordt uitgesloten van regeringsdeelnamequote:Op vrijdag 4 juli 2025 00:21 schreef Perrin het volgende:
[..]
Nee die gaat vertellen hoe die linkse Bontenbal zijn speeltje heeft afgepakt.
En dat als maar genoeg lui op hem stemmen hij de komende 4 jaar nu echt alle gekleurden over de grens gaat jagen.
Die uitsluiting van de VVD is volgens mij boterzacht. Ideologisch zitten ze op 1 lijn.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 00:22 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik gok dat veel PVV-stemmers naar JA21 zullen bewegen als ze duidelijk wordt dat Geert nu echt door iedereen wordt uitgesloten van regeringsdeelname
De VVD is altijd super rechts geweest. Die genieten oprecht van een toeslagenaffaire. Of VVD'er Rutte die Trump zijn kont kust en hem prijst voor het bombarderen van Iran.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 00:27 schreef Perrin het volgende:
[..]
Die uitsluiting van de VVD is volgens mij boterzacht. Ideologisch zitten ze op 1 lijn.
Dit gaat gewoon sneuvelen in de Eerste Kamerquote:Op vrijdag 4 juli 2025 06:09 schreef Kickinalfa het volgende:
Hebben ze dat toch maar even mooi gefixed voor het zomerreces.
Dat van Omzigt klopt niet.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 01:18 schreef Rijksambtenaar het volgende:
Leuk dat we het over een paar nonnen hebben. Maar wat misselijkmakend is dat we mensen in de cel gaan gooien omdat ze niet de Nederlandse nationaliteit hebben of een status. Ik ben prima voor uitzetten, maar niet voor mensen in de cel gooien zonder strafbaar misdrijf.
Waar ging het ook alweer over in november 2023? Afschaffen eigen risico, betere zorg, goedkope boodschappen en bestaanszekerheid. De meerderheid is het erover eens dat migratie anders moet. En daar is het 0,0 over gegaan, op wat Twitter fitties na, de Faber show en de radicale 10 puntenplan van Wilders.
We gaan de VS hard achterna. Wilders kan zowaar premier worden en dan zie ik dat hij het leger echt gaat inzetten tegen eigen burgers zoals hij vaker heeft geopperd. We zijn geen VS waar de check and balances nog redelijk zijn, in de VS hebben ze geen art 120 gw en hebben ze de "three branches of government" waar het hooggerechtshof echt moet gaan toetsen aan wetten.
Of naja misschien gaan we Hongarije achterna. Waar je ziet dat de VVD Kees Berghuis als hoofdredacteur van WNL benoemt.
Omtzigt vond ik altijd wel sympathiek maar heeft totaal afgedaan. En snel wegrennen zodat je nergens verantwoordelijk voor kan worden gehouden. Net zoals met de Bulgarenfraude, waar hij verantwoordelijk voor was dmv de wet die daarop volgde en de toeslagenaffaire creerde.
[..]
De VVD is altijd super rechts geweest. Die genieten oprecht van een toeslagenaffaire. Of VVD'er Rutte die Trump zijn kont kust en hem prijst voor het bombarderen van Iran.
Even los van dit specifieke onderwerp moeten we het proces van partij is voor/tegen in de 2e kamer dus ook voor/tegen in de 1e kamer eens gaan herzien.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 06:28 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dit gaat gewoon sneuvelen in de Eerste Kamer
Dat was het op voorhand al. Niet voor niets waren alle adviseurs al zeer kritisch op de uitvoerbaarheid. En dat is nu zelfs nog beroerder geworden.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 00:05 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Bovendien is er een rechtstatelijk gedrocht van gemaakt.
Tja, het blijven politieke organen…quote:Op vrijdag 4 juli 2025 07:31 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Even los van dit specifieke onderwerp moeten we het proces van partij is voor/tegen in de 2e kamer dus ook voor/tegen in de 1e kamer eens gaan herzien.
Duidelijke signalen, de poorten staan open voor een heksenjacht.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 08:01 schreef miss_sly het volgende:
[ twitter ]
Ja, het wordt wel strafbaar, maar we gaan het dan niet vervolgen, want het OM heeft het toch veel te druk, dus dan gaan ze niet over tot vervolging.
Wat een puinhoop. Het ligt dus aan de drukte bij het OM of de hulp aan illegalen vervolgd wordt.
Overigens: hoezo doen we in Nederland gemiddeld gezien niet aan uitvoering van wetten?
quote:Op vrijdag 4 juli 2025 08:37 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Duidelijke signalen, de poorten staan open voor een heksenjacht.
De politie zien die boosmans al aankomen, met zijn lijst.quote:
Geef het volk recht om voor politie te spelen en trek langzaam alle grond onder ze weg qua zekerheden. That's the way.quote:
Je bent illegaal, je wordt opgepakt, je zit dan x dagen vast, dan word je weer vrijgelaten, dan ben je nog steeds illegaal, je wordt opnieuw opgepakt, en dan zegt de rechter (als het goed is) laat hem maar weer lopen, want we veroordelen in Nederland niet iemand twee keer voor hetzelfde feit.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 08:35 schreef xpompompomx het volgende:
Maar ik begrijp dus dat als je illegaal bent en je wordt opgepakt, je naar de gevangenis moet en dus alsnog kan blijven? Of snap ik het nou niet?
En het ergste is wat mij betreft nog: het 'staatsrechtelijk geweten van de Kamer' en 'de partij voor goed bestuur' nemen genoegen met deze flauwekul. Laten we in godsnaam hopen dat dit vehikel strandt in de EK.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 08:01 schreef miss_sly het volgende:
[ twitter ]
Ja, het wordt wel strafbaar, maar we gaan het dan niet vervolgen, want het OM heeft het toch veel te druk, dus dan gaan ze niet over tot vervolging.
Wat een puinhoop. Het ligt dus aan de drukte bij het OM of de hulp aan illegalen vervolgd wordt.
Overigens: hoezo doen we in Nederland gemiddeld gezien niet aan uitvoering van wetten?
Ik zie in de NSC vooral een stel goedbedoelende amateurs die helemaal overweldigd zijn door alles wat op hun afkomt..quote:Op vrijdag 4 juli 2025 08:43 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Geef het volk recht om voor politie te spelen en trek langzaam alle grond onder ze weg qua zekerheden. That's the way.
Ben trouwens wel nieuwschierig naar de geldlijnen achter de NSC. Het beeld van een fatsoenlijk ogende middenpartij die zogenaamd struikelt, in een rechts kabinet terechtkomt en dit soort ongein actief mede mogelijk maakt wil er niet zo in.
Het wordt moeilijker als de grootste partij en z'n leider groepen mensen en dezelfde politie als speelbal gebruiken en zogenaamd namens de regering (want zo komt het op de lezer wel over) openlijk hun steun de media in kunnen slingeren. Dan ligt de politie hier ook lam in.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 08:42 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
De politie zien die boosmans al aankomen, met zijn lijst.![]()
Ja, pliesie, jullie MOETEN deze mensen oppakken!!11
quote:Op vrijdag 4 juli 2025 08:47 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik zie in de NSC vooral een stel goedbedoelende amateurs die helemaal overweldigd zijn door alles wat op hun afkomt..
Zo werkt het uiteraard niet. Maar het is wel een nieuwe impuls aan de polarisatie en problemen in de samenleving. Dat mensen uverhaupt zulke lijstjes maken, dat mensen die toch illegalen helpen schichtig achterom moeten kijken of de PVV-buurman hen niet ziet. Ik krijg er echt een heel naar gevoel bij. Zo kan onze samenleving toch niet in elkaar zitten? Daar moet je toch niet moedwillig stappen toe zetten?quote:Op vrijdag 4 juli 2025 08:42 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
De politie zien die boosmans al aankomen, met zijn lijst.![]()
Ja, pliesie, jullie MOETEN deze mensen oppakken!!11
Idd. Nutteloos Haags gekonkel. Bestuur het land! Timmer aan de weg! Er zijn genoeg echte problemen om aan te pakken.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 08:47 schreef ieniminimuis het volgende:
Ze zouden ook echte problemen kunnen oplossen ipv zich bezig houden met dit soort dingen. Tis maar een suggestie...
Jawel, want anders verlies de politieke partij die ik niet ga noemen zijn hele reden van bestaan. Ze gaan nooit iets oplossen, alleen maar meer problemen veroorzaken waarvoor ze oplossingen aanbieden. Net zolang ze denken de meerderheid te hebben om van Nederland Geerterland van te maken.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 08:50 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zo werkt het uiteraard niet. Maar het is wel een nieuwe impuls aan de polarisatie en problemen in de samenleving. Dat mensen uverhaupt zulke lijstjes maken, dat mensen die toch illegalen helpen schichtig achterom moeten kijken of de PVV-buurman hen niet ziet. Ik krijg er echt een heel naar gevoel bij. Zo kan onze samenleving toch niet in elkaar zitten? Daar moet je toch niet moedwillig stappen toe zetten?
We verzanden steeds meer in zo'n samenleving. Ineffectieve, laffe en incompetente politici en een ziedende bevolking die zich in kampen verdeelt en elkaar voor rotte vis uitmaakt.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 08:50 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zo werkt het uiteraard niet. Maar het is wel een nieuwe impuls aan de polarisatie en problemen in de samenleving. Dat mensen uverhaupt zulke lijstjes maken, dat mensen die toch illegalen helpen schichtig achterom moeten kijken of de PVV-buurman hen niet ziet. Ik krijg er echt een heel naar gevoel bij. Zo kan onze samenleving toch niet in elkaar zitten? Daar moet je toch niet moedwillig stappen toe zetten?
Maar het gaat uiteindelijk niet om illegalen. Het gaat om het traject. Het citaat van iemand van de burgerwacht dat ze gewoon de eerste de beste kleurling staande hadden willen houden. In de VS zijn de illegalen een aanloop naar de legalen met een kleurtje zoals getweet werd met de wens 65 miljoen latino's aan de alligators te voeren (klinkt als iets uit een dystopisch boek, maar het is 2025). Daarna komen ze voor links, de intellectuelen, degenen die geen kleur bekennen etc etc etc. Iedereen waarvan ze het 'gevoel' hebben dat diegenen hun weg naar geluk in de weg staan.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 08:50 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Juichend de ellende in de VS achterna. Hoopvol wachtend op onze eigen Trump en een NICE (Nederlandse ICE) die orde op zaken stelt.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 08:56 schreef ieniminimuis het volgende:
Hellend vlak allemaal.
Zit je aan de pilaren vrouwenrechten, vluchtelingen, natuur, LGBTQ+ rechten, dan is een hellend vlak / domino effect voor de hele maatschappij. Dat ga je voelen. Hele menselijkheid weg.
De enige winnaars zijn de rijke mannen.
Ik denk dat het CDA misschien met wat toezeggingen van de minister wel om te praten is.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 06:28 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dit gaat gewoon sneuvelen in de Eerste Kamer
Wow NSB revisitedquote:
Ik vertrouw CDA voor geen cent hoe sympathiek Henri Bontenbal ook overkomt.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 09:06 schreef ieniminimuis het volgende:
Ook erg christelijk om voor deze wet te stemmen.
Gelukkig hebben we genoeg plekken in het gevangeniswezenquote:Op vrijdag 4 juli 2025 08:44 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je bent illegaal, je wordt opgepakt, je zit dan x dagen vast, dan word je weer vrijgelaten, dan ben je nog steeds illegaal, je wordt opnieuw opgepakt, en dan zegt de rechter (als het goed is) laat hem maar weer lopen, want we veroordelen in Nederland niet iemand twee keer voor hetzelfde feit.
Oftewel, we maken een hoop kosten en aan het einde zijn we precies even ver.
Inderdaad. Als ik aan het CDA denk denk ik aan Balkenende en zijn machtsgeile rattenclub.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 09:09 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Ik vertrouw CDA voor geen cent hoe sympathiek Henri Bontenbal ook overkomt.
Gelukkig hebben we niet genoeg plekken en heeft het OM het ook veel te druk, zodat hulp aan illegalen in de praktijk waarschijnlijk niet tot vervolging en straf zal leidenquote:Op vrijdag 4 juli 2025 09:09 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Gelukkig hebben we genoeg plekken in het gevangeniswezen.
Ik ga zo maar eens een nieuwe fiets jatten denk ik.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 08:01 schreef miss_sly het volgende:
[ twitter ]
SGP zou het boegbeeld van christelijkheid moeten zijn en de bijbel moeten volgen. Volgens mij staat daar genoeg in over hoe je voor je medemens moeten zorgen...quote:Op vrijdag 4 juli 2025 09:09 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Ik vertrouw CDA voor geen cent hoe sympathiek Henri Bontenbal ook overkomt.
Dit is wel een beetje een paradox, want als asiel geen probleem is dan is het niet oplossen van niet bestaande problemen ook geen probleemquote:Op vrijdag 4 juli 2025 08:52 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Jawel, want anders verlies de politieke partij die ik niet ga noemen zijn hele reden van bestaan. Ze gaan nooit iets oplossen, alleen maar meer problemen veroorzaken waarvoor ze oplossingen aanbieden. Net zolang ze denken de meerderheid te hebben om van Nederland Geerterland van te maken.
Stemmen voor meer afbraak en onzekerheid is kans op meer instroom voor schijnveiligheid in kerken die onzekerheid pappen en nathouden. Dus ik ben niet verrast.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 09:06 schreef ieniminimuis het volgende:
Ook erg christelijk om voor deze wet te stemmen.
Dus gaan ze het nooit oplossenquote:Op vrijdag 4 juli 2025 09:19 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Dit is wel een beetje een paradox, want als asiel geen probleem is dan is het niet oplossen van niet bestaande problemen ook geen probleem
Ne bis in idem gaat niet op als je in de gelegenheid bent gesteld om een einde te maken aan de voortduring van het strafbare feit, maar dat niet doet, begrijp ik uit eerdere behandelingen van vergelijkbare situaties.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 08:44 schreef Janneke141 het volgende:
Je bent illegaal, je wordt opgepakt, je zit dan x dagen vast, dan word je weer vrijgelaten, dan ben je nog steeds illegaal, je wordt opnieuw opgepakt, en dan zegt de rechter (als het goed is) laat hem maar weer lopen, want we veroordelen in Nederland niet iemand twee keer voor hetzelfde feit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |