VVD en PVV hengelen alle onderbuikiërs binnen die niet kunnen wachten om het nog vier jaar onverrichter zake over asielzoekers te hebben.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 00:16 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Bontenbal zal wel gewoon woord houden. Die kan eenvoudig de kaart trekken dat er niks van het wetsvoorstel deugt. En dan zullen Geert en Caroline wel weer twitterend op het orgel gaan met tante Dilan, maar ik denk niet dat dat het CDA electoraal veel zal raken.
Bontenbal leidt niet de CDA-fractie in de 1e kamer. Hij kan zijn mening geven.... niks meerquote:Op vrijdag 4 juli 2025 00:16 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Bontenbal zal wel gewoon woord houden. Die kan eenvoudig de kaart trekken dat er niks van het wetsvoorstel deugt. En dan zullen Geert en Caroline wel weer twitterend op het orgel gaan met tante Dilan, maar ik denk niet dat dat het CDA electoraal veel zal raken.
De CDA leden niet, maar de CDA potentiële kiezers wel.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 00:16 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Zo werkt het natuurlijk alleen op papier helaas. Ironisch genoeg zou geen Eerste Kamerlid voor een dergelijk voorstel kunnen stemmen als ze hun A-politieke kerntaak uit zouden voeren omdat er maar heel weinig van deugt.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 00:17 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Bontenbal leidt niet de CDA-fractie in de 1e kamer. Hij kan zijn mening geven.... niks meer
Zouden we dat in de campagne van Wilders gaan horen denk je?quote:Op vrijdag 4 juli 2025 00:10 schreef DrMarten het volgende:
Mag ik nu trouwens concluderen dat we een minister hebben die belooft de wet niet uit te gaan voeren? Lijkt me op zijn minst dubieus
Nee die gaat vertellen hoe die linkse Bontenbal zijn speeltje heeft afgepakt.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 00:20 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Zouden we dat in de campagne van Wilders gaan horen denk je?
Ik gok dat veel PVV-stemmers naar JA21 zullen bewegen als ze duidelijk wordt dat Geert nu echt door iedereen wordt uitgesloten van regeringsdeelnamequote:Op vrijdag 4 juli 2025 00:21 schreef Perrin het volgende:
[..]
Nee die gaat vertellen hoe die linkse Bontenbal zijn speeltje heeft afgepakt.
En dat als maar genoeg lui op hem stemmen hij de komende 4 jaar nu echt alle gekleurden over de grens gaat jagen.
Die uitsluiting van de VVD is volgens mij boterzacht. Ideologisch zitten ze op 1 lijn.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 00:22 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik gok dat veel PVV-stemmers naar JA21 zullen bewegen als ze duidelijk wordt dat Geert nu echt door iedereen wordt uitgesloten van regeringsdeelname
De VVD is altijd super rechts geweest. Die genieten oprecht van een toeslagenaffaire. Of VVD'er Rutte die Trump zijn kont kust en hem prijst voor het bombarderen van Iran.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 00:27 schreef Perrin het volgende:
[..]
Die uitsluiting van de VVD is volgens mij boterzacht. Ideologisch zitten ze op 1 lijn.
Dit gaat gewoon sneuvelen in de Eerste Kamerquote:Op vrijdag 4 juli 2025 06:09 schreef Kickinalfa het volgende:
Hebben ze dat toch maar even mooi gefixed voor het zomerreces.
Dat van Omzigt klopt niet.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 01:18 schreef Rijksambtenaar het volgende:
Leuk dat we het over een paar nonnen hebben. Maar wat misselijkmakend is dat we mensen in de cel gaan gooien omdat ze niet de Nederlandse nationaliteit hebben of een status. Ik ben prima voor uitzetten, maar niet voor mensen in de cel gooien zonder strafbaar misdrijf.
Waar ging het ook alweer over in november 2023? Afschaffen eigen risico, betere zorg, goedkope boodschappen en bestaanszekerheid. De meerderheid is het erover eens dat migratie anders moet. En daar is het 0,0 over gegaan, op wat Twitter fitties na, de Faber show en de radicale 10 puntenplan van Wilders.
We gaan de VS hard achterna. Wilders kan zowaar premier worden en dan zie ik dat hij het leger echt gaat inzetten tegen eigen burgers zoals hij vaker heeft geopperd. We zijn geen VS waar de check and balances nog redelijk zijn, in de VS hebben ze geen art 120 gw en hebben ze de "three branches of government" waar het hooggerechtshof echt moet gaan toetsen aan wetten.
Of naja misschien gaan we Hongarije achterna. Waar je ziet dat de VVD Kees Berghuis als hoofdredacteur van WNL benoemt.
Omtzigt vond ik altijd wel sympathiek maar heeft totaal afgedaan. En snel wegrennen zodat je nergens verantwoordelijk voor kan worden gehouden. Net zoals met de Bulgarenfraude, waar hij verantwoordelijk voor was dmv de wet die daarop volgde en de toeslagenaffaire creerde.
[..]
De VVD is altijd super rechts geweest. Die genieten oprecht van een toeslagenaffaire. Of VVD'er Rutte die Trump zijn kont kust en hem prijst voor het bombarderen van Iran.
Even los van dit specifieke onderwerp moeten we het proces van partij is voor/tegen in de 2e kamer dus ook voor/tegen in de 1e kamer eens gaan herzien.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 06:28 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dit gaat gewoon sneuvelen in de Eerste Kamer
Dat was het op voorhand al. Niet voor niets waren alle adviseurs al zeer kritisch op de uitvoerbaarheid. En dat is nu zelfs nog beroerder geworden.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 00:05 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Bovendien is er een rechtstatelijk gedrocht van gemaakt.
Tja, het blijven politieke organen…quote:Op vrijdag 4 juli 2025 07:31 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Even los van dit specifieke onderwerp moeten we het proces van partij is voor/tegen in de 2e kamer dus ook voor/tegen in de 1e kamer eens gaan herzien.
Duidelijke signalen, de poorten staan open voor een heksenjacht.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 08:01 schreef miss_sly het volgende:
[ twitter ]
Ja, het wordt wel strafbaar, maar we gaan het dan niet vervolgen, want het OM heeft het toch veel te druk, dus dan gaan ze niet over tot vervolging.
Wat een puinhoop. Het ligt dus aan de drukte bij het OM of de hulp aan illegalen vervolgd wordt.
Overigens: hoezo doen we in Nederland gemiddeld gezien niet aan uitvoering van wetten?
quote:Op vrijdag 4 juli 2025 08:37 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Duidelijke signalen, de poorten staan open voor een heksenjacht.
De politie zien die boosmans al aankomen, met zijn lijst.quote:
Geef het volk recht om voor politie te spelen en trek langzaam alle grond onder ze weg qua zekerheden. That's the way.quote:
Je bent illegaal, je wordt opgepakt, je zit dan x dagen vast, dan word je weer vrijgelaten, dan ben je nog steeds illegaal, je wordt opnieuw opgepakt, en dan zegt de rechter (als het goed is) laat hem maar weer lopen, want we veroordelen in Nederland niet iemand twee keer voor hetzelfde feit.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 08:35 schreef xpompompomx het volgende:
Maar ik begrijp dus dat als je illegaal bent en je wordt opgepakt, je naar de gevangenis moet en dus alsnog kan blijven? Of snap ik het nou niet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |