Lief, dankje. Maar het is allemaal al ingevuld en ligt alweer boven. Kind vindt het ook lastig om dit bij de leraar aan te geven, maar hij ´moet´ van mij vrijdag vragen of het goed is gegaan. In groep 8 zat juf er boven op, toen hoefde ik hem ook minder te helpen, maar die vlieger gaat nu niet meer op.quote:Op woensdag 10 september 2025 18:01 schreef F_r het volgende:
[..]
Vast iemand hier die kan helpen stuur maar foto dan kan ik kijken als je dat wilt
Ik kan me ook niet herinneren hoe ik dat op de middelbare school heb gered.. 3 jaar havo en 2 jaar mavo, maakte ook eigenlijk nooit huiswerk. Blufte me er doorheen, had op m'n eindlijst een 9 op Nederlands, dus zal toch iets goed hebben gedaanquote:Op woensdag 10 september 2025 20:02 schreef Troel het volgende:
Maar zinsontleding was ook gewoon ruk op de basisschool. Bij mij viel het kwartje pas veel later.
Ik hielp mijn zoon vaak al door aan te geven dat ik het zelf ook niet helemaal begreep en dat hij het mij uit moest leggen of dat we samen gingen zoeken naar een antwoord. En heel eerlijk, vooral toen het aankwam op de beta-vakken hoefde ik echt niet te faken dat ik het niet wistquote:Op woensdag 10 september 2025 20:07 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Ik kan me ook niet herinneren hoe ik dat op de middelbare school heb gered.. 3 jaar havo en 2 jaar mavo, maakte ook eigenlijk nooit huiswerk. Blufte me er doorheen, had op m'n eindlijst een 9 op Nederlands, dus zal toch iets goed hebben gedaan![]()
Maar dit voelt wel als falen, dat ik mijn eigen zoon NU al niet kan helpen. Maar goed, daar zijn leraren voor natuurlijk.
Dat heeft hij eens gedaan met het uitleggen van spreekwoorden. Domweg overgeklad en hij wist uiteindelijk nog niet wat het allemaal betekende.. :´)quote:Op woensdag 10 september 2025 20:12 schreef Clubsoda het volgende:
Ik denkndat je dat ook heel goed aan chatgpt kan vragen. Kun je deze zin ontleden in [woordsoorten] en met uitleggen waarom? Kun je meteen een beetje mediawijsheid erin vlechten.
Maar hé, je kind komt bij je, je probeert het samen en hij leert docenten om hulp vragen
Maar dat staat er niet. Er staat 'vraag ChatGPT aan de hand van een zin om je uit te leggen hoe het zit'. Da's iets anders dan 'vraag Chat GPT om het antwoord'.quote:Op woensdag 10 september 2025 20:19 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Dat heeft hij eens gedaan met het uitleggen van spreekwoorden. Domweg overgeklad en hij wist uiteindelijk nog niet wat het allemaal betekende.. :´)
Mijn zoon kennende.. klad hij het gewoon overquote:Op donderdag 11 september 2025 09:28 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Maar dat staat er niet. Er staat 'vraag ChatGPT aan de hand van een zin om je uit te leggen hoe het zit'. Da's iets anders dan 'vraag Chat GPT om het antwoord'.
Mijn ervaring is dat er van alles mogelijk is aan begeleiding op school. Als ze zien dat een leerling er niet zelf uitkomt of aangeeft hulp nodig te hebben. Bij mijn oudste was dat in ieder geval wel zo.quote:Op woensdag 10 september 2025 19:58 schreef PoesInDoos het volgende:
Lief
Ik moet eerst zoon zo ver krijgen om hulp te vragen aan zijn leraren. Zal dit volgende week ook benoemen bij het startgesprek met z'n mentor.
Ik ga het sowieso aangeven volgende week, het moet niet zo zijn dat ze er pas na een half jaar achter komen en dat mijn zoon dan al hopeloos achterloopt. Zelf hulp vragen vindt hij spannend, dus dat zie ik hem nog niet zo snel doen.quote:Op donderdag 11 september 2025 11:47 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat er van alles mogelijk is aan begeleiding op school. Als ze zien dat een leerling er niet zelf uitkomt of aangeeft hulp nodig te hebben. Bij mijn oudste was dat in ieder geval wel zo.
Knuffel voor het herbeleven van je trauma. Dat is ook heftig en moet je niet onderschatten.
En daartegenover: wij kunnen in principe de oudste best helpen met de meeste vakken, maar dan moet hij het ook wel van ons willen aannemen. Op school gaat dat toch makkelijker.
Maar ook dat kan hij leren. Echtquote:Op donderdag 11 september 2025 12:05 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Ik ga het sowieso aangeven volgende week, het moet niet zo zijn dat ze er pas na een half jaar achter komen en dat mijn zoon dan al hopeloos achterloopt. Zelf hulp vragen vindt hij spannend, dus dat zie ik hem nog niet zo snel doen.
Idem en hetzelfde met werkwoordspelling, ik denk dat ik het kofschip heb gemist op de basisschool... en ik ben toch niet zoveel afwezig geweest dat ze dat steeds toen besproken kunnen hebben...quote:Op woensdag 10 september 2025 20:02 schreef Troel het volgende:
Maar zinsontleding was ook gewoon ruk op de basisschool. Bij mij viel het kwartje pas veel later.
Maar je kan hem wel helpen om om hulp te vragen. Door het aan te geven bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 11 september 2025 12:05 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Ik ga het sowieso aangeven volgende week, het moet niet zo zijn dat ze er pas na een half jaar achter komen en dat mijn zoon dan al hopeloos achterloopt. Zelf hulp vragen vindt hij spannend, dus dat zie ik hem nog niet zo snel doen.
Wij hebben toen die vaccinatie uitgesteld. Ze kreeg die uitnodiging in het jaar dat ze ook covidvaccinaties had gehad en ze zag het niet zo zitten. Als je niet gaat, krijg je voor de volgende ronde een nieuwe oproep. Ik vind het een belangrijke vaccinatie, maar gezien leeftijd en seksuele inactiviteit vond ik het prima om het een jaar uit te stellen.quote:Op maandag 22 september 2025 10:30 schreef Hupje het volgende:
Uitnodiging gekregen voor hpv vaccinatie voor kind. Wij kunnen echt niet die dag. Dus ik bel, maar je kunt je dus niet afmelden voor dat moment en ook niks anders afspreken. Dan ben je aangewezen op inloopmomenten waarbij ze al bij voorbaat aangeven dat het dan 'drukker' zal zijn.Nóg drukker? De vorige keer was al de hel. En dan heb nog ik een kind wat niet zo veel stress heeft om een prik.
J heeft de eerste prik al gehad. Ik weet niet hoe belangrijk het is dat de tweede een half jaar later wordt gezet. Ik ga gewoon wel naar zo'n inloopmoment met hem.quote:Op maandag 22 september 2025 10:39 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wij hebben toen die vaccinatie uitgesteld. Ze kreeg die uitnodiging in het jaar dat ze ook covidvaccinaties had gehad en ze zag het niet zo zitten. Als je niet gaat, krijg je voor de volgende ronde een nieuwe oproep. Ik vind het een belangrijke vaccinatie, maar gezien leeftijd en seksuele inactiviteit vond ik het prima om het een jaar uit te stellen.
Zoals ik het lees is het minstens 5 maanden en bij voorkeur maximaal een jaar na de eerste prik.quote:Op maandag 22 september 2025 11:25 schreef Hupje het volgende:
[..]
J heeft de eerste prik al gehad. Ik weet niet hoe belangrijk het is dat de tweede een half jaar later wordt gezet. Ik ga gewoon wel naar zo'n inloopmoment met hem.
Maar hoe kun je nu voor de planning ergens op anticiperen als je niet wilt weten hoeveel er niet zullen komen? Ik snap dat niet.
Wij zijn vorig jaar ook naar het inloop moment gegaan en daar was het echt helemaal niks druk niet.quote:Op maandag 22 september 2025 11:25 schreef Hupje het volgende:
[..]
J heeft de eerste prik al gehad. Ik weet niet hoe belangrijk het is dat de tweede een half jaar later wordt gezet. Ik ga gewoon wel naar zo'n inloopmoment met hem.
Maar hoe kun je nu voor de planning ergens op anticiperen als je niet wilt weten hoeveel er niet zullen komen? Ik snap dat niet.
Met 14 heb je nog meningokokken en DTP. Heb jongste verteld dat hij ergens nog eens een prik moet het komende jaar.quote:Op maandag 22 september 2025 15:58 schreef SaskiaR het volgende:
Dochter mag bijna voor de tweede HPV. Dat is ook de laatste toch? Meer komen er niet dacht ik?
Ik ben heel blij dat deze nu in het pakket zit, want de resultaten qua effectiviteit zijn heel goed.
Wilden ze de prik niet omdat het een prik is of stonden ze er inhoudelijk niet achter?quote:Op maandag 22 september 2025 20:50 schreef Kyara het volgende:
Mijn meiden hebben de hpv niet gehad. Dat wilden ze echt niet. Ik heb toen wel nog een keertje gebeld of we niet een nieuwe oproep konden krijgen maar dat kon toen alleen ergens ver weg waar ze op dat moment voor aan het inplannen waren.
Oudste heeft hem wel gehad maar hij heeft een stuk minder aan dat vaccin dan mijn meiden.
Dat eerste.quote:Op dinsdag 23 september 2025 09:49 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Wilden ze de prik niet omdat het een prik is of stonden ze er inhoudelijk niet achter?
Op dit moment andere dingen aan ons hoofd. Het was fijn geweest als ze ons gewoon mee konden nemen in een nieuwe lichting uitnodigingen maar dat kon helaas niet. Als je belt, kunnen ze je alleen inplannen in de plaats waar ze op dat moment aan het prikken zijn.quote:Op dinsdag 23 september 2025 15:28 schreef Tink89 het volgende:
En als je nu alsnog het gesprek met ze aangaat?
ja, mijn oudste heeft hem ook gewoon gehad.quote:Op dinsdag 23 september 2025 18:20 schreef Schanu het volgende:
Maar de hpv prik vind ik wel belangrijk, heb zelf in het voorstadium van baarmoederhalskanker gezeten dus alles om dat te voorkomen zeg maar. Tegen die tijd dus maar een plan de campagne opstellen om te voorkomen dat wij er uiteindelijk ook niet meer tussenkomen
Wij hebben de huisarts wel eens om hulp gevraagd bij (andere) injecties. Mochten we een kwartier voor de praktijk open ging al komen, ineens doorlopen en ineens die naald erin. Scheelde heel veel gedoe.quote:Op dinsdag 23 september 2025 18:20 schreef Schanu het volgende:
Wat een gedoe met die hpv prik dan @:Kyara. Ik vrees er bij mijn oudste ook voor. Die laat zich echt niet vrijwillig prikken, met de laatste prik waren 2 CB medewerkers nodig om haar in bedwang te houden (dan bijt ze echt létterlijk van zich af).
Dat kan wel. Heb ik gedaan. Maar ik had dan ook de Gardasil 9 zelf gekocht voor beide dames. Er wordt geprikt met Gardasil 6. We moesten wel de tijd van de assistente betalen. Contant.quote:Op dinsdag 23 september 2025 19:14 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Wij hebben de huisarts wel eens om hulp gevraagd bij (andere) injecties. Mochten we een kwartier voor de praktijk open ging al komen, ineens doorlopen en ineens die naald erin. Scheelde heel veel gedoe.
We hadden wel ook een stevige man mee voor evt in bedwang houden.
Ik was dat ook van plan bij hpv, op termijn (we hebben al wat uitnodigingen gemist). Kan die niet bij de huisarts?
Ik heb na de verhuizing zonder doorverwijzing, want nog nieuwe tandarts zoeken, gewoon gebeld naar een orthodontist en dat was geen probleem.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 16:32 schreef SaskiaR het volgende:
Heeft iemand ervaring met orthodontisten? De tandarts zei gisteren dat N een overbeet had; en inderdaad is dat wel zo. De tandarts zei dat je pas naar de ortho moet als al je tanden en kiezen gewisseld zijn, maar van wat ik kan vinden is dat niet zo. Kan je gewoon zomaar een afspraak met een ortho maken? Zo ja op welke leeftijd is dat handig?
Ik zou een afspraak maken bij de ortho, die kan je vertellen of het binnenkort al kan. Leeftijd is niet te zeggen, is behoorlijk afhankelijk van het wisselen en wat voor beugel.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 16:32 schreef SaskiaR het volgende:
Heeft iemand ervaring met orthodontisten? De tandarts zei gisteren dat N een overbeet had; en inderdaad is dat wel zo. De tandarts zei dat je pas naar de ortho moet als al je tanden en kiezen gewisseld zijn, maar van wat ik kan vinden is dat niet zo. Kan je gewoon zomaar een afspraak met een ortho maken? Zo ja op welke leeftijd is dat handig?
Ik heb daarvoor een Excel volgeprakt met allerlei dingen die misschien ook wel zouden kunnen in een jaar wachttijd.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 16:40 schreef Hupje het volgende:
Al weet ik nog niet of het gaat lonen om een aanvullende verzekering te nemen als die alleen voor de ortho gebruikt wordt.
Het blijft een gok. Want de verhalen van scholen blijken soms ook nog anders dan in praktijk. Hier hebben beide kinderen zelf gekozen, meer op gevoel dan op kennis.quote:Op maandag 13 oktober 2025 16:41 schreef Hupje het volgende:
Met al die hippe termen en nieuwe stromingen valt het niet mee om VO scholen te vergelijken, zeg...![]()
Ik ben nu bezig met een Excel sheet voor de drie scholen die J nog op het oog heeft. Sowieso heeft zijn voorkeurs school losse informatie avonden voor de verschillende stromingen, terwijl ik eigenlijk nog amper het verschil ertussen wist. Na diep graven in de website heb ik het gevonden. Dus ik weet in ieder geval waar ik me voor moet aanmelden.
Maar hoe moet een basisschool leerling nu weten waar hij/zij goed aan doet en wat er bij je past, pfff.
Wij zijn in groep 7 bij een aantal scholen wezen kijken. Toen bleven er 2 over en in groep 8 hadden we tijdens de informatieavonden wel wat vragen omdat we al heel veel scholen gezien hadden en dus vergelijkingsmateriaal hadden.quote:Op maandag 13 oktober 2025 21:23 schreef Hupje het volgende:
Dat gaan we inderdaad doen.
Maar bijv voor die informatie avonden voor ouders moet je dus al weten waar je iets over wilt weten, terwijl ik dan denk: wat zijn de keuzes dan?![]()
Alle drie de scholen zijn groot. Tenminste, veel groter dan de scholen in het dorp waar ik opgegroeid ben.
Bij ons waren voor TTO ook aparte informatiebijeenkomsten en aparte meeloopsessies.quote:Op maandag 13 oktober 2025 21:53 schreef Hupje het volgende:
@:Kyara Wij hebben vorig jaar inderdaad open dagen bezocht en de shortlist gaan we nu verder bekijken. Maar bepaalde dingen als project/tto heb ik vorig jaar een beetje globaal geluisterd en nu moet ik er echt meer over weten om een keuze te kunnen maken.
Goede tip!quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 08:03 schreef Deepfreeze het volgende:
Ik merk dat kijken naar de hoogste klassen een beetje vergeten werd door de scholen en ouders
Hier is er maar 1 binnen 10 km en die is geen optie, we vonden het er vreselijk en het gewenste schoolniveau is er niet tot het eindexamen. Dus ver fietsen wordt het sowieso.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 09:07 schreef exode het volgende:
Wij hebben het 'makkelijk', er zijn eigenlijk maar 2 keuzes. De rest is meer dan 10 kilometer fietsen.
Dat is jammer, maar niet onoverkomelijk inderdaad. Als deze 2 scholen niet zouden bevallen, had B ook moeten fietsen. Extra nadeel zou bij ons wel zijn dat die scholen allemaal loten en wij niet in de goede gemeente wonen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 09:25 schreef Hupje het volgende:
[..]
Goede tip!
[..]
Hier is er maar 1 binnen 10 km en die is geen optie, we vonden het er vreselijk en het gewenste schoolniveau is er niet tot het eindexamen. Dus ver fietsen wordt het sowieso.
Hier kregen we begin groep 8 een magazine van de middelbare scholen. Er waren er 21 binnen 10 km. Daarvan waren er qua niveau 13 een optie.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 09:07 schreef exode het volgende:
Wij hebben het 'makkelijk', er zijn eigenlijk maar 2 keuzes. De rest is meer dan 10 kilometer fietsen.
Veel scholen hebben alleen tto in de onderbouw omdat de eindexamen sowieso Nederlands zijn en ze die begrippen ook moeten leren.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 08:03 schreef Deepfreeze het volgende:
Hier waren minimaal 3 scholen met meer Engels. Maar 2 daarvan hadden TTO tot de derde, daarna moest alles alsnog in het nederlands. De derde school had maar 5 uur extra engels, maar dat konden ze wel volhouden tot het eind. Inclusief reisjes Engeland en een certificaat.
Bij D was het traject maar 2 jaar. Nu is het gewoon school en dat is toch wel eventjes balen als je niet besefte dat het maar 2 jaar was. Bij C was het traject 3 jaar. Maar sommige andere trajecten gingen daar wel langer door.
Ik merk dat kijken naar de hoogste klassen een beetje vergeten werd door de scholen en ouders
Gomarus?quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 09:42 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
De rest viel vooral af op geloof(dichtsbijzijnde school out kinderen naar hun ouders)
Die niet, andere stad, waar ze met touringbussen heen worden gebracht vanuit omringende dorpenquote:
Dat zegt me gelukkig niks. Maar naar om te weten dat Gomarus niet de enige isquote:Op dinsdag 14 oktober 2025 11:56 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Die niet, andere stad, waar ze met touringbussen heen worden gebracht vanuit omringende dorpen
Eens met
Als ik de afstand oprek naar 15 kilometer is er op papier veel meer keuze. Maar helaas, de meeste daarvan loten (die wij bij B vinden passen eventueel) en Utrechters gaan dan voor.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 12:09 schreef laziness het volgende:
Ik zal maar niet zeggen hoeveel de mijne nu fietst dan!
En we hadden voor de verhuizing 35 keuzes maar nu is wel gebleken dat je daar je handen mee dicht mag knijpen om zoveel binnen bereik te hebben en dus echt op zoek te gaan wat bij je kind past.
Het voordeel van in de derde klas wisselen is dat we hebben wel gekeken hebben naar wat ze in de bovenbouw bieden.
Ze hebben ook voor elk compensatiepunt een snipperuur die je op kan nemen. Mijn kind rekent zich al rijk
Er zijn ook heus kinderen die het er prima doen, zelfs atheist opgevoede kinderen. Het zijn hier meer losse incidenten dan de standaard modus bij Gomarus denk ik.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 14:01 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Dat zegt me gelukkig niks. Maar naar om te weten dat Gomarus niet de enige is
Greijdanus?quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 11:56 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Die niet, andere stad, waar ze met touringbussen heen worden gebracht vanuit omringende dorpen
Eens met
D is daar nu ook aan begonnen. Ergens tussen de 3 en 5 uur per week, in overleg met de docenten(wiskunde, natuurkunde, scheikunde). Soms is het ook even 10 minuten mee in de les en dan op de gang verder werken. Hij gaat het hele jaar bezig om een game in de play store te krijgen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 17:19 schreef laziness het volgende:
Mijn kind heeft nu juist 6uur minder aan vakuren en daarvoor in de plaats projecturen en hij vindt het geweldig, lekker creatief en out of the box bezig zijn.
Dit is de voor de hele klas dus hij werkt in een groepje. Aanhakend op de niet zo succesvolle verhalen juist hierbovenquote:Op dinsdag 14 oktober 2025 17:35 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
D is daar nu ook aan begonnen. Ergens tussen de 3 en 5 uur per week, in overleg met de docenten(wiskunde, natuurkunde, scheikunde). Soms is het ook even 10 minuten mee in de les en dan op de gang verder werken. Hij gaat het hele jaar bezig om een game in de play store te krijgen.
Hij heeft nu veel vakken met 2 uur, mist van de 4 talen al elk een uur voor gymnasium. Dus dan kunnen er niet echt veel uren gemist worden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Venus in pocketformaat
© loveli
quote:Op woensdag 15 oktober 2025 11:36 schreef Phaidra het volgende:
Onze jongste zit nu ook in groep 8. Er zijn genoeg scholen binnen 10 km (stuk of 8-10, meer als je nog verder zou kijken). Maar op dit moment is er eigenlijk maar 1 echt reële optie. Vrijdag hebben we daar een gesprek met de coördinator leerlingondersteuning.Dat is wel lastig dan idd.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 16 oktober 2025 09:03 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Dat is wel lastig dan idd.Het is best een lastige situatie. HB en ernstige dyslexie.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De school die we op het oog hebben heeft lessen met 3 leerjaren samen en alle niveau's bij elkaar. Leerlingen kiezen zelf elke periode welke vakken ze gaan volgen en mogen dan ook zelf beslissen op welke manier ze willen laten zien wat ze hebben geleerd. Gaandeweg wordt bepaald op welk niveau je eindexamen gaat doen. Het kan dus ook zo zijn dat je vakken op verschillende niveau's volgt. Bijvoorbeeld Nederlands op mavo niveau maar wiskunde op vwo. Uiteindelijk moet je dan wel kiezen voor een eindexamen op het 'laagste' niveau, maar je kan wel certificaten krijgen en daar dan later nog staatsexamen voor doen. Zo kan je toch uitdaging houden op vlakken waar je meer affiniteit mee hebt.
Deze vorm van onderwijs lijkt heel goed bij hem te passen. Ze hebben sinds vorig jaar ook een aparte HB peergroup voor ondersteuning op dat vlak (en gewoon fijn om herkenning bij elkaar te vinden). Dit is dus best uniek qua aanbod. Er is op de school van de oudste ook een speciale HB-leerweg, maar dat is exclusief vwo en de normale stof gaat 2x zo snel, zodat ze ruimte overhouden voor projecten. Dat lijkt me voor hem (in ieder geval op dit moment) niet de juiste keuze. Terwijl de leervorm wel bij hem zou passen, alleen het tempo totaal niet.Venus in pocketformaat
© loveli
Ik vond dat enorm intensief, al die open avonden binnen 1 week. Kinderen die natuurlijk alle workshops/proefjes willen volgen want dan krijgen ze een prijs (meestal een geodriehoek of een penquote:Op donderdag 16 oktober 2025 11:11 schreef FlyingFish het volgende:
Wij gaan ons ook dit jaar oriënteren op de middelbare. Ook wel nodig want hij heeft straks waarschijnlijk 7 opties, en vijf scholen hebben in dezelfde drie dagen eind januari hun open dag, waarvan zelfs drie op dezelfde vrijdag… Dat kan je dus niet eens allemaal in 1 jaar goed bekijken. En veel informatie avonden voor ouders zijn in november al, dus ook daarvoor is het voor volgend jaar wel fijn als we al minimaal de helft kunnen laten afvallen. Ik kom niet uit deze stad, dus zelf 0 ervaring met de scholen hier, alleen wat dingen van oud OR-leden gehoord.
Ik hou van dit soort initiatieven! Ik las ook over de praktische havo. Dit soort vernieuwend onderwijs hebben we nodigquote:Op donderdag 16 oktober 2025 11:55 schreef Deepfreeze het volgende:
Ze hebben hier ook nog een groen lyceum, dan heb je 6 jaar en doe je mavo en mbo in die tijd. Dus een jaar extra, veel praktijk en maar een jaar vertraging vergeleken met de havo. Daar heb ik ook goede verhalen over gehoord.
Sowieso naar het kind kijken ipv het kind in de mal van school duwen.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 14:03 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik hou van dit soort initiatieven! Ik las ook over de praktische havo. Dit soort vernieuwend onderwijs hebben we nodig. Niet alle kinderen die cognitief op papier vwo zouden 'moeten' kunnen doen, worden daar gelukkig van. In onze omgeving is er helaas nog weinig aanbod. De 10-14 school is er vorig jaar ook mee gestopt omdat ze te weinig aanmeldingen hadden. Zo zonde, wij hadden dat een heel fijne tussenoptie gevonden voor de jongste.
De school waar we nu naar kijken, kan dit ook alleen maar doen omdat het een afdeling is binnen een 'normale' grote scholengemeenschap. Als zelfstandige school krijg je dat niet van de grond helaas.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |