Lief, dankje. Maar het is allemaal al ingevuld en ligt alweer boven. Kind vindt het ook lastig om dit bij de leraar aan te geven, maar hij ´moet´ van mij vrijdag vragen of het goed is gegaan. In groep 8 zat juf er boven op, toen hoefde ik hem ook minder te helpen, maar die vlieger gaat nu niet meer op.quote:Op woensdag 10 september 2025 18:01 schreef F_r het volgende:
[..]
Vast iemand hier die kan helpen stuur maar foto dan kan ik kijken als je dat wilt
Ik kan me ook niet herinneren hoe ik dat op de middelbare school heb gered.. 3 jaar havo en 2 jaar mavo, maakte ook eigenlijk nooit huiswerk. Blufte me er doorheen, had op m'n eindlijst een 9 op Nederlands, dus zal toch iets goed hebben gedaanquote:Op woensdag 10 september 2025 20:02 schreef Troel het volgende:
Maar zinsontleding was ook gewoon ruk op de basisschool. Bij mij viel het kwartje pas veel later.
Ik hielp mijn zoon vaak al door aan te geven dat ik het zelf ook niet helemaal begreep en dat hij het mij uit moest leggen of dat we samen gingen zoeken naar een antwoord. En heel eerlijk, vooral toen het aankwam op de beta-vakken hoefde ik echt niet te faken dat ik het niet wistquote:Op woensdag 10 september 2025 20:07 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Ik kan me ook niet herinneren hoe ik dat op de middelbare school heb gered.. 3 jaar havo en 2 jaar mavo, maakte ook eigenlijk nooit huiswerk. Blufte me er doorheen, had op m'n eindlijst een 9 op Nederlands, dus zal toch iets goed hebben gedaan![]()
Maar dit voelt wel als falen, dat ik mijn eigen zoon NU al niet kan helpen. Maar goed, daar zijn leraren voor natuurlijk.
Dat heeft hij eens gedaan met het uitleggen van spreekwoorden. Domweg overgeklad en hij wist uiteindelijk nog niet wat het allemaal betekende.. :´)quote:Op woensdag 10 september 2025 20:12 schreef Clubsoda het volgende:
Ik denkndat je dat ook heel goed aan chatgpt kan vragen. Kun je deze zin ontleden in [woordsoorten] en met uitleggen waarom? Kun je meteen een beetje mediawijsheid erin vlechten.
Maar hé, je kind komt bij je, je probeert het samen en hij leert docenten om hulp vragen
Maar dat staat er niet. Er staat 'vraag ChatGPT aan de hand van een zin om je uit te leggen hoe het zit'. Da's iets anders dan 'vraag Chat GPT om het antwoord'.quote:Op woensdag 10 september 2025 20:19 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Dat heeft hij eens gedaan met het uitleggen van spreekwoorden. Domweg overgeklad en hij wist uiteindelijk nog niet wat het allemaal betekende.. :´)
Mijn zoon kennende.. klad hij het gewoon overquote:Op donderdag 11 september 2025 09:28 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Maar dat staat er niet. Er staat 'vraag ChatGPT aan de hand van een zin om je uit te leggen hoe het zit'. Da's iets anders dan 'vraag Chat GPT om het antwoord'.
Mijn ervaring is dat er van alles mogelijk is aan begeleiding op school. Als ze zien dat een leerling er niet zelf uitkomt of aangeeft hulp nodig te hebben. Bij mijn oudste was dat in ieder geval wel zo.quote:Op woensdag 10 september 2025 19:58 schreef PoesInDoos het volgende:
Lief
Ik moet eerst zoon zo ver krijgen om hulp te vragen aan zijn leraren. Zal dit volgende week ook benoemen bij het startgesprek met z'n mentor.
Ik ga het sowieso aangeven volgende week, het moet niet zo zijn dat ze er pas na een half jaar achter komen en dat mijn zoon dan al hopeloos achterloopt. Zelf hulp vragen vindt hij spannend, dus dat zie ik hem nog niet zo snel doen.quote:Op donderdag 11 september 2025 11:47 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat er van alles mogelijk is aan begeleiding op school. Als ze zien dat een leerling er niet zelf uitkomt of aangeeft hulp nodig te hebben. Bij mijn oudste was dat in ieder geval wel zo.
Knuffel voor het herbeleven van je trauma. Dat is ook heftig en moet je niet onderschatten.
En daartegenover: wij kunnen in principe de oudste best helpen met de meeste vakken, maar dan moet hij het ook wel van ons willen aannemen. Op school gaat dat toch makkelijker.
Maar ook dat kan hij leren. Echtquote:Op donderdag 11 september 2025 12:05 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Ik ga het sowieso aangeven volgende week, het moet niet zo zijn dat ze er pas na een half jaar achter komen en dat mijn zoon dan al hopeloos achterloopt. Zelf hulp vragen vindt hij spannend, dus dat zie ik hem nog niet zo snel doen.
Idem en hetzelfde met werkwoordspelling, ik denk dat ik het kofschip heb gemist op de basisschool... en ik ben toch niet zoveel afwezig geweest dat ze dat steeds toen besproken kunnen hebben...quote:Op woensdag 10 september 2025 20:02 schreef Troel het volgende:
Maar zinsontleding was ook gewoon ruk op de basisschool. Bij mij viel het kwartje pas veel later.
Maar je kan hem wel helpen om om hulp te vragen. Door het aan te geven bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 11 september 2025 12:05 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Ik ga het sowieso aangeven volgende week, het moet niet zo zijn dat ze er pas na een half jaar achter komen en dat mijn zoon dan al hopeloos achterloopt. Zelf hulp vragen vindt hij spannend, dus dat zie ik hem nog niet zo snel doen.
Wij hebben toen die vaccinatie uitgesteld. Ze kreeg die uitnodiging in het jaar dat ze ook covidvaccinaties had gehad en ze zag het niet zo zitten. Als je niet gaat, krijg je voor de volgende ronde een nieuwe oproep. Ik vind het een belangrijke vaccinatie, maar gezien leeftijd en seksuele inactiviteit vond ik het prima om het een jaar uit te stellen.quote:Op maandag 22 september 2025 10:30 schreef Hupje het volgende:
Uitnodiging gekregen voor hpv vaccinatie voor kind. Wij kunnen echt niet die dag. Dus ik bel, maar je kunt je dus niet afmelden voor dat moment en ook niks anders afspreken. Dan ben je aangewezen op inloopmomenten waarbij ze al bij voorbaat aangeven dat het dan 'drukker' zal zijn.Nóg drukker? De vorige keer was al de hel. En dan heb nog ik een kind wat niet zo veel stress heeft om een prik.
J heeft de eerste prik al gehad. Ik weet niet hoe belangrijk het is dat de tweede een half jaar later wordt gezet. Ik ga gewoon wel naar zo'n inloopmoment met hem.quote:Op maandag 22 september 2025 10:39 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wij hebben toen die vaccinatie uitgesteld. Ze kreeg die uitnodiging in het jaar dat ze ook covidvaccinaties had gehad en ze zag het niet zo zitten. Als je niet gaat, krijg je voor de volgende ronde een nieuwe oproep. Ik vind het een belangrijke vaccinatie, maar gezien leeftijd en seksuele inactiviteit vond ik het prima om het een jaar uit te stellen.
Zoals ik het lees is het minstens 5 maanden en bij voorkeur maximaal een jaar na de eerste prik.quote:Op maandag 22 september 2025 11:25 schreef Hupje het volgende:
[..]
J heeft de eerste prik al gehad. Ik weet niet hoe belangrijk het is dat de tweede een half jaar later wordt gezet. Ik ga gewoon wel naar zo'n inloopmoment met hem.
Maar hoe kun je nu voor de planning ergens op anticiperen als je niet wilt weten hoeveel er niet zullen komen? Ik snap dat niet.
Wij zijn vorig jaar ook naar het inloop moment gegaan en daar was het echt helemaal niks druk niet.quote:Op maandag 22 september 2025 11:25 schreef Hupje het volgende:
[..]
J heeft de eerste prik al gehad. Ik weet niet hoe belangrijk het is dat de tweede een half jaar later wordt gezet. Ik ga gewoon wel naar zo'n inloopmoment met hem.
Maar hoe kun je nu voor de planning ergens op anticiperen als je niet wilt weten hoeveel er niet zullen komen? Ik snap dat niet.
Met 14 heb je nog meningokokken en DTP. Heb jongste verteld dat hij ergens nog eens een prik moet het komende jaar.quote:Op maandag 22 september 2025 15:58 schreef SaskiaR het volgende:
Dochter mag bijna voor de tweede HPV. Dat is ook de laatste toch? Meer komen er niet dacht ik?
Ik ben heel blij dat deze nu in het pakket zit, want de resultaten qua effectiviteit zijn heel goed.
Wilden ze de prik niet omdat het een prik is of stonden ze er inhoudelijk niet achter?quote:Op maandag 22 september 2025 20:50 schreef Kyara het volgende:
Mijn meiden hebben de hpv niet gehad. Dat wilden ze echt niet. Ik heb toen wel nog een keertje gebeld of we niet een nieuwe oproep konden krijgen maar dat kon toen alleen ergens ver weg waar ze op dat moment voor aan het inplannen waren.
Oudste heeft hem wel gehad maar hij heeft een stuk minder aan dat vaccin dan mijn meiden.
Dat eerste.quote:Op dinsdag 23 september 2025 09:49 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Wilden ze de prik niet omdat het een prik is of stonden ze er inhoudelijk niet achter?
Op dit moment andere dingen aan ons hoofd. Het was fijn geweest als ze ons gewoon mee konden nemen in een nieuwe lichting uitnodigingen maar dat kon helaas niet. Als je belt, kunnen ze je alleen inplannen in de plaats waar ze op dat moment aan het prikken zijn.quote:Op dinsdag 23 september 2025 15:28 schreef Tink89 het volgende:
En als je nu alsnog het gesprek met ze aangaat?
ja, mijn oudste heeft hem ook gewoon gehad.quote:Op dinsdag 23 september 2025 18:20 schreef Schanu het volgende:
Maar de hpv prik vind ik wel belangrijk, heb zelf in het voorstadium van baarmoederhalskanker gezeten dus alles om dat te voorkomen zeg maar. Tegen die tijd dus maar een plan de campagne opstellen om te voorkomen dat wij er uiteindelijk ook niet meer tussenkomen
Wij hebben de huisarts wel eens om hulp gevraagd bij (andere) injecties. Mochten we een kwartier voor de praktijk open ging al komen, ineens doorlopen en ineens die naald erin. Scheelde heel veel gedoe.quote:Op dinsdag 23 september 2025 18:20 schreef Schanu het volgende:
Wat een gedoe met die hpv prik dan @:Kyara. Ik vrees er bij mijn oudste ook voor. Die laat zich echt niet vrijwillig prikken, met de laatste prik waren 2 CB medewerkers nodig om haar in bedwang te houden (dan bijt ze echt létterlijk van zich af).
Dat kan wel. Heb ik gedaan. Maar ik had dan ook de Gardasil 9 zelf gekocht voor beide dames. Er wordt geprikt met Gardasil 6. We moesten wel de tijd van de assistente betalen. Contant.quote:Op dinsdag 23 september 2025 19:14 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Wij hebben de huisarts wel eens om hulp gevraagd bij (andere) injecties. Mochten we een kwartier voor de praktijk open ging al komen, ineens doorlopen en ineens die naald erin. Scheelde heel veel gedoe.
We hadden wel ook een stevige man mee voor evt in bedwang houden.
Ik was dat ook van plan bij hpv, op termijn (we hebben al wat uitnodigingen gemist). Kan die niet bij de huisarts?
Ik heb na de verhuizing zonder doorverwijzing, want nog nieuwe tandarts zoeken, gewoon gebeld naar een orthodontist en dat was geen probleem.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 16:32 schreef SaskiaR het volgende:
Heeft iemand ervaring met orthodontisten? De tandarts zei gisteren dat N een overbeet had; en inderdaad is dat wel zo. De tandarts zei dat je pas naar de ortho moet als al je tanden en kiezen gewisseld zijn, maar van wat ik kan vinden is dat niet zo. Kan je gewoon zomaar een afspraak met een ortho maken? Zo ja op welke leeftijd is dat handig?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |