Ik ben benieuwd!quote:Op zaterdag 16 augustus 2025 19:15 schreef Nijna het volgende:
[..]
Begon hier ook zo, alles op de ipad, intussen (bovenbouw) sjouwen ze zich gewoon weer een breuk...
Mijn oudste heeft een jaar bedrijfseconomie gehad, dat waren een werkboek en een lesboek, 2 hele dikke pillen. Het pastte soms amper in de tas. Dus dunnere boekjes zou in dat opzicht een verademing zijn geweest...quote:Op zaterdag 16 augustus 2025 22:00 schreef mefke79 het volgende:
Oudste
Boeken te leen van school: 2 (Binas en Engels), alleen digitaal 1 (geschiedenis en dat lijkt me rete irritant) en de rest is om te houden. Vijf dunne slappe boekjes voor economie, had daar 1 boek van gemaakt denk ik dan. Omdat boeken twee jaar mee moeten (weer examens) maar verstevigd met tape. Zoon gaat er niet in schrijven zodat hij ze met leren voor examens kan gebruiken om te oefenen, dat is de vorige keer goed bevallen.
Jongste: alles is werkboekenen we weten nu al dat dat lastig wordt want daarvoor schrijft hij te groot. Ivm zijn dyslexie wordt het waarschijnlijk alles digitaal en dan typen op de iPad van school. Kan nog zijn dat we zelf gaan werken met de oude chromebook van oudste. Zijn invulboeken wil ie wel graag gekaft hebben, ach ja dat is nog wel leuk om te doen.
Als oud-docent vind ik die invulboeken vreselijk. Ze nodigen ook niet uit om een goed en logisch antwoord te formuleren. En duurzaam is het ook al niet.
Oudste bleek niet zo goed opgelet te hebben bij zijn inschrijving op de havo en hij staat nu toch bij een tweetalige klas. Dat moet ook prima gaan maar dat stelt wel extra eisen aan de stage. Zijn vorige stage was ook in het Engels, dus we gaan eens vragen of dat nu weer moet. Profielwerkstuk is nu wel in het Nederlands, dat is superfijn.
Vanaf maandag gaan we omstebeurt weer aan de slag, eigenlijk ook wel prima.
Dat hebben mijn meiden met rekenen. Daarvan hebben zij de basis nooit goed onder de knie gekregen.quote:Op zaterdag 16 augustus 2025 22:03 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd!
Zoon zat tijdens de lockdowns in groep 3/4 en heeft dus nooit behoorlijk leren schrijven.. en nu met die laptop wordt het er ook niet beter op!
Ja die van ons zijn even oud!quote:Op zondag 17 augustus 2025 10:23 schreef Kyara het volgende:
[..]
Dat hebben mijn meiden met rekenen. Daarvan hebben zij de basis nooit goed onder de knie gekregen.
Hier was bedrijfseconomie bij oudste juist een lichte. Een stuk of 6 stapeltjes papier van max een kwart cm, die je per stuk in een snelhechter kon doen (werden die ook eens gebruikt). Dus dat was makkelijk tillen. Het A4 schrift wat ze erbij moesten hebben was zwaarderquote:Op zondag 17 augustus 2025 07:33 schreef Nijna het volgende:
[..]
Mijn oudste heeft een jaar bedrijfseconomie gehad, dat waren een werkboek en een lesboek, 2 hele dikke pillen. Het pastte soms amper in de tas. Dus dunnere boekjes zou in dat opzicht een verademing zijn geweest...
Dat klinkt wel lekker eigenlijk. En dan huiswerk "binnen" schooltijd. Kunnen ze daar dan ook hun sport doen, of moet dat nog wel na de BSO-tijd?quote:Op zondag 31 augustus 2025 13:46 schreef 1inamelon het volgende:
De eerste 2 jaar is school maar tot 11:30,
Oh, dat is wel heel erg lang geledenquote:Op zondag 31 augustus 2025 16:26 schreef Hupje het volgende:
@:Deepfreeze Ik denk dat @:1inamelon het heeft over wat wij groep 3 noemen.
Ja precies, hij is 6 en gaat nu voor het eerst naar school. Hiervoor zat hij 3 jaar op de kleuterschool.quote:Op zondag 31 augustus 2025 16:26 schreef Hupje het volgende:
@:Deepfreeze Ik denk dat @:1inamelon het heeft over wat wij groep 3 noemen.
Ja daar kan ik ook een boek over schrijvenquote:Op zondag 31 augustus 2025 16:41 schreef Clubsoda het volgende:
Maar daarvoor duurt de school dus veel korter en een deel van het schoolwerk gebeurt dus thuis.
Hoe je in Duitsland kinderen en een baan kan combineren is me soms echt een raadsel. Een vriendin van ons moet haar peuter elke dag om half 3 bij de opvang ophalen, strakke eindtijd.
Herkenbaar! Elk jaar na de zomervakantie weer als een malle nieuwe laarzen, regenbroeken, pantoffels (moet hier zowel op de Kindergarten als op de basisschool) en gymspullen kopenquote:Op zondag 31 augustus 2025 16:48 schreef exode het volgende:
Juul morgen naar groep 4, nieuw samengestelde groep en 9 kinderen meer dan groep 3. Ben erg benieuwd.
En onze grote B naar groep 8, hoe dan?? Het eerste schooljaar zonder BSO voor hem. Is hij erg blij om, ik moet eraan wennen merk ik.
Ze hebben allebei morgen meteen gym en helaas 6 weken waren niet genoeg om nieuwe kleren en schoenen voor ze te kopen. B gaat in zijn net te kleine gymkleding en Juul in een gewoon kort broekje en shirt. B past zijn schoenen nog net, Juul doet haar schoonste sneakers aan.
6-18 toch, aangezien we ook een kleutertopic hebben?quote:Op zondag 31 augustus 2025 15:53 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Dat klinkt wel lekker eigenlijk. En dan huiswerk "binnen" schooltijd. Kunnen ze daar dan ook hun sport doen, of moet dat nog wel na de BSO-tijd?
Hier hebben ze voor 12+ers ook geen opvang verder. Bij de meeste gezinnen waar geen ouder thuis, blijven de kinderen gewoon zelf thuis.
Deze groep is van 4-18 jarigen, dus je zit zo'n beetje middenin de doelgroep
Oja, de kleuters zijn ooit afgesplitst idd. Geen idee wat er toen afgesproken isquote:Op maandag 1 september 2025 09:45 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
6-18 toch, aangezien we ook een kleutertopic hebben?
Spannend, echt ik vind dat ze zo in groep 3 echt enorme sprongen makenquote:Op maandag 1 september 2025 08:31 schreef taxibabe het volgende:
Zojuist kind naar groep 3 gebracht, wat gaat het allemaal snel! Hij heeft een mooi plekje vooraan, hij is nogal snel afgeleid. We mochten nog even mee de klas in, maar bij het weglopen was hij ons al vergeten en druk bezig
![]()
Ben benieuwd hoe hij vanmiddag uit school komt. Wat wordt hij al groot!
D had de eerste 2 jaar 2 weken intro gehad (2e jaar omdat er teveel klassen op kamp waren er het rooster teveel gatenkaas werd). Beginnen met de laptops instellen en kijken of iedereen zijn spullen compleet heeft. Sportdag, kennismakingsdag, proeflesdag, en ik weet niet wat meer voor dagenquote:Op donderdag 4 september 2025 10:42 schreef Zana het volgende:
Wat voor soort introductieactiviteiten worden bij jullie kinderen op de middelbare scholen georganiseerd? Vooral ook na de brugklas en moeten jullie hiervoor een (vrijwillige) bijdrage betalen?
Leuk!!! Alsof ze ongestyled naar school zouden gaan...Hier in elk geval uitgebreide badkamersessies en de hele parfumerie in een keer.....arme leerkrachten....quote:Op donderdag 4 september 2025 11:11 schreef watmoetikkiezen het volgende:
Ze had vandaag wel mooi huiswerk: kam je haar! We gaan op de schoolfoto..
Hier pas indeling op taal in de 3e. Ze hebben in jaar 1 frans en spaans gehad.Dit jaar beginnen ze met frans en duits en komt daar de 2 e helft van het jaar spaans weer bij. In de 3e laten ze 1 taal naar keuze vallen.quote:Op donderdag 4 september 2025 10:56 schreef Phaidra het volgende:
In de brugklas gingen ze kamperen op eigen terrein met allerlei sportactiviteiten. Geen extra kosten. Dit jaar gaan ze surfen in Zandvoort, ik heb niet gehoord dat we daar extra voor moeten betalen. Ik vrees dat we wel zelf voor vervoer moeten zorgen. Ik denk wel dat er kosten zijn opgenomen in de ouderbijdrage inderdaas.
De klas is wel grotendeels nieuw. Aan het eind van het eerste jaar moesten er 2 vreemde talen worden gekozen (in het eerste jaar hebben ze Duits, Frans en Spaans 1 periode gevolgd) en op basis daarvan zijn de klassen opnieuw ingedeeld.
Als ik zoon niet dwing z'n haren te kammen en z'n tanden te poetsen (na hem er eerst drie keer aan herinnerd te hebben), gebeurt dat hier dus niet. Boeit m echt niet...quote:Op donderdag 4 september 2025 11:26 schreef Zana het volgende:
[..]
Leuk!!! Alsof ze ongestyled naar school zouden gaan...
Mijn zoon vindt nog steeds zijn handtekening heel erg stom, maar zijn id-kaart is bijna aan vervanging toe.quote:Momenteel ben ik helemaal een 'zeurmoeder', want hij moet vanwege krentenbaard in z'n gezicht nu óók nog antibiotica slikken, z'n gezicht grondig wassen én zalf smeren. De horror... Het maken van pasfoto's voor z'n paspoort heb ik zelf maar even uitgesteld, 5 jaar lang een krentenbaardfoto op je paspoort vond ik ook weer zowat.
Och krentenbaard, wat sneu..quote:Op donderdag 4 september 2025 14:12 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Als ik zoon niet dwing z'n haren te kammen en z'n tanden te poetsen (na hem er eerst drie keer aan herinnerd te hebben), gebeurt dat hier dus niet. Boeit m echt niet...
Momenteel ben ik helemaal een 'zeurmoeder', want hij moet vanwege krentenbaard in z'n gezicht nu óók nog antibiotica slikken, z'n gezicht grondig wassen én zalf smeren. De horror... Het maken van pasfoto's voor z'n paspoort heb ik zelf maar even uitgesteld, 5 jaar lang een krentenbaardfoto op je paspoort vond ik ook weer zowat.
Dat dacht ik vorig jaar ook. Toen bleek dat hij daar zelf wel bericht over had gehad, alleen niet aan ons verteld. Hij had zich zelf ook niet aangemeld voor die cjp pas.quote:Op donderdag 4 september 2025 15:07 schreef watmoetikkiezen het volgende:
Wel bijdrage 11,- voor een cultuurkaart die ze volgens mij helemaal niet heeft gehad vorig jaar.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
quote:Op woensdag 10 september 2025 17:58 schreef PoesInDoos het volgende:
Mag ik even huilen?
Vast iemand hier die kan helpen stuur maar foto dan kan ik kijken als je dat wiltSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |