abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218223611
Dat je bij TTO vanaf de 4e toch weer ineens om moet schakelen naar Nederlands, dat lijkt me behoorlijk lastig. Je zit dan zo in de terminologie in het Engels, pfoe. Ik weet dat dat voor een vriendje van de oudste een reden was om geen TTO te kiezen. Zijn moedertaal is Turks, Nederlands is zijn tweede taal. Dan ineens alles in het Engels moeten leren een paar jaar, maar vervolgens terug moeten vallen op NL, terwijl je dat dan een paar jaar nauwelijks hebt bijgehouden. Ik snapte wel dat ze daar huiverig voor waren. Maar ik ben wel een beetje jaloers op het niveau Engels dat deze leerlingen beheersen. Zelf vond ik de overgang naar de uni en wetenschappelijk Engels moeten lezen echt pittig.

Bij de oudste op school zijn er 4 toetsweken en tussendoor bijna geen andere overhoringen. Veel vakken hebben dan dus cijfers die 25% meetellen. Herkansen is niet mogelijk. Na een eerste nogal verprutste toetsweek was het voor I de rest van het jaar hard bikkelen om het weer op te halen. Het was niet makkelijk, maar hij heeft het gered! Ik vond dit jaar daardoor redelijk stressvol :+.
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 15 juli 2025 @ 23:17:06 #102
100412 mefke79
komt goed!
pi_218224545
Als ervaringsdeskundige moeder: ja dat omschakelen naar Nederlands aan het einde van de tto periode viel tegen. Niet alleen omdat hij sommige woorden niet wist, maar hij bij bijvoorbeeld wiskunde ook ineens een andere manier van noteren moest doen. Zijn Nederlands was nooit het beste, dat werd het die laatste jaren ook niet. Engels examen was een lachertje op het vmbo, hij haalde immers al C1 Cambridge (das vwo) en vooral lezen, luisteren en spreken is van hoog niveau. Maar, nu op de havo kiest hij toch voor gewoon havo. Hij ziet de meerwaarde van weer een profielwerkstuk in het Engels niet en bij hun wordt op de havo gestreefd naar c1 dus tja. Hij geeft ook aan vaker in het Engels dan het Nederlands te dromen en wijst inmiddels mijn man die al jaren in het Engels werkt op fouten. Ik zie hem straks ook wel een Engelse hbo gaan doen. Dat tto is wel echt een dikke plus in mijn ogen.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_218460202
Vandaag de schoolboeken kompleet van Van Dijk ontvangen en er hoeft geen boek achteraf terug (nu ja niet echt economisch misschien, maar wel een zorg minder)
...en dat met nog een paar vakantieweken voor de boeg...blijkbaar hebben ze iets geleerd van vorig jaar...toen hadden wij de boeken net de dag kompleet dat de echte lessen begonnen.
pi_218461060
Hier hadden we vorig jaar de boeken pas in de eerste schoolweek, terwijl ik mijn ouders adres opgegeven had voor de levering daar, omdat we zelf week 4&5 weg waren. En dat wijzigingen kon niet na onze vakantie, en mijn ouders wonen op een uur rijden. Zucht.

Dus dit jaar niks geregeld, week 234 op pad. En ja, wie krijgt zijn boeken de maandag van week 2 opgestuurd |:(
Gelukkig ging de ene buurvrouw (jong met whatsapp) op zoek en vond het pakket in onze papiercontainer, want de andere buurvrouw (ouder, geen whatsapp, maar vertrouwd) zou de containers aan de weg zetten :o

Jongste heeft ze in de hoek van zijn kamer gezet, geen wens om er iets mee te doen in de vakantie

Dat is Iddink trouwens. Van Dijk had oudste en dat ging 6 jaar goed.

Ik denk dat 2/3 mag blijven, de leen-theorie boeken zijn van wiskunde, Grieks, Latijn en economie
pi_218461270
Even in een spoiler omdat het diverse foto's zijn:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_218464170
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 18:10 schreef ToT het volgende:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wauw! Wat gaaf!!
pi_218464197
Boeken waren al vrij vroeg hier. Volgens mij week 1 of 2 al. Alleen geschiedenis is een leenboek. De rest om te houden (iddink). Dan komen er ook nog boeken vanuit het boekenfonds van school. Maar geen idee of dat voor beiden is of welke vakken.
pi_218465189
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 23:25 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Wauw! Wat gaaf!!
Thanks! :D Ja ik denk wel dat hij hier heel erg blij mee gaat zijn! :D
pi_218465212
Jongste krijgt de boeken de eerste schooldag en ik verwacht de oudste (andere school) ook. Zo ging het vorig jaar in elk geval wel. Maar het is nog 2 weken vakantie hier, dus daar ga ik nu niet over nadenken ;)
Fake it till you make it...
pi_218467328
Wat gaaf ToT!
pi_218468749
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2025 11:21 schreef FlyingFish het volgende:
Wat gaaf ToT!
Thanks! :D

Ik heb deze foto naar de schrijver gestuurd:

pi_218469802
Ik mag hier dag zwaaien voor 1 van de kids, die vanaf vandaag geen kind meer is. Hij is zojuist met zijn broertje in de auto gestapt naar de macD, omdat als je 18 bent, je ook zonder ouders mag rijden (mits je wel je rijbewijs hebt natuurlijk).
Kleine ventjes worden groot, heul groot O+
  Moderator zondag 10 augustus 2025 @ 16:24:02 #113
5428 crew  miss_sly
pi_218469855
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2025 16:17 schreef Deepfreeze het volgende:
Ik mag hier dag zwaaien voor 1 van de kids, die vanaf vandaag geen kind meer is. Hij is zojuist met zijn broertje in de auto gestapt naar de macD, omdat als je 18 bent, je ook zonder ouders mag rijden (mits je wel je rijbewijs hebt natuurlijk).
Gefeliciteerd! 18, wat een leeftijd! En dan zelf met de auto. Het blijft bijzonder hè?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_218469883
quote:
7s.gif Op zondag 10 augustus 2025 16:24 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Gefeliciteerd! 18, wat een leeftijd! En dan zelf met de auto. Het blijft bijzonder hè?
Dan denk toch nog eens na over die dag 18 jaar geleden. Dat je om een uur of 2 wakker wordt met weeën, terwijl ik de dag ervoor het gevoel had nog lang niet te gaan bevallen (bij 41 weken :D ).
En dat je dan om lunchtijd een bonkie van net geen 4 kg in je armen hebt liggen.
En dan al die avonturen in 18 jaar tijd.
Gelukkig blijft hij voor zijn studie lekker in hotel Mama voorlopig :P
  Moderator zondag 10 augustus 2025 @ 17:21:35 #115
5428 crew  miss_sly
pi_218470189
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2025 16:30 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]
Dan denk toch nog eens na over die dag 18 jaar geleden. Dat je om een uur of 2 wakker wordt met weeën, terwijl ik de dag ervoor het gevoel had nog lang niet te gaan bevallen (bij 41 weken :D ).
En dat je dan om lunchtijd een bonkie van net geen 4 kg in je armen hebt liggen.
En dan al die avonturen in 18 jaar tijd.
Gelukkig blijft hij voor zijn studie lekker in hotel Mama voorlopig :P
Onbegrijpelijk dat die baby’s tot dit uitgroeien. Ik kijk soms naar mijn tiener en kan gewoon niet geloven dat dat dezelfde persoon is als die baby toen O+
  zondag 10 augustus 2025 @ 18:16:45 #116
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_218470584
Gefeliciteerd DF. Bizar hoe snel het gaat.

Wat mooi ToT!

Hier nog een weekje vakantie, daarna begint het feest weer. Oudste krijgt een leenpakket, die moet zijn boeken gewoon op school ophalen. Voor de meiden weet ik het eigenlijk niet, nog niets over gehoord maar dat zal ook via school lopen.
  zondag 10 augustus 2025 @ 19:07:28 #117
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_218470861
Hier ook nog een weekje vakantie. Kinderen hebben het geluk dat ze juist deze week bij oma in het vakantiehuisje aan zee mogen logeren.

Boeken van de oudste werden vorige week thuisbezorgd, behoorlijk zwaar pakket (moesten we in juli zelf bestellen). Slechts 1 boek dat terug moet en nu een rekbare kaft heeft gekregen, de rest is allemaal voor eenmalig gebruik. Agenda krijgt ie van school, dus eigenlijk alleen zelf een rekenmachine en nieuwe rugzak moeten kopen. Laptop wordt op school geleverd.

Jongste gaat naar groep 7, maar is eerst volgende week nog jarig.
pi_218470929
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2025 16:17 schreef Deepfreeze het volgende:
Jemig, 18 al! Gefeliciteerd!
Hier moeten we nog 2 maandjes wachten, maar rijbewijs heeft ze nog niet. Ik denk dat de jongste daar eerder mee gaat zijn, die wil beginnen over een half jaar.
Lijkt me wel een raar idee hoor, dat ze dan zelf in de auto mogen stappen en rijden.
pi_218471245
Gefeliciteerd @Deepfreeze!

Hier werkte een rekbare kaft niet bij het enige boek dat ze terug moeten sturen. Dat is een vrij groot boek met een flexibele kaft en trekt daarom heel de hoeken krom.
Daarom voor beiden maar een rol kaftpapier gekocht en het ene boek voor ze gekaft.
pi_218471246
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2025 19:22 schreef Nijna het volgende:

[..]
Jemig, 18 al! Gefeliciteerd!
Hier moeten we nog 2 maandjes wachten, maar rijbewijs heeft ze nog niet. Ik denk dat de jongste daar eerder mee gaat zijn, die wil beginnen over een half jaar.
Lijkt me wel een raar idee hoor, dat ze dan zelf in de auto mogen stappen en rijden.
Oudste is best van de regeltjes, dus die is eerder te voorzichtig dan te gek.
(Jongste moet ik niet aan denken nog, maar die heeft nog 4,5 jaar tot zijn 18e verjaardag)

Hier nog 2 weken vrij. En weinig plannen,behalve een ex-puber feestje :P
  maandag 11 augustus 2025 @ 09:04:28 #121
319308 Tink89
To live is to dance
pi_218473933
Edit: verkeerde topic

Oudste is voor het eerst naar KVW. Gelukkig is mijn man mee vandaag (je moet verplicht een dag vrijwilligen), ze vond het toch wel echt spannend vanochtend. En nu heb ik dus voor het eerst in ruim 5 weken het huis voor me alleen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 11 augustus 2025 @ 10:05:38 #122
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_218474419
Gefeliciteerd met de 18-jarige!

Hier al 3 jaar geen boeken die terug moeten, heerlijk makkelijk.
Nieuwe boeken + grafische rekenmachine zijn in de vakantie gearriveerd. Buurman heeft het pakket binnengehaald O+

Kind heeft nog twee weken vakantie die hij vooral logerend bij opa&oma op een vakantiepark en een oud-klasgenootje gaat doorbrengen.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_218475270
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 18:10 schreef ToT het volgende:

SPOILER
Wat gááááááf!!

Ondertussen wil de jongste hier dat we al zijn blauwe muren weer wit verven, er mag niks aan de muur hangen, en alle open kasten moeten dicht met witte deuren :') Hij wil een prikkelarme kamer, en ik snap het wel en we doen het graag voor hem, maar ik vind het ook wel een beetje zonde :@
  maandag 11 augustus 2025 @ 12:02:07 #124
319308 Tink89
To live is to dance
pi_218475305
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 11:57 schreef Amsel het volgende:

[..]
Wat gááááááf!!

Ondertussen wil de jongste hier dat we al zijn blauwe muren weer wit verven, er mag niks aan de muur hangen, en alle open kasten moeten dicht met witte deuren :') Hij wil een prikkelarme kamer, en ik snap het wel en we doen het graag voor hem, maar ik vind het ook wel een beetje zonde :@
Zou het helpen om hem eens wat lichte kleuren te laten zien? Dus niet wit en wit en wit (eventueel met als uitleg dat je op wit echt álles ziet).
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Moderator maandag 11 augustus 2025 @ 12:10:37 #125
5428 crew  miss_sly
pi_218475360
quote:
1s.gif Op maandag 11 augustus 2025 10:05 schreef laziness het volgende:
Gefeliciteerd met de 18-jarige!

Hier al 3 jaar geen boeken die terug moeten, heerlijk makkelijk.
Nieuwe boeken + grafische rekenmachine zijn in de vakantie gearriveerd. Buurman heeft het pakket binnengehaald O+

Kind heeft nog twee weken vakantie die hij vooral logerend bij opa&oma op een vakantiepark en een oud-klasgenootje gaat doorbrengen.
Nog tweeenhalve week en dan brengen we haar weg. Over boeken niets gehoord. Op de packing list staat niet eens iets over schriften, mappen of schrijfgerei. Alleen een grafische rekenmachine die we moesten bestellen en die direct aan school wordt bezorgd.

We moeten nog wel andere dingen aanschaffen, zoals een Nederlandse vlag en een Nederlandse outfit. Aangezien ze geen zin heeft in een klederdracht jurkje, wordt het een oranje voetbal tenue en een paar (slof)klompen :')
pi_218475440
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 11:57 schreef Amsel het volgende:

[..]
Wat gááááááf!!

*O* Thanks! Ik ben nu bezig met een laptop waar de slangen uit het scherm komen kruipen. (Uit het computerspel, naar de werelden van "Schiet eens op, slak" en Dolfje.)
Helaas lukt het me echt niet om mooie rechte lijnen te trekken, maar de slangen gaan toch een hoop bedekken.

Ja Mini-ToT houdt echt van blauw en wilde muurschilderingen, maar ik ga er van uit dat hij over een paar jaar alles zo weer mag gaan verwijderen. Ik snap dat het echt zonde is, dat ga ik tegen die tijd ook echt wel vinden hoor! :Y

Ik plaats binnenkort wel foto's van het eindresultaat.
Er is ng 1 hoekje waarin ik iets van Lego wil schilderen, maar de motivatie is nu ff weg; als de laptop met slangen af is, vind ik het wel ff genoeg geweest. In die lege hoek zet ik wel ff een kastje neer! _O-

Overigens zag ik met Google dat Dolfje er eerst veel enger uit zag! :D

[ Bericht 8% gewijzigd door ToT op 11-08-2025 12:28:06 ]
  maandag 11 augustus 2025 @ 12:43:36 #127
35189 Troel
scherp en bot
pi_218475643
School heeft hier de boeken op school laten bezorgen, dus ik kreeg melding dat ik ze ergens op een of andere afgelegen ophaalplek kon ophalen omdat er natuurlijk in de vakantie niemand aanwezig was. Dus laten ze het maar netjes terugsturen naar dat leermiddelen gedoe en dan opnieuw proberen naar ons eigen adres.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_218476414
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 12:21 schreef ToT het volgende:

Overigens zag ik met Google dat Dolfje er eerst veel enger uit zag! :D
Wij zijn überhaupt nooit door deel 1 heen gekomen omdat de kinderen het stuk over de kip te eng en te bloederig vonden :')
pi_218476740
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 14:12 schreef Amsel het volgende:

[..]
Wij zijn überhaupt nooit door deel 1 heen gekomen omdat de kinderen het stuk over de kip te eng en te bloederig vonden :')
_O- :D
Mini-ToT vond dat helemaal prima, maar bepaalde woorden / zinnen vervang ik voor wat bravers of minder gecompliceerds. Die organisatie voor bijzondere dieren en mensen, daar heb ik in het begin gewoon "de politie" van gemaakt.
En bepaalde relatief "grove" woorden voor mevrouw Krijtjes heb ik ook wat zachtaardigers van gemaakt.

Overigens spring ik van hot naar her in het boek; de eerste keer heb ik het van kaft tot kaft gelezen maar sindsdien pakte ik gewoon willekeurige hoofdstukken.
Als hij over een paar dagen weer terug van vakantie is, wil ik het wel weer van het begin tot het eind lezen, met iedere avond een samenvatting van wat er vooraf allemaal gebeurd is.

Overigens heb ik hiervoor veel grappige / onschuldige verhaaltjes op een horror-manier voorgelezen, dus Mini-ToT is wel wat gewend! _O-
Stampertje klonk als een heel eng monster, bijvoorbeeld! :')
  maandag 11 augustus 2025 @ 15:27:27 #130
319308 Tink89
To live is to dance
pi_218477011
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 14:57 schreef ToT het volgende:

[..]
_O- :D
Mini-ToT vond dat helemaal prima, maar bepaalde woorden / zinnen vervang ik voor wat bravers of minder gecompliceerds. Die organisatie voor bijzondere dieren en mensen, daar heb ik in het begin gewoon "de politie" van gemaakt.
En bepaalde relatief "grove" woorden voor mevrouw Krijtjes heb ik ook wat zachtaardigers van gemaakt.

Overigens spring ik van hot naar her in het boek; de eerste keer heb ik het van kaft tot kaft gelezen maar sindsdien pakte ik gewoon willekeurige hoofdstukken.
Als hij over een paar dagen weer terug van vakantie is, wil ik het wel weer van het begin tot het eind lezen, met iedere avond een samenvatting van wat er vooraf allemaal gebeurd is.

Overigens heb ik hiervoor veel grappige / onschuldige verhaaltjes op een horror-manier voorgelezen, dus Mini-ToT is wel wat gewend! _O-
Stampertje klonk als een heel eng monster, bijvoorbeeld! :')
Er zijn nog heeeeel veel meer delen, waarin ook Noura ter tonele komt enzo. Je zou een vervolg bij de bieb kunnen halen.

En mijn kinderen zijn ook dol op dolfje, ook op de film trouwens.
pi_218477038
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 14:57 schreef ToT het volgende:
het boek
Er zijn nog veel meer boeken (ook voor beginnende lezers enz) en andere 'merchandise'. Maar koop nooit het bordspel :P dat is echt het sléchtste bordspel wat ik ooit heb gezien. _O-
pi_218477074
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 15:27 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Er zijn nog heeeeel veel meer delen, waarin ook Noura ter tonele komt enzo. Je zou een vervolg bij de bieb kunnen halen.

En mijn kinderen zijn ook dol op dolfje, ook op de film trouwens.
We hebben ook die van het monsterbal, maar die vindt hij niks aan.
De film is leuk! :Y
pi_218477097
En met het boek bedoel ik dus het boek waar ik die muurschildering van heb gemaakt. :P
pi_218477107
L is op het moment alle dolfje boeken aan het verslinden.
Onze bieb heeft niet alle delen maar gelukkig kan je tegenwoordig boeken laten overkomen van een andere bieb dus zo is hij alsnog de hele reeks aan het lezen.
pi_218478803
Mijn oudste heeft Dolfje ook verslonden O+ . Ik heb toen nog een dolfje schilderijtje (nou ja, 3 in 1 lijst) gemaakt die ze van de Sint kreeg. Was leuk om te doen. Jongste had toen ook zo'n lijstje met 3 schilderijtjes, maar van een boek waar zij toen gek op was.
  maandag 11 augustus 2025 @ 20:39:47 #136
319308 Tink89
To live is to dance
pi_218479443
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 15:30 schreef Hupje het volgende:

[..]
Er zijn nog veel meer boeken (ook voor beginnende lezers enz) en andere 'merchandise'. Maar koop nooit het bordspel :P dat is echt het sléchtste bordspel wat ik ooit heb gezien. _O-
Mijn kinderen vinden het fantastisch. En ik heb er ook geen hekel aan... met dat draaien bedoel je?
pi_218479835
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 20:39 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Mijn kinderen vinden het fantastisch. En ik heb er ook geen hekel aan... met dat draaien bedoel je?
Ja, het spel is eigenlijk alleen een kwestie van geluk/toeval en het praktisch design is ook waardeloos. Vind ik dan, he :D mijn kind speelde het wel graag.
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 09:14:39 #138
319308 Tink89
To live is to dance
pi_218482104
quote:
1s.gif Op maandag 11 augustus 2025 21:14 schreef Hupje het volgende:

[..]
Ja, het spel is eigenlijk alleen een kwestie van geluk/toeval en het praktisch design is ook waardeloos. Vind ik dan, he :D mijn kind speelde het wel graag.
Oh dat klopt wel ja. Geen enkele strategie eigenlijk. Maar de kinderen vinden het leuk, kunnen het goed zelf spelen en het is eigenlijk altijd een close call wie er wint. Maar da's met een 4- en 6-jarige. Ik denk dat over een tijdje de lol er idd af is, als ze wat strategischer of tactischer spelletjes gaan spelen. Beetje vergelijkbaar met draakje dondertand, hop hop in galop en andere habaspelletjes.

Overigens heb ik hop hop in galop en draakje dondertand hier ter overname liggen als iemand al decembercadeautjes aan het inslaan is.
pi_218507567
Poeh, de groep 7/8 avond van de kindervakantieweek zit erop. Voor het eerst dat ik daar heb geholpen. Superleuk. Aan de ene kant zijn ze dan zo groot, en aan de andere kant ook juist nog best klein :)
  vrijdag 15 augustus 2025 @ 19:44:43 #140
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_218512836
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2025 00:19 schreef Hupje het volgende:
Poeh, de groep 7/8 avond van de kindervakantieweek zit erop. Voor het eerst dat ik daar heb geholpen. Superleuk. Aan de ene kant zijn ze dan zo groot, en aan de andere kant ook juist nog best klein :)
O+
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_218514439
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 15:30 schreef Hupje het volgende:

[..]
Mijn zoon heeft dat spel de eerste twee keer dik verloren en wil het nooit meer spelen :D. Zijn zusjes vinden het daarentegen wel heel leuk, het is zelfs meerdere keren genoemd als optie om mee te nemen op vakantie dit jaar.

Ze vinden lastigere spellen als Andor, Ticket to Ride en Clever erg leuk, maar tegelijk spelen ze dus ook zelf nog graag dit soort simpelere spellen zoals ook monopoly junior, Zippidy Zoo en wie is het.

Ik vind groep 8 ook erg leuk. Die tegenstelling tussen zich al heel groot voelen maar eigenlijk nog klein zijn. En hoe ze dan halverwege de 1e klas opeens ‘groot’ zijn. Ik ga dit jaar mee op schoolkamp, heb ik ook zin in! Wordt mijn 4e groep 8 kamp al, terwijl ik niet in het onderwijs werk :D
pi_218515567
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2025 22:30 schreef FlyingFish het volgende:
Ik ga dit jaar mee op schoolkamp, heb ik ook zin in! Wordt mijn 4e groep 8 kamp al, terwijl ik niet in het onderwijs werk :D
Nou ben ik wel nieuwsgierig hoe dat dan zit :P
pi_218515704
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2025 06:53 schreef Hupje het volgende:

[..]
Nou ben ik wel nieuwsgierig hoe dat dan zit :P
Dit jaar ga ik met zoon mee op kamp, als OR-lid (hier gaan 7&8 op kamp, en voor zijn geboorte ben ik als extra leiding meegeweest op kampen van de school waar een vriendin werkte. Daar wilden ze (terecht imo) geen ouders mee tenzij echt noodzakelijk. Dat was een redelijke kakschool, met kinderen die nog nooit van afwassen hadden gehoord :D
  FOK!fotograaf zaterdag 16 augustus 2025 @ 08:58:41 #144
148247 taxibabe
pi_218515867
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2025 14:28 schreef ToT het volgende:

[..]
Thanks! :D

Ik heb deze foto naar de schrijver gestuurd:

[ afbeelding ]
oepsie

[ Bericht 2% gewijzigd door taxibabe op 16-08-2025 15:15:52 ]
pi_218516517
@ToT wat een eer!
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_218517844
Wut? :D Echt???

Ik check!
pi_218517867
*O* Leuk!

Jammer dat ik niet kan reageren. :)
pi_218518339
Ik voel me een boomer hoor -O-
Zoon zijn eerste boekenpakket is geleverd; 2 Wiskunde (leen)boeken, biologie, mens&maatschappij en iets over het geloof. That´s it. HOE dan? :o
Ik zeulde 20 jaar geleden 2 volle tassen mee naar huis :´)
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_218519474
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2025 16:29 schreef PoesInDoos het volgende:
Ik voel me een boomer hoor -O-
Zoon zijn eerste boekenpakket is geleverd; 2 Wiskunde (leen)boeken, biologie, mens&maatschappij en iets over het geloof. That´s it. HOE dan? :o
Ik zeulde 20 jaar geleden 2 volle tassen mee naar huis :´)
Begon hier ook zo, alles op de ipad, intussen (bovenbouw) sjouwen ze zich gewoon weer een breuk...
pi_218520275
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2025 19:15 schreef Nijna het volgende:

[..]
Begon hier ook zo, alles op de ipad, intussen (bovenbouw) sjouwen ze zich gewoon weer een breuk...
O, hier zijn ze wat behoudender denk ik. De meeste werkboeken hebben ze zowel digitaal als papier. En die moet gewoon elke les mee..
Met die laptop erbij sjouwen ze zich dus in de eerste al een breuk..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')