SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 18:10 schreef ToT het volgende:
Even in een spoiler omdat het diverse foto's zijn:Wauw! Wat gaaf!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gefeliciteerd! 18, wat een leeftijd! En dan zelf met de auto. Het blijft bijzonder hè?quote:Op zondag 10 augustus 2025 16:17 schreef Deepfreeze het volgende:
Ik mag hier dag zwaaien voor 1 van de kids, die vanaf vandaag geen kind meer is. Hij is zojuist met zijn broertje in de auto gestapt naar de macD, omdat als je 18 bent, je ook zonder ouders mag rijden (mits je wel je rijbewijs hebt natuurlijk).
Kleine ventjes worden groot, heul groot
Dan denk toch nog eens na over die dag 18 jaar geleden. Dat je om een uur of 2 wakker wordt met weeën, terwijl ik de dag ervoor het gevoel had nog lang niet te gaan bevallen (bij 41 wekenquote:Op zondag 10 augustus 2025 16:24 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! 18, wat een leeftijd! En dan zelf met de auto. Het blijft bijzonder hè?
Onbegrijpelijk dat die baby’s tot dit uitgroeien. Ik kijk soms naar mijn tiener en kan gewoon niet geloven dat dat dezelfde persoon is als die baby toenquote:Op zondag 10 augustus 2025 16:30 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Dan denk toch nog eens na over die dag 18 jaar geleden. Dat je om een uur of 2 wakker wordt met weeën, terwijl ik de dag ervoor het gevoel had nog lang niet te gaan bevallen (bij 41 weken).
En dat je dan om lunchtijd een bonkie van net geen 4 kg in je armen hebt liggen.
En dan al die avonturen in 18 jaar tijd.
Gelukkig blijft hij voor zijn studie lekker in hotel Mama voorlopig
Jemig, 18 al! Gefeliciteerd!quote:Op zondag 10 augustus 2025 16:17 schreef Deepfreeze het volgende:
Ik mag hier dag zwaaien voor 1 van de kids, die vanaf vandaag geen kind meer is. Hij is zojuist met zijn broertje in de auto gestapt naar de macD, omdat als je 18 bent, je ook zonder ouders mag rijden (mits je wel je rijbewijs hebt natuurlijk).
Kleine ventjes worden groot, heul groot
Oudste is best van de regeltjes, dus die is eerder te voorzichtig dan te gek.quote:Op zondag 10 augustus 2025 19:22 schreef Nijna het volgende:
[..]
Jemig, 18 al! Gefeliciteerd!
Hier moeten we nog 2 maandjes wachten, maar rijbewijs heeft ze nog niet. Ik denk dat de jongste daar eerder mee gaat zijn, die wil beginnen over een half jaar.
Lijkt me wel een raar idee hoor, dat ze dan zelf in de auto mogen stappen en rijden.
quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 18:10 schreef ToT het volgende:
Even in een spoiler omdat het diverse foto's zijn:Wat gááááááf!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ondertussen wil de jongste hier dat we al zijn blauwe muren weer wit verven, er mag niks aan de muur hangen, en alle open kasten moeten dicht met witte deurenHij wil een prikkelarme kamer, en ik snap het wel en we doen het graag voor hem, maar ik vind het ook wel een beetje zonde
![]()
Zou het helpen om hem eens wat lichte kleuren te laten zien? Dus niet wit en wit en wit (eventueel met als uitleg dat je op wit echt álles ziet).quote:Op maandag 11 augustus 2025 11:57 schreef Amsel het volgende:
[..]
Wat gááááááf!!
Ondertussen wil de jongste hier dat we al zijn blauwe muren weer wit verven, er mag niks aan de muur hangen, en alle open kasten moeten dicht met witte deurenHij wil een prikkelarme kamer, en ik snap het wel en we doen het graag voor hem, maar ik vind het ook wel een beetje zonde
Nog tweeenhalve week en dan brengen we haar weg. Over boeken niets gehoord. Op de packing list staat niet eens iets over schriften, mappen of schrijfgerei. Alleen een grafische rekenmachine die we moesten bestellen en die direct aan school wordt bezorgd.quote:Op maandag 11 augustus 2025 10:05 schreef laziness het volgende:
Gefeliciteerd met de 18-jarige!
Hier al 3 jaar geen boeken die terug moeten, heerlijk makkelijk.
Nieuwe boeken + grafische rekenmachine zijn in de vakantie gearriveerd. Buurman heeft het pakket binnengehaald![]()
Kind heeft nog twee weken vakantie die hij vooral logerend bij opa&oma op een vakantiepark en een oud-klasgenootje gaat doorbrengen.
quote:Op maandag 11 augustus 2025 11:57 schreef Amsel het volgende:
[..]
Wat gááááááf!!
Wij zijn überhaupt nooit door deel 1 heen gekomen omdat de kinderen het stuk over de kip te eng en te bloederig vondenquote:Op maandag 11 augustus 2025 12:21 schreef ToT het volgende:
Overigens zag ik met Google dat Dolfje er eerst veel enger uit zag!
quote:Op maandag 11 augustus 2025 14:12 schreef Amsel het volgende:
[..]
Wij zijn überhaupt nooit door deel 1 heen gekomen omdat de kinderen het stuk over de kip te eng en te bloederig vonden
Er zijn nog heeeeel veel meer delen, waarin ook Noura ter tonele komt enzo. Je zou een vervolg bij de bieb kunnen halen.quote:Op maandag 11 augustus 2025 14:57 schreef ToT het volgende:
[..]![]()
Mini-ToT vond dat helemaal prima, maar bepaalde woorden / zinnen vervang ik voor wat bravers of minder gecompliceerds. Die organisatie voor bijzondere dieren en mensen, daar heb ik in het begin gewoon "de politie" van gemaakt.
En bepaalde relatief "grove" woorden voor mevrouw Krijtjes heb ik ook wat zachtaardigers van gemaakt.
Overigens spring ik van hot naar her in het boek; de eerste keer heb ik het van kaft tot kaft gelezen maar sindsdien pakte ik gewoon willekeurige hoofdstukken.
Als hij over een paar dagen weer terug van vakantie is, wil ik het wel weer van het begin tot het eind lezen, met iedere avond een samenvatting van wat er vooraf allemaal gebeurd is.
Overigens heb ik hiervoor veel grappige / onschuldige verhaaltjes op een horror-manier voorgelezen, dus Mini-ToT is wel wat gewend!
Stampertje klonk als een heel eng monster, bijvoorbeeld!
Er zijn nog veel meer boeken (ook voor beginnende lezers enz) en andere 'merchandise'. Maar koop nooit het bordspelquote:
We hebben ook die van het monsterbal, maar die vindt hij niks aan.quote:Op maandag 11 augustus 2025 15:27 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Er zijn nog heeeeel veel meer delen, waarin ook Noura ter tonele komt enzo. Je zou een vervolg bij de bieb kunnen halen.
En mijn kinderen zijn ook dol op dolfje, ook op de film trouwens.
Mijn kinderen vinden het fantastisch. En ik heb er ook geen hekel aan... met dat draaien bedoel je?quote:Op maandag 11 augustus 2025 15:30 schreef Hupje het volgende:
[..]
Er zijn nog veel meer boeken (ook voor beginnende lezers enz) en andere 'merchandise'. Maar koop nooit het bordspeldat is echt het sléchtste bordspel wat ik ooit heb gezien.
Ja, het spel is eigenlijk alleen een kwestie van geluk/toeval en het praktisch design is ook waardeloos. Vind ik dan, hequote:Op maandag 11 augustus 2025 20:39 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Mijn kinderen vinden het fantastisch. En ik heb er ook geen hekel aan... met dat draaien bedoel je?
Oh dat klopt wel ja. Geen enkele strategie eigenlijk. Maar de kinderen vinden het leuk, kunnen het goed zelf spelen en het is eigenlijk altijd een close call wie er wint. Maar da's met een 4- en 6-jarige. Ik denk dat over een tijdje de lol er idd af is, als ze wat strategischer of tactischer spelletjes gaan spelen. Beetje vergelijkbaar met draakje dondertand, hop hop in galop en andere habaspelletjes.quote:Op maandag 11 augustus 2025 21:14 schreef Hupje het volgende:
[..]
Ja, het spel is eigenlijk alleen een kwestie van geluk/toeval en het praktisch design is ook waardeloos. Vind ik dan, hemijn kind speelde het wel graag.
quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 00:19 schreef Hupje het volgende:
Poeh, de groep 7/8 avond van de kindervakantieweek zit erop. Voor het eerst dat ik daar heb geholpen. Superleuk. Aan de ene kant zijn ze dan zo groot, en aan de andere kant ook juist nog best klein
Mijn zoon heeft dat spel de eerste twee keer dik verloren en wil het nooit meer spelenquote:Op maandag 11 augustus 2025 15:30 schreef Hupje het volgende:
[..]
Er zijn nog veel meer boeken (ook voor beginnende lezers enz) en andere 'merchandise'. Maar koop nooit het bordspeldat is echt het sléchtste bordspel wat ik ooit heb gezien.
Nou ben ik wel nieuwsgierig hoe dat dan zitquote:Op vrijdag 15 augustus 2025 22:30 schreef FlyingFish het volgende:
Ik ga dit jaar mee op schoolkamp, heb ik ook zin in! Wordt mijn 4e groep 8 kamp al, terwijl ik niet in het onderwijs werk
Dit jaar ga ik met zoon mee op kamp, als OR-lid (hier gaan 7&8 op kamp, en voor zijn geboorte ben ik als extra leiding meegeweest op kampen van de school waar een vriendin werkte. Daar wilden ze (terecht imo) geen ouders mee tenzij echt noodzakelijk. Dat was een redelijke kakschool, met kinderen die nog nooit van afwassen hadden gehoordquote:Op zaterdag 16 augustus 2025 06:53 schreef Hupje het volgende:
[..]
Nou ben ik wel nieuwsgierig hoe dat dan zit
oepsiequote:Op zondag 10 augustus 2025 14:28 schreef ToT het volgende:
[..]
Thanks!
Ik heb deze foto naar de schrijver gestuurd:
[ afbeelding ]
Begon hier ook zo, alles op de ipad, intussen (bovenbouw) sjouwen ze zich gewoon weer een breuk...quote:Op zaterdag 16 augustus 2025 16:29 schreef PoesInDoos het volgende:
Ik voel me een boomer hoor![]()
Zoon zijn eerste boekenpakket is geleverd; 2 Wiskunde (leen)boeken, biologie, mens&maatschappij en iets over het geloof. That´s it. HOE dan?![]()
Ik zeulde 20 jaar geleden 2 volle tassen mee naar huis :´)
O, hier zijn ze wat behoudender denk ik. De meeste werkboeken hebben ze zowel digitaal als papier. En die moet gewoon elke les mee..quote:Op zaterdag 16 augustus 2025 19:15 schreef Nijna het volgende:
[..]
Begon hier ook zo, alles op de ipad, intussen (bovenbouw) sjouwen ze zich gewoon weer een breuk...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |