abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218475440
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 11:57 schreef Amsel het volgende:

[..]
Wat gááááááf!!

Ondertussen wil de jongste hier dat we al zijn blauwe muren weer wit verven, er mag niks aan de muur hangen, en alle open kasten moeten dicht met witte deuren :') Hij wil een prikkelarme kamer, en ik snap het wel en we doen het graag voor hem, maar ik vind het ook wel een beetje zonde :@
*O* Thanks! Ik ben nu bezig met een laptop waar de slangen uit het scherm komen kruipen. (Uit het computerspel, naar de werelden van "Schiet eens op, slak" en Dolfje.)
Helaas lukt het me echt niet om mooie rechte lijnen te trekken, maar de slangen gaan toch een hoop bedekken.

Ja Mini-ToT houdt echt van blauw en wilde muurschilderingen, maar ik ga er van uit dat hij over een paar jaar alles zo weer mag gaan verwijderen. Ik snap dat het echt zonde is, dat ga ik tegen die tijd ook echt wel vinden hoor! :Y

Ik plaats binnenkort wel foto's van het eindresultaat.
Er is ng 1 hoekje waarin ik iets van Lego wil schilderen, maar de motivatie is nu ff weg; als de laptop met slangen af is, vind ik het wel ff genoeg geweest. In die lege hoek zet ik wel ff een kastje neer! _O-

Overigens zag ik met Google dat Dolfje er eerst veel enger uit zag! :D

[ Bericht 8% gewijzigd door ToT op 11-08-2025 12:28:06 ]
  maandag 11 augustus 2025 @ 12:43:36 #127
35189 Troel
scherp en bot
pi_218475643
School heeft hier de boeken op school laten bezorgen, dus ik kreeg melding dat ik ze ergens op een of andere afgelegen ophaalplek kon ophalen omdat er natuurlijk in de vakantie niemand aanwezig was. Dus laten ze het maar netjes terugsturen naar dat leermiddelen gedoe en dan opnieuw proberen naar ons eigen adres.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_218476414
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 12:21 schreef ToT het volgende:

Overigens zag ik met Google dat Dolfje er eerst veel enger uit zag! :D
Wij zijn überhaupt nooit door deel 1 heen gekomen omdat de kinderen het stuk over de kip te eng en te bloederig vonden :')
pi_218476740
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 14:12 schreef Amsel het volgende:

[..]
Wij zijn überhaupt nooit door deel 1 heen gekomen omdat de kinderen het stuk over de kip te eng en te bloederig vonden :')
_O- :D
Mini-ToT vond dat helemaal prima, maar bepaalde woorden / zinnen vervang ik voor wat bravers of minder gecompliceerds. Die organisatie voor bijzondere dieren en mensen, daar heb ik in het begin gewoon "de politie" van gemaakt.
En bepaalde relatief "grove" woorden voor mevrouw Krijtjes heb ik ook wat zachtaardigers van gemaakt.

Overigens spring ik van hot naar her in het boek; de eerste keer heb ik het van kaft tot kaft gelezen maar sindsdien pakte ik gewoon willekeurige hoofdstukken.
Als hij over een paar dagen weer terug van vakantie is, wil ik het wel weer van het begin tot het eind lezen, met iedere avond een samenvatting van wat er vooraf allemaal gebeurd is.

Overigens heb ik hiervoor veel grappige / onschuldige verhaaltjes op een horror-manier voorgelezen, dus Mini-ToT is wel wat gewend! _O-
Stampertje klonk als een heel eng monster, bijvoorbeeld! :')
  maandag 11 augustus 2025 @ 15:27:27 #130
319308 Tink89
To live is to dance
pi_218477011
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 14:57 schreef ToT het volgende:

[..]
_O- :D
Mini-ToT vond dat helemaal prima, maar bepaalde woorden / zinnen vervang ik voor wat bravers of minder gecompliceerds. Die organisatie voor bijzondere dieren en mensen, daar heb ik in het begin gewoon "de politie" van gemaakt.
En bepaalde relatief "grove" woorden voor mevrouw Krijtjes heb ik ook wat zachtaardigers van gemaakt.

Overigens spring ik van hot naar her in het boek; de eerste keer heb ik het van kaft tot kaft gelezen maar sindsdien pakte ik gewoon willekeurige hoofdstukken.
Als hij over een paar dagen weer terug van vakantie is, wil ik het wel weer van het begin tot het eind lezen, met iedere avond een samenvatting van wat er vooraf allemaal gebeurd is.

Overigens heb ik hiervoor veel grappige / onschuldige verhaaltjes op een horror-manier voorgelezen, dus Mini-ToT is wel wat gewend! _O-
Stampertje klonk als een heel eng monster, bijvoorbeeld! :')
Er zijn nog heeeeel veel meer delen, waarin ook Noura ter tonele komt enzo. Je zou een vervolg bij de bieb kunnen halen.

En mijn kinderen zijn ook dol op dolfje, ook op de film trouwens.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_218477038
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 14:57 schreef ToT het volgende:
het boek
Er zijn nog veel meer boeken (ook voor beginnende lezers enz) en andere 'merchandise'. Maar koop nooit het bordspel :P dat is echt het sléchtste bordspel wat ik ooit heb gezien. _O-
pi_218477074
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 15:27 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Er zijn nog heeeeel veel meer delen, waarin ook Noura ter tonele komt enzo. Je zou een vervolg bij de bieb kunnen halen.

En mijn kinderen zijn ook dol op dolfje, ook op de film trouwens.
We hebben ook die van het monsterbal, maar die vindt hij niks aan.
De film is leuk! :Y
pi_218477097
En met het boek bedoel ik dus het boek waar ik die muurschildering van heb gemaakt. :P
pi_218477107
L is op het moment alle dolfje boeken aan het verslinden.
Onze bieb heeft niet alle delen maar gelukkig kan je tegenwoordig boeken laten overkomen van een andere bieb dus zo is hij alsnog de hele reeks aan het lezen.
pi_218478803
Mijn oudste heeft Dolfje ook verslonden O+ . Ik heb toen nog een dolfje schilderijtje (nou ja, 3 in 1 lijst) gemaakt die ze van de Sint kreeg. Was leuk om te doen. Jongste had toen ook zo'n lijstje met 3 schilderijtjes, maar van een boek waar zij toen gek op was.
Fake it till you make it...
  maandag 11 augustus 2025 @ 20:39:47 #136
319308 Tink89
To live is to dance
pi_218479443
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 15:30 schreef Hupje het volgende:

[..]
Er zijn nog veel meer boeken (ook voor beginnende lezers enz) en andere 'merchandise'. Maar koop nooit het bordspel :P dat is echt het sléchtste bordspel wat ik ooit heb gezien. _O-
Mijn kinderen vinden het fantastisch. En ik heb er ook geen hekel aan... met dat draaien bedoel je?
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_218479835
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 20:39 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Mijn kinderen vinden het fantastisch. En ik heb er ook geen hekel aan... met dat draaien bedoel je?
Ja, het spel is eigenlijk alleen een kwestie van geluk/toeval en het praktisch design is ook waardeloos. Vind ik dan, he :D mijn kind speelde het wel graag.
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 09:14:39 #138
319308 Tink89
To live is to dance
pi_218482104
quote:
1s.gif Op maandag 11 augustus 2025 21:14 schreef Hupje het volgende:

[..]
Ja, het spel is eigenlijk alleen een kwestie van geluk/toeval en het praktisch design is ook waardeloos. Vind ik dan, he :D mijn kind speelde het wel graag.
Oh dat klopt wel ja. Geen enkele strategie eigenlijk. Maar de kinderen vinden het leuk, kunnen het goed zelf spelen en het is eigenlijk altijd een close call wie er wint. Maar da's met een 4- en 6-jarige. Ik denk dat over een tijdje de lol er idd af is, als ze wat strategischer of tactischer spelletjes gaan spelen. Beetje vergelijkbaar met draakje dondertand, hop hop in galop en andere habaspelletjes.

Overigens heb ik hop hop in galop en draakje dondertand hier ter overname liggen als iemand al decembercadeautjes aan het inslaan is.
pi_218507567
Poeh, de groep 7/8 avond van de kindervakantieweek zit erop. Voor het eerst dat ik daar heb geholpen. Superleuk. Aan de ene kant zijn ze dan zo groot, en aan de andere kant ook juist nog best klein :)
  vrijdag 15 augustus 2025 @ 19:44:43 #140
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_218512836
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2025 00:19 schreef Hupje het volgende:
Poeh, de groep 7/8 avond van de kindervakantieweek zit erop. Voor het eerst dat ik daar heb geholpen. Superleuk. Aan de ene kant zijn ze dan zo groot, en aan de andere kant ook juist nog best klein :)
O+
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_218514439
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 15:30 schreef Hupje het volgende:

[..]
Mijn zoon heeft dat spel de eerste twee keer dik verloren en wil het nooit meer spelen :D. Zijn zusjes vinden het daarentegen wel heel leuk, het is zelfs meerdere keren genoemd als optie om mee te nemen op vakantie dit jaar.

Ze vinden lastigere spellen als Andor, Ticket to Ride en Clever erg leuk, maar tegelijk spelen ze dus ook zelf nog graag dit soort simpelere spellen zoals ook monopoly junior, Zippidy Zoo en wie is het.

Ik vind groep 8 ook erg leuk. Die tegenstelling tussen zich al heel groot voelen maar eigenlijk nog klein zijn. En hoe ze dan halverwege de 1e klas opeens ‘groot’ zijn. Ik ga dit jaar mee op schoolkamp, heb ik ook zin in! Wordt mijn 4e groep 8 kamp al, terwijl ik niet in het onderwijs werk :D
pi_218515567
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2025 22:30 schreef FlyingFish het volgende:
Ik ga dit jaar mee op schoolkamp, heb ik ook zin in! Wordt mijn 4e groep 8 kamp al, terwijl ik niet in het onderwijs werk :D
Nou ben ik wel nieuwsgierig hoe dat dan zit :P
pi_218515704
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2025 06:53 schreef Hupje het volgende:

[..]
Nou ben ik wel nieuwsgierig hoe dat dan zit :P
Dit jaar ga ik met zoon mee op kamp, als OR-lid (hier gaan 7&8 op kamp, en voor zijn geboorte ben ik als extra leiding meegeweest op kampen van de school waar een vriendin werkte. Daar wilden ze (terecht imo) geen ouders mee tenzij echt noodzakelijk. Dat was een redelijke kakschool, met kinderen die nog nooit van afwassen hadden gehoord :D
  FOK!fotograaf zaterdag 16 augustus 2025 @ 08:58:41 #144
148247 taxibabe
pi_218515867
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2025 14:28 schreef ToT het volgende:

[..]
Thanks! :D

Ik heb deze foto naar de schrijver gestuurd:

[ afbeelding ]
oepsie

[ Bericht 2% gewijzigd door taxibabe op 16-08-2025 15:15:52 ]
pi_218516517
@ToT wat een eer!
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_218517844
Wut? :D Echt???

Ik check!
pi_218517867
*O* Leuk!

Jammer dat ik niet kan reageren. :)
pi_218518339
Ik voel me een boomer hoor -O-
Zoon zijn eerste boekenpakket is geleverd; 2 Wiskunde (leen)boeken, biologie, mens&maatschappij en iets over het geloof. That´s it. HOE dan? :o
Ik zeulde 20 jaar geleden 2 volle tassen mee naar huis :´)
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_218519474
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2025 16:29 schreef PoesInDoos het volgende:
Ik voel me een boomer hoor -O-
Zoon zijn eerste boekenpakket is geleverd; 2 Wiskunde (leen)boeken, biologie, mens&maatschappij en iets over het geloof. That´s it. HOE dan? :o
Ik zeulde 20 jaar geleden 2 volle tassen mee naar huis :´)
Begon hier ook zo, alles op de ipad, intussen (bovenbouw) sjouwen ze zich gewoon weer een breuk...
Fake it till you make it...
pi_218520275
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2025 19:15 schreef Nijna het volgende:

[..]
Begon hier ook zo, alles op de ipad, intussen (bovenbouw) sjouwen ze zich gewoon weer een breuk...
O, hier zijn ze wat behoudender denk ik. De meeste werkboeken hebben ze zowel digitaal als papier. En die moet gewoon elke les mee..
Met die laptop erbij sjouwen ze zich dus in de eerste al een breuk..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')