Ik zou een afspraak maken bij de ortho, die kan je vertellen of het binnenkort al kan. Leeftijd is niet te zeggen, is behoorlijk afhankelijk van het wisselen en wat voor beugel.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 16:32 schreef SaskiaR het volgende:
Heeft iemand ervaring met orthodontisten? De tandarts zei gisteren dat N een overbeet had; en inderdaad is dat wel zo. De tandarts zei dat je pas naar de ortho moet als al je tanden en kiezen gewisseld zijn, maar van wat ik kan vinden is dat niet zo. Kan je gewoon zomaar een afspraak met een ortho maken? Zo ja op welke leeftijd is dat handig?
Ik heb daarvoor een Excel volgeprakt met allerlei dingen die misschien ook wel zouden kunnen in een jaar wachttijd.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 16:40 schreef Hupje het volgende:
Al weet ik nog niet of het gaat lonen om een aanvullende verzekering te nemen als die alleen voor de ortho gebruikt wordt.
Het blijft een gok. Want de verhalen van scholen blijken soms ook nog anders dan in praktijk. Hier hebben beide kinderen zelf gekozen, meer op gevoel dan op kennis.quote:Op maandag 13 oktober 2025 16:41 schreef Hupje het volgende:
Met al die hippe termen en nieuwe stromingen valt het niet mee om VO scholen te vergelijken, zeg...![]()
Ik ben nu bezig met een Excel sheet voor de drie scholen die J nog op het oog heeft. Sowieso heeft zijn voorkeurs school losse informatie avonden voor de verschillende stromingen, terwijl ik eigenlijk nog amper het verschil ertussen wist. Na diep graven in de website heb ik het gevonden. Dus ik weet in ieder geval waar ik me voor moet aanmelden.
Maar hoe moet een basisschool leerling nu weten waar hij/zij goed aan doet en wat er bij je past, pfff.
Wij zijn in groep 7 bij een aantal scholen wezen kijken. Toen bleven er 2 over en in groep 8 hadden we tijdens de informatieavonden wel wat vragen omdat we al heel veel scholen gezien hadden en dus vergelijkingsmateriaal hadden.quote:Op maandag 13 oktober 2025 21:23 schreef Hupje het volgende:
Dat gaan we inderdaad doen.
Maar bijv voor die informatie avonden voor ouders moet je dus al weten waar je iets over wilt weten, terwijl ik dan denk: wat zijn de keuzes dan?![]()
Alle drie de scholen zijn groot. Tenminste, veel groter dan de scholen in het dorp waar ik opgegroeid ben.
Bij ons waren voor TTO ook aparte informatiebijeenkomsten en aparte meeloopsessies.quote:Op maandag 13 oktober 2025 21:53 schreef Hupje het volgende:
@:Kyara Wij hebben vorig jaar inderdaad open dagen bezocht en de shortlist gaan we nu verder bekijken. Maar bepaalde dingen als project/tto heb ik vorig jaar een beetje globaal geluisterd en nu moet ik er echt meer over weten om een keuze te kunnen maken.
Goede tip!quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 08:03 schreef Deepfreeze het volgende:
Ik merk dat kijken naar de hoogste klassen een beetje vergeten werd door de scholen en ouders
Hier is er maar 1 binnen 10 km en die is geen optie, we vonden het er vreselijk en het gewenste schoolniveau is er niet tot het eindexamen. Dus ver fietsen wordt het sowieso.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 09:07 schreef exode het volgende:
Wij hebben het 'makkelijk', er zijn eigenlijk maar 2 keuzes. De rest is meer dan 10 kilometer fietsen.
Dat is jammer, maar niet onoverkomelijk inderdaad. Als deze 2 scholen niet zouden bevallen, had B ook moeten fietsen. Extra nadeel zou bij ons wel zijn dat die scholen allemaal loten en wij niet in de goede gemeente wonen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 09:25 schreef Hupje het volgende:
[..]
Goede tip!
[..]
Hier is er maar 1 binnen 10 km en die is geen optie, we vonden het er vreselijk en het gewenste schoolniveau is er niet tot het eindexamen. Dus ver fietsen wordt het sowieso.
Hier kregen we begin groep 8 een magazine van de middelbare scholen. Er waren er 21 binnen 10 km. Daarvan waren er qua niveau 13 een optie.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 09:07 schreef exode het volgende:
Wij hebben het 'makkelijk', er zijn eigenlijk maar 2 keuzes. De rest is meer dan 10 kilometer fietsen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |