Of eerst een snuffelstage lopen bij de grote Mohamned al-Sahafquote:Op donderdag 26 juni 2025 13:49 schreef opgebaarde het volgende:
[ x ]
Ik raad Khamenei aan om zijn baan nog niet op te zeggen en zijn standup comedy eerst op kleine podia te beginnen
Nou, dat vind ik wel onvriendelijk. Ik wist het ook niet zeker, dus ik heb het uitgezocht. Dat jij dat allemaal al wist, wil niet zeggen dat alle andere lezers van dit topic dat ook al wisten.quote:
het is niet het punt dat ter discussie stond, niemand zegt dat ze het niet nog een keer kunnen doen, je bent vooral met jezelf in discussie hierquote:Op donderdag 26 juni 2025 14:34 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Nou, dat vind ik wel onvriendelijk. Ik wist het ook niet zeker, dus ik heb het uitgezocht. Dat jij dat allemaal al wist, wil niet zeggen dat alle andere lezers van dit topic dat ook al wisten.
Precies, jaren, misschien al over maanden, of zelfs weken. Maar ook dat kunnen ze nog niet eens zeggen.quote:Op donderdag 26 juni 2025 14:27 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Dat gaan we nooit weten, ja over een aantal jaren waarschijnlijk pas en dan nog met een korrel ende zout.
Haha ja, hele uitleg over die bom zelf alsof iemand ook maar in twijfel trekt dat die dingen echt zwaar zijn. Zelfs beelden gezien van tests met die bom. Maar de grote vragen bleven open. Als dan de aanwezige pers er naar vroeg werd dat met een op de man gespeeld antwoord afgedaan 'zie, zo werkt de media haha'.quote:Op donderdag 26 juni 2025 14:43 schreef Doler12 het volgende:
Wat een rare gast.Ik heb niemand gezien die kritiek had op de vliegkunsten van de piloten en alle andere personeel die de missie mogelijk hadden gemaakt
[ x ]
Eat a snickers Hegseth
Oh oh, nu loopt het drogen van je was jaren en jaren van vertraging opquote:Op donderdag 26 juni 2025 14:52 schreef StateOfMind het volgende:
Heb in de schuur ook een defecte centrifuge staan 😱
Een Amerikaanse predator drone is op weg naar je huis. Zoek dekking!quote:Op donderdag 26 juni 2025 14:52 schreef StateOfMind het volgende:
quote:Op donderdag 26 juni 2025 14:53 schreef KinKiJan het volgende:
[..]
Oh oh, nu loopt het drogen van je was jaren en jaren van vertraging op
*rijdt Flak-88 naar buitenquote:Op donderdag 26 juni 2025 14:55 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Een Amerikaanse predator drone is op weg naar je huis. Zoek dekking!
Spirit of America just locked on....quote:Op donderdag 26 juni 2025 14:52 schreef StateOfMind het volgende:
er lijkt inderdaad iets veranderd daar.quote:Op donderdag 26 juni 2025 11:19 schreef Doler12 het volgende:
Were is Khamenei?
Meneer is nog niet in het openbaar gesignaleerd. Eerder had ik al speculaties gepost over verschillende complotten om Khamenei buitenspel te zetten. Het verhaal gaat dat Khamenei nog ‘beschermd’ moet worden, omdat zijn leven in gevaar zou zijn. Is hij nog aan de macht of zelfs nog in leven? Momenteel lijkt de meer ‘gematigde’ factie de controle te hebben, aangezien er onderhandelingen gepland staan met de VS. Deze factie bestaat uit president Pezeshkian, de opperbevelhebber van het leger Abdolrahim Mousavi en de hoofdaanklager Gholam-Hossein Mohseni-Ejei. Aan de andere kant heb je de hardliners, met veel invloed vanuit de Revolutionaire Garde. We zullen de komende weken zien hoe het allemaal gaat ontwikkelen.
Veel mensen vinden ook dat Khamenei ‘vreemd’ overkomt in zijn video. Hakkelen en stotteren, slecht uitspreken. Er doen complottheorieën de ronde dat de video gedubd is, of zelfs met AI is gemaakt.quote:Op donderdag 26 juni 2025 16:04 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
er lijkt inderdaad iets veranderd daar.
Ja dat kan wat niet wil zeggen dat die 60% verrijkte zooi als vuile bom zinnig is te gebruiken en dan kan worden vervoerd als kernkop van een ballistische raket. De vraag is ook wil men daarop gaan wachten totdat wel kan.quote:Op donderdag 26 juni 2025 10:02 schreef Chadi het volgende:
Als Iran en bom had willen maken hadden ze het al lang gehad. Ook met 60% kan je een atoombom maken.
Als je genoeg splijtstof hebt, is het moeilijkste van een kernbom de zaak lang genoeg bij elkaar houden. Als je dat ding niet hoeft te verplaatsen is dat niet zo spannend, maar anders is het lastig dat een beetje licht en compact te houden. En dan is 90+% verrijking makkelijker, want dan explodeert hij sneller. Met 60% kan het ook, maar dan valt het aan te bevelen neutronenreflectors en -bronnen toe te voegen, om dat proces te versnellen.quote:Op donderdag 26 juni 2025 17:27 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ja dat kan wat niet wil zeggen dat die 60% verrijkte zooi als vuile bom zinnig is te gebruiken en dan kan worden vervoerd als kernkop van een ballistische raket. De vraag is ook wil men daarop gaan wachten totdat wel kan.
Het ultieme doel van een kernmacht is een kernkop van > 90% verrijkt uranium en dan nog liefst icm met plutonium doet ploffen; zodat een kleine hoeveelheid (20-40kg) materiaal voor (dan heel veel, fysieke) schade en daarbij relatief weinig straling (dwz korte halfwaardetijd) voor korte duur veroorzaakt. Iran heeft niets aan om het land van haar buren en/of daarnaast, onbewoonbaar te maken. Het "westen" daarentegen heeft er alle belang bij dat Iran het niet ver kan afschieten.
Die Mullahs zijn zoiezo wel een oud clubje.quote:Op donderdag 26 juni 2025 16:44 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Veel mensen vinden ook dat Khamenei ‘vreemd’ overkomt in zijn video. Hakkelen en stotteren, slecht uitspreken. Er doen complottheorieën de ronde dat de video gedubd is, of zelfs met AI is gemaakt.![]()
Maar het is natuurlijk niet zo vreemd: het gaat om een man van 86 jaar oud, die de afgelopen twee weken een zeer stressvolle periode heeft doorgemaakt. Het lijkt mij sterk dat hij nog lang leeft, wat er ook gebeurt. Aan de andere kant het is een moellah en dat zijn net kakkerlakken. Grote voorbeeld is Ahmad Jannati voorzitter van de raad van hoeders. Die vent is 98 jaar ouden heeft met twee jaar net de Qajar dynastie gemist, de dynastie voor de Pahlavi.
[ afbeelding ]
Blijkbaar vertrouwt ie Allah toch niet 100%, als ie beschermd wordtquote:Op donderdag 26 juni 2025 11:19 schreef Doler12 het volgende:
Were is Khamenei?
Meneer is nog niet in het openbaar gesignaleerd. Eerder had ik al speculaties gepost over verschillende complotten om Khamenei buitenspel te zetten. Het verhaal gaat dat Khamenei nog ‘beschermd’ moet worden, omdat zijn leven in gevaar zou zijn. Is hij nog aan de macht of zelfs nog in leven? Momenteel lijkt de meer ‘gematigde’ factie de controle te hebben, aangezien er onderhandelingen gepland staan met de VS. Deze factie bestaat uit president Pezeshkian, de opperbevelhebber van het leger Abdolrahim Mousavi en de hoofdaanklager Gholam-Hossein Mohseni-Ejei. Aan de andere kant heb je de hardliners, met veel invloed vanuit de Revolutionaire Garde. We zullen de komende weken zien hoe het allemaal gaat ontwikkelen.
wow haha...quote:Op donderdag 26 juni 2025 16:44 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Veel mensen vinden ook dat Khamenei ‘vreemd’ overkomt in zijn video. Hakkelen en stotteren, slecht uitspreken. Er doen complottheorieën de ronde dat de video gedubd is, of zelfs met AI is gemaakt.![]()
Maar het is natuurlijk niet zo vreemd: het gaat om een man van 86 jaar oud, die de afgelopen twee weken een zeer stressvolle periode heeft doorgemaakt. Het lijkt mij sterk dat hij nog lang leeft, wat er ook gebeurt. Aan de andere kant het is een moellah en dat zijn net kakkerlakken. Grote voorbeeld is Ahmad Jannati voorzitter van de raad van hoeders. Die vent is 98 jaar ouden heeft met twee jaar net de Qajar dynastie gemist, de dynastie voor de Pahlavi.
[ afbeelding ]
Ik zou het belang van die datum niet weten. Punt is meer dat het totaal gestoord is om grote billboards te hebben oproepende tot de vernietiging van een ander land. Met zulke regimes dient niet onderhandeld te worden, die moeten verslagen worden.quote:Op donderdag 26 juni 2025 20:08 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Dat duurt nog wel even. Waarom zolang wachten? Wat is het belang van die datum?
En je dan afvragen waarom Israël dat niet met de armen over elkaar gaat zitten afwachten.quote:Op donderdag 26 juni 2025 20:12 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik zou het belang van die datum niet weten. Punt is meer dat het totaal gestoord is om grote billboards te hebben oproepende tot de vernietiging van een ander land. Met zulke regimes dient niet onderhandeld te worden, die moeten verslagen worden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |