abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 26 juni 2025 @ 14:32:42 #51
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_218049153
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juni 2025 13:49 schreef opgebaarde het volgende:
[ x ]

Ik raad Khamenei aan om zijn baan nog niet op te zeggen en zijn standup comedy eerst op kleine podia te beginnen
Of eerst een snuffelstage lopen bij de grote Mohamned al-Sahaf _O_
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_218049168
quote:
88s.gif Op donderdag 26 juni 2025 14:32 schreef sp3c het volgende:

[..]
[..]

Nou, dat vind ik wel onvriendelijk. Ik wist het ook niet zeker, dus ik heb het uitgezocht. Dat jij dat allemaal al wist, wil niet zeggen dat alle andere lezers van dit topic dat ook al wisten.
  Moderator donderdag 26 juni 2025 @ 14:35:43 #53
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218049183
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 14:34 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Nou, dat vind ik wel onvriendelijk. Ik wist het ook niet zeker, dus ik heb het uitgezocht. Dat jij dat allemaal al wist, wil niet zeggen dat alle andere lezers van dit topic dat ook al wisten.
het is niet het punt dat ter discussie stond, niemand zegt dat ze het niet nog een keer kunnen doen, je bent vooral met jezelf in discussie hier

de stelling is dat het onwaarschijnlijk is dat ze het doen zolang ze de andere kant op bewegen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_218049186
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 14:27 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Dat gaan we nooit weten, ja over een aantal jaren waarschijnlijk pas en dan nog met een korrel ende zout.
Precies, jaren, misschien al over maanden, of zelfs weken. Maar ook dat kunnen ze nog niet eens zeggen.
“Surrounded by losers, misfits and boozers”
pi_218049236
Wat een rare gast. :') Ik heb niemand gezien die kritiek had op de vliegkunsten van de piloten en alle andere personeel die de missie mogelijk hadden gemaakt
twitter

Eat a snickers Hegseth
pi_218049284
quote:
10s.gif Op donderdag 26 juni 2025 14:43 schreef Doler12 het volgende:
Wat een rare gast. :') Ik heb niemand gezien die kritiek had op de vliegkunsten van de piloten en alle andere personeel die de missie mogelijk hadden gemaakt
[ x ]
Eat a snickers Hegseth
Haha ja, hele uitleg over die bom zelf alsof iemand ook maar in twijfel trekt dat die dingen echt zwaar zijn. Zelfs beelden gezien van tests met die bom. Maar de grote vragen bleven open. Als dan de aanwezige pers er naar vroeg werd dat met een op de man gespeeld antwoord afgedaan 'zie, zo werkt de media haha'.

Wat een lutser.
  donderdag 26 juni 2025 @ 14:52:02 #57
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_218049288
Heb in de schuur ook een defecte centrifuge staan 😱
A murky, forgotten land.
pi_218049304
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juni 2025 14:52 schreef StateOfMind het volgende:
Oh oh, nu loopt het drogen van je was jaren en jaren van vertraging op :Y
pi_218049316
quote:
Een Amerikaanse predator drone is op weg naar je huis. Zoek dekking!
  donderdag 26 juni 2025 @ 15:03:05 #60
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_218049373
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 14:53 schreef KinKiJan het volgende:

[..]
Oh oh, nu loopt het drogen van je was jaren en jaren van vertraging op :Y
:'(
A murky, forgotten land.
  donderdag 26 juni 2025 @ 15:04:01 #61
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_218049378
quote:
10s.gif Op donderdag 26 juni 2025 14:55 schreef Doler12 het volgende:

[..]
Een Amerikaanse predator drone is op weg naar je huis. Zoek dekking!
*rijdt Flak-88 naar buiten :7
A murky, forgotten land.
pi_218049422
quote:
88s.gif Op donderdag 26 juni 2025 14:32 schreef sp3c het volgende:

[..]
[..]

_O- _O-
pi_218049578
quote:
Spirit of America just locked on....
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_218049860
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 11:19 schreef Doler12 het volgende:
Were is Khamenei?

Meneer is nog niet in het openbaar gesignaleerd. Eerder had ik al speculaties gepost over verschillende complotten om Khamenei buitenspel te zetten. Het verhaal gaat dat Khamenei nog ‘beschermd’ moet worden, omdat zijn leven in gevaar zou zijn. Is hij nog aan de macht of zelfs nog in leven? Momenteel lijkt de meer ‘gematigde’ factie de controle te hebben, aangezien er onderhandelingen gepland staan met de VS. Deze factie bestaat uit president Pezeshkian, de opperbevelhebber van het leger Abdolrahim Mousavi en de hoofdaanklager Gholam-Hossein Mohseni-Ejei. Aan de andere kant heb je de hardliners, met veel invloed vanuit de Revolutionaire Garde. We zullen de komende weken zien hoe het allemaal gaat ontwikkelen.
er lijkt inderdaad iets veranderd daar.
pi_218050000
Bekijk deze YouTube-video

De keiharde waarheid uitgesproken door een Israëlische historicus.
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_218050120
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 16:04 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
er lijkt inderdaad iets veranderd daar.
Veel mensen vinden ook dat Khamenei ‘vreemd’ overkomt in zijn video. Hakkelen en stotteren, slecht uitspreken. Er doen complottheorieën de ronde dat de video gedubd is, of zelfs met AI is gemaakt. :')

Maar het is natuurlijk niet zo vreemd: het gaat om een man van 86 jaar oud, die de afgelopen twee weken een zeer stressvolle periode heeft doorgemaakt. Het lijkt mij sterk dat hij nog lang leeft, wat er ook gebeurt. Aan de andere kant het is een moellah en dat zijn net kakkerlakken. Grote voorbeeld is Ahmad Jannati voorzitter van de raad van hoeders. Die vent is 98 jaar oud :') en heeft met twee jaar net de Qajar dynastie gemist, de dynastie voor de Pahlavi.
  donderdag 26 juni 2025 @ 17:27:20 #67
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_218050366
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 10:02 schreef Chadi het volgende:
Als Iran en bom had willen maken hadden ze het al lang gehad. Ook met 60% kan je een atoombom maken.
Ja dat kan wat niet wil zeggen dat die 60% verrijkte zooi als vuile bom zinnig is te gebruiken en dan kan worden vervoerd als kernkop van een ballistische raket. De vraag is ook wil men daarop gaan wachten totdat wel kan.

Het ultieme doel van een kernmacht is een kernkop van > 90% verrijkt uranium en dan nog liefst icm met plutonium doet ploffen; zodat een kleine hoeveelheid (20-40kg) materiaal voor (dan heel veel, fysieke) schade en daarbij relatief weinig straling (dwz korte halfwaardetijd) voor korte duur veroorzaakt. Iran heeft niets aan om het land van haar buren en/of daarnaast, onbewoonbaar te maken. Het "westen" daarentegen heeft er alle belang bij dat Iran het niet ver kan afschieten.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_218050448
quote:
18s.gif Op donderdag 26 juni 2025 17:27 schreef Vallon het volgende:

[..]
Ja dat kan wat niet wil zeggen dat die 60% verrijkte zooi als vuile bom zinnig is te gebruiken en dan kan worden vervoerd als kernkop van een ballistische raket. De vraag is ook wil men daarop gaan wachten totdat wel kan.

Het ultieme doel van een kernmacht is een kernkop van > 90% verrijkt uranium en dan nog liefst icm met plutonium doet ploffen; zodat een kleine hoeveelheid (20-40kg) materiaal voor (dan heel veel, fysieke) schade en daarbij relatief weinig straling (dwz korte halfwaardetijd) voor korte duur veroorzaakt. Iran heeft niets aan om het land van haar buren en/of daarnaast, onbewoonbaar te maken. Het "westen" daarentegen heeft er alle belang bij dat Iran het niet ver kan afschieten.
Als je genoeg splijtstof hebt, is het moeilijkste van een kernbom de zaak lang genoeg bij elkaar houden. Als je dat ding niet hoeft te verplaatsen is dat niet zo spannend, maar anders is het lastig dat een beetje licht en compact te houden. En dan is 90+% verrijking makkelijker, want dan explodeert hij sneller. Met 60% kan het ook, maar dan valt het aan te bevelen neutronenreflectors en -bronnen toe te voegen, om dat proces te versnellen.

Al met al is plutonium het makkelijkste, maar dat is weer lastiger te maken en heeft maar een korte halfwaardetijd van 88 jaar. En het is nog een heel stuk giftiger, natuurlijk.

Het wordt een andere zaak als je aan hele grote of neutronenbommen gaat beginnen. Dan heb je een heleboel kleine stukjes, die je explosief allemaal precies op het juiste tijdstip naar de juiste plaats moet schieten. Dat vereist ook een hoop testen. Maar dat is hier niet aan de orde.
  donderdag 26 juni 2025 @ 18:01:24 #69
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_218050493
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 16:44 schreef Doler12 het volgende:

[..]
Veel mensen vinden ook dat Khamenei ‘vreemd’ overkomt in zijn video. Hakkelen en stotteren, slecht uitspreken. Er doen complottheorieën de ronde dat de video gedubd is, of zelfs met AI is gemaakt. :')

Maar het is natuurlijk niet zo vreemd: het gaat om een man van 86 jaar oud, die de afgelopen twee weken een zeer stressvolle periode heeft doorgemaakt. Het lijkt mij sterk dat hij nog lang leeft, wat er ook gebeurt. Aan de andere kant het is een moellah en dat zijn net kakkerlakken. Grote voorbeeld is Ahmad Jannati voorzitter van de raad van hoeders. Die vent is 98 jaar oud :') en heeft met twee jaar net de Qajar dynastie gemist, de dynastie voor de Pahlavi.
[ afbeelding ]
Die Mullahs zijn zoiezo wel een oud clubje.
  donderdag 26 juni 2025 @ 18:04:00 #70
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_218050509
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 11:19 schreef Doler12 het volgende:
Were is Khamenei?

Meneer is nog niet in het openbaar gesignaleerd. Eerder had ik al speculaties gepost over verschillende complotten om Khamenei buitenspel te zetten. Het verhaal gaat dat Khamenei nog ‘beschermd’ moet worden, omdat zijn leven in gevaar zou zijn. Is hij nog aan de macht of zelfs nog in leven? Momenteel lijkt de meer ‘gematigde’ factie de controle te hebben, aangezien er onderhandelingen gepland staan met de VS. Deze factie bestaat uit president Pezeshkian, de opperbevelhebber van het leger Abdolrahim Mousavi en de hoofdaanklager Gholam-Hossein Mohseni-Ejei. Aan de andere kant heb je de hardliners, met veel invloed vanuit de Revolutionaire Garde. We zullen de komende weken zien hoe het allemaal gaat ontwikkelen.
Blijkbaar vertrouwt ie Allah toch niet 100%, als ie beschermd wordt :D
A murky, forgotten land.
pi_218050858
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 16:44 schreef Doler12 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
wow haha...
maar ja, 86 is ook echt oud, misschien is het zijn tijd bijna. laten we het hopen.
pi_218051508
twitter
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218051532
quote:
13s.gif Op donderdag 26 juni 2025 20:06 schreef HowardRoark het volgende:
[ twitter ]
Dat duurt nog wel even. Waarom zolang wachten? Wat is het belang van die datum?
pi_218051609
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 20:08 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Dat duurt nog wel even. Waarom zolang wachten? Wat is het belang van die datum?
Ik zou het belang van die datum niet weten. Punt is meer dat het totaal gestoord is om grote billboards te hebben oproepende tot de vernietiging van een ander land. Met zulke regimes dient niet onderhandeld te worden, die moeten verslagen worden.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  donderdag 26 juni 2025 @ 20:50:45 #75
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_218052051
quote:
14s.gif Op donderdag 26 juni 2025 20:12 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik zou het belang van die datum niet weten. Punt is meer dat het totaal gestoord is om grote billboards te hebben oproepende tot de vernietiging van een ander land. Met zulke regimes dient niet onderhandeld te worden, die moeten verslagen worden.
En je dan afvragen waarom Israël dat niet met de armen over elkaar gaat zitten afwachten. :')

Het enige dat ik me hierbij nog afvraag (wellicht onnozel/naïef, maar goed, om toch nog enige objectiviteit te hebben): is dit een billboard van de regering? Stel dat er hier zo'n billboard met een soortgelijke boodschap over welk land dan ook wordt opgehangen ergens, door 'particulieren' (laat ik het zo maar even noemen), zou dat dan meteen verwijderd worden?

Nu snap ik wel dat de strekking van deze boodschap in lijn ligt met wat de ayatollahs al sinds het begin verkondigen en waarschijnlijk van harte steunen en dat je niet bang hoeft te zijn dat de regering in Iran geen grote controle heeft over wat er in het land gebeurt, maar ik vraag het me gewoon af.

Ik zou (even heel gek gezegd) ook niet op een Israëlische bom op de Kuip zitten te wachten omdat vak S daar het hele jaar "Hamas, Hamas, joden aan het gas!" scandeert. Totaal ander land en totaal andere situatie/achtergrond, uiteraard, maar puur voor de discussie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')