Het wordt echt een aardverschuiving bij Decathlon, want dit lijkt voorlopig de lijst met aankopen te worden. Op basis van de lijst met vertrekkers lijkt die nog groter te worden.quote:Op woensdag 25 juni 2025 22:21 schreef wimderon het volgende:
Volgens Directvelo vertrekken Bennett, Berthet, Cosnefroy, De Bondt, Godon, Lafay, Peters, Tronchon en Vendrame bij Decathlon. Armirail zou nog in onderhandeling zijn, maar vertrekt waarschijnlijk ook.
En de kans is best groot dat Cofidis uit de WT degradeert.quote:Op woensdag 25 juni 2025 22:36 schreef Dale__Cooper het volgende:
Arkea stopt er waarschijnlijk mee, Total gaat op in Ineos. AG2R stopt er mee en daarmee lijkt het Franse karakter wel minder te worden.
Flinke klap voor het Franse wielrennen.
Ik denk juist dat het een goede ontwikkeling is. Je ziet vaak bij Fransozen dat ze lekker in de vertrouwde omgeving blijven, met als gevolg dat ze op een plateau terechtkomen en nauwelijks progressie meer boeken. Nu worden ze meer naar het buitenland gedwongen, en dat gaat positieve gevolgen hebben, denk ik. Mede ingegeven doordat Engelse les een verplichting is geworden bij FDJ en AG2R.quote:Op woensdag 25 juni 2025 22:36 schreef Dale__Cooper het volgende:
Arkea stopt er waarschijnlijk mee, Total gaat op in Ineos. AG2R stopt er mee en daarmee lijkt het Franse karakter wel minder te worden.
Flinke klap voor het Franse wielrennen.
Dat Cofidis degradeert is nog niet zo'n ramp. Da's een beetje hun niveau. Wild cards die ze echt willen hebben, krijgen ze voorlopig toch nog wel. Ze kunnen dan drie jaar beetje kiezen wat ze willen rijden. Nog niet zo verkeerd gezien de enorm matige selectie die ze hebben.quote:Op woensdag 25 juni 2025 22:39 schreef TheArt het volgende:
[..]
En de kans is best groot dat Cofidis uit de WT degradeert.
Overigens is niet alles slecht in het Franse wielrennen, want ze hebben echt een bak met jong talent dat de komende jaren een grote rol kan gaan spelen, ook op het allerhoogste niveau.
quote:Op woensdag 25 juni 2025 18:25 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dat zou vanuit zijn perspectief wel een rare keuze zijn.. de potentie zal er toch nog steeds wel zijn en qua leeftijd kan hij nog wel even mee
Wel benieuwd wat er nog verder bij komt bij Visma. Ze lijken, ondanks een flinke toename in budget, overal naast te grijpen en er is vrijwel niks meer beschikbaar op de markt. Toch maar een paar talentjes promoveren dan maar bij gebrek aan beter?quote:Op donderdag 26 juni 2025 12:42 schreef TheArt het volgende:
Valter naar Bahrain aldus Wielerflits en Benson.
quote:Op maandag 24 juni 2024 15:30 schreef Mani89 het volgende:
Piet Allegaert is dan wel weer bijkans cult. Volgend contractjaar verwacht ik een paar vlammende anonieme top 10 sprints voor een nieuw 3-jarig contract.
Noval is wel echt een veel groter talent dan die jongens.quote:Op donderdag 26 juni 2025 16:52 schreef Mykonos het volgende:
Ben benieuwd, voorlopig ben ik niet zo onder de indruk van de ontwikkeling van de veel te jong prof geworden August, Shmidt en Leonard.
En dan die reacties eronder, dat soort eencellige NPC juichaapjes zijn de nagel aan mijn doodskist.quote:
"Oplossen"quote:Op vrijdag 27 juni 2025 16:01 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ x ]
Alpecin gaat de leegloop dus echt grotendeels intern oplossen.
Zeker, maar om dit nou allemaal intern op te vangen:quote:Op zaterdag 28 juni 2025 08:54 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Senna Remijn is op zich wel talentvol toch?
Dit wordt wel een ongekende troepploeg voor Matje en Jasper, al zien we waarschijnlijk Remijn het halve peloton lossen op de Cipressa volgend jaar, gezien de wonderwerken van de Roodhooftjesquote:Op vrijdag 27 juni 2025 16:01 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ x ]
Alpecin gaat de leegloop dus echt grotendeels intern oplossen.
Dat is ook een hele boel troep. Gogl, Hollmann, Boven, Ghys, Janssens, zouden onder normale omstandigheden ook geen plek verdienen.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 09:19 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Zeker, maar om dit nou allemaal intern op te vangen:
MEURISSE Xandro
VERMEERSCH Gianni
HERMANS Quinten
GOGL Michael
JANSSENS Jimmy
PLANCKAERT Edward
KIELICH Timo
VAN TRICHT Stan
GHYS Robbe
PLOWRIGHT Jensen
UHLIG Henri
VAN DEN BOSSCHE Fabio
HOLLMANN Juri
BOVEN Lars
De vervanging zit daar dan weer een niveautje onderquote:Op zaterdag 28 juni 2025 09:48 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Dat is ook een hele boel troep. Gogl, Hollmann, Boven, Ghys, Janssens, zouden onder normale omstandigheden ook geen plek verdienen.
Vermeersch, Planckaert en Kielich ga je daarentegen wel missen.
Is er eigenlijk zicht op hoe groot het gat is dat DeCeuninck achter laat. Want ze blijven wel aan boord als shirtsponsor toch en het gaat vooral om het naamsponsorschap.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 09:48 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Dat is ook een hele boel troep. Gogl, Hollmann, Boven, Ghys, Janssens, zouden onder normale omstandigheden ook geen plek verdienen.
Vermeersch, Planckaert en Kielich ga je daarentegen wel missen.
Wacht, er zijn nog grotere brokkenpiloten in het pelotonquote:Op zaterdag 28 juni 2025 10:05 schreef Koffieplanter het volgende:
Ik vind dat ze die Duitser van Bike Aid alsnog moeten halen. Die schijnen ze bij Alpecin ooit afgewezen te hebben door een gebrek aan stuurmanskunst. In de wetenschap dat dit dezelfde ploeg is die Jay Vine ooit wél een contract gaf, kan dat alleen maar lachen, gieren, brullen worden.
Schiffer is een fenomeen.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 10:05 schreef Koffieplanter het volgende:
Ik vind dat ze die Duitser van Bike Aid alsnog moeten halen. Die schijnen ze bij Alpecin ooit afgewezen te hebben door een gebrek aan stuurmanskunst. In de wetenschap dat dit dezelfde ploeg is die Jay Vine ooit wél een contract gaf, kan dat alleen maar lachen, gieren, brullen worden.
Niet echt bewezen toch? Meer onervaren.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 10:06 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Wacht, er zijn nog grotere brokkenpiloten in het peloton
Ze hebben hem afgewezen op zijn stuurmanskunsten en zijn karakter. Hij zou geen teamplayer zijn, terwijl Alpecin natuurlijk een hecht collectief is!quote:Op zaterdag 28 juni 2025 10:05 schreef Koffieplanter het volgende:
Over teamplayers gesprokenquote:Op zaterdag 28 juni 2025 10:08 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Ze hebben hem afgewezen op zijn stuurmanskunsten en zijn karakter. Hij zou geen teamplayer zijn, terwijl Alpecin natuurlijk een hecht collectief is!
De keuze viel toen uiteindelijk op Louis Kitzki, daar zagen ze enorm veel potentie in. Komt er niet helemaal uit.
Bij bike aid had je ook nog die andere Duitse teamplayer in Rwandaquote:Op zaterdag 28 juni 2025 10:08 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Ze hebben hem afgewezen op zijn stuurmanskunsten en zijn karakter. Hij zou geen teamplayer zijn, terwijl Alpecin natuurlijk een hecht collectief is!
De keuze viel toen uiteindelijk op Louis Kitzki, daar zagen ze enorm veel potentie in. Komt er niet helemaal uit.
Die kans is aanwezig. Een renner van 33 die op zoek is naar zijn laatste grote contract. Die wil waarschijnlijk minstens twee jaar tegen een toptarief tekenen, dan kun je soms iemand maar beter laten gaan. De theorie van Lefevere, zullen we maar zeggen. Bora zal veel meer bieden dan Alpecin en dat is dan maar zo. Zijn prestaties zullen niet meer beter worden en dan ben je een dief van je eigen portemonnee als je hem de hoofdprijs gaat betalen.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 10:10 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Over teamplayers gesproken: Laten ze Gianni echt vertrekken?
Eens hoor maar Gianni hoort wel echt bij het meubilair daar. En volgens mij is Matje ook erg goed met hem.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 10:14 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Die kans is aanwezig. Een renner van 33 die op zoek is naar zijn laatste grote contract. Die wil waarschijnlijk minstens twee jaar tegen een toptarief tekenen, dan kun je soms iemand maar beter laten gaan. De theorie van Lefevere, zullen we maar zeggen. Bora zal veel meer bieden dan Alpecin en dat is dan maar zo. Zijn prestaties zullen niet meer beter worden en dan ben je een dief van je eigen portemonnee als je hem de hoofdprijs gaat betalen.
Ik zou voor dat soort renners wel 10-20% boven de marktwaarde willen zitten. Net als bij een Gesink bij Jumbo.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 10:17 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Eens hoor maar Gianni hoort wel echt bij het meubilair daar. En volgens mij is Matje ook erg goed met hem.
Dat klopt helemaal. Maar als er dan een goed bod van Bora binnenkomt, wat doe je dan? Blijf je als renner bij de ploeg waar je al jaren zit of ga je aan het eind van je carrière nog even je zakken vullen? En wat doe je als ploeg, ga je mee in zo'n bod of trek je je conclusies?quote:Op zaterdag 28 juni 2025 10:17 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Eens hoor maar Gianni hoort wel echt bij het meubilair daar. En volgens mij is Matje ook erg goed met hem.
Meurisse en Hermans ga je niet missen nee, maar Vermeersch wel. Die is low key toch wel erg goed. En pakt zelf ook altijd wel een mooie overwinning of ereplaats mee.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 10:30 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Dat klopt helemaal. Maar als er dan een goed bod van Bora binnenkomt, wat doe je dan? Blijf je als renner bij de ploeg waar je al jaren zit of ga je aan het eind van je carrière nog even je zakken vullen? En wat doe je als ploeg, ga je mee in zo'n bod of trek je je conclusies?
Alpecin lijkt momenteel überhaupt weinig financiële speelruimte te hebben, dus kunnen ze niet mee met de salarissen die andere ploegen bieden op hun renners. Dan is het vervolgens aan de renners om te bepalen of ze tegen minder geld bij Alpecin willen blijven of dat ze voor wat meer financiële zekerheid gaan. Nou, dan kunnen wij doorgaans wel raden welke keuze er wordt gemaakt. En geef ze eens ongelijk, moet je dan zeggen.
Denk trouwens dat de Roodhooftjes achteraf de lachende derde zullen zijn nadat ze Vermeersch, Hermans en Meurisse laten gaan. Van al die jongens gaan we niet veel meer vernemen. Jongens als Planckaert en Kielich zullen ze harder gaan missen.
Ze hebben Groves ook nog wel. Maar er is verder geen ondersteuning nee. Ze hebben officieel voor komend seizoen basically 4 toppers, 1 talent en verder alleen maar rommel.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 10:38 schreef Faraday01 het volgende:
Ik denk toch dat ze daar met een flink probleem zitten. Van der Poel lost veel zelf op maar je moet hem wel tot een bepaald punt in de koers brengen. Kijk je naar Vlaanderen en Roubaix, dan waren Vermeersch, Kielich en Planckaert afgelopen jaren toch heel belangrijk. In Roubaix kun je met Philipsen mogelijk nog wat oplossen maar zeker in het Vlaamse werk loop je het risico dat je kopman overal zelf achteraan moet gaan rijden. Met Del Grosso hebben ze nog iemand die heel waardevol kan worden maar verder lijkt het heel erg mager te worden.
En die koersen zijn toch een belangrijk deel van het bestaansrecht van de ploeg.
Grofs wil je ook niet te veel als knecht gebruiken want die moet als aanvulling op Philipsen het klimsprint programma rijden.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 11:03 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ze hebben Groves ook nog wel. Maar er is verder geen ondersteuning nee. Ze hebben officieel voor komend seizoen basically 4 toppers, 1 talent en verder alleen maar rommel.
Die gaan nog wel wat binnenhalen. Wellicht grotendeels renners waarvan je je afvraagt wat ze daar mee moeten, maar daarvoor trekt Christophe de medicijnkast nog wel een keer leeg om ze aan de gang te krijgen.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 11:03 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ze hebben Groves ook nog wel. Maar er is verder geen ondersteuning nee. Ze hebben officieel voor komend seizoen basically 4 toppers, 1 talent en verder alleen maar rommel.
quote:De hele heisa die er momenteel rond Arkéa - B&B Hotels hangt, heeft uiteindelijk weinig invloed gehad op Jenthe Biermans. “Daags voor de bom viel, heb ik een contract ondertekend bij een andere ploeg. Neen, ik ga niet meedelen bij welke ploeg. Men heeft mij gevraagd om nog discreet te blijven. Daar wil ik mij aan houden. In de media circuleren vele namen. Soms klopt het, soms helemaal niet. Velen zien me bij Soudal-Quick.Step. Ik kan bevestigen dat deze ploeg niet mijn nieuwe werkgever wordt. Ik heb wel met hen gesproken. Hetzelfde geldt voor Lotto, Alpecin-Deceuninck en Cofidis. Je mag dus afleiden dat het één van de drie andere ploegen wordt. Ik moet na nieuwjaar geen boterham met confituur eten (lacht).”
Zeer goede aanwinst voor Groupama en ik snap werkelijk waar niet dat Decathlon hem laat gaat. Die jongen heeft alles in zich om de stap richting de wereldtop te maken in de klassiekers.quote:
Groupama profiteert daarmee goed dat er een hoop Fransen eruit moeten bij AG2R. Berthet normaal gesproken ook naar FDJ.quote:Op zondag 29 juni 2025 14:02 schreef TheArt het volgende:
[..]
Zeer goede aanwinst voor Groupama en ik snap werkelijk waar niet dat Decathlon hem laat gaat. Die jongen heeft alles in zich om de stap richting de wereldtop te maken in de klassiekers.
Ik zit nu deze podcast te luisteren. Altijd leuk met Boogerd, ook mede vanwege zijn goede geheugen.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 17:13 schreef Slobeend het volgende:
Wisten jullie dat Boogerd en Van Bon in 98 heel dicht bij een overgang naar Mapei waren? Ik niet. (Net gehoord in de podcast van Thijs en Hidde met Boogie).
Maar dan gaat hij zijn geliefde Tour missen en mogelijk helemaal geen grote ronde rijdenquote:
Op zich geef ik ze nog wel kans op de Tour met de Franse ploegen in de problemenquote:Op vrijdag 4 juli 2025 11:26 schreef franklop het volgende:
[..]
Maar dan gaat hij zijn geliefde Tour missen en mogelijk helemaal geen grote ronde rijdenWat moet hij dan voor rijden?
Vorig jaar natuurlijk wel echt lang last gehad van in zn ballen gebeten te zijn door een hond.quote:
Die kun je er wel bij houden voor de puntjes in kleinere koersen.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 11:23 schreef LtnGeorge het volgende:
Groenewegen naar de tietema Rockets volgens Benson.. gaan ze dan eindelijk afscheid nemen van bomboi?!
Maar dan ben je ook wel elke ambitie kwijt als wielrenner zijndequote:Op vrijdag 4 juli 2025 18:07 schreef Halcon het volgende:
[..]
Die kun je er wel bij houden voor de puntjes in kleinere koersen.
Er ontstaat wel een klein probleempje voor de Tour wellicht, maar normaal gesproken starten ze daar. Cofidis lijkt wel bijna zeker van een directe wildcard, mochten ze onverhoopt degraderen en Arkéa stopt er mee.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 18:07 schreef Halcon het volgende:
[..]
Die kun je er wel bij houden voor de puntjes in kleinere koersen.
Decathlon inmiddels ook wel, die zullen dan misschien toch nog een goede Fransoos willen halenquote:
Hij blijft dan wel prof. Het is toch niet iemand die in Europese .1 en Pro-wedstrijden meedoet voor de overwinning. Daarvoor positioneert hij veel te slecht. Als lead-out heb je er dus ook al niet veel aan.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 19:31 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Maar dan ben je ook wel elke ambitie kwijt als wielrenner zijnde
Nu klinkt het alsof het over een anonieme C-sprinter gaat, niet over een renner die vorig jaar nog een Tourrit wonquote:Op vrijdag 4 juli 2025 20:36 schreef Halcon het volgende:
[..]
Hij blijft dan wel prof. Het is toch niet iemand die in Europese .1 en Pro-wedstrijden meedoet voor de overwinning. Daarvoor positioneert hij veel te slecht. Als lead-out heb je er dus ook al niet veel aan.
Cofidis krijgt sowieso een wild card. Al degraderen ze en eindigen ze niet bij de beste Pro-ploegen (wat ze waarschijnlijk wel zullen doen).quote:Op vrijdag 4 juli 2025 19:37 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Er ontstaat wel een klein probleempje voor de Tour wellicht, maar normaal gesproken starten ze daar. Cofidis lijkt wel bijna zeker van een directe wildcard, mochten ze onverhoopt degraderen en Arkéa stopt er mee.
Ik had het over Bomboi inderdaad. Dat is toch wel een C-sprinter die gewoon tekort komt om de sprinter te zijn bij een Pro team.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 21:07 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Nu klinkt het alsof het over een anonieme C-sprinter gaat, niet over een renner die vorig jaar nog een Tourrit won
Total gaat nog een jaar door. Dus alleen voor 2026 zou er probleem kunnen ontstaan.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 21:07 schreef Halcon het volgende:
[..]
Cofidis krijgt sowieso een wild card. Al degraderen ze en eindigen ze niet bij de beste Pro-ploegen (wat ze waarschijnlijk wel zullen doen).
Geen idee verder hoe 'Frans' de ASO Unibet beschouwt... Als Arkea stopt, Decathlon internationaler wordt en Total fuseert (gaat dat nog door?), dan staan er zat Fransen op de keien die opgeraapt kunnen worden door andere ploegen.
18 WT ploegen, vaste wild cards voor Uno-x, Tudor en Cofidis. Dan gaat het verder tussen Q36.5, Total (als die dan nog bestaan) en de Rockets. Verder nog de kleinere Spaanse en Italiaanse ploegen.
Oh, excuus, dacht dat het over Groenewegen ging, dit klinkt logischer jaquote:Op vrijdag 4 juli 2025 21:08 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik had het over Bomboi inderdaad. Dat is toch wel een C-sprinter die gewoon tekort komt om de sprinter te zijn bij een Pro team.
Dan zouden normaal gesproken de Wild cards naar Q36.5 en Total gaan, ja. Als de drie beste pro teams geen wild cards weigeren, dan zal Q36.5 wel vol voor de Tour gaan. Vuelta en de Giro zullen wel twee teams uit eigen land ook willen uitnodigen.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 21:10 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Total gaat nog een jaar door. Dus alleen voor 2026 zou er probleem kunnen ontstaan.
Overigens veegt FDJ nu de middenmoot van Decathlon op. Dus dan houd je daar alleen de middelmaat over die nog beschikbaar is voor Tietema.
Volgens mij hebben we volgend jaar normaal gesproken automatische wildcards voor Cofidis (of Astana), Uno-X en Tudor. En dan overige wild cards voor Total en Tietema. Dan negeer je Doug wel, maar die verdient het nou ook niet echt. Die hebben maar 3 fatsoenlijke renners (Pidcock, Moschetti, Christen) en hebben in de Giro echt nauwelijks iets laten zien.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 21:24 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dan zouden normaal gesproken de Wild cards naar Q36.5 en Total gaan, ja. Als de drie beste pro teams geen wild cards weigeren, dan zal Q36.5 wel vol voor de Tour gaan. Vuelta en de Giro zullen wel twee teams uit eigen land ook willen uitnodigen.
Ik vraag me ook wel af wat Lotto gaat doen. Die hebben, zoals het er nu naar uitziet, volgend jaar echt geen ploeg voor de World Tour.
Die vielen tegen in de Giro inderdaad. Maar het zou ook wel triest zijn als ze geen enkele grote ronde zouden mogen rijden. Ze staan ook wel dik boven Unibet.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 21:46 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Volgens mij hebben we volgend jaar normaal gesproken automatische wildcards voor Cofidis (of Astana), Uno-X en Tudor. En dan overige wild cards voor Total en Tietema. Dan negeer je Doug wel, maar die verdient het nou ook niet echt. Die hebben maar 3 fatsoenlijke renners (Pidcock, Moschetti, Christen) en hebben in de Giro echt nauwelijks iets laten zien.
Dan heb ik echt liever een ploeg met Groenewegen, Maire, Loockx, Kubis, Carboni, Eiking, Huens, De Vries o.i.d.
Ja, dan had hij waarschijnlijk wel boven Cofidis en Picnic gestaan. En dus op de felbegeerde derde plek straks. Blijft wel een beetje een apart systeem. Ik weet zo gauw niks beters, maar goed bezette koersen gaan mijden, om punten te pakken in zwak bezette flutkoersen om wild cards te bemachtigen voor sterker bezette koersen dan de koersen die je laat lopen.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 22:14 schreef Immerdebestebob het volgende:
Als Doug iets wil dan had ie naar China gemoeten. Alle teams die nood hebben aan punten zijn daar (4 Spaanse teams, 3 Italiaanse, Astana, Tietema).
Dan is het echt je eigen schuld.
Geen bron maar puur wat ik hoor vanuit het wereldje. Bij de renners en ploegen zelf staat Visma er niet zo heel lekker op. Geld is het probleem in ieder geval niet, hoe hard Plugge ook aan het roepen is dat ze pas het 5e of 6e budget hebben, wat dus helemaal niet waar is.quote:
Ook heeft Picnic nog steeds interesse in Cosnefroy.quote:Op zondag 6 juli 2025 20:47 schreef TheArt het volgende:
Cosnefroy volgens L'Equipe heel dichtbij Cofidis. Dat is dus definitief einde carrière.
Wat een armoe.quote:Op maandag 7 juli 2025 10:51 schreef TheArt het volgende:
Volgende ronde transfernieuws van Benson:
- Zana naar Ineos
- Harper naar Q36.5
Alles beter dan Yukiquote:Op maandag 7 juli 2025 12:40 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Evenepoel zou volgens deze bron weg willen bij Quickstep en Red Bull is de eerste optie.
De schansspringer gaat stoppen?quote:Op maandag 7 juli 2025 12:40 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Evenepoel zou volgens deze bron weg willen bij Quickstep en Red Bull is de eerste optie.
quote:
Aldus HLN.quote:Volgens onze eigen informatie lopen er effectief serieuze gesprekken, niet enkel met Red Bull-BORA-hansgrohe maar ook met Ineos Grenadiers. Onderhandelingen die overigens niet nieuw zijn, maar nu al twee jaar lang worden gevoerd.
Vanuit bepaalde hoeken klinkt het dat Evenepoel en Red Bull-BORA-hansgrohe 100% rond zijn en Soudal Quick-Step zijn zegen heeft gegeven. Maar andere goed ingelichte bronnen zeggen dan weer stellig dat er in deze fase absoluut nog niets is getekend, dat Evenepoel zich nu drie weken lang wil focussen op de Tour en de gesprekken in die zin ‘on hold’ zijn geplaatst. Wordt ongetwijfeld vervolgd.
Contract van Roglic loopt wel af na dit seizoenquote:Op maandag 7 juli 2025 12:44 schreef Halcon het volgende:
[..]
De schansspringer gaat stoppen?
Wordt wel een duur zooitje zo daar bij Red Bull.
Meen dat bekend was gemaakt dat hij bij had getekend, maar misschien heeft 'ie zich bedacht / bedenkt 'ie zich als deze Tour ook weer helemaal niks wordt.quote:Op maandag 7 juli 2025 20:08 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Contract van Roglic loopt wel af na dit seizoen
(maar misschien heeft die al verlengd zonder dat het naar buiten is gebracht)
Contract loopt volgens mij tot en met 2026.quote:Op maandag 7 juli 2025 20:08 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Contract van Roglic loopt wel af na dit seizoen
(maar misschien heeft die al verlengd zonder dat het naar buiten is gebracht)
Oh, dan heeft vriend Steef het verkeerdquote:Op maandag 7 juli 2025 21:19 schreef H.Vviv het volgende:
[..]
Contract loopt volgens mij tot en met 2026.
quote:Op maandag 7 juli 2025 21:26 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Oh, dan heeft vriend Steef het verkeerd
https://www.procyclingstats.com/teams/no-team-next-year
Aldus Benson.quote:Primo¸ Roglič will not move teams at the end of the 2025 season. Sources confirmed to us that the Slovenian has a contract with Red Bull-Bora-Hansgrohe for 2026
Het is misschien nog niet officieel naar buiten gebracht, maar eerder dit jaar was het nieuws dat hij verlengd zou hebben:quote:Op maandag 7 juli 2025 21:26 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Oh, dan heeft vriend Steef het verkeerd
https://www.procyclingstats.com/teams/no-team-next-year
quote:Op maandag 7 juli 2025 21:54 schreef wimderon het volgende:
Als ik Evenepoel was zou ik eerder voor Ineos gaan dan voor het zootje ongeregeld van Denk.
Een belangrijke slag noemden ze het toen nog.quote:Op maandag 7 juli 2025 21:33 schreef Felagund het volgende:
[..]
Het is misschien nog niet officieel naar buiten gebracht, maar eerder dit jaar was het nieuws dat hij verlengd zou hebben:
https://www.indeleiderstr(...)-bij-duitse-formatie
Wat een middelmatigheid weer zeg, wat moet je hier nou weer mee.quote:Op donderdag 10 juli 2025 07:22 schreef TheArt het volgende:
Armirail naar Visma volgens Wielerflits.
Als vervanger van Van Baarle is dit toch niet zo'n gekke transfer? Dan ga je er toch een stuk op vooruit als je ziet hoe hij de afgelopen twee jaar rondrijdt, en waarschijnlijk drukt Armirail ook nog een stuk minder op de loonkosten.quote:Op donderdag 10 juli 2025 07:32 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Wat een middelmatigheid weer zeg, wat moet je hier nou weer mee.
Tamelijk lachwekkende transferperiode voor Visma voorlopig. Nu echt definitief einde tijdperk.
Inderdaad gewoon een nuttige kracht. Daarnaast kan hij volgend jaar best nuttig zijn voor in de ploegentijdrit van de Tour.quote:Op donderdag 10 juli 2025 10:34 schreef Funzel het volgende:
Lijkt mij een prima versterking voor de breedte.
Ja, hij zal vast wel beter zijn dan de Van Baarle van de laatste twee jaar.quote:Op donderdag 10 juli 2025 09:51 schreef Kloit het volgende:
[..]
Als vervanger van Van Baarle is dit toch niet zo'n gekke transfer? Dan ga je er toch een stuk op vooruit als je ziet hoe hij de afgelopen twee jaar rondrijdt, en waarschijnlijk drukt Armirail ook nog een stuk minder op de loonkosten.
Hij had wel echt veel meer verdiend dan godbetert Euskaltel. Wat een treurnis die ploeg.quote:Op zondag 13 juli 2025 16:39 schreef Halcon het volgende:
Axel van der Tuuk naar Euskaltel trouwens. Eerst als stagiair en daarna twee jaar contract. Ploeggenoot dus van z'n broer Danny.
Z'n pa zal er wel voor iets tussen zitten, maar Axel van der Tuuk verdiende natuurlijk wel een profcontract.
Ja, zonde. Nederlands vlaggetje helpt niet echt mee natuurlijk. Als Italiaan, Spanjaard, Fransman of Belg had hij al wel ergens een contract gehad.quote:Op zondag 13 juli 2025 18:45 schreef TheArt het volgende:
[..]
Hij had wel echt veel meer verdiend dan godbetert Euskaltel. Wat een treurnis die ploeg.
Flanders gaat na 2026 ook stoppen. Ook niet helemaal ideaal in België.quote:Op maandag 14 juli 2025 13:50 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, zonde. Nederlands vlaggetje helpt niet echt mee natuurlijk. Als Italiaan, Spanjaard, Fransman of Belg had hij al wel ergens een contract gehad.
Al hebben de Belgen ook alleen twee troosteloze PRT-ploegen tegenwoordig.
Danny ja, voor Axel is het gewoon logisch. Als het een Belg, Fransman of Spanjaard was geweest, was hij na vorig jaar al prof geworden.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 00:08 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
De broertjes Van der Tuuk mogen god op hun blote knieën bedanken dat ze via hun vader überhaupt aan een profcontract zijn gekomen.
Inderdaad. Die hebben dan verder alleen nog Wagner Bazin WB, maar die zijn half Belgisch en dat is ook echt aanrommelen en niet echt profwaardig meer.quote:Op maandag 14 juli 2025 23:44 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Flanders gaat na 2026 ook stoppen. Ook niet helemaal ideaal in België.
Fietst nu bij Mapei, dit wordt een grandioos succes.quote:Op woensdag 16 juli 2025 12:48 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ x ]
Visma blijft ondertussen allerlei willekeurige buitenlandse talenten halen, want in Nederland is absoluut geen vergelijkbaar talent te vinden.
Toch wel apart met Rabobank als co-sponsor. Dacht dat Rabobank juist meer Nederlandse vlaggetjes wilde.quote:Op woensdag 16 juli 2025 13:19 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Fietst nu bij Mapei, dit wordt een grandioos succes.
Volgend jaar dus wel nulbij de beloften, en over paar jaar ook bij de profploeg. Is inmiddels wel duidelijk dat het bewust beleid is om geen vlaggetjes te halen, maar warom krijgen ze daar zo weinig vragen van de altijd nutteloze sportjournalisten?
quote:Op woensdag 16 juli 2025 15:16 schreef Halcon het volgende:
Toch wel apart met Rabobank als co-sponsor. Dacht dat Rabobank juist meer Nederlandse vlaggetjes wilde.
https://www.wielerflits.n(...)e-a-bike-te-brengen/quote:De ambitie van Rabobank is duidelijk. Van Kemenade: “We hebben in deze Tour de France geen enkele Nederlander in het team van Visma | Lease a Bike. Dat willen we over zeven à acht jaar echt anders hebben. Daar gaan we samen met de ploeg heel hard aan werken.”
Wel realistisch. Vorige keer zijn ze ook bij de basis begonnen.quote:Op woensdag 16 juli 2025 16:45 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
[..]
https://www.wielerflits.n(...)e-a-bike-te-brengen/
Dat is behoorlijk lange termijn.
quote:Na Jelte Krijnsen vorig jaar geeft Q36.5 Pro Cycling opnieuw een Nederlander de kans om voor komend seizoen een plekje in de selectie van het ProTeam af te dwingen. Per 1 augustus mag Martijn Rasenberg (Parkhotel Valkenburg) de ploegleiding overtuigen om hem vast te leggen voor volgend jaar. Verschillende bronnen bevestigen dat aan WielerFlits.
Net als Krijnsen maar bijvoorbeeld ook Elmar Reinders, Arvid de Kleijn, Sjoerd Bax en Oscar Riesebeek, is Rasenberg met recht een laatbloeier. Later dit jaar viert hij zijn 24ste verjaardag. Tot zijn derde jaar als belofte vloog de Noord-Brabander onder de radar. In 2023 maakte hij toch de stap naar het continentale ABLOC, dat tegenwoordig Parkhotel Valkenburg is. Hij trok de aandacht met zijn aanvalslust in de ZLM Tour en de Tour of Qinghai Lake (2.Pro). In die Chinese koers sneeuwden zijn topprestaties door de zeges van ploeggenoten Nils Sinschek en Frank van den Broek onder.
Toen hij in de nazomer vervolgens de Ronde van de Achterhoek (UCI 1.2) solo won, begon hij op te vallen. Vorig seizoen won hij dan de Omloop der Kempen (UCI 1.2) en boekte hij in de ZLM Tour op een haar na zijn eerste profzege; alleen medevluchter Peter Schulting was sneller. Rasenberg kon daarna rekenen op interesse van verschillende Pro- en WorldTeams, maar uiteindelijk pakte niemand door. Dit seizoen won hij met de Slag om Woensdrecht opnieuw een nationale klassieker in Nederland en won hij het eindklassement van de Flèche du Sud (UCI 2.2) in Luxemburg.
Daardoor krijgt Rasenberg toch zijn kans om een contract af te dwingen. Vanaf 1 augustus komt hij als stagiair uit voor de Zwitserse ploeg Q36.5 Pro Cycling. Met een deel van die selectie is de 23-jarige Nederlander momenteel op trainingskamp in Italië.
Het is momenteel nog niet duidelijk wat zijn eerste koers gaat zijn. Rasenberg zal ongetwijfeld hopen op een Krijnsen-scenario. De intussen 24-jarige Fries won vorig jaar meteen de Druivenkoers in Overijse (UCI 1.1) en reed daarna een dijk van een najaar. Een aanbieding van Q36.5 Pro Cycling liet hij vervolgens liggen, om een WorldTour-contract bij Jayco AlUla te tekenen.
Dan zou je verwachten dat ze nu wel Nederlanders halen voor hun juniorenploeg of bezig zijn groep daaronder. Want je gaat niet zomaar 20 jarigen meenemen naar de Tour, die moeten nog wat rijpen.quote:Op woensdag 16 juli 2025 16:45 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
[..]
https://www.wielerflits.n(...)e-a-bike-te-brengen/
Dat is behoorlijk lange termijn.
Die moeten er ook wel zijn.quote:Op donderdag 17 juli 2025 11:14 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dan zou je verwachten dat ze nu wel Nederlanders halen voor hun juniorenploeg of bezig zijn groep daaronder. Want je gaat niet zomaar 20 jarigen meenemen naar de Tour, die moeten nog wat rijpen.
Nederlanders die er nu als renner al staan en echt iets toevoegen zijn op een paar vingers te tellen. Van der Poel is onhaalbaar, Kooij vertrekt (jammer) en dan kom je uit bij renners als Arensman en Del Grosso.quote:Op donderdag 17 juli 2025 11:23 schreef Halcon het volgende:
[..]
Die moeten er ook wel zijn.
Aantal jeugdrenners neemt helaas hard af. Er zullen weer meer kindertjes voor wielrennen moeten kiezen. Dat is lastiger dan voorheen, want wielrennen is geen sport meer voor het gewone volk, maar een peperdure sport en tegenwoordig leven en trainen veel nieuwelingen en junioren al als profs.
Meer jeugdrenners vergroot ook de kans op talent. Nu is het allemaal wel erg dunnetjes. Mouris en Schoonvelde zullen wel voor Red Bull kiezen, rijden nu al bij Eder. Dan heb je alleen nog Dijkman. Van de vorige lichting eigenlijk niemand die wat presteert, zo'n Zomermaand valt ook wat tegen. Figuren als Solen en Remijn passen niet echt bij Visma, net zoals bv. Del Grosso dat niet doet.
Zelfs al wil je de geldbuidel trekken en direct inzetbare TDF-renners wegkopen als Rabobank, dan is de spoeling al erg dun. Helemaal als ze ook nog goed bergop moeten kunnen om die Deen bij te staan.
Ik zie Bini en De Lie in dezelfde ploeg niet werken.quote:Op donderdag 17 juli 2025 14:54 schreef Sjoerd102 het volgende:
https://www.wielerflits.n(...)ty-werken-aan-fusie/
Beide ploegen hebben toch enorm veel bagger. Als ze dat lozen dan heb je een aardig team. Dus in dat opzicht snap ik dat wel.quote:Op donderdag 17 juli 2025 15:20 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Ik zie Bini en De Lie in dezelfde ploeg niet werken.
Verder vraag ik me überhaupt af hoe ze dit willen doen, je opent dan ook meteen de deuren voor een Widar om weg te lopen naar een andere ploeg.
quote:Een bom in de Belgische wielersport is in de maak. De Nationale Loterij namens de pro-continentale ploeg Lotto Cycling Team en Intermarché namens WorldTour-ploeg Intermarché - Wanty zijn volgens onze formele gesprekken opgestart om te fusioneren/ één grote ploeg te vormen. Mogelijk wordt het project maandag op de tweede rustdag van de Tour voorgesteld. Een inkijk in de nakende fusie...
Er lijkt eindelijk een einde te komen aan de - vruchteloze - zoektocht van Lotto Cycling Team naar een tweede hoofdsponsor. Sinds het stoppen van Dstny eind 2024 was de Nationale Loterij de enige hoofdsponsor in 2025. Om het budget dit seizoen nog onder de mensen te houden, verhoogde de Nationale Loterij zijn sponsor-aandeel, maar liet het weten dat dit slechts eenmalig was. In deze Tour vulde co-sponsor Caps de vrijgekomen plaats naast Lotto op, maar deed het dat voor een bedrag onder de 100.000 euro. Peanuts.
Lotto Cycling Team is niet de enige Belgische ploeg met sponsorproblemen. Ook Alpecin-Deceuninck ziet met Deceuninck een hoofdsponsor afhalen na dit seizoen en ook Intermarché - Wanty kampt met een zeer beperkt budget.
Terwijl de broers Roodhooft wel nog over voldoende budget beschikken om al enkele transfers richting 2026 te doen, bleef het bij Intermarché - Wanty stil. Er werd nog geen enkele nieuwe renner gecontacteerd en ook voor renners, die er einde contract zijn, is het wachten. Dat is niet naar de zin van sommige renners, de Italiaan Francesco Busatto is alvast richting de uitgang en staat volgens onze informatie dicht bij... Alpecin-Deceuninck.
Bij Lotto klinkt hetzelfde verhaal. Alec Segaert (Bahrain-Victorious) en Brent Van Moet (Q36,5) zijn al weg, ook andere renners zoals Arjen Livyns flirten met een vertrek.
In de wandelgangen van Lotto Cycling Team klonk de voorbije dagen dat er een nieuwe sponsor was gevonden. Zo viel de naam van Keytrade Bank, maar dat werd ons niet bevestigd. Het zou overigens frappant zijn, want deze online bank maakt deel uit van het Franse Crédit Mutuel Arkéa, terwijl Arkea in Frankrijk net afhaakt als hoofdsponsor van de ploeg Arkea - B&B Hotels.
Met de komst van een nieuwe sponsor in het verschiet werden gesprekken opgestart met enkele interessante vrije renners zoals Dries De Bondt (AG2R-Decathlon), maar op de eerste rustdag werden die gesprekken plots bevroren en alle andere calls met makelaars afgelast.
Volgens onze informatie heeft Jannie Haek, gedelegeerd bestuurder, van de Nationale Loterij de voorbije dagen het heft in eigen handen genomen. Terwijl Stephane Heulot, CEO van Lotto Cycling Team, in Bretagne zit werden er boven zijn hoofd gesprekken opgestart met Intermarché en Jean-François Bourlart, CEO van de wielerploeg Intermarché - Wanty.
Toen we Bourlart woensdag in Toulouse vroegen of die gesprekken over een fusie gaande waren, ontkende hij dat, maar nu blijkt dat er wel degelijk iets in de pijplijn zit. Volgens onze informatie hebben de Nationale Loterij en Intermarché een overeenkomst getekend, waarop staat dat ze de intentie hebben om een fusie aan te gaan. Of er dan gekozen wordt voor de huidige pro-continentale licentie op naam van de Nationale Loterij en Captains of Cycling, of de WorldTour-licentie van Wanty en Bourlart is nog niet duidelijk. Sowieso rijden beide ploegen - en dus ook de nieuwe fusieploeg - in 2026 op WorldTour-niveau.
Hoe die fusieploeg zal heten en wie er sportief de plak zal zwaaien, is nog niet volledig duidelijk. Bij Lotto is Kurt Van De Wouwer momenteel de sportieve manager. Bij Intermarché-Wanty is dat Aike Visbeek, maar zijn contract loopt af. Voor de titel van CEO lijkt het dat er voor Heulot geen plek meer zal zijn in het verhaal, en dat Bourlart de sterke man wordt. Co-sponsors, zoals bijvoorbeeld Caps bij Lotto, kunnen aanblijven, en qua fietsconstructeur wordt gekozen voor Orbea ten nadele van Cube. Het Spaanse fietsmerk Orbea betaalt nu al twee miljoen euro aan Lotto Cycling Team.
Officieel is de deal nog niet getekend, maar de verwachting is dat het nu in een stroomversnelling zal komen. Mogelijk schenkt de tweede rustdag van de Tour klare wijn.
Wat wel vast staat, is dat het nieuws bij de renners en hun makelaars inslaat als een bom. Zowel Lotto Cycling Team als Intermarché - Wanty hebben voor 2026 al twintig renners onder contract staat. Minstens tien van die renners moeten dus vertrekken. Afhankelijk van wie welke ploeg overneemt, hebben renners van de ploeg die overgenomen wordt, volgens het UCI-reglement het recht om hun contract te ontbinden...
Volgens onze informatie wordt Biniam Girmay (Intermarché - Wanty) gelinkt aan Astana. De ploeg van Alexandre Vinokourov staat nu overigens ook in pole positie voor Dries De Bondt, aangezien Lotto die gesprekken moest aflasten. Misschien is het ook voor Arnaud De Lie een kans om een vrije transfer te maken.
Of de nakende fusie een goeie zaak is voor de Belgische wielersport, is nog niet duidelijk. Dat er op de Belgische markt geen plaats was voor vier grote ploegen, bleek dit jaar nu ze allen op zoek zijn naar een hoofdsponsor. De vijver was te klein. Zeker omdat ook de pro-continentale opleidingsploeg Flanders - Baloise voortaan verder moet zonder steun van de Vlaamse overheid. Baloise heeft nog een contract met die ploeg tot eind 2026.
Voor de renners is deze fusie een minder goeie zaak. Verschillende renners, die nog een contract hadden, zullen op zoek moeten naar een nieuwe werkgever en door die stijging in het aanbod, daalt de vraag en dus ook hun waarde. Het worden de komende weken solden op de transfermarkt, zeker omdat er met Jayco - AlUla en Cofidis ook nog twee buitenlandse ploegen zijn, die nog geen actie hebben ondernomen.
Bij Jayco - AlUla heeft AlUla nog steeds niet beslist of het na 2026 verder wil als hoofdsponsor, waardoor die ploeg geen contracten van twee jaar of langer kan aanbieden en er een leegloop gaande is. Dylan Groenwegen, Elmar Reinders (Tietema Rockets), Eddie Dunbar, Chris Harper (Q36,5) en Filippo Zana (Ineos - Grenadiers) zijn op weg naar de exit.
Bij Cofidis is ploegmanager Cedric Vasseur in paniek geschoten, omdat zijn ploeg mogelijk degradeert uit de WorldTour, gezien Astana en Picnic - Post Nl de jongste weken punten pakken bij de vleet. Cofidis wil naar eigen zeggen pas renners aantrekken, als het zeker is van een WorldTour-statuut, maar daar kan pas in oktober duidelijkheid over bestaan.
Ze zijn schijnbaar al heel ver, volgens dit HLN artikel: https://www.hln.be/wielre(...)termarche~a5f978f4a/quote:Op donderdag 17 juli 2025 15:20 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Ik zie Bini en De Lie in dezelfde ploeg niet werken.
Verder vraag ik me überhaupt af hoe ze dit willen doen, je opent dan ook meteen de deuren voor een Widar om weg te lopen naar een andere ploeg.
Del Grosso past niet echt bij de Visma-cultuur, denk ik. Dan heb je alleen Arensman. Hoole eventueel in de Affini-rol. Daarna is het ook allemaal erg mager eigenlijk.quote:Op donderdag 17 juli 2025 14:35 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Nederlanders die er nu als renner al staan en echt iets toevoegen zijn op een paar vingers te tellen. Van der Poel is onhaalbaar, Kooij vertrekt (jammer) en dan kom je uit bij renners als Arensman en Del Grosso.
Dunbar en Doug is wel een match made in heaven hè?quote:Op donderdag 17 juli 2025 15:48 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Bini is dit jaar enorm in de steek gelaten door Intermarche, heel voorspelbaar dat Carera aan het shoppen is en dat met Astana een van zijn vaste adressen interesse heeft.
Komt ie weer bij Teunissen uit, leuk!
Ze verpakken het als "om mee te spelen in de WT", maar het is puur overleven inderdaad. Beide teams zijn eigenlijk al niet echt WT-waardig meer. Wanty zou er na dit seizoen mee stoppen volgens mij, dus dan zou ook Intermarché zonder co-sponsor zitten i.p.v. dat er ergens veel extra geld wordt gevonden.quote:Op donderdag 17 juli 2025 23:43 schreef Steven184 het volgende:
Een fusie van Lotto en Wanty is wel echt van de regen in de drup
Doug is in principe in combinatie met iedere renner die ze gaan halen een match made in heaven. Vooral voor de renners zelf dan natuurlijk, een dik salaris waar je verder niets voor hoeft te doen, zonder ooit nog enige vorm van druk te ervaren en zonder ooit nog iets van enige betekenis te presteren.quote:Op donderdag 17 juli 2025 23:37 schreef wimderon het volgende:
[..]
Dunbar en Doug is wel een match made in heaven hè?
Astana is toch een heel naar teamquote:Op donderdag 17 juli 2025 15:48 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Bini is dit jaar enorm in de steek gelaten door Intermarche, heel voorspelbaar dat Carera aan het shoppen is en dat met Astana een van zijn vaste adressen interesse heeft.
Komt ie weer bij Teunissen uit, leuk!
Ja, er zijn meerdere ploegen geïnteresseerd.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 09:36 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Astana is toch een heel naar team
Heeft hij geen andere, betere opties?
Belgie vist behalve Alpecin ook wel heel erg in de lokale vijver van sponsoring.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 10:00 schreef Sjoerd102 het volgende:
Als het zelfs in België al lastig wordt om sponsors te vinden.
al is 3WT teams en 3 Procontinentale teams wellicht ook wat 'teveel'
Doug met zijn volledig identiteitsloze ploeg die er alles aan doet om zich een weg naar de WT te kopen.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 11:41 schreef H.Vviv het volgende:
Q36,5 heeft dan weer interesse in de eventueel vrij komende licentie van Intermarche mochten ze bij de beste 18 behoren.
Wellicht daarom ook dat een Groenewegen al in zo'n vroeg stadium kiest voor Unibet. Flinke stap omlaag, maar wel een contract.quote:Op zaterdag 19 juli 2025 11:46 schreef Pistolero het volgende:
Er gaan flink wat renners met een contract voor 2026 de sjaak zijn op deze manier.
quote:Timo de Jong (26) krijgt eindelijk zijn kans op profniveau
Timo de Jong krijgt dit najaar de kans om een contract af te dwingen in de WorldTour. Per 1 augustus is de 26-jarige Zeeuw namelijk stagiair bij Picnic PostNL. Dat bevestigen meerdere bronnen aan WielerFlits. Wanneer hij zijn eerste wedstrijd rijdt voor de formatie van Iwan Spekenbrink, is nog niet duidelijk.
Als eerstejaars junior won De Jong in 2016 de Ronde van Vlaanderen U19. Daarmee zette hij zich gelijk op de kaart. Twee jaar later debuteerde hij bij Destil-Parkhotel Valkenburg bij de beloften. Hij won dat jaar meteen een rit in de Carpathian Courier Race, een hoog aangeschreven Poolse beloftenkoers. Maar helaas voor De Jong hield zijn ploeg eind dat jaar op te bestaan; waardoor de hardrijder uit Goes sinds 2019 uitkomt voor VolkerWessels.
In zijn laatste jaar als belofte (2021) reed de Zeeuw een dijk van een seizoen. Hij verzamelde meer dan tien top 10-plaatsen, waaronder een zesde plek in de Ronde van Drenthe. Toch was dat niet genoeg om een contract bij de profs af te dwingen. Het jaar erna verliep wat stroever en tot overmaat van ramp knalde hij in de Ronde van de Achterhoek op een boom. Hij liep daarbij meerdere botbreuken en andere verwondingen op.
Van sterke man naar winnaar
In het voorjaar van 2023 keerde hij sterk terug, met onder andere een achtste plaats in de Volta Limburg Classic. De Jong groeide door tot een van de sterkste Continental-renners van Nederland. Vorig jaar reed hij opnieuw een heel sterk seizoen, waarin hij in het najaar de Eurode Omloop won – misschien wel de zwaarste nationale klassieker in Nederland. Hij sloot het jaar af met winst in de Sluitingsprijs Putte-Kapellen.
Ook in het huidige seizoen laat De Jong zich van zijn beste kant zien. Hij won een rit en eindigde als tweede in Olympia’s Tour (UCI 2.2), hij werd zesde in de Omloop der Kempen (1.2) en overtuigde Picnic PostNL uiteindelijk twee weken geleden met de overwinning in de Midden-Brabant Poort Omloop. In een sprint met twee verwees hij crosser Joran Wyseure van Alpecin-Deceuninck Development naar plek twee.
Voor Matje te hopen dat hij naar Alpecin trekt, maar hij zal wel geld gaan rapen in de woestijnquote:Op maandag 21 juli 2025 11:02 schreef franklop het volgende:
Van Baarle vertrekt bij Visma | Lease a Bike
“Waar ik volgend jaar ga rijden, kan ik niet vertellen. Ik kan wel zeggen dat het niet bij mijn huidige ploeg gaat zijn. Waarom? Dat zijn keuzes die je maakt. Keuzes die je niet op de een of andere dag hebt gemaakt. Ik denk dat het goed is om na de pech van de afgelopen jaren een nieuwe uitdaging te hebben”, vertelde Van Baarle maandagochtend in de AD-podcast In Koers.
Werd hij niet in verband gebracht met QS?quote:Op maandag 21 juli 2025 11:16 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Voor Matje te hopen dat hij naar Alpecin trekt, maar hij zal wel geld gaan rapen in de woestijn
Wegkapitein?quote:Op maandag 21 juli 2025 11:43 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Werd hij niet in verband gebracht met QS?
Jepquote:Op maandag 21 juli 2025 11:43 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Werd hij niet in verband gebracht met QS?
Keuzes die je maakt, alsof Visma hem überhaupt had willen houden nadat ze hem jaren voor niks miljoenen hebben overgemaakt.quote:Op maandag 21 juli 2025 11:02 schreef franklop het volgende:
Van Baarle vertrekt bij Visma | Lease a Bike
“Waar ik volgend jaar ga rijden, kan ik niet vertellen. Ik kan wel zeggen dat het niet bij mijn huidige ploeg gaat zijn. Waarom? Dat zijn keuzes die je maakt. Keuzes die je niet op de een of andere dag hebt gemaakt. Ik denk dat het goed is om na de pech van de afgelopen jaren een nieuwe uitdaging te hebben”, vertelde Van Baarle maandagochtend in de AD-podcast In Koers.
Als die in dienst wil rijden wel ja, als ie vooral weer wil anticiperen niet.quote:Op maandag 21 juli 2025 11:16 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Voor Matje te hopen dat hij naar Alpecin trekt, maar hij zal wel geld gaan rapen in de woestijn
Pat had hem gedumpt.quote:Op maandag 21 juli 2025 11:44 schreef DeeBee het volgende:
https://sporza.be/nl/2025(...)-2027~1753088816694/
De Soudal-soos is geopend, WEGKAPITEINED
Dat hebben ze enkel gedaan om z’n vriendin binnen te halen natuurlijk!quote:Op maandag 21 juli 2025 12:32 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Keuzes die je maakt, alsof Visma hem überhaupt had willen houden nadat ze hem jaren voor niks miljoenen hebben overgemaakt.
Ik snap daarnaast de redenering niet dat hij verwacht met een prikkel van elders weer prestaties neer te zetten.. net alsof hij daar niet tegen een val aan kan lopen. Maar dat kan natuurlijk ook een mooie uitleg zijn voor als Visma niet stond te springen om te verlengen.quote:Op maandag 21 juli 2025 12:32 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Keuzes die je maakt, alsof Visma hem überhaupt had willen houden nadat ze hem jaren voor niks miljoenen hebben overgemaakt.
Om het een toptransfer te noemen zoals hln doet gaat wel wat verquote:Op maandag 21 juli 2025 19:16 schreef H.Vviv het volgende:
Van Baarle inderdaad naar Soudal-Quickstep
Dylan van Baarle, Jasper Stuyven, Edward Planckaert, Fabio Van den Bossche, Steff Cras, Cériel Desal en Alberto Dainese.quote:Op maandag 21 juli 2025 19:16 schreef H.Vviv het volgende:
Van Baarle inderdaad naar Soudal-Quickstep
Een aantal van die renners kun je best prima in de ploeg van Evenepoel zetten, het hoeven niet allemaal klimmertypes te zijn. Daarnaast heb je nog altijd Landa, VPP en Van Wilder in je ploeg. Maar dat maakt niks uit want Evenepoel gaat toch wel vertrekken.quote:Op maandag 21 juli 2025 19:35 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Dylan van Baarle, Jasper Stuyven, Edward Planckaert, Fabio Van den Bossche, Steff Cras, Cériel Desal en Alberto Dainese.
Lijstje waarmee toch wel duidelijk wordt dan Remco niet blijft.
Nou ja, hij is er zelf medeverantwoordelijk voor door de hele identiteit van de ploeg overboord te smijten om het Godenkind tevreden te houden. Die vervolgens alsnog op de eerste de beste trein springt. Stukje Paard van Troje.quote:Op maandag 21 juli 2025 20:11 schreef Szura het volgende:
Pat draait zich om in z’n graf als hij ziet wat er van QS wordt
Van Baarle uit z'n goede tijd was wel echt een toevoeging geweest voor de ploeg rond Evenepoel, die was in staat om werk te doen op veel terreinen, ook als er nog 15/20 renners in het wiel zaten bergop..quote:Op maandag 21 juli 2025 19:35 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Dylan van Baarle, Jasper Stuyven, Edward Planckaert, Fabio Van den Bossche, Steff Cras, Cériel Desal en Alberto Dainese.
Lijstje waarmee toch wel duidelijk wordt dan Remco niet blijft.
Als de geruchten kloppen, zijn er al wel wat treinen geweest toch?quote:Op maandag 21 juli 2025 20:26 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Nou ja, hij is er zelf medeverantwoordelijk voor door de hele identiteit van de ploeg overboord te smijten om het Godenkind tevreden te houden. Die vervolgens alsnog op de eerste de beste trein springt. Stukje Paard van Troje.
Ja, dat was een andere Dylan in een andere tijdquote:Op maandag 21 juli 2025 20:44 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Van Baarle uit z'n goede tijd was wel echt een toevoeging geweest voor de ploeg rond Evenepoel, die was in staat om werk te doen op veel terreinen, ook als er nog 15/20 renners in het wiel zaten bergop..
Maar ja, die van Baarle zien we waarschijnlijk niet meer terug
Weer terug naar de klassieke kern. Degenen die een monument ook daadwerkelijk kunnen winnen zijn niet haalbaar, dus dan dit maar.quote:Op maandag 21 juli 2025 20:11 schreef Szura het volgende:
Pat draait zich om in z’n graf als hij ziet wat er van QS wordt
quote:Als Evenepoel naar Red Bull-BORA-hansgrohe trekt, waar Specialized ook al fietssponsor is, zou er sprake zijn dat het Amerikaanse fietsmerk zijn contract tot 2027 bij de Belgische ploeg opzegt. Voorlopig gaan ze er bij Soudal Quick-Step nog steeds van uit dat Specialized blijft. Dat wordt ook zo verkocht aan de renners die in 2026 naar de ploeg komen. Zeker is dat CEO Jurgen Foré niet akkoord zal gaan met het vertrek van Evenepoel als hij daardoor geen goede fietssponsor meer heeft.
quote:Naast Evenepoel lijkt er nog een van de beste klassementsrenners op de markt te komen. Juan Ayuso, die de voorbije jaren werd vertegenwoordigd door zijn ouders, heeft met Giovanni Lombardi een manager onder de arm genomen.
Opvallend, want met een contract tot eind 2028 bij Team UAE is Ayuso eigenlijk niet op de markt. Volgens onze informatie zou Ayuso echter weg willen bij UAE, omdat hij er geblokkeerd wordt door Pogacar en na de Tour van vorig jaar ook niet meer in het programma van Pogacar wordt ingedeeld. Zo mist Ayuso deze Tour en mag hij ook de Vuelta niet rijden. Aan Lombardi om met een oplossing te komen.
Veel potentiële drama en shitshows zo met Evenepoel, Ayuso en de fusie tussen Lotto en Intermarche.quote:
Er is toch altijd plek bij Movistar?quote:Op dinsdag 22 juli 2025 10:33 schreef DeeBee het volgende:
De altijd overschatte Ayuso die voor een andere ploeg wilt gaan rijden voor zichzelf, stukje blobloblo
Ik kan me dit alleen voorstellen als ze met Visma een breder programma willen gaan rijden.quote:Op donderdag 24 juli 2025 08:53 schreef TheArt het volgende:
Wtf is dit nu weer voor transfer....
[ x ]
Dan heb je een grote budgetinjectie gekregen deze zomer, doe je er dit mee.quote:Op donderdag 24 juli 2025 08:53 schreef TheArt het volgende:
[ x ]
Vooral duidelijk dat het qua budget gewoon tegenvalt. Maar nog steeds een onbegrijpelijke transfer.quote:Op donderdag 24 juli 2025 09:13 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Dan heb je een grote budgetinjectie gekregen deze zomer, doe je er dit mee.
Volstrekt lachwekkende transferperiode voor die ploeg tot dusver.
Volgend jaar 0 Nederlandse renners bij het beloftenteam en misschien 1 of 2 bij het juniorenteam.quote:Op donderdag 24 juli 2025 09:18 schreef Momo het volgende:
Had misschien verwacht dat ze vooral op Nederlandse en Belgische zouden focussen nu Rabobank weer aan boord is....
En 6 bij het WT-team. En die luisteren naar de namen Kelderman, Kruijswijk, Lemmen, Graat, Huising en Van Belle, tsja.quote:Op donderdag 24 juli 2025 09:32 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Volgend jaar 0 Nederlandse renners bij het beloftenteam en misschien 1 of 2 bij het juniorenteam.
Ik voel me inmiddels echt een grijsgedraaide plaat op dit gebied, maar het budget van de ploeg is hoger dan ooit. Daar ligt het niet aan.quote:Op donderdag 24 juli 2025 09:32 schreef H.Vviv het volgende:
[..]
Vooral duidelijk dat het qua budget gewoon tegenvalt. Maar nog steeds een onbegrijpelijke transfer.
Er zijn er ook gewoon weinig. Solen en Remijn passen niet echt bij Visma. Picnic-Post NL heeft er ook niet echt veel.quote:Op donderdag 24 juli 2025 09:32 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Volgend jaar 0 Nederlandse renners bij het beloftenteam en misschien 1 of 2 bij het juniorenteam.
De nieuwe Battaglin.quote:Op donderdag 24 juli 2025 09:50 schreef Steven184 het volgende:
Ja joh..Fiorelli. Dit zijn de Blanco/Belkin jaren ik optima forma
Je had om te beginnen inderdaad nooit Kooij moeten laten gaan. Die had je gewoon een van de absolute kopmannen van je ploeg moeten maken, inclusief ondersteuning en niet opschepen met Dan McLay of all people. Als je Kooij echt had willen behouden, had je ook een Hoole kunnen halen en zag het er qua Nederlandse bezetting alweer een stuk beter uit.quote:Op donderdag 24 juli 2025 09:42 schreef Halcon het volgende:
[..]
Er zijn er ook gewoon weinig. Solen en Remijn passen niet echt bij Visma. Picnic-Post NL heeft er ook niet echt veel.
Stel dat Rabobank nu gek zou doen en ze een zak geld zou geven om Nederlanders te halen. Wie moet je dan halen?
Kooij hadden ze dan in elk geval moeten houden. Je had Hoole dan als knecht kunnen halen. Maar verder... Woutje Poels? Dylan Groenewegen?
En een niveau lager...
Zelfs bij de junioren is het niet veel. De tweede beste liggen waarschijnlijk ook al vast bij Red Bull. Dan heb je eigenlijk alleen Dijkman nog. Lugthart verlengen omdat 'ie Nederlander is, dat is ook een beetje onzin. Die gast komt gewoon tekort. Net zoals de meeste Nederlandse beloften bij Picnic dat doen.
Wat een volstrekt willekeurige ploeg wordt dit. Geen enkele identiteit meer.quote:Op donderdag 24 juli 2025 08:53 schreef TheArt het volgende:
[ x ]
Hoogste budget ooit ever allertijden volgens @Pistoleroquote:Op donderdag 24 juli 2025 09:53 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
De nieuwe Battaglin.
Maar duidelijk geen geld.
Gewoon netjes 2e achter UAE met hun ongelimiteerde budget.quote:Op donderdag 24 juli 2025 10:09 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Hoogste budget ooit ever allertijden volgens @:pistolero
Kooij en Hoole was als je Nederlandser wilt worden, de optie, maar behalve financieel zal het ook sportief wel een ding zijn geweest. Zolang ze met Vingegaard voor het klassement gaan, is er in de Tour-ploeg geen ruimte voor Kooij met een gangmaker.quote:Op donderdag 24 juli 2025 09:58 schreef TheArt het volgende:
[..]
Je had om te beginnen inderdaad nooit Kooij moeten laten gaan. Die had je gewoon een van de absolute kopmannen van je ploeg moeten maken, inclusief ondersteuning en niet opschepen met Dan McLay of all people. Als je Kooij echt had willen behouden, had je ook een Hoole kunnen halen en zag het er qua Nederlandse bezetting alweer een stuk beter uit.
Verder zijn ze er ook gewoon laat bij om de paar grote Nederlandse talenten die er in de jeugd wel zijn dan tijdig aan zich te binden. Bij Mouris en Schoonvelde hebben ze gewoon een fout gemaakt, al is het misschien simpelweg ook een gebrek aan interesse.
Daarnaast moeten we niet doen alsof alle buitenlanders die via het beloftenteam doorstromen zulke toptalenten zijn. Mattio en Rex, waarover ook geruchten gaan dat ie de stap wel eens zou kunnen maken, zijn toch ook pure middelmaat. Daarvoor kan je echt wel wat Nederlandse alternatieven vinden, als je dat zou willen. En dan is de conclusie misschien ook gewoon dat ze dat niet willen.
Die was nog een paar jaar jonger en had wel wat redelijk aansprekende resultaten op zijn naam. Dit is een nog vreemdere actie.quote:Op donderdag 24 juli 2025 09:53 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
De nieuwe Battaglin.
Maar duidelijk geen geld.
Het hoogste zal wel niet, maar ook niet het 16e budget. Veel geld zal gewoon zitten in de contracten van Vingegaard, Wout, Kuss, Jorgenson, ze waarderen Brennan op, etc.quote:Op donderdag 24 juli 2025 10:09 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Hoogste budget ooit ever allertijden volgens @:pistolero
Die zitten er vooral voor de lange termijn en het opleiden van jeugdrenners zodat we over 10 jaar nog steeds goede Nederlandse renners hebben in het peloton. Daarom hebben ze ook voor een hele lange periode getekend, de korte termijn is ook mooi, maar minder interessant. (Zo haalde ik in het ieder geval uit het interview bij In de Waaier)quote:Op donderdag 24 juli 2025 10:13 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Gewoon netjes 2e achter UAE met hun ongelimiteerde budget.
Rabobank schreeuwt sinds hun terugkeer wel van alle daken dat ze Nederlanders in de ploeg en de Tour willen, dus erg benieuwd of en wanneer die gaan ingrijpen bij de sportieve leiding.
Dan moet je nu al beginnen met het vullen van juniorenploegen met de beste Nederlandse nieuwelingen, maar ze zijn JEGG-DJR juist helemaal aan het volstouwen met willekeurige buitenlandse projectjes terwijl alle Nederlanders zoals Schoonvelde eruit worden getrapt. Tsja..quote:Op donderdag 24 juli 2025 21:36 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Die zitten er vooral voor de lange termijn en het opleiden van jeugdrenners zodat we over 10 jaar nog steeds goede Nederlandse renners hebben in het peloton. Daarom hebben ze ook voor een hele lange periode getekend, de korte termijn is ook mooi, maar minder interessant. (Zo haalde ik in het ieder geval uit het interview bij In de Waaier)
Maar Fiorelli halen, is een vrij bijzondere keuze
Het is niet alsof Klaas Lodewyck overloopt van de briljante vondsten.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 10:10 schreef Slobeend het volgende:
Heeft Remco gisteren gekeken? Ik zou er nog even over nadenken.
Maar die gaat dan mee.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 10:23 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Het is niet alsof Klaas Lodewyck overloopt van de briljante vondsten.
Zijn we verlost van Koen Pelgrim?quote:De Waalse krant La Dernière Heure schrijft ook dat de transfer van Evenepoel rond is. Ze voegen eraan toe dat Evenepoel, Red Bull-BORA-hansgrohe én Soudal Quick-Step nu ook samen een akkoord hebben gevonden. Dat is noodzakelijk om de transfer te laten doorgaan. Volgens de krant zou Red Bull-BORA-hansgrohe twee miljoen euro betalen aan Soudal Quick-Step om het laatste contractjaar van Evenepoel af te kopen. Daarnaast wordt er geschreven dat Evenepoel zijn mecanicien en neef Dario Kloek, zijn verzorger David Geeroms en zijn ploegleider Klaas Lodewyck zou meenemen naar het Duitse team.
Wilco gaat nog ergens een fabuleuze zegen boekenquote:Op vrijdag 25 juli 2025 22:23 schreef Koffieplanter het volgende:
Eens te meer blijkt dat de gave van het tijdige afscheid niet aan iedereen is besteed.
Samen met kopman Steven de cultuur bewaken….quote:Op vrijdag 25 juli 2025 22:17 schreef Felagund het volgende:
Wielco twee jaar langer bij Visma.
Bron: Wielco.
Ilan niet mee?quote:Op vrijdag 25 juli 2025 19:49 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Zijn we verlost van Koen Pelgrim?
Laten we blij zijn van niet. Hij neemt alleen Cattaneo mee.quote:
Ik vind Ilan van Wilder wellicht net zo’n vreselijk figuur als Remco zelfquote:Op vrijdag 25 juli 2025 22:39 schreef Koffieplanter het volgende:
Laten we blij zijn van niet. Hij neemt alleen Cattaneo mee.
Die schelen 4 jaar: lijkt me wat te vroeg voor Wilcoquote:Op vrijdag 25 juli 2025 22:35 schreef Halcon het volgende:
[..]
Samen met kopman Steven de cultuur bewaken….
Ook een voormalig schansspringer?quote:Op zondag 27 juli 2025 13:16 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Nieuwe Roglic genot.
@:Koffieplanter vind dit leuk.
De nieuwe Woods.quote:Op zondag 27 juli 2025 13:16 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Nieuwe Roglic genot.
@:Koffieplanter vind dit leuk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 27 juli 2025 13:19 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
De nieuwe Woods.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Schiffer is een Zwift-fenomeen. De nieuwe Vine dus!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geen Zuid-Amerikaantjes. Allemaal uit Europa, en een paar uur de VS.quote:
Daar beginnen ze niet meer aan na de overdosis van Lobatoquote:Op zondag 27 juli 2025 21:38 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Geen Zuid-Amerikaantjes. Allemaal uit Europa, en een paar uur de VS.
Gek genoeg geen Spanjaarden of Portugezen.
Ook met alle geruchten blijft het wel een matige selectie van Jayco voor 2026..quote:
Ze hebben toch nog geen zekerheid over hun budget voor na 2026?quote:Op dinsdag 29 juli 2025 13:42 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Ook met alle geruchten blijft het wel een matige selectie van Jayco voor 2026..
Neem aan dat Groenewegen wel een grootverdiener is, daar moet je toch wel een goede renner voor kunnen halen?
Oh, da’s waar ja, dan zal het hier waarschijnlijk wel bij blijvenquote:Op dinsdag 29 juli 2025 16:14 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ze hebben toch nog geen zekerheid over hun budget voor na 2026?
Ook wel weer een factor waardoor de verschillen groter worden. Aantal teams onderin hebben weinig zekerheid voor de langere termijn (Intermarché, Lotto, Jayco dus), grotere teams hebben die zekerheid wel zo lijkt het. En dat naast meer financiële middelen en betere performance/ontwikkeling...quote:Op dinsdag 29 juli 2025 16:30 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Oh, da’s waar ja, dan zal het hier waarschijnlijk wel bij blijven
quote:Ryan seems committed to sponsoring the men's and women's teams for the next three-year WorldTour cycle but knows they need to adapt and move faster to compete against the bigger budget super teams on both the men's and women's peloton.
Maar het AlUla deel is toch onzeker?quote:Op dinsdag 29 juli 2025 16:43 schreef H.Vviv het volgende:
Jayco/Greenedge heeft in principe de zekerheid tot aan de volgende WT-cycles. Dus drie jaar.
[..]
Ja, AlUla loopt af.quote:Op dinsdag 29 juli 2025 16:44 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Maar het AlUla deel is toch onzeker?
Een nieuwe dimensie aan het begrip omhoogvallen.quote:
Dat kan haast niet. Ze waren in de breedte rampzalig en ze waren tactisch helemaal rampzalig.quote:Op dinsdag 29 juli 2025 18:50 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Dit is mijn 9/11.
Al wordt het natuurlijk wel vermakelijk om die ploeg volgend jaar nog slechter te zien presteren.
En jij denkt dat tactisch meesterbrein Sven2 hier verandering in gaat brengen?quote:Op dinsdag 29 juli 2025 18:54 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Dat kan haast niet. Ze waren in de breedte rampzalig en ze waren tactisch helemaal rampzalig.
Ik denk het wel ja.quote:Op dinsdag 29 juli 2025 18:56 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
En jij denkt dat tactisch meesterbrein Sven2 hier verandering in gaat brengen?
Wesley Kreder keert terug?quote:
Alex Kirsch?quote:
Brian Bulgac!quote:Op dinsdag 29 juli 2025 22:42 schreef Steven184 het volgende:
Moreno Hofland? Wouter Wippert? Wim Stroetinga? Bas van der Kooij? Joost van Leijen? Kenny van Hummel?
quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |