abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218123213
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juli 2025 19:37 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Er ontstaat wel een klein probleempje voor de Tour wellicht, maar normaal gesproken starten ze daar. Cofidis lijkt wel bijna zeker van een directe wildcard, mochten ze onverhoopt degraderen en Arkéa stopt er mee.
Cofidis krijgt sowieso een wild card. Al degraderen ze en eindigen ze niet bij de beste Pro-ploegen (wat ze waarschijnlijk wel zullen doen).

Geen idee verder hoe 'Frans' de ASO Unibet beschouwt... Als Arkea stopt, Decathlon internationaler wordt en Total fuseert (gaat dat nog door?), dan staan er zat Fransen op de keien die opgeraapt kunnen worden door andere ploegen.

18 WT ploegen, vaste wild cards voor Uno-x, Tudor en Cofidis. Dan gaat het verder tussen Q36.5, Total (als die dan nog bestaan) en de Rockets. Verder nog de kleinere Spaanse en Italiaanse ploegen.
pi_218123231
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2025 21:07 schreef Marcoss het volgende:

[..]
Nu klinkt het alsof het over een anonieme C-sprinter gaat, niet over een renner die vorig jaar nog een Tourrit won :D
Ik had het over Bomboi inderdaad. Dat is toch wel een C-sprinter die gewoon tekort komt om de sprinter te zijn bij een Pro team.
  vrijdag 4 juli 2025 @ 21:10:39 #78
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_218123267
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2025 21:07 schreef Halcon het volgende:

[..]
Cofidis krijgt sowieso een wild card. Al degraderen ze en eindigen ze niet bij de beste Pro-ploegen (wat ze waarschijnlijk wel zullen doen).

Geen idee verder hoe 'Frans' de ASO Unibet beschouwt... Als Arkea stopt, Decathlon internationaler wordt en Total fuseert (gaat dat nog door?), dan staan er zat Fransen op de keien die opgeraapt kunnen worden door andere ploegen.

18 WT ploegen, vaste wild cards voor Uno-x, Tudor en Cofidis. Dan gaat het verder tussen Q36.5, Total (als die dan nog bestaan) en de Rockets. Verder nog de kleinere Spaanse en Italiaanse ploegen.
Total gaat nog een jaar door. Dus alleen voor 2026 zou er probleem kunnen ontstaan.

Overigens veegt FDJ nu de middenmoot van Decathlon op. Dus dan houd je daar alleen de middelmaat over die nog beschikbaar is voor Tietema.
pi_218123331
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2025 21:08 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ik had het over Bomboi inderdaad. Dat is toch wel een C-sprinter die gewoon tekort komt om de sprinter te zijn bij een Pro team.
Oh, excuus, dacht dat het over Groenewegen ging, dit klinkt logischer ja
pi_218123474
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juli 2025 21:10 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Total gaat nog een jaar door. Dus alleen voor 2026 zou er probleem kunnen ontstaan.

Overigens veegt FDJ nu de middenmoot van Decathlon op. Dus dan houd je daar alleen de middelmaat over die nog beschikbaar is voor Tietema.
Dan zouden normaal gesproken de Wild cards naar Q36.5 en Total gaan, ja. Als de drie beste pro teams geen wild cards weigeren, dan zal Q36.5 wel vol voor de Tour gaan. Vuelta en de Giro zullen wel twee teams uit eigen land ook willen uitnodigen.

Ik vraag me ook wel af wat Lotto gaat doen. Die hebben, zoals het er nu naar uitziet, volgend jaar echt geen ploeg voor de World Tour.
  vrijdag 4 juli 2025 @ 21:46:20 #81
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_218123840
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2025 21:24 schreef Halcon het volgende:

[..]
Dan zouden normaal gesproken de Wild cards naar Q36.5 en Total gaan, ja. Als de drie beste pro teams geen wild cards weigeren, dan zal Q36.5 wel vol voor de Tour gaan. Vuelta en de Giro zullen wel twee teams uit eigen land ook willen uitnodigen.

Ik vraag me ook wel af wat Lotto gaat doen. Die hebben, zoals het er nu naar uitziet, volgend jaar echt geen ploeg voor de World Tour.
Volgens mij hebben we volgend jaar normaal gesproken automatische wildcards voor Cofidis (of Astana), Uno-X en Tudor. En dan overige wild cards voor Total en Tietema. Dan negeer je Doug wel, maar die verdient het nou ook niet echt. Die hebben maar 3 fatsoenlijke renners (Pidcock, Moschetti, Christen) en hebben in de Giro echt nauwelijks iets laten zien.

Dan heb ik echt liever een ploeg met Groenewegen, Maire, Loockx, Kubis, Carboni, Eiking, Huens, De Vries o.i.d.
pi_218124019
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juli 2025 21:46 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Volgens mij hebben we volgend jaar normaal gesproken automatische wildcards voor Cofidis (of Astana), Uno-X en Tudor. En dan overige wild cards voor Total en Tietema. Dan negeer je Doug wel, maar die verdient het nou ook niet echt. Die hebben maar 3 fatsoenlijke renners (Pidcock, Moschetti, Christen) en hebben in de Giro echt nauwelijks iets laten zien.

Dan heb ik echt liever een ploeg met Groenewegen, Maire, Loockx, Kubis, Carboni, Eiking, Huens, De Vries o.i.d.
Die vielen tegen in de Giro inderdaad. Maar het zou ook wel triest zijn als ze geen enkele grote ronde zouden mogen rijden. Ze staan ook wel dik boven Unibet.

Cofidis, Uno-X en Tudor inderdaad. Giro zal ook wel graag Bardiani en Polti uitnodigen. Solution Tech lijkt de top 30 net niet te gaan halen. De Vuelta moet kiezen tussen Caja Rural, Burgos en Kern Pharma.

Misschien dat Cofidis de Giro laat schieten?

Top 3 eindigen is gewoon lastig met Uno-X, Tudor en Q36.5 in de Pro tour. En ondertussen moeten een Lotto en Intermarché alles rijden...
  vrijdag 4 juli 2025 @ 22:14:28 #83
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_218124234
Als Doug iets wil dan had ie naar China gemoeten. Alle teams die nood hebben aan punten zijn daar (4 Spaanse teams, 3 Italiaanse, Astana, Tietema).

Dan is het echt je eigen schuld.
pi_218128763
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juli 2025 22:14 schreef Immerdebestebob het volgende:
Als Doug iets wil dan had ie naar China gemoeten. Alle teams die nood hebben aan punten zijn daar (4 Spaanse teams, 3 Italiaanse, Astana, Tietema).

Dan is het echt je eigen schuld.
Ja, dan had hij waarschijnlijk wel boven Cofidis en Picnic gestaan. En dus op de felbegeerde derde plek straks. Blijft wel een beetje een apart systeem. Ik weet zo gauw niks beters, maar goed bezette koersen gaan mijden, om punten te pakken in zwak bezette flutkoersen om wild cards te bemachtigen voor sterker bezette koersen dan de koersen die je laat lopen.

En als nummer 21 kun je straks langs elke grote ronde pissen, terwijl de rest van de top 30 wel minimaal 'n grote ronde mag rijden.

Dat het een bij elkaar geraapt zooitje is helpt natuurlijk ook niet echt.
  Redactie Sport zondag 6 juli 2025 @ 15:54:04 #85
451829 crew  H.Vviv
pi_218140115
twitter

Heel enthousiast kun je nog niet worden van de transferperiode van QuickStep tot nu toe.
pi_218140536
Tim Rex van de belofteploeg naar het WT-team van Visma volgens Benson.

Net als Mattio wel een leuk knechtje, maar hier ga je de oorlog niet mee winnen. Lijkt me een transfer uit pure armoede en noodzaak omdat ze overal naast grijpen en niemand meer voor ze wil rijden.

Wel erg veel zin in alle T-Rex grapjes de komende jaren.
pi_218140591
quote:
9s.gif Op zondag 6 juli 2025 16:18 schreef Pistolero het volgende:
en niemand meer voor ze wil rijden.
Bron?
pi_218140682
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2025 16:22 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
Bron?
Geen bron maar puur wat ik hoor vanuit het wereldje. Bij de renners en ploegen zelf staat Visma er niet zo heel lekker op. Geld is het probleem in ieder geval niet, hoe hard Plugge ook aan het roepen is dat ze pas het 5e of 6e budget hebben, wat dus helemaal niet waar is.
pi_218144399
Cosnefroy volgens L'Equipe heel dichtbij Cofidis. Dat is dus definitief einde carrière.
  Redactie Sport zondag 6 juli 2025 @ 20:49:12 #90
451829 crew  H.Vviv
pi_218144425
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2025 20:47 schreef TheArt het volgende:
Cosnefroy volgens L'Equipe heel dichtbij Cofidis. Dat is dus definitief einde carrière.
Ook heeft Picnic nog steeds interesse in Cosnefroy.
pi_218146170
twitter
pi_218147516
Volgende ronde transfernieuws van Benson:

- Zana naar Ineos
- Harper naar Q36.5
  maandag 7 juli 2025 @ 12:40:56 #93
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218148327
twitter

Evenepoel zou volgens deze bron weg willen bij Quickstep en Red Bull is de eerste optie.
  maandag 7 juli 2025 @ 12:41:38 #95
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_218148331
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 10:51 schreef TheArt het volgende:
Volgende ronde transfernieuws van Benson:

- Zana naar Ineos
- Harper naar Q36.5
Wat een armoe.
pi_218148337
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 12:40 schreef Momo het volgende:
[ x ]

Evenepoel zou volgens deze bron weg willen bij Quickstep en Red Bull is de eerste optie.
Alles beter dan Yuki
pi_218148368
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 12:40 schreef Momo het volgende:
[ x ]

De schansspringer gaat stoppen?

Wordt wel een duur zooitje zo daar bij Red Bull.
pi_218148401
Conca naar Jayco (gerucht)
  Moderator maandag 7 juli 2025 @ 13:01:55 #99
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_218148487
twitter

Heel artikel van Marca over Movistar. Het meeste weten we al, het belangrijkste nieuwtje is dat ze interesse hebben in Juanpe Lopez. Stukje Acquadro.

De opleidingsploeg krijgt ook vorm, met Cubillas en Aranaz als eerste renners van enig belang.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  Redactie Sport maandag 7 juli 2025 @ 13:16:47 #100
451829 crew  H.Vviv
pi_218148619
quote:
quote:
Volgens onze eigen informatie lopen er effectief serieuze gesprekken, niet enkel met Red Bull-BORA-hansgrohe maar ook met Ineos Grenadiers. Onderhandelingen die overigens niet nieuw zijn, maar nu al twee jaar lang worden gevoerd.

Vanuit bepaalde hoeken klinkt het dat Evenepoel en Red Bull-BORA-hansgrohe 100% rond zijn en Soudal Quick-Step zijn zegen heeft gegeven. Maar andere goed ingelichte bronnen zeggen dan weer stellig dat er in deze fase absoluut nog niets is getekend, dat Evenepoel zich nu drie weken lang wil focussen op de Tour en de gesprekken in die zin ‘on hold’ zijn geplaatst. Wordt ongetwijfeld vervolgd.
Aldus HLN.

Gezien de transfers die QuickStep nu doet is het ook gewoon beter dat Evenepoel daar weg gaat. Nu krijgen ze nog wat geld mee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')