Er zullen vast wel genoeg interessante dingen gebeuren deze weekquote:De NAVO-top in 2025 vindt plaats op 24 en 25 juni in Den Haag. Nederland is gastland en ontvangt tientallen wereldleiders en ministers in het World Forum. De top draait om de veiligheid van de NAVO-landen, en er zullen veiligheidsmaatregelen getroffen worden, wat gevolgen heeft voor de bereikbaarheid van Den Haag en de Randstad
Cliché filmpjes zijn verplicht voor het begin van elke topquote:Op woensdag 25 juni 2025 11:23 schreef Breekfast het volgende:
Mijn god, weer zo'n cliché promo-filmpje over Nederland dat al eeuwen strijd tegen het water
Nou heb ik wel het idee, dat als mensen aan Nederlanders denken, ze denken dat we elke dag zandzakken aan het sjouwen zijn tegen het water.quote:Op woensdag 25 juni 2025 11:23 schreef Breekfast het volgende:
Mijn god, weer zo'n cliché promo-filmpje over Nederland dat al eeuwen strijd tegen het water
Klopt wel ongeveer, alleen hebben we dat al bijna 1000 jaar uitbesteed aan de waterschappen.quote:Op woensdag 25 juni 2025 11:25 schreef XSbig het volgende:
[..]
Nou heb ik wel het idee, dat als mensen aan Nederlanders denken, ze denken dat we elke dag zandzakken aan het sjouwen zijn tegen het water.
Ik ben blij dat we van deze pinokkio af zijn in het landsbestuur maar voor het redden van de navo is er geen betere.quote:Op woensdag 25 juni 2025 11:25 schreef XSbig het volgende:
Je kan zeggen wat je wilt, maar Rutte is hiervoor geboren.
De NAVO is momenteel verworden als de grootste sponsor van de Amerikaanse expansiedrift om de wereld nog te willen domineren.quote:Op woensdag 25 juni 2025 11:28 schreef quo_ het volgende:
[..]
Ik ben blij dat we van deze pinokkio af zijn in het landsbestuur maar voor het redden van de navo is er geen betere.
Canada mag bij de EU komen. We hebben genoeg verdragen waar ze wel onder zouden passen.quote:Op woensdag 25 juni 2025 11:31 schreef Idisrom het volgende:
[..]
De NAVO is momenteel verworden als de grootste sponsor van de Amerikaanse expansiedrift om de wereld nog te willen domineren.
We moeten vandaag de VS (en Canada daardoor dus ook) uit de NAVO wippen. De Amerikaanse defensie is daarmee verzwakt zonder de Europese bijdragen, en de wereld is daarmee een stuk veiliger.
Het mooie van Meloni vind ik altijd wel dat je direct ziet als ze het niet naar haar zin heeft / het oneens is met iets. Ze doet niet echt haar best om een beleefdheid show op te voeren.quote:Op woensdag 25 juni 2025 11:28 schreef Nia het volgende:
De meeste dames in het beige. De kleine Meloni ziet er wel wat plomp uit haar oversized pantalon.
Als je een gemiddeld IQ hebt als president van Amerika, dan zou je juist merken dat iedereen je aan het behandelen is als een kind die een aai over zijn bol nodig heeft. Maar goed...quote:Op woensdag 25 juni 2025 11:31 schreef SymbolicFrank het volgende:
Amerikaans president zijn is wel de droombaan van iedere narcist, want je merkt de hele dag hoe belangrijk je wel niet bent, zeker op zo'n uitje. Een ouderwetse keizer is er niets bij.
Canada is te groot qua oppervlakte en te klein qua bevolking, om als Europa erbij te kunnen hebben om te verdedigen (ervan uitgaande dat xxVO staat voor een verdedigingsorganisatie).quote:Op woensdag 25 juni 2025 11:32 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Canada mag bij de EU komen. We hebben genoeg verdragen waar ze wel onder zouden passen.
Ja, ik kan me niet herinneren dat Obama ooit zo behandeld is.quote:Op woensdag 25 juni 2025 11:34 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Als je een gemiddeld IQ hebt als president van Amerika, dan zou je juist merken dat iedereen je aan het behandelen is als een kind die een aai over zijn bol nodig heeft. Maar goed...
Daar zit wat in. Maar je moet het meer hebben van verdragen waar in staat dat als je 1 van de landen aanvalt, je automatisch ook in oorlog bent met de rest. En de EU heeft dat goed geregeld.quote:Op woensdag 25 juni 2025 11:36 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Canada is te groot qua oppervlakte en te klein qua bevolking, om als Europa erbij te kunnen hebben om te verdedigen (ervan uitgaande dat xxVO staat voor een verdedigingsorganisatie.
Jawel joh. Alleen minder nadrukkelijk. Maar Amerika is altijd behandeld als het mongooltje die wij desondanks erg nodig hebben.quote:Op woensdag 25 juni 2025 11:36 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, ik kan me niet herinneren dat Obama ooit zo behandeld is.
Obama komt bij mij met terugwerkende kracht over als een krachtiger president. Hij was degene die tegen de lobby van Israël en de CIA durfde in te gaan, om een deal tezamen met landen als Duitsland, Frankrijk en Groot-Brittannië met Iran te sluiten, en met steun van Rusland en China.quote:Op woensdag 25 juni 2025 11:36 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
VO = Verdragsorganisatiequote:Op woensdag 25 juni 2025 11:36 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Canada is te groot qua oppervlakte en te klein qua bevolking, om als Europa erbij te kunnen hebben om te verdedigen (ervan uitgaande dat xxVO staat voor een verdedigingsorganisatie).
Wellicht 1 op 1 iets minder maar de hele sfeer en show eromheen was niet anders.quote:Op woensdag 25 juni 2025 11:36 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, weet ik. Maar ik bedoel dat NAVO bedoeld was als eigen verdedigingsorganisatie, en niet om actief met andere conflicten bezig te zijn, zoals Rutte nu Trump complimenteerde over de aanvallen op Iran.quote:Op woensdag 25 juni 2025 11:39 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
VO = Verdragsorganisatie
In NAVO dan.
Dat klopt. Maar die werd niet behandeld als een idioot waar je je constant overdreven bij moet inlikken/overdreven moet paaien/overdreven tegen moet slijmenquote:Op woensdag 25 juni 2025 11:40 schreef Makamba_ het volgende:
[..]
Wellicht 1 op 1 iets minder maar de hele sfeer en show eromheen was niet anders.
Helder!quote:Op woensdag 25 juni 2025 11:42 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ja, weet ik. Maar ik bedoel dat NAVO bedoeld was als eigen verdedigingsorganisatie, en niet om actief met andere conflicten bezig te zijn, zoals Rutte nu Trump complimenteerde over de aanvallen op Iran.
Alleen is het alternatief, Europese NAVO zonder USA, nog niet aanwezig en dat is onze eigen schuld door er geen cent voor over te hebben. In de tijd dat de F35 gekocht moest worden werd elke bezuiniging op de verzorgingsstaat door belanghebenden omgerekend naar stukjes vliegtuig.quote:Op woensdag 25 juni 2025 11:31 schreef Idisrom het volgende:
[..]
De NAVO is momenteel verworden als de grootste sponsor van de Amerikaanse expansiedrift om de wereld nog te willen domineren.
We moeten vandaag de VS (en Canada daardoor dus ook) uit de NAVO wippen. De Amerikaanse defensie is daarmee verzwakt zonder de Europese bijdragen, en de wereld is daarmee een stuk veiliger.
wat een onzinquote:Op woensdag 25 juni 2025 11:31 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ongelooflijk ongenuanceerd vooral. Je kan uiteraard kritiek hebben op het Amerikaanse geopolitieke beleid door de jarenheen. Maar om dan Amerika uit de NATO te willen trappen...quote:
Ja, het is niet dat we het niet kunnen, maar dat we voor de dure wapens allemaal in de VS gingen shoppen. Daardoor is onze wapenindustrie steeds kleiner geworden. Alleen voertuigen en schepen kunnen we nog zelf maken, maar het meeste wapentuig wat daar op staat komt ook uit de VS.quote:Op woensdag 25 juni 2025 11:46 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Alleen is het alternatief, Europese NAVO zonder USA, nog niet aanwezig en dat is onze eigen schuld door er geen cent voor over te hebben. In de tijd dat de F35 gekocht moest worden werd elke bezuiniging op de verzorgingsstaat door belanghebenden omgerekend naar stukjes vliegtuig.
De nieuwe realiteit is dat elke natie die zichzelf niet kan verdedigen vroeg of laat opgevreten zal worden.
nee complete onzinquote:Op woensdag 25 juni 2025 11:52 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ongelooflijk ongenuanceerd vooral. Je kan uiteraard kritiek hebben op het Amerikaanse geopolitieke beleid door de jarenheen. Maar om dan Amerika uit de NATO te willen trappen...![]()
Maar dat is natuurlijk vooral omdat jij erg gecharmeerd bent van het Amerikaanse leger en hun wapens. The bestest and biggest.quote:
Nou en? Amerika heeft gewoon beter spul wat dat betreft. Hun afzetmarkt maakt hen eveneens afhankelijk.quote:Op woensdag 25 juni 2025 11:52 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, het is niet dat we het niet kunnen, maar dat we voor de dure wapens allemaal in de VS gingen shoppen. Daardoor is onze wapenindustrie steeds kleiner geworden. Alleen voertuigen en schepen kunnen we nog zelf maken, maar het meeste wapentuig wat daar op staat komt ook uit de VS.
We hebben zelf alternatieven, alleen geen hele stealthy vliegtuigen. De ontwikkeling daarvan is net weer op gang gekomen. Voor alle andere dingen komen de beste zelfs meestal uit de EU, het is alleen dat die niet massaal verkocht worden.
dat de NAVO de grootste sponsor van de expansiedrang zou zijn van de VS is complete onzinquote:Op woensdag 25 juni 2025 11:54 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat Amerika de NATO uit zou moeten? ja uiteraard is dat complete onzin.
hoe kom je daar nu weer bij?quote:Op woensdag 25 juni 2025 11:54 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Maar dat is natuurlijk vooral omdat jij erg gecharmeerd bent van het Amerikaanse leger en hun wapens. The bestest and biggest.
Ja. Ik las hierin gewoon een erg ongenuanceerde kritiek op het neoconservatisme.quote:Op woensdag 25 juni 2025 11:56 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat de NAVO de grootste sponsor van de expansiedrang zou zijn van de VS is complete onzin
dat Canada eruit moet is onzin
dat de VS eruit moet is onzin
hele stukje is onzin
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |