"Mijn mening is gewoon een feit, hier is een labeltje dat met zo'n lekkere lading komt dat ik dat niet meer met argumenten hoef te onderbouwen".quote:Op dinsdag 24 juni 2025 11:37 schreef Ringo het volgende:
[..]
De PVV is gewoon een fascistische club. Daar zijn alle geleerden het inmiddels wel over eens. Dat jij het niet wil horen is jouw probleem.
Ben jij deze zelfde @Nattekat?quote:Op dinsdag 24 juni 2025 12:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
"Mijn mening is gewoon een feit, hier is een labeltje dat met zo'n lekkere lading komt dat ik dat niet meer met argumenten hoef te onderbouwen".
Beetje zoals Gaza al binnen 2-3 maanden een genocide genoemd werd door jouw soort, toen het echt nog helemaal nergens op sloeg, puur om lekker die enorme lading te misbruiken. Niet alleen was dat gigantisch respectloos jegens echte slachtoffers van genocide, maar het heeft nu ook nog als gevolg dat men de huidige situatie veel minder serieus neemt dan het is.
Zo gaat het altijd. Zodra die radicaallinksen iets moeten onderbouwen spelen ze ofwel op de man, of ze bestempelen iets wat ze niet leuk vinden als iets met een enorme negatieve lading. Of een combinatie van de twee. Argumenten hoor je zelden van dat kamp.
quote:Op dinsdag 24 juni 2025 11:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Rechts, zelfde zelfde. Je hele manier van discussiëren is simpelgezegd gewoon extreem triest. Je speelt de man, niet de bal. En je doet bijna niks anders.
Maak je toch niet zo druk man. Het maakt me geen flucker uit of mensen mij radicaal of extreem vinden. Ik ben zo links als een reddingsboei aan bakboord. En de PVV is een fascistische éénmansclub. Punt. Noem elkaar geen mietje. En durf jezelf in de ogen te zien.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 12:29 schreef Nattekat het volgende:
"Mijn mening is gewoon een feit, hier is een labeltje dat met zo'n lekkere lading komt dat ik dat niet meer met argumenten hoef te onderbouwen".
Beetje zoals Gaza al binnen 2-3 maanden een genocide genoemd werd door jouw soort, toen het echt nog helemaal nergens op sloeg, puur om lekker die enorme lading te misbruiken. Niet alleen was dat gigantisch respectloos jegens echte slachtoffers van genocide, maar het heeft nu ook nog als gevolg dat men de huidige situatie veel minder serieus neemt dan het is.
Zo gaat het altijd. Zodra die radicaallinksen iets moeten onderbouwen spelen ze ofwel op de man, of ze bestempelen iets wat ze niet leuk vinden als iets met een enorme negatieve lading. Of een combinatie van de twee. Argumenten hoor je zelden van dat kamp.
"jouw soort"quote:Op dinsdag 24 juni 2025 12:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
lolquote:Op dinsdag 24 juni 2025 12:33 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ben jij deze zelfde @:nattekat?
[..]
Srbrenica mocht je van jou ook pas genocide noemen na minimaal een half jaar.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 12:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als het je echt niet uit maakt, kap dan met elke discussie vervuilen met die onzintermen omdat je zelf te beroerd bent om je standpunt met argumenten te onderbouwen. Het zou voor het hele publieke debat beter zijn als alle kanten het gewoon na zouden laten om mensen weg te zetten als <labeltje>, en het zou jou heel erg sieren als je je eigen steentje daaraan bijdraagt.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 12:34 schreef Ringo het volgende:
[..]
Maak je toch niet zo druk man. Het maakt me geen flucker uit of mensen mij radicaal of extreem vinden. Ik ben zo links als een reddingsboei aan bakboord. En de PVV is een fascistische éénmansclub. Punt. Noem elkaar geen mietje. En durf jezelf in de ogen te zien.
Als ik in hetzelfde kansloze gedoe verval mag je het ook best zeggen hoor. Ik sta volledig achter m'n laatste post en dat geldt uiteraard ook voor mezelf.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 12:33 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ben jij deze zelfde @:nattekat?
[..]
Ik vind het allemaal prima, maar de PVV is een fascistische éénmansclub.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 12:37 schreef Nattekat het volgende:
Als het je echt niet uit maakt, kap dan met elke discussie vervuilen met die onzintermen omdat je zelf te beroerd bent om je standpunt met argumenten te onderbouwen. Het zou voor het hele publieke debat beter zijn als alle kanten het gewoon na zouden laten om mensen weg te zetten als <labeltje>, en het zou jou heel erg sieren als je je eigen steentje daaraan bijdraagt.
Als je die mening gewoon lekker voor je laat mag je dat best vinden.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 12:39 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ik vind het allemaal prima, maar de PVV is een fascistische éénmansclub.
Tikkie fascistisch vind je niet? Je mag een mening hebben maar het niet zeggen...quote:Op dinsdag 24 juni 2025 12:40 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als je die mening gewoon lekker voor je laat mag je dat best vinden.
Hahaha PVV fascistisch noemen is wel ergens op gebaseerd ik postte al waar ik het op baseerde. Dit is nou wat ik bedoel met je kop in het zand steken. De partij is overduidelijk fascistisch, elke wetenschapper met enig verstand zal ze fascistisch noemen. Maar dan moeten we opeens het label radicaal-rechts erop passen omdat die calimero's altijd het slachtoffer zijn,ook een fascistische truc trouwens die constante slachtoffer rol.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 12:32 schreef Hanca het volgende:
Zowel PVV fascistisch noemen (de meeste 'geleerden' vinden dat niet, ze vinden ze wel radicaal- of extreem-rechts) als PvdA antisemitisch noemen slaat nergens op en voegt ook niks toe aan een discussie.
https://decorrespondent.n(...)94-12c5-89af53f0b688quote:Een veelzijdig en erudiet gezelschap van prominente Nederlanders, onder wie cabaretier Herman van Veen, misdaadjournalist Peter R. de Vries en ex-minister Ella Vogelaar, bestempelde Wilders en zijn beweging ronduit als fascistisch. Oud-premier Ruud Lubbers verklaarde vorig jaar dat de vergelijking tussen PVV en het fascisme moet kunnen. Hij meende dat er in een tijd van rechts beleid en boude uitspraken best tegengas mocht worden gegeven.
PVV fascistisch noemen vergelijken met PvdA fascistisch noemen is valse equivalentie tot en met. PvdA heeft geen fascistische standpunten of trekjes. PVV heeft er legio.quote:De grote propagandashow van Geert Wilders volgt het draaiboek van het fascisme
Dit gaat niet om een amateuristische politicus die uit woede een kabinet opblaast. Het gaat zelfs niet om politieke onenigheid over het asielbeleid. We hebben hier te maken met een berekenende speler die op een ander speelveld speelt dan zijn coalitiegenoten. In zijn spel dienen de middelen van de democratie enkel om haar te ondermijnen.
Wilders past deze strategie al jaren toe. Hij vergiftigt het debat. Noemt journalisten 'tuig van de richel', rechters 'knettergek', en collega-politici 'landverraders die de grenzen hebben opengezet'. Hij diende een initiatiefwet in om de islam niet langer als godsdienst te erkennen, maar als 'totalitaire ideologie'. Hij stelde voor relschoppers te vervolgen onder terrorismewetgeving, zodat hun paspoorten afgepakt kunnen worden. Hij wilde een 'kopvoddentaks' invoeren, vermeende 'jihadsympathisanten' preventief opsluiten, en noemde antigenocide-demonstranten onlangs aanhangers van de terroristische groepering Al Qaida.
Hij verankert complottheorieën over 'omvolking' door 'een islamitische invasie van testosteronbommen met baarden', 'criminele migranten' en 'nepvluchtelingen' in het publieke bewustzijn, en herhaalt deze net zolang totdat mensen ervoor kiezen ze te geloven. Zo schept hij een nieuwe politieke realiteit, waarin partijen van alle windrichtingen worden meegezogen.
Dit is een bewuste strategie van intimidatie, polarisatie en ontmenselijking, om de dominante groep witte Nederlanders te mobiliseren tegen een vermeende vijand. Om zo keihard af te kunnen rekenen met 'massa-immigratie', 'woke multiculturalisme', 'laffe politici' en met elke minderheidsgroep die daarna de pineut zal zijn
We zijn nu hier.quote:Klinkt dat alarmistisch? Dat is precies hoe fascisme werkt. De gevolgen ervan tekenen zich namelijk pas volledig af, wanneer ingrijpen nauwelijks nog mogelijk is - tot die tijd kan een waarschuwing vrijwel zeker rekenen op scepsis.
Make Killing People Great Again!quote:Op dinsdag 24 juni 2025 12:38 schreef Frozen-assassin het volgende:
Mensen vermoorden moet leuk blijven
Dit dus. Maar het wil niet dagen bij veel mensen.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 13:00 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Wel bijzonder hoor dat fascisme in Nederland al zo normaal is dat je het al niet meer mag benoemen zelfs als een partij het leger in wil zetten tegen asielzoekers. Dat 10 puntenplan wat zogenaamd bespreekbaar was voor deze coalitie laat wel zien dat het 2 voor 12 is wat betreft fascisme in Nederland.
De volgende volledig rechtse regering gaat direct via noodwetgeving werken. Ze kijken natuurlijk ook naar Amerika daar heeft Trump ook schijt aan de instituties als het recht of het parlement. Daar sorteert Wilders ook al op voor met zijn verdachtmaking van ambtenaren en het gelul over tegenwerking.
Leuk hoorquote:Op dinsdag 24 juni 2025 13:08 schreef Ringo het volgende:
Overigens:
[ afbeelding ]
Op naar de veertig zetels
De VVD-deur richting PVV zal binnenkort ook wel weer opengaan. Ik geeft het 2 weken.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 13:00 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
De volgende volledig rechtse regering gaat direct via noodwetgeving werken.
Ik denk pas na de formatie, uit electorale overwegingen. Als ze dat nu al roept, lopen alle PVVers die strategisch VVD stemmen weg.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 13:09 schreef -XOR- het volgende:
[..]
De VVD-deur richting PVV zal binnenkort ook wel weer opengaan. Ik geeft het 2 weken.
Daar zit wat in inderdaad. Nu wordt vooral het voorwerk gedaan.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 13:16 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik denk pas na de formatie, uit electorale overwegingen. Als ze dat nu al roept, lopen alle PVVers die strategisch VVD stemmen weg.
Ik denk het echt niet. Wilders maakt zich nu als oppositiepartij ook al weer onmogelijk. En zonder CDA is er ook geen meerderheid.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 13:09 schreef -XOR- het volgende:
[..]
De VVD-deur richting PVV zal binnenkort ook wel weer opengaan. Ik geeft het 2 weken.
Na de verkiezingen houdt ze die optie achter de hand om het onderste uit de kan te krijgen bij de coalitieonderhandelingen met anderen of om gewoon toch weer voor te gaan. Voorspelbaar idd.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 13:17 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Daar zit wat in inderdaad. Nu wordt vooral het voorwerk gedaan.
Wilders gewoon MinPres maken, dan houdt ie wel op met zijn kritiek vanaf de zijlijn.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 13:17 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik denk het echt niet. Wilders maakt zich nu als oppositiepartij ook al weer onmogelijk. En zonder CDA is er ook geen meerderheid.
Denk jij dat er een kans is dat VVD+PVV+JA21+BBB een meerderheid scoort, dan? Die kans lijkt me praktisch 0, dus dan is er ook niks om achter de hand te houden.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 13:20 schreef Perrin het volgende:
[..]
Na de verkiezingen houdt ze die optie achter de hand om het onderste uit de kan te krijgen bij de coalitieonderhandelingen met anderen of om gewoon toch weer voor te gaan. Voorspelbaar idd.
Komt wel in de buurt. Ik sluit het niet uit. Wat een feest zou zo'n coalitie zijn zeg.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 13:21 schreef Hanca het volgende:
[..]
Denk jij dat er een kans is dat VVD+PVV+JA21+BBB een meerderheid scoort, dan? Die kans lijkt me praktisch 0, dus dan is er ook niks om achter de hand te houden.
Ouwehand is sowieso een uitstekende coalitiepartner.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 13:21 schreef Hanca het volgende:
Bontenbal gaat nog liever met Ouwehand dan met Wilders.
Zou kunnen, ik vind tijdens formatie ook wel een realistische optie, zou wel erg draaikonterig zijn om nu alweer de deur open te zetten naar Wilders. Then again gezien PvdA of CDA de grootste gaan worden denk ik niet de VVD de kans nog een keer krijgt.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 13:09 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat zijn communicerende vaten, die missen (gelukkig) gewoon 10-15 zetels voor een meerderheid die ze nergens vandaan kunnen halen.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 13:22 schreef Perrin het volgende:
[..]
Komt wel in de buurt. Ik sluit het niet uit. Wat een feest zou zo'n coalitie zijn zeg.
Ik denk dat de alle rechtse partijen daarover met je van mening verschillen.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 13:24 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ouwehand is sowieso een uitstekende coalitiepartner.
Nee, en dat wil PvdD ook helemaal niet. Die zijn opgericht om een signaalfunctie te hebben. Het doel was toen om nooit compromissen te doen. Dat is wel iets veranderd, maar nog niet genoeg om te regeren. Ondanks dat ik best fan ben van de partij. Ze moeten dat ook niet willen. PvdD doet voorstellen die andere partijen na 5 jaar overnemen, maar dan is de PvdD al weer 5 jaar verder. Zo moet dat ook blijven.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 13:24 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ouwehand is sowieso een uitstekende coalitiepartner.
Maar die willen sowieso naar niemand luisteren.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 13:26 schreef Perrin het volgende:
Ik denk dat de alle rechtse partijen daarover met je van mening verschillen.
dat is 55 zetels ofzo in de peilingen nu?quote:Op dinsdag 24 juni 2025 13:35 schreef -XOR- het volgende:
Heel veel mogelijkheden op een coalitie zullen er niet zijn als VVD PvdAGL gaat uitsluiten. Dan wordt het waarschijnlijk VVD/CDA/D66.
Dan zouden VVD en CDA rond de 30 zetels moeten gaan schommelen en D66 boven de 15 moeten uitkomen. Totaal ondenkbaar is dat niet. De zetels van NSC en BBB liggen nog voor het oprapen.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 13:38 schreef Perrin het volgende:
[..]
dat is 55 zetels ofzo in de peilingen nu?
Dit klopt wel, maar ik denk dat Esther Ouwehand meer talenten heeft dan de partij haar toestaat te gebruiken.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 13:28 schreef Hanca het volgende:
Nee, en dat wil PvdD ook helemaal niet. Die zijn opgericht om een signaalfunctie te hebben. Het doel was toen om nooit compromissen te doen. Dat is wel iets veranderd, maar nog niet genoeg om te regeren. Ondanks dat ik best fan ben van de partij. Ze moeten dat ook niet willen. PvdD doet voorstellen die andere partijen na 5 jaar overnemen, maar dan is de PvdD al weer 5 jaar verder. Zo moet dat ook blijven.
Bontenbal wens ik dat wel toe, Dilan niet echtquote:Op dinsdag 24 juni 2025 13:42 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dan zouden VVD en CDA rond de 30 zetels moeten gaan schommelen en D66 boven de 15 moeten uitkomen. Totaal ondenkbaar is dat niet. De zetels van NSC en BBB liggen nog voor het oprapen.
Als Yesilgöz partijleider blijft, blijft samenwerken met links lastig. Zij is de aanjager van extreemrechts binnen de VVD. Maar er zitten daar genoeg mensen die heel graag willen samenwerken met iedereen die door Wilders c.s. wordt verafschuwd.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 13:35 schreef -XOR- het volgende:
Heel veel mogelijkheden op een coalitie zullen er niet zijn als VVD PvdAGL gaat uitsluiten. Dan wordt het waarschijnlijk VVD/CDA/D66.
Die paar liberalen die daar de gure conservatieve wind uitzitten zijn wel een minderheid volgens mij.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 13:52 schreef Ringo het volgende:
[..]
Als Yesilgöz partijleider blijft, blijft samenwerken met links lastig. Zij is de aanjager van extreemrechts binnen de VVD. Maar er zitten daar genoeg mensen die heel graag willen samenwerken met iedereen die door Wilders c.s. wordt verafschuwd.
Lijkt me dat ze het zeker wel willen anders hadden ze ook niet voor verhoging op gebied van defensie hoeven stemmen. Partijen als PvdD zijn juist heel hard nodig in een regering veel van hoe we het gedaan hebben werkt niet. Ik heb meer vertrouwen dat PvdD de stikstof crisis kan openbreken dan die zogenaamde boerenpartijen.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 13:28 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, en dat wil PvdD ook helemaal niet. Die zijn opgericht om een signaalfunctie te hebben. Het doel was toen om nooit compromissen te doen. Dat is wel iets veranderd, maar nog niet genoeg om te regeren. Ondanks dat ik best fan ben van de partij. Ze moeten dat ook niet willen. PvdD doet voorstellen die andere partijen na 5 jaar overnemen, maar dan is de PvdD al weer 5 jaar verder. Zo moet dat ook blijven.
Ze spreken zelf steeds uit dat niet te willen. En dat defensiebudget is uit overtuiging, Ouwehand vindt zelf heel erg sterk dat dat budget omhoog moet. Dat heeft niets met regeren te maken.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 14:08 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Lijkt me dat ze het zeker wel willen anders hadden ze ook niet voor verhoging op gebied van defensie hoeven stemmen. Partijen als PvdD zijn juist heel hard nodig in een regering veel van hoe we het gedaan hebben werkt niet. Ik heb meer vertrouwen dat PvdD de stikstof crisis kan openbreken dan die zogenaamde boerenpartijen.
Vrij letterlijk als een partij als BBB mee kan doen in een kabinet of een partij als NSC natuurlijk is PvdD dan ook geschikt.
Misschien ben ik te optimistisch.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 13:57 schreef Perrin het volgende:
Die paar liberalen die daar de gure conservatieve wind uitzitten zijn wel een minderheid volgens mij.
Hoe kom je daarbij, ik zie alleen dat ze in 2023 juist zeiden open te staan voor regeringsdeelname. Zijn ze daar op terug gekomen? Lijkt me sterk.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 14:10 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ze spreken zelf steeds uit dat niet te willen. En dat defensiebudget is uit overtuiging, Ouwehand vindt zelf heel erg sterk dat dat budget omhoog moet. Dat heeft niets met regeren te maken.
quote:Partij voor de Dieren wil praten over regeringsdeelname
De Partij voor de Dieren is bereid na de verkiezingen te praten over regeringsdeelname, zei partijleider Esther Ouwehand in het actualiteitenprogramma Nieuwsuur.
En uiteindelijk is het lichtpuntje dat ze vaak pragmatisch zijn. Als er in een coalitie wat wetten door te drukken zijn die de rijken bevoordelen dan is het al snel goed voor ze.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 14:16 schreef Ringo het volgende:
[..]
Misschien ben ik te optimistisch.
Ik denk vaak: het is de corporale clubgeest, de luidruchtige borreltafelgezelligheid en (daardoor) het gebrek aan intellectueel debat wat ervoor zorgt dat onderstromen in de VVD heel lang niet naar bovenkomen. Maar is de tijd rijp, dan blijken die onderstromen er toch te zijn en vaart de VVD ineens weer vrolijk mee op de nieuwe koers.
Ja, ik hoop dan ook vurig op een stevige meerderheidscoalitie van GLPvdA/CDA/D66/Volt. Mag de VVD weer even pragmatisch oppositie voeren.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 14:17 schreef Perrin het volgende:
En uiteindelijk is het lichtpuntje dat ze vaak pragmatisch zijn. Als er in een coalitie wat wetten door te drukken zijn die de rijken bevoordelen dan is het al snel goed voor ze.
Als ze Yesilgos laten wieberen kunnen ze pragmatisch zijn. Tot die tijd is opportunisme het enige wat je kan verwachten lijkt me ja en veel vingerwijzen. Ik denk dat ze hard op hun smoel gaan deze verkiezingen. Maar misschien kunnen ze zich als enige alternatief voor rechtse kiezers proberen te presenteren.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 14:17 schreef Perrin het volgende:
[..]
En uiteindelijk is het lichtpuntje dat ze vaak pragmatisch zijn. Als er in een coalitie wat wetten door te drukken zijn die de rijken bevoordelen dan is het al snel goed voor ze.
Zelfde dag in 2023:quote:Op dinsdag 24 juni 2025 14:16 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Hoe kom je daarbij, ik zie alleen dat ze in 2023 juist zeiden open te staan voor regeringsdeelname. Zijn ze daar op terug gekomen? Lijkt me sterk.
https://www.nd.nl/varia/v(...)er-regeringsdeelname
[..]
Wat bedoel je dan, daar zegt ze juist mee te willen doen.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 14:32 schreef Hanca het volgende:
[..]
Zelfde dag in 2023:
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)ijk-vast-aan-idealen
Ze willen geen compromissen sluiten. En een oprichter van de partij die fel tegen meeregeren is, is nog steeds fractievoorzitter in de Eerste Kamer. Dat wordt dan geen stabiele partner die zeker mee stemt met gesloten compromissen.
Het zit gewoon niet in het DNA van de partij en dat is helemaal prima.
In die nieuwsuur uitzending wordt ze op 21 minuten op de vrouw gevraagd of ze mee wil doen. Ze draait eromheen, ze spreekt zich niet uit ze wil het niet ontkennen of bekennen. Ze zegt ook als de verkiezingen zijn geweest dan gaan we praten. Ze zegt ik hoop ook dat de PvdD mee kan doen. Maar ik kan hier niet in horen dat ze zegt wij zijn oppositie. Als ik haar hoor zou het dus een hele linkse coalitie moeten zijn maar dan zeggen ze zeker geen nee.quote:Ouwehand zegt nu: "Voor de PvdD is macht nooit een doel op zich. Maar als er een echte koerswijziging mogelijk is door een coalitie van partijen die de problemen fundamenteel op kan lossen, dan doet de PvdD mee."
Uit een Ipsos-peiling blijkt dat de achterban in meerderheid wil dat de partij ook landelijk gaat meebesturen. Met de stelling: "Ik heb liever dat de partij meeregeert dan in de oppositie blijft", is ruim zestig procent het eens.
Ze willen geen compromissen sluiten, dat staat er. Dus dat is gewoon een nee. Ja, ze willen regeren als ze 76 zetels hebben, of als andere partijen alle onderwerpen wat betreft klimaat, milieu en dierenrechten volledig overnemen. Dat is dus gewoon een manier om nee te zeggen. En dat is ook het DNA van de partij: compromisloos.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 15:01 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Wat bedoel je dan, daar zegt ze juist mee te willen doen.
[..]
In die nieuwsuur uitzending wordt ze op 21 minuten op de vrouw gevraagd of ze mee wil doen. Ze draait eromheen, ze spreekt zich niet uit ze wil het niet ontkennen of bekennen. Ze zegt ook als de verkiezingen zijn geweest dan gaan we praten. Ze zegt ik hoop ook dat de PvdD mee kan doen. Maar ik kan hier niet in horen dat ze zegt wij zijn oppositie. Als ik haar hoor zou het dus een hele linkse coalitie moeten zijn maar dan zeggen ze zeker geen nee.
Wat betreft de PvdA is het zo dat juist stemmers/leden van andere partijen (met name VVD/PVV) de PvdA zo'n prachtige partij vinden die ze enorm aan het hart gaat en waarvoor ze warme gevoelens koesteren.quote:Op maandag 23 juni 2025 15:09 schreef Hexagon het volgende: Mijn ervaring is dat de PvdA altijd een vreemde eend in de bijt is vergeleken met ander partijen. De meeste partijen zoals VVD, D66, CDA, GroenLinks en zelfs de SP hebben wel een duidelijk clubgevoel. De leden houden van de partij en die geeft hen een soort nestwarmte. Bij de PvdA zag ik die organisatie meer als een soort netwerkclub voor mensen met ambities en/of idealen in het bestuur, maar die de PvdA daarbij meer als een noodzakelijk kwaad zien. Ze zijn er lid van omdat dat nou eenmaal moet voor hun doelen, maar eigenlijk hebben ze er geen enkele lol aan.
Het is de partij "you love to hate" voor iedereen.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 15:49 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Wat betreft de PvdA is het zo dat juist stemmers/leden van andere partijen (met name VVD/PVV) de PvdA zo'n prachtige partij vinden die ze enorm aan het hart gaat en waarvoor ze warme gevoelens koesteren.
Ik heb vandaag in een ander topic geleerd dat iemand van de democratische partij in Israel gewoon Netanyahu in z'n gezicht mag vertellen dat Netanyahu de grootste bedreiging voor de joodse bevolking is sinds Hitler.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 16:10 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het is de partij "you love to hate" voor iedereen.
Daar hadden sommige D66'ers het na 2017 ook wel even lastig mee toen de PvdA ineens verslagen was. Ineens niet meer kunnen klagen over die grote nare regenteske PvdA.
Ik hoor momenteel vooral veel rechtsen jeremieren dat ze het zo jammer vinden dat de PvdA naar de kloten gaat door GroenLinks want oh oh oh, wat vonden ze het toch een mooie partij.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 16:10 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het is de partij "you love to hate" voor iedereen.
Daar hadden sommige D66'ers het na 2017 ook wel even lastig mee toen de PvdA ineens verslagen was. Ineens niet meer kunnen klagen over die grote nare regenteske PvdA.
Het was vooral een partij met bestuurservaring.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 16:56 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik hoor momenteel vooral veel rechtsen jeremieren dat ze het zo jammer vinden dat de PvdA naar de kloten gaat door GroenLinks want oh oh oh, wat vonden ze het toch een mooie partij.
Dat is de PvdA nog steeds, en dat wordt straks nog aangevuld door de partij van de burgemeester van Amsterdam en de “Beste Lokale Bestuurder van 2021” dus dat wordt alleen maar beter. Timmermans is zelfs Eurocommissaris geweest.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 16:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Het was vooral een partij met bestuurservaring.
En dat is toch wel iets wat nodig is in het land.
En hoe verdwijnt dat dan opeens door de fusie? Die bestuurservaring zit er dan nog.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 16:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat heeft GL toch ook wel.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 16:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik zou daar Volt aan toevoegen, klein maar fijn.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 17:27 schreef -XOR- het volgende:
In principe zijn er met PvdAGL, D66, CDA en CU vier partijen aan wie het landsbestuur prima valt toe te vertrouwen.
Dat sluit ik niet uit wanneer ze de kans krijgen, maar voornoemde partijen hebben zich vaker dan eens bewezen als bestuurspartij.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 17:37 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ik zou daar Volt aan toevoegen, klein maar fijn.
Of PvdD ze hebben aangegeven te willen regeren, dat ze compromissen willen sluiten. Dan heb je wel bijna alle fatsoenlijke partijen tegelijk in de regering. Dat zou fantastisch zijn voor die cultuurverandering die ze in Den Haag al zo lang willen bewerkstelligen.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 17:37 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ik zou daar Volt aan toevoegen, klein maar fijn.
Nou nee, dat is de analyse van Piri zelf.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 00:27 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Uhuh, maar de implicatie dat mensen die voor de motie zijn voor dode Israeliers zijn is wel bon-ton.
Nee haar analyse is dat het is om druk op Israel te zetten.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 18:10 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Nou nee, dat is de analyse van Piri zelf.Maar die gaat blijkbaar van bon-ton over doden naar het morele geweten.
En de rest was niks meer dan de zoveelste valse tegenstelling dat kritiek op de motie Piri wordt weggezet als dan maar voor dode gazanen zijn.
Zoals je kunt lezen en zoals we ook al eerder besproken hebben spreekt ze letterlijk uit dat het om minder onschuldige burgerslachtoffers gaat. Dat jij dat wil verdraaien naar dode Israeliers is de bedoeling, dat mag maar laten we daar wel duidelijk over zijn.quote:constaterende dat het raketschild door Netanyahu niet langer puur defensief, maar
als onderdeel van de aanvalsstrategie wordt ingezet;
overwegende dat het van essentieel belang is dat het geweld stopt en er niet nog meer
onschuldige burgerslachtoffers vallen;
verzoekt het kabinet om tijdelijk een volledig wapenembargo tegen Israël in te stellen
om het geweld te stoppen,
Nou tot nu toe ben ik diegene die gewoon haar eigen analyse er bij pakt en alleen maar valse tegenstellingen en verwijten van extreem rechts terug krijg. Proportioneel? Nee. Evenredig? Nee.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 18:17 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nee haar analyse is dat het is om druk op Israel te zetten.
[..]
Zoals je kunt lezen en zoals we ook al eerder besproken hebben spreekt ze letterlijk uit dat het om minder onschuldige burgerslachtoffers gaat. Dat jij dat wil verdraaien naar dode Israeliers is de bedoeling, dat mag maar laten we daar wel duidelijk over zijn.
Ik noem je helemaal niet extreem-rechts. Je deelde een bericht dat ze heeft verwijderd over vele doden. Iets wat ze overduidelijk niet meer gelooft anders haalt ze die tweet niet weg, dient ze die motie uiteraard niet in. Ga ook zelf maar na volgens Trump is de oorlog met Iran over. In 2 jaar Gaza oorlog zijn er nog geen 2000 Israelische doden gevallen, vervolgens stel jij dat als Nederland een paar onderdelen niet meer levert dat het aantal Israelische doden keer 5 of meer gaat, er zit geen enkele logica achter. Waarschijnlijker is dat er niemand door overlijd.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 18:21 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Nou tot nu toe ben ik diegene die gewoon haar eigen analyse er bij pakt en alleen maar valse tegenstellingen en verwijten van extreem rechts terug krijg. Proportioneel? Nee. Evenredig? Nee.
Ja ze maken zich bij PvdA/GL druk over of ze nog wel de internatinolae gaan zingen jeweetwelquote:Het is jammer dat het op links afstraalt want het heeft vrij weinig met links te maken. Ja, baader meinhof achtig links die ook meetrainden met dubieuze clubjes in de vorige eeuw.
Super Baader-Meinhof achtig allemaal, die waren wel echt radicaal. Dus je snapt blijkbaar wel wat radicalisme is. Dat gaat totaal niet op voor deze common sense motie van Piri.quote:Ontwaakt, verworpenen der aarde!
Ontwaakt, verdoemde in hongers sfeer!
Reedlijk willen stroomt over de aarde
En die stroom rijst al meer en meer.
Sterft, gij oude vormen en gedachten!
Slaafgeboornen,ontwaakt,ontwaakt!
De wereld steunt op nieuwe krachten,
Begeerte heeft ons aangeraakt!
3 van de 4 is niet verkeerd (kijken of dit bericht blijft staan, lol).quote:Op dinsdag 24 juni 2025 17:27 schreef -XOR- het volgende:
In principe zijn er met PvdAGL, D66, CDA en CU vier partijen aan wie het landsbestuur prima valt toe te vertrouwen.
Tsja, misschien zegt het wat meer over meneer Weisglas en zijn mening over het gebeuren in Gaza dat hij het cynische politiek vindt.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 19:02 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Stevige woorden van de anders zo genuanceerde Weisglas.
Zulke strategische moves zijn natuurlijk alleen voor de VVD weggelegd. Die hebben het voorlichterscynisme tot hun politieke handelsmerk gemaakt.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 19:02 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Stevige woorden van de anders zo genuanceerde Weisglas.
Ja maar niet ten koste van de eigen mastodonten. Daar kan GL/PvdA nog wel wat van leren.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 19:33 schreef Ringo het volgende:
[..]
Zulke strategische moves zijn natuurlijk alleen voor de VVD weggelegd. Die hebben het voorlichterscynisme tot hun politieke handelsmerk gemaakt.
Inhoud boven prestige, dat is nu juist weer heel principieel.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 19:39 schreef RotatoR het volgende:
Ja maar niet ten koste van de eigen mastodonten. Daar kan GL/PvdA nog wel wat van leren.
Oh, dat gaat ook nog komen? We gaan het zien.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 19:45 schreef Ringo het volgende:
[..]
Inhoud boven prestige, dat is nu juist weer heel principieel.
Ze is weer helemaal de schooljuf zo. Compleet in d’r wiek geschoten om een opstandige klas, die weigerde met twee woorden te spreken en ging jijen en jouen dat het een lieve lust was.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 20:41 schreef Straatcommando. het volgende:
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)piri-links-populisme
Dit is nogal wat.
Mooi plaatje dat laat zien dat de opportunistische Piri en Timmermans het niet verkeerd hebben gezien:quote:Op dinsdag 24 juni 2025 20:41 schreef Straatcommando. het volgende:
Dit is nogal wat.
Ze is zeker van de oude stempel en ik kan me voorstellen dat dat alleen nog maar maatschappijleer docenten aantrekt, maar toch.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 20:56 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ze is weer helemaal de schooljuf zo. Compleet in d’r wiek geschoten om een opstandige klas, die weigerde met twee woorden te spreken en ging jijen en jouen dat het een lieve lust was.
Leraren Nederlands. Leraren Maatschappijleer stemmen GroenLinks/Volt.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 21:18 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ze is zeker van de oude stempel en ik kan me voorstellen dat dat alleen nog maar maatschappijleer docenten aantrekt, maar toch.
Naar eigen zeggen hebben ze zich bij de fusie neergelegd, gaan geen nieuwe partij beginnen maar blijven zich wel met de partij bemoeien.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 18:27 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Wel benieuwd wat RoodVooruit nu gaan doen. Ook dat is uiteindelijk een achterhoede gevecht waarvan een spinoff misschien eenmalig 2/3 zetels haalt.
Een appjequote:Op dinsdag 24 juni 2025 20:41 schreef Straatcommando. het volgende:
Dit is nogal wat.
Ik denk dat ik de pijn en bitterheid van Verbeet begrijp. Ze gaat wel de mist in met de motie van Piri populisme te noemen. Ze vindt het populisme omdat Piri van te voren wist dat haar motie in de tweede kamer nooit een meerderheid zou krijgen. Ondertussen meldt ze dat ze van te voren wist dat haar motie die ze samen Cohen, Asscher en Melkert nooit de meerderheid zou krijgen. Was die motie van haar dus ook maar populisme ofzoquote:Op dinsdag 24 juni 2025 20:41 schreef Straatcommando. het volgende:
Dit is nogal wat.
Natuurlijk gaan ze de Internationale niet zingen zolang het woord "slaafgeboornen" in de tekst staat. Niemand wordt immers als slaaf geboren. Dat zou dan toch echt in "slaafgemaakten" veranderd moeten worden.quote:Slaafgeboornen,ontwaakt,ontwaakt!
Want de VVD strategie om tegen moties voor noodhulp in Gaza stemmen ten koste van duizenden doden is minder cynisch?quote:Op dinsdag 24 juni 2025 19:10 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Tsja, misschien zegt het wat meer over meneer Weisglas en zijn mening over het gebeuren in Gaza dat hij het cynische politiek vindt.
Het is ook links populisme, nou wat een ramp. Wat toont zij zich een slechte verliezer zeg. Ze heeft dik verloren en meent vervolgens alsnog voor de rest van de PvdA/GL te kunnen spreken in de wij vorm. Heel mooi dat dit soort mensen hun heil elders zoeken. Wat een arrogantie en gebrek aan zelfinzicht.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 20:41 schreef Straatcommando. het volgende:
Dit is nogal wat.
Stay classy Jacques. Beetje raar om je te beroepen op fatsoen en dan iemand waarmee je decennia hebt samengewerkt voor collaborateur uit te maken over een meninsverschil. Hebben ze niet door dat ze keihard door de mand vallen omdat de media maar wat graag negatief geluid over PvdA/GL wil leveren.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 22:02 schreef Ringo het volgende:
Dit dwaallicht doet ook een duit in het zakje.
[ afbeelding ]
En je weet wel wat de joodse raad inhield?quote:Op dinsdag 24 juni 2025 22:02 schreef Ringo het volgende:
[ afbeelding ]
Smerige post zeg. Bah.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 22:02 schreef Ringo het volgende:
[ afbeelding ]
https://www.joodsmonument.nl/nl/page/237282/mozes-monaschquote:Op dinsdag 24 juni 2025 22:18 schreef Hanca het volgende:
Die vrij eenzijdige serie van de Joodse Raad, vol met info die in 1950 al weerlegd is, heeft wel veel mensen een stok om mee te slaan gegeven, zeg...
Ja dit elkaar publiekelijk beschadigen is niet kosher.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 22:22 schreef capricia het volgende:
[..]
https://www.joodsmonument.nl/nl/page/237282/mozes-monasch
Ik ken zijn familiegeschiedenis niet. Kan best wat oud zeer tussen beide joodse families vanuit de 2eWO spelen.
Maar dit komt zo laag over.
Het mooie hieraan is wel dat de partij (en de stemmers) zich qua gedrag wel gelijkstellen aan de PVV stemmers.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 22:03 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Het is ook links populisme, nou wat een ramp. Wat toont zij zich een slechte verliezer zeg. Ze heeft dik verloren en meent vervolgens alsnog voor de rest van de PvdA/GL te kunnen spreken in de wij vorm. Heel mooi dat dit soort mensen hun heil elders zoeken. Wat een arrogantie en gebrek aan zelfinzicht.
LOL, nee.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 22:26 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Het mooie hieraan is wel dat de partij (en de stemmers) zich qua gedrag wel gelijkstellen aan de PVV stemmers.
Dat voordeeltje ben je dan wel weer kwijt.
Die hebben tenslotte geen populistische moties van leden.quote:
Geert weet wel de Noord-Koreaanse eenheid te bewaren.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 22:28 schreef capricia het volgende:
Die hebben tenslotte geen populistische moties van leden.
Het is me op een of andere manier bekend dat de Joodse Ereraard hun vernietigende oordeel over de rol van de Joodse Raad voor Amsterdam in 1950 weer ingetrokken hebben, maar er is me verder niets bekend wat de reden daartoe is geweestquote:Op dinsdag 24 juni 2025 22:18 schreef Hanca het volgende:
Die vrij eenzijdige serie van de Joodse Raad, vol met info die in 1950 al weerlegd is, heeft wel veel mensen een stok om mee te slaan gegeven, zeg...
Al helemaal als je klaagt dat je onfatsoenlijk behandelt bent op een congres. Waarvoor Timmermans blijkbaar ook excuses heeft gemaakt. Moet je zelf niet nog dieper door de bodem zakken. Zeker deze richting Cohen vind ik gewoon naar, je was tot hier met hem opgetrokken hij maakt een andere keuze en dan beschimp je hem zo. Ze kennen elkaar ook lijkt me wat het nog absurder maakt dan het joelen of uitfluiten wat die jongeren deden. In elk geval geen slechte timing om dit nu te doen, als ze over een paar maanden hier nog over doorzagen is denk ik iedereen dat wel zat.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 22:24 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja dit elkaar publiekelijk beschadigen is niet kosher.
En je kunt m ook ff opbellen of op een andere manier rechtstreeks benaderen ipv publiekelijk een lelijke tweet dumpen.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 22:43 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Al helemaal als je klaagt dat je onfatsoenlijk behandelt bent op een congres. Waarvoor Timmermans blijkbaar ook excuses heeft gemaakt. Moet je zelf niet nog dieper door de bodem zakken. Zeker deze richting Cohen vind ik gewoon naar, je was tot hier met hem opgetrokken hij maakt een andere keuze en dan beschimp je hem zo. Ze kennen elkaar ook lijkt me wat het nog absurder maakt dan het joelen of uitfluiten wat die jongeren deden. In elk geval geen slechte timing om dit nu te doen, als ze over een paar maanden hier nog over doorzagen is denk ik iedereen dat wel zat.
David Cohen wilde niet terug. Hij is wel gerehabiliteerd, maar weigerde zelf alle functies en zelfs een begrafenis op een Joodse begraafplaats. Hij werd daarna ook gewoon hoogleraar en kreeg een eredoctoraat, dat was niet weggelegd voor collaborateurs.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 22:37 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Het is me op een of andere manier bekend dat de Joodse Ereraard hun vernietigende oordeel over de rol van de Joodse Raad voor Amsterdam in 1950 weer ingetrokken hebben, maar er is me verder niets bekend wat de reden daartoe is geweest
In ieder geval heeft het niet geleid tot rehabilitatie van David Cohen. Hij heeft ook daarna nooit meer een functie bekleed binnen de joodse gemeenschap, Ook is men hem zowel in de joodse gemeenschap als ook in de Nederlandse samenleving als geheel, toch blijven zien als een collaborateur. Het ongunstige beeld dat men van de Joodse Raad voor Amsterdam heeft, is niet ineens ontstaan door die televisieserie.
Geweldig argument. Ben ergens wel blij dat dit subforum voor 90% links is, want het niveau van de discussies de komende maanden zou me gek maken.quote:
Joh, PvdAGL zit wat betreft dit soort volksmennermoties nog niet op 10% van het onzinniveau van de VVD, laat staan PVV.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 23:05 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Geweldig argument. Ben ergens wel blij dat dit subforum voor 90% links is, want het niveau van de discussies de komende maanden zou me gek maken.
Wat je in New York ziet met die nieuwe socialistische burgemeester. Die aangeeft alleen de top 1% stevig te belasten en hetgeen vrijkomt op verbetering van OV toe te passen.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 23:27 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Joh, PvdAGL zit wat betreft dit soort volksmennermoties nog niet op 10% van het onzinniveau van de VVD, laat staan PVV.
Zo'n reactie als van Veerle van Wijk hoeft natuurlijk ook weer niet. Uiting van vreugde als iemand de partij verlaat is toch een beetje ongepast. Aan de andere kant kan ik me zo'n reactie wel voorstellen na al die inmiddels ex-partijleden die het nodig vonden om met veel tamtam de partij te verlaten.quote:
Da's gek, bij mij geeft dezelfde inputquote:Op dinsdag 24 juni 2025 23:10 schreef Beathoven het volgende:
Crosspost. Maar past in beide.
ChatGPT even gevraagd naar een top naar bodem lijstje van partijen die streven naar balans in de samenleving.
| Rank | Party | Balance-Oriented Framework Strength |
| ---- | --------------- | ---------------------------------------- |
| 1 | GroenLinks–PvdA | 🟢 Very strong and comprehensive |
| 2 | D66 | 🟢 Progressive-liberal, strong on equity |
| 3 | ChristenUnie | 🟡 Ethical-social, small but sound |
| 4 | Volt | 🟡 Innovative, pan-European, emerging |
| 5 | SP | 🟡 Class-focused, implementation limits |
| 6 | CDA | ⚪ Mixed, conservative-social |
| 7 | NSC | ⚪ Governance-oriented, vague policies |
| 8 | VVD | 🔴 Pro-market, limited social balance |
| 9 | PVV | 🔴 Exclusionary, populist |
Maar we hadden helaas upside-down world aan de macht.
Ik heb de kadering in de spoiler gezet. Vergelijk het maar eens met de jouwe.quote:Op donderdag 26 juni 2025 19:11 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Da's gek, bij mij geeft dezelfde input
Rang Partij Korte uitleg
1. D66 Progressief-liberaal: sterke focus op individuele vrijheden (denk aan onderwijs, euthanasie, privacy), maar met een sociale correctie via overheidsbeleid waar nodig.
2. ChristenUnie Waarden-gedreven balans: overheid als beschermer van kwetsbaren, maar met ruimte voor eigen verantwoordelijkheid, gezin en maatschappelijke verbanden.
3. Volt Nederland Hedendaagse hervormers: willen slimme, digitale, transparante overheid die het individu faciliteert, niet controleert.
4. CDA Centrum-rechts: benadrukt dat samenleving niet alleen door overheid gedragen moet worden. Burgerschap, gezin en verenigingsleven staan centraal.
5. VVD Liberaal-rechts: grote nadruk op vrijheid van het individu, met zo min mogelijk overheidsbemoeienis. Minder balans, meer nadruk op zelfredzaamheid.
6. GroenLinks–PvdA Links-progressief: sterke rol voor overheid, maar ook met aandacht voor zelfbeschikking en autonomie (bijv. zorg, klimaat). Meer overheid dan individu.
7. SP Links-socialistisch: wil sterke overheidsrol ter bescherming van zwakkeren. Minder focus op individuele autonomie, meer op collectieve voorzieningen.
8. NSC (Nieuw Sociaal Contract) Nieuw conservatief-midden: pleit voor herwaardering van de rechtsstaat en burgerbetrokkenheid. Tegen overregulering.
9. SGP Conservatief-christelijk: kleine overheid op sociaal-economisch gebied, maar wil strikte regels rond moraal (weinig vrijheid op ethisch vlak).
10. BVNL Libertair-rechts: maximaal individuele vrijheid, minimale overheid. Weinig balans, vooral focus op minder overheid (maar wél principieel).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 17% gewijzigd door Beathoven op 26-06-2025 21:36:08 ]
quote:Op donderdag 26 juni 2025 21:29 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik heb de kadering in de spoiler gezet. Vergelijk het maar eens met de jouwe.Bij mij gaf chatgpt deze parameters als definitie van balans, maar ook nog als suggestie om als betekenis van balans mee te nemen de evenwichtige verhouding tussen overheid en individu. De sustainability dan weer niet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat zal dan het verschil zijn met GL-PvdA.Laffe huichelaar
Een evenwichte verhouding tussen overheid en individu is wat anders dan een gebalanceerdere samenleving. Het individu is voor de SP een ander begrip dan voor de VVD. Bij PvdAGL is er ook ruimte voor zelfontplooing, alleen zullen ze mogelijk meer doen in het streven om scheefgroei te voorkomen.quote:Op donderdag 26 juni 2025 21:53 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Bij mij gaf chatgpt deze parameters als definitie van balans, maar ook nog als suggestie om als betekenis van balans mee te nemen de evenwichtige verhouding tussen overheid en individu. De sustainability dan weer niet.
Dat zal dan het verschil zijn met GL-PvdA.
Hangt ook samen met jouw post. Is bijvoorbeeld direct gecorreleerd aan sociale gelijkheid, het terugdringen van inkomensongelijkheid. Daar zou ik gelijke kansen, ook in die regel, weer veel belangrijker vinden dan gelijke verdeling van rijkdom. Als het individu gelijke kansen heeft, hoeft de overheid geen gelijke verdeling van rijkdom na te streven. Men kan er zelf immers van maken wat ze wil en op de sociale vangnetten na zodat niemand door de ondergrens zakt, hoeft iemand die er niks voor doet ook niet even veel te bezitten als iemand die daar alles voor doet.quote:Op donderdag 26 juni 2025 22:42 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Een evenwichte verhouding tussen overheid en individu is wat anders dan een gebalanceerdere samenleving.
Is de tweet verwijderd?quote:
Oh. Goh.quote:
Een grote linkse sociaal democratische partij is voor mij geen gruwel. Sterker nog, ik vind dat een zegen voor onze democratie.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 17:04 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
En hoe verdwijnt dat dan opeens door de fusie? Die bestuurservaring zit er dan nog.
Men zit gewoon te zoeken naar spijkers op laag water omdat een groot links partij een grote gruwel is blijkbaar.
"Rubber banding" zoals bij socialisme is wat anders dan een gelijke verdeling van rijkdom zoals in communisme.quote:Op donderdag 26 juni 2025 23:09 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Hangt ook samen met jouw post. Is bijvoorbeeld direct gecorreleerd aan sociale gelijkheid, het terugdringen van inkomensongelijkheid. Daar zou ik gelijke kansen, ook in die regel, weer veel belangrijker vinden dan gelijke verdeling van rijkdom.
Als jij op een belans tussen overheid en liberalisme focust is dat een ander uitgangspunt dan wat ik in de spoiler plaatstequote:Als het individu gelijke kansen heeft, hoeft de overheid geen gelijke verdeling van rijkdom na te streven. Men kan er zelf immers van maken wat ze wil en op de sociale vangnetten na zodat niemand door de ondergrens zakt, hoeft iemand die er niks voor doet ook niet even veel te bezitten als iemand die daar alles voor doet.
Er zit wel degelijk verschil in socialisme en liberalisme en de kaders die we hebben toegepast. Dit is een van de allermakkelijkste opdrachten die je Ai kunt geven.quote:Bij al jouw items is het maar net waar voor jou de juiste balans zit. Bij de balans tussen overheid en individu zal die bij jou misschien meer doorslaan naar overheid en bij meer bij individu. Bij de balans tussen economische groei en 'klimaatgerechtigheid' zal ik ook meer waarde hechten aan de economische groei. Je hebt immers geld en innovatie (en dus geld) nodig om iets aan de milieuproblemen te doen.
Zo is zo'n top 10 maken voor kunstmatige intelligentie wel heel lastig, want politiek draait juist om die keuzes en ik geloof er niet in dat AI dat kan doorgronden, wij ook niet. Want dat is meer een filosofie of zelfs manier van aanpak dan harde, meetbare feiten.
Dus ik ben bang dat we AI (nog) niet kunnen gebruiken om dit soort meningen, hoe gefundeerd ook, om te zetten in feiten
Snapte toch al niet waarom hij nog steeds lid van de partij was.quote:Op vrijdag 27 juni 2025 03:58 schreef Ringo het volgende:
Plasterk weg, eindelijk. Met zijn gedroomde premierschap onder PVV-bewind. Zoek je heil maar elders, paljas.
In die docu Klassen vond ik haar heel goed; kundig, betrokken en sociaal. In haar outings op twitter weet ze het ene na het andere tamme cliché de lucht in te smijten, maar kom, een politicus is meer dan z’n communicatie.quote:Op vrijdag 27 juni 2025 13:12 schreef kladderadatsch het volgende:
Good riddance. In ander nieuws, Marjolein Moorman staat bij de aankomende verkiezingen op de landelijke lijst dus ik weet nu al op wie ik ga stemmen.
Ik zou eigenlijk graag zien dat politici allemaal wat minder op social media te vinden waren, maar ja... En idd moet je op de eerste plaats kijken naar wat ze doen en dat zit bij haar wel goed.quote:Op vrijdag 27 juni 2025 14:29 schreef Ringo het volgende:
[..]
In die docu Klassen vond ik haar heel goed; kundig, betrokken en sociaal. In haar outings op twitter weet ze het ene na het andere tamme cliché de lucht in te smijten, maar kom, een politicus is meer dan z’n communicatie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |