Dat is de PvdA nog steeds, en dat wordt straks nog aangevuld door de partij van de burgemeester van Amsterdam en de “Beste Lokale Bestuurder van 2021” dus dat wordt alleen maar beter. Timmermans is zelfs Eurocommissaris geweest.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 16:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Het was vooral een partij met bestuurservaring.
En dat is toch wel iets wat nodig is in het land.
En hoe verdwijnt dat dan opeens door de fusie? Die bestuurservaring zit er dan nog.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 16:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat heeft GL toch ook wel.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 16:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik zou daar Volt aan toevoegen, klein maar fijn.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 17:27 schreef -XOR- het volgende:
In principe zijn er met PvdAGL, D66, CDA en CU vier partijen aan wie het landsbestuur prima valt toe te vertrouwen.
Dat sluit ik niet uit wanneer ze de kans krijgen, maar voornoemde partijen hebben zich vaker dan eens bewezen als bestuurspartij.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 17:37 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ik zou daar Volt aan toevoegen, klein maar fijn.
Of PvdD ze hebben aangegeven te willen regeren, dat ze compromissen willen sluiten. Dan heb je wel bijna alle fatsoenlijke partijen tegelijk in de regering. Dat zou fantastisch zijn voor die cultuurverandering die ze in Den Haag al zo lang willen bewerkstelligen.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 17:37 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ik zou daar Volt aan toevoegen, klein maar fijn.
Nou nee, dat is de analyse van Piri zelf.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 00:27 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Uhuh, maar de implicatie dat mensen die voor de motie zijn voor dode Israeliers zijn is wel bon-ton.
Nee haar analyse is dat het is om druk op Israel te zetten.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 18:10 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Nou nee, dat is de analyse van Piri zelf.Maar die gaat blijkbaar van bon-ton over doden naar het morele geweten.
En de rest was niks meer dan de zoveelste valse tegenstelling dat kritiek op de motie Piri wordt weggezet als dan maar voor dode gazanen zijn.
Zoals je kunt lezen en zoals we ook al eerder besproken hebben spreekt ze letterlijk uit dat het om minder onschuldige burgerslachtoffers gaat. Dat jij dat wil verdraaien naar dode Israeliers is de bedoeling, dat mag maar laten we daar wel duidelijk over zijn.quote:constaterende dat het raketschild door Netanyahu niet langer puur defensief, maar
als onderdeel van de aanvalsstrategie wordt ingezet;
overwegende dat het van essentieel belang is dat het geweld stopt en er niet nog meer
onschuldige burgerslachtoffers vallen;
verzoekt het kabinet om tijdelijk een volledig wapenembargo tegen Israël in te stellen
om het geweld te stoppen,
Nou tot nu toe ben ik diegene die gewoon haar eigen analyse er bij pakt en alleen maar valse tegenstellingen en verwijten van extreem rechts terug krijg. Proportioneel? Nee. Evenredig? Nee.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 18:17 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nee haar analyse is dat het is om druk op Israel te zetten.
[..]
Zoals je kunt lezen en zoals we ook al eerder besproken hebben spreekt ze letterlijk uit dat het om minder onschuldige burgerslachtoffers gaat. Dat jij dat wil verdraaien naar dode Israeliers is de bedoeling, dat mag maar laten we daar wel duidelijk over zijn.
Ik noem je helemaal niet extreem-rechts. Je deelde een bericht dat ze heeft verwijderd over vele doden. Iets wat ze overduidelijk niet meer gelooft anders haalt ze die tweet niet weg, dient ze die motie uiteraard niet in. Ga ook zelf maar na volgens Trump is de oorlog met Iran over. In 2 jaar Gaza oorlog zijn er nog geen 2000 Israelische doden gevallen, vervolgens stel jij dat als Nederland een paar onderdelen niet meer levert dat het aantal Israelische doden keer 5 of meer gaat, er zit geen enkele logica achter. Waarschijnlijker is dat er niemand door overlijd.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 18:21 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Nou tot nu toe ben ik diegene die gewoon haar eigen analyse er bij pakt en alleen maar valse tegenstellingen en verwijten van extreem rechts terug krijg. Proportioneel? Nee. Evenredig? Nee.
Ja ze maken zich bij PvdA/GL druk over of ze nog wel de internatinolae gaan zingen jeweetwelquote:Het is jammer dat het op links afstraalt want het heeft vrij weinig met links te maken. Ja, baader meinhof achtig links die ook meetrainden met dubieuze clubjes in de vorige eeuw.
Super Baader-Meinhof achtig allemaal, die waren wel echt radicaal. Dus je snapt blijkbaar wel wat radicalisme is. Dat gaat totaal niet op voor deze common sense motie van Piri.quote:Ontwaakt, verworpenen der aarde!
Ontwaakt, verdoemde in hongers sfeer!
Reedlijk willen stroomt over de aarde
En die stroom rijst al meer en meer.
Sterft, gij oude vormen en gedachten!
Slaafgeboornen,ontwaakt,ontwaakt!
De wereld steunt op nieuwe krachten,
Begeerte heeft ons aangeraakt!
3 van de 4 is niet verkeerd (kijken of dit bericht blijft staan, lol).quote:Op dinsdag 24 juni 2025 17:27 schreef -XOR- het volgende:
In principe zijn er met PvdAGL, D66, CDA en CU vier partijen aan wie het landsbestuur prima valt toe te vertrouwen.
Tsja, misschien zegt het wat meer over meneer Weisglas en zijn mening over het gebeuren in Gaza dat hij het cynische politiek vindt.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 19:02 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Stevige woorden van de anders zo genuanceerde Weisglas.
Zulke strategische moves zijn natuurlijk alleen voor de VVD weggelegd. Die hebben het voorlichterscynisme tot hun politieke handelsmerk gemaakt.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 19:02 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Stevige woorden van de anders zo genuanceerde Weisglas.
Ja maar niet ten koste van de eigen mastodonten. Daar kan GL/PvdA nog wel wat van leren.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 19:33 schreef Ringo het volgende:
[..]
Zulke strategische moves zijn natuurlijk alleen voor de VVD weggelegd. Die hebben het voorlichterscynisme tot hun politieke handelsmerk gemaakt.
Inhoud boven prestige, dat is nu juist weer heel principieel.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 19:39 schreef RotatoR het volgende:
Ja maar niet ten koste van de eigen mastodonten. Daar kan GL/PvdA nog wel wat van leren.
Oh, dat gaat ook nog komen? We gaan het zien.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 19:45 schreef Ringo het volgende:
[..]
Inhoud boven prestige, dat is nu juist weer heel principieel.
Ze is weer helemaal de schooljuf zo. Compleet in d’r wiek geschoten om een opstandige klas, die weigerde met twee woorden te spreken en ging jijen en jouen dat het een lieve lust was.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 20:41 schreef Straatcommando. het volgende:
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)piri-links-populisme
Dit is nogal wat.
Mooi plaatje dat laat zien dat de opportunistische Piri en Timmermans het niet verkeerd hebben gezien:quote:Op dinsdag 24 juni 2025 20:41 schreef Straatcommando. het volgende:
Dit is nogal wat.
Ze is zeker van de oude stempel en ik kan me voorstellen dat dat alleen nog maar maatschappijleer docenten aantrekt, maar toch.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 20:56 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ze is weer helemaal de schooljuf zo. Compleet in d’r wiek geschoten om een opstandige klas, die weigerde met twee woorden te spreken en ging jijen en jouen dat het een lieve lust was.
Leraren Nederlands. Leraren Maatschappijleer stemmen GroenLinks/Volt.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 21:18 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ze is zeker van de oude stempel en ik kan me voorstellen dat dat alleen nog maar maatschappijleer docenten aantrekt, maar toch.
Naar eigen zeggen hebben ze zich bij de fusie neergelegd, gaan geen nieuwe partij beginnen maar blijven zich wel met de partij bemoeien.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 18:27 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Wel benieuwd wat RoodVooruit nu gaan doen. Ook dat is uiteindelijk een achterhoede gevecht waarvan een spinoff misschien eenmalig 2/3 zetels haalt.
Een appjequote:Op dinsdag 24 juni 2025 20:41 schreef Straatcommando. het volgende:
Dit is nogal wat.
Ik denk dat ik de pijn en bitterheid van Verbeet begrijp. Ze gaat wel de mist in met de motie van Piri populisme te noemen. Ze vindt het populisme omdat Piri van te voren wist dat haar motie in de tweede kamer nooit een meerderheid zou krijgen. Ondertussen meldt ze dat ze van te voren wist dat haar motie die ze samen Cohen, Asscher en Melkert nooit de meerderheid zou krijgen. Was die motie van haar dus ook maar populisme ofzoquote:Op dinsdag 24 juni 2025 20:41 schreef Straatcommando. het volgende:
Dit is nogal wat.
Natuurlijk gaan ze de Internationale niet zingen zolang het woord "slaafgeboornen" in de tekst staat. Niemand wordt immers als slaaf geboren. Dat zou dan toch echt in "slaafgemaakten" veranderd moeten worden.quote:Slaafgeboornen,ontwaakt,ontwaakt!
Want de VVD strategie om tegen moties voor noodhulp in Gaza stemmen ten koste van duizenden doden is minder cynisch?quote:Op dinsdag 24 juni 2025 19:10 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Tsja, misschien zegt het wat meer over meneer Weisglas en zijn mening over het gebeuren in Gaza dat hij het cynische politiek vindt.
Het is ook links populisme, nou wat een ramp. Wat toont zij zich een slechte verliezer zeg. Ze heeft dik verloren en meent vervolgens alsnog voor de rest van de PvdA/GL te kunnen spreken in de wij vorm. Heel mooi dat dit soort mensen hun heil elders zoeken. Wat een arrogantie en gebrek aan zelfinzicht.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 20:41 schreef Straatcommando. het volgende:
Dit is nogal wat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |