Het zijn geen transfers dus maar JA21 spreekt 'disillusioned voters' aan.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 18:56 schreef Caland het volgende:
[..]
Volgens de peiling bestaan 4 van de ‘nieuwe’ zetels van JA21 uit mensen die hiervoor niet van plan waren te stemmen
Op basis van een een afvallige PVV'er die door de media tot grote hoogtes opgeklopt wordt? Nouja op naar 20 zetels voor Ja21 blijkbaar. Johan Derksen zal ook wel zeggen dat zij nou echt een talent is dat een stem verdient.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 18:57 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het zijn geen transfers dus maar JA21 spreekt 'disillusioned voters' aan.
Hij zat de eerste jaren in de oppositie. Maar inderdaad, kamerlid en bestuurder zijn is duidelijk niet hetzelfde. Dat had zijn voormalig partijgenoot Eimert van Middelkoop natuurlijk al aangetoond. 2 of 3 keer kamerlid van het jaar, slechtste minister van defensie ooit.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 18:56 schreef Perrin het volgende:
[..]
Blijkt maar dat in een coalitie zitten en beleid formuleren en uitvoeren heel andere koek is? Zeker zonder stevige en ervaren partij om je te steunen.
Als je lid bent van beide partijen, heb je twee stemmen op het gezamenlijke congres.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 13:43 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik heb geen idee. Het zou best kunnen maar tegelijk vraag ik me af waarom je ook nog lid zou worden van PvdA als je al lid bent van GL.
Mwah, dat je twee keer mag stemmen als je twee keer contributie betaalt is wel een beetje gek natuurlijk.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 20:02 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Als je lid bent van beide partijen, heb je twee stemmen op het gezamenlijke congres.
Reshma Roopram, een van de initiatiefnemers van Rood Vooruit en van de indieners van de motie om afstand te nemen van de motie van Kati Piri, beklaagde zich erover dat dubbelleden dus ook twee stemmen hadden. Dat vond ze ondemocratisch. Nu had in principe iedereen dubbellid kunnen worden, dus daar was niets ondemocratisch aan.
Het is sinds 20 juni he, das afgelopen vrijdag.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 20:02 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Als je lid bent van beide partijen, heb je twee stemmen op het gezamenlijke congres.
Reshma Roopram, een van de initiatiefnemers van Rood Vooruit en van de indieners van de motie om afstand te nemen van de motie van Kati Piri, beklaagde zich erover dat dubbelleden dus ook twee stemmen hadden. Dat vond ze ondemocratisch. Nu had in principe iedereen dubbellid kunnen worden, dus daar was niets ondemocratisch aan.
quote:De voormalig partijleider en -burgemeester van Amsterdam (77) denkt dat jongere leden van de partij vaak anders naar bepaalde zaken kijken dan de oudere leden, bijvoorbeeld over Israël en de conflicten in het Midden-Oosten. "Israël is ook tot stand gekomen omdat Westerse regeringen zich rot geschrokken waren van de holocaust. Ze vonden dat er een plek moest zijn voor het joodse volk. Daarom wordt Israël anders bekeken dan andere landen. Maar ik snap ook dat jongeren een andere relatie met de holocaust hebben", vertelt hij.
Voor Cohen is het juist een reden om te blijven praten: "Het is begrijpelijk, maar juist alle reden om er met elkaar over te spreken. Dat ik weet wat hen drijft en zij weten wat mij drijft. Je hoeft niet het eens te worden, maar het is wel van belang dat je elkaars standpunten kent."
Ik denk juist wel. Nu zijn beide partijen officieel hun partij. Veel partijleden zullen richting verkiezingen hun contributie toch al verhogen (dat wordt volgens mij bij alle partijen behalve de SP gevraagd, omdat partijen op zwart zaad zitten met al die tussentijdse verkiezingen), dan kun je dat net zo goed doen door te laten zien dat je achter de fusie staat en dus van beide partijen lid te worden.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 21:14 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Het is sinds 20 juni he, das afgelopen vrijdag.
Het lijkt me sterk dat die zich daags voor het congres hebben aangemeld in de hoop dat de administratie wakker genoeg zou zijn om hem tijdig een code te geven zodat ze de volgende dag nog mee konden stemmen.
Nu nog dubbel lid worden nadat de motie al ondersteund is en het besluit tot fusie als is genomen lijkt me een tamelijk onzinnige exercitie, wat is immers nog het punt? Bij een mogelijk volgend congres dubbel kunnen stemmen als ze die fusie niet rond hebben?
Er zullen er best enkele zijn maar ik schat dat de bulk daar niet vandaan is gekomen.
Je weet dat ie je naar de mond praat hè.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 23:00 schreef Beathoven het volgende:
Chatgpt even gevraagd om een top naar bodem lijstje te maken van partijen die streven naar een sterk gebalanceerde samenleving.
| Rank | Party | Balance-Oriented Framework Strength |
| ---- | --------------- | ---------------------------------------- |
| 1 | GroenLinks–PvdA | 🟢 Very strong and comprehensive |
| 2 | D66 | 🟢 Progressive-liberal, strong on equity |
| 3 | ChristenUnie | 🟡 Ethical-social, small but sound |
| 4 | Volt | 🟡 Innovative, pan-European, emerging |
| 5 | SP | 🟡 Class-focused, implementation limits |
| 6 | CDA | ⚪ Mixed, conservative-social |
| 7 | NSC | ⚪ Governance-oriented, vague policies |
| 8 | VVD | 🔴 Pro-market, limited social balance |
| 9 | PVV | 🔴 Exclusionary, populist |
Hoe wilde je "bijstand doorschuiven naar defensiebudget" VVD naar een partij buigen die een gebalanceerde samenleving nastreeft?quote:Op dinsdag 24 juni 2025 23:07 schreef Perrin het volgende:
[..]
Je weet dat ie je naar de mond praat hè.
Heb je ChatGPT niet eerst even gevraagd wat hij precies verstaat onder een gebalanceerde samenleving?quote:Op dinsdag 24 juni 2025 23:00 schreef Beathoven het volgende:
Chatgpt even gevraagd om een top naar bodem lijstje te maken van partijen die streven naar een sterk gebalanceerde samenleving.
| Rank | Party | Balance-Oriented Framework Strength |
| ---- | --------------- | ---------------------------------------- |
| 1 | GroenLinks–PvdA | 🟢 Very strong and comprehensive |
| 2 | D66 | 🟢 Progressive-liberal, strong on equity |
| 3 | ChristenUnie | 🟡 Ethical-social, small but sound |
| 4 | Volt | 🟡 Innovative, pan-European, emerging |
| 5 | SP | 🟡 Class-focused, implementation limits |
| 6 | CDA | ⚪ Mixed, conservative-social |
| 7 | NSC | ⚪ Governance-oriented, vague policies |
| 8 | VVD | 🔴 Pro-market, limited social balance |
| 9 | PVV | 🔴 Exclusionary, populist |
quote:Op dinsdag 24 juni 2025 23:28 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Heb je ChatGPT niet eerst even gevraagd wat hij precies verstaat onder een gebalanceerde samenleving?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Omdat het geen onderwerp is voor de kiezer om een keuze op te baseren. Juist het proberen te negeren van onderwerpen die door een grote groep kiezers wél gezien wordt als belangrijk blijven de linkse partijen achter de feiten aanlopen. Dan krijg je dus stemmers voor Wilders, zeker als je dan ook nog hoog van de toren gaat blazen over een ander onderwerp dat juist helemaal niet belangrijk is.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 08:33 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Waarom is dit geen verkiezingsonderwerp?
Waarom zou het voor GL/PvdA beter zijn om er geen onderwerp van te maken?
Cohen is, alle rechtse haat die hem altijd ten deel viel en valt ten spijt, toch zo'n erudiet en integer politicus, zo zie je ze heel weinig.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 21:42 schreef Bluesdude het volgende:
https://anderetijden.nl/aflevering/473/Drees-en-de-PvdA
Over Willem Drees senior die de PvdA verliet omdat hij de partij-vernieuwingen verwierp.
Hij kon niet met de jongeren meegaan of die inkapselen, wat Joop den Uyl wel deed
inkapselen= een aantal nieuwe ideeën overnemen of aangepast uitvoeren of de schijn scheppen dat ze worden overgenomen
wbt de nieuwelingen ( in politieke bewegingen vaak jongere generaties) in gesprek gaan, de nieuwelingen medeverantwoordelijk maken, machtsposities geven..
Job Cohen is flexibel en bepleit inkapseling. De Joop den Uyl van nu ?
[..]
Ach, de meerderheid van die mensen op het Malieveld hebben geen flauw idee wat het überhaupt is. Gewoon zeggen dat het een supercomputer is.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 23:07 schreef Perrin het volgende:
[..]
Je weet dat ie je naar de mond praat hè.
Eerlijk gezegd denk ik dat het Israël conflict voor veel kiezers wel een belangrijk verkiezings thema is.quote:Op woensdag 25 juni 2025 00:12 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Omdat het geen onderwerp is voor de kiezer om een keuze op te baseren. Juist het proberen te negeren van onderwerpen die door een grote groep kiezers wél gezien wordt als belangrijk blijven de linkse partijen achter de feiten aanlopen. Dan krijg je dus stemmers voor Wilders, zeker als je dan ook nog hoog van de toren gaat blazen over een ander onderwerp dat juist helemaal niet belangrijk is.
Het kan nog vele malen goedkoper.quote:Op woensdag 25 juni 2025 07:39 schreef KareldeStoute het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)onhoudbaar~b2f77674/
Door politiek wanbeleid is de asielopvang veel duurder dan nodig…
Ze allemaal doodschieten bij de grens, vermoed ik, je pohi een beetje kennend?quote:Op woensdag 25 juni 2025 08:10 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Het kan nog vele malen goedkoper.
Laten we eens beginnen met het stoppen van gratis woningen uitdelen aan iedereen die hier komt.quote:Op woensdag 25 juni 2025 08:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ze allemaal doodschieten bij de grens, vermoed ik, je pohi een beetje kennend?
Dat doen ze volgens jou toch al? Dat de realiteit anders is, interesseert je geen moer, maar goed…quote:Op woensdag 25 juni 2025 08:19 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Laten we eens beginnen met gratis woningen uitdelen aan iedereen die hier komt.
Ongetwijfeld. Maar ben dan wel benieuwd hoe. En of dat boven de categorie wensdenken uitstijgt.quote:Op woensdag 25 juni 2025 08:10 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Het kan nog vele malen goedkoper.
Je afzetten tegen verzinsels, net een andere categorie dan wensdenken, maar ook dit zet weinig zoden aan de dijk.quote:Op woensdag 25 juni 2025 08:19 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Laten we eens beginnen met het stoppen van gratis woningen uitdelen aan iedereen die hier komt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |