Iraanse diaspora noemen dit soort mensen over het algemeen 'useful idiots'. Die hebben een grotere pleurishekel aan het regime dan je denktquote:Op zaterdag 21 juni 2025 19:57 schreef Momo het volgende:
[..]
Mensen zien eruit als ze uit Iran zouden kunnen komen, niet zo raar toch?
Waarom denk je dat?quote:Op zaterdag 21 juni 2025 19:42 schreef littlemindy het volgende:
Als die B2s bommen aan boord hebben kunnen ze niet landen.
Ja da's ook een lekkere stad tegenwoordig.quote:
Ik vind de vergelijking met de Oekrane wel interessant. Dat was ook een steunbetuiging naar de bevolking van de Oekrane en een afwijzing richting Rusland.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 19:28 schreef Vliegbaard het volgende:
Ik denk dat er wel een bepaalde consensus is als het gaat over dat gedweep met die Iraanse en Palestijnse vlaggen. Ik denk dat die mensen die vlaggen niet dragen omdat ze nou perse voor dat regime zijn maar meer om een signaal af te geven. Bij gebrek aan een alternatief symbool kiezen ze maar de vlag van de verdediger. Daarmee staan de vlaggen symbool voor de afkeuring van reacties tegen Isral. Datzelfde zag je ook met Oekrane. Maar weinig mensen hadden veel op met Oekrane toch zagen we ineens overal Oekraense vlaggen terwijl als je het objectief beschouwd het ook nog een extreem corrupt land is maar toevallig kozen zij voor de goede kant.
Zelf vind ik het kiezen voor de Iraanse of Palestijnse vlag wel redelijk controversieel. Niet omdat ze strijden tegen Isral maar omdat het landen/gebiede zijn die zelf geen haar beter zijn, zij het op andere manieren.
Iraniers in Nederland die ik ben tegen gekomen zijn ook relatief goed opgeleid en gentegreerd. Kan mij niet voorstellen dat die fan zijn van het regime. Nooit echt diepe politiek met ze besproken, maar weet dat sommige gewoon athest waren.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 20:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Iraanse diaspora noemen dit soort mensen over het algemeen 'useful idiots'. Die hebben een grotere pleurishekel aan het regime dan je denkt
Wat is dit voor een rare post dan??quote:Op zaterdag 21 juni 2025 19:53 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Hiermee impliceer je dat Isral de oorlog tegen Iran is begonnen terwijl Irans proxies nu al bijna twee jaar schieten op joodse burgers.
Ik ruik een antisemiet.
Natuurlijk niet, dat zijn doorgaans Iranirs die zijn gevlucht voor het regime.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 20:11 schreef Momo het volgende:
[..]
Iraniers in Nederland die ik ben tegen gekomen zijn ook relatief goed opgeleid en gentegreerd. Kan mij niet voorstellen dat die fan zijn van het regime. Nooit echt diepe politiek met ze besproken, maar weet dat sommige gewoon athest waren.
De illegale Mexicanen, die zwaaien met de vlag van Mexico (en Iran en Palestina) landen waar ze juist voor geen goud willen wonen.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 20:09 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik vind de vergelijking met de Oekrane wel interessant. Dat was ook een steunbetuiging naar de bevolking van de Oekrane en een afwijzing richting Rusland.
Het vlagvertoon met de vlag van Iran zal dan wel hetzelfde zijn, als steunbetuiging aan de bevolking en niet als steun aan de ayatolla's. Al maakte ik me ook wel schuldig aan die aanname.
Iets als dat Timmermans zegt: "Willen jullie meer of minder Joden?"quote:Op zaterdag 21 juni 2025 19:38 schreef HiZ het volgende:
[..]
Nou was de kans dat ik op ze zou stemmen sowieso niet zo groot, maar ik had niet verwacht dat ze op het niveau PVV zouden komen
Laat Bruin Links/Partij van de Antisemieten het maar niet horen. Nog even en ze willen dat Nederland soldaten gaat sturen om mee te vechten met de as van het kwaad. Nou ja, het islamitische deel dan…quote:
Hoezo is hij raar?quote:Op zaterdag 21 juni 2025 20:11 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Wat is dit voor een rare post dan??
Ik zat deze knakker ook even te kijken. Hij had een geluidsopname van de minister van defensie die riep dat het ging gebeuren. Iets van die strekking.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 20:17 schreef SnertMetChoco het volgende:
Hij zat op zich wel dicht bij het vuur vroeger, maar geen idee hoe goed ingelicht deze veroordeelde oplichter nu is... Voor wat het waard is:
[ x ]
Normaal knallen ze dat toch gewoon in een openbare signal groepquote:Op zaterdag 21 juni 2025 20:20 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik zat deze knakker ook even te kijken. Hij had een geluidsopname van de minister van defensie die riep dat het ging gebeuren. Iets van die strekking.
Maar ja, geen idee of zoiets nu fake is of niet.
NOSquote:De B2 is naar verluidt de enige bommenwerper die de zware Massive Ordnance Penatrator (MOP) kan inzetten.
Ja dan snap je niet helemaal wie nu wie aan het onderdrukken is.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 20:08 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ja da's ook een lekkere stad tegenwoordig.
Met een Iraanse vlag wapperen en een free palestine shirt lopen. Echt waar
quote:Op zaterdag 21 juni 2025 20:23 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
NOS
Penatrator@:Zipportal @:TweedeKlum @:GGMM @:onlogisch
CNNquote:Iranian President Masoud Pezeshkian said his country is ready to “provide guarantees” and “build trust” about the country’s nuclear activities, state news agency IRNA reported, after France’s President Emmanuel Macron expressed concerns in a phone call Saturday.
“The Islamic Republic of Iran is ready for negotiation and dialogue to resolve issues, but any talks or preconditions will only be accepted within the framework of international laws and norms,” Pezeshkian said in a statement Saturday.
Pezeshkian added that Tehran “will never accept reducing nuclear activities to zero,” according to Iran’s semi-official Tasnim news agency, and warned that Iran’s response “will be even more decisive and forceful” in the face of Israel’s onslaught.
quote:Op zaterdag 21 juni 2025 20:33 schreef 3rr0r het volgende:
Trump vond dat ze genoeg olie hadden dus geen kernactiviteiten nodig hebben
[..]
CNN
Deze mensen ontkennen en ontkrachten zelfs de gebeurtenissen van 7 oktober 2023, ze denken dat het een allesomvattend Isralisch complot is om de Palestijnen te vernietigen, jammer de bammer alleen dat er veel beelden van zijn, die ze vervolgens categorisch weigeren te bekijken overigens, Lord_Omdraai en Greta Thunberg praten en denken ook precies zo.quote:
Spannendddd vuurwerkshow incomingquote:Op zaterdag 21 juni 2025 19:42 schreef littlemindy het volgende:
Als die B2s bommen aan boord hebben kunnen ze niet landen. Daarom stijgen ze eerst op en worden daarna in de lucht herhaaldelijk bijgetankt. Dat tanken is ook precies wat gebeurde direct na opstijgen in Missouri, wat erop lijkt te wijzen dat er inderdaad bommen aan boord zijn, anders hadden ze wel op de grond al getankt.
Als dit slechts een Trump show is en ze zonder nadere actie weer terugkeren, dan wordt het een hele dure operatie voor niks. Daar geloof ik weinig van. Die dingen zijn opgestegen met een doel.
Isral heeft weer miljoenen weg gepist door drie gestripte F-14-frames op te blazen. Wel waren ze dit keer verstandig genoeg om niet te beweren dat ze tegen hun straaljagers gebruikt zouden worden.quote:
Volgens mij had Trump een speciale veiligheidsmeeting om 18:00 uur lokale tijd. Uit mn hoofd is dat rond 1 uur vanavond NL tijd. En dat is ongeveer dat die B2’s ergens in Iran vliegen. Maar dit is allemaal beetje gissen.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 20:44 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
De vraag is alleen nog wanneer.
Steve is behoorlijk saai.
Heb je een bron?quote:Op zaterdag 21 juni 2025 20:47 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Volgens mij had Trump een speciale veiligheidsmeeting om 18:00 uur lokale tijd. Uit mn hoofd is dat rond 1 uur vanavond NL tijd. En dat is ongeveer dat die B2’s ergens in Iran vliegen. Maar dit is allemaal beetje gissen.
Oke dan, naja dat ga ik niet meer meemaken dan.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 20:47 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Volgens mij had Trump een speciale veiligheidsmeeting om 18:00 uur lokale tijd. Uit mn hoofd is dat rond 1 uur vanavond NL tijd. En dat is ongeveer dat die B2’s ergens in Iran vliegen. Maar dit is allemaal beetje gissen.
Stond eerder in dit topic, ergens tussen pagina 1 en 4.quote:
Ze kunnen extreem langzaam vliegen, van een afstandje kan dat inderdaad op stilhangen lijken. Verder is een grappig weetje dat de VS ze aan geen enkel land verkoopt, omdat de technologie nog door geen enkel ander land begrepen wordt (het volledig stealth kunnen vliegen).quote:Op zaterdag 21 juni 2025 20:50 schreef MissButterflyy het volgende:
Die B2’s trouwens, die heb ik volgens mij in de lucht zien hangen toen ik in 2007 een rondreis maakte door de VS maakte en vlakbij area 59 (?) was.
Lijkt echt heel erg!
Kunnen die stilhangen in de lucht? Zag er echt bizar uit.
offtopic, in theorie kan het bij heel veel toestellen (ook verkeersvliegtuigen) lijken alsof ze stilhangenquote:Op zaterdag 21 juni 2025 20:50 schreef MissButterflyy het volgende:
Die B2’s trouwens, die heb ik volgens mij in de lucht zien hangen toen ik in 2007 een rondreis maakte door de VS maakte en vlakbij area 59 (?) was.
Lijkt echt heel erg!
Ok, maar was duidelijk geen verkeersvliegtuig.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 20:55 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
offtopic, in theorie kan het bij heel veel toestellen (ook verkeersvliegtuigen) lijken alsof ze stilhangen
Kan ook nog een F-117 Nighthawk zijn.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 20:56 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ok, maar was duidelijk geen verkeersvliegtuig.
Qua vorm leek het precies.
Er zijn volgens mij niet zoveel vliegtuigen die je met een B-2 kunt verwarren.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 20:56 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ok, maar was duidelijk geen verkeersvliegtuig.
Qua vorm leek het precies.
Ja ok, dat kan ook.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 20:59 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Kan ook nog een F-117 Nighthawk zijn.
[ afbeelding ]
Een Iraanse oud-collega van mij had een grote Iraanse vlag op zijn werkkamer hangen, met het symbool in het midden eruit geknipt.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 20:11 schreef Momo het volgende:
[..]
Iraniers in Nederland die ik ben tegen gekomen zijn ook relatief goed opgeleid en gentegreerd. Kan mij niet voorstellen dat die fan zijn van het regime. Nooit echt diepe politiek met ze besproken, maar weet dat sommige gewoon athest waren.
Roswell?quote:Op zaterdag 21 juni 2025 20:54 schreef Eagles89 het volgende:
Ze kunnen extreem langzaam vliegen, van een afstandje kan dat inderdaad op stilhangen lijken. Verder is een grappig weetje dat de VS ze aan geen enkel land verkoopt, omdat de technologie nog door geen enkel ander land begrepen wordt (het volledig stealth kunnen vliegen).
Bullshit ik heb geen moment 7 oktober ontkent. Waarom zou ik. Het is nogal vermoeiend dat we het meer dan 60.000 doden later nog steeds over die oorspronkelijke 1200+- bruut vermoorde onschuldige mensen hebben.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 20:37 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Deze mensen ontkennen en ontkrachten zelfs de gebeurtenissen van 7 oktober 2023, ze denken dat het een allesomvattend Isralisch complot is om de Palestijnen te vernietigen, jammer de bammer alleen dat er veel beelden van zijn, die ze vervolgens categorisch weigeren te bekijken overigens, Lord_Omdraai en Greta Thunberg praten en denken ook precies zo.
quote:Op zaterdag 21 juni 2025 20:50 schreef MissButterflyy het volgende:
Die B2’s trouwens, die heb ik volgens mij in de lucht zien hangen toen ik in 2007 een rondreis maakte door de VS maakte en vlakbij area 51 (?)was.
Lijkt echt heel erg!
Ja belachelijk toch dat we het daar nog steeds over hebben?quote:Op zaterdag 21 juni 2025 21:09 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Bullshit ik heb geen moment 7 oktober ontkent. Waarom zou ik. Het is nogal vermoeiend dat we het meer dan 60.000 doden later nog steeds over die oorspronkelijke 1200+- bruut vermoorde onschuldige mensen hebben.
Eigenlijk verwaarloosbaar.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 21:10 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ja belachelijk toch dat we het daar nog steeds over hebben?
Palestijnse vlag snap ik meer. Want mensen die geloven in twee staten geloven in een Palestina. Daarbij is dat niet direct steun voor Hamas. Met een Iraanse vlag zou ik niet snel lopen want dat lijkt nogal snel op steun voor een van de meer kansloze regime's op aarde. Maar de Israelische vlag vind ik ook nogal bijzonder hoor dat mensen daarmee nog te koop lopen.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 19:28 schreef Vliegbaard het volgende:
Ik denk dat er wel een bepaalde consensus is als het gaat over dat gedweep met die Iraanse en Palestijnse vlaggen. Ik denk dat die mensen die vlaggen niet dragen omdat ze nou perse voor dat regime zijn maar meer om een signaal af te geven. Bij gebrek aan een alternatief symbool kiezen ze maar de vlag van de verdediger. Daarmee staan de vlaggen symbool voor de afkeuring van reacties tegen Isral. Datzelfde zag je ook met Oekrane. Maar weinig mensen hadden veel op met Oekrane toch zagen we ineens overal Oekraense vlaggen terwijl als je het objectief beschouwd het ook nog een extreem corrupt land is maar toevallig kozen zij voor de goede kant.
Zelf vind ik het kiezen voor de Iraanse of Palestijnse vlag wel redelijk controversieel. Niet omdat ze strijden tegen Isral maar omdat het landen/gebiede zijn die zelf geen haar beter zijn, zij het op andere manieren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |