quote:Afghanistan profiteert van strijd Iran-Israël, veel meer vluchten door luchtruim
Luchtvaartmaatschappijen vliegen veel meer door het luchtruim van Afghanistan omdat door het conflict tussen Israël en Iran grote delen van het Midden-Oosten zijn gesloten voor vliegverkeer en alternatieve routes worden gekozen.
Volgens luchtvaartmonitor Flightradar24 is er sinds het uitbreken van het conflict vorige week vrijdag een zeer sterke stijging van het aantal vluchten boven Afghanistan te zien.
Flightradar24 stelt dat er nu gemiddeld 280 vluchten per dag via het luchtruim van het door de Taliban gecontroleerde Afghanistan gaan.
Dat waren er gemiddeld ongeveer vijftig per dag voor het Israëlisch-Iraanse militaire conflict begon.
Het luchtruim van Iran, Israël en Irak is gesloten. Zo vliegt KLM in ieder geval tot 1 juli niet op Tel Aviv.
Veel maatschappijen meden eerder het luchtruim van Afghanistan nadat in 2021 de Taliban weer aan de macht waren gekomen in het land.
De Taliban zouden een commissie vragen van 700 dollar per vlucht, die dan via tussenpartijen wordt geïnd.
Dat zou betekenen dat de Taliban financieel gewin hebben door al die extra vluchten, met een extra weekopbrengst van ruim 1 miljoen dollar.
Het gaat zelfs zo ver dat stemmers van PvdA-GL op LinkedIn Iran gaan verdedigen, een van de achterlijkste regimes op aarde.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 17:31 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Denk zou 100% zijn natuurlijk.
Ik vraag mij ook af of GroenLinks–PvdA met Denk zou samenwerken, die hebben er in de peilingen weer een zetel bij.
Die verwacht dat die B-2's op dit moment al onderweg zijn om daadwerkelijk bommen te droppen?quote:Op zaterdag 21 juni 2025 18:15 schreef UitStraling het volgende:
[..]
https://x.com/RonConte/status/1936377123767210140
Die Timmermans is volledig gestoordquote:Op zaterdag 21 juni 2025 18:28 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Het gaat zelfs zo ver dat stemmers van PvdA-GL op LinkedIn Iran gaan verdedigen, een van de achterlijkste regimes op aarde.
Op LinkedIn nog wel…quote:Op zaterdag 21 juni 2025 18:28 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Het gaat zelfs zo ver dat stemmers van PvdA-GL op LinkedIn Iran gaan verdedigen, een van de achterlijkste regimes op aarde.
En toch staat 80% van het congres er achter, en heeft het geen effect op de peilingen.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 18:30 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Die Timmermans is volledig gestoord
Die kletsmajoor kan Whiteman nog niet eens spellen.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 18:30 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Die verwacht dat die B-2's op dit moment al onderweg zijn om daadwerkelijk bommen te droppen?
quote:Op zaterdag 21 juni 2025 18:28 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Israël ondermijnen is meer dan normaal. Dat is heel erg logisch.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 18:30 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Zie hierboven.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 18:32 schreef Toefjes het volgende:
[..]
En toch staat 80% van het congres er achter, en heeft het geen effect op de peilingen.
Nederland staat er niet best voor.
De transponders van de begeleidende tankvliegtuigen staan inmiddels uit dus niemand van de burgerij die het weet, ze kunnen in ieder geval een heel stukje vliegen en ze zijn bewapend.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 18:30 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Die verwacht dat die B-2's op dit moment al onderweg zijn om daadwerkelijk bommen te droppen?
Zouden die idioten weten dat homo's bijvoorbeeld daar en masse ter dood worden veroordeeld en opgehangen, naast het gebruikelijke jonge vrouwen doodmartelen omdat ze geen hoofddoek dragen?quote:Op zaterdag 21 juni 2025 18:28 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Stel dat ze wel in één ruk naar Fordow vliegen, hoe laat zouden ze daar dan ongeveer moeten zijn op basis van hun gemiddelde snelheid? Heeft vast iemand wel uitgezochtquote:Op zaterdag 21 juni 2025 18:36 schreef UitStraling het volgende:
[..]
De transponders van de begeleidende tankvliegtuigen staan inmiddels uit dus niemand van de burgerij die het weet, ze kunnen in ieder geval een heel stukje vliegen en ze zijn bewapend.
Deze gladjanus zit ook een beetje in een spagaat.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 18:30 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat vraag je voor een vriend uiteraard?quote:Op zaterdag 21 juni 2025 18:37 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Stel dat ze wel in één ruk naar Fordow vliegen, hoe laat zouden ze daar dan ongeveer moeten zijn op basis van hun gemiddelde snelheid? Heeft vast iemand wel uitgezocht
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nog niet uitgerekend maar Trump heeft twee uur na aankomst boven Iran van de B-2's een spoedmeeting, dus als je weet of opzoekt zit je goed.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 18:37 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Stel dat ze wel in één ruk naar Fordow vliegen, hoe laat zouden ze daar dan ongeveer moeten zijn op basis van hun gemiddelde snelheid? Heeft vast iemand wel uitgezocht
Morgenavond dus pas, dus die vliegen niet in één keer die kant op volgens die schattingquote:Op zaterdag 21 juni 2025 18:39 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Nog niet uitgerekend maar Trump heeft twee uur na aankomst boven Iran van de B-2's een spoedmeeting, dus als je weet of opzoekt zit je goed.
Mmmm zou zomaar kunnen, dan zijn we erachter wat er staat te gebeurenquote:Op zaterdag 21 juni 2025 18:41 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Morgenavond dus pas, dus die vliegen niet in één keer die kant op volgens die schatting
Tuurlijk. Dit is een voetbalwedstrijd in de ogen van de radicalere achterban, en ze staan blind achter hun partij en iedere vijand van Israël.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 18:28 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Men zou Rusland, China en Noord-Korea nog verdedigen. Het is allemaal een kans om te kunnen haten op Israël (en Joden).quote:Op zaterdag 21 juni 2025 18:28 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Er wordt gezegd dat als ze de keuze maken er in een paar weken een bom is. Nederland is ook een van de landen die aardig snel een bom kan hebben, maar wij dreigen niet buurlanden op te blazen, dus vinden andere landen het minder spannend.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 17:38 schreef AFA2022 het volgende:
Ik hoor al een decenia lang dat Iran een weekje verwijderd is van een atoombom, je zou zeggen dat dat weekje allang voorbij is. Geloof niets van al dat propagande van beide kanten..
In 1 afbeelding:quote:Op zaterdag 21 juni 2025 18:57 schreef kibo het volgende:
[..]
Leg mij het verschil tussen extreem links en extreem rechts eens uit
Niet enthousiast zijn over de volgende oorlog van Israël wordt tegenwoordig ook al snel antisemitisme genoemd. Ben benieuwd naar die LinkedIn posts, want mijn voorzichtige gok is dat ze Iran helemaal niet geweldig vinden.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 18:36 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Zouden die idioten weten dat homo's bijvoorbeeld daar en masse ter dood worden veroordeeld en opgehangen, naast het gebruikelijke jonge vrouwen doodmartelen omdat ze geen hoofddoek dragen?
Compleet gestoord als je dat regime gaat steunen in je jodenhaat
Hiermee lijk je te impliceren dat de vorige oorlog ook door Israel is gestart.quote:
quote:Op zaterdag 21 juni 2025 18:39 schreef heywoodu het volgende:
Ah.
[ x ]Ruim 40 uur onderweg. Waarom vliegen ze niet de andere kant op, richting Europa? Lijkt me een stuk sneller. Of alles om maar zo lang mogelijk boven de oceaan te zitten en dus minder zichtbaar te zijn?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Anders moet je door het luchtruim van andere landen. Lijkt me logischer dat ze via Garcia gaan, kunnen ze over water zo Iran in.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 19:19 schreef Coelho het volgende:
[..]
Ruim 40 uur onderweg. Waarom vliegen ze niet de andere kant op, richting Europa? Lijkt me een stuk sneller. Of alles om maar zo lang mogelijk boven de oceaan te zitten en dus minder zichtbaar te zijn?
Nou, ben benieuwd.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 19:22 schreef littlemindy het volgende:
Het zou me niet verbazen als ze vannacht / dit weekend nog aanvallen. Beurs dicht en Trump zou diverse security meetings in the Oval Office hebben.
Alles wijst wel die richting op inderdaad.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 19:22 schreef littlemindy het volgende:
Het zou me niet verbazen als ze vannacht / dit weekend nog aanvallen. Beurs dicht en Trump zou diverse security meetings in the Oval Office hebben.
Het is echt de grote vraag wat die draaikont gaat doen ja.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 19:29 schreef kibo het volgende:
Die speculatie over de mogelijke inzet van B2 bombers is natuurlijk wel iets waar oom Donald een stijfje van krijgt.
Nou was de kans dat ik op ze zou stemmen sowieso niet zo groot, maar ik had niet verwacht dat ze op het niveau PVV zouden komenquote:Op zaterdag 21 juni 2025 18:28 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Het is wel handig. Weet je gelijk welke mensen je moet mijden.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 19:28 schreef Vliegbaard het volgende:
Ik denk dat er wel een bepaalde consensus is als het gaat over dat gedweep met die Iraanse en Palestijnse vlaggen. Ik denk dat die mensen die vlaggen niet dragen omdat ze nou perse voor dat regime zijn maar meer om een signaal af te geven. Bij gebrek aan een alternatief symbool kiezen ze maar de vlag van de verdediger.
Ik denk dat het meer een protestsignaal is richting het land wat met een enorme overmacht het internationale recht stemt.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 19:28 schreef Vliegbaard het volgende:
Ik denk dat er wel een bepaalde consensus is als het gaat over dat gedweep met die Iraanse en Palestijnse vlaggen. Ik denk dat die mensen die vlaggen niet dragen omdat ze nou perse voor dat regime zijn maar meer om een signaal af te geven. Bij gebrek aan een alternatief symbool kiezen ze maar de vlag van de verdediger. Daarmee staan de vlaggen symbool voor de afkeuring van reacties tegen Israël. Datzelfde zag je ook met Oekraïne. Maar weinig mensen hadden veel op met Oekraïne toch zagen we ineens overal Oekraïense vlaggen terwijl als je het objectief beschouwd het ook nog een extreem corrupt land is maar toevallig kozen zij voor de goede kant.
Zelf vind ik het kiezen voor de Iraanse of Palestijnse vlag wel redelijk controversieel. Niet omdat ze strijden tegen Israël maar omdat het landen/gebiede zijn die zelf geen haar beter zijn, zij het op andere manieren.
Nou dat geld zal ze echt niet interesserenquote:Op zaterdag 21 juni 2025 19:42 schreef littlemindy het volgende:
Als die B2s bommen aan boord hebben kunnen ze niet landen. Daarom stijgen ze eerst op en worden daarna in de lucht herhaaldelijk bijgetankt. Dat tanken is ook precies wat gebeurde direct na opstijgen in Missouri, wat erop lijkt te wijzen dat er inderdaad bommen aan boord zijn, anders hadden ze wel op de grond al getankt.
Als dit slechts een Trump show is en ze zonder nadere actie weer terugkeren, dan wordt het een hele dure operatie voor niks. Daar geloof ik weinig van. Die dingen zijn opgestegen met een doel.
Hiermee impliceer je dat Israël de oorlog tegen Iran is begonnen terwijl Irans proxies nu al bijna twee jaar schieten op joodse burgers.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 19:14 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Hiermee lijk je te impliceren dat de vorige oorlog ook door Israel is gestart.
Bedoel je dat ook zo?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |