Zoals..alle beloftesquote:Op zondag 22 juni 2025 09:16 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nou, zo:
[..]
Kennelijk hoef je als Maga president je niet te houden aan gemaakte beloften, zoals het niet mengen in conflicten in het Midden Oosten.
Zijn hele jarenlange tirade tegen neocons, Obama en Biden kan de kliko in.
Hij rekent Oekraïne daar ook onder.quote:Op zondag 22 juni 2025 10:10 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Zoals..alle beloftes
Volgens mij was de verkiezingsbelofte dat hij geen nieuwe oorlogen elders zou starten (behalve een burgeroorlog in eigen land) de enige die nog overeind stond. Voor de rest was alles al verbroken.
Siri, geef eens een voorbeeld van iemand die wil laten weten niet naïef te zijn terwijl hij laat zien hoe naïef hij is?quote:Op zondag 22 juni 2025 10:25 schreef Chivaz het volgende:
Ik snap niet dat dit als een verassing kan komen, Trump is hier heel consistent in geweest dat Iran absoluut geen nucleaire wapen mag hebben.
Met deze beperkte militaire actie dat we toch nauwelijks een oorlog kunnen noemen is dat hopelijk ook bereikt.
Ik snap dat mensen nogal bang zijn voor Irak 2.0, maar er is geen enkele aanwijzing dat regime change en nation building een optie is dat op tafel ligt.
quote:Op zondag 22 juni 2025 10:25 schreef Chivaz het volgende:
Ik snap niet dat dit als een verassing kan komen, Trump is hier heel consistent in geweest dat Iran absoluut geen nucleaire wapen mag hebben.
Met deze beperkte militaire actie dat we toch nauwelijks een oorlog kunnen noemen is dat hopelijk ook bereikt.
Het Iraanse regime is niet zo idioot om nu Amerikaanse troepen aan te vallen. Als ze dat doen dan tekenen ze voor hun eigen ondergang.quote:
Je zegt dus eigenlijk dat landen niet op roekeloos ogend, maar berekenend hooliganisme mogen reageren? Dat er kinderen sneuvelen in een hoofdstad is een bijzaakje.quote:Op zondag 22 juni 2025 10:35 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het Iraanse regime is niet zo idioot om nu Amerikaanse troepen aan te vallen. Als ze dat doen dan tekenen ze voor hun eigen ondergang.
Ik zou als ik jou was even rustig afwachten hoe dit zich verder gaat ontwikkelen.
Ik hoop niet dat er aanvallen op Amerikaanse troepen zullen volgen. Maar officieel zal Iran dat nooit doen natuurlijk.quote:Op zondag 22 juni 2025 10:35 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het Iraanse regime is niet zo idioot om nu Amerikaanse troepen aan te vallen. Als ze dat doen dan tekenen ze voor hun eigen ondergang.
Ik zou als ik jou was even rustig afwachten hoe dit zich verder gaat ontwikkelen.
911 is het gevolg geweest van jarenlange Amerikaanse inmenging in het Midden Oosten.quote:Op zondag 22 juni 2025 10:35 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Er is echter weinig meer over van die proxies.quote:Op zondag 22 juni 2025 10:41 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik hoop niet dat er aanvallen op Amerikaanse troepen zullen volgen. Maar officieel zal Iran dat nooit doen natuurlijk.
Nee, die gaan dat dan laten doen door meer onafhankelijke proxies. Niet door Iraanse strijdkrachten zelf.
Kan best zijn dat Amerikaanse militairen even meestrijden, maar door de breuk in Maga zelf hierover kan het dat het zich uiteindelijk tot een coup in de VS zelf gaat uitrollen.quote:Op zondag 22 juni 2025 10:41 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik hoop niet dat er aanvallen op Amerikaanse troepen zullen volgen. Maar officieel zal Iran dat nooit doen natuurlijk.
Nee, die gaan dat dan laten doen door meer onafhankelijke proxies. Niet door Iraanse strijdkrachten zelf.
Het enige wat je in principe nodig hebt is 1 gemotiveerde zelfmoordterrorist. Daar zijn er altijd voldoende van te vinden.quote:Op zondag 22 juni 2025 10:43 schreef Wantie het volgende:
[..]
Er is echter weinig meer over van die proxies.
Wat Iran en Israël gemeen hebben is dat ze beide geen kernwapens mogen hebben. Israel heeft er inmiddels 40 en laat geen controleurs toe.quote:Op zondag 22 juni 2025 10:43 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Even ter verduidelijking, het kan toch nooit een verassing zijn geweest dat het bombarderen van het nucleaire project van Iran op tafel lag.
Er zitten een hoop gevaarlijke ideologen in het midden oosten die weinig tot niets op hebben met westerse waarden.quote:Op zondag 22 juni 2025 10:42 schreef Wantie het volgende:
[..]
911 is het gevolg geweest van jarenlange Amerikaanse inmenging in het Midden Oosten.
Onderschat het Midden Oosten niet.
Iran heeft niet iedereen zand in de ogen gestrooid. De Amerikaanse veiligheidsdiensten zijn het met die stelling eens, het internationaal atoomgezelschap ook. De deal werkte. Trump zegt 'm op. Iran start de boel weer op maar had nog steeds geen nuke.quote:Op zondag 22 juni 2025 07:14 schreef beefkeek het volgende:
Het kan zijn dat Iran iedereen zand in de ogen gestrooid heeft, maar met de deal was er in elk geval nog een vorm van controle. Zonder ben je afhankelijk van je spionagenetwerken en zulk soort intel, dat over het algemeen niet net zo inhoudelijk zal zijn.
Waarom onderhandel jij niet even daar.quote:Op zondag 22 juni 2025 10:47 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Er zitten een hoop gevaarlijke ideologen in het midden oosten die weinig tot niets op hebben met westerse waarden.
Maar het kan gewoon niet zo zijn dat Iran een nucleaire wapen krijgt, een nucleaire Iran verandert alle verhoudingen in het midden oosten en niet ten goede. Als Iran ze heeft dan willen de andere landen met Saudi Arabië voorop ze ook, en geef ze eens ongelijk.
De vraag is echter of Iran inderdaad bezig was met het ontwikkelen van een nucleair wapen.quote:Op zondag 22 juni 2025 10:43 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Even ter verduidelijking, het kan toch nooit een verassing zijn geweest dat het bombarderen van het nucleaire project van Iran op tafel lag.
War Is Peace. Freedom Is Slavery. Ignorance Is Strength.quote:Op zondag 22 juni 2025 10:50 schreef Knipoogje het volgende:
Dit is Irak all over again. Het is echt bijzonder om te zien hoe razendsnel de neuzen van al die anti-war MAGA fans en de criticasters op democratische kandidaten die 'warmonger' zouden zijn nu weer dezelfde kant uit worden geprogrammeerd: "het was nodig", "het is goed", "Iran mag geen nuke hebben, maar ipv van een deal die jarenlang prima werkte vinden we dat oorlog met ze voeren beter is"
Oh, ik bedoelde een aanval op Amerikaanse troepen die er al gestationeerd zijn. Niet dat die troepen actief mee zouden gaan vechten. Sorry voor de onduidelijkheidquote:Op zondag 22 juni 2025 10:45 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Kan best zijn dat Amerikaanse militairen even meestrijden, maar door de breuk in Maga zelf hierover kan het dat het zich uiteindelijk tot een coup in de VS zelf gaat uitrollen.
Onwaar, bovendien er zijn meer dan genoeg aanwijzingen dat Iran aan een kernbom werkte:quote:Op zondag 22 juni 2025 10:57 schreef Wantie het volgende:
[..]
De vraag is echter of Iran inderdaad bezig was met het ontwikkelen van een nucleair wapen.
Alle partijen zeggen van niet, behalve Israël en Trump.
Als je al 20 jaar wordt gestoken door bijen uit precies dat bijennest is het soms nodig idd.quote:Op zondag 22 juni 2025 10:32 schreef Beathoven het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
De hoogbejaarde ouwe mannetjes van deze 3 landen gaan de destructieve toekomst van de wereld even inrichten.
Ik was benieuwd dus zocht het even op maar dit (vette tekst) lijkt een broodje aap. Ik hou ervan als mensen feiten aandragen, ze ook een betrouwbare bron erbij geven zodat anderen kunnen verifiëren of de claims waar zijn.quote:Op zondag 22 juni 2025 11:02 schreef Perrin het volgende:
[..]
Onwaar, bovendien er zijn meer dan genoeg aanwijzingen dat Iran aan een kernbom werkte:
• geheime ondergrondse versterkte verrijkingsinstallaties als Natanz en Fordow
• uraniumverrijking tot net onder wapenkwaliteit, nergens anders voor nodig dan kernwapens maken
• geheime documenten met plannen voor kernkoppen
• ontwikkeling van ballistische raketten expliciet geschikt voor kernkoppen
• de verborgen Parchin-site met explosietests
• vele IAEA-rapporten
Civiele kernenergie is geen geloofwaardig excuus voor al deze feiten.
Alles wijst eenduidig op een clandestien kernwapenproject zonder plausibel alternatief. Dat ontkennen is doelbewust je kop in het zand steken. Dan wíl je het gewoon niet weten.
Hoezo een broodje aap? Sinds de IAEA daar inspecteerde in 2015 en ook uraniumdeeltjes detecteerde mocht daar niet meer geinspecteerd worden. Er is verder weinig publiekelijk over bekend, dus succes met veel bronnen vinden aangezien het allemaal erg schimmig is.quote:Op zondag 22 juni 2025 12:07 schreef cynicus het volgende:
[..]
Ik was benieuwd dus zocht het even op maar dit (vette tekst) lijkt een broodje aap. Ik hou ervan als mensen feiten aandragen, ze ook een betrouwbare bron erbij geven zodat anderen kunnen verifiëren of de claims waar zijn.
https://www.sipri.org/com(...)estions-and-concerns
https://www.sipri.org/sit(...)mme_ChamberFINAL.pdf
Waarom zou dat moeten? Israël heeft bewezen ethisch met het bezit van die dingen om te kunnen gaan en er geen gekke dingen mee te doen en ze ook niet in te zetten voor retoriek. Iran daarentegen kan met kernwapens absoluut niet worden vertrouwd.quote:Op zondag 22 juni 2025 10:51 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Waarom onderhandel jij niet even daar.
Even Netanyahu overtuigen dat hij controleurs moet toelaten en z'n illegale kernwapens moet inleveren en onschadelijk laten maken.
Zijn supporters hebben niet zo veel met polen.quote:Op zondag 22 juni 2025 08:40 schreef Gunner het volgende:
[..]
Polls are down. so lets erect en larger pole to compensate.
Jup. Eeen asielzoeker ergens in je land? Dan is men boos! Bom op je bevolking? Stel je niet aan!quote:Op zondag 22 juni 2025 10:40 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Je zegt dus eigenlijk dat landen niet op roekeloos ogend, maar berekenend hooliganisme mogen reageren? Dat er kinderen sneuvelen in een hoofdstad is een bijzaakje.
Op zondag 22 juni 2025 10:50 schreef Knipoogje het volgende:
Da's geen 7Dquote:Op zondag 22 juni 2025 11:01 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Israëli kunnen wel een dingetje of twee.
Fans van boybands willen de heren ook nog wel eens groter maken dan ze zijn.quote:
Verder nog, Israël is een bevriende natie en Iran niet. Zo simpel is het ook nog eens.quote:Op zondag 22 juni 2025 12:47 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Waarom zou dat moeten? Israël heeft bewezen ethisch met het bezit van die dingen om te kunnen gaan en er geen gekke dingen mee te doen en ze ook niet in te zetten voor retoriek. Iran daarentegen kan met kernwapens absoluut niet worden vertrouwd.
Talking points zijn ontvangen en overgebracht.quote:Op zondag 22 juni 2025 10:25 schreef Chivaz het volgende:
Ik snap dat mensen nogal bang zijn voor Irak 2.0, maar er is geen enkele aanwijzing dat regime change en nation building een optie is dat op tafel ligt.
Hij is zó consequent geweest, dat ie jaren lang Obama beschuldigde van 'een domme move' als ie Iran aan zou vallen.quote:Op zondag 22 juni 2025 13:19 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Talking points zijn ontvangen en overgebracht.
Trump zag zichzelf als meester onderhandelaar, in tegenstelling tot Obama.quote:Op zondag 22 juni 2025 10:25 schreef Chivaz het volgende:
Hij heeft het uitstekend gedaan deze kwestie.quote:Op zondag 22 juni 2025 13:32 schreef Vis1980 het volgende:
Een totale gek, die denkt dat een van de grootste legers op de wereld zijn persoonlijke speelgoed is.
WHAT COULD GO WRONG?
Daar verschillen de meningen over.quote:Op zondag 22 juni 2025 13:38 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Hij heeft het uitstekend gedaan deze kwestie.
Vandaar de roep om hem te impeachen van verschillende kanten van het politieke spectrum.quote:Op zondag 22 juni 2025 13:38 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Hij heeft het uitstekend gedaan deze kwestie.
Er is alleen geen enkele grond voor, deze aanval valt prima binnen zijn bevoegdheden.quote:Op zondag 22 juni 2025 13:52 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Vandaar de roep om hem te impeachen van verschillende kanten van het politieke spectrum.
Daar verschillen de meningen over:quote:Op zondag 22 juni 2025 13:55 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Er is alleen geen enkele grond voor, deze aanval valt prima binnen zijn bevoegdheden.
Bronquote:The resolution also makes it clear that Congress believes the president’s commander-in-chief powers are limited to “hostilities, or into situations where imminent involvement in hostilities is clearly indicated by the circumstances,” and can be exercised “only pursuant to (1) a declaration of war, (2) specific statutory authorization, or (3) a national emergency created by attack upon the United States, its territories or possessions, or its armed forces.”
Tsja. Dat is geen bewijs an sich van of hij het wel of niet goed heeft gedaan. Amerika is zo gepolariseerd, die mensen grijpen alles aan wat ze kunnen vinden.quote:Op zondag 22 juni 2025 13:52 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Vandaar de roep om hem te impeachen van verschillende kanten van het politieke spectrum.
Time will tell.quote:Op zondag 22 juni 2025 13:42 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Daar verschillen de meningen over.
Wat snap je niet aan 'verschillende kanten van het politieke spectrum'?quote:Op zondag 22 juni 2025 14:09 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Tsja. Dat is geen bewijs an sich van of hij het wel of niet goed heeft gedaan. Amerika is zo gepolariseerd, die mensen grijpen alles aan wat ze kunnen vinden.
Jij denkt dat er geen polariteit bij de Republikeinen is?quote:Op zondag 22 juni 2025 14:17 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Wat snap je niet aan 'verschillende kanten van het politieke spectrum'?
MAGA, ook daar zijn de meningen verdeeld.quote:Op zondag 22 juni 2025 14:20 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Jij denkt dat er geen polariteit bij de Republikeinen is?
Lachwekkend. Binnen de objectieven van deze raid was het een succes. Er is echter nog een grotere strijd gaande.quote:Op zondag 22 juni 2025 14:19 schreef Vis1980 het volgende:
Hoe dan ook, nadat Iran weer Israël gebombardeerd heeft, kun je moeilijk van succes spreken.
Ook dat is niet één front. Geen idee wat je probeert aan te tonen.quote:Op zondag 22 juni 2025 14:20 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
MAGA, ook daar zijn de meningen verdeeld.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |