abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 20 juni 2025 @ 10:13:38 #51
275286 Bondsrepubliek
Weltmeister 2014
pi_217991323
De verontwaardiging van de tegenstanders van de motie van Piri zou minder hypocriet zijn als ze steun zouden geven voor levering van defensiematerieel aan Gaza zodat de Gazanen zich kunnen verdedigen tegen de Israëlische agressie.
pi_217991331
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 10:05 schreef Richestorags het volgende:

[..]
De aanvallen van Israël op Iran zijn verdedigend.

Ik vind het volkomen terecht dit onder antisemitisme te scharen. Dit is het zoveelste incident in een reeks van vele. En ik houd het beperkt tot een paar specifieke elementen binnen de GL tak van de partij. Timmermans vind ik een degelijke kerel bijvoorbeeld maar ik begin wel aan zijn leiderschap te twijfelen.

En even een simpele tegenvraag: heeft mevrouw Piri ooit de levering van Patriots in twijfel getrokken als Turkije het weer eens op haar heupen krijgt tegen de Koerden in Irak of in Syrië of stukken Syrië wil veroveren? Dat is het type vragen dat je moet stellen om te herleiden dat hier meer sinistere doeleinden achter zitten.
Mevrouw Piri was in het EP Turkije-rapporteur en in die hoedanigheid behoorlijk kritisch op Turkije.
Ook in de kamer is ze wel betrokken geweest bij moties tegen de Turkse acties in Syrië, b.v.:
https://www.tweedekamer.n(...)21064&did=2024D49626
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Moderator vrijdag 20 juni 2025 @ 10:15:46 #53
5428 crew  miss_sly
pi_217991336
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 10:11 schreef klaasweetalles het volgende:
Als je zélf een oorlog begint, dan kun je niemand anders verantwoordelijk houden dan jezelf.

Netanyahu ging er waarschijnlijk van uit dat Iran alleen een serieuze tegenstander zou zijn als het een kernwapen had. Maar het tegendeel blijkt waar: Iran heeft geen kernbom nodig om aanzienlijke schade toe te brengen. Gewone raketten en drones blijken al meer dan genoeg.

Een misrekening met grote gevolgen.

Nederland moet zich helemaal niet politiek met deze oorlog bemoeien.
Voor burgers in al die landen maakt het natuurlijk helemaal niets uit wie er verantwoordelijk is. Zij zijn de onschuldige slachtoffers. Dat Israel zo'n goed verdedigingsmechanisme heeft, valt te prijzen. Zou Israel minder snel/gemakkelijk overgaan tot de aanvallen die ze plegen als ze die niet hadden? Waarschijnlijk niet. Het lijkt me alleen niet terecht om dan de Israelische bevolking te straffen voor hun regime. Net als het Iraanse volk niet mag worden gestraft voor hun regime.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_217991339
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 10:03 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Hier stip je wel iets interessants aan. Want over het feit dat de VS alle wapenleveranties naar Oekraïne heeft stilgezet hoor je bijna niemand. Dit in tegenstelling tot de ophef van gisteren en vandaag.
Omdat dat al is opgelost, de EU neemt het over: https://www.trouw.nl/buit(...)n-oekraine~bade0129/

Het zijn eigenlijk ook helemaal geen onderwerpen die echt veel in de nationale parlementen besproken moeten worden. Ja, even of er steun is voor een EU standpunt, maar daar blijft het dan ook bij. Zowel Oekraïne als Israël zou volledig via de EU moeten, alleen dan heb je echt impact.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  vrijdag 20 juni 2025 @ 10:16:39 #55
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_217991346
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 10:14 schreef Monolith het volgende:

[..]
Mevrouw Piri was in het EP Turkije-rapporteur en in die hoedanigheid behoorlijk kritisch op Turkije.
Ook in de kamer is ze wel betrokken geweest bij moties tegen de Turkse acties in Syrië, b.v.:
https://www.tweedekamer.n(...)21064&did=2024D49626
Kritisch en moties <> burgerverdediging lamleggen.
pi_217991358
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 10:13 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nee in Iran lijkt het grotendeels te gebeuren zoals dat zou moeten. Dus de kopstukken uit de weg ruimen en hun machtsmiddelen vernietigen.

Hadden ze dat in Gaza gericht zo gedaan, dan had ik er ook geen moeite mee gehad.
Israël heeft schijnbaar heleboel Iraanse kopstukken om zeep geholpen, dat vonden ze heel stoer om naar buiten te brengen.

Maar het is allemaal een simplistische gedachtegoed dat je denkt dat als je een paar kopstukken om zeep helpt dat je het dan het probleem oplost

Het probleem oplossen van die dode kopstukken is heel simpel: Er staan gewoon nieuwe kopstukken op tussen die 90 miljoen Iraniërs
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_217991361
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 10:13 schreef Bondsrepubliek het volgende:
De verontwaardiging van de tegenstanders van de motie van Piri zou minder hypocriet zijn als ze steun zouden geven voor levering van defensiematerieel aan Gaza zodat de Gazanen zich kunnen verdedigen tegen de Israëlische agressie.
Als wij puur defensief materiaal voor de bevolking, niet in te zetten als aanvalsmateriaal door Hamas, zouden kunnen leveren, was dat een no-brainer. Onmiddelijk doen. Alleen: dat gaat niet.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_217991376
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 10:16 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Kritisch en moties <> burgerverdediging lamleggen.
Dat was je vraag ook niet.
pi_217991380
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 09:23 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Waarom is dat 'vreemd'?

Israel is een westerse bondgenoot in het Midden-Oosten. Je moet dan (zeker in deze tijden) opportuun te werk gaan. Of acht jij het verstandig om vlak voor de NATO top te gaan beweren dat de beste niet-NATO bondgenoot van Amerika geen recht meer heeft om zichzelf te verdedigen?
In de Tweede Irakoorlog hielden we ons ook gewoon buiten het conflict.

Je kan er even over nadenken of het verstandig is om als Europa een oorlog ingerommeld te worden door Netanyahu en het MAGA Amerika. Helemaal met een slepende oorlog aan de rand van Europa zelf en een al lopende cyber- en informatieoorlog binnen onze landgrenzen.

Wat zijn de consequenties op lange termijn?
Hoe gaan China, Rusland en India zich opstellen, wanneer er weer wordt geopteerd voor weer een regimechange in het Midden-Oosten door het Westen?
Hoe gaan de Arabische landen reageren bij de zoveelste inmenging van het Westen?
Is dit weer een voedingsbodem voor ISIS 2.0 over 10 jaar?
pi_217991387
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 10:15 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Voor burgers in al die landen maakt het natuurlijk helemaal niets uit wie er verantwoordelijk is. Zij zijn de onschuldige slachtoffers. Dat Israel zo'n goed verdedigingsmechanisme heeft, valt te prijzen. Zou Israel minder snel/gemakkelijk overgaan tot de aanvallen die ze plegen als ze die niet hadden? Waarschijnlijk niet. Het lijkt me alleen niet terecht om dan de Israelische bevolking te straffen voor hun regime. Net als het Iraanse volk niet mag worden gestraft voor hun regime.
Dat is het probleem met oorlogen. De kopstukken gaan in schuilkelder zitten en de burgers mogen lijden en het vuile werk opknappen voor ze.
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
  vrijdag 20 juni 2025 @ 10:21:47 #62
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217991395
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 10:17 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]
Israël heeft schijnbaar heleboel Iraanse kopstukken om zeep geholpen, dat vonden ze heel stoer om naar buiten te brengen.

Maar het is allemaal een simplistische gedachtegoed dat je denkt dat als je een paar kopstukken om zeep helpt dat je het dan het probleem oplost

Het probleem oplossen van die dode kopstukken is heel simpel: Er staan gewoon nieuwe kopstukken op tussen die 90 miljoen Iraniërs
Natuurlijk zijn die Iraanse kopstukken niet onvervangbaar. Maar ze zullen beginnen met minder gezag. De orde binnen dat regime wordt zo flink door elkaar geschud.
  vrijdag 20 juni 2025 @ 10:22:21 #63
396550 Richestorags
pi_217991400
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 10:19 schreef Monolith het volgende:

[..]
Dat was je vraag ook niet.
Jawel: heeft mevrouw Piri ooit de levering van Patriots in twijfel getrokken als Turkije het weer eens op haar heupen krijgt tegen de Koerden in Irak of in Syrië of stukken Syrië wil veroveren?

Patriots en Iron Dome gaan over burgerverdediging. Turkije krijgt onze Patriots als hun burgers gevaar lopen, bijvoorbeeld tijdens het Syrië conflict. Waarin Turkije veranderde in één van de grootste agressors en zelf kolonisators.
pi_217991404
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 10:20 schreef De_Verschoppeling het volgende:

[..]

Je kan er even over nadenken of het verstandig is om als Europa een oorlog ingerommeld te worden door Netanyahu en het MAGA Amerika.

Hoe gaan China, Rusland en India zich opstellen, wanneer er weer wordt geopteerd voor weer een regimechange in het Midden-Oosten door het Westen?
Hoe gaan de Arabische landen reageren bij de zoveelste inmenging van het Westen?
Over zulke dingen nadenken is uitstekend. Maar 'niets' doen is daarop geen antwoord.
pi_217991406
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 10:22 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Jawel: heeft mevrouw Piri ooit de levering van Patriots in twijfel getrokken als Turkije het weer eens op haar heupen krijgt tegen de Koerden in Irak of in Syrië of stukken Syrië wil veroveren?

Patriots en Iron Dome gaan over burgerverdediging. Turkije krijgt onze Patriots als hun burgers gevaar lopen, bijvoorbeeld tijdens het Syrië conflict. Waarin Turkije veranderde in één van de grootste agressors.
We leveren al 10 jaar helemaal geen Patriots meer aan Turkije, dus dat kan ook niet gestopt worden he?
pi_217991416
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 10:20 schreef De_Verschoppeling het volgende:

[..]
We houden ons nu ook gewoon buiten het conflict. Veel partijen (bijna kamerbreed) pleiten alleen voor sancties richting Israël omdat ze zich niet aan het oorlogsrecht houden, maar dat is geen deelnemen aan een conflict. Het leveren van puur verdedigingsmateriaal wat wij al jaren doen is ook geen deelnemen aan het conflict.

Het stoppen van leveren trouwens ook niet, je weet dan alleen dat je een massaal bombardement op Israël uitlokt, een nieuw conflict dus. En daar heb je dan in feite wel aan deelgenomen, je hebt hem uitgelokt.
pi_217991418
Ooit zwoor ik nooit de PvdA te gaan stemmen.
OMG... ga ik toch doen in oktober.. Ik troost me met het aankruisen van Jesse Klaver.
Wat de Nederlandse pers nog steeds niet ontdekt heeft is: dat de oma van zijn oma een dochter was uit een van de vorstenhuizen te Soerakarta. Vroeger zei men... zij is een Indische prinses

Een verre voorvader van Jesse Klaver
  vrijdag 20 juni 2025 @ 10:27:19 #68
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217991445
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 10:20 schreef De_Verschoppeling het volgende:

[..]

Niet bepaald

pi_217991456
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 10:13 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nee in Iran lijkt het grotendeels te gebeuren zoals dat zou moeten. Dus de kopstukken uit de weg ruimen en hun machtsmiddelen vernietigen.

Hadden ze dat in Gaza gericht zo gedaan, dan had ik er ook geen moeite mee gehad.
Daar ben ik het mee eens. In Iran is voor nu nog duidelijker onderscheid tussen militaire en burgerdoelen.

Dat neemt niet weg dat de argumenten aangevoerd voor de aanval geen hout steken. Liegen dat Iran zo gevaarlijk is; ze hebben nu echt binnen 2 weken nukes dus er is geen andere optie was misschien een mogelijkheid geweest als Netanyahu dit niet al 30 jaar had geclaimed. Als Israel niet de felste tegenstander was geweest van de atoomdeal die er was met Iran Om juist te voorkomen dat Iran dat wapen kreeg. Als Israel en Netanyahu deze zelfde leugen niet al hadden geprobeerd in Irak. Dat neemt de geloofwaardigheid van zo'n claim zonder bewijs volledig weg. Dezelfde leugenaar met dezelfde leugen.

Lullen dat het Iraanse regime zo vreselijk is dat Iraanse burgers eigenlijk geholpen zijn met deze actie vind ik ook zonder veel basis in de realiteit. Ja het is een zeer onprettig regime maar dat zijn er vele op deze aardkloot. Voorlopig staat het dodental in Iran op 1200. Ik geloof niet dat het regime in Iran normaal in zo'n rap tempo de eigen mensen om zou brengen.
De hardliners in Iran stonden trouwens te juichen toen Iran uit de nucleaire deal werd getrokken. Die deal was toch ook een soort concessie naar het onvrede onder Iraniërs. We hoeven niet te doen alsof dat een minderwaardig zandbakvolk is dat enkel volledig om geloof draait.
  vrijdag 20 juni 2025 @ 10:32:41 #70
396550 Richestorags
pi_217991476
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 10:13 schreef Bondsrepubliek het volgende:
Vreemde take. Ik denk ook dat niemand ervoor zou pleiten destijds dat Duitse burgers wapens kregen om zich te verdedigen tegen Russische en Amerikaanse agressie.

Gazanen zijn opgescheept met een terreurregime.
pi_217991480
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 10:20 schreef De_Verschoppeling het volgende:

[..]

Je kan er even over nadenken of het verstandig is om als Europa een oorlog ingerommeld te worden door Netanyahu en het MAGA Amerika. Helemaal met een slepende oorlog aan de rand van Europa zelf en een al lopende cyber- en informatieoorlog binnen onze landgrenzen.

Misschien denken mensen rouwig terug aan tijden dat er meer explosies naar aanleiding van grootschalige terroristisch aanslagen waren in het Westen. Als Israel echt zo'n terrorisme hotspot is als de voorstanders van deze oorlog verklaren. Dan staat ons nog wat te wachten gezien nu het échte wespennest wordt ingegaan met vol vertrouwen. Zeker op de zeer rechtse flank zal daar verlangen naar zijn, dan kunnen daarna echte deportaties van dat minderwaardige zandbakvolk plaatsvinden dat noemen we extremisme.
  vrijdag 20 juni 2025 @ 10:34:03 #72
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_217991490
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 10:22 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Patriots en Iron Dome gaan over burgerverdediging. Turkije krijgt onze Patriots als hun burgers gevaar lopen, bijvoorbeeld tijdens het Syrië conflict. Waarin Turkije veranderde in één van de grootste agressors en zelf kolonisators.
Piri was in het Europees Parlement een van de grootste criticasters van Erdogan en zijn acties tegen de Koerden.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  vrijdag 20 juni 2025 @ 10:34:49 #73
396550 Richestorags
pi_217991499
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 10:22 schreef Monolith het volgende:

[..]
We leveren al 10 jaar helemaal geen Patriots meer aan Turkije, dus dat kan ook niet gestopt worden he?
Dat is gewoon een ongoing deal. Daarnaast leveren we ook gewoon andere wapens aan Turkije.
  vrijdag 20 juni 2025 @ 10:35:15 #74
396550 Richestorags
pi_217991502
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 10:34 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Piri was in het Europees Parlement een van de grootste criticasters van Erdogan en zijn acties tegen de Koerden.
Criticasters <> pleiten voor maatregelen die Turkse burgers in gevaar brengen.
pi_217991516
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 10:23 schreef Hanca het volgende:

[..]
We houden ons nu ook gewoon buiten het conflict. Veel partijen (bijna kamerbreed) pleiten alleen voor sancties richting Israël omdat ze zich niet aan het oorlogsrecht houden, maar dat is geen deelnemen aan een conflict. Het leveren van puur verdedigingsmateriaal wat wij al jaren doen is ook geen deelnemen aan het conflict.

Het stoppen van leveren trouwens ook niet, je weet dan alleen dat je een massaal bombardement op Israël uitlokt, een nieuw conflict dus. En daar heb je dan in feite wel aan deelgenomen, je hebt hem uitgelokt.
Wat een quatsch. Als wij verdedigingsmateriaal aan Rusland zouden leveren. Hoeven we dat nog niet te blijven doen na de invasie in Oekraine. Toch blijven leveren aan een van de partijen in het conflict, is wel degelijk eraan deelnemen. Of is jouw stelling dat we in Oekraine ook niet deelnemen aan het conflict. Ik zou de miljarden aan steun toch als deelname omschrijven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')