abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 18 juni 2025 @ 15:57:26 #276
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_217977933
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 15:47 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Het is te hopen dat de oorlogs-hitsers geen diplomatieke functie hebben. Hoe simplistisch moet je zijn om te denken dat een lading bommen gooien een oplossing voor wat dan ook is. Beetje van het niveau dat je alleen een discussie kan winnen door de ander op zijn bek te slaan.
Als zelfs Tucker Carlson kan zien dat Amerika weer een zinloze oorlog ingerommeld wordt dan zou dat toch een stuk makkelijker moeten zijn voor posters uit Nederland die al helemaal geen enkel belang bij een Irak of Afghanistan 2.0 hebben. Typisch hoe er altijd nog één rechtvaardig oorlogje nodig is om nou echt vrede te brengen in het Midden-Oosten. Het vredelievende Israel zal dit keer met helende bommen ervoor zorgen dat de bevolking netjes het westen gaat bedanken voor onze positieve invloed.
Als ik jullie een paar jaar geleden had gezegd dat POL aan de kant van Carlson en Owens zou staan dan was ik uitgelachen. En nu zijn we daar uiteindelijk terechtgekomen. Strange bedfellows indeed.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_217977973
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 15:57 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Als ik jullie een paar jaar geleden had gezegd dat POL aan de kant van Carlson en Owens zou staan dan was ik uitgelachen. En nu zijn we daar uiteindelijk terechtgekomen. Strange bedfellows indeed.
Je kunt ook overdrijven.

Dat Carlson wonder boven wonder een keer een paar terechte vragen stelt aan zo'n twijfelachtige hielenlikker als Ted Cruz, betekent nog niet dat ik (kan niet voor de rest spreken) aan zijn kant sta.

[ Bericht 1% gewijzigd door KoosVogels op 18-06-2025 16:31:48 ]
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_217978001
quote:

[..]
:')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 18 juni 2025 @ 16:06:01 #279
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_217978011
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 15:38 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Waar heb jij het nou weer over. Bedoel je Luigi? Die uit zelfverdediging handelde? Dat accepteer je niet dat hij een massamoordenaar, 1 persoon doodmaakte uit zelfverdediging. Ik heb je legio informatie aangedragen waarom het zelfverdediging was ga die posts maar teruglezen.

Maar een land met 80 miljoen mensen platbombarderen omdat het regime je niet aan staat ook al kunnen vergelijkbare regimes je niks boeien dat is opeens allemaal prima. Alsof het boeit van welke hoek iemand doodgeschoten wordt, typisch dat je zo'n onzinnige bijzaak telkens noemt. Alsof het een andere zaak was geweest als Luigi de man een wapen had gegeven en gedwongen tot een Mexican stand-off :')
1 moord vergoeilijken dan zeg je foei. honderden zo niet veel meer moorden vergoelijk je nu zelf en dat is dan moreel verantwoord :')
Die ene moord heeft direct significant positief effect gehad. Van de 100den moorden die je vergoelijkt hebben we juist veel bewijs dat het nog veel meer ellende gaat veroorzaken.
Jij moet echt heel snel opgesloten worden in een groot huis met zachte muren. Blijven ijlen over zelfverdediging om een sluipmoord goed te praten is buiten enige schaal van morele gezondheid.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_217978044
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 15:47 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
Het internationaal atoomagentschap dan misschien?
Aha, ik mag zelf even de bewijsvoering voor jouw claim opzoeken :N

De oorlog in Oekraine heeft laten zien dat je als land zeer kwetsbaar bent als je machtige buurman(nen) hebt en de post-WWII politie van de wereld (de VS+EU) geen zin hebben om te handhaven. In dat licht is nucleaire non-proliferatie onhoudbaar geworden. Zou Israel deze aanval/bewuste oplaaiing van de oorlog met Iran begonnen hebben als Iran een kernwapen had gehad?
pi_217978145
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 16:12 schreef cynicus het volgende:

[..]

De oorlog in Oekraine heeft laten zien dat je als land zeer kwetsbaar bent als je machtige buurman(nen) hebt en de post-WWII politie van de wereld (de VS+EU) geen zin hebben om te handhaven. In dat licht is nucleaire non-proliferatie onhoudbaar geworden. Zou Israel deze aanval/bewuste oplaaiing van de oorlog met Iran begonnen hebben als Iran een kernwapen had gehad?
Verification and monitoring in the Islamic
Republic of Iran in light of United Nations
Security Council resolution 2231 (2015)

Die 60% is wat de IAEA ook rapporteert. Verder totaal niet eens met eagles
pi_217978151
quote:

[..]

Waarbij non proliferatie nogal een vreemd argument is omdat dit verdrag niet door Israël ondertekend is en ze zelf volgens sterke geruchten een stuk of 60 nucleaire wapens hebben. Over met verschillende maten meten met onze westerse bril.
  woensdag 18 juni 2025 @ 16:36:09 #283
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_217978231
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 16:27 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Waarbij non proliferatie nogal een vreemd argument is omdat dit verdrag niet door Israël ondertekend is en ze zelf volgens sterke geruchten een stuk of 60 nucleaire wapens hebben. Over met verschillende maten meten met onze westerse bril.
Israel kan uiteraard niet optreden als handhaver van het non-proliferatieverdag maar als Iran zo graag een atoommacht wil zijn moeten de Ayatollahs niet steeds staan te oreren dat ze Israel van de kaart willen vegen want dan is Israel natuurlijk prima gerechtigd om profylactisch daar de boel te bombarderen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_217978258
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 11:26 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Dat zou het zeker zijn, net als bij Irak toen. Ik heb meer het idee dat Israel niet wil afschalen met het leger en gewoon doorgaat met vechten, waar het maar wil. Ze hebben immers de VS 'onvoorwaardelijk' achter hun staan.

En dan kunnen jij en je groep van 'misfits' weer jaren lang zeuren dat er zoveel vluchtelingen overal zijn.

We zouden ook eens wat kritischer naar Netanyahu mogen zijn als Westerse landen. Dat plaatje zegt alles over de intenties van Netanyahu.

In het geval van Tucker Carlson, tegenwoordig is ie met Rusland en Rusland is vrienden met Iran.

Maar toch:

[ afbeelding ]
Als vluchtelingen uit Iran komen dan zijn ze meerdere veilige landen doorkruist voor dat ze Nederland aandoen.
Jij en je fellow travelers zijn altijd vol van internationale verdragen behalve het Dublin akkoord blijkbaar.
  woensdag 18 juni 2025 @ 16:49:10 #285
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_217978334
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 16:39 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Als vluchtelingen uit Iran komen dan zijn ze meerdere veilige landen doorkruist voor dat ze Nederland aandoen.
Jij en je fellow travelers zijn altijd vol van internationale verdragen behalve het Dublin akkoord blijkbaar.
Dublin bindt landen, niet de vluchtelingen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_217978434
Nou, als de VS en Israel een daadwerkelijke oorlog beginnen tegen Iran en er komt een enorme vluchtelingenstroom op gang naar Europa; allemaal overvliegen naar de VS en Israel dan maar.

Behalve de (atoom)wetenschappers. Die mogen blijven.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_217978467
quote:

[..]
Ik sta niet aan hun kant. Op dit issue hebben ze groot gelijk in wat ze zeggen. Bij vrijwel al hun andere standpunten vind ik dat ze onzin verkopen. Bijvoorbeeld Tucker over Rusland. Ik heb geen enkel probleem om argumenten van lui die me normaal niet aanstaan te horen en die op hun waarde te beoordelen. Het is inderdaad vrij bizar dat Carlson opeens nu uitkiest om hier een punt te maken maar de huidige tijden zijn bizar zeker in de Amerikaanse politiek.
pi_217978478
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 16:06 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Jij moet echt heel snel opgesloten worden in een groot huis met zachte muren. Blijven ijlen over zelfverdediging om een sluipmoord goed te praten is buiten enige schaal van morele gezondheid.
:') Niveautje weer hoor. Honderden mensen met een bom op hun hoofd vermoorden goedpraten en dan boos worden dat ik het prima vindt als er gericht een iemand uitgeschakeld wordt. Te hilarisch dat je zelf het zelfverdediging argument probeert te gebruiken waar daar totaal geen sprake van is.

Gelukkig kan je goed spellen heb je toch nog iets in je voordeel.
pi_217978538
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 16:36 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Israel kan uiteraard niet optreden als handhaver van het non-proliferatieverdag maar als Iran zo graag een atoommacht wil zijn moeten de Ayatollahs niet steeds staan te oreren dat ze Israel van de kaart willen vegen want dan is Israel natuurlijk prima gerechtigd om profylactisch daar de boel te bombarderen.
Als Israël zegt Gaza te willen annexeren hun verdragen over de West Bank keer op keer niet naleeft hoe kunnen de buurlanden en andere partijen die daar belangen menen te hebben daar dan serieus nog op reageren..het is helaas natuurlijk een erg stuk actie reactie van beide erg radicale religieuze partijen..
  woensdag 18 juni 2025 @ 17:18:22 #290
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_217978582
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 17:03 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
:') Niveautje weer hoor. Honderden mensen met een bom op hun hoofd vermoorden goedpraten en dan boos worden dat ik het prima vindt als er gericht een iemand uitgeschakeld wordt. Te hilarisch dat je zelf het zelfverdediging argument probeert te gebruiken waar daar totaal geen sprake van is.

Gelukkig kan je goed spellen heb je toch nog iets in je voordeel.
Jij leest een heleboel dingen, die ik helemaal niet gezegd heb.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  woensdag 18 juni 2025 @ 17:21:10 #291
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_217978603
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 17:11 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Als Israël zegt Gaza te willen annexeren hun verdragen over de West Bank keer op keer niet naleeft hoe kunnen de buurlanden en andere partijen die daar belangen menen te hebben daar dan serieus nog op reageren..het is helaas natuurlijk een erg stuk actie reactie van beide erg radicale religieuze partijen..
Dat zijn twee verschillende conflicten. Het Israelisch regime verdient een decennialang verblijf in een Haags hotel vanwege Gaza, maar dat neemt niet weg dat Israel deze preventieve aanvallen zolang ze tegen het atoomprogramma gericht zijn wel kan rechtvaardigen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_217978624
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 17:21 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dat zijn twee verschillende conflicten. Het Israelisch regime verdient een decennialang verblijf in een Haags hotel vanwege Gaza, maar dat neemt niet weg dat Israel deze preventieve aanvallen zolang ze tegen het atoomprogramma gericht zijn wel kan rechtvaardigen.
Nee dat kunnen ze niet rechtvaardigen. Verzonnen wapens zijn natuurlijk geen legitieme reden. Daarbij als een atoomprogramma invasie rechtvaardigt mag Iran dan elk moment dat ze geschikt achten Israel aanvallen met hetzelfde doel?
  woensdag 18 juni 2025 @ 17:24:36 #293
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_217978634
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 17:23 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Nee dat kunnen ze niet rechtvaardigen. Verzonnen wapens zijn natuurlijk geen legitieme reden. Daarbij als een atoomprogramma invasie rechtvaardigt mag Iran dan elk moment dat ze geschikt achten Israel aanvallen met hetzelfde doel?
Israel geeft op zich niet op gezette tijden te kennen Iran van de wereldkaart te willen vegen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_217978659
quote:

[..]

Nee en daarmee geef je dus precies zelf aan waarom het nu toeslaat en waarom dat dus legitiem is. Iran met een kernbom, man man man waar hebben we het hier in hemelsnaam nog over, daar zit toch helemaal niemand op te wachten.
Nou ja, de propaganda site van Iran op Nu.nl misschien wel, gezien hun laatste prominente artikel ter verdediging van Irans wens tot een kernbom.
pi_217978678
quote:

[..]
Voorzover je dit al kunt stellen is het allang daar voorbij gegaan.
What Would Goku Do
pi_217978711
quote:

[..]
Mag ik jou wat vragen? Wat verdienden Truman, Roosevelt en Churchill in jou ogen eigenlijk? Ik heb vroeger altijd geleerd op school dat het helden waren, maar Churchill (plus minus 500,000 Duitse burgerdoden en dan laat ik de voormalig kolonische slachtoffers nog buiten beschouwing), Truman (plus minus 600,000 Japanse burgerdoden, velen stierven na ondraagzaam lijden nog jaren later) en Roosevelt die hetzelfde aantal op zn geweten heeft, laten Netanyahu tot een onschuldige maagd verbleken. Verdienen de eerstgenoemden dan een eeuwig verblijf in een Haags hotel?

Overigens zijn het voor mij allemaal helden voor de westerse vrijheid.
  woensdag 18 juni 2025 @ 17:42:55 #297
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_217978768
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 17:35 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
Mag ik jou wat vragen? Wat verdienden Truman, Roosevelt en Churchill in jou ogen eigenlijk? Ik heb vroeger altijd geleerd op school dat het helden waren, maar Churchill (plus minus 500,000 Duitse burgerdoden en dan laat ik de voormalig kolonische slachtoffers nog buiten beschouwing), Truman (plus minus 600,000 Japanse burgerdoden, velen stierven na ondraagzaam lijden nog jaren later) en Roosevelt die hetzelfde aantal op zn geweten heeft, laten Netanyahu tot een onschuldige maagd verbleken. Verdienen de eerstgenoemden dan een eeuwig verblijf in een Haags hotel?

Dresden, Hiroshima en Nagasaki waren ook oorlogsmisdrijven en op koloniale onderdrukkers heb ik het nooit gehad, maar het waren wel andere tijden.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_217978786
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 17:35 schreef Eagles89 het volgende:

[..]

Als men echt consequent zou zijn en WO2 niet als een normale situatie beschouwd, zouden Truman en Churchill daarbuitenom zeker in een Haags hotel moeten verblijven voor vele jaren.
What Would Goku Do
pi_217978840
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 17:42 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dresden, Hiroshima en Nagasaki waren ook oorlogsmisdrijven en op koloniale onderdrukkers heb ik het nooit gehad, maar het waren wel andere tijden.
Dat waren vele malen grotere misdrijven dan de 1,5% slachtoffers in Gaza waarvan de helft Hamas Nazi’s. Dus ik wil graag van je horen dat Churchill, Truman en Roosevelt opgesloten hadden moeten worden in Den Haag voor minstens honderd jaar gezien Netanyahu met een fractie van de verantwoordelijke doden tientallen jaren moet krijgen. Iets anders maakt je gewoon hypocriet helaas.
  woensdag 18 juni 2025 @ 17:55:42 #300
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_217978856
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juni 2025 17:53 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
Dat waren vele malen grotere misdrijven dan de 1,5% slachtoffers in Gaza waarvan de helft Hamas Nazi’s. Dus ik wil graag van je horen dat Churchill, Truman en Roosevelt opgesloten hadden moeten worden in Den Haag voor minstens honderd jaar gezien Netanyahu met een fractie van de verantwoordelijke doden tientallen jaren moet krijgen. Iets anders maakt je gewoon hypocriet helaas.
eh nee.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')