Ik wilde net gaan slapen maar dan wacht ik nog evenquote:Op zondag 15 juni 2025 00:16 schreef M90 het volgende:
kans op regen binnen 30 minuten. Ferrari is wel weer erg snel nu
Engelse commentators zitten nu Hanson te pesten door de lijst motivatie quotes die Iron Dames op hun auto heeft staat voor te lezen: "Kunnen we die ook in het Deens vertalen?"quote:Op zondag 15 juni 2025 00:05 schreef heywoodu het volgende:
Hanson in de fout, en we hebben een nieuwe leider.
Afhaker.quote:Op zondag 15 juni 2025 00:17 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ik wilde net gaan slapen maar dan wacht ik nog even
Ik ook. Laat ze het ooit nog maar eens in het najaar doen, lekker vroeg donker, later licht, gemiddeld beduidend koeler, etcquote:
Neequote:Op zondag 15 juni 2025 00:23 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik ook. Laat ze het ooit nog maar eens in het najaar doen, lekker vroeg donker, later licht, gemiddeld beduidend koeler, etc
vraag me af of er wat gaat komen.. radio le mans had het over 77% kans op regenquote:Op zondag 15 juni 2025 00:17 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ik wilde net gaan slapen maar dan wacht ik nog even
Radar laat niet veel zien, maar de Franse radar zijn kwalitatief niet al te denderend.quote:Op zondag 15 juni 2025 00:24 schreef M90 het volgende:
[..]
vraag me af of er wat gaat komen.. radio le mans had het over 77% kans op regen
Natuurlijk, het lokale woonwagenkamp steunt Mercedesquote:Op zondag 15 juni 2025 00:22 schreef heywoodu het volgende:
Godverdomme, schrik me de tering, gaat er ineens even voor een paar honderd euro aan vuurwerk de lucht in achter me (vanuit de richting van het lokale woonwagenkamp, geen idee of dat toeval is)
Beter dan overdag daar bij 25+ graden zitten smeltenquote:Op zondag 15 juni 2025 00:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee
En vorig jaar was het absoluut kutweer, met je koeler
Timing. Er zijn zo veel dingen waar je dit voor kan vragen, ik kan niet alles in één keer doenquote:
Vierschansentournee moet je ook nog.quote:Op zondag 15 juni 2025 00:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Timing. Er zijn zo veel dingen waar je dit voor kan vragen, ik kan niet alles in één keer doen
Vorig jaar Olympische Spelen, dit jaar GP van Oostenrijk, ik ben ze wel aan het afstrepen.
De schans van Innsbruck kan ik al van mijn lijstje afstrepenquote:
Architectuurquote:Op zondag 15 juni 2025 00:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De schans van Innsbruck kan ik al van mijn lijstje afstrepen
quote:Op zondag 15 juni 2025 00:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De schans van Innsbruck kan ik al van mijn lijstje afstrepen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
Ik wou al zeggen, die hebben nu weer een rondje extra te pakken.quote:Op zondag 15 juni 2025 00:34 schreef Faraday01 het volgende:
Zouden ze bij Ferrari al een beetje zenuwachtig worden van het brandstofverbruik van de Porsche?
quote:Op zondag 15 juni 2025 00:33 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Bij een wedstrijd ook?
Ik wel in elk geval, weinig mooiere sportlocaties dan een bomvolle Bergisel, fenomenaalNee, er lag geen sneeuw meer. Dezelfde dag ook zowel de Patscherkofel als de Nordkette bezocht. Daar lag toen nog wel sneeuwSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Altijd onderweg naar het avontuur
Ah, op die manier! Leuke evenementen zo, snap wel dat je LM ook wil afstrepen. Mijn laatste evenement was het WK Rugby in Parijsquote:Op zondag 15 juni 2025 00:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Timing. Er zijn zo veel dingen waar je dit voor kan vragen, ik kan niet alles in één keer doen
Vorig jaar Olympische Spelen, dit jaar GP van Oostenrijk, ik ben ze wel aan het afstrepen.
Hongarije 2021quote:Op zondag 15 juni 2025 00:36 schreef heywoodu het volgende:
Ik zit ondertussen even GB4 te kijken en krijg flashbacks naar Indianapolis 2005
[ afbeelding ]
(alleen startte de rest wel, maar vanuit de pitstraat)
Ook een mooie om op je lijst te hebben, zou ik ook ooit nog wel eens willenquote:Op zondag 15 juni 2025 00:37 schreef PierreTT het volgende:
[..]
Ah, op die manier! Leuke evenementen zo, snap wel dat je LM ook wil afstrepen. Mijn laatste evenement was het WK Rugby in Parijs
24 uur van de Nürburgring lijkt mij ook wel wat om een keer naar toe te gaanquote:Op zondag 15 juni 2025 00:38 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ook een mooie om op je lijst te hebben, zou ik ook ooit nog wel eens willen
Hier was het het WK langlaufen in Noorwegen dit jaar, ook mooi
Zeker! @Sabata kan dat goed vertellen denk ik: hoe is de algemene sfeer rondom het circuit? Ik vind het prima om met anderen daar lekker naar de race te kijken, maar het hossen en 'gezellig doen' enzo heb ik dan weer totaal geen behoefte aan, ik ben er om de race te belevenquote:Op zondag 15 juni 2025 00:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
24 uur van de Nürburgring lijkt mij ook wel wat om een keer naar toe te gaan
Daarom is het ook Monaco, Le Mans en de Indy 500quote:Op zondag 15 juni 2025 00:44 schreef heywoodu het volgende:
Wereldkampioen F1 is sowieso een raar onderdeel van de 'Triple Crown' als de twee andere onderdelen allebei één race zijn.
De nieuwe versie, de originele is met wereldkampioen F1, kregen we net uitgelegdquote:Op zondag 15 juni 2025 00:46 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Daarom is het ook Monaco, Le Mans en de Indy 500
Ik dacht Monaco, Indy en Le Mans.quote:Op zondag 15 juni 2025 00:44 schreef heywoodu het volgende:
Wereldkampioen F1 is sowieso een raar onderdeel van de 'Triple Crown' als de twee andere onderdelen allebei één race zijn.
quote:Op zondag 15 juni 2025 00:48 schreef PierreTT het volgende:
Ik ga slapen, morgen maar eens kijken wat ik allemaal gemist hebTot morgen!
Volgens mij was het altijd al de versie. En was die met de F1 wereldtitel door Hill bedacht.quote:Op zondag 15 juni 2025 00:47 schreef heywoodu het volgende:
[..]
De nieuwe versie, de originele is met wereldkampioen F1, kregen we net uitgelegd
Er gaat eindelijk iets gebeuren, dit is niet het momentquote:Op zondag 15 juni 2025 00:48 schreef PierreTT het volgende:
Ik ga slapen, morgen maar eens kijken wat ik allemaal gemist hebTot morgen!
why? Die is zo het hele voordeel kwijt. Misschien leeglopende band?quote:
denk het? ben benieuwd wat het was..quote:Op zondag 15 juni 2025 00:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
why? Die is zo het hele voordeel kwijt. Misschien leeglopende band?
Ik zat al te kijken naar die twee Ferrari's, er klopte iets niet en ik wist niet watquote:
Ik mis de tijd dat Twitter nog een nuttig medium was.quote:Op zondag 15 juni 2025 01:09 schreef M90 het volgende:
[..]
die is een extra keer binnen geweestno idea waarom
eens jaquote:Op zondag 15 juni 2025 01:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik mis de tijd dat Twitter nog een nuttig medium was.
Ja maar 77% kans!quote:
kennelijk wat niets voorstellende regenspatjes gevallen, en dat was het.. lijkt er niet echt op dat het nog serieus gaat regenen (voor nu)quote:
Naar de #83 Ferrari. Ferrari is het hele WEC seizoen al oppermachtig en is al twee van de drie auto's die urenlang aan kop hebben gereden kwijt. De #6 Porsche lijkt de enige te zijn die het hun nog goed moeilijk kan maken, maar de #8 Toyota zit ook nog zeker binnen striking distance.quote:Op zondag 15 juni 2025 01:26 schreef Twieki het volgende:
Ik ben een n00b als 't gaat om Le Mans, maar naar wie moet ik kijken?
Allard Kalffquote:Op zondag 15 juni 2025 01:26 schreef Twieki het volgende:
Ik ben een n00b als 't gaat om Le Mans, maar naar wie moet ik kijken?
ferrariclowns.pngquote:CAR 51 - 5 SECONDS ADDED TO THE NEXT PIT STOP - INCIDENT AT MP12 AT 010320
Leuk, maar ben doof, dus dat wordt het hem niet. Vind de grote witte lampen trouwens irritant. Moeilijk te volgen zo.quote:
Als je het commentaar toch niet hoort maakt het weinig uit naar welke zender je kijkt, toch?quote:Op zondag 15 juni 2025 01:36 schreef Twieki het volgende:
[..]
Leuk, maar ben doof, dus dat wordt het hem niet. Vind de grote witte lampen trouwens irritant. Moeilijk te volgen zo.
Ik kom er al sinds 2006, en sindsdien heb ik de race maar 2 keer gemist in 2020 en 2021 door alle lockdown problematiek. Je ziet het hele terrein langzaam vollopen. Woensdag en donderdag is er eigenlijk nog geen kat op de tribunes, maar de parkeerplaatsen en campings lopen dan sneller vol voor die bier en bbq groepen. Dat heeft de organisatie wat willen wijzigen door een stuk van de kwali ook op donderdag te doen. Vrijdag is altijd de laatste kwali in de middag en de Top Kwali (Ring versie van de Hyperpole) op vrijdagavond. Meestal zit ik dan op het rechte stuk, recht tegenover een scherm waardoor je zowel het verkeer op de (verbouwde) Mercedes chicane ziet afstormen, maar ook kan zien wat er elders op de baan gebeurt. Als het weer droog is trek ik wandelschoenen aan en ga ik langs diverse punten in de baan kijken, meestal Dunlop Kehre omdat je ze daar ziet aankomen en weer wegrazen richting Schumacher. Ik ben ook wel eens bij Brunchen geweest simpelweg omdat de file toen al te groot was vanuit Adenau. langs de GP strecke zie je vaker de spotters en de racefans die voor het deelnemersveld, de "gezellige" bezoekers grillen of zuipen meestal op de campings langs de Nordschleife of bij een aantal bekende uitkijkpunten zoals Adenauer Forst of Flugplatz.quote:Op zondag 15 juni 2025 00:43 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Zeker! @:Sabata kan dat goed vertellen denk ik: hoe is de algemene sfeer rondom het circuit? Ik vind het prima om met anderen daar lekker naar de race te kijken, maar het hossen en 'gezellig doen' enzo heb ik dan weer totaal geen behoefte aan, ik ben er om de race te beleven
Goed verslagquote:Op zondag 15 juni 2025 01:49 schreef Sabata het volgende:
[..]
Ik kom er al sinds 2006, en sindsdien heb ik de race maar 2 keer gemist in 2020 en 2021 door alle lockdown problematiek. Je ziet het hele terrein langzaam vollopen. Woensdag en donderdag is er eigenlijk nog geen kat op de tribunes, maar de parkeerplaatsen en campings lopen dan sneller vol voor die bier en bbq groepen. Dat heeft de organisatie wat willen wijzigen door een stuk van de kwali ook op donderdag te doen. Vrijdag is altijd de laatste kwali in de middag en de Top Kwali (Ring versie van de Hyperpole) op vrijdagavond. Meestal zit ik dan op het rechte stuk, recht tegenover een scherm waardoor je zowel het verkeer op de (verbouwde) Mercedes chicane ziet afstormen, maar ook kan zien wat er elders op de baan gebeurt. Als het weer droog is trek ik wandelschoenen aan en ga ik langs diverse punten in de baan kijken, meestal Dunlop Kehre omdat je ze daar ziet aankomen en weer wegrazen richting Schumacher. Ik ben ook wel eens bij Brunchen geweest simpelweg omdat de file toen al te groot was vanuit Adenau. langs de GP strecke zie je vaker de spotters en de racefans die voor het deelnemersveld, de "gezellige" bezoekers grillen of zuipen meestal op de campings langs de Nordschleife of bij een aantal bekende uitkijkpunten zoals Adenauer Forst of Flugplatz.
De start is altijd een leuke chaos. je kan redelijk normaal over de grid lopen tussen alles door fotos maken etc. Auto's aanraken vinden ze natuurlijk NIET leuk, maar sommigen (zoals good old Hans Stuck vroeger) zijn wel in voor een praatje. De start zelf is niet zo luid als een WEC start (ben ook wel eens bij de 6u race geweest vroeger) maar pittig genoeg, ga je op de tribune zitten dan komt dat hele veld in drie groepen langsdaveren, simpel gezegd, GT3, GT4 en Cup Cars/Specials. Veel Duitse merken in de deelnemersgroepen meestal Porsche, Mercedes, BMW, Audi. Soms een enkele exoot. Ferrari heeft eigenlijk pas in sinds 2011 meegedaan, Lamborghini had toen eerst met Raeder en daarna Grasser een auto en MultiMatic zette zelfs twee keer een Ford GT in. De exoten vielen vaak op als pole sitters, maar nooit als winnaar. Standaard aanwezige teams waren altijd Manthey (Porsche), Land (eerst Porsche, daarna Audi), Frikadelli (prive team van plaatselijke slager Klaus Abbelen) en Haupt Racing. Frikadelli laat trouwens verstek gaan dit jaar, ze willen zich op historische races gaan richten.
Veel dagjesmensen komen eigenlijk alleen voor die start, je ziet na 2 a 3 uur racerij de tribunes al snel weer leeglopen. Op het terrein kan je gewoon bier und bratwurst tegen veel te hoge prijzen krijgen als je geen zin hebt even een uurtje op te offeren voor een dikkere schnitzel in een lokaal restaurant (meestal sluit ik net als teamleden aan in de rij op de boulevard bij een van de standjes of de subway. Eén keer ben ik in een slaapzak op de tribune blijven liggen. Krom van de spierpijn de volgende ochtend, Een andere keer werd er een rode vlag gezwaaid door teveel regen. Ben ik twee dorpen verderop gaan eten toen ze weer groen licht gaven. Zaten we de herstart te kijken met een dozijn Audi en BMW hooligans die ook waren komen binnenwaaien toen er een paar jongens naar Champions League voetbal kwamen vragen. Als blikken konden doden...
Vanaf zo'n beetje 10u loopt de tribune weer vol, en als de finish er komt zit het weer hardstikke vol. De laatste jaren hadden we nog wel eens een spannende finish dus niemand lijkt die te willen missen. Vorig jaar was een letdown door de mist op start finish, terwijl het onderin de baan juist wel goed weer was. Wat je ook altijd ziet, enorme files van alle mensen die weg willen meteen na de prijsuitreiking. Ik ging dan meestal nog even koffie drinken en laat lunchen, een uurtje kon je dan redelijk gemakkelijk weg via de sluiproutes
In dat eerste jaar in 2006 stond ik nog op de camping met een brakke tent, wat verrassend goed ging, zo hoefde je niet heel ver te lopen als je moe werd. En 's avonds sloot ik door mn gemiddeld goede Duits makkelijk aan bij een aantal BBQ groepen. Sommigen maakten er echt een happening van door een camper/bus/andersoortig voertuig helemaal te verbouwen. ook de ghettoblasters met schlagermuziek waren nooit ver weg haha. Ik heb Nick Tandy vaker horen beweren dat hij de BBQ's langs de baan kon ruiken op sommige momenten.
Aangezien ik ook meer van het racen ben dan van alcoholconsumptie ben ik daarna overgeschakeld op hotel of ferienwohnung in de buurt Soms had ik geluk en zat ik op loop of fietsafstand van de baan, af en toe pech en dan moest ik een half uur rijden vanuit Plaidt of Nickenich. Zo ben ik wel op een aantal sluiproutes gestoten die eigenlijk bijna niemand neemt maar die rechtstreeks naar een grote parkeerplaats lijden die op 10 minuten afstand van het circuit ligt. De file komt van de andere kant via de 'voordeur' van het circuit. Als je een beetje goed timet ben je dan veel veel minder lang onderweg
ik ken wel de tradities van Osterschießen wat met Pasen in Oost Duitsland plaats vindt (meestal in de Lausitz tegen Polen aan) en van Böllerschießen heb ik ook gehoord. maar dat laatste gebeurt niet met carbid. dat gebeurt met kleine kanonnen en die traditie gaat terug op de 30 jarige oorlog (Duitse versie van onze 80 jarige oorlog)quote:Op zondag 15 juni 2025 01:54 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Goed verslag
Ik heb wel eens iemand gehoord over carbidschieten, doet men dat daar of is dat iets wat ik me totaal verkeerd herinner?
Inmiddels ook een 20 seconden stop & go aan de broek gekregen.quote:
Aha. Nou ja, aan dat soort dingen heb ik dus een grafhekel, dus als dat iets is wat men tijdens zo'n evenement doet, dan ga ik er lekker niet naartoequote:Op zondag 15 juni 2025 02:06 schreef Sabata het volgende:
[..]
ik ken wel de tradities van Osterschießen wat met Pasen in Oost Duitsland plaats vindt (meestal in de Lausitz tegen Polen aan) en van Böllerschießen heb ik ook gehoord. maar dat laatste gebeurt niet met carbid. dat gebeurt met kleine kanonnen en die traditie gaat terug op de 30 jarige oorlog (Duitse versie van onze 80 jarige oorlog)
Dan is mijn vraag van hoe Ferrari na alles weer 1-3 kan zijn beantwoord.quote:Op zondag 15 juni 2025 03:13 schreef heywoodu het volgende:
Een crash
Eerste safety car
De #24 Nielsen Racing, met onder meer Cem Bolukbasi, in de banden.
Hij is wakker hoorquote:Op zondag 15 juni 2025 05:27 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dan is mijn vraag van hoe Ferrari na alles weer 1-3 kan zijn beantwoord.
quote:
Niet doen joh, genoeg wisselingen voorin en kom op, 13,5 uur geracet en de top-11/12 zit nog in dezelfde rondequote:Op zondag 15 juni 2025 05:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Had wel even de neiging om de tv meteen uit te zetten toen ik de stand zag.
Eerder alquote:Op zondag 15 juni 2025 05:42 schreef heywoodu het volgende:
Jaaaa Tom Coronel's gereedschapskist genoemd, Le Mans is compleet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |