Om over China nog maar te zwijgen.quote:Op zondag 15 juni 2025 09:34 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Doen ze in Rusland toch beter. Poetin zal niet onder de indruk zijn.
Nou en? Die van Californie ook en die werd ook genegeerd.quote:
Nee, niet door de politie. Die werd (onterecht) overruled door Trump. Daar is hier uiteraard geen sprake van.quote:Op zondag 15 juni 2025 11:48 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nou en? Die van Californie ook en die werd ook genegeerd.
Een jubileum dat het leger 250 jaar bestaat kan ook geen traditie zijn…….quote:Op zondag 15 juni 2025 11:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Er is an sich niets mis mee.
Maar de VS kent niet zo'n traditie. De parade van gisteren was de wens van een treurige, bejaarde narcist met een fascinatie voor dictators en militair vertoon.
Deze combinaties zorgde ervoor dat het uitdraaide op een ongemakkelijke en extreem trieste vertoning.
quote:Op zondag 15 juni 2025 10:26 schreef Adem.In.Adem.Zuid. het volgende:
Trump is op een gegeven moment zelf maar weggegaan. Twee lege stoeltjes naast JD.![]()
Best parade ever.
quote:Op zondag 15 juni 2025 11:52 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Een jubileum dat het leger 250 jaar bestaat kan ook geen traditie zijn…….
Ik merk vooral dat de parade word gebruikt om Trump aan te vallen maar nergens lees ik een goed argument waarom een parade an sich slecht zou zijn.
Maar goed dat je er eerlijk voor uitkomt dat de echte reden is dat je Trump niet moet.
(Alsof daar ooit enige twijfel over was.)
Heel normaal hoor, om de vlag van een agressor twee keer op een foto te plaatsen die over de Amerikaanse vlag gaat *en er maar 1 keer op staat).quote:Op zondag 15 juni 2025 11:52 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[ afbeelding ]
https://x.com/DeptofDefen(...)ao7zBhNoKzS4K2Q&s=19
Maar waarom coupt het leger zon opstandeling als Trump niet. Lijkt me hun taak toch, in plaats van als een soort van clownsshow een parade voor hem opvoeren.quote:Op zondag 15 juni 2025 11:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar de VS kent niet zo'n traditie. De parade van gisteren was de wens van een treurige, bejaarde narcist met een fascinatie voor dictators en militair vertoon.
Deze combinaties zorgde ervoor dat het uitdraaide op een ongemakkelijke en extreem trieste vertoning.
Nogmaals, militaire parades zijn zeldzaam in de VS. Ze werden ook niet gehouden bij eerdere jubilea.quote:Op zondag 15 juni 2025 11:52 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Een jubileum dat het leger 250 jaar bestaat kan ook geen traditie zijn…….
Ik merk vooral dat de parade word gebruikt om Trump aan te vallen maar nergens lees ik een goed argument waarom een parade an sich slecht zou zijn.
Maar goed dat je er eerlijk voor uitkomt dat de echte reden is dat je Trump niet moet.
(Alsof daar ooit enige twijfel over was.)
Het is niet de taak van het leger om de regering omver te werpen.quote:Op zondag 15 juni 2025 11:55 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Maar waarom coupt het leger zon opstandeling als Trump niet. Lijkt me hun taak toch, in plaats van als een soort van clownsshow een parade voor hem opvoeren.
Het is niet handig gedaan, maar op de afbeelding staat maar 1 vlag.quote:Op zondag 15 juni 2025 11:55 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Heel normaal hoor, om de vlag van een agressor twee keer op een foto te plaatsen die over de Amerikaanse vlag gaat *en er maar 1 keer op staat).
En dit is nog officieel allemaal ook.
Nee, daar is het 2nd Amendment voor gemaakt. Maar ja, wapens zijn veel nuttiger om op scholen mee rond te knallen. Daar schieten ze niet terug.quote:Op zondag 15 juni 2025 12:08 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het is niet de taak van het leger om de regering omver te werpen.
Dat zal, maar er had toch minstens één iemand moeten concluderen dat dit niet zo'n heel slim design was?quote:Op zondag 15 juni 2025 12:09 schreef Wantie het volgende:
De rode en witte strepen zijn geen vlaggen.
2nd amendment bedoeld om de regering omver te werpen?quote:Op zondag 15 juni 2025 12:10 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nee, daar is het 2nd Amendment voor gemaakt. Maar ja, wapens zijn veel nuttiger om op scholen mee rond te knallen. Daar schieten ze niet terug.
Het was een van de laatste punten die afgevinkt kon worden van de 'fascismelijst'.quote:Op zondag 15 juni 2025 11:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is gemaakt om de bevolking te beschermen tegen een tirannieke overheid. Me dunkt, dat de huidige regering wel in die definitie past. Burgers zouden dus verplicht zijn hun land daartegen te beschermen en dat kan alleen door die regering te verwijderen, desnoods met geweld.quote:Op zondag 15 juni 2025 12:14 schreef Wantie het volgende:
[..]
2nd amendment bedoeld om de regering omver te werpen?
Dat is een wel heel ruime interpretatie.
In een democratie verloopt dat via het democratische proces.
Dat is dan wel zeer ongelukkig geplaatst.quote:Op zondag 15 juni 2025 12:09 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het is niet handig gedaan, maar op de afbeelding staat maar 1 vlag.
De rode en witte strepen zijn geen vlaggen.
Oh ik dacht dat in veel landen zij ook zeggen de grondwet te hoeden. Nogal vaak dat het leger overneemt als het regime er een te grote teringbende van maakt zoals nu.quote:Op zondag 15 juni 2025 12:08 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het is niet de taak van het leger om de regering omver te werpen.
- Border 'Czar'.quote:Op zondag 15 juni 2025 11:52 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[ afbeelding ]
https://x.com/DeptofDefen(...)ao7zBhNoKzS4K2Q&s=19
In een westers democratisch land?quote:Op zondag 15 juni 2025 12:24 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Oh ik dacht dat in veel landen zij ook zeggen de grondwet te hoeden. Nogal vaak dat het leger overneemt als het regime er een te grote teringbende van maakt zoals nu.
Dan had ie het in Texas moeten doen, niet in Washingtonquote:Op zondag 15 juni 2025 11:06 schreef klaasweetalles het volgende:
Die trump heeft nog steeds een arrogantie dat heel de VS achter hem staat...
Nee, de VS zit nog lang niet op het punt van een tirannieke overheid die met gewapend geweld moet worden afgezet.quote:Op zondag 15 juni 2025 12:17 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Het is gemaakt om de bevolking te beschermen tegen een tirannieke overheid. Me dunkt, dat de huidige regering wel in die definitie past. Burgers zouden dus verplicht zijn hun land daartegen te beschermen en dat kan alleen door die regering te verwijderen, desnoods met geweld.
Enig idee hoe dichtbij we waren in 1945/1946 olv vriend Bernhard?quote:Op zondag 15 juni 2025 12:30 schreef Wantie het volgende:
[..]
In een westers democratisch land?
In een democratie is het niet aan het leger om te besluiten militair in te grijpen.
Welke tirannieke overheid hadden we toen?quote:Op zondag 15 juni 2025 12:33 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Enig idee hoe dichtbij we waren in 1945/1946 olv vriend Bernhard?
Alles.quote:En wat geeft je het idee dat de VS nog een democratisch land is?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |