quote:Op donderdag 19 juni 2025 13:49 schreef quo_ het volgende:
[..]
Heel veel geld zeg !
Had je (eenvoudig) zelf van te voren kunnen uitzoeken of je dit goedkoop door een deurwaarder kunt laten doen?
En is het mogelijk om iets meer details te geven ter lering?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Had ik dit van te voren kunnen weten? Als ik in de juiste gemoedstoestand was geweest, een betere adviseur en advocaat had gehad en zelf meer moeite had gestoken in uitzoeken van dit soort situaties waarschijnlijk wel. Goede leerschool geweest.I'm only responsible for what I say, not for what you understand.
Veel mensen zijn echt wel bereid om dat kleine bedrag te missen voor die minieme kans dat ze ooit voortijdig kunnen stoppen met werken en miljonair worden.quote:Op donderdag 19 juni 2025 11:19 schreef Postbus100 het volgende:
Boetes vind ik wel echt het meest zonde geld dat er bestaat.
Loterijen ook trouwens. Als je dan hoort wat mensen wekelijks of maandelijks aan zo'n lot uitgeven. 17,50 ofzo? Dat vind ik echt veel geld voor niks.
Ik doe ook mee, maar niet zo zeer om te winnen, maar meer om niet te verliezen (postcodeloterij).quote:Op donderdag 19 juni 2025 11:19 schreef Postbus100 het volgende:
Boetes vind ik wel echt het meest zonde geld dat er bestaat.
Loterijen ook trouwens. Als je dan hoort wat mensen wekelijks of maandelijks aan zo'n lot uitgeven. 17,50 ofzo? Dat vind ik echt veel geld voor niks.
Ingehouden op z'n zakgeld toch?quote:Op maandag 23 juni 2025 09:30 schreef June. het volgende:
[..]
Ik doe ook mee, maar niet zo zeer om te winnen, maar meer om niet te verliezen (postcodeloterij).
Mijn stommiteit: telefoon in handbereik van peuter leggen tijdens het zelfscannen in de Lidl. Resultaat: 3x wc papier betaald à 5 euro per stuk terwijl ik maar 1 pak had meegenomen..
FOMO. Same herequote:Op maandag 23 juni 2025 09:30 schreef June. het volgende:
[..]
Ik doe ook mee, maar niet zo zeer om te winnen, maar meer om niet te verliezen (postcodeloterij).
Haha, hoeveel peuters van 3 ken jij met zakgeld?quote:
Echt he. Dat lijkt me zo erg. Is natuurlijk 1 van de eerste zaken die gestopt gaan worden als ik moet budgetteren, maar zolang dat niet nodig is hou ik hem er lekker inquote:
Maar juist een maand nadat jij stopt met je loten, komt de truck van Gaston in je straat langs rijdenquote:Op maandag 23 juni 2025 11:23 schreef June. het volgende:
[..]
Haha, hoeveel peuters van 3 ken jij met zakgeld?
[..]
Echt he. Dat lijkt me zo erg. Is natuurlijk 1 van de eerste zaken die gestopt gaan worden als ik moet budgetteren, maar zolang dat niet nodig is hou ik hem er lekker in
Goééééédemorgenquote:Op maandag 23 juni 2025 11:25 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Maar juist een maand nadat jij stopt met je loten, komt de truck van Gaston in je straat langs rijden
Hier niet hoor.quote:Op maandag 23 juni 2025 11:25 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Maar juist een maand nadat jij stopt met je loten, komt de truck van Gaston in je straat langs rijden
En dat lijkt me dus helemaal niks. Want je moet dan instemmen met de eis dat je met naam en toenaam een tijd lang genoemd wordt in allerlei reclamecampagnes van deze loterij.quote:Op maandag 23 juni 2025 11:25 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
En ineens heb je dan heel veel "goede" vrienden die geld nodig hebben. Al word je echt wel begeleid door een team, geloof ik.quote:Op maandag 23 juni 2025 15:27 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
En dat lijkt me dus helemaal niks. Want je moet dan instemmen met de eis dat je met naam en toenaam een tijd lang genoemd wordt in allerlei reclamecampagnes van deze loterij.
Ik heb dit zelf meegemaakt en kon het gewoon bekijken.quote:Op woensdag 18 juni 2025 22:17 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Heb wel eens gehoord van iemand die bezwaar had ingediend tegen boete 2 en 3. Met het argument dat een boete ook dient ter lering, opdat je de volgende keer niet nog een keer dezelfde fout begaat. Bij boete 2 en 3 heb je eigenlijk nog niet het leringmoment gehad, omdat je de boete nog niet hebt.
Zijn vervolgboetes werden toen kwijtgescholden.
Het lijkt me heerlijk om die auto langs te zien rijden en te beseffen dat je daar nooit aan mee hebt gedaan. Maar goed, 'rijk worden' heeft dan ook nooit op mijn bucketlist gestaan.quote:Op maandag 23 juni 2025 11:23 schreef June. het volgende:
[..]
Echt he. Dat lijkt me zo erg. Is natuurlijk 1 van de eerste zaken die gestopt gaan worden als ik moet budgetteren, maar zolang dat niet nodig is hou ik hem er lekker in
Als je er vrede mee kan hebben dat je niks wint wanneer de prijs is gevallen dan zwaai je nog even als de auto je huis voorbij rijdt. Maar voor alle mensen (en dit zullen er veel zijn) die zoiets niet kunnen verdragen is meespelen eigenlijk verplicht. Het gevoel dat je anders gaat hebben na afloop is echt niet fijn en zal je nog lang meedragen.quote:Op maandag 23 juni 2025 16:47 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het lijkt me heerlijk om die auto langs te zien rijden en te beseffen dat je daar nooit aan mee hebt gedaan. Maar goed, 'rijk worden' heeft dan ook nooit op mijn bucketlist gestaan.
kinderen dat is wel leuk,quote:Op maandag 23 juni 2025 21:28 schreef von_manstein het volgende:
Trouwen en/of kinderen.
Een Alfa Romeo kopen
Of beide
meeste mensen die zelf een auto kopen van hun spaargeld hebben er een maand later al spijt van,quote:Op maandag 23 juni 2025 16:47 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het lijkt me heerlijk om die auto langs te zien rijden en te beseffen dat je daar nooit aan mee hebt gedaan. Maar goed, 'rijk worden' heeft dan ook nooit op mijn bucketlist gestaan.
Waarom quote je mij?quote:Op dinsdag 24 juni 2025 06:41 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
meeste mensen die zelf een auto kopen van hun spaargeld hebben er een maand later al spijt van,
40.000 euro voor zo een rot blik dat daar maar staat , ieder half jaar naar de garage moet en dan weer 800 euro kost
Waar haal je deze onzin vandaan?quote:Op dinsdag 24 juni 2025 06:41 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
meeste mensen die zelf een auto kopen van hun spaargeld hebben er een maand later al spijt van,
40.000 euro voor zo een rot blik dat daar maar staat , ieder half jaar naar de garage moet en dan weer 800 euro kost
Dat merk heeft mij ook het meeste geld gekost. Maar ik vind het nog steeds een van de mooiste auto`s. Ik had een Alfa Romeo 156.quote:
Ach ik heb heel veel BMW's gereden en die hebben me ook klauwen vol geld gekost. Het is niet per se dat ze vaak stuk gaan enzo, maar je besteed ook veel geld aan je auto mooi houden. Ik vind dat geen stommiteit... je maakt een bewuste keuze en je weet dat een mooie sportieve auto meer gaat kosten dan een Toyota of Kia.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 12:13 schreef Onderdeurtje het volgende:
[..]
Dat merk heeft mij ook het meeste geld gekost. Maar ik vind het nog steeds een van de mooiste auto`s. Ik had een Alfa Romeo 156.
Als we in de toekomst misschien verplicht worden om elektrisch te rijden hoop ik dat er een goedkopere optie is om oude wagens om te bouwen. Dan komt er misschien weer een 156 in mijn bezit. Ik hoef sowieso niet in de nieuwste auto`s te rijden. Voor mijn werk rij ik in een nieuwe Mercedes Sprinter en dat ding ging automatisch vol in de ankers gisteren toen een voetganger al lang en breed aan de overkant was.
Als je een auto koopt voor 40.000 euro die ook nog elk half jaar naar de garage moet voor 800 euro aan reparaties dan heeft de verkoper een dikke garantie-claim aan zn broek.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 06:41 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat is niet gering?quote:Op woensdag 25 juni 2025 12:57 schreef Ivo1985 het volgende:
De auto die ik 7 jaar geleden voor ¤3300 kocht heeft tot nu toe gemiddeld ongeveer 800 euro per jaar aan garage kosten gehad.
Hoeveel km heeft die auto gehad en hoeveel km rij je zelf? Ik heb zelf een Clio waar ik 30k per jaar mee rijd. Daar ging vorig jaar 1.500 euro aan onderhoud achteraan.quote:Op woensdag 25 juni 2025 12:57 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
De auto die ik 7 jaar geleden voor ¤3300 kocht heeft tot nu toe gemiddeld ongeveer 800 euro per jaar aan garage kosten gehad.
Auto heeft 275000 km op de teller staan. Ik rij afhankelijk van of deze auto mee gaat op vakantie of dat we die van mijn partner meenemen tussen 10.000 en 15.000km per jaar.quote:Op woensdag 25 juni 2025 17:09 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Hoeveel km heeft die auto gehad en hoeveel km rij je zelf? Ik heb zelf een Clio waar ik 30k per jaar mee rijd. Daar ging vorig jaar 1.500 euro aan onderhoud achteraan.
Gelukkig woon ik nu dichter bij m’n werk en kan ik zoveel mogelijk op de fiets.
Niet gek! Die van mij heeft 210k gehad en moet naast een grote beurt ook een nieuwe distributieriem denk ik en de koppeling is ook niet fris meer.quote:Op woensdag 25 juni 2025 19:20 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Auto heeft 275000 km op de teller staan. Ik rij afhankelijk van of deze auto mee gaat op vakantie of dat we die van mijn partner meenemen tussen 10.000 en 15.000km per jaar.
Ik woonde in het jaar 2011 in een postcode gebied dat de hoofdprijs won, terwijl ik zelf geen deelnemer was.quote:Op maandag 23 juni 2025 19:18 schreef Onderdeurtje het volgende:
[..]
Als je er vrede mee kan hebben dat je niks wint wanneer de prijs is gevallen dan zwaai je nog even als de auto je huis voorbij rijdt. Maar voor alle mensen (en dit zullen er veel zijn) die zoiets niet kunnen verdragen is meespelen eigenlijk verplicht. Het gevoel dat je anders gaat hebben na afloop is echt niet fijn en zal je nog lang meedragen.
Mijn 4 bitcoins in 2017 verkopen voor ca 13k. Die ha dik ook beter langer ana kunnen houden.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 11:41 schreef YoshiBignose het volgende:
Hmmmm boete van ¤ 650 was wel zonde, maar ik ging 250 km/u over de trajectcontrole dus het had nog wel erger gekund (gemiddelde kwam op 179 km/u uit).
10 bitcoins die ik had gekocht voor ¤ 60 verkopen voor ¤ 120 kan ik ook wel een stommiteit noemen.
Ik word steeds verdrietiger als ik terug begin te denken over stommiteiten die me geld hebben gekost dus ik stop er mee
Nou, we zijn bijna 10 jaar verder. Hopelijk kun je er nu om lachen ipv huilen.quote:Op maandag 28 juli 2025 09:50 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Mijn 4 bitcoins in 2017 verkopen voor ca 13k. Die ha dik ook beter langer ana kunnen houden.
Geen moment wakker van gelegen want heb er een dele van mijn huis mee betaald. Die is ook 250k in waarde gestegen.quote:Op maandag 28 juli 2025 10:34 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Nou, we zijn bijna 10 jaar verder. Hopelijk kun je er nu om lachen ipv huilen.
Ik moet zeggen, ik had waarschijnlijk hetzelfde gedaan hoor.
Bij mij stond Gaston bij de overburen, maar vermoed dat hij nog met oude postcode speelde want nooit iets gezien wat in buurt kwam, hey had 3 maanden terug wel een rituals pakket dus mag niet klagen!quote:Op maandag 28 juli 2025 04:37 schreef jaco het volgende:
[..]
Ik woonde in het jaar 2011 in een postcode gebied dat de hoofdprijs won, terwijl ik zelf geen deelnemer was.
https://www.at5.nl/nieuws(...)miljoen-valt-in-adam
Mijn postcode was 1019 LP, dus niet de hoofdprijs maar wel een gigantisch bedrag. Het bovenstaande artikel stelt dat er 102 adressen in het postcode gebied zijn. Dit is volgens mij foutief. Hoewel het Java eiland toen nog niet volledig bewoond was, waren er naar mijn schatting veel meer adressen. Als het bericht wel klopt dan ben ik minstens een ton misgelopen.
Enfin... ik voelde een lichte ergernis, maar niet meer dan dat. Ik heb er 1 buurvrouw over gesproken die er duidelijk meer mee zat. 1019 is trouwens een welvarende buurt en het winnende blok 1019 LH ook nog eens van de duurste projecten.
Opvallend genoeg viel in het jaar 2006 in dit postcode gebied ook al de hoofdprijs. Misschien dat de direkteur van de loterij hier woont?
Een paar dagen later was er een concert op het Java eiland waar ik als niet-deelnemer-maar-wel-bewoner ook gratis naar toe mocht. Dit heb ik laten schieten. Zoals beschreven, bleef ik redelijk stoicijns onder het mislopen van de prijs, maar ik hoef het niet een hele avond ingewreven te krijgen.
Koopje. Daarbij valt die ¤1200 in het niet.quote:Op dinsdag 29 juli 2025 21:41 schreef archito het volgende:
2 jaar later voor 10k het hele dak vernieuwd.
September 2012.quote:
Dit heb ik ook ooit gedaan. Advocaat ¤2500 betaald. Ging om een eenvoudige mishandeling maar er waren nogal wat verzachtende omstandigheden omdat mijn baby van 9 maanden oud letterlijk uit mijn armen werd gerukt. Uiteindelijk ¤750 voorwaardelijke boete gehad. Ik ben ervan overtuigd dat bijna alles al vast lag en het voorlezen van de pleitnota als formaliteit werd gezien door de rechter. Dit soort zaken doe ik voortaan zelf wel. Ben verder niet in hoger beroep gegaan. Ik wilde opzich nog wel in hoger beroep maar ik bleef maar wachten op de schriftelijke uitspraak. Blijkt dat bij de politierechter er geen uitgewerkt vonnis op papier komt maar dat je het moet doen met de nogal summiere mondelinge uitleg op de zitting. Toen ik daar achter kwam was de beroepstermijn al verstreken.quote:Op maandag 28 juli 2025 05:48 schreef SebbeSwensje het volgende:
Ik heb weleens een advocaat in de arm genomen voor een strafzaak. Domste wat je kunt doen, want je krijgt een prutser en het kost je een hoop centen.
Ben zelf ook niet in hoger beroep gegaan. Lekker op eigen houtje en eigen kosten helemaal naar fucking Arnhemquote:Op vrijdag 1 augustus 2025 01:09 schreef Edensnator het volgende:
[..]
Dit heb ik ook ooit gedaan. Advocaat ¤2500 betaald. Ging om een eenvoudige mishandeling maar er waren nogal wat verzachtende omstandigheden omdat mijn baby van 9 maanden oud letterlijk uit mijn armen werd gerukt. Uiteindelijk ¤750 voorwaardelijke boete gehad. Ik ben ervan overtuigd dat bijna alles al vast lag en het voorlezen van de pleitnota als formaliteit werd gezien door de rechter. Dit soort zaken doe ik voortaan zelf wel. Ben verder niet in hoger beroep gegaan. Ik wilde opzich nog wel in hoger beroep maar ik bleef maar wachten op de schriftelijke uitspraak. Blijkt dat bij de politierechter er geen uitgewerkt vonnis op papier komt maar dat je het moet doen met de nogal summiere mondelinge uitleg op de zitting. Toen ik daar achter kwam was de beroepstermijn al verstreken.![]()
mag ik hier blij van worden?quote:Op maandag 4 augustus 2025 09:41 schreef JeOma het volgende:
"Investeren" in Lego en na 5 jaar de balans opmaken en zien dat je er geld op toe moet leggen om de shit te verkopen. Geen bákken met geld, maar wel zonde van alle moeite. Don't bother dus.
Hey pipo, jij leert het ook nie he.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 18:39 schreef Onderdeurtje het volgende:
Zie titel: hebben jullie daar voorbeelden van? Om het topic af te trappen heb ik vandaag een bekeuring gehad. Een hele stomme want er lag geen blauwe parkeerschijf in de bedrijfsbus en toch besloot ik langs een blauwe lijn te parkeren. In maximaal 10 minuten zou ik weer terug zijn. Net toen ik uitstapte reed er een busje van handhaving langs. Ik twijfelde om weer in te stappen en weg te rijden wat ik natuurlijk had moeten doen. In plaats daarvan zag ik het busje de hoek omdraaien dus besloot ik de gok te wagen. Helaas lag er natuurlijk gelijk een beschikking onder mijn ruitenwisser want toen ik terugliep zag ik de handhavers nog net naar het busje snellen dat ze sneaky om de hoek geparkeerd hadden. Omdat ik veel haast had heb ik dus een verkeerde beslissing genomen. Eigenlijk wist ik natuurlijk al meteen dat het geen goede keuze was.
Het is nu een paar uur geleden dat dit plaats vond. En ik maak me er nog steeds druk om omdat ik het zo onrechtvaardig vind. Ik zit dagelijks op de weg waarbij ik zoveel overtredingen zie die straffeloos blijven maar in mijn ogen veel erger zijn. Maar ik weet dat het mijn eigen schuld is.
In ieder geval wil ik graag wat vrolijker het weekend in dus daarom nogmaals mijn vraag: wat heeft jou (veel) geld gekost met iets dat geen of een stuk minder geld had hoeven kosten?
Ik heb trouwens nog een aantal voorbeelden eventueel voor later. Die niet onder de bekeuringen vallen want anders zou dit topic misschien beter in PTA passen.
Met Custom RSS kon je de posts wel verbergen toch? Quotes weet ik niet zeker maar dat is in ieder geval iets meer dan je nu zegt.quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 12:37 schreef freak1 het volgende:
een Fok! abbo gekocht om bepaalde users niet meer te hoeven lezen... blijkt dat je alsnog ziet dat ze posten (maar dan donker) en als ze gequote worden moet je alsnog die onzin lezen
waarom zou je iets van een bepaalde user niet willen lezen ?quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 12:37 schreef freak1 het volgende:
een Fok! abbo gekocht om bepaalde users niet meer te hoeven lezen... blijkt dat je alsnog ziet dat ze posten (maar dan donker) en als ze gequote worden moet je alsnog die onzin lezen
'Handhaving.'quote:Op vrijdag 13 juni 2025 18:39 schreef Onderdeurtje het volgende:
Zie titel: hebben jullie daar voorbeelden van? Om het topic af te trappen heb ik vandaag een bekeuring gehad. Een hele stomme want er lag geen blauwe parkeerschijf in de bedrijfsbus en toch besloot ik langs een blauwe lijn te parkeren. In maximaal 10 minuten zou ik weer terug zijn. Net toen ik uitstapte reed er een busje van handhaving langs. Ik twijfelde om weer in te stappen en weg te rijden wat ik natuurlijk had moeten doen. In plaats daarvan zag ik het busje de hoek omdraaien dus besloot ik de gok te wagen. Helaas lag er natuurlijk gelijk een beschikking onder mijn ruitenwisser want toen ik terugliep zag ik de handhavers nog net naar het busje snellen dat ze sneaky om de hoek geparkeerd hadden. Omdat ik veel haast had heb ik dus een verkeerde beslissing genomen. Eigenlijk wist ik natuurlijk al meteen dat het geen goede keuze was.
Het is nu een paar uur geleden dat dit plaats vond. En ik maak me er nog steeds druk om omdat ik het zo onrechtvaardig vind. Ik zit dagelijks op de weg waarbij ik zoveel overtredingen zie die straffeloos blijven maar in mijn ogen veel erger zijn. Maar ik weet dat het mijn eigen schuld is.
In ieder geval wil ik graag wat vrolijker het weekend in dus daarom nogmaals mijn vraag: wat heeft jou (veel) geld gekost met iets dat geen of een stuk minder geld had hoeven kosten?
Ik heb trouwens nog een aantal voorbeelden eventueel voor later. Die niet onder de bekeuringen vallen want anders zou dit topic misschien beter in PTA passen.
Hangt van hunzelf af, als ze zich er niet beter door voelen moeten ze het natuurlijk niet doen, maar als ze er een goed gevoel van krijgen, ondanks dat ze het niet kunnen missen, is het prima. Die afweging maken ze zelf.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 23:18 schreef Justinn het volgende:
Ken wel wat mensen die braaf hun 'tienden' aan de kerk geven, terwijl ze t niet kunnen missen. Grenst m.i. aan stommiteit aan.
Leuk oud fragment ik ben altijd een trouwe kijker van Wegmisbruikers geweest. Maar als ik ergens een hekel aan heb is het wel zo`n figuur met een rijstijl als uit het filmpje. Dus gelukkig hoef ik niet te leren om ook nog mijn rijstijl aan te passen.quote:Op maandag 4 augustus 2025 10:37 schreef Nober het volgende:
[..]
Hey pipo, jij leert het ook nie he.
Bekijk deze YouTube-video
Die is wel heel zuur zeg! Geen bonnetje onder de ruitenwisser dus? Ik heb ooit eens een parkeerboete gehad en toen heeft iemand die klaar was met parkeren zijn of haar parkeerkaartje naast het bonnetje onder m’n ruitenwisser gestopt. Daarmee heb ik bezwaar aangetekend. Ik zei dat het kaartje van het dashboard was gevallen en kreeg uiteindelijk m’n geld terugquote:Op donderdag 28 augustus 2025 22:45 schreef admiraal_anaal het volgende:
Vroeger toen ik in de nachthoreca werkte in Rotterdam dacht ik een handige parkeerplek gevonden te hebben. Elke avond voor mijn dienst had ik plek, 6 dagen in de week. Na een 6 weken kwamen alle bekeuringen binnen want die parkeerplek bleek een taxistandplaats wat ietswat onduidelijk aangegeven stond. Dus meer dan 30 bekeuringen ontvangen
Ai. Ook meegemaakt met hardlopen, kwam ik onderaan het duin en daar stond de BOA me op te wachten. Gelukkig had ik een ID en was het Coronatijd. Nooit meer wat van gehoord.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 11:40 schreef Divje het volgende:
Leuke paddestoel zien in het bos en van het pad gaan. Werd een dure foto.
110,- euro boete.
Mag dat niet??quote:Op woensdag 27 augustus 2025 11:40 schreef Divje het volgende:
Leuke paddestoel zien in het bos en van het pad gaan. Werd een dure foto.
110,- euro boete.
In natuurgebieden veelal niet nee. Staat ook bij de ingang.quote:
Nee, zelfs geen halve meter.quote:
Dit was wel zo'n overijverige BOA met geldingsdrang die denk ik de dag van z'n leven had met al die tientallen mensen die van het pad gingen die dagquote:Op vrijdag 29 augustus 2025 09:24 schreef blomke het volgende:
[..]
Ai. Ook meegemaakt met hardlopen, kwam ik onderaan het duin en daar stond de BOA me op te wachten. Gelukkig had ik een ID en was het Coronatijd. Nooit meer wat van gehoord.
Tja, het Speulderbos is toch wel het mooiste, authentiekste en indrukwekkendste bos van de hele Veluwe (na Mariendaal na dan) ... dus dan zou ik niet mauwen om een prent om die fantastische boleten te zien!quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 17:55 schreef Divje het volgende:
Dit was wel zo'n overijverige BOA met geldingsdrang die denk ik de dag van z'n leven had met al die tientallen mensen die van het pad gingen die dag(begin Herfst en overal schoten de paddestoelen uit de grond in het Speulderbos)
Zeker waarquote:Op zaterdag 30 augustus 2025 21:22 schreef blomke het volgende:
[..]
Tja, het Speulderbos is toch wel het mooiste, authentiekste en indrukwekkendste bos van de hele Veluwe (na Mariendaal na dan) ... dus dan zou ik niet mauwen om een prent om die fantastische boleten te zien!
Ja, de groene bedstee, maar nog meer, zoals een ijskelder en een oude holle weg, die naast de Schelmse weg loopt.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 21:30 schreef Divje het volgende:
Mariëndaal heeft toch met zo'n mooi tunneltje van boompjes?
Eens een bezoekje brengen danquote:Op zaterdag 30 augustus 2025 21:32 schreef blomke het volgende:
[..]
Ja, de groene bedstee, maar nog meer, zoals een ijskelder en een oude holle weg, die naast de Schelmse weg loopt.
Beslist. Westerbouwing ook meenemen.quote:
In landgoed Warnsborn, ken ik een paar beuken waar de pruikenzwam uit groeit.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 21:30 schreef Divje het volgende:
[..]
Zeker waarkom er graag. Op dat moment was het ook ff kut zo'n prent, maar de foto's maakten het zeker goed dus aftikken en weer door
Mariëndaal heeft toch met zo'n mooi tunneltje van boompjes?
Ik dacht even ijshaar te zienquote:Op zondag 31 augustus 2025 10:01 schreef blomke het volgende:
[..]
In landgoed Warnsborn, ken ik een paar beuken waar de pruikenzwam uit groeit.
[ afbeelding ]
Los van de gewenste hervormingen bij de belastingdienst, is er in principe geen sprake van weggegooid geld. Men weet vaak de helft niet van wat er met dat geld gebeurd en waar ze totaal niet bij stilstaan. Ga maar eens een jaartje de wereld rondreizen en zie hoe het er in de belastingsjoemelende landjes aan toegaatquote:Op dinsdag 26 augustus 2025 15:40 schreef doeterniettoe1985 het volgende:
en ja ik vind persoonlijk elke cent naar de belastingdienst weggegooid geld maar dat ben ik.
Dat noem ik geen stommiteit maar gewoon genieten van je jeugd.quote:Op donderdag 4 september 2025 10:56 schreef Urquhart het volgende:
Duizenden euro’s aan uitgaan en drank in jongere jaren
Een piano?quote:Op vrijdag 5 september 2025 14:25 schreef Vallon het volgende:
Overmoedigheid zoals een muziekinstrument aanschaffen om te ontdekken dat ik wel op een toets kon drukken maar niet kan spelen. Vervolgens het ding van ¤5K+ proberen te verkopen om te ontdekken dat er een nul vanaf ging en het mij nog steeds staat toe te blinken met: try me.
Zijn wel van die inleermomenten om een aankoop eerst op een eigen haalbaarheid in toepassing te controleren.
In de buurtquote:
Alsnog zeer ambitieus om mee te beginnen hahaquote:Op woensdag 10 september 2025 17:06 schreef Vallon het volgende:
[..]
In de buurt, profi synth/sample/keyboard (wat geluid meer dan prima fungeert als piano).
Die Kurzweil K2500 heeft met de jaren wel een plek verworven als intrigerende reminder.
Was destijdsergens nog een prima deal maar qua bedoeling, een miskoop.
Geld in 1 aandeel is natuurlijk ook zeer risicovol. Beetje als in een casino alles op rood zetten. Ik heb deze fout ook overigens gemaakt. Ik had een paar duizend in Tatooed chef en dat bedrijf is ondertussen failliet volgens mij. Ik heb op tijd mijn (flinke) verlies gepakt maar wel een dure lesquote:Op vrijdag 13 juni 2025 20:49 schreef Onderdeurtje het volgende:
[..]
Mijn grootste fout in mijn leven is het kopen van aandelen geweest. Ik heb hier nu bijna 8000 euro mee verloren. In ieder geval op papier, in theorie zou ik alles nog terug kunnen verdienen. Maar dat terugverdienen doe ik alleen met mijn eerste inleg van een paar jaar geleden. Ik stort niks meer bij want anders ga ik op een gokverslaafde lijken.
En momenteel zijn 95% van mijn aandelen ook PostNL toevallig. Het is nu alles of niks, mochten deze aandelen uiteindelijk niks meer waard worden dan heb ik 10.000 euro verloren in totaal. Maar wel een wijze les geleerd dat ik nooit meer ga beleggen.
Trouwens die paar duizend euro heb ik verloren door heel stom te beleggen.Steeds aandelen met verlies verkocht omdat ik dacht betere aandelen er voor terug te kunnen kopen. In ieder geval verkoop ik nu niks meer met verlies ook al kan het jaren duren.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |