abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 16 juni 2025 @ 21:44:37 #251
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217964945
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 19:28 schreef tizitl2 het volgende:

[..]
Die hebben vaak duizenden euro's aan zorgkosten, dan vind ik een relatief bescheiden eigen bijdrage van ¤ 350 euro best verdedigbaar en logisch, ook om duidelijk te maken aan Nederland dat zorg gewoon veel geld kost.
De prive thuiszorg is de komende 20 jaar niet meer te betalen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_217965005
quote:

[..]
Die hebben vaak duizenden euro's aan zorgkosten, dan vind ik een relatief bescheiden eigen bijdrage van ¤ 350 euro best verdedigbaar en logisch, ook om duidelijk te maken aan Nederland dat zorg gewoon veel geld kost.
Meer belastinggeld naar zorg

Minder belasting geld naar defensie
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_217965169
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 21:51 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]
Nog meer?

Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  maandag 16 juni 2025 @ 22:25:38 #254
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217965251
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 21:51 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

Minder belasting geld naar defensie
Lekker alles in de bodemloze zorgput dumpen.
pi_217965967
over de groep Jan Huzen, de asielzoekersjagers

twitter
pi_217966032
quote:

[..]
Tja ben je ziek waar je niet om gevraagd hebt krijg je als het ware daar een geldstraf voor, zo voelt het voor mij, ik snap ook wel dat het geld ergens vandaan moet komen maar het voelt zuur
pi_217966039
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 00:24 schreef Bluesdude het volgende:
over de groep Jan Huzen, de asielzoekersjagers

[ afbeelding ]
[ x ]
Dat soort app groepen zijn een stuk makkelijker te gebruiken voor de politiek als ze over jodenjacht gaan.
  dinsdag 17 juni 2025 @ 06:27:36 #258
275286 Bondsrepubliek
Weltmeister 2014
pi_217966235
Hoogleraar overheidsfinanciën haalt uit naar beleid gevallen kabinet: vooral verkeerde keuzes gemaakt
quote:
Hoogleraar overheidsfinanciën haalt uit naar beleid gevallen kabinet: vooral verkeerde keuzes gemaakt

Auteur: BNR Webredactie

Een dikke onvoldoende. Dat is het oordeel dat hoogleraar overheidsfinanciën Bas Jacobs geeft aan het economische beleid van het gevallen kabinet. Wat hem betreft is het een geluk bij een ongeluk dat dit kabinet niet langer heeft gezeten. 'Als de volgende coalitie een herhaling van zetten wordt, dan is het geen probleem dat we voorlopig even geen kabinet hebben.'

De VU-hoogleraar heeft geen goed woord over voor het gevallen kabinet. Dat heeft de structuur van de Nederlandse economie verzwakt, legt hij uit. 'Er zijn vooral verkeerde macro-economische keuzes gemaakt: er is bezuinigd op investeringen, op onderwijs, op innovatie, op onderzoek en er is juist meer geld gegaan naar maatregelen die CO2-uitstoot aanmoedigen, zoals accijnsverlagingen en een greep uit het klimaatfonds.'

‘Gewoon heel veel extra geld uitgegeven’
En sommige extra uitgaven die ze nu al hebben gedaan, hadden moeten worden gedekt met bezuinigingen die ze later in de regeerperiode zouden nemen. Ook daar komt nu niets van terecht. 'Netto hebben ze gewoon heel veel extra geld uitgegeven, waarmee ze de overheidsfinanciën ook op lange termijn schade hebben berokkend', zegt Jacobs.

Minister Eelco Heinen van Financiën zat dan wel steeds te hameren op begrotingsdiscipline, maar dat was 'vooral beeldvorming en geen feitelijk gedrag'.

Want wat er volgens Jacobs had moeten gebeuren is een coherente aanpak van structurele problemen die de Nederlandse economie momenteel in de weg zitten: een lage productiviteitsgroei, afnemende prestaties in het onderwijs, een woningmarkt die vastgelopen is, klimaat en stikstofproblematiek die om een oplossing vragen.

Lange termijn
Het gevallen kabinet heeft zich volgens Jacobs vooral negatief onderscheiden door dingen niet te doen. En precies daardoor valt de schade op lange termijn mee, zegt hij, omdat het kabinet er maar zo kort zat. 'Ze hebben meer maatregelen genomen die de economie hebben geschaad dan maatregelen die de economie vooruit zouden hebben geholpen.'

De enige hoop die Jacobs heeft voor de toekomst is dat de partijen de PVV nu hebben uitgesloten. 'Je mag hopen dat er dan wat meer common sense in het beleid komt. Maar ik ben er niet gerust op.'
  dinsdag 17 juni 2025 @ 06:39:39 #259
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217966270
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 22:25 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Lekker alles in de bodemloze zorgput dumpen.
moeten ze meer zorgplusflats bouwen en de thuiszorg centeren , niet meer iedereen prive thuiszorg schenken
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_217966457
GL-PvdA achter verhoging defensiebudget: https://nos.nl/artikel/25(...)heid-in-tweede-kamer

Daarmee is er niet alleen nu een meerderheid in de Kamer, zeer waarschijnlijk na de verkiezingen ook. VVD, CDA, D66, Volt, CU, JA21, SGP, NSC, BBB waren al voor.
https://www.tweedekamer.n(...)11373&did=2025D26131
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_217966468
quote:
Dit klopt wel. Heinen heeft zichzelf een mooi streng imago aangemeten maar dat was nogal onterecht in de praktijk.
Hopelijk krijgen we straks een coalitie die begrotingsdiscipline wel serieus neemt…
pi_217966501
En ons onderwijs moet wat gaan verzinnen voor de scripties: https://www.ad.nl/binnenl(...)nhoudbaar~aadcc9c45/

Nou weet ik niet in hoeverre dat voor elke scriptie haalbaar is, maar mijn dochter heeft tot nu toe elk schriftelijk verslag mondeling moeten presenteren en daar ook vragen (door klas en docent) over moeten beantwoorden. Volgens mij val je bij een AI verslag dan snel genoeg door de mand.
  dinsdag 17 juni 2025 @ 08:00:10 #263
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_217966554
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 07:48 schreef Hanca het volgende:
En ons onderwijs moet wat gaan verzinnen voor de scripties: https://www.ad.nl/binnenl(...)nhoudbaar~aadcc9c45/

Nou weet ik niet in hoeverre dat voor elke scriptie haalbaar is, maar mijn dochter heeft tot nu toe elk schriftelijk verslag mondeling moeten presenteren en daar ook vragen (door klas en docent) over moeten beantwoorden. Volgens mij val je bij een AI verslag dan snel genoeg door de mand.
Je moet je scriptie al 'verdedigen', maar dat stelt nu geen reet voor. Dat kan serieuzer gedaan worden en ook tussentijds zouden er verantwoordingen van keuzes beoordeeld kunnen worden.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_217966591
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 08:00 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Je moet je scriptie al 'verdedigen', maar dat stelt nu geen reet voor. Dat kan serieuzer gedaan worden en ook tussentijds zouden er verantwoordingen van keuzes beoordeeld kunnen worden.
Toen ik na school ging was een AI samenvatting lezen voldoende om de scriptie te verdedigen.
pi_217966597
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 08:00 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Bij scripties wel, bij bijvoorbeeld profielwerkstukken is dit volgens mij nog niet standaard. Wat mij betreft doe je het vanaf de basisschool en middelbare school al standaard bij elk geschreven werkstuk. En als je dan een tijdje laat zitten tussen inleveren en de presentatie, kan een docent gericht vragen stellen.
  dinsdag 17 juni 2025 @ 08:09:07 #266
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_217966601
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 08:07 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Toen ik na school ging was een AI samenvatting lezen voldoende om de scriptie te verdedigen.
Ja daarom stelt het geen reet voor maar dat kan natuurlijk wel serieuzer gedaan worden en beoordelaars kunnen ook het onderzoeksproces zelf beoordelen door er dichterop te zitten.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_217966618
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 08:07 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Na school gaan :?
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_217966695
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 08:09 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ja daarom stelt het geen reet voor maar dat kan natuurlijk wel serieuzer gedaan worden en beoordelaars kunnen ook het onderzoeksproces zelf beoordelen door er dichterop te zitten.
AI zal ook gewoon blijven bestaan en zal derhalve toch gewoon onderdeel van het instrumentarium van school worden. Uiteindelijk zullen andere vaardigheden belangrijker worden.
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 08:12 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Na school gaan :?
Ik had wel iets beter op kunnen letten inderdaad!

[ Bericht 18% gewijzigd door KaheemSaid op 17-06-2025 08:39:24 ]
pi_217966789
Kan ik GLPvdA uitsluiten bij volgende verkiezing
pi_217966854
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 08:44 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Dat lijkt me wel, is jouw keus toch
pi_217966944
quote:
Voor zover ik mij herinner is de VVD al sinds de eerste campagne bezig met links neerzetten als het ergste wat Nederland zou kunnen overkomen en iets wat je absoluut niet zou moeten willen en desastreus voor het land is. Dit is en blijft een enorm sterk frame tegen links en tegen GL/PvdA, maar ik denk dat het de VVD ook kwetsbaar maakt omdat alles wat rechts conservatief is zal zeggen "kiezen voor Yesilgöz is kiezen voor Timmermans", zelfs de SGP is hier nu al mee bezig.

Daarnaast hoop ik dat het Nederlandse publiek na het kabinet Schoof wel wat klaar is met al het geruzie en op de man spelen. Yesilgöz die in 1 week Wilders uitsluit, Timmermans neerzet als de antichrist en daarnaast geen overéénstemming met de BBB kan krijgen over de post migratie, komt op mij echt niet over als de "volwassen" politica die ze tijdens Schoof 1 zo graag wilde uitstralen. Eigenlijk is het een beetje hetzelfde als de terechte kritiek op Eelco Heinen's bewaken van de schatkist.

Ik kan ook ongelijk hebben natuurlijk, misschien wordt elkaar aanvallen op de persoon wel de politieke vorm voor de komende jaren. Ik zou dit jammer vinden.
  dinsdag 17 juni 2025 @ 09:18:31 #272
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_217966997
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 08:28 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
AI zal ook gewoon blijven bestaan en zal derhalve toch gewoon onderdeel van het instrumentarium van school worden. Uiteindelijk zullen andere vaardigheden belangrijker worden.
[..]
Ik had wel iets beter op kunnen letten inderdaad!
Het idee van een scriptie is echter dat je wetenschappelijke onderzoeksvaardigheden en verslaglegging toetst. De overdracht van deze vaardigheden is nogal van belang voor verdere progressie in de wetenschap en een scheppende bezigheid. LLMs genereren natuurlijk geen nieuwe kennis op basis van onderzoek maar herformuleren content op strochastische basis en het oppervlakkig consumereren van door AI gegenereerde content is natuurlijk geen substituut om te testen of een kandidaat voldoende wetenschappelijk onderlegd is.

Echter denk ik dat universitair onderwijs inderdaad meer richting 'project based' onderwijs zal gaan en dat het proces en uitkomsten van deze projecten beoordeeld zullen worden. Dat is trouwens prima, ook zo kun je studenten naar wetenschappelijk niveau krijgen en wordt een professioneel belangrijke vaardigheid getraind (het vermogen tot samenwerken en je denkproces en ideeen goed onder woorden leren brengen om je groepsgenoten te informeren en overtuigen).

[ Bericht 0% gewijzigd door -XOR- op 17-06-2025 09:24:47 ]
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_217967023
quote:
Ja, je kunt eens niet op GLPvdA stemmen. En als je ze niet in een coalitie wilt stem je ook niet op het CDA.

Maar op Pvv of VVD stemmen lijkt me een verloren stem op rechts. Vooral omdat die niet met links, en PVV op rechts willen regeren (eerst maar eens zien trouwens) Dan stem je alsnog op CDA-PvdA.
  dinsdag 17 juni 2025 @ 09:27:33 #274
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_217967068
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 09:10 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Voor zover ik mij herinner is de VVD al sinds de eerste campagne bezig met links neerzetten als het ergste wat Nederland zou kunnen overkomen en iets wat je absoluut niet zou moeten willen en desastreus voor het land is. Dit is en blijft een enorm sterk frame tegen links en tegen GL/PvdA, maar ik denk dat het de VVD ook kwetsbaar maakt omdat alles wat rechts conservatief is zal zeggen "kiezen voor Yesilgöz is kiezen voor Timmermans", zelfs de SGP is hier nu al mee bezig.

Daarnaast hoop ik dat het Nederlandse publiek na het kabinet Schoof wel wat klaar is met al het geruzie en op de man spelen. Yesilgöz die in 1 week Wilders uitsluit, Timmermans neerzet als de antichrist en daarnaast geen overéénstemming met de BBB kan krijgen over de post migratie, komt op mij echt niet over als de "volwassen" politica die ze tijdens Schoof 1 zo graag wilde uitstralen. Eigenlijk is het een beetje hetzelfde als de terechte kritiek op Eelco Heinen's bewaken van de schatkist.

Ik kan ook ongelijk hebben natuurlijk, misschien wordt elkaar aanvallen op de persoon wel de politieke vorm voor de komende jaren. Ik zou dit jammer vinden.
Yesilgoz is compleet doorgedraaid en totaal niet meer serieus te nemen. Ik hoop voor de VVD en voor de rest van Nederland dat die partij bij zinnen komt en Yesilgoz overboord kiepert ten faveure van een normalere lijsttrekker, en kandidaten zijn er daarvoor genoeg binnen die partij.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_217967109
quote:
Kan. Nou zijn er weinig partijen tegen het verhogen van de defensiebegroting. Alleen SP, PVV (omdat die bevriend zijn met Putin), FvD, Denk en binnen PvdD loopt het debat nog. Dus als je dit ene punt zo belangrijk vindt, beperk je jezelf wel tot de randpartijen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')