abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217956887
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2025 21:23 schreef Hanca het volgende:
BNW is opgericht voor zulke posts.
Ik zou niet weten waarom dat alleen in BNW besproken zou mogen worden en niet hier bij POL.
Maar goed, gelukkig ben jij geen moderator.
pi_217956947
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2025 21:18 schreef Fok-it het volgende:
Ach Geert is toch overduidelijk een agent van Israël

Is Follow the money daar niet jaren geleden al achter aan gegaan
Dit was de kamer van de vaderlandslievende PVV fractie in 2010

pi_217957073
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2025 21:28 schreef Jojoke het volgende:
En Gidi Markuszower die altijd niet door de screening komt. Sommige kamerleden zitten niet in de Tweede Kamer om het leven beter te maken voor Nederlanders.
Het is terecht dat Gidi Markuszower niet door de screening komt.

Gidi Markuszower:
- is geboren in een land in het Midden-Oosten
- is bestuurslid geweest van de Nederlandse tak van een politieke partij uit zijn geboorteland
- heeft contacten gehad met de geheime dienst van zijn geboorteland
- is ooit aangehouden wegens overtreding van de wapenwet
  zondag 15 juni 2025 @ 21:55:51 #229
319979 Fok-it
All is well
pi_217957341
quote:
1s.gif Op zondag 15 juni 2025 21:35 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Dit was de kamer van de vaderlandslievende PVV fractie in 2010

[ afbeelding ]
Ja daar wordt je wel droevig van
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_217957540
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2025 21:55 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Ja daar wordt je wel droevig van
Ik heb er zelf geen problemen mee dat Wilders op persoonlijke titel liefhebber van een ander land is en / of er een context zou bestaan mbt die vlag. Maar dit is wat een partij uitdraagt en met die vlag en waar de PVV voor opkomt ademt het buitenlandse inmenging in Den Haag.

Het pro-actief willen steunen van burgerwachten die asielzoekers ('of gewoon iemand met een kleurtje') opsporen en met een vergrootglas zoeken naar brandjes kan geïntepreteerd worden als dat ze hier racisme met fascisme willen aanwakkeren om zo mogelijk meer steun te kweken voor wat Israël doet.

[ Bericht 2% gewijzigd door Beathoven op 15-06-2025 22:16:43 ]
pi_217960193
quote:
1s.gif Op zondag 15 juni 2025 22:08 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Ik heb er zelf geen problemen mee dat Wilders op persoonlijke titel liefhebber van een ander land is en / of er een context zou bestaan mbt die vlag. Maar dit is wat een partij uitdraagt en met die vlag en waar de PVV voor opkomt ademt het buitenlandse inmenging in Den Haag.

Het pro-actief willen steunen van burgerwachten die asielzoekers ('of gewoon iemand met een kleurtje') opsporen en met een vergrootglas zoeken naar brandjes kan geïntepreteerd worden als dat ze hier racisme met fascisme willen aanwakkeren om zo mogelijk meer steun te kweken voor wat Israël doet.
Nou ja, Wilders en Israël zijn beiden uitgesproken anti-Islam, dus wat dat betreft snap ik de connectie wel.

En die burgerwachten proberen uit te voeren uit wat de PVV (terecht) binnen de wet niet lukte, dus die steun is ook niet verwonderlijk.
Neem jezelf niet al te serieus, dat doen de anderen ook niet
pi_217960646
Verlaging eigen risico pakt slecht uit voor kwetsbare groepen: https://www.trouw.nl/poli(...)re-groepen~b47b7775/
Er mist ook een oplossing om de zorg betaalbaar te houden.

Wat mij betreft: hou het eigen risico op 385 of breng het naar 400. Maar dan wel op een logische manier. Het eigen risico is mede verzonnen om te zorgen dat men niet voor elk wissewasje naar de zorg loopt. Dus per behandeling/ziekte/aandoening/medicijn maximaal 50 euro per jaar. Dus pas bij 8 verschillende behandelingen oid kom je aan die 400. Of misschien 100, anders haalt niemand die 400 euro en moet de premie nog enorm omhoog. Dan betalen chronisch zieken niet meer standaard die 385 euro.

Edit: Max 150 euro per behandeling wilde Rutte IV invoeren per 2025. Heeft dit kabinet er weer uitgesloopt, natuurlijk.

[ Bericht 12% gewijzigd door Hanca op 16-06-2025 12:05:09 ]
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_217960716
quote:
1s.gif Op maandag 16 juni 2025 11:58 schreef Hanca het volgende:
Verlaging eigen risico pakt slecht uit voor kwetsbare groepen: https://www.trouw.nl/poli(...)re-groepen~b47b7775/

Wat mij betreft: hou het eigen risico op 385 of breng het naar 400. Maar dan wel op een logische manier. Het eigen risico is mede verzonnen om te zorgen dat men niet voor elk wissewasje naar de zorg loopt. Dus per behandeling/ziekte/aandoening/medicijn maximaal 50 euro per jaar. Dus pas bij 8 verschillende behandelingen oid kom je aan die 400. Of misschien 100, anders haalt niemand die 400 euro en moet de premie nog enorm omhoog. Dan betalen chronisch zieken niet meer standaard die 385 euro.

Edit: Max 150 euro per behandeling wilde Rutte IV invoeren per 2025. Heeft dit kabinet er weer uitgesloopt, natuurlijk.
Het eigen risico is gewoon oneerlijk als je chronisch ziek bent , daarom ben ik een felle tegenstander van het eigen risico
pi_217960745
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 12:10 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Het eigen risico is gewoon oneerlijk als je chronisch ziek bent , daarom ben ik een felle tegenstander van het eigen risico
50 euro of 100 euro per jaar vind ik niet onredelijk, we hebben gezien wat de afschaffing van het eigen risico met de premie doet (nou kan de premie wat mij betreft zeer fors omlaag naar een euro of 50 en betalen we de rest maar via de werkgevers/werknemerspremies, de VVD heeft dat plan ooit tegengehouden, maar die kunnen de boom in, het is de enige manier om de zorgtoeslag te laten verdwijnen).
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_217960822
quote:

Het artikel leest wel een beetje als selectief quoten.

"RvS: verlaging eigen risico nadeel voor kwetsbare groepen"

Maar wat er eigenlijk staat:
"Tegelijk met het verlagen van het eigen risico wil de regering de tegemoetkoming voor arbeidsongeschikten afschaffen, waardoor deze groep er dus juist financieel op achteruit gaat" -> dus niet zozeer het verlagen van het eigen risico maar iets anders.

Het enige waar ze gelijk in hebben ->

"De Raad van State mist een structurele oplossing om de zorg betaalbaar te houden."
  maandag 16 juni 2025 @ 17:13:07 #236
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_217962999
https://www.telegraaf.nl/(...)e-arib/72066470.html

Doei Gidi. Sowieso al een totale gotspe dat deze Mossad-agent niet minister mocht worden, maar dan wel in het bestuur van de Kamer kon zitten. Weg met die crimineel.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_217963251

toen ik 12 was had ik al schijt aan alles...

de jeugd is nog vele malen erger op die leeftijd

dit is niet serieus te nemen
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
  maandag 16 juni 2025 @ 18:09:24 #238
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_217963376
Als je denkt dat dit een oplossing is voor wat dan ook dan heb je inderdaad wel een afslag gemist. Maar er zullen vast wel weer wat politici elkaar op de schouders kloppen voor dit fantastische resultaat.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_217963491
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 18:09 schreef Janneke141 het volgende:
Als je denkt dat dit een oplossing is voor wat dan ook dan heb je inderdaad wel een afslag gemist. Maar er zullen vast wel weer wat politici elkaar op de schouders kloppen voor dit fantastische resultaat.
Iets verbieden is altijd al een favoriete keuze voor politici. En als het voor een ander is en hebt er zelf geen last van dan is het nog mooier.
  maandag 16 juni 2025 @ 18:38:16 #240
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_217963544
quote:
1s.gif Op maandag 16 juni 2025 18:26 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Iets verbieden is altijd al een favoriete keuze voor politici. En als het voor een ander is en hebt er zelf geen last van dan is het nog mooier.
Maar dit is niet eens een verbod (ik zou ook niet weten hoe je dat aan de consumentenkant zou moeten doen, maar dat terzijde). Dit is een advies voor ouders, maar dan wel een volkomen onuitvoerbaar advies. En als er dan over vijf jaar niets veranderd is, dan kan de politiek de ouders (of de scholen) daar de schuld van geven. Lekker gewerkt toch?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 16 juni 2025 @ 18:45:51 #241
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_217963595
quote:
1s.gif Op maandag 16 juni 2025 18:26 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Het is geen verbod maar een advies.
Overigens had mijn jongste in groep 5 al een smartphone, maar hij reisde dan ook met de trein naar school, en vanaf groep 6 reisde ik ook niet meer mee naar het station in de schoolplaats.

Stalk app op zijn telefoon maakte dat wel een stuk makkelijker allemaal.

Maar goed, ook een kind met bijvoorbeeld diabetes zal veel jonger een telefoon hebben, om de suikerwaarden te kunnen aflezen.

Grappig genoeg is dat kind inmiddels 14½ en zegt hij dat hij zijn kinderen niet op Social Media zou laten :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_217963654
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 18:38 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Maar dit is niet eens een verbod (ik zou ook niet weten hoe je dat aan de consumentenkant zou moeten doen, maar dat terzijde). Dit is een advies voor ouders, maar dan wel een volkomen onuitvoerbaar advies. En als er dan over vijf jaar niets veranderd is, dan kan de politiek de ouders (of de scholen) daar de schuld van geven. Lekker gewerkt toch?
Je kunt nu wel tot groep 8 je kind op dit advies wijzen. Er is veel vraag onder ouders en oudersgroepen naar richtlijnen qua schermgebruik e.d. van de overheid, als startpunt voor het gesprek met kinderen.

Mijn kinderen krijgen trouwens nog een jaar later een telefoon, wat moet je er mee in groep 8 als je geen spannende reis hoeft af te leggen naar de basisschool?
pi_217963686
quote:

[..]
Het eigen risico verlagen en dan de premie verhogen (met iets meer dan hetzelfde bedrag als de verlaging), baat maar één groep; mensen die puur en alleen vanwege het eigen risico zorg mijden. Niet eens in financiële zin (want dat geld zijn ook zij gewoon kwijt aan een hogere premie), maar louter de psychologische drempel om van zorg gebruik te maken. En ja, hopelijk zijn ze er dan eerder bij en scheelt het ons als collectief uiteindelijk onder de streep wat (want behandelingen uitstellen maakt de dingen ernstiger, waardoor ze weer duurder worden). Maar letterlijk niemand is hier direct financieel gebaat bij.

Zelfs de chronisch zieken mogen die halvering van het eigen risico dokken via een 12?20? (wat was het voorstel ook al weer) euro hogere premie. En dat ER konden ze sowieso al wel gespreid betalen, echt iedere zorgverzekeraar biedt dat inmiddels al wel aan.
"Pools are perfect for holding water"
pi_217963759
Als je je kind nog te jong vindt voor een smartphone, dan kun je je kind wellicht nog wel een feature phone (ook wel dumb phone genoemd) geven, waarmee je alleen kunt bellen en sms versturen.

Behalve feature phones voor alleen bellen en sms bestaan er ook feature phones die een beperkt aantal apps kunnen draaien, zoals bijvoorbeeld WhatsApp.
pi_217963761
quote:

Op zich een prima idee, maar dat zal dan wel 'per aandoening' moeten, of per unieke behandelcode (als in, meerdere keren dezelfde behandelcode telt maar als 1x voor het ER). Ik ken maar weinig chronisch zieken die niet meerdere keren per jaar voor exact dezelfde behandeling langs de zorgaanbieder mogen.
"Pools are perfect for holding water"
pi_217963804
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 19:07 schreef probeer het volgende:

[..]
Op zich een prima idee, maar dat zal dan wel 'per aandoening' moeten, of per unieke behandelcode (als in, meerdere keren dezelfde behandelcode telt maar als 1x voor het ER). Ik ken maar weinig chronisch zieken die niet meerdere keren per jaar voor exact dezelfde behandeling langs de zorgaanbieder mogen.
Ja, dat was het idee ook bij Rutte IV. Een zelfde behandeling (of een zelfde batch medicijnen) is 1 traject.
pi_217963874
quote:

[..]
Het enkele feit dat je er niets aan kan doen, maakt een financiële bijdrage niet oneerlijk. Dat geldt net zozeer voor lenzen of wortelkanaalbehandelingen.
pi_217963919
quote:

[..]
Die hebben vaak duizenden euro's aan zorgkosten, dan vind ik een relatief bescheiden eigen bijdrage van ¤ 350 euro best verdedigbaar en logisch, ook om duidelijk te maken aan Nederland dat zorg gewoon veel geld kost.
  maandag 16 juni 2025 @ 19:37:18 #249
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_217963979
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 19:28 schreef tizitl2 het volgende:

[..]
Die hebben vaak duizenden euro's aan zorgkosten, dan vind ik een relatief bescheiden eigen bijdrage van ¤ 350 euro best verdedigbaar en logisch, ook om duidelijk te maken aan Nederland dat zorg gewoon veel geld kost.
Dat weten mensen echt wel, maar chronisch zieken hebben vaak een beperkt verdienvermogen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_217964266
https://nos.nl/artikel/25(...)haos-en-verdeeldheid

quote:
Tegen die achtergrond begon de partij zaterdag aan een heidag. Daar stond de vraag wie de nieuwe lijsttrekker wordt niet op de agenda. "Het was de olifant in de kamer", vertelt een aanwezige.

Pas nadat iedereen naar huis was, verraste Van Vroonhoven de NSC-Kamerleden met het bericht dat zij zich definitief niet kandidaat stelt voor het lijsttrekkerschap. Niet veel later liet Van Hijum weten de strijd aan te willen gaan met Kamerlid Diederik Boomsma, die in de loop van de week al zijn belangstelling voor die rol had getoond. En zo was er ineens een tweestrijd.
Dit klinkt wel als mismanagement. Als je de belangrijkste vraag niet op de agenda zet, dan gaat de vraag niet plotseling weg. Blijkbaar is men daar onvoldoende met elkaar in gesprek over de toekomst van de partij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')