Ik zou niet weten waarom dat alleen in BNW besproken zou mogen worden en niet hier bij POL.quote:
Dit was de kamer van de vaderlandslievende PVV fractie in 2010quote:Op zondag 15 juni 2025 21:18 schreef Fok-it het volgende:
Ach Geert is toch overduidelijk een agent van Israël
Is Follow the money daar niet jaren geleden al achter aan gegaan
Het is terecht dat Gidi Markuszower niet door de screening komt.quote:Op zondag 15 juni 2025 21:28 schreef Jojoke het volgende:
En Gidi Markuszower die altijd niet door de screening komt. Sommige kamerleden zitten niet in de Tweede Kamer om het leven beter te maken voor Nederlanders.
Ja daar wordt je wel droevig vanquote:Op zondag 15 juni 2025 21:35 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Dit was de kamer van de vaderlandslievende PVV fractie in 2010
[ afbeelding ]
Ik heb er zelf geen problemen mee dat Wilders op persoonlijke titel liefhebber van een ander land is en / of er een context zou bestaan mbt die vlag. Maar dit is wat een partij uitdraagt en met die vlag en waar de PVV voor opkomt ademt het buitenlandse inmenging in Den Haag.quote:
Nou ja, Wilders en Israël zijn beiden uitgesproken anti-Islam, dus wat dat betreft snap ik de connectie wel.quote:Op zondag 15 juni 2025 22:08 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik heb er zelf geen problemen mee dat Wilders op persoonlijke titel liefhebber van een ander land is en / of er een context zou bestaan mbt die vlag. Maar dit is wat een partij uitdraagt en met die vlag en waar de PVV voor opkomt ademt het buitenlandse inmenging in Den Haag.
Het pro-actief willen steunen van burgerwachten die asielzoekers ('of gewoon iemand met een kleurtje') opsporen en met een vergrootglas zoeken naar brandjes kan geïntepreteerd worden als dat ze hier racisme met fascisme willen aanwakkeren om zo mogelijk meer steun te kweken voor wat Israël doet.
Het eigen risico is gewoon oneerlijk als je chronisch ziek bent , daarom ben ik een felle tegenstander van het eigen risicoquote:Op maandag 16 juni 2025 11:58 schreef Hanca het volgende:
Verlaging eigen risico pakt slecht uit voor kwetsbare groepen: https://www.trouw.nl/poli(...)re-groepen~b47b7775/
Er mist ook een oplossing om de zorg betaalbaar te houden.
Wat mij betreft: hou het eigen risico op 385 of breng het naar 400. Maar dan wel op een logische manier. Het eigen risico is mede verzonnen om te zorgen dat men niet voor elk wissewasje naar de zorg loopt. Dus per behandeling/ziekte/aandoening/medicijn maximaal 50 euro per jaar. Dus pas bij 8 verschillende behandelingen oid kom je aan die 400. Of misschien 100, anders haalt niemand die 400 euro en moet de premie nog enorm omhoog. Dan betalen chronisch zieken niet meer standaard die 385 euro.
Edit: Max 150 euro per behandeling wilde Rutte IV invoeren per 2025. Heeft dit kabinet er weer uitgesloopt, natuurlijk.
50 euro of 100 euro per jaar vind ik niet onredelijk, we hebben gezien wat de afschaffing van het eigen risico met de premie doet (nou kan de premie wat mij betreft zeer fors omlaag naar een euro of 50 en betalen we de rest maar via de werkgevers/werknemerspremies, de VVD heeft dat plan ooit tegengehouden, maar die kunnen de boom in, het is de enige manier om de zorgtoeslag te laten verdwijnen).quote:Op maandag 16 juni 2025 12:10 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Het eigen risico is gewoon oneerlijk als je chronisch ziek bent , daarom ben ik een felle tegenstander van het eigen risico
Het artikel leest wel een beetje als selectief quoten.quote:Op maandag 16 juni 2025 11:58 schreef Hanca het volgende:
Verlaging eigen risico pakt slecht uit voor kwetsbare groepen: https://www.trouw.nl/poli(...)re-groepen~b47b7775/
Wat mij betreft: hou het eigen risico op 385 of breng het naar 400. Maar dan wel op een logische manier. Het eigen risico is mede verzonnen om te zorgen dat men niet voor elk wissewasje naar de zorg loopt. Dus per behandeling/ziekte/aandoening/medicijn maximaal 50 euro per jaar. Dus pas bij 8 verschillende behandelingen oid kom je aan die 400. Of misschien 100, anders haalt niemand die 400 euro en moet de premie nog enorm omhoog. Dan betalen chronisch zieken niet meer standaard die 385 euro.
Edit: Max 150 euro per behandeling wilde Rutte IV invoeren per 2025. Heeft dit kabinet er weer uitgesloopt, natuurlijk.
Iets verbieden is altijd al een favoriete keuze voor politici. En als het voor een ander is en hebt er zelf geen last van dan is het nog mooier.quote:Op maandag 16 juni 2025 18:09 schreef Janneke141 het volgende:
Als je denkt dat dit een oplossing is voor wat dan ook dan heb je inderdaad wel een afslag gemist. Maar er zullen vast wel weer wat politici elkaar op de schouders kloppen voor dit fantastische resultaat.
Maar dit is niet eens een verbod (ik zou ook niet weten hoe je dat aan de consumentenkant zou moeten doen, maar dat terzijde). Dit is een advies voor ouders, maar dan wel een volkomen onuitvoerbaar advies. En als er dan over vijf jaar niets veranderd is, dan kan de politiek de ouders (of de scholen) daar de schuld van geven. Lekker gewerkt toch?quote:Op maandag 16 juni 2025 18:26 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Iets verbieden is altijd al een favoriete keuze voor politici. En als het voor een ander is en hebt er zelf geen last van dan is het nog mooier.
Het is geen verbod maar een advies.quote:Op maandag 16 juni 2025 18:26 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Iets verbieden is altijd al een favoriete keuze voor politici. En als het voor een ander is en hebt er zelf geen last van dan is het nog mooier.
Je kunt nu wel tot groep 8 je kind op dit advies wijzen. Er is veel vraag onder ouders en oudersgroepen naar richtlijnen qua schermgebruik e.d. van de overheid, als startpunt voor het gesprek met kinderen.quote:Op maandag 16 juni 2025 18:38 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar dit is niet eens een verbod (ik zou ook niet weten hoe je dat aan de consumentenkant zou moeten doen, maar dat terzijde). Dit is een advies voor ouders, maar dan wel een volkomen onuitvoerbaar advies. En als er dan over vijf jaar niets veranderd is, dan kan de politiek de ouders (of de scholen) daar de schuld van geven. Lekker gewerkt toch?
Het eigen risico verlagen en dan de premie verhogen (met iets meer dan hetzelfde bedrag als de verlaging), baat maar één groep; mensen die puur en alleen vanwege het eigen risico zorg mijden. Niet eens in financiële zin (want dat geld zijn ook zij gewoon kwijt aan een hogere premie), maar louter de psychologische drempel om van zorg gebruik te maken. En ja, hopelijk zijn ze er dan eerder bij en scheelt het ons als collectief uiteindelijk onder de streep wat (want behandelingen uitstellen maakt de dingen ernstiger, waardoor ze weer duurder worden). Maar letterlijk niemand is hier direct financieel gebaat bij.quote:Op maandag 16 juni 2025 12:10 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Het eigen risico is gewoon oneerlijk als je chronisch ziek bent , daarom ben ik een felle tegenstander van het eigen risico
Op zich een prima idee, maar dat zal dan wel 'per aandoening' moeten, of per unieke behandelcode (als in, meerdere keren dezelfde behandelcode telt maar als 1x voor het ER). Ik ken maar weinig chronisch zieken die niet meerdere keren per jaar voor exact dezelfde behandeling langs de zorgaanbieder mogen.quote:Op maandag 16 juni 2025 11:58 schreef Hanca het volgende:
Ja, dat was het idee ook bij Rutte IV. Een zelfde behandeling (of een zelfde batch medicijnen) is 1 traject.quote:Op maandag 16 juni 2025 19:07 schreef probeer het volgende:
[..]
Op zich een prima idee, maar dat zal dan wel 'per aandoening' moeten, of per unieke behandelcode (als in, meerdere keren dezelfde behandelcode telt maar als 1x voor het ER). Ik ken maar weinig chronisch zieken die niet meerdere keren per jaar voor exact dezelfde behandeling langs de zorgaanbieder mogen.
Het enkele feit dat je er niets aan kan doen, maakt een financiële bijdrage niet oneerlijk. Dat geldt net zozeer voor lenzen of wortelkanaalbehandelingen.quote:Op maandag 16 juni 2025 12:10 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Die hebben vaak duizenden euro's aan zorgkosten, dan vind ik een relatief bescheiden eigen bijdrage van ¤ 350 euro best verdedigbaar en logisch, ook om duidelijk te maken aan Nederland dat zorg gewoon veel geld kost.quote:Op maandag 16 juni 2025 12:10 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Dat weten mensen echt wel, maar chronisch zieken hebben vaak een beperkt verdienvermogen.quote:Op maandag 16 juni 2025 19:28 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Die hebben vaak duizenden euro's aan zorgkosten, dan vind ik een relatief bescheiden eigen bijdrage van ¤ 350 euro best verdedigbaar en logisch, ook om duidelijk te maken aan Nederland dat zorg gewoon veel geld kost.
Dit klinkt wel als mismanagement. Als je de belangrijkste vraag niet op de agenda zet, dan gaat de vraag niet plotseling weg. Blijkbaar is men daar onvoldoende met elkaar in gesprek over de toekomst van de partij.quote:Tegen die achtergrond begon de partij zaterdag aan een heidag. Daar stond de vraag wie de nieuwe lijsttrekker wordt niet op de agenda. "Het was de olifant in de kamer", vertelt een aanwezige.
Pas nadat iedereen naar huis was, verraste Van Vroonhoven de NSC-Kamerleden met het bericht dat zij zich definitief niet kandidaat stelt voor het lijsttrekkerschap. Niet veel later liet Van Hijum weten de strijd aan te willen gaan met Kamerlid Diederik Boomsma, die in de loop van de week al zijn belangstelling voor die rol had getoond. En zo was er ineens een tweestrijd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |