Maar los daarvan. Bij partijen met een duidelijk leiderschapsvacuum, en/of waar meerdere hotshots de macht willen kom je er als bestuur niet zomaar mee weg om eigenhandig een leider op te leggen. Dan moeten gewoon de leden het laatste woord hebben, zelf als dat risicovol is. De risico's van het niet doen zijn groter.quote:Op zondag 15 juni 2025 17:38 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Op het oog is dat hier ook het geval. Blijkbaar wil het bestuur zelf bepalen wie de lijsttrekker wordt. Als je dat wil, dan moet je dat vooraf intern regelen en niet een vacature online zetten. Van Vroonhoven zei deze week nog: de keuze is natuurlijk aan de leden. In dat opzichte leek die vacature logisch, maar op deze manier niet.
Daar staan niet alleen maar linksradicalen. Die demonstratie is breder dan enkel universiteit slopend krakersvolk.quote:Op zondag 15 juni 2025 17:38 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Zoals we vandaag weer zien in Den Haag.
Er zullen in elk geval zeer weinig rechtse stemmers te vinden zijn. Plus weten we ook wel op welke partij de meerderheid stemt.quote:Op zondag 15 juni 2025 18:19 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Daar staan niet alleen maar linksradicalen. Die demonstratie is breder dan enkel universiteit slopend krakersvolk.
Vast niet, maar kritisch zijn op wat Israel in Gaza allemaal doet is niet per se radicaal.quote:Op zondag 15 juni 2025 18:30 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Er zullen in elk geval zeer weinig rechtse stemmers te vinden zijn. Plus weten we ook wel op welke partij de meerderheid stemt.
Daar heb je helemaal gelijk in. Het komt eigenlijk altijd ook wel goed. Ze moeten wat meer vertrouwen hebben in hun leden.quote:Op zondag 15 juni 2025 18:17 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maar los daarvan. Bij partijen met een duidelijk leiderschapsvacuum, en/of waar meerdere hotshots de macht willen kom je er als bestuur niet zomaar mee weg om eigenhandig een leider op te leggen. Dan moeten gewoon de leden het laatste woord hebben, zelf als dat risicovol is. De risico's van het niet doen zijn groter.
En de situatie op de Westoever lijkt me, want wat kolonisten daar aan het doen zijn sinds vorig jaar met verdrijving van mensen en landjepik heeft ook weinig met internationaal recht van doen. Het uitbreiden van de nederzettingen is overigens ook gewoon beleid van Netanyahu en strijdig met de officiële Nederlandse lijn.quote:Op zondag 15 juni 2025 17:59 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
'Zionistisch kolonialisme'
Ah.
Deze demonstratie ging toch om de Palestijnen in de Gazastrook?
Bij NSC kennen ze hun leden nog niet, ik denk dat ze bang zijn dat ze een kant op worden gestuurd waar ze helemaal niet heen willen als ze alle macht aan de leden geven. Er was bekend dat er geen stemming komt, wie weet wie zich kandidaat had gesteld als die stemming er wel kwam?quote:Op zondag 15 juni 2025 18:17 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maar los daarvan. Bij partijen met een duidelijk leiderschapsvacuum, en/of waar meerdere hotshots de macht willen kom je er als bestuur niet zomaar mee weg om eigenhandig een leider op te leggen. Dan moeten gewoon de leden het laatste woord hebben, zelf als dat risicovol is. De risico's van het niet doen zijn groter.
Ik heb volgens mij iets gemist.quote:Op zondag 15 juni 2025 18:51 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Alleen wordt Hamas terecht niet gesteund, sterk veroordeeld en aangepakt
Als je dingen niet wil horen of zien mis je inderdaad heel watquote:Op zondag 15 juni 2025 18:57 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ik heb volgens mij iets gemist.
Goede film wel met Gene Wilder en Richard Pryor.quote:Op zondag 15 juni 2025 19:05 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Als je dingen niet wil horen of zien mis je inderdaad heel wat
Bijvoorbeeld dat Timmermans gewoon het recht van zelfverdediging van Israël steunt en dus acties tegen Hamas prima vindt. Mits ze binnen het internationaal recht en proportionaliteit blijven.quote:Op zondag 15 juni 2025 18:57 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ik heb volgens mij iets gemist.
Ik had het meer over dit forum (behalve de standaardzin die in een verhaaltje geplakt wordt).quote:Op zondag 15 juni 2025 19:37 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld dat Timmermans gewoon het recht van zelfverdediging van Israël steunt en dus acties tegen Hamas prima vindt. Mits ze binnen het internationaal recht en proportionaliteit blijven.
Of dat Nederland de steun aan UNRWA gelijk bevroor vanwege aantijgingen over ook maar een links met Hamas, ondanks dat die niet al te sterk onderbouwd waren. Terwijl die organisatie niet eens gelieerd is aan Hamas.
Dan is er nog het kabinet wat lijnrecht achter Israël blijft staan en geen enkel actie heeft ondernomen, ook niet als Israël voedsel en schoon water afsluit (wie denk je dat ze daarmee treffen? ik denk vooral burgers).
Zijn maar 3 voorbeelden en ik kan prima even doorgaan. De initiële aanval van Hamas is overigens door vrijwel iedereen veroordeeld, ik heb letterlijk vrijwel geen serieuze stem gezien die het daarvoor opnam.
Maar blijkbaar meen jij dat we als Nederland Hamas steunen. Wel, ik zie het niet. Dus onderbouw dat dan maar.
quote:Op zondag 15 juni 2025 20:52 schreef Bluesdude het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Zie ook NOS-filmpje
Hoe weten we dan nog of we niet met een kloon te maken hebben? De Yesillgoz die we kennen praat toch nog simpele populistische praatjes in haar dromen.quote:Op zondag 15 juni 2025 21:04 schreef Perrin het volgende:
Zelfs die simpele populistische praatjes moet ze voorlezen.
[ x ]
Toch raar dat je Geertje nou nooit eens hoort over Russische raketten die Europa kunnen bereiken. Of over de niet aflatende bedreigingen om ons met kernwapens te bestoken. 🤔quote:Op zondag 15 juni 2025 20:56 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Oei.... hier liegt iemand: Demissionair premier Dick Schoof reageerde op het protest via X: "We zien jullie en we horen jullie. Ons doel is uiteindelijk hetzelfde: om zo snel mogelijk een einde te maken aan het leed in Gaza."
En Wilders schrijft dit over Schoof:
[ afbeelding ]
Ja, hij heeft wonderlijke prioriteiten.quote:Op zondag 15 juni 2025 21:16 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Toch raar dat je Geertje nou nooit eens hoort over Russische raketten die Europa kunnen bereiken. Of over de niet aflatende bedreigingen om ons met kernwapens te bestoken. 🤔
BNW is opgericht voor zulke posts.quote:Op zondag 15 juni 2025 21:20 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Amerikaanse raketten kunnen ook Europa bereiken. Daar hoor je al helemaal niemand over, terwijl de Verenigde Staten sinds 2002 toch heel duidelijk een bedreiging is voor Nederland.
https://nl.wikipedia.org/(...)rs%27_Protection_Act
En Gidi Markuszower die altijd niet door de screening komt. Sommige kamerleden zitten niet in de Tweede Kamer om het leven beter te maken voor Nederlanders.quote:Op zondag 15 juni 2025 21:18 schreef Fok-it het volgende:
Ach Geert is toch overduidelijk een agent van Israël
Is Follow the money daar niet jaren geleden al achter aan gegaan
Nee. Het is alleen jammer dat het gros van Nederland daar de verkeerde mensen bij aanwijstquote:Op zondag 15 juni 2025 21:28 schreef Jojoke het volgende:
[..]
En Gidi Markuszower die altijd niet door de screening komt. Sommige kamerleden zitten niet in de Tweede Kamer om het leven beter te maken voor Nederlanders.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |